PRAVILNIK
O DODELI SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE REKONSTRUKCIJE, SANACIJE, IZGRADNJE I IZRADE PROJEKTNO TEHNIČKE DOKUMENTACIJE OBJEKATA JAVNE KANALIZACIJE U JAVNOJ SVOJINI NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2025. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 57/2025)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za sufinansiranje rekonstrukcije sanacije, izgradnje, i izrade projektno tehničke dokumentacije objekata javne kanalizacije u javnoj svojini za 2025. godinu (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja značajna za realizaciju aktivnosti iz Godišnjeg programa korišćenja sredstava iz budžetskog fonda za vode Autonomne pokrajine Vojvodine za 2025. godinu (u daljem tekstu: Program) "Sufinansiranje rekonstrukcije, sanacije i izgradnja i izrade projektno tehničke dokumentacije objekata javne kanalizacije u javnoj svojini u 2025. godini" (tačka II, podtačka 2.1. Programa), koji je sastavni je deo Pokrajinske skupštinske odluke o godišnjem programu korišćenja sredstava iz Budžetskog fonda za vode Autonomne pokrajine Vojvodine za 2025. godinu ("Službeni list APV", broj 57/24, 38/25 i 53/25), a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele sredstava

Član 2

Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupno 272.500.000,00 dinara.

Svaka jedinica lokalne samouprave može podneti više prijava. Korisnik sredstava podnosi prijavu za svaki projekat posebno.

Maksimalni iznos sredstava po jednom projektu za objekte javne kanalizacije u javnoj svojini, koji odobrava Pokrajinski sekretarijat iznosi do 65.000.000,00 dinara, bez PDV-a.

Bespovratna sredstva za rekonstrukciju, sanaciju, izgradnju i izradu projektno tehničke dokumentacije objekata javne kanalizacije u javnoj svojini po ovom Konkursu utvrđuju se u iznosu do 99% od ukupno prihvatljivih troškova. Preostali iznos obezbeđuje Korisnik sredstava.

Sredstva za realizaciju aktivnosti - dodeljuju se bespovratno.

Član 3

Sredstva iz člana 2. dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", kao i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata (u daljem tekstu: Konkurs), a obaveštenje u dnevnom listu.

Konkurs je otvoren do 21.11.2025. godine.

Sredstva za podršku investicija, prema Pravilniku i po Konkursu, dodeljuju se bespovratno.

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Član 4

Sredstva koja se dodeljuju po Konkursu mogu se koristiti za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i izradu projektno tehničke dokumentacije objekata javne kanalizacije u javnoj svojini, i to:

1.1

Izrada projektno tehničke dokumentacije objekata u javnoj svojini za prikupljanje, odvođenje i prečišćavanje otpadno fekalnih i atmosferskih voda

1.2

izgradnja, rekonstrukcija i sanacija objekata u javnoj svojini za prikupljanje, odvođenje i prečišćavanje otpadno fekalnih i atmosferskih voda

1.3

nabavka i ugradnja opreme i to: oprema za objekte javne kanalizacije i prateće objekte, elektro-ormari za priključak električne energije, nadzor i upravljanje, električni kablovi, optički kablovi, IT hardver i softver, oprema za merenje, sonde i druge opreme u navedenim objektima.

Namene za koje se ne mogu koristiti sredstva

Član 5

Sredstva koja se dodeljuju po Konkursu ne mogu se koristiti za:

- nabavku opreme i delova opreme kao rezervnih delova;

- nabavku polovne, nedeklarisane opreme i delova;

- kućne priključke za objekte fekalne kanalizacije;

- plaćanja poreza, sudskih i carinskih troškova;

- naknada za zarade.

Korisnici sredstava

Član 6

Pravo učešća na Konkursu imaju jedinice lokalne samouprave s teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Korisnici sredstava), za potrebe svojih javnih komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i privrednih društava koja vrše poverene poslove iz oblasti komunalne delatnosti - prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, a čiji su osnivači lokalne samouprave.

Uslovi za učešće na konkursu

Član 7

Korisnici sredstava, javna komunalna preduzeća, javna preduzeća ili privredna društava koja vrše poverene poslove iz oblasti komunalne delatnosti - prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, a za čije potrebe Korisnici sredstava apliciraju na Konkurs, moraju imati izmirene obaveze za vodne naknade zaključno sa 31.12.2024. godine ili potpisan reprogram duga ili sporazum o odlaganju plaćanja duga.

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu

Član 8

Potrebna dokumentacija koju dostavljaju svi podnosioci prijava:

1. odluke opštinskog/gradskog veća o realizaciji investicije u kojoj je opredeljen iznos sopstvenog učešća (forma odluke može se preuzeti s veb-stranice: www.psp.vojvodina.gov.rs);

2. izvodi iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća - dostaviti najkasnije 15 dana od dana potpisivanja ugovora; ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je u istom roku dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će ista biti obezbeđena;

3. izjava predsednika opštine/gradonačelnika kojom - pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću - garantuje da za projekte za koje se konkuriše nije pokrenut postupak javne nabavke radova i da nije već zaključen ugovor po završenom postupku javne nabavke;

4. u slučaju da podnosilac prijave nakon objavljenog Konkursa pokreće postupak javne nabavke kao i u slučaju pokretanja javne nabavke nakon objavljivanja Konkursa i podnošenja prijave na isti, neophodno je da dostavi Rešenje o obrazovanju komisije i Odluke o pokretanju postupka javne nabavke;

5. izjava predsednika opštine/gradonačelnika o tome da za namenu za koju se traže sredstava ranije nisu Pokrajinska vlada ili drugi izvori finansiranja dodeljivali sredstva;

6. u slučaju da se projekat (za koji se podnosi prijava) odnosi na hitne radove, neophodno je dostaviti i dokumentaciju koja upućuje na hitnost u rešavanju (npr. zapisnik inspektora);

7. potvrdu JVP "Voda Vojvodine" da su izmirene obaveze za vodne naknade zaključno sa 31.12.2024. godine ili potpisan reprogram duga ili sporazum o odlaganju plaćanja duga

8. Elaborat (najviše dve strane) koji mora da sadrži naziv projekta, oblast na koju se odnosi projekat i opis problema koji se rešava realizacijom projekta;

9. Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu za sufinasiranje izrade projektno tehničke dokumentacije:

10. Izjavu odgovornog/ovlašćenog lica o proceni vrednosti izrade projektno tehničke dokumentacije;

11. Informaciju o lokaciji;

12. Projektni zadatak.

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu za sufinasiranje izgradnju, rekonstrukciju i sanaciju objekata javne kanalizacije koji poseduju građevinsku dozvolu ili rešenje o odobrenju za izvođenje radova, kao i za ugradnju opreme u te objekta:

13. važeća građevinska dozvola ili rešenje o odobrenju za izvođenje radova u skladu sa članom 145. Zakona o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 72/2009, 81/2009 - isp., 64/2010 - US, 24/2011, 121/2012, 42/2013 - US, 50/2013 - US, 98/2013 - US, 132/2014, 145/2014, 83/2018, 31/2019, 37/2019 - dr. zakon, 9/2020, 52/2021, 62/2023 i 91/2025);

14. u zavisnosti od vrste radova (rekonstrukcija, sanacija ili izgradnja), projekat za izvođenje ili idejni projekat, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, odnosno u skladu sa Pravilnikom o sadržini, načinu i postupku izrade i način vršenja kontrole tehničke dokumentacije prema klasi i nameni objekta;

15. predmer i predračun radova overen od strane odgovornog projektanta, ne stariji od 6 meseci, sa obaveznim datumom izrade;

16. ukoliko se radovi za koje se konkuriše izvode po fazama, a samo za pojedine faze podnosi prijava, potrebno je posebno naznačiti radove za koje se sredstva traže, sa iskazanim ukupnim predmerom i predračunom i posebno iskazanim predmerom i predračunom za fazu/faze za koju se podnosi prijava;

17. ukoliko je predmet radova objekat koji treba da poseduje i rešenje Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj kojim se odobrava izvođenje primenjenih geoloških istraživanja podzemnih voda potrebno je dostaviti i to rešenje.

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu za sufinasiranje rekonstrukcije i sanacije objekata javne kanalizacije ukoliko za te radove nije potrebno posedovati građevinsku dozvolu ili rešenje o odobrenju za izvođenje radova kao i za ugradnju opreme u te objekta:

18. Tehnički opis i popis radova;

19. Predmer i predračun radova overen od strane odgovornog projektanta, ne stariji od 6 meseci, sa obaveznim datumom izrade;

20. Akta izdat od strane organa nadležnog za izdavanje građevinske dozvole, kojim se potvrđuje da je predmetna vrsta radova, u priloženom predmeru i predračunu radova, tekuće održavanje objekta odnosno radovi za koje se ne izdaje rešenje o odobrenju za izvođenje radova prema Zakonu o planiranju i izgradnji ("Sl. glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispr., 64/10 - odluka US, 24/11, 121/12, 42/13 - odluka US, 50/13 - odluka US, 98/13 - odluka US, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19 - dr. zakon, 9/20, 52/2021, 62/2023 i 91/2025).

U slučaju potrebe, Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Način podnošenja prijave

Član 9

Prijava sa potrebnom dokumentacijom dostavlja isključivo elektronskim putem - AgroSens platforma.

Uputstvo o načinu podnošenja elektronske prijave i elektronskom opštenju između organa i podnosioca prijave sastavni je deo ovog Pravilnika i objavljen je na internet stranici organa.

Šifra prijave

Član 10

Prilikom unosa prijave u informacioni sistem za obradu prijava Pokrajinskog sekretarijata - AgroSens, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem postupku.

Podnosilac prijave se obaveštava o dodeljenoj šifri putem elektronskog sandučeta.

Postupanje s nepotpunim prijavama

Član 11

U prijavni obrazac moraju biti uneti svi traženi podaci, u suprotnom prijava će biti odbačena.

Ukoliko uz prijavu nije priložena sva tražena dokumentacija, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju podnosilac prijave će biti pozvan, putem e-sandučeta, da je dopuni u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 2. ovog člana.

Kriterijumi za dodelu sredstava

Član 12

R. br.

Kriterijumi

 

1.

Stepen obezbeđenosti sopstvenih sredstava, odnosno dokazi o obezbeđenosti sredstava za rekonstrukciju, sanaciju, izgradnju i izradu projektno tehničke dokumentacije objekata javne kanalizacije u javnoj svojini, uključujući i odluke nadležnih organa i institucija koje učestvuju u finansiranju.

 

Do 20%

0

20,1-40%

5

Preko 40%

10

2.

Mesto investicije

 

Zahtevi koji se odnose na sedište grada ili opštine

0

Zahtevi koji se odnose na naselje koje nije sedište opštine, odnosno grada

10

3.

Postojeća problematika u prečišćavanju i odvođenju atmosferskih i otpadnih voda

 

Postojeća problematika u prečišćavanju i odvođenju atmosferskih i otpadnih voda (stvarne potrebe: hitnost rešavanja problema, zapisnik i/ili nalog vodnog, komunalnog ili sanitarnog inspektora, koji kontroliše sprovođenje zakona o komunalnim delatnostima)

10

4.

Ostali specifični uslovi - razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS" broj 104/2014).

 

> 100 %

5

80 ÷ 100 %

10

60 ÷ 80 %

15

≤ 60 %

20

5.

Stepen značaja projekta, svrsishodnost i očekivani efekti projekta

 

Nizak

0

Srednji

10

Visok

30

6.

Namena sredstava

 

Izrada projekno-tehničke dokumentacije

5

Rekonstrukcija, sanacija i ugradnja opreme

10

Izgradnja

20

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 13

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.

Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i predlog odluke o dodeli sredstava.

Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.

Član 14

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar, na osnovu predloga Komisije za sprovođenje Konkursa.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Pojedinačna rešenja

Član 15

Na osnovu odluke o dodeli sredstava, koju je doneo pokrajinski sekretar, Komisija za sprovođenje Konkursa sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene ili odbačene.

Pravo žalbe

Član 16

Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe na pojedinačno rešenje, u skladu sa zakonom.

Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.

Izmena odluke

Član 17

Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.

Ugovor o dodeli bespovratnih sredstava

Član 18

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s Korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti, a naročito sledeće: predmet ugovora, rok u kojem se aktivnost odobrena na Konkursu realizuje, iznos sredstava, prenos sredstava, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava, praćenje realizacije investicije ili aktivnosti, povraćaj neutrošenog dela sredstava.

Jedinica lokalne samouprave u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava.

Korisnik sredstava je dužan da pokrene postupak javne nabavke u roku od 30 dana od zaključenja ovog ugovora i da odmah nakon pokretanja postupka dostavi Davaocu sredstava dokaz o navedenom u vidu odštampanog objavljenog javnog poziva.

Rok za realizaciju investicije je godinu dana od dana potpisivanja ugovora, uz mogućnost produženja roka za realizaciju projekta u slučaju postojanja opravdanih razloga.

Aneksiranje ugovora

Član 19

Izuzetno, u slučaju opravdanih okolnosti, na pismeni zahtev Korisnika sredstava, predsednik Komisije za sprovođenje Konkursa može predložiti Pokrajinskom sekretaru da zaključeni ugovor izmeni aneksom ugovora, u pogledu izmene rokova, dinamike aktivnosti, smanjenja odobrenog iznosa i drugih pitanja značajnih za uspešnu realizaciju investicije.

Isplata bespovratnih sredstva

Član 20

Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.

Sredstva će se isplaćivati u celosti (100%) i biće preneta nakon potpisivanja ugovora i dostavljanja registrovane menice, a u skladu s prilivom sredstava u budžet APV.

U momentu isplate sredstava račun korisnika sredstava ne sme biti u blokadi.

Obaveze korisnika sredstva

Član 21

Korisnik sredstava dužan je da primenjuje odredbe Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 91/2019 i 92/2023).

Rok za pokretanje postupka javnih nabavki ne može biti duži od 30 dana od dana potpisivanja ugovora, a Korisnik sredstva je u obavezi da u roku od 8 dana od dana raspisivanja javne nabavke dostavi Pokrajinskom sekretarijatu dokaz o pokretanju postupka javne nabavke.

Korisnik sredstava je u obavezi da svoje obaveze redovno ispunjava prema Zakonu o porezu na dodatu vrednost ("Sl. glasnik RS", br. 84/2004, 86/2004 - ispr., 61/2005, 61/2007, 93/2012, 108/2013, 6/2014 - usklađeni din. izn., 68/2014 - dr. zakon, 142/2014, 5/2015 - usklađeni din. izn., 83/2015, 5/2016 - usklađeni din. izn., 108/2016, 7/2017 - usklađeni din. izn., 113/2017, 13/2018 - usklađeni din. izn., 30/2018, 4/2019 - usklađeni din. izn., 72/2019, 8/2020 - usklađeni din. izn., 153/2020, 138/2022 i 94/2024).

Korisnik sredstava obavezuje se da na kraju investicije dostavi narativni i finansijski izveštaj o namenskom utrošku sredstava.

Pravdanje sredstva

Član 22

Korisnik sredstva kojem su odobrena sredstva za sufinasiranje rekonstrukcije, sanacije i izgradnje objekata javne kanalizacije u javnoj svojini, dužan je da u roku od 15 dana od dana završetka investicije dostavi narativni i finansijski izveštaj o namenskom utrošku sredstava sa sledećom dokumentacijom:

1.

Narativni izveštaj uz koji se prilaže:

-

Sporazum o realizaciji investicionih i drugih radova zakučenog između lokalne samouprave i preduzeća koje vrši komunalnu delatnost (napomena: ovaj sporazum se dostavlja samo ukoliko javnu nabavku sprovedi javno komunalno preduzeće, javno preduzeće ili privredno društvo);

-

Ugovor zaključen sa izvođačem u prilogu koga se mora nalaziti ponuda izabranog ponuđača.
(Ponuda izabranog ponuđača sa jasno definisanom vrstom i količinom ugovorenih radova i opreme koja se nabavlja i ugrađuje (bez formulacija "ili odgovarajuće");

-

Ugovor sa stručnim nadzorom, sa odgovarajućom licencom;

-

Privremene situacije i Okončana situacija sa obračunom izvršenih radova - faktura (konačni obračun) - overena od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova;

-

Obračunski listovi građevinske knjige, ispravno popunjeni i overeni - sa tačnim podacima o vrstama i količinama stvarno izvedenih radova i ugrađene opreme (precizno uneta vrsta i proizvođač opreme) po odgovarajućim stavkama iz predmera i predračuna i služi kao dokaz za obračun i naplatu radova (bez formulacija "ili odgovarajuće" i "ili slično");

-

Inicijativa izvođača radova za nepredviđene, viškove i manjkove radova, saglasnost naručioca za viškove i manjkove, saglasnost stručnog nadzora za nepredviđene, viškove i manjkove i tabelarni prikaz nastalih viškova i manjkova;

-

Zapisnik o primopredaji radova, u kome se detaljno navodi u kom periodu su trajali radovi, kao i da li su isti izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom radova i da li je izvršena proba ugrađene opreme, koji je overen i potpisan od strane Naručioca, Izvođača radova, Odgovornog izvođača radova i Stručnog nadzora;

-

Izveštaj stručnog nadzora o izvršenim radovima i ugrađenoj opremi;

-

Izjava korisnika sredstava da su radovi realizovani u skladu sa tehničkom dokumentacijom, koja je podneta na konkurs (predmet Ugovora sa Davaocem sredstava), odnosno da su pozicije stavki radova i ugrađene opreme u potpunosti identične na ponudi izabranog ponuđača, u građevinskom dnevniku i u specifikaciji konačnog obračuna (okončane situacije);

2.

Finansijski izveštaj uz koji se prilaže:

-

Avansni račun izvođača radova za ugovorene uplate avansa po Avansnom predračunu ili predračunu; faktura po privremenim i okončanoj situaciji - overena od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova, a za opremu fotokopiju otpremnica i garantnog lista.
Svi računi treba da su u skladu sa članom 42. Zakona o porezu za dodatu vrednost kao i da sadrže podatke: naziv i broj predmetne javne nabavke, broj ugovora o javnoj nabavci, broj i naziv stavke, jedinicu mere, cenu po jedinici mere, naziv proizvođača, komercijalni naziv, model/tip, kataloški broj i serijski broj isporučenih dobara;

-

Izvodi o svim plaćanjima prema izvođaču;

3.

fotodokumentacija

4.

Ostala dokumentacija koja je u funkciji pravdanja sredstava, koja se dostavlja po zahtevu Pokrajinskog sekretarijata.

Korisnik sredstava kojem su odobrena sredstva za izradu projektno tehničke dokumentacije dužan je da u roku od 15 dana od dana završetka posla dostavi narativni i finansijski izveštaj o namenskom utrošku sredstava sa sledećom dokumentacijom:

1.

Narativni izveštaj uz koji se prilaže:

-

Odluku o pokretanju postupka javne nabavke i obaveštenje o dodeli ugovora

-

Ugovor zaključen sa izvršiocem u prilogu koga se mora nalaziti ponuda izabranog izvršioca

-

Primerak izrađenog projekta u elektronskom obliku

2.

Finansijski izveštaj uz koji se prilaže:

-

Avansni račun projektanta za ugovorene uplate avansa po Avansnom predračunu ili predračunu; fakture izvršioca usluge.
Svi računi treba da su u skladu sa članom 42. Zakona o porezu za dodatu vrednost

-

Izvodi o svim plaćanjima prema izvršiocu usluge

Praćenje realizacije ugovora

Član 23

Pokrajinski sekretarijat prati realizaciju investicije za koju su odobrena sredstva u rokovima određenim ovim Pravilnikom. Praćenje investicije obuhvata:

- dostavu dokumentacije definisane pravilnikom za raspodelu sredstava po Konkursu, Konkursom i Ugovorom;

- obavezu Korisnika sredstava da Pokrajinskom sekretarijatu omogući uvid u relevantnu dokumentaciju ili druge dokaze o aktivnostima Korisnika sredstava u vezi sa odobrenom investicijom;

- terensko praćenje realizacije investicije i ugovorenih obaveza.

Terensko praćenje realizacije investicije i ugovorenih obaveza Pokrajinski sekretarijat može vršiti komisijski ili to poveriti vodnoj inspekcijom, a Korisnik sredstava dužan je da obezbedi uslove za nesmetanu monitoring posetu, jer će se - u suprotnom - smatrati da nije ispoštovao odredbe Ugovora i pokrenuće se postupak ili raskida Ugovora ili naplate nenamenskog utroška sredstava.

Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i evidentiranja javne svojine, vršiće nadležna budžetska inspekcija, a Korisnik sredstava je dužan da službi nadležne budžetske inspekcije omogući nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja dobijenih sredstava.

Kontrolu primene Zakonu o porezu na dodatu vrednost ("Sl. glasnik RS", br. 84/2004, 86/2004 - ispr., 61/2005, 61/2007, 93/2012, 108/2013, 6/2014 - usklađeni din. izn., 68/2014 - dr. zakon, 142/2014, 5/2015 - usklađeni din. izn., 83/2015, 5/2016 - usklađeni din. izn., 108/2016, 7/2017 - usklađeni din. izn., 113/2017, 13/2018 - usklađeni din. izn., 30/2018, 4/2019 - usklađeni din. izn., 72/2019, 8/2020 - usklađeni din. izn., 153/2020, 138/2022 i 94/2024), vršiće nadležna poreska inspekcija.

Završne odredbe

Član 24

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".