ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA PANČEVA("Sl. list grada Pančeva", br. 22/2025) |
Ovom odlukom osniva se Služba interne revizije grada Pančeva (u daljem tekstu: Služba).
Služba se osniva kao organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno Gradonačelniku grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik).
Služba obavlja poslove pružanja nezavisnog objektivnog uveravanja i savetodavne aktivnosti, sa svrhom da doprinese unapređenju poslovanja korisnika javnih sredstava, pomaže korisniku javnih sredstava da ostvari svoje ciljeve, tako što sistematično i disciplinovano procenjuje i vrednuje upravljanje rizicima, kontrole i upravljanje korisnikom javnih sredstava, u skladu zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru i Međunarodnim standardima interne revizije.
Zaposleni u Službi dužni su da se u svom radu pridržavaju povelje interne revizije, Etičkog kodeksa, priručnika kojim se propisuje metodologija rada i uputstava i instrukcija koje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, donosi ministar finansija.
Rad Službe je dostupan javnosti na način utvrđen zakonom.
Služba se uspostavlja kao funkcionalno nezavisna organizaciona jedinica interne revizije za grad Pančevo, koja direktno izveštava Gradonačelnika.
Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava odnosno Gradonačelnik.
Godišnji plan interne revizije odobrava Gradonačelnik na predlog rukovodioca Službe.
Rukovodilac Službe dostavlja Godišnji izveštaj o radu interne revizije Gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu, a Gradonačelnik isti dostavlja Centralnoj jedinici za harmonizaciju Ministarstva finansija, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.
Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:
1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca svih nivoa kod korisnika javnih sredstava;
2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;
3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;
4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;
5. zaštitu sredstava i podataka (informacija);
6. izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.
Radom Službe rukovodi šef Službe, koga raspoređuje Gradonačelnik.
Šef Službe za svoj rad i rad Službe odgovara Gradonačelniku.
Šef Službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.
Šef Službe je odgovoran za aktivnosti jedinice interne revizije uključujući:
1) pripremu i podnošenje na odobravanje gradonačelniku nacrta povelje interne revizije, strateški i godišnji plan interne revizije;
2) organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama;
3) odobravanje planova obavljanja pojedinačne revizije;
4) nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane jedinice kojom upravlja;
5) pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora;
6) razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti jedinice za internu reviziju;
7) procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.
U vršenju funkcije interni revizori primenjuju međunarodne standarde interne revizije, etički kodeks interne revizije, principe objektivnosti, stručnosti, poverljivosti i integriteta i dužni su da čuvaju tajnost podataka i informacija koje su im stavljene na raspolaganje u postupku revizije.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, a o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa šefa Službe odlučuje Gradonačelnik, dok o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u Službi odlučuje šef Službe.
Računovodstvene poslove i poslove iz oblasti radnih odnosa za potrebe Službe obavljaju osnovne organizacione jedinice Gradske uprave Grada nadležne za finansije i za upravljanje ljudskim resursima Gradske uprave grada Pančeva.
Poslove internog revizora može da obavlja lice koje pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.
Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta Službe interne revizije grada Pančeva, koji je deo Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Službi interne revizije grada Pančeva, Gradskom pravobranilaštvu i Stručnoj službi Lokalnog ombudsmana grada Pančeva, usvaja Gradsko veće grada Pančeva na predlog načelnika Gradske uprave.
Danom početka primene ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe interne revizije grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" broj 35/2016).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", odnosno danom stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Statuta grada Pančeva, a primenjivaće se od 1. januara 2026. godine.