PRAVILNIKO DAVANJU GARAŽA U ZAKUP("Sl. list grada Beograda", br. 89/2025) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi, način i postupak davanja u zakup garaža u javnoj svojini Grada Beograda, odnosno na kojima Grad ima posebna svojinska ovlašćenja koje su od strane Grada Beograda poverene na korišćenje Javnom preduzeću "Gradsko stambeno" Beograd (u daljem tekstu: zakupodavac).
Pod garažom, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva se:
Garaža - zatvoreni prostor u zgradi ili van nje, koji čini posebnu funkcionalnu celinu, a sastoji se od jednog ili više garažnih mesta ili garažnih boksova;
Garažno mesto - poseban deo garaže koji čini prostor određen obeleženom površinom za parkiranje vozila;
Garažni boks - poseban deo garaže koji čini prostorija namenjena za parkiranje vozila;
Parking-mesto - odgovarajući prostor određen obeleženom površinom za parkiranje vozila izvan zgrade.
Garaže se daju u zakup u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda putem javnog oglašavanja, a izuzetno neposrednom pogodbom u slučajevima utvrđenim Zakonom o javnoj svojini ("Službeni glasnik RS", br. 72/11, 88/13, 105/14, 104/16 - dr. zakon, 108/16, 113/17, 95/18 i 153/20 i 94/24) (u daljem tekstu: zakon), Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda ("Službeni glasnik RS", br. 16/18 i 79/23) (u daljem tekstu: uredba) ili ovim pravilnikom.
Nadležnost i postupak davanja garaža u zakup
Odluku o pokretanju postupka davanja garaža u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, donosi nadzorni odbor zakupodavca.
Postupak davanja garaža u zakup sprovodi Komisija za dodelu u zakup garaža, garažnih mesta i boksova (u daljem tekstu: komisija), koju iz redova zaposlenih imenuje nadzorni odbor zakupodavca.
Odluku o davanju garaža u zakup nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposredne pogodbe, donosi nadzorni odbor zakupodavca.
Komisija ima tri člana, od kojih je jedan predsednik komisije.
Članovi komisije imaju zamenike.
Mandat članova komisije i njihovih zamenika traje godinu dana.
Sednicu saziva predsednik komisije, koji predsedava i rukovodi radom sednice, a u njegovom odsustvu njegov zamenik.
Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda dostavlja se članovima komisije, po pravilu u pisanom obliku.
Komisija može punovažno da radi ako sednici prisustvuju svi članovi komisije, odnosno njihovi zamenici.
O radu komisije sačinjava se zapisnik.
Zapisnik sadrži datum i mesto održavanja sednice, imena prisutnih članova komisije, dnevni red, kratak tok sednice i usvojene predloge, zaključke i odluke.
Zapisnik sa sednice usvaja se na prvoj narednoj sednici.
Stručno-administrativne poslove vezane za pripremanje sednica i sprovođenje odluka komisije obavlja zaposleni, imenovan rešenjem o obrazovanju komisije, a u njegovom odsustvu zaposleni iz organizacione jedinice nadležne za pravne poslove ili poslove imovine.
Zapisnik potpisuje predsednik komisije, a u njegovom odsustvu zamenik predsednika komisije i zaposleni koji ga je sačinio.
Postupak javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposredne pogodbe, sprovodi komisija, i to:
a) raspisuje oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za davanje garaže u zakup;
b) određuje dokaze shodno uslovima iz ovog pravilnika, koje učesnici treba da podnesu u postupcima predviđenim članom 3. ovog pravilnika;
v) vrši proveru navoda i dokumentacije učesnika postupka;
g) utvrđuje konačnu listu reda prvenstva za davanje garaže u zakup;
d) donosi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača odnosno odluku o određivanju zakupca za određenu garažu;
đ) donosi i druge odluke, predloge i zaključke iz nadležnosti komisije, u skladu sa važećim propisima.
Odluku o produženju (aneksiranju) ugovora o zakupu donosi predsednik komisije, odnosno njegov zamenik, nakon provere ispunjenosti uslova.
Postupak davanja garaža u zakup javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda
Odluka o pokretanju postupka davanja u zakup garaža javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda, sadrži naročito:
1) podatke o garaži koja se daje u zakup (adresa, površina i dr.);
2) vrstu postupka davanja u zakup garaže;
3) početni iznos zakupnine;
4) visinu depozita;
5) vreme na koje se garaža daje u zakup;
6) napomenu da se garaža daje u zakup u viđenom stanju;
7) bliže podatke o učesnicima javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda (uslovi učešća u postupku davanja garaže u zakup);
8) druge podatke od značaja za sprovođenje postupka davanja garaže u zakup javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda.
Kad nadzorni odbor donese odluku iz stava 1. ovog člana, komisija raspisuje oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda za davanje garaža.
Oglas iz stava 2. ovog člana komisija oglašava u nekom od lokalnih sredstava javnog informisanja.
Oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda za davanje garaža u zakup, naročito sadrži:
1) podatke o zakupodavcu;
2) bliže podatke o načinu davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini (javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);
3) opis garaže koja se daje u zakup;
4) uslove pod kojima se garaža daje u zakup (rok trajanja zakupa i dr.);
5) obaveze zakupca u vezi sa korišćenjem garaže za određenu svrhu i namenu;
6) vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, odnosno javnog otvaranja prispelih ponuda;
7) način, mesto i vreme za dostavljanje prijava za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno pismenih ponuda za učešće u postupku prikupljanja pismenih ponuda;
8) vreme i mesto uvida u dokumentaciju;
9) početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se nepokretnost u javnoj svojini može dati u zakup;
10) visinu i način polaganja depozita, odnosno visinu i vreme trajanja bankarske garancije;
11) rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda;
12) naznaku da se u prijavi, odnosno ponudi obavezno navodi broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita;
13) datum i vreme razgledanja nepokretnosti koja se daje u zakup;
14) kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača;
15) obavezu podnošenja dokaza o ispunjenosti uslova za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, u originalu ili overenoj kopiji;
16) rok u kojem će učesnicima javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda biti dostavljena odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača;
17) način, mesto i vreme za dostavljanje prijava za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno pismenih ponuda za učešće u postupku prikupljanja pismenih ponuda;
18) naznaku o obavezi podnošenja prijava, odnosno ponuda u zatvorenoj koverti, na kojoj se na prednjoj strani navodi: "Prijava, odnosno ponuda za garažu - ne otvaraj", a ispod adresa i površina garaže na koju se prijava, odnosno ponuda odnosi, dok se na zadnjoj strani koverte navodi ime, odnosno naziv i adresa podnosioca prijave, odnosno ponude;
19) naznaku da se nepotpune i neblagovremene prijave, odnosno ponude, odbacuju;
20) druge podatke potrebne za sprovođenje postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda.
Uslovi za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda
Pravo na učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda za davanje garaža u zakup ima svako fizičko i pravno lice koje ispunjava sledeće uslove:
1) da kod nadležnog organa ima prijavljeno prebivalište (za fizička lica), odnosno sedište (za privredne subjekte) na teritoriji opštine na kojoj se nalazi garaža na koju se prijava, odnosno ponuda odnosi;
2) da ima registrovano vozilo;
3) da kao bivši zakupac garaže kod zakupodavca, nema dugovanja po osnovu neizmirenih zakupnina;
4) da nema obaveze, odnosno dugovanja prema JKP "Infostan tehnologije", Beograd.
Pravo na učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda za davanje garaža u zakup, nemaju učesnici prethodnog postupka za davanje u zakup garaže koji su, nakon što su predloženi, odnosno određeni za zakupca, odustali od zakupa.
Prijave, odnosno ponude podnosilaca kojima nije dodeljena garaža, koje se odnose na okončane postupke, u kojim je odlučeno o svim prijavama, odnosno ponudama, ne smatraju se prijavama, odnosno ponudama za buduće postupke.
Prioritet kod davanja garaže u zakup u sastavu stambene zgrade ima vlasnik stana, odnosno član njegovog porodičnog domaćinstva (supružnik, dete ili roditelj vlasnika stana, odnosno supružnika), koji u stanu stanuje, zakupac stana koji u stanu stanuje ili obavlja poslovnu delatnost, vlasnik ili zakupac poslovnog prostora koji ima registrovano vozilo, ako na oglas stignu dve ili više ponuda, sa istom visinom zakupnine.
Lica navedena u stavu 1. ovog člana imaju prioritet kod davanja garaže u zakup i u slučaju kada se garaža nalazi u posebnom objektu u sastavu stambenog bloka ili stambenog naselja.
Ukoliko se na oglas javi više zainteresovanih ponuđača iz st. 1. i 2. ovog člana, kriterijum za izbor najpovoljnijeg ponuđača je visina ponuđene zakupnine, uz ispunjenost drugih uslova iz oglasa.
Sa zakupcem stana, odnosno poslovnog prostora, koji tu nepokretnost koristi po osnovu ugovora o zakupu zaključenog na određeno vreme, ugovor o zakupu garaže zaključiće se na period koji pokriva trajanje ugovora o zakupu stana, odnosno poslovnog prostora.
Sadržaj prijave za javno nadmetanje, odnosno ponude za prikupljanje pismenih ponuda
Prijava, odnosno ponuda koja se dostavlja obavezno sadrži:
1. za fizička lica: ime i prezime, adresu prebivališta, kopiju lične karte sa uverenjem o prebivalištu, odnosno izvod iz elektronskog čitača lične karte, kopiju saobraćajne dozvole, odnosno izvod iz elektronskog čitača saobraćajne dozvole, dokaz o svojini na stanu, odnosno zakupu stana;
2. za preduzetnike: ime i prezime preduzetnika sa adresom prebivališta, kopiju lične karte sa uverenjem o prebivalištu, odnosno izvod iz elektronskog čitača lične karte, poslovno ime preduzetnika, matični broj, rešenje o upisu preduzetnika u registar nadležnog organa, rešenje o dodeljenom PIB-u, potvrdu o izvršenom evidentiranju za PDV ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju saobraćajne dozvole, odnosno izvod iz elektronskog čitača saobraćajne dozvole, dokaz o obavljanju poslovne delatnosti u stanu, odnosno poslovnoj prostoriji u zgradi;
3. za pravna lica: poslovno ime i sedište, rešenje o upisu pravnog lica u registar nadležnog organa, rešenje o dodeljenom PIB-u, potvrdu o izvršenom evidentiranju za PDV ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju saobraćajne dozvole, odnosno izvod iz elektronskog čitača saobraćajne dozvole, dokaz o obavljanju poslovne delatnosti u stanu, odnosno poslovnoj prostoriji u zgradi;
Pored sadržaja iz stava 1. ovog člana, prijava, odnosno ponuda obavezno sadrži i sledeće:
1) dokaz o ispunjenosti uslova utvrđenih članom 10, stav 1, tač. 1) i 2) i članom 11. ove odluke;
2) iznos zakupnine koja se nudi;
3) dokaz o uplati depozita;
4) naznaku garaže na koju se prijava, odnosno ponuda odnosi;
5) marku i registarsku oznaku vozila;
6) potvrdu da nema neizmirenih obaveza, odnosno dugovanja, odnosno potvrdu o izmirenim obavezama, odnosno dugovanjima iz člana 10, stav 1, t. 2) i 3) ove odluke;
7) punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave, odnosno ponude.
Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene zakupnine u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, uz poštovanje uslova iz čl. 10. i 11. ovog pravilnika.
Ponuđač koji je dostavio najpovoljniju ponudu u postupku javnog nadmetanja obavezan je da na poziv predsednika komisije odmah potpiše izjavu da je ponudio najveći iznos zakupnine, sa naznakom visine ponuđenog iznosa.
Ukoliko najpovoljniji ponuđač odbije da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik komisije poziva prvog sledećeg najpovoljnijeg ponuđača da potpiše izjavu.
Ukoliko ni sledeći najpovoljniji ponuđač ne potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik komisije javno objavljuje da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, sačinjava izveštaj o tome i dostavlja ga Nadzornom odboru zakupodavca.
Ponuđačima koji odbiju da potpišu izjavu u smislu st. 2. i 3. ovog člana položeni depozit se ne vraća.
Ukoliko u postupku prikupljanja pismenih ponuda dva ili više ponuđača ponude isti iznos zakupnine, komisija će pozvati te ponuđače da u roku od tri dana od dana prijema poziva, dostave novu pismenu zatvorenu ponudu sa uvećanim iznosom zakupnine u odnosu na prethodnu datu ponudu.
Komisija će otvoriti ponude i utvrditi najpovoljnijeg ponuđača primenom kriterijuma iz člana 13. ovog pravilnika.
Ukoliko ponuđači iz stava 1. ovog člana u roku od tri dana ne dostave novu ponudu, odnosno ako su ponuđači dostavili novu ponudu sa istovetnom zakupninom, komisija će putem žreba da izvrši izbor najpovoljnijeg ponuđača.
Postupak javnog nadmetanja smatra se uspelim i u slučaju dostavljanja jedne ispravne prijave za učešće kojom se podnosilac prijave registruje i prisustvuje javnom nadmetanju i proglašava zakupcem, ako prihvati početnu visinu zakupnine po kojoj se nepokretnost može dati u zakup.
Ukoliko podnosilac prijave ili pismene ponude ne prihvati početnu visinu zakupnine ili bude izabran za najpovoljnijeg ponuđača, a ne zaključi ugovor o zakupu, gubi pravo na vraćanje depozita.
Postupak prikupljanja pismenih ponuda sprovešće se i ukoliko pristigne jedna ponuda.
Postupak davanja u zakup garaže van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda
Garaža se može dati u zakup i van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: neposredna pogodba) u slučajevima:
1) kada zakupac - pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice čiji je osnivač ili kada zakupac - pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice, a oba pravna lica imaju istog osnivača, odnosno kada je kod zakupca - pravnog lica došlo do određenih statusnih promena;
2) kada zakupac - fizičko lice traži određivanje za zakupca pravno lice čiji je osnivač ili kada osnivač pravnog lica, zbog brisanja istog iz registra nadležnog organa, traži da bude određen za zakupca, kao fizičko lice;
3) kada zakupac koji je uredno izmirivao obavezu plaćanja zakupnine, traži produženje ugovora o zakupu, zaključenog na određeno vreme, najranije tri meseca, a najkasnije mesec dana pre isteka ugovora o zakupu, pod uslovom da u trenutku podnošenja zahteva za produženje ugovora o zakupu nije u docnji sa plaćanjem zakupnine i da ispunjava sve uslove propisane članom čl. 10. i 11. ovog pravilnika.
4) kada se nepokretnost ne izda u zakup ni posle sprovedenih dva i više postupaka javnog oglašavanja, ali ne ispod 60% od tržišne visine zakupnine za tu nepokretnost, čiji iznos umanjenja utvrđuje nadležni organ nosioca prava javne svojine prema kretanju visine zakupnine na tržištu, s tim što u tom slučaju rok trajanja zakupa ne može biti duži od tri godine;
5) kada davanje u zakup traži fizičko lice kojem je ta nepokretnost oduzeta nacionalizacijom, odnosno njegovi naslednici, pod uslovom da je pokrenut postupak za vraćanje oduzete imovine pred nadležnim organom, odnosno kada vlasnik ili zakupac dela nepokretnosti vraćene u postupku restitucije, traži da bude određen za zakupca preostalog dela nepokretnosti;
6) kada jedan od zakupaca iste nepokretnosti traži prestanak zakupodavnog odnosa, a drugi zakupac traži zaključenje ugovora o zakupu, kao jedini zakupac;
7) kada zakupac - pravno i fizičko lice zatraži određivanje za zakupca nepokretnosti drugo pravno i fizičko lice, pod uslovom da ono izmiri celokupan dug zakupca nastao usled neplaćanja zakupnine i troškova korišćenja zakupljene nepokretnosti, a ukoliko taj dug nije moguće namiriti na drugi način, s tim da minimalni dug ne može biti manji od 500.000,00 dinara ili ako je visina zakupnine veća od 500.000,00 dinara, a zakupac duguje više od šest zakupnina;
8) kada je to potrebno, radi bolje organizacije i efikasnosti rada nosilaca prava javne svojine, odnosno korisnika stvari u javnoj svojini, kao i posebnih službi i organizacija čiji su oni osnivači, kao i u slučajevima kada je reč o ostvarivanju interesa nosioca prava javne svojine;
9) kada zaključenje ugovora o zakupu garaže traži vlasnik stana ili zakupac stana gde je garaža sastavni deo stana i sa stanom čini jednu celinu, odnosno ima vertikalnu komunikaciju sa stanom;
10) kada zbog smrti zakupca garaže, davanje u zakup traže članovi njegovog porodičnog domaćinstva;
11) kada zakup traži organizacija ili udruženje koje je imalac određenih javnih ovlašćenja, a koje ima opravdanu potrebu za prostorom radi vršenja tih ovlašćenja.
Zahtev za davanje garaže u zakup neposrednom pogodbom
Postupak neposredne pogodbe pokreće se na zahtev lica iz člana 17, tač. 1), 2), 3), 5), 6), 7), 9), 10), 11) ovog pravilnika, kao i kada se garaža ne izda u zakup ni posle sprovedenih dva i više postupaka javnog oglašavanja, kada je to potrebno radi bolje organizacije i efikasnosti rada Javnog preduzeća "Gradsko stambeno" Beograd, kao i u slučajevima kada je reč o ostvarivanju interesa zakupodavca, na zahtev zainteresovanih lica.
Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži:
1. za fizička lica: ime i prezime, adresu prebivališta, kopiju lične karte sa uverenjem o prebivalištu, odnosno izvod iz elektronskog čitača lične karte, kopiju saobraćajne dozvole, odnosno izvod iz elektronskog čitača saobraćajne dozvole, dokaz o svojini na stanu, odnosno zakupu stana;
2. za preduzetnike: ime i prezime preduzetnika sa adresom prebivališta, kopiju lične karte sa uverenjem o prebivalištu, odnosno izvod iz elektronskog čitača lične karte, poslovno ime preduzetnika, matični broj, rešenje o upisu preduzetnika u registar nadležnog organa, rešenje o dodeljenom PIB-u, potvrdu o izvršenom evidentiranju za PDV ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju saobraćajne dozvole, odnosno izvod iz elektronskog čitača saobraćajne dozvole, dokaz o obavljanju poslovne delatnosti u stanu, odnosno poslovnoj prostoriji u zgradi;
3. za pravna lica: poslovno ime i sedište, rešenje o upisu pravnog lica u registar nadležnog organa, rešenje o dodeljenom PIB-u, potvrdu o izvršenom evidentiranju za PDV ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju saobraćajne dozvole, odnosno izvod iz elektronskog čitača saobraćajne dozvole, dokaz o obavljanju poslovne delatnosti u stanu, odnosno poslovnoj prostoriji u zgradi;
4. naznaku garaže na koju se zahtev odnosi.
Pored sadržaja iz stava 1. ovog člana, uz zahtev se dostavlja i:
1) dokaz o ispunjenosti uslova utvrđenih članom 10, stav 1, tač. 1) i 2) i članom 11. ovog pravilnika;
2) marku i registarsku oznaku vozila;
3) potvrdu da nema obaveze, odnosno dugovanja, odnosno potvrdu o izmirenim obavezama, odnosno dugovanjima iz člana 10, stav 1, tač. 3) i 4) ovog pravilnika;
4) punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave, odnosno ponude;
5) rešenje/dokaz o statusu osobe sa invaliditetom ili telesnim oštećenjem (ukoliko podnosilac zahteva isto poseduje);
6) druge podatke potrebne za sprovođenje postupka neposredne pogodbe u skladu sa članom 17. ovog pravilnika.
Ako podnosilac zahteva nije podneo dokumentaciju iz stava 3. prethodnog člana, zakupodavac će obavestiti podnosioca zahteva i zatražiti da nedostajuću dokumentaciju dostavi u roku od 10 dana od dana prijema obaveštenja.
Ako podnosilac zahteva u ostavljenom roku ne dostavi traženu dokumentaciju, zahtev će se odbaciti kao nepotpun i o tome obavestiti podnosilac zahteva. Uz obaveštenje će se vratiti dostavljena dokumentacija.
Zahtevi za davanje garaže u zakup neposrednom pogodbom rešavaju se prema redosledu prijema kod zakupodavca, uz poštovanje uslova iz čl. 10. i 11. ovog pravilnika.
Ukoliko dva ili više zahteva pristignu kod zakupodavca u isto vreme, rešavaju se redom prema sledećim kriterijumima: status osobe sa invaliditetom ili telesnim oštećenjem, dužina korišćenja stana u svojini ili zakupu i udaljenost stana od garaže.
Ukoliko se protiv podnosioca zahteva vodi postupak radi iseljenja i predaje garaže pred nadležnim sudom ili drugim državnim organom ili je zakupodavac pokretao takve postupke protiv podnosioca zahteva zbog nepoštovanja ugovornih obaveza, zahtev će se odbaciti kao nedozvoljen.
Zaštita prava učesnika u postupcima davanja u zakup garaža
Nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposredne pogodbe, komisija je obavezna da bez odlaganja donese odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno odluku o određivanju zakupca za određenu garažu i istu dostavi učesnicima postupka.
Učesnici postupka iz stava 1. ovog člana mogu da podnesu prigovor na odluku komisije nadzornom odboru zakupodavca u roku od osam dana od dana prijema odluke.
Podnosilac prigovora je dužan da uz prigovor dostavi sve dokaze na koje se poziva.
Nadzorni odbor zakupodavca je u obavezi da najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema prigovora učesnika postupka na odluku komisije, isti razmotri i donese odluku.
Rešavajući po prigovoru, nadzorni odbor zakupodavca je ovlašćen da:
1) odbaci prigovor, ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenog lica ili ukoliko je neblagovremen;
2) odbije prigovor kao neosnovan;
3) usvoji prigovor, preinači ili poništi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno odluku o određivanju zakupca garaže, kao i da poništi sprovedeni postupak.
U slučaju da se prigovor usvoji i poništi odluka komisije, odnosno poništi sprovedeni postupak, nadzorni odbor zakupodavca donosi odluku o sprovođenju novog postupka davanja u zakup garaže u skladu sa odredbama ovog pravilnika, u roku od 7 dana od dana dostavljanja učesnicima postupka odluke po prigovoru.
Odluka o dodeli garaže je pravnosnažna nakon isteka roka za prigovor, ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je nadzorni odbor zakupodavca prigovor odbacio ili odbio, danom dostavljanja odluke.
Odluka o davanju garaže u zakup
Na osnovu pravnosnažne odluke komisije, nadzorni odbor zakupodavca donosi odluku o davanju garaže u zakup.
Odluka nadzornog odbora zakupodavca iz stava 1. ovog člana sadrži:
1) podatke o fizičkom licu, odnosno privrednom subjektu kome se garaža daje u zakup;
2) podatke o garaži koja se daje u zakup;
3) visinu zakupnine postignute u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno u postupku neposredne pogodbe;
4) konstataciju da su u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda uplaćena sredstva obezbeđenja u određenom iznosu;
5) rok trajanja zakupa;
6) uslove i način korišćenja garaže;
7) naznaku da se garaža daje u viđenom stanju;
8) obavezu fizičkog lica odnosno privrednog subjekta kome se garaža daje u zakup da u roku od 7 dana od dana prijema ove odluke zaključi ugovor o zakupu i potpiše zapisnik o primopredaji garaže;
9) druge podatke od značaja za davanje garaže u zakup.
Odluka nadzornog odbora zakupodavca o davanju garaže u zakup je konačna.
Zakupodavni odnos zasniva se zaključivanjem ugovora o zakupu.
Ugovor zaključuje ovlašćeno lice zakupodavca.
Ugovor o zakupu garaže sadrži:
1) podatke o zakupodavcu i zakupcu;
2) podatke o garaži koja je predmet ugovora o zakupu;
3) marku i registarsku oznaku vozila koje je navedeno u prijavi iz člana 12. i zahtevu iz člana 18. ovog pravilnika;
4) rok trajanja zakupa;
5) visinu zakupnine;
6) rok i način plaćanja zakupnine;
7) odredbu o obavezi namenskog korišćenja garaže, kao i da zakupac snosi troškove tekućeg i investicionog održavanja;
8) odredbu da se garaža ne može izdati u podzakup;
9) prava i obaveze u slučaju neizvršenja ugovorenih obaveza;
10) otkazni rok;
11) druga prava i obaveze vezane za zakup garaže.
Trajanje ugovora o zakupu garaže
Ugovor o zakupu se zaključuje na period do pet godina.
Sa zakupcem stana, odnosno poslovnog prostora, koji tu nepokretnost koristi po osnovu ugovora o zakupu zaključenog na određeno vreme, ugovor o zakupu garaže zaključiće se na period koji pokriva trajanje ugovora o zakupu stana, odnosno poslovnog prostora.
U slučaju kada je zaključen ugovor o zakupu nakon postupka neposredne pogodbe kada se nepokretnost ne izda u zakup ni posle sprovedena dva i više postupaka javnog oglašavanja, rok trajanja zakupa ne može biti duži od tri godine.
Osnov prestanka ugovora o zakupu
Zakup garaže prestaje:
1) protekom roka na koji je garaža data u zakup;
2) smrću zakupca garaže;
3) danom pravosnažnosti rešenja o rušenju garaže;
4) propašću garaže;
5) danom iseljenja vlasnika - zakupca stana iz stana po osnovu kojeg je garaža data u zakup;
6) ako zakupac ne koristi garažu duže od dva meseca;
7) sporazumom zakupodavca i zakupca;
8) jednostranim raskidom ugovora;
9) u slučaju nenamenskog korišćenja;
10) u drugim slučajevima, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
Sporazumom o prestanku ugovora o zakupu garaže uređuju se međusobni odnosi zakupodavca i zakupca u pogledu prava i obaveza nastalih iz zakupodavnog odnosa.
Raskid od strane zakupodavca
Zakupodavac može jednostrano da raskine ugovor o zakupu garaže u slučajevima:
1) ako zakupac zaostane u plaćanju zakupnine duže od 30 dana, u toku trajanja zakupa;
2) ako zakupac garažu koristi protivno odredbama ugovora ili na način kojim se garaži, ili objektu u kome se garaža nalazi, njegovom krivicom nanosi šteta;
3) ako zakupac ne izvršava obaveze i ne snosi troškove utvrđene ugovorom o zakupu;
4) ako je zakupac garažu dao u podzakup;
5) ako zakupac koristi garažu na način kojim se drugi vlasnici stanova i drugih posebnih delova zgrade ili okolnih zgrada ometaju u mirnom korišćenju;
6) u drugim slučajevima utvrđenim zakonom, podzakonskim aktima i ugovorom o zakupu.
Raskid od strane zakupca
Zakupac može raskinuti ugovor o zakupu garaže uz otkazni rok od 30 dana od dana dostavljanja pisanog saopštenja o otkazu.
Po prestanku ugovora o zakupu garaže zakupac je dužan da preda ključeve od garaže zakupodavcu i garažu vrati u stanju u kojem ju je i primio.
O primopredaji garaže sačinjava se zapisnik u kojem se konstatuje stanje garaže.
Zakupac je dužan da po prestanku ugovora ili do dana isteka otkaznog roka predviđenog članom 29. ovog pravilnika, ukloni svoje vozilo, priručni alat i materijal iz garaže i izmiri sva svoja dospela dugovanja.
Zakupodavac je ovlašćen da u slučaju nepostupanja u skladu sa prethodnim stavom, bez naknadne saglasnosti zakupca, isprazni garažu od stvari (motorno vozilo, priručni alat, materijal i drugo), sve o trošku i na teret zakupca.
Rizik od eventualne propasti ili oštećenja stvari snosi zakupac.
Zabranjeno je garažu koristiti kao poslovnu prostoriju ili za smeštaj drugih stvari, osim motornog vozila i priručnog alata i materijala.
Zakupodavac je ovlašćen da u svakom trenutku vrši kontrolu korišćenja garaže od strane zakupca garaže.
Zakupac je u obavezi da prilikom korišćenja garaže postupa sa pažnjom dobrog domaćina, da pored zakupnine snosi troškove njenog tekućeg i investicionog održavanja svojim sredstvima, kao i da istu koristi isključivo u skladu sa stavom 1. ovog člana.
Visina zakupnine utvrđuje se odlukom nadzornog odbora zakupodavca, koja se donosi u skladu sa Odlukom o utvrđivanju zakupnina za poslovni prostor na kom je nosilac prava javne svojine Grad Beograd, odnosno na kom Grad Beograd ima posebna svojinska ovlašćenja ili drugog pozitivnog pravnog propisa, na koju prethodnu saglasnost daje Grad Beograd.
Utvrđena visina zakupnine u smislu stava 1. ovog člana jeste početna visina zakupnine ispod koje se garaža ne može dati u zakup, osim za slučajeve za koje je podzakonskim aktom i ovim pravilnikom drugačije određeno.
Zakupodavac zadržava pravo da može uvećati zakupninu utvrđenu ugovorom o zakupu, u skladu sa visinom zakupnine koja se utvrđuje odlukom nadzornog odbora zakupodavca.
Ugovor o zakupu obavezno sadrži odredbu kojom se određuje da će se zakupnina u toku ugovorenog roka menjati, bez zaključenja posebnog aneksa ugovora.
Ugovori o zakupu garaža zaključeni sa zakupodavcem do stupanja na snagu ovog pravilnika, ostaju na snazi, s tim što će zakupac zaključiti aneks ugovora u skladu sa ovim pravilnikom.
Na pitanja koja nisu uređena ovim pravilnikom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnoj svojini i Uredbe o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda i drugih pozitivno-pravnih propisa.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o davanju u zakup garaža broj 3520 od 17. septembra 2018. godine ("Službeni list Grada Beograda", broj 89/18).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".