PRAVILNIK

O NAČINU UPOTREBE SALA KOJE KORISTE ORGANI GRADA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 20/2025)

Član 1

Pravilnikom o načinu upotrebe sala koje koriste organi Grada (u daljem tekstu: Pravilnik) bliže se uređuju uslovi i način korišćenja prostorija - sala u zgradi Uprave Grada, Trg slobode broj 3, kao i sala u Gradskoj kući, Trg vojvode Radomira Putnika broj 4, koje su u javnoj svojini grada Kragujevca (u daljem tekstu: Grad) i to:

1) Velika sala Skupštine grada Kragujevca u prizemlju zgrade Uprave Grada;

2) Svečani salon u prizemlju zgrade Uprave Grada;

3) Sala 105 u zgradi Uprave Grada na prvom spratu;

4) Velika konferencijska sala u prizemlju Gradske kuće i

5) Sala za venčanja na prvom spratu Gradske kuće.

Član 2

Sale iz člana 1. ovog pravilnika mogu se davati na korišćenje sa ili bez naknade za održavanje skupova, manifestacija, sastanaka, prezentacija i slično, pravnim i fizičkim licima, koji se zahtevom obrate Gradu.

Član 3

Zainteresovana pravna i fizička lica Gradu se obraćaju zahtevom za dobijanje termina za korišćenje navedenih sala, koji se predaje putem pošte ili neposredno na prijemnom šalteru Pisarnice u holu zgrade Uprave Grada, Trg slobode broj 3, po pravilu 10 dana pre planiranog korišćenja sala iz člana 1. ovog pravilnika, a izuzetno, u opravdanim slučajevima ovaj rok može biti i kraći.

Ako se zahtev podnosi u roku koji je kraći od 10 dana pre planiranog korišćenja sala iz člana 1. ovog pravilnika, u zahtevu je obavezno navesti razlog hitnosti.

Zahtev za korišćenje sale obavezno sadrži:

- naziv skupa i organizatora skupa,

- datum, vreme održavanja skupa i dužinu trajanja istog,

- lice odgovorno za organizaciju skupa i primanje informacija po podnetom zahtevu sa kontakt podacima (telefon, mejl, adresa),

- osnov za oslobađanje od plaćanja naknade troškova za upotrebu sale, ukoliko isti postoji,

- potpis podnosioca zahteva.

Uz zahtev se prilažu akta koja se tiču samog skupa, a koja potvrđuju temu i organizatora skupa, kao i cilj održavanja.

Obrazac Zahteva (Obrazac broj 1.) sastavni je deo ovog pravilnika.

Član 4

Skup, manifestacija, sastanak, prezentacija i slično koje organizuju pravna i fizička lica, moraju da budu u skladu sa prirodom mesta na kome se održavaju i nikako ne smeju da imaju sadržaj koji može da nanese štetu ugledu Grada.

Za vreme trajanja skupa, manifestacije, sastanka, prezentacija i slično, strogo je zabranjeno pozivanje na nasilno rušenje Ustavom utvrđenog poretka, podstrekivanje na neposredno nasilje, zagovaranje rasne, nacionalne ili verske mržnje kojom se podstiče na diskriminaciju, neprijateljstvo ili nasilje.

Član 5

Po podnetom zahtevu za dobijanje termina za korišćenje sala, odlučuje komisija koju posebnim rešenjem obrazuje Gradsko veće.

Komisija rešava po pojedinačnim zahtevima za dobijanje termina za korišćenje sala iz člana 1. ovog pravilnika.

Nakon dobijanja zahteva, predsednik Komisije zakazuje sastanak na kome se razmatra podneti zahtev. O toku svakog sastanka Komisija vodi zapisnik koji sadrži: datum, mesto, vreme sastanka, prisutnost članova Komisije, odluku Komisije o podnetom zahtevu.

Rešenje kojim se zahtev odbacuje, odnosno odbija šalje se podnosiocu zahteva elektronskim putem.

Ako je zahtev usvojen, podnosilac zahteva se obaveštava telefonskim putem o načinu preuzimanja Obaveštenja o plaćanju nadoknade za korišćenje sala, nakon čije uplate i dostavljanja dokaza o istom Komisiji, podnosiocu zahteva se Rešenje uručuje lično ili elektronskim putem.

Ako podnosilac zahteva u roku od dva dana od dana preuzimanja Obaveštenja o plaćanju nadoknade za korišćenje sala, ne dostavi dokaz o plaćenoj nadoknadi za korišćenje sala, Komisija će Rešenjem odbaciti zahtev.

Po zahtevima Komisija odlučuje u formi rešenja.

Prilikom odlučivanja po zahtevu, Komisija je dužna da se rukovodi prvenstvom podnošenja zahteva i imajući u vidu potrebe koje organi Grada, gradske uprave i stručne službe imaju u pogledu korišćenja sala.

Član 6

Velika sala Skupštine grada Kragujevca može se davati na korišćenje uz nadoknadu troškova za korišćenje sale u visini od 5.000,00 dinara do tri sata korišćenja.

Velika konferencijska sala u prizemlju Gradske kuće može se davati na korišćenje uz nadoknadu troškova za korišćenje sale u visini od 12.000,00 dinara do tri sata korišćenja.

Sala za venčanja na prvom spratu Gradske kuće može se davati na korišćenje uz nadoknadu troškova za korišćenje sale u visini od 45.000,00 dinara do tri sata korišćenja.

Svaki dalji započeti sat u korišćenju sale naplaćuje se u iznosu 1/3 visine nadoknade troškova za korišćenje sala.

Troškovi koji nastaju prilikom korišćenja sale odnose se na utrošak električne i toplotne energije, vode i održavanje prostora pre i posle održavanja skupa.

Svečani salon u prizemlju zgrade Uprave Grada i sala 105 u zgradi Uprave Grada na prvom spratu, mogu se koristiti najduže sat vremena bez nadoknade troškova za korišćenje ovih sala. Svaki dalji započeti sat u korišćenju Svečanog salona nadoknađuje se u visini od 1.500,00 dinara po započetom satu, a sala 105 u visini od 1.000,00 dinara po započetom satu.

Član 7

Velika sala Skupštine Grada Kragujevca koristi se prvenstveno za Velika sala, takođe, može se koristiti za održavanje skupova i manifestacija čiji je organizator, suorganizator, pokrovitelj ili učesnik grad Kragujevac, organi Grada, stručne službe organa Grada kao i drugi subjekti ukoliko je manifestacija, skup, sastanak i slično od značaja za Grad, odnosno građane grada Kragujevca, a da u tom terminu nije predviđeno održavanje sednica Skupštine grada ili njenih radnih tela.

U slučaju da je zakazana sednica Skupštine Grada i njenih radnih tela, usled vanrednih i neplaniranih okolnosti, a podnosiocu zahteva je odobreno korišćenje Velike sale Skupštine grada Kragujevca (ili druge sale iz člana 1. ovog pravilnika), u tom slučaju podnosilac zahteva će biti obavešten o izmeni termina najkasnije 24 sata pre odobrenog termina (telefonskim ili elektronskim putem o čemu Komisija sačinjava zapisnik).

Član 8

Plaćanja nadoknade za korišćenje sala iz člana 6. ovog pravilnika oslobađaju se:

- političke stranke koje participiraju u Skupštini grada i parlamentarne političke stranke;

- organi, organizacije i institucije Republike Srbije,

- organizacije obaveznog socijalnog osiguranja,

- ustanove osnovane od strane jedinice lokalne samouprave koje se finansiraju iz gradskog budžeta,

- Crveni krst Srbije,

- crkve i verske zajednice, registrovane u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama,

- diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti.

Plaćanju nadoknade ne podležu skupovi, manifestacije, sastanci, prezentacije i slično čiji je organizator, suorganizator, pokrovitelj ili učesnik Grad, kao i kada je skup od značaja za Grad i građane

Rešenjem kojim se odlučuje po zahtevu odlučuje se i o oslobađanju od plaćanja nadoknade za korišćenje sala ukoliko se radi o slučajevima iz stava 1. ovog člana.

Član 9

Korisnik sale je dužan da, po završetku korišćenja sale, istu vrati u prvobitno stanje.

Održavanje skupova, prezentacija, manifestacija prati Uprava u čijoj su nadležnosti poslovi obezbeđenja, koja će nakon završenog skupa, prezentacije, manifestacije, u evidencionu knjigu sačiniti zabelešku o istom.

U slučaju oštećenja bilo koje vrste koje je prouzrokovano korišćenjem sale, korisnik sale je dužan da nadoknadi štetu.

Član 10

Prihodi nastali upotrebom sala koriste se za tekuće popravke i održavanje zgrada i objekata, nabavku i održavanje opreme u ovim salama.

Član 11

Komisija ne odlučuje o korišćenju sala za potreba organa Grada, gradskih uprava i stručnih službi.

Gradske uprave koje su nadležne za vođenje evidencije o korišćenju sala iz člana 1. ovog pravilnika, dužne su da Komisiju obaveste o terminima kada su sale zauzete, kako bi Komisija mogla da pravilno rešava po zahtevima trećih lica.

Član 12

Komisija će u svom radu koristiti Poslovnik Gradskog veća.

Član 13

Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu upotrebe sala koje koriste organi Grada ("Službeni list grada Kragujevca", broj 6/25) i Rešenje o ispravci greške u Pravilniku o načinu upotrebe sala koje koriste organi Grada ("Službeni list grada Kragujevca", broj 9/25).

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Obrazac 1.

ZAHTEV ZA DOBIJANJE TERMINA ZA KORIŠĆENJE SALE

GRAD KRAGUJEVAC
GRADSKO VEĆE

Komisija za ____________

Predmet: Zahtev za dobijanje termina za korišćenje sale

Podnosilac zahteva: ____________________________

Adresa (prebivalište/sedište): ________________________________

Naziv skupa/manifestacije/sastanaka/ prezentacija i sl. koja se organizuje:

__________________________________________________________

Datum održavanja: __________________

Vreme trajanja: _____________________

Lice odgovorno za organizaciju: _________________________________

Kontakt podaci za odgovorno lice (telefon, elektronska adresa):
________________________________________________________

Osnov za oslobađanje od plaćanja nadoknade za korišćenje sale:

- političke stranke koje participiraju u Skupštini grada i parlamentarne političke stranke;

- organi, organizacije i institucije Republike Srbije,

- organizacije obaveznog socijalnog osiguranja,

- ustanove osnovane od strane jedinice lokalne samouprave koje se finansiraju iz gradskog budžeta,

- Crveni krst Srbije,

- crkve i verske zajednice, registrovane u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama,

- diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti.

(Zaokružiti osnov)

Sala:

1. velika sala Skupštine grada Kragujevca u prizemlju zgrade Uprave Grada,

2. svečani salon u prizemlju zgrade Uprave Grada,

3. sala 105 u zgradi Uprave Grada na prvom spratu,

4. velika konferencijska sala u prizemlju Gradske kuće,

5. sala za venčanja na prvom spratu Gradske kuće.

(zaokružiti broj)

NAPOMENA: Upoznat sam sa uslovima korišćenja sale propisanim Pravilnikom o načinu upotrebe sala koje koriste organi Grada ("Službeni list grada Kragujevca", broj _____/2025) i saglasan sam da nadoknadim štetu koja nastane korišćenjem sale.

U Kragujevcu, ________________ 20__. godine

 

Podnosilac zahteva

 

 

__________________

 

 

(svojeručni potpis)

 

Republika Srbija
Grad Kragujevac
Gradsko veće
Komisija _____________
Broj:
Datum:            godine
Kragujevac

OBAVEŠTENJE
O PLAĆANJU NADOKNADE ZA KORIŠĆENJE SALA

 

Dana __________20__ godine podnet je Zahtev za korišćenje sale __________ od strane __________________________.

Razmatrajući navedeni zahtev Komisija __________ je u skladu sa članom 5. stav 5. Pravilnika o načinu upotrebe sala koje koriste organi Grada ("Službeni list grada Kragujevca" broj _____), u daljem tekstu: Pravilnik, utvrdila da postoji mogućnost korišćenja sale dana __________ u terminu od _____ do _____ časova.

Nadoknada za korišćenje sale je utvrđena u skladu sa članom 6. Pravilnika i za navedeni termin iznosi _____ dinara koji je potrebno uplatiti na račun broj ______________ sa pozivom na broj __________ uz naznaku svrhe: korišćenje sale.

Nakon izvršene uplate ste dužni da dokaz o uplati dostavite Komisiji (neposredno u kancelariju broj _____ ili elektronskim putem na mejl __________) nakon čega će Vam biti dostavljeno Rešenje o odobrenju korišćenja sale lično ili elektronskim putem.

Svaki dalji započeti sat u korišćenju sale naplaćuje se u iznosu od 1/3 visine nadoknade troškova za korišćenje sala.

Ako podnosilac zahteva u roku od 2 dana od dana preuzimanja Obaveštenja o plaćanju nadoknade za korišćenje sale, ne dostavi dokaz o plaćenoj nadoknadi komisija će u skladu sa članom 5. stav 6. Pravilnika, Rešenjem odbaciti zahtev.

Primalac

 

SLUŽBENO LICE

___________________

 

________________

Dana _______________