UREDBAO KANCELARIJI ZA PODRŠKU DECI I MLADIMA U OBLASTI MENTALNOG ZDRAVLJA("Sl. glasnik RS", br. 97/2025) |
Ovom uredbom osniva se Kancelarija za podršku deci i mladima u oblasti mentalnog zdravlja (u daljem tekstu: Kancelarija) i određuje se njen delokrug, uređenje i druga pitanja značajna za njen rad.
Kancelarija za podršku deci i mladima u oblasti mentalnog zdravlja obavlja stručne poslove za potrebe Vlade koji se odnose na podršku za ostvarivanje potreba dece i mladih u oblasti mentalnog zdravlja, što, naročito, uključuje: preventivne aktivnosti u oblasti mentalnog zdravlja dece i mladih koje obuhvataju psihosocijalnu podršku, obrazovne aktivnosti i aktivnosti brige o mentalnom zdravlju i blagostanju, kao i unapređenje javne komunikacije u pogledu mentalnog zdravlja kroz različite kampanje i druge medijske prezentacije putem kanala komunikacije koje mladi najčešće koriste; koordinaciju mera i aktivnosti usmerenih na destigmatizaciju mentalnih teškoća u opštoj populaciji, edukativne i savetodavne poslove u javnim službama i drugim subjektima u čijoj nadležnosti je rad sa decom i mladima; saradnju i pružanje stručne pomoći drugim državnim organima i organizacijama, organima autonomne pokrajine i lokalne samouprave i javnim službama u čiju nadležnost spada staranje o ostvarivanju potreba dece i mladih u oblasti mentalnog zdravlja, kao i druge poslove koji se odnose na oblast mentalnog zdravlja i blagostanja dece i mladih.
Kancelarijom rukovodi direktor, koga postavlja Vlada na pet godina, na predlog predsednika Vlade.
Direktor Kancelarije odgovoran je Vladi i predsedniku Vlade.
Direktor Kancelarije je državni službenik na položaju.
Direktor Kancelarije ima zamenika.
Lice iz stava 1. ovog člana je državni službenik na položaju, koje postavlja Vlada na pet godina, na predlog direktora Kancelarije.
Direktor Kancelarije pismeno ovlašćuje zamenika da ga zamenjuje dok je odsutan ili sprečen.
Direktor Kancelarije ima pomoćnike, koje sam predlaže, a koje postavlja Vlada na pet godina.
Pomoćnik direktora Kancelarije rukovodi zaokruženom oblašću rada Kancelarije za koju se obrazuje sektor.
Pomoćnik direktora Kancelarije je državni službenik na položaju.
Direktor Kancelarije doneće pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Kancelariji u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe.
Kancelarija od Instituta za mentalno zdravlje preuzima prava, obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu i protokole potrebne za vršenje stručnih poslova utvrđenih ovom uredbom, a koje koristi ili je koristio Institut za mentalno zdravlje za potrebe Centra za mlade "CEZAM" u okviru Projekta krizne psihosocijalne podrške zajednici.
Sredstva za početak rada i obavljanje poslova Kancelarije, obezbediće se u Budžetu Republike Srbije.
Na Kancelariju se primenjuju propisi o uređenju, načinu rada, finansiranju i radnim odnosima u ministarstvima i posebnim organizacijama.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".