ODLUKAO OBEZBEĐIVANJU JAVNOG OSVETLJENJA("Sl. list grada Subotice", br. 30/2025) |
Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze vršioca ove komunalne delatnosti i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:
1) instalacije javnog osvetljenja su svetleća tela i instalacije za upravljanje javnim osvetljenjem;
2) objekti javnog osvetljenja su stubovi javnog osvetljenja sa pratećom niskonaponskom mrežom javnog osvetljenja i ormani javnog osvetljenja sa pratećim instalacijama;
3) održavanje objekata i instalacija javnog osvetljenja je održavanje objekata i instalacija javnog osvetljenja u ispravnom stanju za njeno funkcionisanje radi trajnog i kontinuiranog obezbeđivanja javnog osvetljenja;
4) površine javne namene su sve površine koje služe za javni saobraćaj i to kolovoz unutar naseljenih mesta, trotoari, putevi, staze i sl., kao i trgovi, parking prostori, parkovi, otvoreni prostori između i oko zgrada i druge površine na kojima je predviđena izgradnja javnog osvetljenja.
3. Komunalna delatnost obezbeđivanje javnog osvetljenja
Komunalna delatnost obezbeđivanje javnog osvetljenja je, u smislu ove odluke, obuhvata sledeće poslove:
1) održavanje, adaptaciju i unapređenje objekata javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju površine javne namene;
2) održavanje, adaptaciju i unapređenje instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju površine javne namene.
II VRŠIOCI KOMUNALNE DELATNOSTI, USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI OBEZBEĐIVANJE JAVNOG OSVETLJENJA
1. Vršioci komunalne delatnosti
Poslove iz člana 3. tačka 1) ove odluke na teritoriji Grada obavlja "Javno preduzeće za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje" Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće), izuzev u zoni nadležnosti Društva sa ograničenom odgovornošću za upravljanje razvojem turističkog prostora "Park Palić" Palić (u daljem tekstu: DOO "Park Palić") gde ove poslove obavlja DOO "Park Palić".
Poslove iz člana 3. tačka 2) ove odluke na teritoriji Grada obavlja Javno preduzeće osim u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" gde ove poslove obavlja DOO "Park Palić".
Izuzetno od stava 2. ovog člana, poslove iz člana 3. tačka 2) ove odluke na instalacijama obuhvaćenim projektima na koje je saglasnost dala Skupština grada Subotice u okviru realizacije projekata javno-privatnog partnerstva ove poslove obavljaju pravna lica ili preduzetnici kojima se, u skladu sa odredbama zakona koji reguliše javno-privatno partnerstvo i koncesije, poveri obavljanje ovih poslova.
U zoni nadležnosti DOO "Park Palić" poslove iz člana 3. tač. 1) i 2) ove odluke može da obavi i Javno preduzeće, u skladu sa Programom poslovanja Javnog preduzeća, uz saglasnost DOO "Park Palić".
Poslove izgradnje objekata i instalacija javnog osvetljenja na teritoriji Grada obezbeđuje Javno preduzeće, izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" gde ove poslove obezbeđuje DOO "Park Palić".
2. Uslovi za obavljanje komunalne delatnosti
Vršioci komunalne delatnosti moraju ispunjavati uslove za obavljanje komunalne delatnosti propisane aktom Vlade Republike Srbije kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja ovih komunalnih delatnosti.
Povodom državnih praznika, određenih verskih praznika, značajnih kulturnih i sportskih priredbi i manifestacija (Nova godina, Božić, Uskrs, Dužijanca i sl.), Grad se svečano ukrašava prema posebnom Planu svečanog ukrašavanja i osvetljavanja Grada (u daljem tekstu: Plan).
Nalog za izradu Plana, na predlog sekretarijata Gradske uprave Grada Subotice nadležnog za komunalne poslove (u daljem tekstu: sekretarijat za komunalne poslove), daje Gradonačelnik Grada Subotice Javnom preduzeću, a donosi ih Nadzorni odbor Javnog preduzeća.
Ukrasi, instalacije i uređaji za svečano osvetljenje Grada sastavni su deo sistema javnog osvetljenja i održavaju se stalno u ispravnom, urednom i čistom stanju.
Ukrasi, instalacije i uređaji za svečano osvetljenje Grada uklanjaju se posle praznika, priredbe ili manifestacije povodom koje su postavljeni, u skladu sa Planom.
Postavljanje, održavanje, skladištenje i nabavku ukrasa, instalacija i uređaja za svečano osvetljenje Grada obezbeđuje Javno preduzeće.
III SNABDEVANJE ELEKTRIČNOM ENERGIJOM
Redovno snabdevanje električnom energijom, odnosno nabavku električne energije, radi obezbeđivanja javnog osvetljenja na teritoriji Grada obezbeđuje Grad, u skladu sa zakonom, i zaključuje ugovor sa nadležnim preduzećem - isporučiocem električne energije, izuzev u zoni nadležnosti DOO "Park Palić" gde redovno snabdevanje električnom energijom, odnosno nabavku električne energije obezbeđuje DOO "Park Palić" koji zaključuje ugovor sa nadležnim preduzećem - isporučiocem električne energije.
Ugovorom iz stava 1. ovog člana, bliže se uređuje način snabdevanja, cena, rokovi plaćanja, kao i druga pitanja od značaja za funkcionisanje javnog osvetljenja.
IV PRAVA I OBAVEZE VRŠILACA KOMUNALNE DELATNOSTI
Vršioci komunalne delatnosti dužni su da u sredstvima javnog informisanja ili na drugi pogodan način obaveste korisnike o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, najkasnije 24 sata pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga.
U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalne delatnosti, vršioci komunalne delatnosti dužni su da odmah o tome obaveste sekretarijat Gradske uprave Grada Subotice nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove (u daljem tekstu: sekretarijat za inspekcijsko- nadzorne poslove) i da istovremeno preduzmu mere za otklanjanje uzroka poremećaja.
Vršioci komunalne delatnosti su dužni da obezbede osvetljenje javnih površina po sledećem redu prvenstva:
1) javno osvetljenje glavnih saobraćajnica;
2) javno osvetljenje trgova;
3) javno osvetljenje ulica;
4) javno osvetljenje pešačkih staza.
Ukoliko vršilac komunalne delatnosti to ne učini u roku koji odredi sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove, sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove ima pravo da preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena na teret vršioca komunalne delatnosti.
Vršioci komunalne delatnosti su dužni da jednom godišnje sprovedu postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz ove odluke u trajanju od najmanje 30 dana.
Izjašnjavanje se organizuje elektronskim putem ili na drugi pogodan način.
Poziv za izjašnjavanje objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i vršilaca komunalne delatnosti, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Vršioci komunalne delatnosti su dužni da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostave sekretarijatu za komunalne poslove izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom, sekretarijat za komunalne poslove sačinjava analizu i nacrt akta sa merama za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja Gradskom veću Grada Subotice sa izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih komunalnih usluga.
Gradsko veće Grada Subotice nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 5. ovog člana donosi akt kojim nalaže vršiocima komunalne delatnosti da otklone nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Zabranjeno je:
1) uklanjanje, rušenje, prljanje i oštećenje na bilo koji način objekata i instalacija javnog osvetljenja;
2) neovlašćeno priključenje na objekte javnog osvetljenja;
3) neovlašćeno postavljanje sredstava za oglašavanje na objekte javnog osvetljenja;
4) neovlašćeno pričvršćivanje stvari i lepljenje plakata na objekte javnog osvetljenja.
VI SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI
Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti obezbeđivanje javnog osvetljenja, obezbeđuju se iz budžeta Grada i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Nadzor nad izvršavanjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat za komunalne poslove.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove preko komunalnih inspektora.
Komunalno-milicijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje nadležnosti Grada vezano za komunalnu delatnost obezbeđivanje javnog osvetljenja vrši komunalna milicija.
U obavljanju poslova Komunalne milicije, komunalni milicionar, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:
1) izda prekršajni nalog;
2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;
3) podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka;
4) obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Za prekršaj, ako postupi suprotno zabrani iz člana 11. ove odluke, izdaje se prekršajni nalog u iznosu od:
- za fizičko lice |
8.000 dinara; |
- za odgovorno lice u pravnom licu |
10.000 dinara; |
- za preduzetnike |
10.000 dinara; |
- za pravna lica |
20.000 dinara. |
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o obezbeđivanju javnog osvetljenja ("Službeni list Grada Subotice", br. 19/18, 35/19 i 37/21).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".