UREDBA
O BLIŽOJ SADRŽINI I NAČINU VOĐENJA REGISTRA KANCELARIJA KOMESARA SEKCIJE, DOKUMENTACIJI POTREBNOJ ZA REGISTRACIJU OSNIVANJA, PROMENA I BRISANJA, KAO I SADRŽINI I OBRASCU REGISTRACIONE PRIJAVE OSNIVANJA KANCELARIJA KOMESARA SEKCIJA KOJE SE OSNIVAJU RADI UČEŠĆA NA MEĐUNARODNOJ PRIZNATOJ IZLOŽBI EXPO 2027 BEOGRAD SRBIJA

("Sl. glasnik RS", br. 101/2025)

Član 1

Ovom uredbom uređuje se bliža sadržina i način vođenja Registra Kancelarija Komesara sekcije (u daljem tekstu: Registar), dokumentacija koja se prilaže za registraciju osnivanja, promena i brisanja, kao i sadržina i obrazac registracione prijave osnivanja Kancelarija Komesara sekcija (u daljem tekstu: Kancelarija).

Član 2

Agencija za privredne registre (u daljem tekstu: Agencija) vodi Registar kao jedinstvenu, centralnu, javnu, elektronsku bazu podataka o Kancelarijama.

U Registar se registruju podaci o Kancelariji, promene registrovanih podataka, kao i brisanje podataka o Kancelariji iz Registra.

Član 3

Registar sadrži podatke o Kancelariji, i to:

1) naziv Kancelarije koji obavezno sadrži i naziv zvaničnog učesnika;

2) naziv zvaničnog učesnika;

3) adresu sedišta;

4) adresu za prijem elektronske pošte;

5) matični broj;

6) poreski identifikacioni broj;

7) podatke o zastupnicima i njihovim funkcijama (Komesar sekcije/zamenik Komesara sekcije), i to za fizička lica državljane Republike Srbije lično ime (ime i prezime) i jedinstveni matični broj građana, a za strana fizička lica lično ime, broj pasoša i država izdavanja, odnosno evidencijski broj za stranca, odnosno broj lične karte stranca i zemlja izdavanja u skladu sa propisima kojima se uređuju uslovi za ulazak, kretanje i boravak stranaca na teritoriji Republike Srbije;

8) brojeve računa u bankama;

9) datum i vreme registracije osnivanja;

10) zabeležbe podataka od značaja za pravni promet;

11) datum i vreme registracije svih podataka.

Registar može da sadrži i sledeće podatke:

1) šifru 56.10 - delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekta;

2) šifru 47.11 - trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom;

3) šifru 47.19 - ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama;

4) druge kontakt podatke Kancelarije.

U Registar se registruju i sve promene podataka sadržanih u Registru.

Registar sadrži i dokumente na osnovu kojih je izvršena registracija.

Član 4

Podaci iz člana 3. ove uredbe registruju se na osnovu registracione prijave koju podnosi zastupnik Kancelarije ili organizator međunarodne priznate izložbe Expo 2027 Beograd Srbija, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: Organizator).

Registraciona prijava osnivanja Kancelarije podnosi se na obrascu - Jedinstvena registraciona prijava za registraciju osnivanja Kancelarije Komesara sekcije Expo 2027 Beograd u Registar Kancelarija Komesara sekcije i jedinstveni registar poreskih obveznika, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Obrazac registracione prijave osnivanja Kancelarije sadrži podatke iz člana 3. stav 1. tač. 1), 2), 3), 4) i 7) i stav 2. ove uredbe, zahtev za evidentiranje u Evidenciju obveznika poreza na dodatu vrednost, podatke o podnosiocu registracione prijave i o načinu dostavljanja rešenja registratora kojim je odlučeno o registracionoj prijavi.

Registraciona prijava promene registrovanih podataka o Kancelariji i registraciona prijava brisanja Kancelarije iz Registra podnosi se na predloženom obrascu objavljenom na internet strani Agencije ili kao podnesak u kome se navode podaci o Kancelariji kod koje se zahteva promena registrovanih podataka ili čije se brisanje traži, podaci o podnosiocu registracione prijave i o načinu dostavljanja rešenja registratora kojim je odlučeno o registracionoj prijavi.

Član 5

Uz registracionu prijavu osnivanja Kancelarije prilaže se:

1) potvrda Organizatora o učešću na međunarodnoj priznatoj izložbi Expo 2027 Beograd Srbija;

2) odluka o imenovanju zastupnika Kancelarije (jednog ili više), koja, između ostalog, sadrži i funkciju zastupnika Kancelarije (Komesar sekcije/zamenik Komesara sekcije).

Član 6

Za registraciju zabeležbe podataka od značaja za pravni promet uz registracionu prijavu se prilaže dokument koji je osnov za zabeležbu.

Član 7

Za registraciju promene registrovanog podatka iz člana 3. ove uredbe uz registracionu prijavu promene se prilaže dokument koji je osnov za promenu.

Član 8

Zastupnik Kancelarije ili Organizator podnosi registracionu prijavu brisanja Kancelarije iz Registra na osnovu koje Agencija objavljuje oglas o pokretanju postupka brisanja Kancelarije na internet stranici Registra.

Brisanje Kancelarije iz Registra može se izvršiti kada Zastupnik Kancelarije ili Organizator dostave Agenciji:

1) izjavu zastupnika Organizatora da je prostor koji je Kancelariji dodeljen na korišćenje vraćen Organizatoru;

2) izjavu zastupnika Kancelarije o izmirenju svih obaveza Kancelarije prema poveriocima i nepostojanju postupaka protiv Kancelarije;

3) potvrde nadležnih poreskih organa o prestanku obaveza javnih prihoda i o brisanju iz evidencije obveznika poreza na dodatu vrednost, koje je ovlašćen da pribavi Organizator;

4) potvrdu koju izdaje ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa o nepostojanju postupaka u Republici Srbiji koji za pravnu posledicu mogu imati bilo kakvu obavezu Kancelarije, koju je ovlašćen da pribavi Organizator;

5) odluku Kancelarije o raspodeli preostale imovine i okončanju postupka brisanja Kancelarije.

Podatke iz stava 2. tač. 3) i 4) ovog člana Agencija pribavlja po službenoj dužnosti, osim ako podnosilac prijave izjavi da će podatke i dokumente pribaviti sam.

Član 9

Dokumentacija koja se podnosi uz registracione prijave u skladu sa ovom uredbom, može se podneti u originalu, overenoj fotokopiji ili u fotokopiji uz izjavu Organizatora kojom se potvrđuje da je fotokopija verna originalu, u skladu sa zakonom.

Član 10

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".