ODLUKA
O IZMENAMA I DOPUNAMA OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA "SLUŽBENI GLASNIK", BEOGRAD

("Sl. glasnik RS", br. 110/2025)

1. Uvodne odredbe

Član 1

Javno preduzeće "Službeni glasnik", Beograd, matični broj 07453710, organizuje se kao jednočlano društvo s ograničenom odgovornošću sa dvodomnim upravljanjem i nastavlja da posluje u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava i propisima kojima se uređuje upravljanje privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije.

Prema Odluci o promeni pravne forme Javnog preduzeća "Službeni glasnik", Beograd, Javno preduzeće "Službeni glasnik", Beograd, menja pravnu formu iz pravne forme javnog preduzeća u pravnu formu jednočlanog društva s ograničenom odgovornošću sa dvodomnim upravljanjem i nastavlja da posluje pod punim poslovnim imenom "Službeni glasnik" društvo s ograničenom odgovornošću Beograd (u daljem tekstu: Društvo).

2. Trajanje društva

Član 2

Društvo je osnovano na neodređeno vreme.

3. Istupanje i odgovornost Društva u prometu

Član 3

Društvo ima svojstvo pravnog lica.

Društvo u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun i odgovara celokupnom imovinom za svoje obaveze.

4. Poslovno ime, sedište i adresa za prijem elektronske pošte Društva

Član 4

Društvo posluje pod sledećim poslovnim imenom: "Službeni glasnik" društvo s ograničenom odgovornošću Beograd.

Skraćeno poslovno ime Društva je: Službeni glasnik d.o.o.

Sedište društva je u Beogradu, Ulica Jovana Ristića broj 1.

Adresa Društva za prijem elektronske pošte je: pisarnica@slglasnik.com.

5. Pečat i štambilj Društva

Član 5

Društvo može da ima pečat i štambilj.

Broj pečata i štambilja, njihova upotreba, evidencija, čuvanje i uništavanje bliže se uređuju posebnim aktom direktora Društva.

6. Osnivač i član Društva

Član 6

Osnivač i član Društva je Republika Srbija, za koju na osnovu zakonskog ovlašćenja osnivačka prava vrši Vlada, Beograd, Nemanjina 11, matični broj 07020171 (u daljem tekstu: Osnivač), sa 100% udela u osnovnom kapitalu.

Centralizovano vlasničko upravljanje nad Društvom sprovodi se preko ministarstva nadležnog za poslove privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo), i to kroz praćenje i unapređenje sistema vlasničkog i korporativnog upravljanja u Društvu, donošenje hitnih mera u slučaju poremećaja u poslovanju Društava i vršenje drugih poslova od značaja za vlasničko upravljanje nad Društvom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije.

Društvo obavlja zakonom propisane poslove od opšteg interesa.

Sprovođenje važećih propisa iz oblasti kojoj pripada delatnost društva vrši se preko organa državne uprave nadležnog za tu oblast.

7. Delatnost Društva

Član 7

Pretežna delatnost Društva je:

- Šifra delatnosti: 58.14,

- Naziv delatnosti: Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja.

U okviru delatnosti, Društvo obavlja poslove od opšteg interesa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje objavljivanje zakona i drugih propisa i akata, i to: izdavanje "Službenog glasnika Republike Srbije" i vođenje Pravno-informacionog sistema Republike Srbije.

Društvo obavlja i delatnosti: objavljivanje oglasa čija je obaveza objavljivanja u Službenom glasniku određena zakonom ili drugim propisom; izdavanje i štampanje obrazaca čija je sadržina određena propisima Republike Srbije; izrada tekstova o Republici Srbiji za potrebe stranih publikacija i časopisa; izdavanje časopisa na srpskom i engleskom jeziku; izdavanje knjiga u štampanom i elektronskom obliku; izdavanje knjiga i publikacija bitnih za ispunjenje informativne funkcije Republike Srbije; izdavanje i štampanje naučne, stručne i udžbeničke literature, enciklopedijskih izdanja, izdanja rečnika i priručnika, biltena i drugih periodičnih publikacija i naučno-popularne literature; izdavanje i štampanje obrazaca čija sadržina nije određena propisima Republike Srbije, brošura, kalendara, rokovnika, agendi, telefonskih podsetnika, adresara, crtaćih i skicen-blokova, registratora, dosijea, prospekata i sličnih proizvoda od izdavačkih usluga, u štampanom i elektronskom obliku; svih vrsta grafičkih usluga (sa štampom i bez nje) za račun trećih lica; prodaje proizvoda Društva na veliko i malo; prodaja na malo knjiga, kancelarijskog materijala i pribora; prodaja na veliko papira, kancelarijskog materijala i pribora; delatnost kafe-knjižara; usluge prevođenja; ostalo obrazovanje - priprema, organizacija i sprovođenje obuka.

Društvo obavlja poslove spoljnotrgovinskog prometa iz okvira svoje delatnosti.

Društvo može obavljati i sve druge delatnosti, u skladu sa važećim propisima.

Obavljanjem poslova od opšteg interesa, društvo ostvaruje ciljeve od nacionalnog i strateškog interesa, u skladu sa zakonom.

8. Osnovni kapital

Član 8

Ukupan registrovani osnovni kapital Društva iznosi 1.314.432.000,00 dinara (milijarda trista četrnaest miliona četiristo trideset dve hiljade dinara) i čine ga nenovčana sredstva kojima posluje Društvo.

Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana u celosti je unet u Društvo na dan 31. oktobar 2023. godine.

Učešće Osnivača u osnovnom kapitalu Društva iznosi 100%.

Prirodna bogatstva, dobra u opštoj upotrebi, mreže, kao i druge nepokretnosti koje u skladu sa zakonom mogu biti isključivo u javnoj svojini, isključivo su u javnoj svojini i ne ulaze u kapital Društva.

9. Imovina Društva i raspolaganje imovinom Društva

Član 9

Imovinu Društva čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Društva u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Imovinska prava iz stava 1. ovog člana uređuju se u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Društvo ne može da otuđi sredstva koja se nalaze u njegovoj imovini, a na kojima ne može da stekne svojinu.

10. Sredstva za rad

Član 10

Društvo, u okviru obavljanja svoje delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

1) prihoda koje ostvari svojim poslovanjem;

2) finansijskih kredita i zajmova;

3) ulaganja domaćih i stranih lica;

4) budžeta Republike Srbije;

5) donacija, subvencija i sredstava finansijske pomoći;

6) drugih izvora u skladu sa zakonom.

Sredstva za investiciona ulaganja obezbeđuju se iz:

1) budžeta Republike Srbije, koja su utvrđena posebno za ovu namenu;

2) kredita i zajmova;

3) prihoda koje ostvari svojim poslovanjem;

4) drugih izvora u skladu sa zakonom.

11. Zastupanje Društva

Član 11

Društvo zastupa direktor, bez ograničenja.

Direktor Društva može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Društva.

Direktor Društva može, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

12. Prava, obaveze i odgovornosti Osnivača prema Društvu i Društva prema Osnivaču

Član 12

U budžetu Republike Srbije Društvu se obezbeđuje deo potrebnih sredstava za objavljivanje zakona i drugih propisa i akata koji se obavezno objavljuju u "Službenom glasniku Republike Srbije", kao i za vođenje Pravno-informacionog sistema Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Društvo je dužno da predloži poseban program koji sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava koja su obezbeđena u budžetu Republike Srbije.

Poseban program se smatra donetim kada na njega saglasnost da Osnivač.

Član 13

U Društvu pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim opštim aktima Društva.

U slučaju štrajka, Društvo je dužno da obezbedi uslove za obavljanje minimuma procesa rada radi nesmetanog obavljanja delatnosti od opšteg, odnosno javnog interesa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i aktom Osnivača o određivanju minimuma procesa rada u Društva.

U slučaju da u Društvu nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, organ državne uprave nadležan za oblast kojoj pripada delatnost Društva od opšteg interesa, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.

Član 14

Društvo posluje po tržišnim uslovima.

Odluku o raspodeli ostvarene dobiti Društva i odluku o načinu pokrića gubitka donosi Skupština, u skladu sa zakonom, aktom Osnivača i drugim aktima kojima se uređuje raspodela dobiti i pokriće gubitaka.

Deo dobiti koja ostane na raspolaganju Društvu, može se raspodeliti na deo za pokriće gubitaka, investiciona ulaganja, povećanje osnovnog kapitala Društva, kao i za druge namene u skladu sa zakonom.

Član 15

Društvo može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.

Član 16

Zabranjeno je korišćenje imovine, aktivnosti, imena i vizuelnog identiteta Društva u svim aktivnostima vezanim za političke stranke i izborne kampanje, kao i svaka druga upotreba Društva u političke svrhe.

13. Organi Društva i njihova nadležnost

Član 17

Upravljanje Društvom je organizovano kao dvodomno.

Organi Društva su Skupština, Nadzorni odbor i direktor.

Ovlašćenja i delokrug rada organa društva utvrđuju se u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava, propisima kojima se uređuje upravljanje privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije i ovom odlukom.

Član 18

Funkciju Skupštine Društva vrši Osnivač, preko jednog ovlašćenog predstavnika (u daljem tekstu: predstavnik Osnivača), koji u ime Osnivača učestvuje u radu Skupštine uključujući pravo da u ime Osnivača glasa i koji je ujedno i predsednik Skupštine Društva.

Predstavnik Osnivača imenuje se na četiri godine i razrešava aktom ministra nadležnog za poslove privrede, nakon prethodne saglasnosti Vlade, u skladu sa zakonom.

Predstavnik Osnivača mora da ispunjava uslove propisane zakonom i podzakonskim aktom.

Predstavnik Osnivača zastupa interese Republike Srbije i dužan je da izvršava svoje poslove stručno i savesno, sa pažnjom dobrog privrednika.

U ispunjavanju svojih obaveza i odgovornosti, predstavnik Osnivača je dužan da: odgovorno postupa u korišćenju imovine i resursa; unapređuje etičko ponašanje; postupa u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i aktima Društva; redovno vrši konsultacije sa Ministarstvom i drugim nadležnim organima u vezi sa poslovima od značaja za Društvo, a obavezno pre imenovanja Nadzornog odbora.

Član 19

Društvo je u obavezi da obavesti Ministarstvo o isteku mandata predstavnika Osnivača najmanje šest meseci pre isteka mandata.

Predstavnik Osnivača se razrešava pre isteka mandata ukoliko prestane da ispunjava propisane uslove za obavljanje te funkcije, kao i u ostalim slučajevima za razrešenje koji su propisani zakonom.

Predstavnik Osnivača može, u svako doba, dati obrazloženu pisanu ostavku Ministarstvu.

U slučajevima iz st. 2. i 3. ovog člana, odnosno ukoliko usled drugih nepredviđenih okolnosti koje utiču na kontinuitet poslovanja Društvo ostane bez predstavnika Osnivača, Ministarstvo predlaže Vladi akt o imenovanju po hitnom postupku.

Predstavnik Osnivača ima pravo na naknadu za obavljanje funkcije koju određuje Osnivač, u skladu sa važećim propisima.

Član 20

Sednice Skupštine su redovne i vanredne.

Redovna sednica Skupštine se saziva jednom godišnje, u skladu sa zakonom.

Pored redovne sednice Skupštine, Društvo može, u skladu sa zakonom, da saziva i vanredne sednice uvek kada postoje razlozi i potreba odlučivanja o pitanjima iz nadležnosti Skupštine.

Poslovnikom o radu Skupštine se bliže utvrđuje sazivanje, održavanje, način rada i odlučivanja Skupštine, u skladu sa zakonom.

Član 21

Skupština Društva:

1) odlučuje o izmenama i dopunama osnivačkog akta;

2) odlučuje o utvrđivanju opšteg godišnjeg cilja Društva;

3) usvaja finansijske izveštaje, kao i izveštaje revizora ako su finansijski izveštaji bili predmet revizije;

4) usvaja izveštaje Nadzornog odbora;

5) odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Društva, kao i o svakoj emisiji hartija od vrednosti;

6) odlučuje o ulaganju kapitala;

7) odlučuje o raspodeli dobiti i načinu pokrića gubitaka, uključujući i određivanje dana sticanja prava na učešće u dobiti i dana isplate učešća u dobiti;

8) imenuje i razrešava članove Nadzornog odbora i utvrđuje naknadu za njihov rad, u skladu sa važećim propisima;

9) imenuje revizora i utvrđuje naknadu za njegov rad, u skladu sa važećim propisima;

10) odlučuje o proceni vrednosti kapitala Društva;

11) odlučuje o osnivanju i gašenju ogranka Društva;

12) odlučuje o pokretanju postupka likvidacije, kao i o podnošenju predloga za pokretanje stečajnog postupka od strane Društva;

13) imenuje likvidacionog upravnika i usvaja likvidacione bilanse i izveštaje likvidacionog upravnika;

14) odlučuje o pokretanju postupka i davanju punomoćja za zastupanje društva u sporu sa članom Nadzornog odbora, članom Društva ili prokuristom;

15) odlučuje o statusnim promenama i promenama pravne forme;

16) daje odobrenje na pravne poslove u kojima postoji lični interes;

17) odlučuje o sticanju, prodaji, davanju u zakup, zalaganju ili drugom raspolaganju imovinom velike vrednosti;

18) odlučuje o utvrđivanju cene prodaje Službenog glasnika, visini pretplate na Službeni glasnik, visini naknade za pristup Pravno-informacionom sistemu Republike Srbije kad se za pristup plaća naknada, visinu naknade za objavljivanje akata koji se obavezno objavljuju u Službenom glasniku ali uz plaćanje naknade i visinu naknade za objavljivanje akata pravnih i fizičkih lica koji se objavljuju u Službenom glasniku iako njihovo objavljivanje nije obavezno;

19) vrši druge poslove i odlučuje o drugim pitanjima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Imovinom velike vrednosti iz stava 1. tačka 17) ovog člana, smatra se imovina čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu donošenja akta predstavlja 10% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Društva iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

Ulaganjem kapitala iz stava 1. tačka 6) ovog člana, smatra se osnivanje drugog pravnog lica, kao i sticanje udela i akcija u drugim pravnim licima.

Na akte iz stava 1. tač. 1), 6), 7), 10), 12), 15), 17) i 18) ovog člana, saglasnost daje Osnivač.

Akti na koje saglasnost daje Osnivač smatraju se donetim danom davanja te saglasnosti.

Akt iz stava 1. tačka 8) ovog člana donosi se nakon izvršenih konsultacija sa Ministarstvom.

Član 22

Nadzorni odbor Društva ima pet članova, uključujući i predsednika, koje imenuje Skupština Društva na četiri godine, nakon konsultacija sa Ministarstvom.

Jedan član Nadzornog odbora mora biti nezavisan član.

Četiri člana Nadzornog odbora imenuju se iz reda funkcionera ili državnih službenika na položaju, i to po jedan iz ministarstva nadležnog za poslove državne uprave, iz Generalnog sekretarijata Vlade, iz Službe Narodne skupštine, odnosno iz Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo, na predlog tih organa.

Za predsednika i člana Nadzornog odbora, imenuje se lice koje, osim uslova iz st. 2. i 3. ovog člana, ispunjava i druge uslove utvrđene zakonom.

Za izbor člana Nadzornog odbora, Skupština Društva obrazuje Komisiju za imenovanje Nadzornog odbora, koja prikuplja svu dokumentaciju i potrebne dokaze.

Nadležnost i sastav Komisije za imenovanje članova Nadzornog odbora utvrđuje Skupština Društva.

Član 23

Mandat članova Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani.

Društvo je u obavezi da obavesti Ministarstvo o isteku mandata članova Nadzornog odbora, najmanje šest meseci pre isteka mandata, a tu informaciju objavljuje i na svojoj internet stranici.

Ako član Nadzornog odbora u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za tu funkciju, kao i u ostalim slučajevima za razrešenje koji su propisani Zakonom, smatra se da mu je prestao mandat danom prestanka ispunjenosti tih uslova.

Član Nadzornog odbora može u svako doba dati obrazloženu pisanu ostavku Skupštini, odnosno ostalim članovima Nadzornog odbora.

Ostavka proizvodi dejstvo danom podnošenja, osim ako u njoj nije naveden neki kasniji datum.

U slučaju iz st. 3. i 4. ovog člana, Skupština Društva obavlja hitne konsultacije sa Ministarstvom, nakon čega sprovodi propisanu proceduru za imenovanje člana Nadzornog odbora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru, u skladu sa važećim propisima.

Član 24

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova.

Način rada i odlučivanja Nadzornog odbora bliže se uređuju poslovnikom o radu Nadzornog odbora.

Član 25

Nadzorni odbor:

1) određuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve društva i nadzire njihovo ostvarivanje;

2) predlaže opšti godišnji cilj Društva i nadzire njegovo ostvarivanje;

3) utvrđuje posebne ciljeve Društva sa ključnim pokazateljima učinka, u skladu sa opštim ciljem;

4) donosi srednjoročni i godišnji plan poslovanja i nadzire njihovo ostvarivanje;

5) usvaja srednjoročni izveštaj i periodični izveštaj o poslovanju;

6) imenuje i razrešava direktora Društva, nadzire njegov rad i usvaja njegove izveštaje;

7) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem i zakonitošću poslovanja Društva;

8) ustanovljava računovodstvene politike Društva i politike upravljanja rizicima;

9) daje nalog revizoru za ispitivanje godišnjih finansijskih izveštaja društva;

10) predlaže Skupštini izbor revizora i naknadu za njegov rad;

11) predlaže Skupštini raspodelu dobiti i pokriće gubitaka;

12) odlučuje o pokretanju postupka i davanju punomoćja za zastupanje društva u sporu sa direktorom;

13) predlaže Skupštini donošenje odluke o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata, promeni sedišta i poslovnog imena;

14) predlaže Skupštini odluku o ulaganju kapitala;

15) donosi akt o proceni vrednosti kapitala Društva;

16) donosi odluku o otuđenju nepokretne stvari na kojoj Društvo ima pravo svojine, ukoliko nije reč o imovini velike vrednosti;

17) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji ne ulaze u obavljanje delatnosti od opšteg interesa;

18) predlaže Skupštini odluku o utvrđivanju cene prodaje Službenog glasnika, visini pretplate na Službeni glasnik, visini naknade za pristup Pravno-informacionom sistemu Republike Srbije kad se za pristup plaća naknada, visinu naknade za objavljivanje akata koji se obavezno objavljuju u Službenom glasniku ali uz plaćanje naknade i visinu naknade za objavljivanje akata pravnih i fizičkih lica koji se objavljuju u Službenom glasniku iako njihovo objavljivanje nije obavezno;

19) donosi odluku kojom se saglašava sa davanjem ili oduzimanjem prokure;

20) zaključuje ugovor o radu sa direktorom i utvrđuje njegovu zaradu, odnosno naknadu za rad, u skladu sa važećim propisima;

21) imenuje članove Komisije za reviziju;

22) uspostavlja funkciju kontrole usklađenosti i odgovoran je za njenu efikasnost;

23) donosi Etički kodeks i Plan integriteta Društva;

24) usvaja izveštaj o implementaciji Kodeksa korporativnog upravljanja Društva;

25) vrši druge poslove i odlučuje o drugim pitanjima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Na akte iz stava 1. tačka 4) ovog člana saglasnost daje Ministarstvo.

Nadzorni odbor je dužan da najmanje jednom godišnje podnese Skupštini u pisanoj formi izveštaj o poslovanju Društva i sprovedenom nadzoru nad radom direktora.

Srednjoročni i godišnji plan poslovanja, periodični izveštaji kao i izveštaj o implementaciji Kodeksa korporativnog upravljanja usvajaju se u formi i rokovima koje utvrdi Osnivač.

Pitanja iz nadležnosti Nadzornog odbora ne mogu se preneti na direktora ili na drugo lice u Društvu.

U ispunjavanju svojih obaveza i odgovornosti, Nadzorni odbor, pored ostalog, redovno izveštava i obavlja konsultacije sa Ministarstvom i drugim nadležnim organima za poslove od značaja za Društvo.

Član 26

Nadzorni odbor imenuje jednog direktora Društva na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Za direktora se imenuje lice koje ispunjava uslove utvrđene zakonom i podzakonskim aktom.

Za izbor direktora Nadzorni odbor Društva obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa i imenovanje direktora Društva, koja prikuplja svu dokumentaciju i potrebne dokaze.

Nadležnost i sastav Komisije za sprovođenje konkursa i imenovanje direktora Društva utvrđuje Nadzorni odbor Društva.

Član 27

Direktor vodi poslovanje Društva u skladu sa zakonom, ovom odlukom, odlukama Skupštine, kao i sa uputstvima Nadzornog odbora.

Direktor Društva:

1) predstavlja i zastupa Društvo prema trećim licima u skladu sa zakonom i ovom odlukom;

2) organizuje rad Društva i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Društva;

4) odgovara za zakonitost rada Društva;

5) predlaže srednjoročni plan poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji plan poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže opšte godišnje ciljeve i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

8) predlaže finansijske izveštaje i odgovoran je za njihovu tačnost;

9) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Društvu, u skladu sa zakonom;

10) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Društvu;

11) donosi plan nabavki;

12) izvršava odluke Skupštine i Nadzornog odbora Društva;

13) obaveštava Skupštinu i Nadzorni odbor o poslovanju i podnosi izveštaje o poslovanju;

14) vrši i druge poslove određene zakonom i ovom odlukom, koji nisu u nadležnosti Skupštine i Nadzornog odbora.

Direktor Društva je glavni i odgovorni urednik "Službenog glasnika Republike Srbije".

Član 28

Mandat direktora prestaje istekom vremena na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Ako direktor u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za tu funkciju, kao i u ostalim slučajevima za razrešenje koji su propisani Zakonom, smatra se da mu je prestao mandat danom prestanka ispunjenosti tih uslova.

Direktor može u svako doba dati obrazloženu pisanu ostavku Nadzornom odboru.

Ostavka proizvodi pravno dejstvo danom podnošenja, osim ako nije naveden neki kasniji datum.

Direktor podnosi ostavku Nadzornom odboru, u pisanoj formi.

Nadzorni odbor razrešava direktora u skladu sa zakonom.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

U slučaju iz st. 2. i 3. ovog člana, a do imenovanja direktora po javnom konkursu, Nadzorni odbor imenuje vršioca dužnosti direktora Društva, shodnom primenom Zakona, bez sprovođenja javnog konkursa, a najduže na period do godinu dana.

Da bi obavljao svoju dužnost, vršilac dužnosti direktora mora da ispunjava uslove propisane zakonom i podzakonskim aktom.

Vršilac dužnosti direktora Društva ima sva ovlašćenja, prava, obaveze i dužnosti kao direktor Društva.

Član 29

Direktor ima pravo na zaradu, odnosno naknadu, koju određuje Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima.

Član 30

Predstavnik Osnivača, članovi Nadzornog odbora i direktor Društva dužni su da se stručno usavršavaju iz oblasti korporativnog upravljanja, u skladu zakonom i podzakonskim aktima.

14. Usklađenost i kontrola poslovanja

Član 31

Poslovi unutrašnjeg nadzora u Društvu naročito obuhvataju:

1) kontrolu usklađenosti poslovanja društva sa zakonom, drugim propisima i internim aktima društva;

2) praćenje usklađenosti organizacije i usklađenosti Društva sa Kodeksom korporativnog upravljanja;

3) nadzor nad sprovođenjem računovodstvenih politika i finansijskim izveštavanjem;

4) proveru sprovođenja politika upravljanja rizicima;

5) vrednovanje politika i procesa u društvu, kao i predlaganje njihovog unapređenja.

Način sprovođenja i organizacija poslova unutrašnjeg nadzora Društva uređuje se opštim aktima Društva, u skladu sa zakonom.

Član 32

Društvo je dužno da uspostavi i vrši kontrolu usklađenosti poslovanja kroz identifikovanje, procenu, praćenje i upravljanje rizicima usklađenosti poslovanja sa zakonom, drugim propisima i internim aktima Društva.

Veličinu, organizacionu i kvalifikacionu strukturu funkcije koja obavlja poslove iz stava 1. ovog člana određuje Društvo u skladu sa svojim potrebama, veličinom, odnosno obimom i vrstom poslova koje obavlja.

Funkcija kontrole usklađenosti poslovanja:

1) prati regulatorni okvir i donošenje novih propisa sa efektima koji oni mogu imati na poslovanje društva;

2) vrši kontrolu usklađenosti poslovanja društva sa propisima i internim aktima društva;

3) identifikuje i procenjuje glavne rizike neusklađenosti poslovanja;

4) prati usklađenost organizacije i poslovanja Društva sa Kodeksom korporativnog upravljanja;

5) priprema izveštaj o implementaciji Kodeksa korporativnog upravljanja;

6) redovno izveštava Nadzorni odbor, a najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj organima upravljanja Društva kapitala o efektima koji propisi mogu imati na poslovanje Društva;

7) obavlja i druge poslove praćenja i upravljanje rizicima usklađenosti poslovanja.

Nadzorni odbor nadležan je i odgovoran za uspostavljanje funkcije kontrole usklađenosti poslovanja i odgovoran je za njeno efikasno sprovođenje.

Član 33

Društvo je dužno da uspostavi internu reviziju u skladu i na način propisan važećim propisima kojim se uređuje interna finansijska kontrola u javnom sektoru.

Član 34

Društvo ima Komisiju za reviziju, koju imenuje Nadzorni odbor.

Komisija za reviziju ima predsednika i dva člana, a najmanje dva člana, uključujući i predsednika, moraju biti nezavisni od Društva.

Nezavisni član Nadzornog odbora može biti član Komisije za reviziju.

Svi članovi treba da poznaju finansijsku materiju, a najmanje jedan član mora biti kompetentan za oblast računovodstva ili revizije.

Lice koje je zaposleno ili na drugi način angažovano u pravnom licu koje vrši reviziju finansijskih izveštaja Društva ne može biti član Komisije za reviziju.

Komisija za reviziju:

1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;

2) ispituje primenu računovodstvenih standarda prilikom pripreme finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu finansijskih izveštaja;

3) ispituje da li su ispunjeni uslovi za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;

4) sprovodi postupak izbora revizora koji vrši reviziju finansijskih izveštaja i predlaže kandidata za revizora, u skladu sa zakonom;

5) daje obrazloženi predlog za otkaz ugovora sa revizorom i vrši proveru nezavisnosti i objektivnosti revizora, u skladu sa zakonom kojim se uređuje revizija;

6) vrši nadzor nad postupkom revizije, uključujući i određivanje ključnih pitanja koja treba da budu predmet revizije;

7) obavlja druge poslove iz domena revizije koje joj povere organi Društva.

Najmanje jednom godišnje Komisija za reviziju podnosi izveštaje Nadzornom odboru o pitanjima iz svog delokruga, a po posebnom zahtevu Nadzornog odbora Komisija za reviziju može da podnese izveštaj u roku određenom zahtevom Nadzornog odbora.

Komisija za reviziju je obavezna da blagovremeno dostavi izveštaje koji se odnose na predloge za primenu računovodstvenih standarda i standarda finansijskog izveštavanja i druge predloge vezane za izradu finansijskih izveštaja direktoru Društva.

Član 35

Pored komisija predviđenih ovom odlukom, Društvo može obrazovati i druge stalne ili povremene komisije, koje će se baviti pitanjima od značaja za rad Društva.

15. Pravni akti Društva

Član 36

Skupština, Nadzorni odbor i direktor donose opšte i pojedinačne pravne akte.

Skupština i Nadzorni odbor donose poslovnik i odluke (opšte odluke), kao opšte pravne akte i odluke, kao pojedinačne pravne akte (pojedinačne odluke).

Direktor donosi pravilnike, kao opšte pravne akte, u skladu sa zakonom i rešenja, kao pojedinačne pravne akte.

Izuzetno, direktor donosi odluke kao pojedinačne pravne akte, kad je to zakonom predviđeno.

Član 37

Opšti pravni akti stupaju na snagu po isteku roka koji je u njima naveden, a koji se računa od dana njihovog objavljivanja na oglasnoj tabli Društva.

Po stupanju na snagu opšti pravni akti se objavljuju na intranetu Društva.

Opšti pravni akti i drugi dokumenti Društva objavljuju se na internet stranici Društva ako je to propisano zakonom, a mogu se objaviti i u drugim slučajevima kada to odluči donosilac akta.

16. Posebne dužnosti prema Društvu

Član 38

Lica koja su dužna da rade u interesu Društva i imaju posebne dužnosti prema društvu, u skladu sa zakonom, su:

1) predstavnik Osnivača;

2) članovi Nadzornog odbora;

3) direktor i drugi zastupnici i prokuristi Društva;

4) rukovodioci samostalnih organizacionih jedinica u Društvu.

Posebne dužnosti lica iz stava 1. ovog člana su: dužnost pažnje, dužnost prijavljivanja poslova i radnji u kojima postoji lični interes, dužnost izbegavanja sukoba interesa, dužnost čuvanja poslovne tajne i dužnost poštovanja zabrane konkurencije.

17. Dužnost čuvanja poslovne tajne

Član 39

Poslovna tajna je podatak koji je kao poslovna tajna određen opštim ili pojedinačnim aktom Društva, a čije saopštavanje trećem licu može naneti štetu Društvu, kao i podatak koji ima ili može imati ekonomsku vrednost zato što nije opštepoznat i lako dostupan trećim licima ako bi treća lica njegovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji je Društvo zaštitilo odgovarajućim merama kojima se čuva njegova tajnost.

Poslovna tajna jeste i podatak koji je zakonom ili drugim propisom određen kao poslovna tajna.

Podatak koji se štiti poslovnom tajnom može biti proizvodni, tehnički, tehnološki, finansijski ili komercijalni, studija, rezultat istraživanja, dokument, formula, crtež, objekat, metod, postupak, obaveštenje ili uputstvo internog karaktera i sl.

Član 40

Dužnost čuvanja poslovne tajne obavezuje predstavnika Osnivača, predsednika i članove Nadzornog odbora, direktora i sve zaposlene koji na bilo koji način saznaju za podatak koji se štiti poslovnom tajnom.

Dužnost čuvanja poslovne tajne traje dve godine po prestanku svojstva zbog koga je lice bilo dužno da čuva poslovnu tajnu.

Član 41

Društvo može podneti tužbu za naknadu štete protiv lica koje povredi dužnost čuvanja poslovne tajne.

Član 42

Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne ako je saopštavanje podatka koji je zaštićen poslovnom tajnom predviđeno kao zakonska obaveza, ako je ono neophodno radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Društva ili ako je učinjeno nadležnim organima ili javnosti isključivo radi ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.

18. Zaštita životne sredine i bezbednost i zdravlje na radu

Član 43

Društvo je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.

Društvo je dužno da primenjuje sve zakone i druge propise kojima se uređuje bezbednost i zdravlje na radu.

19. Javnost u radu

Član 44

Društvo je dužno da na svojoj internet stranici objavi:

1) godišnje opšte i posebne ciljeve sa ključnim pokazateljima uspeha i izveštaj o njihovoj realizaciji;

2) osnivački akt;

3) radne biografije predstavnika Osnivača, članova Nadzornog odbora, direktora i rukovodilaca samostalnih organizacionih jedinica Društva;

4) organizacionu strukturu;

5) izvod iz srednjoročnog plana poslovanja Društva;

6) izvod iz godišnjeg plana poslovanja Društva;

7) izveštaje o poslovanju;

8) izveštaj o implementaciji Kodeksa korporativnog upravljanja;

9) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

10) druge informacije od značaja za javnost.

20. Prelazne i završne odredbe

Član 45

Društvo nastavlja sa radom u skladu sa Zakonom o objavljivanju zakona i drugih propisa i akata ("Službeni glasnik RS", br. 45/13 i 10/23), Zakonom o privrednim društvima ("Službeni glasnik RS", br. 36/11, 99/11, 83/14 - dr. zakon, 44/18, 95/18, 91/19, 109/21 i 19/25), Zakonom o upravljanju privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 76/23) i ovom odlukom.

Zaposleni i angažovana lica u Javnom preduzeću "Službeni glasnik", Beograd, nastavljaju da rade u Društvu, a svoja prava i obaveze ostvaruju u skladu sa zakonom i opštim aktima Društva.

Član 46

Društvo je dužno da opšta akta Javnog preduzeća "Službeni glasnik", Beograd, uskladi sa ovom odlukom u roku od tri meseca od dana donošenja ove odluke.

Član 47

Predstavnik Osnivača u Društvu biće imenovan u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća "Službeni glasnik", Beograd, imenovani Rešenjem o razrešenju i imenovanju člana Nadzornog odbora Javnog preduzeća "Službeni glasnik" ("Službeni glasnik RS", broj 104/21), Rešenjem o razrešenju vršioca dužnosti člana i imenovanju člana Nadzornog odbora Javnog preduzeća "Službeni glasnik" ("Službeni glasnik RS", broj 48/25) i Rešenjem o razrešenju vršioca dužnosti predsednika i vršilaca dužnosti članova i imenovanju predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća "Službeni glasnik" ("Službeni glasnik RS", broj 52/25) nastavljaju da vrše funkciju predsednika i članova Nadzornog odbora Društva do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora Društva u skladu sa ovom odlukom.

Vršilac dužnosti direktora Javnog preduzeća "Službeni glasnik", Beograd, imenovan Rešenjem o imenovanju vršioca dužnosti direktora Javnog preduzeća "Službeni glasnik" ("Službeni glasnik RS", broj 3/23) nastavlja da vrši funkciju vršioca dužnosti direktora Društva do imenovanja direktora Društva u skladu sa ovom odlukom.

Izvršni direktori Javnog preduzeća "Službeni glasnik", Beograd, imenovani zaključenjem ugovora o radu sa direktorom tog javnog preduzeća nastavljaju da obavljaju poslove u okviru ovlašćenja koje im je odredio direktor kao direktori sektora kojima rukovode, do usaglašavanja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Društva sa ovom odlukom.

Član 48

Ovu odluku objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".