ZAKLJUČAKO SPROVOĐENJU AKTIVNOSTI OPŠTINSKIH ŠTABOVA I STRUČNO-OPERATIVNIH TIMOVA U ZIMSKIM USLOVIMA U SEZONI 2025/2026. GODINE ("Sl. list grada Beograda", br. 91/2025) |
1. Opštinski štab za vanredne situacije (u daljem tekstu: opštinski štab) obavezuje se da angažuje dve radne mašine sa gumenim raonicima.
2. Komandanti opštinskih štabova i rukovodioci stručno-operativnih timova doneće naredbu o organizaciji poslova u zimskim uslovima, u skladu sa aktima Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.
Radi preduzimanja preventivnih mera, opštinski štab i rukovodioci stručno-operativnih timova realizovaće sledeće aktivnosti:
a) izvršiti procenu ugroženosti sa aspekta zdravstvene zaštite, količinama potrebnih osnovnih životnih namirnica i lekova,
b) broj ugroženih staračkih domaćinstava, naročito po seoskim mesnim zajednicama i brdsko-planinskim područjima, kao i mogućnost privremenog smeštaja pojedinih staračkih domaćinstava,
v) sagledati potrebne količine stočne hrane, obezbeđenost iste, način raspodele i transporta u zimskim uslovima,
g) za normalno funkcionisanje u uslovima veće količine snežnih padavina i nailaska hladnog talasa, sagledati nivo planiranja teške mehanizacije, obezbeđenje hrane i lekova, ogreva, energenata za grejanje i pogonskog goriva za vitalne javne i infrastrukturne sisteme,
d) ostvariti komunikaciju sa organizacijom Crveni krst Srbije i Crveni krst Beograda u cilju sagledavanja njihovih mogućnosti pružanja pomoći ugroženom stanovništvu na nepristupačnim terenima i planirati zajedničko delovanje i koordinaciju.
3. Za potrebe čišćenja snega i leda opštinski štab mora da angažuje zaposlene iz svog delokruga rada i 50 ljudi preko omladinskih zadruga u zimskim uslovima (snežne padavine, zavejavanje usled dejstva vetra, poledice na javnoj površini usled niske temperature ili pojave ledene kiše), a po posebnom nalogu Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.
4. Opštinski štab je dužan da dostavi tačan i dopunjen spisak površina koje čisti u zimskim uslovima mehanizacijom i ljudstvom iz tač. 1. i 2. ove naredbe.
5. U pogledu alata, opštinski štab je u obavezi da obezbedi po 100 komada lopata, 100 komada lopata za sneg i 100 komada razbijača za led.
6. Akciju raspodele soli opštinski štab je dužan da sprovede pre nastanka zimskih uslova, a najkasnije do 15. decembra 2025. godine.
7. Opštinski štab mora blagovremeno informisati građane o svim aktivnostima Gradskog štaba i Opštinskog štaba za vanredne situacije.
8. Opštinski štab se obavezuje da definiše koordinirajuće lice dok traju aktivnosti u zimskim uslovima, prema dinamici koju utvrdi Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.
9. Sve aktivnosti opštinskih štabova i rukovodioci stručno-operativnih timova u obavezi su da budu realizovane u koordinaciji sa Gradskim štabom za vanredne situacije.
10. O donetim aktima, definisanim zadacima i potrebnim informacijama sa održanih sednica Gradskog štaba za vanredne situacije, opštinski štabovi za vanredne situacije dužni su da upoznaju pravne subjekte čiji su osnivači i definišu dalje zadatke.
11. JP "Putevi Beograda" i JKP "Beograd-put" da izvrše nabavku, pakovanje i distribuciju do 900 t industrijske soli u džakovima od 5 do 50 kg opštinskim štabovima za vanredne situacije, u skladu sa potrebama iskazanim u Izveštaju o pripremljenosti za zimsku sezonu 2025/2026. godine.
12. Sekretarijat za zdravstvo upoznaje i definiše dalje zadatke zdravstvenim ustanovama na teritoriji grada Beograda.
13. Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu definiše dalje zadatke predškolskim i školskim ustanovama čiji je osnivač Grad Beograd.
14. Sekretarijat za socijalnu zaštitu upoznaje i definiše dalje zadatke centrima za socijalnu zaštitu. Sagledati broj ugroženih staračkih domaćinstava i lica sa posebnim potrebama, naročito u mesnim zajednicama i zaseocima u brdsko-planinskom području, i njihovu mogućnost privremenog smeštaja - dislokacije u slučaju potrebe, a naročito izdvojenih staračkih domaćinstava na teritoriji jedinica lokalne samouprave.
15. Sekretarijat za inspekciju, nadzor i komunikaciju izvršiće pripremne radnje za kontrolu očišćenosti javnih površina i ostalih površina od snežnog pokrivača i leda, koje su u nadležnosti pravnih subjekata.
16. Izveštaje o pripremljenosti za zimsku sezonu 2025/2026. godinu, subjekti Grada Beograda dostaviće rukovodiocu i zamenicima rukovodioca Stručno-operativnog tima za zaštitu i spasavanje od snežnih mećava, nanosa i poledica u Gradskom štabu za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.
Rukovodilac i zamenici rukovodioca Stručno-operativnog tima za zaštitu i spasavanje od snežnih mećava, nanosa i poledica u Gradskom štabu za vanredne situacije izradiće Operativni plan zimske službe za zimsku sezonu 2025/2026. godine i dostaviće jedan primerak izrađenog plana nadležnoj upravi, članovima Gradskog štaba za vanredne situacije, opštinskim štabovima za vanredne situacije i rukovodiocima stručno-operativnih timova.
Za izradu Operativnog plana zimske službe, po potrebi, angažovati Stručno-operativni tim za zaštitu i spasavanje od snežnih mećava, nanosa i poledica u Gradskom štabu za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.
17. Javno vodoprivredno preduzeće "Beogradvode", u koordinciji sa JVP "Srbijavode" i MUP RS, planiraće i preduzeće preventivne i operativne mere u slučaju opasnosti od leda na rekama i u situacijama redovne odbrane od leda.
18. Pravni subjekti na teritoriji jedinice lokalne samouprave Grada Beograda u obavezi su i moraju da obezbede dovoljne količine soli za predstojeću zimsku sezonu 2025/2026. godine.
19. Školske izlete, ekskurzije i nastave u prirodi planirati u skladu sa vremenskim prilikama u predstojećoj zimskoj sezoni 2025/2026. godini.
20. Sekretarijat za informisanje Gradske uprave Grada Beograda i gradske opštine planiraće i preduzeće mere i aktivnosti u cilju pravovremenog informisanja i obaveštavanja stanovništva, sve u koordinaciji sa Gradskim štabom za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.
21. Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja, a primenjuje se od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".