ODLUKA
O JAVNOM VODOVODU I KANALIZACIJI

("Sl. list grada Čačka", br. 14/2025)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom određuju se uslovi i način obavljanja komunalnih delatnosti snabdevanja vodom za piće (u daljem tekstu: snabdevanje vodom za piće) i prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda na teritoriji grada Čačka, prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i korisnika usluge, obim i kvalitet komunalnih usluga, finansiranje, način vršenja nadzora nad obavljanjem delatnosti i druga pitanja koja su od značaja za obavljanje delatnosti.

Odredbe ove odluke odnose se na snabdevanje vodom za piće iz gradskog javnog vodovoda, odvođenje otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom i odvođenje atmosferskih i površinskih voda atmosferskom kanalizacijom.

Odredbe ove odluke shodno se primenjuju i na ostale javne vodovode i javnu, odnosno lokalnu kanalizaciju, na teritoriji grada Čačka.

Član 2

Komunalna delatnost snabdevanja vodom za piće je zahvatanje, prečišćavanje, prerada i isporuka vode vodovodnom mrežom do mernog instrumenta potrošača, obuhvatajući i merni instrument.

Komunalna delatnost prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda je sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih, atmosferskih i površinskih voda sa površina javne namene, odnosno od priključka korisnika na uličnu kanalizacionu mrežu, tretman otpadnih voda u postrojenju za prečišćavanje (ako ga ima), crpljenje, odvoz i tretiranje fekalija iz septičkih jama.

Član 3

Komunalnu delatnost snabdevanja vodom za piće na teritoriji grada Čačka, izuzev naseljenih mesta Mrčajevci, Donja Gorevnica, Katrga, Bečanj, Bresnica, Slatina, Mršinci, Lipnica, Kukići, Zablaće, Vapa i Ježevica, obavlja JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE ZA VODOVOD I KANALIZACIJU VODOVOD, ČAČAK (u daljem tekstu: Preduzeće).

Komunalnu delatnost snabdevanja vodom za piće na teritoriji naseljenih mesta Mrčajevci, Donja Gorevnica, Katrga, Bečanj, Bresnica, Slatina, Mršinci, Lipnica, Kukići, Zablaće, Vapa i Ježevica obavlja JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE ZA VODOVOD, ODRŽAVANJE ČISTOĆE I PIJACA MORAVAC, MRČAJEVCI.

Komunalnu delatnost prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda korisnika priključenih na gradsku kanalizacionu mrežu na teritoriji grada Čačka obavlja JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE ZA VODOVOD I KANALIZACIJU VODOVOD, ČAČAK (u daljem tekstu: Preduzeće).

Komunalnu delatnost prečišćavanja i odvođenja atmosferskih voda na teritoriji grada Čačka obavlja JAVNO PREDUZEĆE ZA URBANISTIČKO I PROSTORNO PLANIRANJE, GRAĐEVINSKO ZEMLJIŠTE I PUTEVE GRADAC, ČAČAK (u daljem tekstu: JP GRADAC ČAČAK).

Poslove crpljenja, odvoza i tretiranja fekalija iz septičkih jama obavlja JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE ZA ODRŽAVANJE ČISTOĆE I PIJACA KOMUNALAC, ČAČAK, u skladu sa odredbama odluke kojom je propisano održavanje čistoće i komunalnog reda u gradu Čačku.

Reč "Preduzeće" navedena u odredbama ove odluke označava i JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE ZA VODOVOD, ODRŽAVANJE ČISTOĆE I PIJACA MORAVAC, MRČAJEVCI kada obavlja komunalnu delatnost određenu ovom odlukom na teritoriji grada Čačka na kojoj mu je povereno obavljanje navedene komunalne delatnosti.

Član 4

Pojedini pojmovi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

- zgrada je objekat sa krovom i spoljnim zidovima, izgrađena kao samostalna upotrebne celina koja pruža zaštitu od vremenskih i spoljnih uticaja, a namenjena je za stanovanje, obavljanje neke delatnosti ili za smeštaj ili čuvanje životinja, robe, motornih vozila, opreme za različite proizvodne i uslužne delatnosti i slično;

- javni vodovod je skup povezanih objekata koji su u funkciji zahvatanja vode iz uređenog i zaštićenog izvorišta, prečišćavanja, skladištenja i transporta vode za piće distributivnom vodovodnom mrežom do vodomera korisnika, koji korisnicima isporučuje više od 10 m3/dan vode za piće ili vodom za piće snabdeva više od 50 stanovnika;

- javna kanalizacija je skup tehničko-sanitarnih objekata i mera, kojima se obezbeđuje neprekidno i sistematsko sakupljanje, odvođenje, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih voda naselja i privrede u odgovarajuće prijemnike- recipijente;

- korisnik je pravno ili fizičko lice koje je vlasnik ili korisnik poslovnog ili stambenog objekta, poslovne ili stambene jedinice, uređaja, postrojenja ili instalacija priključenih na gradsku javnu vodovodnu ili kanalizacionu mrežu ili na ostalu javnu vodovodnu ili javnu odnosno lokalnu kanalizaciju ili na atmosfersku kanalizaciju;

- lokalna kanalizacija je sistem komunalnih objekata izvan gradske kanalizacije, putem kog se vrši odvođenje i prečišćavanje otpadnih voda u određenim seoskim ili drugim izdvojenim naseljima i služi isključivo potrebama stanovništva i drugim objektima u tim naseljima;

- porodična kuća je zgrada namenjena za stanovanje i koristi se za tu namenu, a sastoji se od najviše dva stana;

- poslovna zgrada je zgrada namenjena za obavljanje delatnosti i koristi se za tu namenu, a sastoji se od jednog ili više poslovnih prostora;

- poslovni prostor je poseban deo zgrade koji čini funkcionalnu celinu, sastoji se od jedne ili više prostorija namenjenih za obavljanje delatnosti i ima zaseban ulaz;

- seoski vodovod je javni vodovod koji vodom za piće snabdeva seosko naselje, a sastoji se najmanje od uređenog i zaštićenog izvorišta i distributivne vodovodne mreže;

- stan je poseban deo zgrade koji čini funkcionalnu celinu, sastoji se od jedne ili više prostorija namenjenih za stanovanje i po pravilu ima zaseban ulaz;

- stambena zgrada je zgrada namenjena za stanovanje i koristi se za tu namenu, a sastoji se od najmanje tri stana;

- stambeno-poslovna zgrada je zgrada koja se sastoji od najmanje jednog stana i jednog poslovnog prostora;

- upravnik stambene zajednice je upravnik ili profesionalni upravnik stambene zajednice u smislu propisa o stanovanju.

II IZGRADNJA I ODRŽAVANJE OBJEKATA VODOVODA I KANALIZACIJE

Član 5

Gradski javni vodovod je komunalni sistem za snabdevanje vodom za piće na teritoriji grada Čačka, koji ima uređeno i zaštićeno izvorište, odnosno bunare, crpne stanice sa uređajima, postrojenja za prečišćavanje i preradu sirove vode, rezervoare i gradsku vodovodnu mrežu sa priključcima na gradsku vodovodnu mrežu, pratećim objektima, uređajima i postrojenjima, uključujući podsisteme u pojedinim naseljenim mestima za snabdevanje vodom iz regionalnog vodosistema "Rzav", kao i vodovodne sisteme iz izvorišta "Guševac" i "Kukići".

Gradska vodovodna mreža je mreža cevovoda sa pratećim objektima za snabdevanje vodom na području grada Čačka, uključujući podsisteme u pojedinim naseljenim mestima za snabdevanje vodom iz regionalnog vodosistema "Rzav", kao i vodovodne sisteme iz izvorišta "Guševac" i "Kukići".

Ulična vodovodna mreža je deo gradske vodovodne mreže za snabdevanje vodom u pojedinoj ulici na koju se neposredno vodovodnim priključkom priključuju korisnici.

Priključak na gradsku vodovodnu mrežu je cevovod pitke vode od spoja na uličnoj vodovodnoj mreži do glavnog vodomera smeštenog u građevini ili izvan nje, uključujući i vodomer.

Unutrašnja vodovodna instalacija su vodovi i uređaji korisnika iza glavnog vodomera, gledajući od ulične vodovodne mreže, uključujući i vodomerno sklonište.

Vodomerno sklonište je prostor za smeštaj jednog ili više glavnih ili pomoćnih vodomera sa pripadajućom vodovodnom armaturom (ventil i vodovodni fiting) na parceli ili izuzetno u prostoriji unutar objekta.

Vodomer je odgovarajući standardizovani merni uređaj koji se postavlja na merno mesto koji očitava Preduzeće, redovno ga održava i baždari.

Glavni vodomer je svaki vodomer koji se nalazi u vodomernom skloništu neposredno na završetku spojnog voda priključka i može biti za jednu zasebnu celinu ili ceo objekat.

Pomoćni vodomer je sekundarni vodomer za zasebnu celinu ugrađen u unutrašnju vodovodnu instalaciju objekta prema uslovima Preduzeća.

Merno mesto je mesto na kome se meri količina isporučene komunalne usluge.

Unutrašnju vodovodnu mrežu čine vodomerno sklonište, vodovodni šaht, vodovodne instalacije i objekti iza vodomera.

Unutrašnju vodovodnu mrežu dužan je da održava korisnik.

Uređaje i objekte za obezbeđenje pritiska (hidrofor, regulator pritiska i dr.) korisnik ugrađuje isključivo u unutrašnjim vodovodnim instalacijama, na osnovu uslova za projektovanje i priključenje objekta koje određuje i izdaje Preduzeće.

Uređaji i objekti iz prethodnog stava su deo kućnih vodovodnih instalacija korisnika vode, bez obzira na mesto na kojem su ugrađeni i održavaju ih korisnici.

Gradski javni vodovod je u javnoj svojini grada Čačka, a Preduzeće je dužno da ga održava.

Član 6

Gradska javna kanalizacija je komunalni sistem na teritoriji grada Čačka koji obuhvata celokupnu kanalizacionu mrežu, postrojenja, instalacije i objekte koji služe za sakupljanje, odvođenje i prečišćavanje otpadnih voda.

Gradska kanalizaciona mreža su objekti gradske kanalizacije koju čine priključci na gradsku kanalizacionu mrežu, podzemni i nadzemni cevovod, objekti, uređaji i oprema, za odvođenje i prečišćavanje otpadnih voda na području grada Čačka.

Ulična kanalizaciona mreža je deo gradske kanalizacione mreže na koju se neposredno kanalizacionim priključkom priključuju korisnici iz iste ulice.

Priključak na gradsku kanalizacionu mrežu je cevovod od priključnog revizionog šahta do mesta priključenja na uličnoj kanalizacionoj mreži.

Priključni revizioni kanalizacioni šaht je šaht unutrašnje kanalizacione (instalacije) mreže iz koga se korisnik priključuje na uličnu kanalizacionu mrežu i na kome se obavlja uzorkovanje otpadnih voda.

Ulični šaht za priključenje je kanalizacioni šaht na uličnoj kanalizacionoj mreži u koji je uključen korisnik. Ukoliko nema tehničkih mogućnosti da se novi priključak kanalizacije uradi na uličnom šahtu za priključenje, korisnik se priključuje na uličnu kanalizacionu mrežu preko račve na uličnoj kanalizacionoj cevi.

Revizioni šaht je objekat na kanalizacionoj mreži koji služi za pregled (reviziju) stanja kanalizacione mreže i intervencije na njoj.

Unutrašnja kanalizaciona instalacija su vodovi i uređaji korisnika za odvođenje otpadnih voda u gradsku kanalizaciju, koji počinju od mesta priliva otpadnih voda, a završavaju se zaključno sa priključnim revizionim kanalizacionim šahtom.

Unutrašnje kanalizacione instalacije dužan je da održava korisnik.

Gradska javna kanalizacija je u javnoj svojini grada Čačka, a Preduzeće je dužno da je održava.

Član 7

Preduzeće snabdeva grad Čačak vodom iz gradskog javnog vodovoda i održava gradski javni vodovod i gradsku javnu kanalizaciju, u skladu sa važećim propisima.

Član 8

Preduzeće je dužno da svim korisnicima isporučuje dovoljnu količinu higijenski ispravne vode.

Preduzeće je dužno, kako bi moglo da snabdeva korisnika dovoljnom količinom vode i efikasno odvodi otpadne vode, da:

- obezbedi dovoljnu količinu kvalitetne i zdravstveno ispravne vode;

- vrši kontrolu kvantiteta, kvaliteta i zdravstvene ispravnosti vode u skladu sa zakonom kojim je regulisano korišćenje voda i posebnim zakonima koji uređuju oblast zaštite životne sredine, odnosno propisima donetim na osnovu tih zakona;

- neprekidno održava u ispravnom stanju vodovodne uređaje i mrežu;

- se stara o proširenju kapaciteta;

- primenjuje propisane tehničke uslove;

- trajno čuva kompletnu tehničku dokumentaciju o stvarno izvedenom stanju gradskog vodovoda i gradske kanalizacije;

- izdaje uslove za projektovanje i priključenje na gradsku vodovodnu i gradsku kanalizacionu mrežu;

- izvodi vodovodni i kanalizacioni priključak;

- rekonstruiše dotrajale delove obe mreže;

- proširuje gradsku vodovodnu i gradsku kanalizacionu mrežu;

- stalno kontroliše higijensku ispravnost vode za piće;

- kontroliše količine i kvalitet otpadne vode.

Član 9

Izgradnja i rekonstrukcija objekata gradskog javnog vodovoda i kanalizacije vrši se na način i pod uslovima određenim propisima o izgradnji objekata.

Gradski javni vodovod i gradska javna kanalizacija grade se, koriste i održavaju u skladu sa propisima, standardima i tehničkim normativima koji se odnose na tu vrstu objekata kao i propisima kojima su utvrđeni uslovi u pogledu zaštite životne sredine i svojim radom ne smeju ugrožavati bezbednost ljudi, objekata i imovine.

Zaštita područja izvorišta vode i vodozahvata određena je posebnim propisima.

Član 10

Preduzeće je odgovorno za pravilnu primenu propisa o tehničkim merama kojima se postiže propisani kvalitet vode za piće.

Voda iz gradskog javnog vodovoda mora odgovarati propisima za pijaću vodu.

Kontrolu i ocenu kvaliteta vode za piće daju ovlašćene zdravstvene organizacije o trošku Preduzeća.

Član 11

Ako u izgradnji objekata gradskog javnog vodovoda i kanalizacije učestvuju korisnici vode ulaganjem finansijskih sredstava, prava i obaveze tih korisnika i Preduzeća uređuju se ugovorom, a naročito: uslovi i način izgradnje objekta gradskog javnog vodovoda i kanalizacije, troškovi i način obezbeđenja sredstava za tu izgradnju, kao i prava po osnovu njihovog učešća u finansiranju izgradnje objekta gradskog vodovoda i kanalizacije.

Preduzeće na osnovu posebnog zapisnika o primopredaji objekta u potpunosti preuzima na održavanje i upravljanje dograđeni deo mreže.

Preduzeće je ovlašćeno da, bez saglasnosti korisnika koji su učestvovali u finansiranju dogradnje dela mreže, priključi i potencijalno nove korisnike.

Novi korisnici su dužni da uplate mesnoj zajednici odgovarajući novčani iznos kao učešće u finansiranju izgradnje dela mreže iz stava 1. ovog člana, prema odluci mesne zajednice, ukoliko je predmetni deo vodovodne ili kanalizacione mreže izgrađen u organizaciji mesne zajednice.

Član 12

Iznad, ispod i pored objekata gradskog javnog vodovoda i kanalizacije ne mogu se graditi drugi objekti, instalacije i uređaji. Dozvoljeno rastojanje objekata, instalacija i uređaja od objekata gradskog javnog vodovoda i kanalizacije utvrđuju se planskim dokumentom.

Ukoliko su rastojanja između instalacija nedovoljna, prilikom izgradnje se instalacije postavljaju u zaštitne tunele ili zaštitne cevi, a sva ukrštanja instalacija u tom slučaju moraju biti izgrađena kao trajna.

Vodomerno sklonište mora biti uvek pristupačno za intervenciju i održavanje, kao i za očitavanje vodomera i nije dozvoljeno ostavljanje stvari, parkiranje vozila i slično iznad vodomernog skloništa.

Poklopci šahtova sa ramovima, izgrađeni na saobraćajnicama, ne smeju se oštećivati niti zatrpavati i njihova niveleta mora biti usklađena sa niveletom kolovoza, saglasno tehničkim normama da ne bi trpeli nedozvoljene dinamičke udare od vozila i kako bi bilo omogućeno nesmetano održavanje.

Izgradnja novih komunalnih instalacija i drugih objekata, kao i sanacija i rekonstrukcija postojećih u blizini objekta gradskog javnog vodovoda ne sme da ugrozi postojeće i buduće objekte gradskog javnog vodovoda. Investitor i izvođač radova dužni su da obezbede posebne mere zaštite objekta gradskog vodovoda pod uslovima koje utvrđuje Preduzeće.

Član 13

Objekti gradskog javnog vodovoda koji prolaze kroz gradilišta moraju biti posebno zaštićeni od oštećenja i nepravilnog korišćenja, što je obaveza investitora.

Objekti gradskog javnog vodovoda koji prolaze kroz lokacije fabrika i drugih industrijskih objekata, kliničko - bolničkih centara i drugih površina sa posebnom namenom, moraju biti posebno zaštićeni od oštećenja, zatrpavanja, nepravilnog korišćenja i moraju biti u svakom trenutku pristupačni za održavanje.

Član 14

Vodomerno sklonište se postavlja unutar građevinske parcele neposredno iza regulacione linije, prema uslovima za projektovanje i priključenje Preduzeća.

Kada se građevinska i regulaciona linija poklapaju, vodomerno sklonište se izuzetno postavlja u posebnu prostoriju u okviru objekta namenjenu za smeštaj vodomera (nišu) ili na trotoaru ispred objekta ili nezavisne jedinice, prema uslovima za projektovanje i priključenje koje izdaje Preduzeće i uz saglasnost JP GRADAC ČAČAK, tako da prolaz cevi kroz zid mora biti trajan i zaštićen od sleganja objekta.

Član 15

Novoprojektovane stambene, stambeno - poslovne i poslovne zgrade moraju da imaju projektovane nezavisne instalacije za sanitarnu i hidrantsku mrežu, sa zasebnim vodomerima za stambeni deo, poslovne prostore i hidrantsku mrežu.

Ukoliko zgrada ima više ulaza (stambenih celina) mora imati projektovane odvojene hidrantske mreže za svaku stambenu celinu.

U stambeno - poslovnim zgradama i poslovnim zgradama sa više nezavisnih poslovnih prostora neophodno je da svaki poslovni prostor ima zaseban vodomer, kao i da stambeni prostor u celini ima zaseban vodomer.

Odredbe iz stava 1. i 2. ovog člana obavezujuće su i za novoprojektovane nadgradnje nad postojećim objektima.

Montaža vodomera za svaku zasebnu celinu u starom ili novom objektu mora biti izvršena u skladu sa uslovima za projektovanje i priključenje objekta koje izdaje Preduzeće.

Vodomer svake zasebne celine u objektu mora zadovoljavati standarde propisane važećim propisima.

Član 16

Položaj prostorija u objektu mora osigurati zaštitu ugrađenih vodomera i armature od oštećenja i smrzavanja.

Prostorija za smeštaj vodomera (niša) mora biti namenjena isključivo za vodomere i u njoj ne sme biti drugih sadržaja. Prostorija mora biti zatvorena čvrstim zidovima. Nije dopušteno prostoriju za smeštaj glavnih vodomera locirati dalje u dubinu objekta, niti voditi spojni vod kroz objekat. Prostorija za smeštaj vodomera (niša objekta) mora imati podnu rešetku za odvod vode i pod izveden u padu prema njoj.

Prostorija za smeštaj vodomera mora biti pristupačna službenim licima Preduzeća.

Član 17

Priključci na gradsku javnu vodovodnu i kanalizacionu mrežu mogu biti trajni ili privremeni.

Trajni priključak na gradsku vodovodnu mrežu mora imati svaki objekat izgrađen sa namenom za trajnu upotrebu. Preduzeće evidentira priključak na gradsku vodovodnu mrežu kao trajni.

Privremeni priključak na gradsku vodovodnu mrežu je priključak privremenog objekta, gradilišta radi izgradnje novog objekta ili priključak za organizovanje i održavanje sportskih, kulturnih, zabavnih, rekreativnih i drugih manifestacija. Privremeni priključak na gradsku vodovodnu ili kanalizacionu mrežu može se odobriti i u drugim slučajevima privremenog snabdevanja vodom, kao i u slučajevima utvrđenim zakonom i drugim propisima.

Preduzeće odobrava privremeni priključak privremenog objekta na gradsku vodovodnu mrežu na osnovu rešenja o odobrenju postavljanja privremenog objekta izdatog od strane nadležnog organa, za vreme za koje se odobrava postavljanje privremenog objekta.

Preduzeće odobrava privremeni priključak gradilišta radi izgradnje novog objekta na gradsku vodovodnu mrežu na osnovu građevinske dozvole ili odgovarajućeg rešenja o odobrenju izvođenja radova izdatog od strane nadležnog organa, za vreme dok traju radovi.

Preduzeće odobrava privremeni priključak za organizovanje i održavanje sportskih, kulturnih, zabavnih, rekreativnih i drugih manifestacija na gradsku vodovodnu mrežu na osnovu prijave javnog skupa nadležnom organu, za vreme dok traje manifestacija.

Preduzeće je dužno da izvrši isključenje privremenog priključka na vodovodnu mrežu posle isteka vremena za koje je odobreno postavljanje privremenog priključka.

III PRIKLJUČENJE NA VODOVODNU I KANALIZACIONU MREŽU

Član 18

Na osnovu zahteva investitora, organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za urbanizam i građevinarstvo izdaje lokacijske uslove kojima se utvrđuju uslovi za priključenje zgrade na gradsku javnu vodovodnu i kanalizacionu mrežu.

Organizaciona jedinica iz stava 1. ovog člana u postupku izdavanja lokacijskih uslova pribavlja od Preduzeća po službenoj dužnosti, u zakonom predviđenom roku, uslove za projektovanje i priključenje.

Uslovi za projektovanje i priključenje na vodovodnu mrežu sadrže:

- mesto i način priključenja;

- prečnik i kvalitet priključne cevi;

- tip i kapacitet mernog instrumenta;

- položaj, dimenzije i način obrade vodovodnog šahta radi zaštite vodopropustljivosti iste;

- tip poklopca na šahti;

- zabranu povezivanja instalacija koje se snabdevaju vodom iz drugih izvora sa instalacijama preko koje se koristi voda iz javnog vodovoda;

- obavezu korisnika da poveže unutrašnju kanalizacionu instalaciju sa gradskom kanalizacijom, odnosno septičkom jamom.

Uslovi za priključenje na kanalizacionu mrežu sadrže:

- mesto, način i kotu priključenja;

- prečnik i kvalitet priključne cevi;

- položaj, dimenzije i način obrade prvog (priključnog, dvorišnog) revizionog šahta radi zaštite od vodopropustljivosti iste;

- tip poklopaca na šahti.

Uslovi za projektovanje i priključenje iz stava 2. ovog člana važe godinu dana od dana izdavanja.

Za izgradnju priključka objekta na vodovodnu i kanalizacionu mrežu pribavlja se rešenje o odobrenju izvođenja odgovarajućih radova, u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji objekata. Troškove izvođenja radova na izgradnji priključka objekta na vodovodnu i kanalizacionu mrežu snosi investitor objekta.

Član 19

Preduzeće izdaje rešenje o odobrenju za priključenje zgrade na vodovodnu i kanalizacionu mrežu, na zahtev investitora, nakon izdavanja građevinske dozvole.

Zahtev za izdavanje rešenja o odobrenju za priključenje podnosi se na obrascu Preduzeća, uz koji se prilažu propisani dokazi.

Podnosilac zahteva za izdavanje rešenja o odobrenju za priključenje na distributivni sistem ima obavezu plaćanja naknade za izdavanje odobrenja za priključenje na vodovodnu i kanalizacionu mrežu.

Visinu naknade iz stava 3. ovog člana utvrđuje Preduzeće posebnom odlukom.

Član 20

Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu dužan je da uz zahtev za priključenje podnese:

- rešenje o izdavanju građevinske dozvole za izgradnju objekta ili rešenje o ozakonjenju objekta ili uverenje nadležne gradske uprave da je objekat izgrađen u vreme kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno pribavljanje građevinske dozvole;

- tehničku dokumentaciju unutrašnje instalacije, prema već izdatim uslovima;

- dokaz o pravu svojine, odnosno prava korišćenja zemljišta na kome se gradi objekat i to kopiju katastarskog plana katastarske parcele na kojoj je izgrađen objekat sa odgovarajućim izvodom iz lista nepokretnosti katastara nepokretnosti;

- potvrdu mesne zajednice o izmirenim obavezama u finansiranju izgradnje dela vodovodne odnosno kanalizacione mreže, ukoliko je mreža građena u organizaciji mesne zajednice;

- po potrebi, na zahtev Preduzeća, i druge dokaze.

Član 21

Preduzeće izdaje rešenje o odobrenju za priključenje zgrade na vodovodnu i kanalizacionu mrežu, u roku od 15 dana po prijemu pismenog zahteva investitora, nakon što utvrdi da su ispunjeni uslovi za priključenje propisani zakonom i ovom odlukom i ukoliko je investitor izvršio uplatu naknade za izdavanje rešenja o odobrenju za priključenje.

Preduzeće će rešenjem odbiti zahtev za izdavanje rešenja o odobrenju za priključenje, ukoliko za njegovo izdavanje nisu ispunjeni propisani uslovi.

Član 22

Rešenje o odobrenju za priključenje sadrži podatke o karakteru priključka (trajni ili privremeni) i određuju tehnički i drugi uslovi priključenja.

Protiv rešenja o odobrenju za priključenje na distributivnu mrežu može se podneti žalba Gradskom veću grada Čačka u roku od 15 dana od dana prijema.

Član 23

Radove na izgradnji priključka na vodovodnu i kanalizacionu mrežu izvodi isključivo Preduzeće, na osnovu ugovora o izvođenju radova zaključenog sa korisnikom, nakon izvršene uplate ugovorom određene naknade za izvođenje radova od strane korisnika, najkasnije u roku od 15 dana od izvršene uplate.

Zabranjeno je neovlašćeno izvođenje priključaka na vodovodnu i kanalizacionu mrežu ili izvođenje bilo kakvih radova na priključcima ili gradskoj vodovodnoj mreži.

Član 24

Priključak na gradsku vodovodnu ili kanalizacionu mrežu postavlja se tako što se unutrašnja vodovodna i kanalizaciona instalacija priključuje direktno, neposredno i upravno na uličnu vodovodnu ili kanalizacionu mrežu, preko građevinske parcele na kojoj je objekat postavljen.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, ukoliko ne postoji tehnička mogućnost da se objekat na uličnu vodovodnu ili kanalizacionu mrežu priključi neposredno preko građevinske parcele na kojoj je objekat izgrađen, unutrašnja vodovodna ili kanalizaciona instalacija objekta može se priključiti na uličnu vodovodnu ili kanalizacionu mrežu i preko susedne građevinske parcele, uz pisanu saglasnost vlasnika odnosno nosioca prava korišćenja na građevinskoj parceli, preko koje se ovo priključenje vrši, datu na obrascu Preduzeća.

Postavljanje priključaka preko tuđeg zemljišta, ukoliko nema saglasnosti vlasnika tog zemljišta, može se izvesti samo po postupku koji je predviđen zakonskim propisima.

Priključak postavljen preko tuđeg zemljišta u smislu stava 2. ovog člana uklanja se kada se postavljanjem ulične vodovodne ili kanalizacione mreže omogući neposredno spajanje unutrašnjih instalacija sa uličnom vodovodnom ili kanalizacionom mrežom, o trošku korisnika.

Uklanjanje priključaka u smislu prethodnog stava mora se izvršiti u roku od 30 dana, po donošenju rešenja Preduzeća.

Član 25

Preduzeće ne može izdati odobrenje za priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu za objekte koji su izgrađeni bez građevinske dozvole.

Objekti izgrađeni bez građevinske dozvole mogu se priključiti na vodovodnu i kanalizacionu mrežu po izdavanju rešenja kojim se objekat ozakonjuje ili izdavanju uverenja da je objekat izgrađen u vreme kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno pribavljanje građevinske dozvole.

Objekti koji su izgrađeni bez građevinske dozvole i kojima je Preduzeće izdalo odobrenje za privremeni priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu po ranije važećim propisima, nastavljaju da koriste privremeni priključak do isteka vremena na koje je odobren.

Prilikom isključenja privremenog priključka radi trajnog priključenja na mrežu korisnik je dužan da Preduzeću plati:

- troškove isključenja privremenog priključka;

- troškove izgradnje i prevezivanja trajnog priključka.

Član 26

Zabranjeno je izvođenje fizičke veze gradske vodovodne mreže i vodovodne mreže sa drugog izvorišta vode.

Komunalni inspektor će rešenjem zabraniti korišćenje gradskog vodovoda ili kanalizacije ukoliko se u toku korišćenja vode utvrdi fizička veza gradske vodovodne mreže sa mrežom sopstvenog izvora korisnika, sa nalogom Preduzeću da korisnika isključi, po izvršnosti rešenja.

Troškove isključenja snosi korisnik.

Korisnik je dužan da izvrši razdvajanje dvojne mreže o svom trošku.

Ponovno priključenje na gradsku vodovodnu mrežu izvešće Preduzeće, nakon razdvajanja dvojne mreže, a o trošku korisnika.

Zabranjeno je spajanje unutrašnjih vodovodnih ili kanalizacionih instalacija objekta na jednoj građevinskoj parceli sa unutrašnjom vodovodnom ili kanalizacionom instalacijom objekta na drugoj građevinskoj parceli.

Član 27

Korišćenje vode može se odjaviti trajno ili privremeno.

Korišćenje vode može da se trajno odjavi samo za zgrade koje su srušene ili su predviđene za rušenje i iz kojih su stanari i drugi korisnici iseljeni.

Korišćenje vode može da se privremeno odjavi kada se zgrada ili druga nepokretnost privremeno prestane koristiti i to pod uslovom da se korišćenje vode odjavljuje za period najkraće godinu dana, a najduže dve godine.

Korišćenje vode odjavljuje se u pisanoj formi Preduzeću u roku od 15 dana od dana prestanka korišćenja objekta.

U slučaju odjave korišćenja vode ili promene korisnika, bivši korisnik je dužan da izmiri svoju obaveze prema Preduzeću.

Troškove isključenja korišćenja vode, kao i troškove ponovnog priključivanja, snosi podnosilac zahteva.

Član 28

Na građevinskim parcelama, gde su srušeni objekti, čije su unutrašnje vodovodne ili kanalizacione instalacije bile vezane za objekte gradskog vodovoda, pre vršenja pripremnih radova za izradu temelja novog objekta, investitor objekta dužan je da obezbedi propisanu demontažu spoja.

Ukoliko investitor ili izvođač radova pri vršenju pripremnih radova na građevinskim parcelama uoči, odnosno evidentira priključak na gradsku vodovodnu mrežu koji nije pravilno demontiran, investitor radova je u obavezi da o tome odmah obavesti Preduzeće.

Investitor radova koji u toku izvođenja radova svojim radnjama ugrozi ili onemogući pravilno funkcionisanje objekta gradskog vodovoda ili kanalizacije dužan je da odmah o tome obavesti Preduzeće.

Preduzeće je dužno da odmah, po prijemu obaveštenja iz stava 3. ovog člana, uspostavi funkcionalno stanje vodovoda ili kanalizacije na teret investitora radova.

Član 29

Korisnik koji je koristio septičku jamu, po odobrenju priključka na kanalizacionu mrežu, dužan je da istu isprazni, dezinfikuje, zatrpa i o tome obavesti Preduzeće, kao i da uz obaveštenje dostavi zapisnik komunalnog inspektora o urađenim radnjama na saniranju septičke jame, sve to najkasnije u roku od 30 dana od priključenja na kanalizacionu mrežu.

Član 30

Nelegalno izvedeni priključci pre stupanja na snagu ove odluke mogu se legalizovati uz sledeće uslove:

- da je priključak izveden prema tehničkim uslovima, a na osnovu izveštaja stručne komisije Preduzeća;

- da je organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za poslove građevinarstva donela pravnosnažno rešenje o ozakonjenju nelegalno priključenog objekta.

Uz zahtev za legalizaciju priključka vlasnik je dužan da dostavi:

- izvod iz lista nepokretnosti katastara nepokretnosti, sa snimljenim objektom koji je nelegalno priključen i sprovedenim rešenjem o ozakonjenju;

- kopiju katastarskog plana katastarske parcele sa snimljenim objektom koji je nelegalno priključen;

- potvrdu od strane Preduzeća o izmirenju duga za utrošenu vodu u celosti;

- potvrdu mesne zajednice o izmirenim obavezama u finansiranju izgradnje dela vodovodne ili kanalizacione mreže, ukoliko je predmetni deo mreže izgrađen u organizaciji mesne zajednice;

Na osnovu zahteva iz stava 2. ovog člana, Preduzeće donosi rešenje kojim se odobrava postojeći priključak korisniku, u roku od 15 dana od podnošenja zahteva.

IV PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA USLUGA

Član 31

Ugovorni odnos o pružanju komunalnih usluga snabdevanja vodom za piće i sakupljanja, odvođenja, prečišćavanje i ispuštanje otpadnih voda korisnika smatra se da je nastao započinjanjem korišćenja navedenih komunalnih usluga, odnosno početkom pružanja komunalne usluge u skladu sa odredbama ove odluke.

Obaveze korisnika, uključujući i plaćanje cene komunalne usluge, nastaju započinjanjem korišćenja komunalne usluge, odnosno početkom pružanja komunalne usluge i kada se ona koristi suprotno ovoj odluci.

Ova odluka neposredno se primenjuje na sve ugovorne odnose Preduzeća sa korisnicima, kao opšti uslovi poslovanja.

Član 32

Preduzeće vrši održavanje gradske vodovodne mreže do vodomera, zaključno sa vodomerom i gradske kanalizacione mreže do priključnog revizionog šahta korisnika.

Preduzeće se stara o održavanju i ispravnosti vodomera na način i pod uslovima propisanim zakonom.

Troškovi održavanja gradske vodovodne mreže do vodomera, zaključno sa vodomerom i gradske kanalizacione mreže do priključnog revizionog šahta korisnika i redovnog baždarenja vodomera padaju na teret Preduzeća.

Troškovi otklanjanja kvarova na vodomeru, vodovodnoj i kanalizacionoj mreži nastali krivicom korisnika, padaju na teret korisnika usluga.

Član 33

Preduzeće može vršiti pregled i kontrolu unutrašnjih instalacija kad oceni da neispravnost unutrašnjih instalacija utiče na uredno snabdevanje korisnika, a korisnik je dužan da mu to omogući.

Član 34

Radi zaštite objekata korisnika od povratnog dejstva fekalnih voda izazvanih usporima u uličnoj kanalizaciji, položaj sanitarnih objekata (slivnika, nužnika i sl.) ne može biti ispod kote nivelete ulice.

Izuzetno se može odobriti priključenje objekata, čiji su sanitarni uređaji ispod kote nivelete ulice ukoliko su projektovani i ugrađeni zaštitni uređaji.

Zaštitne uređaje ugrađuje korisnik i isti je sastavni deo kućne instalacije.

U slučaju da dođe do štete na objektu korisnika kod kojih je položaj sanitarnih objekata ispod kote nivelete ulice, štetu snosi korisnik koji je tražio ovakvu vrstu priključenja.

Član 35

Za štetu nastalu izlivanjem kanalizacije zbog nenamenskog korišćenja unutrašnjih instalacija ili fizičke veze površinske vode sa kanalizacionom mrežom nije odgovorno Preduzeće.

Član 36

Korisnik je dužan da o svakom kvaru na priključku na gradsku vodovodnu ili kanalizacionu mrežu najhitnije izvesti Preduzeće i to neposredno, pismeno, telefonom ili na drugi način, odmah po uočavanju kvara.

Otklanjanje kvarova na priključcima na gradsku vodovodnu ili kanalizacionu mrežu vrši se odmah, a ukoliko ima više prijavljenih kvarova u isto vreme otklanjanje kvarova se vrši po prioritetu koji odredi Preduzeće.

Otklanjanje kvarova mora se vršiti bez prekida, a po mogućnosti u vreme kada se najmanje remeti redovno snabdevanje ostalih korisnika.

Član 37

Vodomer mora biti smešten u posebno izgrađeno vodomerno sklonište - šaht ili izuzetno u posebnu prostoriju u objektu i mora ispunjavati propisane standarde, tehničke normative i norme kvaliteta.

Preduzeće može tehničkim uslovima izuzetno odrediti da se vodomer postavi u prostorijama koje služe za stanovanje i pomoćnim prostorijama.

Za eventualnu štetu koja nastane usled kvara na instalacijama ili vodomeru koji se nalaze u objektu korisnika nije odgovorno Preduzeće.

Po izvršenoj montaži vodomera na vodovodnom priključku Preduzeće obezbeđuje njegov položaj plombiranjem.

Član 38

Preduzeće obezbeđuje redovno održavanje vodomera u skladu sa zakonom kojim su propisane merne jedinice i merila.

Preduzeće ima pravo, radi baždarenja vodomera, da ga zameni drugim odgovarajućim.

Preduzeće je ovlašćeno da u odsustvu korisnika izvrši zamenu vodomera radi baždarenja uz ostavljanje potvrde o izvršenoj zameni u poštanskom sandučetu ili na vratima stana korisnika.

Član 39

Korisnik je odgovoran za nestanak i oštećenje vodomera.

Nestanak, oštećenje i druge smetnje na vodomeru, korisnik je dužan da prijavi Preduzeću u roku od 3 dana od dana utvrđenih smetnji nestanka ili oštećenja.

Preduzeće je dužno da odmah po prijemu obaveštenja, a najkasnije u roku od 3 dana dovede vodomer u ispravno stanje ili ugradi novi, a sve na teret korisnika.

Član 40

Preduzeće je dužno da kontroliše ispravnost vodomera u skladu sa zakonskim propisima i važećim odlukama, a ako to zahteva korisnik usluga kao vanrednu kontrolu, dužan je da je izvrši u roku od 10 dana po podnošenju zahteva.

U slučaju vanredne kontrole vodomera, korisnik može prisustvovati kontroli.

Troškove vanredne kontrole vodomera snosi korisnik usluga ukoliko se utvrdi da je vodomer ispravan.

Ukoliko se utvrdi da je uređaj neispravan, kontrola je besplatna, a korisnik ima pravo na delimično oslobađanje od obaveza plaćanja duga za vodu po odluci Komisije za odlučivanje o reklamacijama koju obrazuje Preduzeće.

Član 41

Vlasnik odnosno korisnik nepokretnosti koja se nalazi ispod, iznad ili pored komunalnih objekata Preduzeća ne može da obavlja radove koji bi mogli da ometaju obavljanje komunalnih delatnosti snabdevanja vodom za piće ili prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda.

Član 42

Preduzeće je dužno da vrši isporuku higijenski ispravne vode za piće u skladu sa važećim propisima.

Član 43

Korisnik usluga dužan je da usluge koristi u skladu sa ovom odlukom, prema tehničkim i drugim uslovima koje mu odredi Preduzeće.

Član 44

Korisnik gradskog javnog vodovoda je dužan da:

- omogući pristup službenim licima Preduzeća do vodomera;

- održava sklonište za smeštaj vodomera, tako da ono bude čisto i suvo, a vodomer zaštiti od mraza, toplote, dodira sa podzemnom i površinskom vodom kao i mehaničkog oštećenja;

- prijavi kvar na priključku ili vodomeru odmah po uočavanju kvara;

- spreči mešanje vode iz sopstvenog izvorišta sa vodom iz mreže vodovoda.

Zabranjeno je:

- mešanje vode iz sopstvenog izvorišta sa vodom iz gradske vodovodne mreže;

- graditi objekte i saditi zasade nad razvodnom mrežom;

- koristiti vodu iz gradske vodovodne mreže pre vodomera;

- dozvoliti korišćenje vode iz gradske vodovodne mreže drugom korisniku pre vodomera;

- vršiti zatvaranje instalacija usled čega drugi korisnici ostaju bez mogućnosti korišćenja vode i kanalizacije.

Član 45

Korisnik gradske javne kanalizacije je obavezan da:

- omogući pristup Preduzeću do priključnog revizionog šahta;

- prijavi kvar na priključku odmah po uočavanju kvara;

- ne dozvoli prodiranje atmosferskih voda u kanalizacionu mrežu prirodnim tokom ili povezivanjem.

Zabranjeno je:

- samovoljno izvoditi radove na uličnoj kanalizacionoj mreži ili priključcima na gradsku kanalizacionu mrežu;

- odvoditi otpadne vode preko unutrašnje kanalizacione instalacije susednog objekta;

- ispuštati otpadne vode u atmosfersku kanalizaciju;

- ispuštati ili ubacivati u gradsku javnu kanalizaciju otpadne materije ili predmete koji mogu oštetiti kanalizacione instalacije ili uređaje, a naročito: kiseline, soli, alkalije, benzin, ulja i druge razarajuće ili zapaljive materije, materije koje razvijaju otrovne ili eksplozivne pojave, čvrste otpatke i materije (đubre, pepeo, pesak i slično) koje mogu oštetiti ili ugroziti pravilno funkcionisanje gradske kanalizacione mreže.

Član 46

Korisnik gradske javne kanalizacije koji ispušta ili odlaže materije koje mogu zagaditi vodu, osim fizičkog lica koje koristi vodu za piće, sopstvene i sanitarne potrebe, dužno je da ispuštanje ili odlaganje navedenih materija u javnu kanalizaciju vrši na način i pod uslovima propisanim zakonom kojim je regulisano korišćenje voda i posebnim zakonima koji uređuju oblast zaštite životne sredine, odnosno propisa donetih na osnovu tih zakona, kao i da preduzima mere i druge aktivnosti određene navedenim propisima.

Preduzeće je dužno da ispuštanje prikupljene otpadne vode iz gradske javne kanalizacije u recipijent Zapadnu Moravu vrši na način i pod uslovima propisanim zakonom kojim je regulisano korišćenje voda i posebnim zakonima koji uređuju oblast zaštite životne sredine, odnosno propisa donetih na osnovu tih zakona, kao i da preduzima mere i druge aktivnosti određene navedenim propisima.

Član 47

Zabranjeno je neovlašćeno korišćenje gradskog javnog vodovoda i kanalizacije.

Neovlašćenim korišćenjem gradskog javnog vodovoda i kanalizacije smatra se:

1. korišćenje vode i kanalizacije samovlasnim priključenjem vodovodnih i kanalizacionih objekata i instalacija na gradsku javnu vodovodnu i kanalizacionu mrežu Preduzeća, bez odobrenja Preduzeća;

2. korišćenje vode i upotreba kanalizacije bez vodomera;

3. korišćenje vode preko vodomera koji je oštećen od strane korisnika ili je samovoljno zamenjen postavljanjem neodgovarajućeg vodomera.

U slučaju neovlašćenog korišćenja vode i upotrebe kanalizacije, Preduzeće će izvršiti naplatu naknade za isporučenu vodu za piće i naknade za odvođenje otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom.

Kod priključka bez vodomera ili preko neispravnog vodomera, Preduzeće će izvršiti obračun i naplatu vode prema prosečnoj potrošnji za iste ili slične korisnike za godinu dana uz primenu tekuće cene isporučene vode.

Član 48

Korisnik koji koristi vodu sa sopstvenog izvora, a ispušta je u gradsku kanalizacionu mrežu, dužan je da ugradi vodomer radi utvrđivanja količine ispuštene vode, a ukoliko nema ugrađen vodomer ili uređaj za merenje ispuštene vode, Preduzeće će izvršiti obračun i naplatu naknade za odvođenje otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom prema prosečnoj potrošnji za iste ili slične korisnike za godinu dana uz primenu tekuće cene odvedene otpadne vode.

Član 49

Komunalni inspektor će rešenjem zabraniti neovlašćeno korišćenje gradske vodovodne i kanalizacione mreže i naložiće Preduzeću da takve korisnike isključi sa mreže, po izvršnosti rešenja.

Troškovi isključenja utvrđuju se prema cenovniku Preduzeća i padaju na teret korisnika koji se bespravno priključio.

Korisnik čiji je objekat isključen sa vodovodne i kanalizacione mreže zbog bespravnog priključka stiče pravo na ponovno priključenje objekta vodovodne i kanalizacione mreže kada ispuni uslove propisane ovom odlukom i uplati obračunati iznos troškova.

Član 50

Korisniku se može privremeno obustaviti isporuka vode i korišćenje kanalizacije i može biti isključen sa vodovodne i kanalizacione mreže ako:

- raniji korisnik odjavi korišćenje, a novi korisnik se nije prijavio;

- sklonište za vodomer nije dostupno, a korisnik nije postupio po nalogu Preduzeća za otklanjanje nedostataka;

- gradi objekte ili sadi zasade iznad gradske vodovodne i kanalizacione mreže;

- uzima vodu pre vodomera;

- dozvoli uzimanje vode drugom korisniku sa priključka ili pre vodomera, bez odobrenja i saglasnosti davaoca usluge;

- vrši zatvaranje instalacija usled čega drugi korisnici ostaju bez mogućnosti korišćenja vode i kanalizacije;

- postupa protivno obavezi o štednji vode - restrikciji;

- fizički ne razdvoji mrežu sopstvenog lokalnog izvorišta sa gradskom vodovodnom mrežom;

- ne dozvoli pristup radi očitavanja vodomera;

- ne izvrši otklanjanje kvara na unutrašnjoj vodovodnoj ili kanalizacionoj mreži po nalogu Preduzeća.

Privremenu obustavu isporuke vode i korišćenja kanalizacije i isključenje sa vodovodne i kanalizacione mreže nalaže komunalni inspektor rešenjem, po službenoj dužnosti ili na osnovu prijave Preduzeća, a radnje neposrednog izvršenja rešenja sprovodi Preduzeće.

Preduzeće može korisniku privremeno obustaviti isporuku vode i korišćenje kanalizacije i isključiti ga sa vodovodne i kanalizacione mreže ako ne izmiri svoje tekuće obaveze za naknadu za isporučenu vodu i naknadu za odvođenje otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom najkasnije u roku od dva meseca od dana dospelosti, pod uslovom da je krajnji kupac u pisanom ili elektronskom obliku upozoren na obavezu po osnovu ugovora, da je pozvan da izmiri zaostale obaveze u roku koji ne može biti kraći od 30 dana od dana dostavljanja upozorenja, kao i da su ispunjeni drugi uslovi propisani posebnim zakonom.

Ako krajnji kupac ospori postojanje ili visinu naknade za pružene usluge i nastavi da uplaćuje račune za tekuće obaveze, Preduzeće ne može da ga isključi sa vodovodne i kanalizacione mreže i da obustavi isporuku vode i korišćenje kanalizacije do okončanja sudskog postupka pokrenutog po zahtevu Preduzeća čiji je predmet osporavana obaveza.

Preduzeće isključenje u slučajevima iz stava 1. i 3. ovog člana vrši na način na koji je to tehnički izvodljivo, uključujući i isključenje na uličnoj vodovodnoj mreži.

Troškove isključenja i priključenja snosi korisnik prema cenovniku davaoca usluga.

Isključenja sa mreže traju dok korisnik ne otkloni razloge zbog kojih je isključenje izvršeno.

Član 51

Po prestanku razloga za isključenje sa gradske vodovodne i kanalizacione mreže, Preduzeće je dužno da u roku od dva dana od dana prijema pisanog zahteva krajnjeg kupca o primljenom zahtevu obavesti komunalnog inspektora i, na osnovu usmenog ili pismenog naloga komunalnog inspektora, nastavi sa isporukom vode.

Preduzeće je dužno da najkasnije u roku od dva dana od izmirenja duga za naknadu za isporučenu vodu i naknadu za odvođenje otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom, ako je razlog privremenog isključenja sa gradske vodovodne i kanalizacione mreže neizmirenje računa za naknadu za isporučenu vodu i naknadu za odvođenje otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom ili plaćanja propisane naknade za ponovno priključenje, priključi korisnika na gradsku vodovodnu i kanalizacionu mrežu.

Član 52

Radi održavanja gradske vodovodne i kanalizacione mreže, Preduzeće je ovlašćeno da:

- privremeno isključi korisnika sa mreže, za vreme dok intervencija traje;

- pristupi sa potrebnom mehanizacijom i saobraćajnim sredstvima i pored postojanja saobraćajnih znakova zabrane;

- zabrani pristup učesnicima saobraćaja na delu ulice ili puta gde vrši održavanje, za vreme dok intervencija traje.

V KORIŠĆENJE VODE U JAVNE SVRHE

Član 53

Pod korišćenjem vode u javne svrhe u smislu ove Odluke, podrazumeva se korišćenje vode za gašenje požara, pranje i polivanje ulica, zalivanje javnih zelenih površina, gradske česme, fontane, održavanje i izgradnju saobraćajnica.

Uslovi korišćenja i način plaćanja vode utrošene u javne svrhe, osim za gašenje požara, uređuju se ugovorom koji Preduzeće zaključuje sa odgovarajućim korisnikom vode iz stava 1. ovog člana.

Član 54

Pripadnici vatrogasno - spasilačkih jedinica imaju pravo da za potrebe gašenja požara koriste vodu preko svih hidranata i u svako vreme.

Preduzeće je dužno da područnoj jedinici organa državne uprave nadležnog za zaštitu od požara dostavi spisak svih hidranata na uličnoj vodovodnoj mreži, kao i da je obavesti o ukinutim i novopostavljenim hidrantima najkasnije tri dana po nastaloj promeni.

Ostala pravna ili fizička lica moraju imati posebno odobrenje od Preduzeća da mogu koristiti vodu pomoću hidrantnog nastavka na određenom mestu, a na osnovu zaključenog ugovora.

Preduzeće je dužno da vidno obeleži sva hidrantska mesta na području grada Čačka, u saradnji sa nadležnom područnom jedinicom organa državne uprave nadležnog za zaštitu od požara.

Član 55

Korisnici navedeni u članu 53. i 54. ove odluke dužni su da javni hidrant, posle upotrebe, ostave u ispravnom stanju.

Ako Preduzeće utvrdi neispravnost hidranta po upotrebi od strane korisnika, o tome sačinjava zapisnik u njegovom prisustvu. Preduzeće je dužno da isti, u što kraćem roku, vrati u ispravno stanje o trošku korisnika.

Član 56

Korišćenje vode sa gradske vodovodne mreže za javne česme, fontane i druge uređene vodene površine na površinama javne namene regulisano je odredbama gradske odluke o održavanju čistoće i komunalnom redu.

VI FINANSIRANJE OBAVLJANJA DELATNOSTI SNABDEVANJA VODOM ZA PIĆE I PREČIŠĆAVANJA I ODVOĐENJA OTPADNIH VODA

Član 57

Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti snabdevanja vodom za piće i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda obezbeđuju se iz:

1) naknade za isporučenu vodu za piće i za odvođenje otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom;

2) prihoda budžeta grada;

3) namenskih sredstava drugih nivoa vlasti;

4) drugih izvora u skladu sa zakonom.

VII NAKNADA ZA ISPORUČENU VODU ZA PIĆE I ODVOĐENJE OTPADNIH VODA GRADSKOM KANALIZACIJOM

Član 58

Za isporučeni komunalni proizvod vodu za piće korisnik plaća naknadu Preduzeću (u daljem tekstu: naknada za vodu).

Za komunalnu uslugu odvođenja otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom korisnik plaća naknadu Preduzeću (u daljem tekstu: naknada za kanalizaciju).

Visina naknade za vodu utvrđuje se na osnovu cene 1 m3 isporučene vode, količine isporučene vode i koeficijenta koji se određuje u zavisnosti od kategorije korisnika. Cenu 1 m3 isporučene vode utvrđuje Preduzeće uz saglasnost osnivača.

Visina naknade za kanalizaciju utvrđuje se na osnovu cene 1 m3 odvedene otpadne vode, količine odvedene otpadne vode i koeficijenta koji se određuje u zavisnosti od kategorije korisnika. Cenu 1 m3 odvedene otpadne vode utvrđuje Preduzeće uz saglasnost osnivača.

Član 59

Za potrebe određivanja naknade za vodu svi korisnici razvrstavaju se u sledeće kategorije:

1. korisnici u objektima ili posebnim delovima objekata namenjenim za stanovanje;

2. osnovne i srednje škole, dečje ustanove, socijalne ustanove, ustanove iz oblasti kulture, umetnosti, sporta i informisanja koje se delimično ili u potpunosti finansiraju iz budžeta grada Čačka - kategorija I;

3. svi ostali korisnici iz oblasti privrede i vanprivrede koji nisu navedeni u tački 2. - kategorija II;

Pripadnost korisnika pojedinoj kategoriji određuje se prilikom izdavanja odobrenja za priključak, odnosno prilikom prve registracije korisnika.

Preduzeće je dužno da vodi evidenciju svih korisnika vode i kanalizacije.

Korisnik je dužan da prijavi svaku nastalu promenu u pogledu promene korisnika, vremena korišćenja ili promene kategorije korisnika, u roku od 8 dana od dana nastale promene.

Član 60

Za potrebe određivanja naknade za kanalizaciju korisnici se raspoređuju u sledeće kategorije:

1. korisnici u objektima ili posebnim delovima objekata namenjenim za stanovanje;

2. osnovne i srednje škole, dečje ustanove, socijalne ustanove, ustanove iz oblasti kulture, umetnosti, sporta i informisanja koje se delimično ili u potpunosti finansiraju iz budžeta grada Čačka - kategorija I;

3. svi ostali potrošači iz oblasti privrede i vanprivrede koji nisu razvrstani u kategorije III i IV- kategorija II;

4. privredna društva koja obavljaju delatnosti prerade i promete nafte i naftnih derivata, hemijske industrije, industrije papira i celuloze, metaloprerađivačke i elektroindustrije - kategorija III;

5. klanice, servisi za pranje vozila, privredna društva koja obavljaju delatnosti prerade voća i povrća, remont mašina i opreme, auto servisi, pečenjare - kategorija IV.

Korisnici iz kategorije III i IV koji imaju izgrađene uređaje ili postrojenja za neutralizaciju štetnog dejstva tih voda raspoređuju se u kategoriju II za obračun i plaćanje kanalizacije.

Korisnik je dužan da prijavi svaku nastalu promenu u pogledu promene korisnika, vremena korišćenja ili promene kategorije korisnika, u roku od 8 dana od dana nastale promene.

Član 61

Vlasnik porodične kuće je obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju za porodičnu kuću koja je priključena na mrežu vodovoda i kanalizacije.

Vlasnik poslovnog prostora je obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju za poslovni prostor koji je priključen na mrežu vodovoda i kanalizacije.

Vlasnik poslovne zgrade koji je istovremeno i vlasnik svih poslovnih prostora u zgradi je obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju za poslovnu zgradu koja je priključene na mrežu vodovoda i kanalizacije.

Ako je više lica vlasnik porodične kuće, poslovnog prostora ili poslovne zgrade koja je priključene na mrežu vodovoda i kanalizacije, a nijedno od tih lica nije dostavilo Preduzeću obaveštenje u smislu člana 85. ove odluke, obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju za porodičnu kuću, poslovni prostor ili poslovnu zgradu je jedno od tih lica - suvlasnika nepokretnosti koje odredi Preduzeće na osnovu javno dostupnih podataka.

Član 62

Vlasnik stana ili zakupac stana iz člana 68. stav 2. ove odluke obveznik je plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju za stan u višeporodičnim stambenim i stambeno - poslovnim zgradama koje su priključene na mrežu vodovoda i kanalizacije. Očitana potrošnja na zajedničkom vodomeru u navedenim zgradama raspoređuje se na korisnike prema broju članova domaćinstva, posle prethodnog oduzimanja potrošnje korisnika - vlasnika poslovnog prostora, ako navedeni poslovni prostor nema poseban glavni vodomer.

Podatke o korisniku i članovima njegovog porodičnog domaćinstva i drugim članovima koji u njegovom stanu stanuju, dostavlja upravnik stambene zajednice u formi pisanog obaveštenja, na početku godine, kao i u slučaju promene broja članova pojedinih domaćinstava. U slučaju promene broja članova domaćinstva, upravnik stambene zajednice je dužan da promenu prijavi. Obaveštenje mora potpisati upravnik stambene zajednice, sa pečatom stambene zajednice.

Preduzeće nije dužno da prihvati promenu podataka iz prethodnog stava ako nije dostavljena na propisani način.

Promena podataka iz stava 2. ovog člana primenjuje se prvog dana u tekućem mesecu u kome je prijava promene podataka dostavljena. Promena podataka o broju članova porodičnog domaćinstva može se dostaviti najviše jednom u toku meseca ili perioda čitanja za jedan potrošački broj.

Ukoliko u višeporodičnoj stambenoj ili stambeno - poslovnoj zgradi nema upravnika stambene zajednice, Preduzeće očitanu zajedničku potrošnju na zajedničkom vodomeru raspoređuje na korisnike prema poslednjim na propisan način dostavljenim podacima o korisniku i članovima njegovog porodičnog domaćinstva, a ako takvih podataka nema (novouseljena zgrada i sl.), Preduzeće će očitanu zajedničku potrošnju na zajedničkom vodomeru rasporediti u jednakim iznosima za sve korisnike u predmetnoj zgradi. Ako u ovom slučaju vlasnici posebnih delova nisu upisani u katastar nepokretnosti, investitor zgrade je dužan da plati očitanu zajedničku potrošnju na zajedničkom vodomeru.

Ako je više lica vlasnik stana u višeporodičnim stambenim i stambeno - poslovnim zgradama koje su priključene na mrežu vodovoda i kanalizacije, a nijedno od tih lica nije dostavilo Preduzeću obaveštenje u smislu člana 85. ove odluke, obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju za stan je jedno od tih lica - suvlasnika nepokretnosti koje odredi Preduzeće na osnovu javno dostupnih podataka.

Ako je vlasnik stana u višeporodičnoj stambenoj i stambeno - poslovnoj zgradi koja je priključena na mrežu vodovoda i kanalizacije umro, a nijedno lice nije dostavilo Preduzeću obaveštenje u smislu člana 85. ove odluke, obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju za stan je lice koje upravnik stambene zajednice u pisanom obaveštenju propisanom stavom 2. ovog člana označi kao držaoca, odnosno korisnika stana, a ako upravnik stambene zajednice obaveštenje nije dostavio ili upravnik stambene zajednice nije postavljen, obveznik plaćanja je lice koje Preduzeće utvrdi da je držalac, odnosno korisnik stana.

Član 63

Ukoliko u stambenoj zgradi svi vlasnici stanova ugrade poseban vodomer, naplata naknade za vodu i kanalizaciju će se vršiti na taj način što se ukupna potrošnja utvrđena na glavnom vodomeru raspodeljuje na korisnike srazmerno potrošnji na pojedinim vodomerima.

Održavanje vodovodne mreže i vodomera instaliranih posle glavnog vodomera, vrše korisnici na svoj teret.

Očitavanje stanja vodomera instaliranih posle glavnog vodomera vrše korisnici, a upravnik stambene zajednice stanje dostavlja Preduzeću u formi pisanog obaveštenja, sa potpisom upravnika stambene zajednice i pečatom stambene zajednice.

Ukoliko se podaci ne dostave na način iz prethodnog stava, raspodela utrošene količine vode na korisnike izvršiće se na način propisan u prethodnom članu, na osnovu poslednjih dostavljenih podataka.

Član 64

Vlasnik stana ili zakupac stana iz člana 68. stav 2. ove odluke koji pretvori stambeni u poslovni prostor dužan je da prijavi Preduzeću nastalu promenu, u roku od osam dana od dana nastale promene.

Vlasnik ili zakupac stana iz stava 1. ovog člana dužan je da plaća naknadu za vodu i kanalizaciju po cenama kao korisnik iz oblasti privrede ili vanprivrede, a po količini prema broju članova domaćinstva koji bude određen ugovorom sa stambenom zajednicom zgrade u kojoj se stan nalazi ili na način definisan članom 63. ove odluke.

Vlasnik ili zakupac stana iz stava 1. ovog člana dužan je da uz prijavu pretvaranja stana u poslovni prostor Preduzeću dostavi ugovor sa stambenom zajednicom, potpisan od strane upravnika stambene zajednice i sa pečatom stambene zajednice, kojim se određuje broj članova domaćinstva prema kome se naplaćuje naknada za vodu i kanalizaciju za navedenog korisnika.

Član 65

Ako se porodična kuća pretvara u poslovni prostor, korisnik je dužan da prijavi Preduzeću nastalu promenu u roku od osam dana od dana nastale promene i da plaća naknadu za vodu i kanalizaciju kao korisnik iz oblasti privrede i vanprivrede.

Član 66

Vlasnik koji pretvara deo porodične kuće u poslovni prostor, dužan je da prijavi nastalu promenu Preduzeću u roku od osam dana od dana nastale promene i da, po nalogu Preduzeća, plati razdvajanje mreže i ugradnju novog vodomera.

Preduzeće vrši razdvajanje mreže i ugradnju novog vodomera, po uplati avansa po predmeru i predračunu za radove koji treba da se izvrše.

Ako vlasnik iz stava 1. ovog člana ne izvrši razdvajanje mreže i ugradnju novog vodomera, Preduzeće ima pravo da obračun i naplatu ukupno potrošene vode i kanalizacije vrši primenom cena za kategoriju korisnika iz oblasti privrede i vanprivrede.

Član 67

Ako se poslovni prostor u porodičnoj kući pretvara u stambeni prostor, korisnik je dužan da prijavi nastalu promenu u roku od osam dana od dana nastale promene i da uz prijavu dostavi pravnosnažno rešenje o odobrenju izvođenja radova na promeni namene poslovnog prostora i dokaz o prestanku obavljanju registrovane delatnosti u navedenom poslovnom prostoru (rešenje Agencije za privredne registre).

Ako vlasnik iz stava 1. ovog člana ne dostavi prijavu sa propisanim dokazima, Preduzeće ima pravo da obračun i naplatu ukupno potrošene vode i kanalizacije vrši primenom cena za kategoriju korisnika iz oblasti privrede i vanprivrede.

Član 68

Vlasnik stana, porodične kuće, poslovnog prostora ili poslovne zgrade je isključivi obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju, bez obzira na zakupni ili drugi odnos između njega i drugog korisnika.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, obveznik plaćanja naknade za vodu i kanalizaciju u zakupljenom stanu je zakupac stana na neodređeno vreme na stanu u ranijoj društvenoj svojini, javnoj svojini ili svojini građana, zadužbina ili fondacija (raniji nosioci stanarskog prava koji nisu otkupili stan).

Član 69

Količina utrošene vode iz gradske vodovodne mreže utvrđuje se prema razlici stanja brojila na vodomeru između dva uzastopna očitavanja, a obračun se vrši na cele kubne metre vode.

Količina odvedene vode gradskom javnom kanalizacijom jednaka je količini utrošene vode utvrđene na način iz prethodnog stava ovog člana, ukoliko korisnik nema uređaj za merenje količine ispuštene vode.

Očitavanje vodomera vrši davalac usluga preko ovlašćenih lica.

Očitavanje vodomera vrše lica, koja moraju imati ovlašćenje i legitimaciju od Preduzeća za obavljanje ovog posla, a koja su dužna da pokažu ove isprave korisniku prilikom ulaska u posed korisnika.

Član 70

Korisnik je dužan da omogući Preduzeću neometan prilaz i čitanje vodomera.

Ako zbog propusta korisnika nije omogućeno redovno očitavanje vodomera, ovlašćeno lice Preduzeća ostaviće korisniku pisano obaveštenje sa molbom za dostavljanje stanja na vodomeru u određenom roku.

Ukoliko Preduzeće iz bilo kog razloga bude sprečen da izvrši očitavanje vodomera, utvrđivanje naknade za vodu i kanalizaciju izvršiće se na osnovu prosečne potrošnje vode za isti period prethodne godine.

Član 71

Očitavanje vodomera za kategoriju potrošača iz oblasti privrede i vanprivrede vrši se jednom mesečno, a može i u kraćem vremenskom periodu, na osnovu odluke direktora Preduzeća.

Očitavanje vodomera za kategoriju potrošača iz oblasti privrede i vanprivrede čija je mesečna potrošnja manja od 20 m3, na osnovu odluke direktora Preduzeća može se vršiti jednom u tromesečju.

Očitavanje vodomera u višeporodičnim stambenim i stambeno - poslovnim zgradama vrši se jednom mesečno, a u porodičnim kućama jednom u tromesečju ili u kraćem vremenskom periodu, na osnovu odluke direktora Preduzeća.

Preduzeće nije obavezno da vrši očitavanje vodomera prilikom promene cena. U periodu u kome je izvršena promena cena, obračun utroška vode i kanalizacije izvršiće se po prosečnoj ceni koja se utvrđuje srazmerno broju dana važenja pojedinih cena.

Član 72

Ukoliko je vodomer stao i nije evidentirao potrošnju, količina isporučene vode će se utvrditi na osnovu prosečne potrošnje za isti period prethodne godine.

Ukoliko nema potrošnje u prethodnoj godini količina isporučene vode utvrdiće se upoređivanjem sa sličnim korisnikom.

Član 73

Preduzeće može delimično osloboditi korisnika plaćanja za utrošak vode i upotrebu kanalizacije u slučajevima:

- gubitka vode usled kvara na vezi iza vodomera;

- zbog kvara na samom vodomeru;

- u slučaju kvara na vodovodnim instalacijama koje korisnik nije mogao da uoči, za koje je saznao tek po saopštenju kontrolnog organa ili prijema računa za plaćanje.

Odluku o delimičnom oslobađanju plaćanja iz prethodnog stava, donosi Komisija za rešavanje reklamacija korisnika, na zahtev korisnika.

Odluka Komisije je konačna.

Član 74

Preduzeće će na zahtev potrošača evidentirati novog vlasnika kao potrošača, samo na osnovu dokaza o pravu svojine na stanu odnosno individualnoj stambenoj zgradi.

Promena zakupaca navedenih u članu 68. stav 2. ove odluke vrši se na osnovu odgovarajućeg ugovora o zakupu stana.

Član 75

Obračun naknade za vodu i kanalizaciju vrši se na osnovu potrošene količine, uz primenu cena za pojedine kategorije korisnika.

Cene za isporučenu vodu i odvedenu otpadnu vodu obrazuju se u skladu sa odredbama člana 59. i 60. ove odluke, zavisno od kategorije korisnika usluge.

Član 76

Na zahtev Preduzeća nadležni organ grada Čačka do 31.12. tekuće godine za narednu godinu dostaviće Preduzeću spisak korisnika iz člana 59. i 60. ove odluke koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta grada Čačka.

Član 77

Cenu 1m3 isporučene vode i 1m3 odvedene vode po kategorijama korisnika određuje Nadzorni odbor Preduzeća, na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom kojim je uređen način obavljanja komunalnih delatnosti, uz saglasnost Skupštine grada Čačka.

Član 78

Korisnici u višeporodičnim stambenim i stambeno - poslovnim zgradama i porodičnim kućama, dužni su da racionalno koriste vodu.

Član 79

Racionalno korišćenje vode je utrošak vode do 30 m3 mesečno za korisnika koji ima porodično domaćinstvo do četiri člana, u porodičnim kućama.

Za korisnike koji imaju porodično domaćinstvo sa više od četiri člana, racionalno korišćenje vode je potrošnja od 7,5 m3 po članu porodičnog domaćinstva mesečno.

Za korisnike u stambenim i stambeno - poslovnim zgradama, racionalno korišćenje vode je potrošnja vode do 7,5 m3 po članu porodičnog domaćinstva mesečno.

Korisnici iz stava 1. ovog člana koji imaju više od 4 člana porodičnog domaćinstva dužni su da dostave Preduzeću izjavu o broju članova domaćinstva, potpisanu od strane dva punoletna svedoka čiji su potpisi overeni od strane javnog beležnika, a podaci iz izjave će se uzeti u obzir samo za obračunski period za koji nije ispostavljen račun.

Član 80

U slučaju da korisnik vode ima potrošnju vode iznad racionalne, naknada za vodu će se obračunati na sledeći način:

- količina vode koja se u skladu sa članom 79. ove Odluke smatra racionalnom, obračunava se po osnovnoj ceni vode,

- količina vode koja je iznad racionalne potrošnje, obračunava se primenom osnovne cene za vodu pomnožene koeficijentom 3.

Član 81

Preduzeće je dužno da, najmanje jednom u tri meseca, korisniku usluge dostavi račun za plaćanje naknade za vodu i kanalizaciju.

Preduzeće je dužno da, najmanje jednom u mesec dana, dostavi korisniku usluge kod koga se očitavanje vodomera vrši jednom mesečno, račun za plaćanje naknade za vodu i kanalizaciju.

Račun sadrži prethodno i sadašnje (očitano) stanje glavnog vodomera, očitano stanje pomoćnog vodomera, ako ga ima (odbitna stavka), cenu za m3 isporučene vode i m3 vode ispuštene (odvedene) u kanalizaciju, naknadu za korišćenje voda za m3 i naknadu za ispuštenu vodu za m3, ukupno zaduženje po računu, prethodno stanje, dug za uplatu, rok za plaćanje računa i druge elemente propisane važećim propisima.

Račun iz prethodnog stava za korisnike u višeporodičnim stambenim i stambeno - poslovnim zgradama sadrži, pored navedenog, i broj članova domaćinstva i potrošnju po članu domaćinstva.

Korisnik je dužan da plati iznos naknade za vodu i kanalizaciju naveden u računu u roku koji je označen u računu, izuzev ako posebnim ugovorom nije drugačije ugovoreno.

Za račune koji se ne plate u roku označenom u računu, vršiće se obračun zakonske zatezne kamate za period docnje, u skladu sa zakonom.

Član 82

Korisnik može izjaviti reklamaciju na dostavljeni račun za plaćanje naknade za vodu i kanalizaciju, kao i na količinu ili kvalitet isporučene vode, odnosno usluge odvođenja otpadnih voda.

Preduzeće je dužno da na mestu na kome se vrši plaćanje naknade vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija.

Preduzeće je dužno da u svojim poslovnim prostorijama obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.

Član 83

Korisnik reklamaciju može podneti na način propisan posebnim zakonom.

Preduzeće vodi evidenciju podnetih reklamacija na način propisan posebnim zakonom.

Reklamacije rešava Komisija za rešavanje reklamacija korisnika, koju osniva Preduzeće u skladu sa posebnim zakonom.

Preduzeće je dužno da o reklamaciji odluči bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od prijema reklamacije i da o odgovoru na reklamaciju pisanim ili elektronskim putem obavesti korisnika. Odgovor na reklamaciju ima sadržinu propisanu posebnim zakonom.

VIII EVIDENCIJA KORISNIKA

Član 84

Preduzeće vodi i ažurira evidenciju korisnika za potrebe poslovanja sa korisnicima na način i pod uslovima propisanim zakonima kojima je regulisano obavljanje komunalnih delatnosti i zaštita podataka o ličnosti.

Evidencija krajnjih kupaca, sadrži sledeće podatke:

- ime i prezime;

- JMBG, prebivalište, odnosno adresu stanovanja (iz lične karte);

- podatke o priključenoj zgradi (adresa priključene zgrade, namena objekta, broj posebnih delova);

- broj i datum odobrenja za priključenje na gradsku vodovodnu ili kanalizacionu mrežu, odnosno broj i datum zaključenja ugovora o snabdevanju vodom i sl.).

Evidencija korisnika, koja se odnosi na pravna lica, preduzetnike, sadrži pojedinačno sledeće podatke:

- naziv (poslovno ime);

- sedište;

- lice ovlašćeno za zastupanje;

- broj tekućeg računa;

- matični broj;

- poreski identifikacioni broj;

- podaci o delatnosti pravnog lica;

- podatke o priključenoj zgradi (adresa priključene zgrade, namena objekta, broj posebnih delova);

- broj i datum odobrenja za priključenje na gradsku vodovodnu ili kanalizacionu mrežu, odnosno broj i datum zaključenja ugovora o snabdevanju vodom i sl.).

Član 85

Korisnik je dužan da dostavi obaveštenje Preduzeću o svim promenama adrese za dostavljanje računa i statusnim i vlasničkim promenama koje utiču na odnose između njega i Preduzeća, u roku od 8 dana od dana nastanka promene.

U slučaju smrti korisnika, naslednik je dužan da dostavi Preduzeću obaveštenje iz stava 1. ovog člana, u roku od 15 dana od dana smrti korisnika, sa izjavom o preuzimanju prava i obaveze korisnika.

Obaveštenje se primenjuje od prvog sledećeg obračunskog perioda.

Obaveštenje sadrži:

- ime, prezime, JMBG i novu (važeću) adresu dotadašnjeg korisnika;

- ime, prezime, JMBG i adresu novog korisnika;

- priložen dokaz o prenosu vlasničkog prava;

- broj i adresu obračunskog mesta;

- potpisanu izjavu novog korisnika na obrascu Preduzeća da stupa u već sklopljene ugovorne odnose o snabdevanju vodom i korišćenju gradske kanalizacione mreže.

U slučaju smrti korisnika, naslednik stupa u već sklopljene ugovorne odnose o snabdevanju vodom i korišćenju gradske kanalizacione mreže u svojstvu korisnika od trenutka prelaska svojine na stanu/poslovnom prostoru/zgradi na korisnika.

Ukoliko korisnik ne dostavi obaveštenje o promeni svojine na stanu/poslovnom prostoru/zgradi u propisanom roku, dužan je da izmiri sve dospele obaveze u vezi stana/poslovnog prostora/zgrade prema Preduzeću.

Ukoliko postojeći korisnik nije u mogućnosti da dostavi potpisanu izjavu novog korisnika na obrascu Preduzeća da stupa u već sklopljene ugovorne odnose o snabdevanju vodom za piće i odvođenju otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom, novi korisnik stana/poslovnog prostora/zgrade stupa u već ugovorene odnose o snabdevanju vodom za piće i odvođenju otpadnih voda gradskom javnom kanalizacijom, u svojstvu korisnika od trenutka prelaska svojine na stanu/poslovnom prostoru/zgradi na novog korisnika.

IX OBEZBEĐENJE KONTINUITETA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI

Član 86

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u obavljanju komunalnih delatnosti snabdevanja vodom i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda, Preduzeće je dužno da odmah, a najkasnije u roku od 24 časa, o tome obavesti Gradsko veće grada Čačka i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje poremećaja ili da na drugi način obezbedi zadovoljavanje potreba korisnika.

Kao razlozi, u smislu prethodnog stava, zbog kojih može doći do poremećaja ili prekida u obavljanju komunalnih delatnosti, smatraju se:

1. viša sila (suša, poplava, zemljotres, drugi tektonski poremećaji, pucanje cevi);

2. iznenadni kvarovi na glavnim distributivnim cevovodima, rezervoarima, mašinskim i drugim postrojenjima;

3. prekidi u mreži radnjama neovlašćenih lica i organizacija;

4. neodgovarajući kvalitet vode za piće;

5. štrajk radnika davaoca usluga.

Ukoliko Preduzeće ne preduzme mere za otklanjanje poremećaja, Gradsko veće će preduzeti mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena na teret Preduzeća.

Po prijemu obaveštenja o neplaniranom prekidu obavljanja komunalnih delatnosti snabdevanja vodom i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u obavljanju ove delatnosti, Gradsko veće je dužno da preduzme sledeće mere:

1) odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi usled prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica, ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;

2) preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;

3) utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti i učinjenu štetu.

Član 87

U slučajevima iz prethodnog člana, obaveza Preduzeća je da:

1. preko sredstava javnog informisanja obavesti korisnike o prekidima u snabdevanju i razlozima kao i o roku do koga će prekid biti otklonjen;

2. obezbedi privremeno snabdevanje korisnika vodom putem cisterni ukoliko je vreme prekida duže od 12,00 časova;

3. organizuje radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u snabdevanju, kao i angažovanje trećih lica u obezbeđivanju uslova za normalnu isporuku vode;

4. izvrši hitne popravke i zamenu instalacija i uređaja kojima se obezbeđuje proizvodnja i isporuka vode kao i zaštita komunalnih objekata, uređaja i instalacija od daljih havarija;

5. odredi režim korišćenja vode za vreme poremećaja odnosno prekida u snabdevanju;

6. u slučaju štrajka obezbedi minimum procesa rada u skladu sa kolektivnim ugovorom, zaključenim kod davaoca usluga i gradskom odlukom.

Član 88

Ukoliko, u slučaju štrajka, Preduzeće ne obezbedi minimum procesa rada, usled čega bi mogla nastupiti neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za život i zdravlje ljudi i bezbednost ljudi i imovine ili drugih neophodnih uslova za život i rad građana i drugih subjekata, Gradsko veće grada Čačka može preduzeti sledeće mere:

- privremeno poveriti obavljanje delatnosti Preduzeća drugom javnom preduzeću, privrednom društvu ili preduzetniku,

- organizovati snabdevanje stanovništva neophodnom količinom vode za piće.

Član 89

U slučaju opšte nestašice vode, Preduzeće je dužno da blagovremeno izvesti Gradsko veće grada Čačka o potrebi uvođenja smanjenja potrošnje vode - restrikcije na potrošnju vode i predloži mere za njeno sprovođenje.

Meru restrikcije potrošnje vode uvodi Gradsko veće grada Čačka, određujući način restrikcije.

Komunalna inspekcija i Preduzeće dužni su da vrše kontrolu primene mera predviđenih restrikcijom.

Restrikcijom se može:

1. zabraniti korišćenje vode iz vodovoda za polivanje parkova, vrtova, bašti, poljoprivrednih useva i zasada, pranje ulica i vozila;

2. uskraćivanje davanja vode, zatvaranjem vode u pojedinim delovima grada i u određeno vreme;

3. uskraćivanje davanja vode pojedinim korisnicima u određeno vreme;

4. smanjiti nivo potrošnje vode koji se smatra racionalnim prema članu 79. ove Odluke.

Član 90

U slučaju da se usled više sile ili drugih razloga proizvodnja vode smanji, tako da svi korisnici ne mogu biti zadovoljeni sa potrebnim količinama vode, Preduzeće je dužno da izvrši snabdevanje pijaćom vodom korisnika po sledećem prioritetu:

1. bolnice i zdravstvene ustanove;

2. pekare i mlekare;

3. dečje ustanove, škole i stanovništvo;

4. ostali korisnici.

Ako ne postoje tehničke mogućnosti da se snabdevanje izvrši iz mreže, a po prioritetu iz prethodnog stava ovog člana, snabdevanje će se izvršiti, cisternama po istom redu prioriteta, o čemu će se korisnici obavestiti sredstvima javnog informisanja.

Preduzeće je dužno da obavlja komunalnu delatnost prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda u slučajevima propisanim u stavu 1. ovog člana po prioritetima određenim u istom stavu.

Gradsko veće grada Čačka, svojom odlukom po ukazanoj potrebi, može odrediti poseban način prioritetnog snabdevanja korisnika vodom.

Član 91

Odluka o restrikciji objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na internet stranici Preduzeća, a sadrži: vreme trajanja restrikcije, način vršenja kontrole i snabdevanja građana vodom i druge uslove.

Korisnici su dužni da se pridržavaju mera restrikcije koje propiše nadležni organ.

Član 92

Preduzeće je dužno da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama ili prekidima, (planirani radovi ili rekonstrukcija mreže i sl.) koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 časa pre očekivanog prekida u pružanju usluga.

Obaveštenjem o nastanku prekida u snabdevanju odrediće se način i mesto snabdevanja korisnika vodom i vreme snabdevanja, kao i rok do kada će biti prekida, odnosno smetnji u snabdevanju.

Član 93

Preduzeće je dužno da obezbedi korisnicima zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt sa Preduzećem u vezi sa pitanjima i problemima koji se odnose na priključenje na vodovodnu i kanalizacionu mrežu i kvalitet i korišćenje usluga.

Preduzeće je dužno da organizuje informacioni servis za telefonsku komunikaciju sa korisnicima.

Krajnji kupci mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge Preduzeću, preko internet stranice Preduzeća ili pisanim putem, preko pisarnice Preduzeća.

Preduzeće je dužno da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od osam dana.

Član 94

Preduzeće je dužno da jednom godišnje u decembru mesecu sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga snabdevanja vodom i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda u trajanju od 30 dana i da izveštaj o rezultatima izjašnjavanja dostavi organu gradske uprave nadležnom za komunalne poslove u roku od 15 dana od okončanog izjašnjavanja.

Organ gradske uprave nadležan za komunalne poslove sa dostavljenim izveštajem o rezultatima izjašnjavanja postupiće na način propisan zakonom kojim je regulisano obavljanje komunalnih delatnosti.

X USLOVI I NAČIN PREDAJE NA UPRAVLJANJE I KORIŠĆENJE OBJEKATA VODOVODA I KANALIZACIJE

Član 95

Izgrađeni objekti za snabdevanje vodom i odvođenje fekalnih voda od strane drugih investitora (mesna zajednica, pravna lica i sl.), koji se priključuju na gradsku vodovodnu i kanalizacionu mrežu, predaju se na upravljanje i održavanje Preduzeću.

Izgrađeni objekti iz prethodnog stava moraju imati upotrebnu dozvolu i ispunjavati tehničke i druge uslove propisane zakonom na osnovu kojih se mogu nesmetano koristiti kod Preduzeća.

Ukoliko drugi investitor (pravno lice, mesna zajednica) gradi objekte za snabdevanje vodom i odvođenje otpadnih voda, koji će se povezati sa gradskim javnim vodovodom i kanalizacijom, dužni su da obezbede stalni tehnički nadzor od strane ovlašćene organizacije ili od Preduzeća, a troškovi nadzora padaju na teret investitora.

Član 96

Objekti vodovoda i kanalizacije izgrađeni od strane mesne zajednice ili drugog investitora prenose se na upravljanje i održavanje Preduzeću po pribavljanju upotrebne dozvole i ovi objekti postaju deo gradskog javnog vodovoda i gradske javne kanalizacije.

Preduzeće je dužno da objekte iz stava 1. ovog člana održava i koristi u skladu sa odredbama ove odluke i drugih važećih propisa.

Primopredaja objekata se vrši ugovorom o primopredaji objekata vodovoda i kanalizacije kojim se utvrđuje vrednost prenetih sredstava, prava i obaveze prenosioca i primaoca, uslovi održavanja i dr.

Preduzeće kome je objekat predat na upravljanje i održavanje dužno je da u svojim poslovnim knjigama evidentira nastalu promenu.

Član 97

Priključenje objekata iz člana 95. ove odluke na gradsku vodovodnu i kanalizacionu mrežu vrši isključivo Preduzeće.

XI NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI ODVOĐENJA ATMOSFERSKIH VODA

Član 98

Atmosferska kanalizacija je sistem komunalnih objekta kojima se sakuplja i odvodi atmosferska i površinska voda sa površina javne namene.

Atmosfersku kanalizaciju čine:

- priključci objekata na uličnu mrežu, računajući od priključnog šahta objekta do mesta priključenja na uličnu mrežu;

- ulična mreža;

- primarni i sekundarni kolektori (cevni i otvoreni);

- slivnici sa taložnicima;

- ispusti u prijemnik - recipijent;

- atmosferske crpne stanice, stanice za prepumpavanje, tablaste ustave i drugo.

Član 99

JAVNO PREDUZEĆE ZA URBANISTIČKO I PROSTORNO PLANIRANJE, GRAĐEVINSKO ZEMLJIŠTE I PUTEVE GRADAC, ČAČAK (u daljem tekstu: JP GRADAC ČAČAK) je dužno da održava atmosfersku kanalizaciju u skladu sa važećim propisima.

Atmosferska kanalizacija je u javnoj svojini grada Čačka, koji obavlja poslove izgradnje i rekonstrukcije atmosferske kanalizacije, u skladu sa važećim propisima.

Član 100

JP GRADAC ČAČAK izdaje uslove za projektovanje i priključenje objekata na atmosfersku kanalizaciju, u postupku izdavanja lokacijskih uslova za izgradnju objekata, kao i rešenje o odobrenju za priključenje objekata na atmosfersku kanalizaciju.

Uslovi za projektovanje i priključenje važe godinu dana od dana izdavanja.

Za izgradnju priključka objekta na atmosfersku kanalizaciju pribavlja se rešenje o odobrenju izvođenja odgovarajućih radova, u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji objekata. Troškove izvođenja radova na izgradnji priključka objekta na atmosfersku kanalizaciju snosi investitor objekta.

Član 101

JP GRADAC ČAČAK izdaje rešenje o odobrenju za priključenje objekta na atmosfersku kanalizaciju na zahtev investitora, nakon izdavanja građevinske dozvole za izgradnju objekta.

Podnosilac zahteva za izdavanje rešenja o odobrenju za priključenje na atmosfersku kanalizaciju ima obavezu plaćanja naknade za izdavanje odobrenja za priključenje na atmosfersku kanalizaciju.

Visinu naknade iz stava 2. ovog člana utvrđuje JP GRADAC ČAČAK posebnom odlukom.

Investitor je dužan da uz zahtev dostavi fotokopiju građevinske dozvole za objekat koji se priključuje na atmosfersku kanalizaciju, dokaz da je vlasnik navedenog objekta i dokaz da je uplatio naknadu za izdavanje odobrenja za priključenje na atmosfersku kanalizaciju.

JP GRADAC ČAČAK izdaje rešenje o odobrenju za priključenje zgrade na atmosfersku kanalizaciju, u roku od 15 dana po prijemu pismenog zahteva investitora, nakon što utvrdi da su ispunjeni uslovi za priključenje propisani zakonom i ovom odlukom i ukoliko je investitor izvršio uplatu naknade za izdavanje rešenja o odobrenju za priključenje.

JP GRADAC ČAČAK će rešenjem odbiti zahtev za izdavanje rešenja o odobrenju za priključenje, ukoliko za njegovo izdavanje nisu ispunjeni propisani uslovi.

Zabranjeno je priključenje objekta na atmosfersku kanalizaciju bez pribavljenog rešenja o odobrenju priključenja na atmosfersku kanalizaciju ili protivno ovom odobrenju.

Član 102

Rešenje o odobrenju za priključenje na atmosfersku kanalizaciju sadrži podatke o mestu i načinu priključenja i određuju tehnički i drugi uslovi priključenja.

Protiv rešenja o odobrenju za priključenje na atmosfersku kanalizaciju može se podneti žalba Gradskom veću grada Čačka u roku od 15 dana od dana prijema.

Član 103

Priključenje korisnika na atmosfersku kanalizaciju izvodi investitor.

Stručni nadzor nad izvršenjem poslova priključenja na atmosfesrku kanalizaciju obavlja JP GRADAC ČAČAK.

Član 104

Izgradnja i održavanje atmosferske kanalizacije obavlja se prema godišnjem programu (u daljem tekstu: Program održavanja atmosferske kanalizacije) koji sadrži naročito označenje atmosferske kanalizacije planirane za projektovanje i izgradnju, za rekonstrukciju i sanaciju, za uređenje i održavanje, vrstu, dinamiku i način obavljanja radova po vrsti posla, predračun naknade za izvršavanje poslova iz programa po vrstama posla i ukupno i drugo.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor JP GRADAC ČAČAK i dostavlja ga Skupštini grada Čačka u roku koji je određen zakonom i odlukom o osnivanju za dostavljanje godišnjeg programa poslovanja.

Program iz stava 1. ovog člana smatra se donetim kada na njega saglasnost da Skupština grada Čačka.

Član 105

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti odvođenja atmosferskih voda, odnosno obavljanje poslova iz člana 104. ove odluke, obezbeđuju se u budžetu grada, kao i iz drugih izvora u skladu sa zakonom, a na osnovu Programa održavanja atmosferske kanalizacije.

Grad Čačak i JP GRADAC ČAČAK zaključuju ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze u obavljanju navedene komunalne delatnosti, na osnovu Programa održavanja atmosferske kanalizacije. Za obavljanje ove komunalne delatnosti navedenom preduzeću pripada naknada iz budžeta grada Čačka, u skladu sa izvršenim poslovima predviđenim Programom održavanja atmosferske kanalizacije.

XII NADZOR

Član 106

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i propisa donetih na osnovu ove odluke obavlja komunalni inspektor, izuzev ako pojedini poslovi inspekcijskog nadzora nisu zakonom ili drugim propisom stavljeni u nadležnost drugih organa.

Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor ovlašćen je da izda prekršajni nalog.

Komunalna milicija u obavljanju poslova komunalne milicije, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćena je da izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom.

Ukoliko komunalni milicionar, u obavljanju poslova komunalne milicije, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, bez odlaganja će o tome, pisanim putem, obavestiti nadležni organ.

XIII KAZNENE ODREDBE

Član 107

Novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice - javno preduzeće koje obavlja odgovarajuću komunalnu delatnost, ako:

1) ne održava gradski javni vodovod ili gradsku javnu kanalizaciju u skladu sa važećim propisima (član 7. Odluke);

2) ne postupa u skladu sa članom 8. Odluke;

3) ne izvede radove na izgradnji priključka na vodovodnu i kanalizacionu mrežu u propisanom roku (član 23. stav 1. Odluke);

4) ne preduzme mere za otklanjanje poremećaja u obavljanju komunalne delatnosti u propisanom roku (član 86. stav 1. Odluke);

5) ne obavesti korisnike putem sredstava javnog informisanja u slučaju planiranih ili očekivanih prekida ili smetnji u snabdevanju vodom ili korišćenja kanalizacije u propisanom roku (član 92. stav 1. Odluke);

6) ne odgovori na dostavljena pitanja, primedbe i predloge u propisanom roku (član 93. stav 4. Odluke);

7) ne sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga snabdevanja vodom i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ili ne dostavi izveštaj o rezultatima izjašnjavanja u propisanom roku (član 94. stav 1. Odluke);

8) ne održava atmosfersku kanalizaciju u skladu sa važećim propisima (član 99. stav 1. Odluke);

9) ne dostavi Program održavanja atmosferske kanalizacije u propisanom roku (član 104. stav 2. Odluke);

10) ne izvrši izvršno rešenje komunalnog inspektora doneto na osnovu odredbi ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 15.000,00 dinara odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaje iz ovog člana komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.

Član 108

Novčanom kaznom u iznosu od 60.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

1) izvede fizičku vezu gradske vodovodne mreže i vodovodne mreže sa drugog izvorišta (član 26. stav 1. Odluke);

2) ne obavesti Preduzeće o priključku na gradsku vodovodnu mrežu koji nije pravilno demontiran ili o ugrožavanju ili onemogućavanju funkcionisanja objekta gradskog vodovoda ili kanalizacije u propisanom roku (član 28. stav 2. i 3. Odluke);

3) ne isprazni, ne dezinfikuje ili ne zatrpa septičku jamu u propisanom roku ili o tome ne obavesti Preduzeće ili uz obaveštenje ne dostavi zapisnik komunalnog inspektora u propisanom roku (član 29. Odluke);

4) ne obavesti Preduzeće o kvaru na priključku odmah po uočavanju kvara (član 36. stav 1. Odluke);

5) ne prijavi Preduzeću nestanak, oštećenje ili druge smetnje na vodomeru u propisanom roku (član 39. stav 2. Odluke);

6) obavlja radove koji ometaju obavljanje komunalne delatnosti (član 41. Odluke);

7) ne postupi po obavezi propisanoj članom 44. stav 1. Odluke, ili postupi protivno zabrani propisanoj članom 44. stav 2. Odluke;

8) ne postupi po obavezi propisanoj članom 45. stav 1. Odluke, ili postupi protivno zabrani propisanoj članom 45. stav 2. Odluke;

9) ne prijavi pretvaranje stana u poslovni prostor ili pretvaranje cele ili dela porodične kuće u poslovni prostor ili pretvaranje poslovnog prostora u stambeni prostor, u propisanom roku (član 64. stav 1, 65, 66. stav 1. i 67. stav 1. Odluke);

10) ne omogući neometan prilaz i čitanje vodomera (član 70. stav 1. Odluke);

11) ne izvrši izvršno rešenje komunalnog inspektora doneto na osnovu odredbi ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaj iz stava 1. tačka 1) - 10) ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 45.000,00 dinara preduzetnik.

Za prekršaj iz stava 1. tačka 1) - 10) ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 15.000,00 dinara fizičko lice.

Za prekršaje iz ovog člana komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.

Član 109

Novčanom kaznom u iznosu od 150.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:

1) neovlašćeno koristi vodu ili kanalizaciju (član 47. stav 1. Odluke);

2) ne dostavi obaveštenje Preduzeću o svim promenama adrese za dostavljanje računa i statusnim i vlasničkim promenama koje utiču na odnose između njega i Preduzeća u propisanom roku ili ne dostavi obaveštenje o smrti korisnika u propisanom roku ili dostavi obaveštenje bez propisanih podataka (član 85. stav 1, 2. i 4. Odluke);

3) priključi objekat na atmosfersku kanalizaciju bez pribavljenog rešenja o odobrenju priključenja na atmosfersku kanalizaciju ili protivno ovom odobrenju (član 101. stav 7. Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 75.000 dinara preduzetnik.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 25.000 dinara fizičko lice.

Za prekršaje iz ovog člana komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.

XIV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 110

Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaju da važi Odluka o javnom vodovodu i kanalizaciji grada Čačka ("Službeni list grada Čačka" br. 13/08 i 9/11 - dr. odluka).

Član 111

Zahtevi za ostvarivanje pojedinačnih prava podneti do stupanja na snagu ove odluke, koji nisu pravnosnažno rešeni do stupanja na snagu ove odluke, rešavaće se po odredbama ove odluke.

Član 112

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".