PRAVILNIK
O DODELI BUDŽETSKIH SREDSTAVA POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA OBRAZOVANJE, PROPISE, UPRAVU I NACIONALNE MANJINE - NACIONALNE ZAJEDNICE ZA FINANSIRANJE I SUFINANSIRANJE PROJEKTA U OBLASTI PODIZANJA KVALITETA OBRAZOVNO-VASPITNOG PROCESA OSNOVNOG I SREDNJEG OBRAZOVANJA - TROŠKOVI OBUKE TALENTOVANIH UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA SA TERITORIJE AP VOJVODINE I ANGAŽOVANJA STRUČNIH SARADNIKA NA ANDREVLJU ZA 2025. GODINU

("Sl. list AP Vojvodine", br. 55/2025)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom se uređuju način, uslovi, prioriteti i kriterijumi za dodelu budžetskih sredstava (u daljem tekstu: sredstva) za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata u oblasti srednjeg obrazovanja i vaspitanja u Autonomnoj pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: AP Vojvodina), u skladu sa aproprijacijama odobrenim odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine u okviru posebnog razdela Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu, nacionalne manjine - nacionalne zajednice (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Svi pojmovi koji se koriste u ovom pravilniku u muškom gramatičkom rodu obuhvataju muški i ženski rod lica na koja se odnose.

Namena sredstava

Član 2

Opredeljena sredstva su namenjena za unapređenje kvaliteta srednjeg obrazovanja - za finansiranje i sufinansiranje troškova učestvovanja talentovanih učenika srednjih škola sa teritorije AP Vojvodine i stručnih saradnika, odnosno nastavnika u svojstvu realizatora predviđenih aktivnosti iz sfere prirodnih i društvenih nauka, umetnosti i kulture koje će se održavati u periodu novembar-decembar 2025. godine, u Centru za privredno-tehnološki razvoj "Andrevlje" na Andrevlju.

Visina i način dodele sredstava

Član 3

Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupno: 4.000.000,00 dinara.

Srednje škole mogu konkurisati za:

1) troškove smeštaja i ishrane učenika njihovih škola (za drugi i treći razred), radi njihovog učešća u predviđenim aktivnostima, za 5 punih pansiona;

2) troškove smeštaja, ishrane i naknade za rad stručnog saradnika odnosno nastavnika njihovih škola, koji će biti angažovan u svojstvu realizatora predviđenih aktivnosti učenika, takođe 5 punih pansiona, koji će biti prisutan svih 6 dana i koji će pratiti učenike u ostvarivanju svih planiranih aktivnosti.

Za validno učešće na konkursu, potrebno je da škola konkuriše za 10 učenika i 1 stručnog saradnika ili nastavnika.

Član 4

Programi i projekti iz člana 1. ovog pravilnika finansiraju se i sufinansiraju putem konkursa (u daljem tekstu: konkurs), koji se raspisuje najmanje jednom godišnje, u skladu sa finansijskim planom Sekretarijata.

Konkurs sadrži podatke o nazivu akta na osnovu kog se raspisuje konkurs, visinu ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po konkursu, o tome ko može da se prijavi na konkurs i za koje namene, kriterijume po kojima će se rangirati prijave na konkurs, način i rok za podnošenje prijava na konkurs, kao i drugu dokumentaciju kojom se dokazuje ispunjenost uslova i kriterijuma za podnošenje prijave na konkurs.

Konkurs se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, a obaveštenje o konkursu i adresa internet prezentacije na kojoj je objavljen konkurs, objavljuju se u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju za celu teritoriju Republike Srbije.

Konkurs ili obaveštenje o javnom konkursu i adresa internet prezentacije na kojoj je objavljen konkurs, mogu se objaviti i na jezicima nacionalnih manjina-nacionalnih zajednica, koji su u službenoj upotrebi u radu organa Autonomne pokrajine Vojvodine.

Dokumentacija podneta na Konkurs se ne vraća.

Pravo na dodelu sredstava

Član 5

Pravo na dodelu sredstava imaju ustanove srednjeg obrazovanja i vaspitanja na teritoriji AP Vojvodine čiji je osnivač Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave.

Prijavljivanje na konkurs

Član 6

Prijava na konkurs podnosi se na jedinstvenom obrascu koji se objavljuje na internet stranici Sekretarijata u roku od 10 dana od dana objavljivanja konkursa.

Konkurs je otvoren od 24. oktobar 2025. godine do 03. novembra 2025. godine.

Član 7

Obrazac prijave treba da sadrži broj učenika kao i stručnih saradnika, odnosno nastavnika za školu koja aplicira. U delu obrasca prijave koji se odnosi na učenike - upisuje se samo broj učenika i razred koji pohađaju, bez navođenja ličnih podataka učenika, a u delu obrasca prijave koji se odnosi na stručnog saradnika, odnosno nastavnika, potrebno je da se za tog stručnog saradnika, odnosno nastavnika navedu svi traženi podaci kao i kompetencije i pol.

Za tačnost podataka navedenih u obrascu prijave, odgovoran je direktor škole.

Ukoliko prijavu potpisuje lice po ovlašćenju, neophodno je priložiti uredno ovlašćenje za potpisivanje iste.

Uz Prijavu na Konkurs, popunjava se i Zdravstveni list učenika koji je neophodno popuniti i dostaviti stručnom saradniku, odnosno nastavniku škole koji će biti u pratnji deteta. Takođe, potrebno je pribaviti pismenu saglasnost roditelja, odnosno zakonskog staratelja za fotografisanje i snimanje dece i njihovo učestvovanje u kreiranju video materijala. Zdravstveni list i saglasnost za fotografisanje i snimanje deteta se ne dostavljaju Sekretarijatu već ih stručni saradnik odnosno nastavnik nosi sa sobom na Andrevlje.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, po potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije, te ukoliko u roku od 8 dana, podnosilac prijave ne postupi po zahtevu za dopunu dokumentacije, Sekretarijat će prijavu smatrati nepotpunom.

Komisija za sprovođenje konkursa

Član 8

Pokrajinski sekretar nadležan za poslove obrazovanja (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Sukob interesa postoji ako su član Komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj) zaposleni ili članovi organa korisnika koji učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog pravnog subjekta povezanog na bilo koji način sa tim korisnikom, ili u odnosu na te korisnike ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Član Komisije potpisuje izjavu pre preduzimanja prve radnje u vezi sa konkursom.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije. O rešavanju sukoba interesa Sekretarijat odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u Komisiju novog člana.

Član 9

Nakon isteka roka za podnošenje prijava, Komisija pristupa razmatranju prijava.

Komisija neće uzeti u razmatranje prijave:

• Koje su podnete od strane lica koja su neovlašćena i subjekata koji nisu predviđeni konkursom;

• prijave koje se ne odnose na konkursom predviđene namene iz člana 2. ovog Pravilnika;

• prijave podnosioca prijava koji nisu podneli izveštaj o utrošku i korišćenju dodeljenih sredstava za prethodnu godinu, odnosno za koje se utvrdi iz izveštaja da su nenamenski utrošili ta sredstva kao ni prijave podnosioca koji nisu izmirili obaveze po prethodnim konkursima Sekretarijata u smislu dostavljanja fotografija ili video materijala kao dokaza o realizovanim aktivnostima;

• prijave podnosioca prijava koji narativni/finansijski izveštaj o realizaciji programa/projekata iz prethodne godine nisu dostavili u predviđenim rokovima;

• prijave koje se odnose na nabavku opreme ili održavanje opreme koja je u funkciji realizaciji projekta, kao ni ostale kapitalne troškove.

Kriterijumi za dodelu sredstava po konkursu

Član 10

R. br.

Kriterijumi

Bodovi

1.

stepen uključenosti ciljne grupe kojoj je program/projekat namenjen;

0-30

2.

dosadašnja iskustva u realizaciji programa/projekata koji doprinose unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;

0-10

3.

kriterijumi za učenike: ovim projektom mogu biti obuhvaćeni učenici koji su učestvovali najmanje na opštinskim takmičenjima iz oblasti prirodnih i društvenih nauka, kulture i umetnosti ili koji su prethodni razred završili sa najmanje vrlo dobrim uspehom;

0-10

4.

kriterijumi za stručne saradnike, odnosno nastavnike: diploma o odgovarajućem obrazovanju u skladu sa odgovarajućim propisima;

0-10

5.

poštovanje specifičnosti ustanove i socijalne politike lokalne samouprave:

0-10

Odlučivanje o dodeli sredstava po konkursu

Član 12

U skladu s kriterijumima definisanim u Konkursu i Pravilniku, Komisija formira rang listu podnosioca prijava, s predlogom za raspodelu sredstava opredeljenih Konkursom.

Komisija je u obavezi da predlog raspodele sredstava, sačini u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava i da ga zajedno s rang listom, dostavi pokrajinskom sekretaru na odlučivanje.

Član 13

Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije s rang listom i odlučuje o raspodeli sredstava rednjim školama, učesnicima konkursa, rešenjem.

Rešenje iz stava 1. ovog člana jeste konačno.

Rešenje iz stava 1. ovog člana sa tabelarnim pregledom koji sadrži podatke o dodeli sredstava objavljuje se na internet prezentaciji Pokrajinskog sekretarijata.

Zaključivanje ugovora

Član 14

Obavezu za dodelu sredstava Pokrajinski sekretarijat preuzima na osnovu ugovora, u smislu zakona kojim se uređuje budžetski sistem.

Isplata dodeljenih sredstava

Član 15

Dodeljena sredstva isplaćuju se nakon zaključenja Ugovora, a na osnovu pojedinačnih rešenja o isplati, u skladu s dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

Ukoliko korisnik sredstava ne potpiše ugovor u roku koji je odredio Sekretarijat, smatraće se da je odustao od podnete prijave.

U slučaju da se, usled razloga na koje Sekretarijat ne može uticati, dodeljena sredstva ne mogu preneti na račune korisnika sredstava, Sekretarijat ima pravo da raskine ugovor.

Korišćenje dodeljenih sredstava i obaveze korisnika sredstava

Član 16

Korisnik je dužan da dodeljena sredstva koristi namenski i zakonito, a neutrošena sredstva da vrati u budžet AP Vojvodine.

Korisnik je u obavezi da podnese izveštaj o korišćenju sredstava, najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana od utvrđenog roka za realizaciju namene, za koju su sredstva dodeljena, s pripadajućom dokumentacijom koju su overila odgovorna lica.

Korisniku koji ne dostavi izveštaj u propisanom roku, šalje se opomena.

Ukoliko ni nakon 8 dana od dana prijema opomene ne dostavi kompletan narativni i finansijski izveštaj, korisnik je u obavezi da izvrši povraćaj sredstava u budžet APV i gubi pravo apliciranja prilikom raspisivanja sledećeg konkursa.

Korisnik je u obavezi da dobijena sredstva vrati u budžet AP Vojvodine, ukoliko se utvrdi da se sredstva ne koriste za realizaciju namene za koju su dodeljena.

U slučaju sumnje da dodeljena sredstva u pojedinim slučajevima nisu namenski korišćena, Sekretarijat će pokrenuti postupak pred nadležnom budžetskom inspekcijom, radi kontrole namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Praćenje realizacije

Član 17

U cilju praćenja realizacije programa ili projekta, sekretarijat može realizovati monitoring posete. Sekretarijat izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.

Završne odredbe

Član 18

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", a biće postavljen i na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice.