UREDBAO UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE U 2025. GODINI("Sl. glasnik RS", br. 103/2025) |
Ovom uredbom utvrđuje se Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2025. godini, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Prijava projekta koji se finansira u skladu sa ovom uredbom podnosi se na Obrascu - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2025. godini, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Ocenjivanje i odabir projekta koji se finansira u skladu sa ovom uredbom vrši se na osnovu kriterijuma koji su dati u Prilogu - Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
PROGRAM
PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE U 2025. GODINI
Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2025. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 94/24), u članu 8, na Razdelu 21 - Ministarstvo privrede, Programu 1505 - Regionalni razvoj, Funkciji 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Projektu 4004 - Podrška razvoju poslovne infrastrukture, Ekonomskoj klasifikaciji 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti biće obezbeđena sredstva u visini 1.150.000.000,00 dinara u skladu sa članom 61. stav 14. i članom 69. stav 4. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka, 108/13, 142/14, 68/15 - dr. zakon, 103/15, 99/16, 113/17, 95/18, 31/19, 72/19, 149/20, 118/21, 118/21 - dr. zakon, 138/22, 92/23 i 94/24), namenjena za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2025. godini (u daljem tekstu: Program).
Iznos sredstava iz stava 1. ove glave opredeljuje se za realizaciju:
1) mere infrastrukturnog opremanja zona poslovanja i povezivanja zona poslovanja sa okruženjem (u daljem tekstu: Mera 1);
2) mere unapređenja infrastrukturnih kapaciteta u cilju razvoja turizma i drugih privrednih delatnosti (u daljem tekstu: Mera 2).
Program sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Cilj Programa je unapređenje razvojnog potencijala jedinica lokalnih samouprava kroz stvaranje povoljnih uslova za privlačenje investicija, unapređenje privrednog ambijenta i otvaranje novih radnih mesta.
Namena Programa koja se realizuje kroz Meru 1 je učešće u finansiranju realizacije infrastrukturnih projekata u oblasti saobraćajne, komunalne, elektroenergetske, energetske infrastrukture, objekata - zgrada i ostale infrastrukture u zoni poslovanja i infrastrukture koja obezbeđuje povezivanje zone poslovanja sa okruženjem.
Namena Programa koja se realizuje kroz Meru 2 je učešće u finansiranju realizacije infrastrukturnih projekata u oblasti saobraćajne, komunalne elektroenergetske, energetske infrastrukture, projekata uređenja površina javnih namena, površina namenjenih opštoj rekreaciji i ostale infrastrukture koja je u funkciji razvoja turizma i drugih privrednih delatnosti.
III PODNOSILAC PRIJAVE PROJEKTA
Podnosilac prijave projekta je jedinica lokalne samouprave na čijoj teritoriji je planirana realizacija određenog projekta, a ukoliko projekat realizuje više jedinica lokalne samouprave, podnosilac prijave projekta su jedinice lokalne samouprave koje zajedno realizuju projekat (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).
Ministarstvo objavljuje javni poziv u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet strani Ministarstva.
Rok za podnošenje prijave projekta je osam dana od dana objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Ministarstvo učestvuje u finansiranju do 100% vrednosti projekta sa porezom na dodatu vrednost.
Podnosilac prijave može učestvovati u finansiranju projekta u određenom procentu u zavisnosti od opredeljenih sredstava u budžetu Podnosioca prijave.
VI USLOVI ZA DODELU SREDSTAVA PROGRAMA
Uslovi za dodelu sredstava Programa su:
1) da je realizacija projekta u skladu sa ciljem i namenom Programa;
2) da je projekat u skladu sa prostornim planovima i urbanističkim projektima jedinice lokalne samouprave.
VII DOKUMENTACIJA ZA PRIJAVLJIVANJE PROJEKTA NA JAVNI POZIV
Dokumentacija koja se dostavlja prilikom prijavljivanja projekta na javni poziv:
1) pravilno popunjen Obrazac - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2025. godini (u štampanom formatu, kao i skeniran na CD);
2) izjava da će sredstva za finansiranje projekta biti obezbeđena u budžetu Podnosioca prijave u trenutku zaključenja ugovora o finansiranju projekta, ukoliko Podnosilac prijave učestvuje u finansiranju projekta;
3) projekat za izvođenje na osnovu kog se izvode radovi (u elektronskom formatu na CD);
4) uz projekat za izvođenje dostavlja se i sledeća dokumentacija na CD:
- tekstualni i grafički prilozi (tehnički opis/izveštaj na osnovu kojeg je izrađen predmer i predračun iz projekta za izvođenje sa grafičkim prilozima: situacioni plan, karakteristične poprečne i podužne preseke u zavisnosti od objekta na koji se projekat odnosi, sve detalje navedene u predmeru i predračunu radova);
- predmer i predračun radova iz projekta za izvođenje u Excel formatu koji je u potpunosti usaglašen sa tehničkim opisom i grafičkom dokumentacijom (tekst formatiran - ćirilično pismo, vrsta slova Times New Roman, veličina slova 12) u kojem je svaka vrsta radova i njihova rekapitulacija odvojeno prikazana u jednom dokumentu. U istom dokumentu, na posebnom listu, obavezna je i zbirna rekapitulacija koja sadrži sve vrste radova. Navedeni predmer i predračun radova treba da sadrži formule;
- skenirana rekapitulacija radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje sa potpisom odgovornog projektanta;
- skenirana situacija na katastarsko-topografskoj podlozi, overena od strane nadležnih institucija;
5) elaborat geomehaničkih ispitivanja;
6) akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi;
7) list nepokretnosti;
8) najmanje pet fotografija lokacije gde će se izvoditi radovi;
9) izjava Podnosioca prijave da za potrebe realizacije projekta obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji projekta;
10) izvod iz planskog dokumenta kao dokaz o postojanju zone poslovanja (samo za Meru 1);
11) ugovor odnosno drugi odgovarajući akt sa potencijalnim investitorom/korisnikom ili pisana namera potencijalnog investitora/korisnika, koji sadrže podatke o investitoru/korisniku, delatnosti, prethodnim investicionim aktivnostima i broju novih radnih mesta koja planira da otvori nakon realizacije projekta (samo za Meru 1);
12) izjava Podnosioca prijave o očekivanim efektima realizacije projekta na razvoj turizma i drugih privrednih delatnosti (samo za Meru 2).
Dokumentacija navedena u stavu 1. ove glave dostavlja se u elektronskom formatu na CD, složena po redosledu iz stava 1. ove glave.
VIII KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA
Ocenjivanje i odabir projekta vrši se na osnovu sledećih kriterijuma:
1) opravdanost projekta;
2) održivost projekta;
3) investicioni potencijal projekta:
a) postojanje namere investitora/korisnika za investiranje - za Meru 1;
b) uticaj realizacije projekta na razvoj turizma i drugih privrednih delatnosti - za Meru 2;
4) efekti projekta:
a) planirani broj novih radnih mesta nakon realizacije projekta - za Meru 1;
b) planirani broj direktnih korisnika nakon realizacije projekta - za Meru 2.
Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta navedeni u stavu 1. ove glave detaljno su razrađeni u Prilogu - Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta.
IX OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA
Ispunjenost uslova za dodelu sredstava iz glave VI. USLOVI ZA DODELU SREDSTAVA PROGRAMA Programa, kao i da li je dostavljena dokumentacija iz glave VII. DOKUMENTACIJA ZA PRIJAVLJIVANJE PROJEKTA NA JAVNI POZIV Programa, utvrđuje Komisija za ocenjivanje i odabir projekata (u daljem tekstu: Komisija), koju rešenjem obrazuje ministar privrede.
Komisija može vršiti dodatnu proveru podnete dokumentacije i tražiti dodatne informacije od Podnosioca prijave koji je ispunio uslove iz Programa i javnog poziva.
U skladu sa kriterijumima za ocenjivanje i odabir projekta iz glave VIII. KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA Programa, Komisija vrši rangiranje projekata.
Komisija utvrđuje Predlog odluke o rasporedu i korišćenju sredstava za podršku razvoju poslovne infrastrukture u 2025. godini, koji dostavlja ministru privrede.
Odluku o rasporedu i korišćenju sredstava za podršku razvoju poslovne infrastrukture u 2025. godini (u daljem tekstu: Odluka) donosi ministar privrede.
Odluka se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet strani Ministarstva.
U slučaju da se sredstva raspoređena Odlukom ne iskoriste u potpunosti, usled uštede prilikom ugovaranja projekta ili iz razloga koji onemogućava početak realizacije projekta, Odluka se može izmeniti odnosno dopuniti projektima sa liste ili Ministarstvo može raspisati dopunski javni poziv.
Javne nabavke za potrebe realizacije projekata sprovodi Podnosilac prijave u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Nakon sprovedenog postupka javne nabavke, Podnosilac prijave i izabrani ponuđač zaključuju ugovor za realizaciju projekta, dok Ministarstvo i Podnosilac prijave zaključuju ugovor o finansiranju projekta nakon čega će Ministarstvo izvršiti transfer odobrenih sredstava Podnosiocu prijave.
X PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA
Ministarstvo i Podnosilac prijave će putem svojih stručnih službi obezbediti kontinuirano praćenje realizacije odabranog projekta sa svih aspekata (tehničkog, finansijskog, pravnog i dr.).
Podnosilac prijave obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji odabranog projekta.
PRIJAVA PROJEKTA ZA PROGRAM PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE U 2025. GODINI
1.1 |
MERA INFRASTRUKTURNOG OPREMANJA ZONA POSLOVANJA I POVEZIVANJA ZONA POSLOVANJA SA OKRUŽENJEM - MERA 1 |
☐ |
1.2 |
MERA UNAPREĐENJA INFRASTRUKTURNIH KAPACITETA U CILJU RAZVOJA TURIZMA I DRUGIH PRIVREDNIH DELATNOSTI - MERA 2 |
☐ |
2.1 |
PODNOSILAC PRIJAVE PROJEKTA |
|
☐ Grad ☐ Opština |
||
Naziv |
|
|
Okrug |
|
|
Stepen razvijenosti u momentu |
|
|
Odgovorno lice |
|
|
Adresa |
|
|
Kontakt telefon (fiksni i mobilni) |
|
|
Internet stranica |
|
|
Adresa elektronske pošte |
|
|
Napomena: Ukoliko je u pitanju projekat koji zajedno realizuje više jedinica lokalne samouprave, tabelu 2.1 iskopirati i popuniti za svaku jedinicu lokalne samouprave koja učestvuje u realizaciji projekta.
2.2 |
ODGOVORNO LICE ZA PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA - KOORDINATOR PROJEKTA |
|
Ime i prezime |
|
|
Kontakt telefon (fiksni i mobilni) |
|
|
Adresa elektronske pošte |
|
|
2.3 |
NAZIV PROJEKTA |
2.4 |
MESTO ULAGANJA |
2.5 |
UKUPNA VREDNOST PROJEKTA |
|
Vrednost projekta bez PDV |
|
|
PDV (20%) |
|
|
Vrednost projekta sa PDV |
|
|
2.6 |
UČEŠĆE MINISTARSTVA PRIVREDE |
|||
do 100% vrednosti projekta sa PDV |
% učešća u odnosu na ukupnu vrednost projekta sa PDV |
|||
2.7 |
UČEŠĆE PODNOSIOCA PRIJAVE PROJEKTA (ukoliko učestvuje u finansiranju projekta) |
|||
Preostala vrednost projekta bez PDV (A) |
||||
PDV (20%) |
|
|||
Ukupno učešće podnosioca prijave projekta (A+B) |
|
% učešća u odnosu na ukupnu vrednost projekta sa PDV |
|
|
Napomena: |
Iznosi u tabelama 2.5, 2.6 i 2.7 upisuju se u dinarima (RSD). |
Tabelu 2.7 popunjava podnosilac prijave ukoliko učestvuje u finansiranju projekta. |
3.1 |
OPIS TRENUTNOG STANJA - RAZLOZI ZA REALIZACIJU PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
3.2 |
TEHNIČKI OPIS PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
3.3 |
DETALJNE INFORMACIJE O PROJEKTU (maksimalno 1/2 strane) |
3.4 |
CILJEVI PROJEKTA |
||
Opšti cilj |
|||
R.b. |
Specifični ciljevi |
||
1. |
|
||
2. |
|
||
... |
|
||
3.5 |
USKLAĐENOST PROJEKTA SA STRATEŠKIM DOKUMENTIMA |
||
R.b. |
Naziv dokumenta |
Veza sa dokumentom |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
... |
|
|
|
3.6 |
OČEKIVANI REZULTATI |
||
R.b. |
Rezultat |
Izvor provere |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
... |
|
|
|
4. OPRAVDANOST I ODRŽIVOST PROJEKTA, NAMERA INVESTITORA I EFEKTI PROJEKTA
4.1 |
OPRAVDANOST PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
|
4.2 |
ODRŽIVOST PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
|
4.3 |
INVESTICIONI POTENCIJAL PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
A) POSTOJANJE NAMERE INVESTITORA/KORISNIKA ZA INVESTIRANJE (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 1) |
|
|
|
B) UTICAJ REALIZACIJE PROJEKTA NA RAZVOJ TURIZMA I DRUGIH PRIVREDNIH DELATNOSTI (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 2) |
|
|
|
4.4 |
OČEKIVANI EFEKTI NAKON REALIZACIJE PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
|
A) PLANIRANI BROJ NOVIH RADNIH MESTA (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 1) |
||
Redni broj |
Naziv |
Broj |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
... |
|
|
B) PLANIRANI BROJ DIREKTNIH KORISNIKA (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 2) |
||
Redni broj |
Naziv |
Broj |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
... |
|
|
5.1 |
R.b. |
Naziv dokumenta |
DA |
NE |
1. |
Pravilno popunjen Obrazac - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2025. godini - koji se predaje skeniran na CD. |
☐ |
☐ |
|
2. |
Izjava da će sredstva za finansiranje projekta biti obezbeđena u budžetu Podnosioca prijave u trenutku zaključenja ugovora o finansiranju projekta, ukoliko Podnosilac prijave učestvuje u finansiranju projekta |
☐ |
☐ |
|
3. |
Projekat za izvođenje na osnovu kog se izvode radovi (u elektronskom formatu na CD) |
☐ |
☐ |
|
4. |
Ostala dokumentacija uz PZI: |
|
|
|
- |
Tekstualni i grafički prilozi |
☐ |
☐ |
|
- |
Predmer i predračun radova iz projekta za izvođenje u Excel formatu |
☐ |
☐ |
|
- |
Skenirana rekapitulacija radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje sa potpisom odgovornog projektanta |
☐ |
☐ |
|
- |
Skenirana situacija na katastarsko-topografskoj podlozi |
☐ |
☐ |
|
5. |
Elaborat geomehaničkih ispitivanja |
☐ |
☐ |
|
6. |
Akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi |
☐ |
☐ |
|
7. |
List nepokretnosti |
☐ |
☐ |
|
8. |
Fotografije lokacije gde će se izvoditi radovi |
☐ |
☐ |
|
9. |
Izjava podnosioca prijave da za potrebe realizacije projekta obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji projekta |
☐ |
☐ |
|
10. |
Izvod iz planskog dokumenta kao dokaz o postojanu zone poslovanja (za Meru 1) |
☐ |
☐ |
|
11.1 |
Ugovor odnosno drugi odgovarajući akt sa potencijalnim investitorom/korisnikom (za Meru 1) |
☐ |
☐ |
|
11.2 |
Pisana namera potencijalnog investitora/korisnika (za Meru 1) |
☐ |
☐ |
|
12. |
Izjava Podnosioca prijave o očekivanim efektima realizacije projekta na razvoj turizma I drugih privrednih delatnosti (za Meru 2) |
☐ |
☐ |
Datum: |
Gradonačelnik/Predsednik opštine |
|
__________________ |
M.P. |
____________________________ |
KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA
Odeljak |
Maksimalno bodova |
1. Opravdanost projekta |
30 |
Odnos između procenjenih troškova ulaganja i očekivanih rezultata je zadovoljavajući - 30 poena; |
|
|
|
Dostavljeni podaci ukazuju da će rezultati realizacije projekta biti vidljivi duže vreme nakon završetka projekta - 30 poena; |
|
3. Investicioni potencijal projekta |
10 |
a) Postojanje namere investitora za investiranje - za Meru 1 |
|
Postojanje ugovora ili drugog odgovarajućeg akta sa potencijalnim investitorom/korisnikom - 10 poena; |
|
b) Uticaj realizacije projekta na razvoj turizma i drugih privrednih delatnosti - za Meru 2 |
|
Projekat ima direktan i značajan uticaj na razvoj razvoj turizma i drugih privrednih delatnosti - 10 poena; |
|
4. Efekti projekta |
30 |
a) Planirani broj novih radnih mesta nakon realizacije projekta - za Meru 1 |
|
Više od 50 novih radnih mesta - 30 poena |
|
b) Planirani broj direktnih korisnika nakon realizacije projekta - za Meru 2 |
|
Preko 200 - 30 poena |
|
Maksimalan broj bodova |
100 |