ODLUKAO REGRESIRANJU TROŠKOVA PREVOZA UČENICIMA SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU 2025/2026. GODINU("Sl. list grada Pančeva", br. 18/2025) |
Ovom odlukom bliže se propisuju kriterijumi i uslovi, rok i postupak za sticanje prava, dokazi koji se prilažu uz prijavu i druga pitanja neophodna za utvrđivanje prava na regresiranje dela troškova prevoza učenicima srednjih škola, u prigradskom i gradskom saobraćaju, za školsku 2025/2026. godinu, koji imaju prebivalište na teritoriji grada Pančeva i svakodnevno putuju od mesta stanovanja do škole i nazad.
Regresiranje troškova prevoza podrazumeva regresiranje dela troškova mesečne autobuske karte prenosom sredstava roditeljima/ zakonskim zastupnicima/ starateljima maloletnih učenika, odnosno punoletnim učenicima na namenske račune otvorene za ove namene (u daljem tekstu: regresiranje troškova prevoza).
Pod prigradskim saobraćajem u smislu ove odluke podrazumeva se saobraćaj između dva naseljena mesta na teritoriji grada Pančeva.
Pod gradskim saobraćajem u smislu ove odluke podrazumeva se saobraćaj na teritoriji naseljenog mesta Pančevo.
Pravo na regresiranje troškova prevoza imaju učenici srednjih škola, koji imaju prebivalište na teritoriji grada Pančeva i svakodnevno putuju od mesta stanovanja do škole i nazad, odnosno učenici čije prebivalište je od škole udaljeno tri ili više autobuskih stajališta.
Pravo iz člana 3. ove odluke ostvaruje roditelj/zakonski zastupnik/staratelj maloletnog učenika, odnosno punoletni učenik podnošenjem Zahteva za ostvarivanje prava na regresiranje troškova prevoza učenicima srednjih škola za školsku 2025/2026. godinu, koji je sastavni deo ove odluke, u Uslužnom centru Gradske uprave grada Pančeva, Trg kralja Petra I 2-4 Pančevo, u periodu od 01.10. do 24.10.2025. godine, uz sledeće dokaze:
- izvod iz MKR za učenika,
- fotokopiju ili očitanu ličnu kartu roditelja/zakonskog zastupnika/staratelja, odnosno učenika,
- potvrdu Policijske uprave Pančevo o prebivalištu za učenika koji nema ličnu kartu,
- fotokopiju učeničke mesečne karte - legitimacije,
- izjavu učenika da svakodnevno putuje od mesta stanovanja do škole i nazad i koristi usluge autobuskog prevoza, overenu kod javnog beležnika.
Roditelj/zakonski zastupnik/staratelj maloletnog učenika, odnosno punoletni učenik dužan je da prijavi svaku promenu koja je od uticaja na priznato pravo u roku od 15 dana od dana nastanka promene.
III POSTUPAK OSTVARIVANJA PRAVA
Sekretarijat za javne službe i socijalna pitanja Gradske uprave grada Pančeva je dužan da svim srednjim školama na teritoriji grada Pančeva dostavi tekst Odluke o regresiranju troškova prevoza učenicima srednjih škola za školsku 2025/2026. godinu i prateću dokumentaciju.
Škola je dužna da učenike upozna sa kriterijumima i načinom za ostvarivanje prava na regresiranje troškova prevoza, da pozove učenike da podnesu zahtev, kao i da im dostavi obrazac Zahteva za ostvarivanje prava na regresiranje troškova prevoza učenicima srednjih škola za školsku 2025/2026. godinu i odgovarajuće Izjave.
Gradonačelnik grada Pančeva, na predlog Sekretarijata za javne službe i socijalna pitanja Gradske uprave grada Pančeva, rešenjem utvrđuje nominalni iznos i dinamiku isplate prava na regresiranje troškova prevoza i odobrava isplatu učenicima srednjih škola u prigradskom i gradskom saobraćaju za školsku 2025/2026. godinu, na osnovu odgovarajuće dokumentacije i podnetih Zahteva, a u skladu sa sredstvima u budžetu grada Pančeva predviđenim za ovu namenu.
Učenici koji pohađaju srednje škole na teritoriji drugog grada/opštine, pravo na regresiranje troškova prevoza ostvaruju u skladu sa članom 3. stav 1. tačka 9a Odluke o finansijskoj podršci porodici sa decom na teritoriji grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva", broj 24/14, 4/16, 9/17, 24/17, 29/18, 34/18, 15/22 i 31/22), jer ne mogu ostvarivati ovo pravo po dva osnova.
Ova odluka se donosi za školsku 2025/2026. godinu i stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".