ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 22/2025)

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba interne revizije grada Pančeva (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba se osniva kao organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno Gradonačelniku grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Član 3

Služba obavlja poslove pružanja nezavisnog objektivnog uveravanja i savetodavne aktivnosti, sa svrhom da doprinese unapređenju poslovanja korisnika javnih sredstava, pomaže korisniku javnih sredstava da ostvari svoje ciljeve, tako što sistematično i disciplinovano procenjuje i vrednuje upravljanje rizicima, kontrole i upravljanje korisnikom javnih sredstava, u skladu zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru i Međunarodnim standardima interne revizije.

Član 4

Zaposleni u Službi dužni su da se u svom radu pridržavaju povelje interne revizije, Etičkog kodeksa, priručnika kojim se propisuje metodologija rada i uputstava i instrukcija koje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, donosi ministar finansija.

Član 5

Rad Službe je dostupan javnosti na način utvrđen zakonom.

Član 6

Služba se uspostavlja kao funkcionalno nezavisna organizaciona jedinica interne revizije za grad Pančevo, koja direktno izveštava Gradonačelnika.

Član 7

Strateški plan odobrava rukovodilac korisnika javnih sredstava odnosno Gradonačelnik.

Član 8

Godišnji plan interne revizije odobrava Gradonačelnik na predlog rukovodioca Službe.

Član 9

Rukovodilac Službe dostavlja Godišnji izveštaj o radu interne revizije Gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu, a Gradonačelnik isti dostavlja Centralnoj jedinici za harmonizaciju Ministarstva finansija, najkasnije do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 10

Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:

1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca svih nivoa kod korisnika javnih sredstava;

2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;

3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;

4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;

5. zaštitu sredstava i podataka (informacija);

6. izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.

Član 11

Radom Službe rukovodi šef Službe, koga raspoređuje Gradonačelnik.

Šef Službe za svoj rad i rad Službe odgovara Gradonačelniku.

Šef Službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 12

Šef Službe je odgovoran za aktivnosti jedinice interne revizije uključujući:

1) pripremu i podnošenje na odobravanje gradonačelniku nacrta povelje interne revizije, strateški i godišnji plan interne revizije;

2) organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama;

3) odobravanje planova obavljanja pojedinačne revizije;

4) nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane jedinice kojom upravlja;

5) pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora;

6) razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti jedinice za internu reviziju;

7) procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Član 13

U vršenju funkcije interni revizori primenjuju međunarodne standarde interne revizije, etički kodeks interne revizije, principe objektivnosti, stručnosti, poverljivosti i integriteta i dužni su da čuvaju tajnost podataka i informacija koje su im stavljene na raspolaganje u postupku revizije.

Član 14

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave, a o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa šefa Službe odlučuje Gradonačelnik, dok o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u Službi odlučuje šef Službe.

Računovodstvene poslove i poslove iz oblasti radnih odnosa za potrebe Službe obavljaju osnovne organizacione jedinice Gradske uprave Grada nadležne za finansije i za upravljanje ljudskim resursima Gradske uprave grada Pančeva.

Član 15

Poslove internog revizora može da obavlja lice koje pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 16

Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta Službe interne revizije grada Pančeva, koji je deo Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Službi interne revizije grada Pančeva, Gradskom pravobranilaštvu i Stručnoj službi Lokalnog ombudsmana grada Pančeva, usvaja Gradsko veće grada Pančeva na predlog načelnika Gradske uprave.

Član 17

Danom početka primene ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe interne revizije grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" broj 35/2016).

Član 18

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", odnosno danom stupanja na snagu Odluke o izmenama i dopunama Statuta grada Pančeva, a primenjivaće se od 1. januara 2026. godine.