ODLUKAO POSTAVLJANJU I UKLANJANJU MANJIH MONTAŽNIH OBJEKATA PRIVREMENOG KARAKTERA NA JAVNIM I DRUGIM POVRŠINAMA("Sl. list grada Užica", br. 54/2025) |
Ovom Odlukom o manjim montažnim objektima privremenog karaktera na javnim i drugim površinama (u daljem tekstu: Odluka) propisuje se vrsta objekata, postupak, uslovi i način njihovog postavljanja, korišćenja i uklanjanja.
Manji montažni objekti privremenog karaktera koji se postavljaju na javnim i drugim površinama, na teritoriji grada Užica su:
- kiosci,
- bašte ugostiteljskih objekata,
- prevozna sredstva rekonstruisana u montažne objekte prilagođene za obavljanje komercijalne delatnosti (vagoni, splavovi i sl.),
- objekti za prodaju robe van prodajnog mesta (tezge, kolica i dr.),
- objekti za izlaganje i prodaju robe ispred prodajnog objekta (slobodnostojeće i zidne vitrine, izložbeni pult),
- tende i nastrešnice,
- aparati za pripremu i prodaju hrane i sladoleda,
- rashladni uređaji (za bezalkoholna pića, sladoled i dr.),
- aparati i objekti za zabavu,
- objekti i oprema za prezentaciju delatnosti ili proizvoda,
- reklamne oznake (bilbordi, svetleće reklame...),
- sportski i rekreativni objekti,
- objekti koji se postavljaju u toku organizovanja zabavnih, sportskih i dečijih programa, izložbi i manifestacija na otvorenom, povremene prodaje robe (poljoprivredni proizvodi, prodaja na vašarima, praznična prodaja i sl.),
- drugi privremeni objekti i uređaji, vidikovci, letnjikovci, modularni kontejneri/ privremene kancelarije i sl. kao i ostala zauzeća javnih površina na osnovu odobrenja nadležnog gradskog organa,
Lokacije za postavljanje objekata iz člana 2. ove Odluke, uslovi za njihovo postavljanje, izgled, broj i drugi elementi objekta odnosno lokacije u zavisnosti o namene utvrđuju se Programom za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na javnim i drugim površinama na teritoriji grada Užica (u daljem tekstu: Program) u skladu sa odredbama ove Odluke.
Privremeni objekti se mogu postavljati na javnim i drugim površinama.
Javne površine su, u smislu ove odluke, površine utvrđene planskim dokumentom koje su dostupne svim korisnicima pod jednakim uslovima, kao i površine koje nisu utvrđene planskim dokumentom, ali se koriste kao javne površine dostupne svim korisnicima pod jednakim uslovima i to:
- javne saobraćajne površine (put, ulica, pešačka zona i slično);
- trgovi;
- javne zelene površine i
- javne površine bloka (parkovski uređene površine i saobraćajne površine).
Druge površine, u smislu stava 1. ovog člana, su:
- površine koje nisu javne, a ispunjavaju uslove za postavljanje privremenih objekata
- slobodne površine kompleksa - građevinske parcele objekata javne namene,
- slobodne površine građevinske parcele objekata namenjene javnom korišćenju;
- otvoreni delovi objekta namenjeni pešacima (kolonade, pasaži) i
- neizgrađeno građevinsko zemljište do privođenja nameni u skladu sa planskim dokumentom.
Javne zelene površine su, u smislu ove odluke, prostori na teritoriji grada određeni planskim dokumentom za podizanje javnih zelenih površina, kao i drugi prostori koji se koriste kao javne zelene površine, i to: parkovi, spomen parkovi, zelene površine sa skverovima, zelene površine duž i u okviru ulice (ulični travnjaci, drvoredi, zelene trake, žive ograde, razdelne i zaštitne trake i pojasevi), travnjaci, drvoredi i drugi zasadi, zelene površine duž uređenih obala vodotokova i drugih vodenih površina, rekreativne površine, zelene površine unutar i između otvorenih stambenih blokova (blokovsko zelenilo), neuređene javne zelene površine pod parložnom travom i drugo.
Privremeni objekti, u smislu stava 2. ovog člana, mogu se izuzetno postavljati na javnim zelenim površinama na kojima se okuplja veći broj građana (javna kupališta, parkovi i sl.) radi zadovoljenja potreba ovih korisnika, na način i pod uslovima određenim Programom postavljanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera i to tako da se ne umanjuju i ne oštećuju postojeće zelene površine.
Privremene objekte mogu postavljati pravna lica, preduzetnici i nosioci registrovanih poljoprivrednih gazdinstava koji su registrovani za obavljanje delatnosti koju će vršiti korišćenjem objekta.
Ogradu za obezbeđenje sigurnosti i ograđivanje gradilišta, skelu i druge objekte u funkciji gradilišta mogu postavljati i fizička lica kao investitori.
II MANJI MONTAŽNI OBJEKTI PRIVREMENOG KARAKTERA
Kiosk je tipski objekat za pružanje usluga koji se postavlja u već izgrađenom finalnom obliku, a po potrebi se može demontirati i premestiti, površine do 10,5 m2.
Rešenje o odobrenju postavljanja kioska izdaje se na rok od pet godina.
Lokacija za postavljanje kioska se daje u zakup najduže do pet godina.
Odobrenje za postavljanje sadrži lokaciju za kiosk, tip, površinu i namenu kioska, vreme na koje se daje lokacija i druge uslove predviđene Programom i ovom Odlukom.
TIP 1
Opis
Kiosk namenjen isključivo prodaji štampe uz mogućnost da se povećavaju prodajne površine sa izložbenim vitrinama, frižiderima, reklamnim vitrinama itd.
Konstrukcija
Čelik, pocinkovani plastificirani u boji antracit/RAL 7016 ili po želji, sa detaljima inoks/aluminijum.
Niše za smeštaj frižidera
Izrađuju se prema dimenzijama standardnih frižidera. Niše za spoljni frižider dimenzija su svetlog otvora 80x205 cm i ugrađuju se sa bočne strane kioska i to 1 (jedan) frižider na jednu ili drugu stranu kioska.
TIP 2
Opis
Kiosk namenjen isključivo prodaji štampe uz mogućnost da se povećavaju prodajne površine sa izložbenim vitrinama, frižiderima, reklamnim vitrinama itd.
Konstrukcija
Nosivi i dekorativni okvir izrađeni od čeličnih toplo cinkovanih hladnooblikovanih profila. Svi spojevi okvira i spojevi limova i okvira međusobno su zavareni i zaštićeni cink premazom. Vidljivi okviri i limovi završno obojeni shop primerom i poliuretanskom dvokomponentnom antracit bojom.
Niše za smeštaj frižidera
Izrađuju se prema dimenzijama standardnih frižidera. Niše za spoljni frižider dimenzija su svetlog otvora 80x205 cm i ugrađuju se sa prednje strane kioska i to 2 (dva) frižidera.
Grafički prilog Tipova kioska je sastavni deo Programa.
Uz kiosk se mogu u okviru odobrene lokacije i na osnovu posebnog odobrenja postaviti rashladni i drugi uređaji u izgledu i broju utvrđenom Odlukom i Programom.
Bašte ugostiteljskih objekata mogu biti otvorenog tipa (letnja bašta) i zatvorenog tipa (montažno-demontažnog karaktera).
Bašta ugostiteljskog objekta se ne može postaviti u funkciji ugostiteljske delatnosti koja se obavlja u kiosku ili drugom ugostiteljskom objektu sa šalterskim usluživanjem.
Letnju baštu otvorenog tipa čine stolovi, stolice, suncobrani i odgovarajući lako pokretljivi montažno-demontažni elementi.
Postavljanje letnjih bašta na javnim i drugim površinama vrši se isključivo u periodu od 01.marta do 30. oktobra.
Elementi bašte iz stava 1. ovog člana moraju biti u skladu sa Programom postavljanja manjih montažnih objekata i uračunavaju se u ukupnu površinu koju zauzima letnja bašta.
Elementi bašte ne smeju biti fiksirani za javnu površinu zavrtnjima, ankerovanjem ili na neki drugi način.
Dimenzije i težina elemenata bašte, kao i njihova međusobna veza moraju biti takvi da omogućavaju brzu montažu, demontažu i uklanjanje.
Svi elementi bašte moraju biti postavljeni unutar odobrene osnove i volumena bašte.
U letnjoj bašti otvorenog tipa nije dozvoljeno:
- postavljanje roštilja, ražnja, fontane, šanka
- postavljanje izvora svetlosti kojima se stvaraju dodatni svetlosni efekti (poigravanje sa raznobojnim svetlima, ukrštanje raznobojnih svetlosnih snopova radi zabave, laserski lajt šou, svetleće reklame i sl.).
Sve mere bezbednosti u letnjoj bašti moraju se sprovesti na način kao i za glavni objekat (pp zaštita, evakuacija i druge).
Zakonom o zaštiti od buke u životnoj sredini ("Službenom glasniku RS", br. 96/2021) i Odlukom o merama za zaštitu od buke i akustičkom zoniranju grada Užica ("Službeni list grada Užica" br. 33-1/15 i 30/16), uređuju se oblasti zaštita od buke i zaštita životne sredine.
Bašta zatvorenog tipa montažno-demontažnog karaktera postavlja se u ravni i pored ili ispred glavnog ugostiteljskog objekta (za koji postoji odobrenje za upotrebu, rešenje o legalizaciji, odnosno izgrađen pre propisa o izgradnji) ili je sastavni deo istog, sa najvećom dozvoljenom visinom prizemlje, bez galerija i sličnih rešenja.
Postavljanje bašta zatvorenog tipa montažno-demontažnog karaktera na javnim i drugim površinama vrši se tokom cele godine.
Lokacije na kojima se mogu postaviti bašte zatvorenog tipa su definisane i određene Programom.
Materijali od kojih se postavlja bašta zatvorenog tipa su od lakih materijala (laminirano - sigurnosno staklo, metalne konstrukcije i sl.) koji nemaju temelje i nisu od čvrstih materijala (betona, opeke, i sl.).
Elementi bašte iz stava 1. ovog člana čine stolovi, stolice, rashladne vitrine i odgovarajući lako pokretljivi montažno-demontažni elementi koji moraju biti u skladu sa Programom postavljanja manjih montažnih objekata i uračunavaju se u ukupnu površinu koju zauzima bašta zatvorenog tipa.
Dimenzije i težina elemenata bašte, kao i njihova međusobna veza moraju biti takvi da omogućavaju brzu montažu, demontažu i uklanjanje.
U bašti zatvorenog tipa nije dozvoljeno postavljanje roštilja, ražnja, fontane, kao i postavljanje izvora svetlosti kojima se stvaraju dodatni svetlosni efekti (poigravanje sa raznobojnim svetlima, ukrštanje raznobojnih svetlosnih snopova radi zabave, laserski lajt šou, svetleće reklame i slično).
Sve mere bezbednosti u bašti zatvorenog tipa moraju se sprovesti na način kao i za glavni objekat (pp zaštita, evakuacija i druge).
U okviru bašte ugostiteljskih objekata postavljanje rashladnih vitrina, drugih uređaja, ograda, formiranje podijuma ili platoa, odnosno denivelisanje javne površine na kojoj se postavlja bašta, dozvoljeno je u skladu sa uslovima propisanim odobrenjem nadležnog gradskog organa.
Bašta na trotoarima postavlja se tako da:
- širina trotoara namenjena za kretanje pešaka bude najmanje 1,6 m (izuzetno širina trotoara namenjena za kretanje pešaka u "zoni 30" najmanje 1,20 m, a u skladu sa Programom);
- širina trotoara kod ulica sa visokim intenzitetom kretanja pešaka bude najmanje 2,5 m;
- površina namenjena kretanju pešaka kod bašta dužih od 6,0 m i onih koje su postavljene u neposrednoj blizini stajališta javnog gradskog prevoza, pešačkog prelaza i raskrsnice, bude široka najmanje 2,0 m.
Bašta u pešačkim zonama i na trgovima postavlja se tako da površine za kretanje pešaka budu široke najmanje 3,0 m, a za prolaz vatrogasnog vozila najmanje 3,5 m, ukoliko ne postoje stepenice ili druge prepreke za prolaz, postavljen u pešačkim zonama i trgovima.
Bašte se ne mogu postavljati na sledećim javnim površinama:
- na javnim zelenim površinama.
- u zoni raskrsnice, ukoliko ometaju preglednost raskrsnice;
- u širini pešačkih prelaza i udaljenosti manjoj od 2,0 m od pešačkog prelaza;
- na stajalištima javnog gradskog prevoza;
- u širini kolskog i pešačkog ulaza u zgradu ili dvorište;
- na trasi protivpožarnog puta;
- na obeleženim parking mestima (na kolovozu ili delu kolovoza obeleženom za parkiranje).
Bašte se mogu postavljati na površini ispred, bočno ili u zaleđu ugostiteljskog objekta u dužini ugostiteljskog objekta.
Ukoliko se bašta ne postavlja neposredno uz ugostiteljski objekat, potrebno je ostaviti prolaz za kretanje pešaka između ugostiteljskog objekta i bašte u širini propisanoj ovom Odlukom.
Izuzetno, dužina bašte može prelaziti dužinu ugostiteljskog objekta, pod uslovom da postoji saglasnost korisnika stambenog ili poslovnog prostora ispred kojeg se bašta postavlja.
Prevozna sredstva rekonstruisana u montažne objekte prilagođene za obavljanje komercijalne delatnosti
Prevozna sredstva rekonstruisana u montažne objekte prilagođene za obavljanje komercijalne delatnosti (tramvaji, vagoni, autobusi, brodovi, splavovi i sl.) postavljaju se na javnoj površini u skladu sa Programom.
Lokacija na kojoj se odobrava postavljanje prevoznih sredstava mora ispunjavati uslove za obavljanje delatnosti iz pokretnog objekta propisane odgovarajućim zakonom.
Objekti za prodaju robe van prodajnog mesta (pokretne tezge)
Pokretna tezga je samostalna, tipska, otvorena, lako pokretna montažna konstrukcija za izlaganje i prodaju robe, čija bruto površina ne može biti veća od 2,0 m2.
Trgovac koji vrši prodaju robe na tezgi za prodaju robe dužan je da na tezgi ima vidno istaknuto poslovno ime, odnosno naziv ili skraćeno poslovno ime, radno vreme i cene proizvoda, u skladu sa važećim propisima o trgovini.
Prodaja proizvoda domaće radinosti i starih zanata, suvenira, cveća, jelki, nakita i prazničnih ukrasa na objektima iz stava 1. ovog člana može se obavljati za vreme sledećih praznika: Nova godina, Božić, Pravoslavna nova godina, Dan žena i Vaskrs, najduže ukupno sedam dana pre i za vreme praznika.
Izuzetno, prodaja navedenih proizvoda za vreme novogodišnjih praznika (Nova godina, Božić, Pravoslavna nova godina) može se obavljati i u periodu od 25. decembra tekuće do 13. januara naredne godine.
Prodaja navedene robe na objektima iz stava 1. ovog člana može se obavljati i za vreme održavanja vašara, sajmova, izložbi i tradicionalnih manifestacija.
Lokacije i uslovi za postavljanje pokretnih tezgi utvrđuju se Programom.
Za postavljanje tezgi mogu se koristiti i druge lokacije predviđene Programom (za postavljanje rashladnih uređaja, aparata za pripremu i prodaju hrane i sladoleda i dr.) ukoliko se iste ne koriste.
Na pokretnoj tezgi nije dozvoljeno postavljanje muzičkog uređaja.
Objekti za izlaganje i prodaju robe ispred prodajnog objekta
Slobodnostojeće i zidne vitrine su objekti napravljeni od odgovarajućeg materijala, koji se postavljaju na javnim površinama sa namenom za izlaganje i reklamiranje robe ispred poslovnih prostorija na osnovu odobrenja nadležnog organa u skladu sa Programom.
Slobodnostojeće vitrine ne mogu se odobriti za poslovni prostor u tržnom centru.
Vitrina se mora održavati u čistom i ispravnom stanju i urediti tako da ima zadovoljavajući estetski izgled.
U vitrini se ne mogu isticati reklame, obaveštenja ili izborni plakati političkih stranaka ili pojedinaca.
Po isteku roka na koji je odobrenje za postavljanje vitrine izdato, vlasnik je dužan da istu ukloni.
Izložbeni pult je montažna konstrukcija koja zauzima najviše 3m² javne površine i postavlja se uz poslovni objekat radi izlaganja robe koja se prodaje u objektu, maksimalno u širini objekta, na osnovu odobrenja nadležnog organa i u skladu sa Programom.
Slobodno stojeće vitrine, zidne vitrine i izložbeni pult postavljaju se u dužini uličnog fronta objekta, pri čemu se mora obezbediti slobodan prostor za kretanje pešaka, širine najmanje 1,6m.
Tenda je slobodnostojeća konstrukcija sa odgovarajućim zastorom sa namenom za zaštitu od sunca.
Odobrenje za postavljanje tende može se izdati samo uz odobrenje za postavljanje letnje bašte u skladu sa programom i ista se uklanja sa uklanjanjem letnje bašte.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje nadstrešnice dužan je da dostavi:
1. dokaz da je vlasnik objekta, odnosno da ima pravo korišćenja poslovnog objekta ili njegovog dela na koji se postavlja nadstrešnica,
2. saglasnost vlasnika objekta, odnosno skupštine zgrade na koju se postavlja nadstrešnica.
Nadstrešnica je konstrukcija sa odgovarajućim zastorom koja se postavlja na fasadu zgrade u skladu sa odobrenjem nadležnog organa gradske uprave.
Druge vrste slobodnostojećih tendi ne mogu da se postavljaju na javnim površinama kao samostalni objekti.
Aparati za pripremu i prodaju hrane i sladoleda
Aparati za pripremu i prodaju hrane su tipski, lako pokretni, prenosivi objekti montažne konstrukcije koji ne menjaju lokaciju, namenjeni za pripremu i prodaju sladoleda na točenje, kokica, krofnica, kestenja, kukuruza, kikirikija i sličnog, čija bruto površina sa kućištem aparata i manipulativnim prostorom ne može biti veća od 2,0 m2.
Aparati za pripremu i prodaju sladoleda postavljaju se isključivo na javnoj površini ispred ugostiteljskih objekata. Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja za postavljanje navedenog aparata mora imati zaključen ugovor sa vlasnikom ili zakupcem ugostiteljskog objekta o korišćenju sanitarnih prostorija u objektu ispred koga se aparat postavlja.
Nije dozvoljeno zatvarati aparat iz stava 1. i 2. ovog člana tako da dobije izgled kioska.
Rashladni uređaji (za bezalkoholna pića, sladoled i dr.)
Rashladni uređaji za prodaju napitaka, industrijskog sladoleda i kremova mogu se postaviti na javnoj površini ispred poslovne prostorije u kojoj se delatnost obavlja, pod uslovom da ga čini jedan rashladni uređaj.
Uz objekat namenjen prodaji prehrambene robe može da se postavi jedan rashladni uređaj za prodaju industrijskog sladoleda i kremova i jedan rashladni uređaj za prodaju osvežavajućih napitaka.
Rashladni uređaji ispred prodajnog objekta mogu da zauzmu najviše dva metra od spoljnog zida poslovnog objekta iz stava 1. ovog člana, a u dužini uličnog fronta objekta, pri čemu se mora obezbediti slobodan prostor za kretanje pešaka, širine najmanje 1,6 m.
Ispred kioska, u okviru lokacije utvrđene Programom mogu se postaviti rashladni uređaji za prodaju industrijskog sladoleda, osvežavajućih bezalkoholnih napitaka na osnovu posebnog odobrenja kojim se utvrđuje njihov broj.(predlog 2 uređaja)
Rashladni uređaji za prodaju industrijskog sladoleda i kremova mogu se postavljati nezavisno od poslovnog objekta na javnoj površini pod uslovom da ga čini jedna rashladna komora maksimalne površine do 1,5 m2.
Aparati za zabavu su lako pokretni, prenosivi montažni objekti koji su namenjeni za zabavu dece.
Aparati za zabavu mogu biti statični i pokretni.
Statični aparati za zabavu (dečije klackalice-igračke, vitrine sa igračkama i sl.) su aparati čija bruto površina ne može biti veća od 2,0 m2, a aktiviraju se ubacivanjem žetona.
Pokretni aparati za zabavu su: dečiji autići, konjići, razne igračke i sl.
Programom su definisane lokacije za postavljanje aparata i objekata za zabavu.
Objekti za zabavu su zabavni park, cirkus, aparati za zabavu koji čine jedan ili više različitih objekata osnovne namene (vrteške, vozići, autići i sl, cirkuska šatra, klizalište, veštačka stena i sl.) sa pomoćnim objektima (blagajna, objekti za smeštaj osoblja, držanje životinja i sl.), koji se postavljaju u finalnom obliku ili sklapaju od gotovih elemenata i koriste se sezonski ili u toku cele godine.
Rešenjem se odobrava postavljanje objekata za zabavu na površinama navedenim u članu 3. ove odluke na rok koji podnosilac zahteva navede u zahtevu, a najduže na rok od godinu dana.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da odredi ukupnu površinu koju zauzima objekat, odnosno svaki aparat za zabavu, njihov broj i vrstu.
Podnosioci zahteva iz stava 1. ovog člana dužni su da prilikom podnošenja zahteva za postavljanje objekata za izvođenje zabavnih programa, prilože ugovor o održavanju čistoće na javnoj površini, zaključen sa preduzećem, odnosno preduzetnikom kome su povereni ti poslovi.
Lice kome je izdato odobrenje za postavljanje aparata odnosno objekta za zabavu dužno je da sve objekte, mašine, aparate i uređaje postavi u skladu sa važećim propisima i standardima, da za mašine, aparate i uređaje poseduje odgovarajuće ateste i potvrde o njihovoj bezbednosti, kao i da u toku njihove upotrebe obezbedi nadzor odgovarajućeg stručnog lica, čiji kontakt mora biti istaknut na aparatu.
Objekti i oprema za prezentaciju delatnosti ili proizvoda
Pult i drugi objekti, uređaji i oprema koji se postavljaju prilikom održavanja prezentacija delatnosti ili proizvoda, neprofitnih manifestacija i priredbi humanitarnog, edukativnog, muzičkog, sportskog ili političkog karaktera, odnosno manifestacija u cilju negovanja kulture i kulturnog nasleđa ili snimanja reklamnih spotova, mogu se postavljati u toku cele godine, najduže do sedam dana.
Na promo pultu ili drugim objektima, uređajima i opremi koji se postavljaju prilikom održavanja navedenih manifestacija ne može se vršiti prodaja proizvoda u smislu zakona o trgovini.
Reklamne oznake (bilbordi, svetleće reklame...)
Reklamne oznake su objekti koji se na javnu površinu postavljaju radi reklamiranja firme, odnosno proizvoda i usluga na osnovu odobrenja nadležnog organa u skladu sa Programom.
Reklamna oznaka u smislu stava 1. ovog člana je bilbord, svetleća reklama, elektronski displej, putokazna tabla, transparent postavljen između zgrada, na posebno postavljenim stubovima i drugi objekat i uređaj koji se postavlja na javnu površinu radi reklamiranja, ukoliko ne stvara svetlosnu refleksiju i ugrožava odvijanje saobraćaja.
Za oglašavanje kulturnih manifestacija može se postaviti transparent između zgrada, za vreme održavanja manifestacije u skladu sa programom i koji poseduje odgovarajuće ateste i potvrde o njihovoj bezbednosti.
Sportski i rekreativni objekat
Sportski objekat je balon hala sportske namene, otvoreni objekat sportske namene, sportski teren i slično (klizalište, sportski tereni za košarku, odbojku, skejt i sl.) koji se formira od gotovih elemenata, koji osim terena može imati montažno - demontažnu ogradu i klupe-tribine, a izuzetno može imati pomoćne zatvorene montažne objekte (blagajna, smeštaj rekvizita i sl.), a koristi se sezonski ili u toku cele godine.
Objekat namenjen za iznajmljivanje sportskih i rekreativnih bicikala i rekvizita za sport i rekreaciju je zatvoreni, odnosno zatvoreno - otvoreni montažno-demontažni objekat (blagajna, smeštaj sportskih i rekreativnih bicikala i rekvizita i sl.).
Rešenje o odobrenju postavljanja sportskih i rekreativnih objekata može se neposredno izdati gradu ili javnom preduzeću, odnosno ustanovi čiji je osnivač grad Užice ili pravnom licu odnosno preduzetniku po sprovedenom konkursu na period od najduže četiri godine.
Objekti koji se postavljaju u toku manifestacija
U toku trajanja zabavnih, sportskih i dečijih programa, izložbi i manifestacija na otvorenom, povremene prodaje robe (poljoprivredni proizvodi, prodaja na vašarima, praznična prodaja i sl.) mogu se postavljati objekti privremenog karaktera iz člana 2. ove Odluke izuzev kioska, bašti, objekata za izlaganje i prodaju robe ispred prodajnog objekta i tendi i nastrešnica.
Programom se određuju lokacije, vrsta i broj objekata i drugi uslovi za manifestacije koje se redovno održavaju (vašari, prodaja poljoprivrednih proizvoda i rukotvorina, praznična prodaja i dr.).
Drugi privremeni objekti i uređaji
Drugi privremeni objekti i uređaji, kao i ostala zauzeća javnih površina na osnovu odobrenja nadležnog gradskog organa, uz uslov da ne ugrožavaju bezbednost saobraćaja, nesmetano kretanje pešaka, nesmetan ulaz u stambene i poslovne objekte, kao i pristup hidrantima i komunalnim objektima mogu se odobriti rešenjem nadležne uprave uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradonačelnika ili Gradskog veća za period koji ne može biti duži od 7 dana.
Pod drugim privremenim objektima podrazumevaju se i letnjikovci, vidikovci, "brodski" kontejneri koji moraju ispunjavati sve uslove iz stava 1. ovog člana i mogu se odobriti rešenjem nadležne uprave uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradonačelnika ili Gradskog veća za period do četiri godine.
III POSTUPAK IZDAVANJA ODOBRENJA ZA POSTAVLJANJE MANJIH MONTAŽNIH OBJEKATA PRIVREMENOG KARAKTERA
Rešenje kojim se odobrava postavljanje objekta, odnosno uređaja na površinama iz člana 4. ove Odluke (u daljem tekstu: odobrenje), donosi gradska uprava nadležna za poslove građenja.
Podnosilac zahteva za izdavanje odobrenja dužan je da uz zahtev priloži:
1. kopiju katastarskog plana i prepis lista nepokretnosti za katastarsku parcelu na kojoj se objekat postavlja,
2. izvod iz Registra privrednih subjekata, ne stariji od deset dana, odnosno potvrda o upisu u Registar poljoprivrednih gazdinstava, za tekuću godinu za podnosioca zahteva, ili potpisana izjava podnosioca zahteva da je saglasan da nadležni organ uprave može po službenoj dužnosti vršiti uvid, pribavljati i obrađivati sve podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kod ovog ili drugih organa, a koji su neophodni za odlučivanje,
3. dokaz o izmirenim obavezama po osnovu naknade za zauzeće javne površine, ako je imao odobrenje za zauzeće javne površine u prethodnom periodu,
4. Za bašte zatvorenog tipa, podnosilac zahteva dostavlja izvod iz lista nepokretnosti kao dokaz da je za ugostiteljski objekat izdata upotrebna dozvola.
Uz zahtev se dostavljaju i drugi dokazi u zavisnosti od posebnih uslove utvrđenih ovom Odlukom i to:
- za postavljanje kioska: rešenje o dodeli na korišćenje javne površine za postavljanje manjeg montažnog objekta, ugovor o korišćenju javne površine, idejno rešenje izrađen u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji objekata i odredbama ove odluke ili prospekt proizvođača sa potrebnom tehničkom dokumentacijom;
- za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta: dokaz da je podnosilac zahteva vlasnik ili zakupac poslovnog prostora ispred koga se postavlja letnja bašta i idejno rešenje izrađeno u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji i odredbama ove odluke, sa podacima o dužini i površini postojećeg ugostiteljskog objekta i dokaz o izmirenim obavezama po osnovu naknade za zauzeće javne površine, ako je imao odobrenje za zauzeće javne površine u prethodnom periodu;
- za postavljanje rekonstruisanog prevoznog sredstva: podatke o registraciji i gabaritima i karakteristikama prevoznog sredstva;
- za postavljanje objekta za izlaganje i prodaju robe ispred prodajnog objekta i postavljanje tende i nastrešnice: dokaz da je podnosilac zahteva vlasnik ili zakupac poslovnog prostora ispred koga se objekat postavlja;
- za postavljanje aparata za pripremu i prodaju hrane ili sladoleda na javnim površinama kao samostalnih objekata: rešenje o dodeli na korišćenje javne površine za postavljanje manjeg montažnog objekta, ugovor o korišćenju javne površine i fotografija aparata sa tačnom pozicijom i dimenzijama manjeg montažnog objekta, a za postavljanje aparata za pripremu i prodaju sladoleda i ugovor sa vlasnikom ili zakupcem ugostiteljskog objekta o korišćenju sanitarnih prostorija u objektu ispred koga se aparat postavlja;
- za postavljanje rashladnih uređaja: rešenje o dodeli na korišćenje javne površine za postavljanje manjeg montažnog objekta, ugovor o korišćenju javne površine za objekat uz koji se postavlja rashladni uređaj, odnosno dokaz da je podnosilac zahteva vlasnik ili zakupac poslovnog prostora ispred koga se postavlja uređaj;
- za postavljanje aparata i objekata za zabavu: rešenje o dodeli na korišćenje javne površine za postavljanje manjeg montažnog objekta, ugovor o korišćenju javne površine i fotografija aparata sa tačnom pozicijom i dimenzijama manjeg montažnog objekta;
- za postavljanje objekta i opreme za prezentaciju delatnosti ili proizvoda i drugih objekata, uređaja i opreme koji se postavljaju prilikom održavanja javnih manifestacija: fotokopija potpune i blagovremene prijave javnog skupa sa svim prilozima i dokazom da je prijava blagovremeno predata Ministarstvu unutrašnjih poslova, organizaciona jedinica u Užicu, u skladu sa važećim propisima o javnom okupljanju;
- za postavljanje sportskih i rekreacionih objekata: idejni projekat izrađen u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji objekata i odredbama ove odluke.
Podnosilac zahteva za postavljanje manjeg montažnog objekta na građevinskom zemljištu koje nije u javnoj svojini Grada dužan je da uz zahtev dostavi dokaz da je jedini vlasnik ili zakupac građevinskog zemljišta na kome se postavlja manji montažni objekat ili overenu pisanu saglasnost lica koje je vlasnik ili korisnik navedenog građevinskog zemljišta.
Overenu pisanu saglasnost za postavljanje manjeg montažnog objekta na katastarskim parcelama na kojima je izgrađena višeporodična stambena, stambeno - poslovna zgrada ili poslovna zgrada, na kojima nije određeno zemljište za redovnu upotrebu objekta, izdaje stambena zajednica na osnovu odluke skupštine stambene zajednice donete u skladu sa zakonom kojim je propisano stanovanje i održavanje zgrada, odnosno pravno lice koje upravlja poslovnom zgradom u skladu sa odredbama istog zakona. Saglasnost mora sadržati označenje pravnog lica koje daje saglasnost, broj i datum odluke organa pravnog lica da se saglasnost izda, datum održavanja sednice organa upravljanja pravnog lica na kojoj je odluka doneta, broj katastarske parcele, katastarsku opštinu, dimenzije, površinu i tačnu lokaciju prostora na kome se postavlja objekat, označenje vremenskog perioda za koji se daje saglasnost i drugo. Potpis na ovoj saglasnosti mora biti overen kod nadležnog javnog beležnika.
Ako se manji montažni objekat postavlja na katastarskoj parceli na kojoj je izgrađeno više višeporodičnih stambenih, stambeno - poslovnih ili poslovnih zgrada, na kojima nije određeno zemljište za redovnu upotrebu objekta, podnosilac zahteva dužan je da dostavi saglasnost stambene zajednice ispred čije zgrade se objekat postavlja, na osnovu odluke skupštine stambene zajednice donete u skladu sa zakonom kojim je propisano stanovanje i održavanje zgrada, odnosno pravnog lica koje upravlja poslovnom zgradom u skladu sa odredbama istog zakona.
Zakup građevinskog zemljišta koje služi za redovnu upotrebu stambene ili poslovne zgrade dokazuje se dostavljanjem ugovora o zakupu zaključenog sa stambenom zajednicom, odnosno pravnim licem koje upravlja poslovnom zgradom, u skladu sa zakonom kojim je propisano stanovanje i održavanje zgrada.
Nadležni organ uprave će do kraja novembra tekuće godine, dostaviti obaveštenje korisniku bašte ugostiteljskog objekta kojim se korisnik obavezuje da, u roku od 15 dana od prijema obaveštenja, podnese zahtev za korišćenje bašte za narednu godinu.
Nadležni organ uprave će po prijemu zahteva za korišćenje bašte u roku od 15 dana, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine, izdati rešenje o odobrenju postavljanja bašte ugostiteljskog objekta za narednu godinu.
Nadležni organ uprave rešenjem će odbaciti zahtev koji ne sadrži potpune i tačne podatke o podnosiocu zahteva ili ako uz zahtev nisu dostavljeni propisani dokazi.
Nadležni organ uprave rešenjem će odbiti zahtev ako je u postupku utvrđeno da nisu ispunjeni propisani uslovi za izdavanje traženog rešenja.
Odobrenje iz člana 34. ove odluke posebno sadrži:
- podatke o podnosiocu zahteva (za pravna lica: poslovno ime, adresu sedišta pravnog lica, poreski identifikacioni broj, matični broj pravnog lica, tekući račun; za preduzetnike: poslovno ime, adresu sedišta, poreski identifikacioni broj, matični broj, tekući račun; za fizička lica: poreski identifikacioni broj, jedinstveni matični broj građana, tekući račun, adresu stanovanja);
- bliže opisanu lokaciju s pozivom na broj katastarske parcele na kojoj će se delatnost obavljati, dimenzije i površinu prostora koja je odobrena za korišćenje (izraženu u m2) i zonu u kojoj se nalazi prostor odobren za korišćenje,
- tip, veličinu i namenu objekta;
- način postavljanja i rok postavljanja objekta, odnosno korišćenja javne površine;
- način održavanja prostora;
- zabranu da se objekat odnosno lokacija daje u podzakup ili na korišćenje drugom licu;
- obavezu redovnog izmirivanja naknade za zauzeće javne površine i stavljanje van snage rešenja po službenoj dužnosti u slučaju neizmirivanja obaveza;
- obavezu uklanjanja nakon isteka roka;
- obavezu investitora da ukloni manji montažni objekat sa lokacije o svom trošku bez prava na nadoknadu i obezbeđivanje druge lokacije, u slučaju privođenja zemljišta nameni po urbanističkom planu ili u slučaju nastupanja drugih okolnosti zbog kojih se predmetna lokacija mora preurediti ili istekom roka utvrđenog ugovorom o davanju zemljišta na korišćenje, odnosno istekom pet godina od dana zaključenja ugovora o korišćenju javne površine;
Sastavni deo odobrenja je:
- izvod iz programa postavljanja manjih montažnih objekata;
- idejno rešenje objekta, ukoliko je podnosilac zahteva bio dužan da ga dostavi uz zahtev;
- idejni projekat objekta, ukoliko je podnosilac zahteva bio dužan da ga dostavi uz zahtev.
Protiv rešenja kojim se odobrava postavljanje manjeg montažnog objekta ili se zahtev odbija ili odbacuje, može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Užica, u roku od osam dana od dana dostavljanja.
Na rešenje kojim se po službenoj dužnosti stavlja van snage rešenje kojim se odobrava postavljanje manjeg montažnog objekta može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Užica u roku od osam dana od dana dostavljanja.
IV POSTUPAK DODELE LOKACIJA ZA POSTAVLJANJE MANJIH MONTAŽNIH OBJEKATA PRIVREMENOG KARAKTERA
Manji montažni objekti iz člana 3. ove Odluke postavljaju se na osnovu Programa za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na javnim i drugim površinama na teritoriji grada Užica(u daljem tekstu Program).
Program iz stava 1. ovog člana izrađuje JP "Užice razvoj" Užice, a usvaja ga Gradsko veće na predlog Komisije za postavljanje i uklanjanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na javnim i drugim površinama (u daljem tekstu Komisija), koju rešenjem obrazuje Gradonačelnik.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i pet članova, od koji su pet članova iz reda Gradskih uprava i dva člana iz JP "Užice razvoj" Užice.
Način obavljanja stručnih i administrativnih poslova Komisije definiše se Pravilnikom o radu na prvoj konstitutivnoj sednici.
Izmena članova vrši se na predlog Grade uprave i JP "Užice razvoj".
Program iz stava 1. donosi se na period do 10 godina.
Ukoliko Program sadrži lokacije za postavljanje objekata koje se nalaze u zaštićenom prirodnom ili kulturnom dobru, pre donošenja Programa pribavlja se saglasnost upravljača tog javnog dobra i ministarstva nadležnog za poslove prostornog planiranja i urbanizma.
Inicijativu za izmenu odnosno dopunu Programa mogu podneti JP "Užice razvoj" Užice, gradska uprava, zainteresovana pravna ili fizička lica, mesne zajednice, organizacije i udruženja i drugi subjekti i podnosi se Komisiji.
O inicijativi za izmenu programa odlučuje Gradsko na veće na predlog Komisije, a rešenje donosi nadležna Gradska uprava.
Program postavljanja manjih montažnih objekata sadrži tekstualni deo i grafičke priloge.
Tekstualni deo sadrži:
- opise lokacije, dimenzije i njihove površine;
- veličinu, namenu i /ili tip montažnih objekata;
- osnovne karakteristike materijala za izgradnju i spoljni izgled objekta.
Grafički deo sadrži grafički prikaz lokacije, potrebne grafičke priloge i druge podatke od značaja za pripremanje tehničke dokumentacije.
Postupak, uslovi i način dodele lokacija za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na javnim i drugim površinama na teritoriji grada Užica, propisani su odredbama Odluke o građevinskom zemljištu ("Službeni list grada Užica" broj 19/22 i 46/24) u delu IV Davanje građevinskog zemljišta u zakup.
V PRIVREMENI OBJEKTI ZA KOJE SE NE DONOSI PROGRAM
- Ograde za obezbeđenje sigurnosti i ograđivanje gradilišta, skela i drugi objekti u funkciji gradilišta.
- Oprema za oglašavanje i reklamiranje (donosi se na osnovu Odluke o oglašavanju).
- Objekti za deponovanje i separaciju rečnih agregata (postavlja se na način i u postupku propisanom članom 147. Zakona o planiranju i izgradnji).
- Drugi privremeni objekat (veće površine od 10,5 m2) iz Programa, (postavlja se na način i u postupku izdavanja odobrenja za postavljanje privremenog objekta nadležnog organa uprave).
VI KORIŠĆENJE PRIVREMENIH OBJEKATA
Korisnik privremenog objekta je dužan da objekat koristi u skladu sa rešenjem o odobrenju postavljanja privremenog objekta i ovom odlukom, kao i da prostor oko objekta održava u urednom i ispravnom stanju.
Korisnik privremenog objekta je dužan da na privremeni objekat istakne na vidljivo mesto rešenje o odobrenju postavljanja privremenog objekta.
Zabranjeno je:
- postavljati privremeni objekat bez odobrenja nadležnog organa ili protivno odobrenju nadležnog organa i odobrenoj dokumentaciji;
- vršiti zamenu odobrenog i izgrađenog privremenog objekta drugim objektom bez odobrenja nadležnog organa;
- vršiti promenu namene privremenog objekta bez odobrenja nadležnog organa.
VII UKLANJANJE PRIVREMENIH OBJEKATA
Investitor privremenog objekta dužan je da ukloni objekat sa lokacije o svom trošku, bez prava na nadoknadu i prava na obezbeđenje nove lokacije u slučaju:
- privođenja zemljišta nameni po urbanističkom planu,
- nastupanja drugih okolnosti zbog kojih se predmetna lokacija mora preurediti
- isteka roka utvrđenog ugovorom o davanju zemljišta na korišćenje, a najduže po isteku roka od 5 godina od dana zaključenja ugovora o davanju zemljišta na korišćenje, bez mogućnosti produžavanja istog.
Vlasnik privremenog objekta dužan je da ukloni objekat u roku predviđenom u rešenju donetom od strane inspektora ili organa koji je izdao rešenje ako je objekat postavljen:
- Bez odobrenja nadležnog organa,
- Postavljen sa odobrenjem za postavljanje, ako je rok za postavljanje istekao, odnosno ako je odobrenje za postavljanje prestalo da važi, ili je istekao rok na koji je zemljište dato u zakup
- I u drugim slučajevima propisanim zakonom i ovom Odukom.
U slučaju da vlasnik privremenog objekta ne postupi po rešenju inspektora u ostavljenom roku, uklanjanje objekta izvršiće se prinudnim putem na teret vlasnika objekta.
Ukoliko privremeni objekat iz stava 1. ovog člana priključen na komunalnu infrastrukturu, imalac prava upravljanja je dužan da po dostavljenom rešenju inspektora onemogući njeno korišćenje.
Prinudno uklanjanje privremenog objekta i uređaja-opreme vrši obavlja na osnovu rešenja nadležnog inspektora Grupa za opšte poslove i poslove izvršenja, Gradske uprava za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju uz angažovanje lica koje je osposobljeno za obavljanje tog posla.
Sredstva potrebna za privremeno uklanjanje i odlaganje predmetnih objekata obezbeđuju se iz budžeta grada Užica.
Smeštaj i čuvanje prinudno uklonjenih privremenih objekata i aparata-uređaja obezbeđuje grad i ista ne odgovara za oštećenja nastala u ovakvom slučaju pri prinudnom uklanjanju i smeštaju i čuvanju uklonjenih objekata i aparata-uređaja.
Grad ne snosi odgovornost za robu koja se nalazi u privremenom objektu i aparatima- uređajima koji se uklanjaju.
Vlasnik plaća troškove uklanjanja i čuvanja i predviđene kazne za objekat i aparat, prilikom preuzimanja istih.
Ukoliko vlasnik u roku od 30 dana od dana prinudnog uklanjanja privremenog objekta ili, aparata ne preuzme objekat ili aparat-uređaj, isti se prodaje na javnoj licitaciji.
Sredstva ostvarena prodajom privremeno oduzetog objekta i predmeta prihod su budžeta grada.
U slučaju da je investitor NN (nepoznato) lice i da ne poseduje odobrenje nadležnog organa, nadležni inspektor će doneti rešenje o uklanjanju sa kratkim rokom koji može biti izražen i u satima. Rešenje o uklanjanju se dostavlja stavljanjem na objekat, odnosno uređaj i smatra se uručenim. Ukoliko se pojavi vlasnik objekta, odnosno uređaja postupak preuzimanja isti je kao i za slučaj kada je poznat investitor, u skladu sa Odlukom o komunalnom uređenju.
Za vreme održavanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad ili izvođenja radova, objekti i uređaji postavljeni na javnoj površini u skladu sa odobrenjem, mogu se privremeno ukloniti za vreme trajanja manifestacije, odnosno dok traju radovi, a za to vreme će biti produženo važenje odobrenja.
Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši gradska uprava nadležna za urbanizam i izgradnju.
Ova gradska uprava je dužna da odmah po donošenju, bez odlaganja, dostavi organu grada Užice nadležnom za vršenje inspekcijskog nadzora sva rešenja koja donese primenom ove Odluke.
Inspekcijski nadzor vrši Gradska uprava za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju.
Kontrolu sprovođenja ove odluke vrši komunalna milicija.
Posao komunalne milicije je da vrši kontrolu sprovođenja ove odluke. (član.10 Zakona o komunalnoj miliciji "Službeni glasnik RS", broj 49/2019).
Nadležni inspektor će doneti rešenje kojim će naložiti uklanjanje objekta o trošku investitora u slučaju da:
- investitor postupi suprotno zabrani iz člana 44. odluke;
- nastupe okolnosti određene članom 45. odluke;
- objekat izgubi građevinsku vrednost ili je sklon padu ili se ne koristi prema utvrđenoj nameni duže od 60 dana.
- U vršenju inspekcijskog nadzora, nadležni inspektor je ovlašćen da: naredi izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka;
- naredi otklanjanje posledica koje su učinjene radnjama ili propuštanjem protivno odredbama ove odluke;
- naredi uklanjanje objekta i preduzme druge mere u skladu sa zakonom i propisima Grada i to:
- kada se objekat, za čije postavljanje je utvrđeno Programom, postavi na mesto koje nije određeno Programom;
- kada se objekat, postavi ili koristi bez rešenja;
- kada je objekat, postavljen ili se koristi suprotno uslovima utvrđenim rešenjem;
- kada se promeni neki od uslova utvrđen rešenjem, a lice ili pravni subjekt, se toj promeni ne prilagodi u ostavljenom roku;
- kada objekat, koristi neovlašćeno lice,
- Uklanjanje objekta vrši se o trošku zakupca mesta, odnosno lica ili pravnog subjekta.
- Ako lice ili pravni subjekt ne postupi po rešenju komunalnog inspektora i ne ukloni objekat, rešenje će se izvršiti preko drugog lica, u skladu sa zakonom.
Sredstva za izvršenje rešenja obezbeđuju se iz budžeta grada Užica
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 200.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
- postupi protivno članu 8. ove Odluke;
- postupi protivno odredbi člana 43. stav 1. ove Odluke;
- postupi protivno odredbi člana 44. ove Odluke;
- postupi protivno odredbi člana 45. ove Odluke;
- postupi protivno odredbi člana 46. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 150.000 dinara.
Za prekršaje iz ovog člana komunalni inspektor, odnosno komunalni milicionar, izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 120.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako postupi protivno odredbi člana 7. ove Odluke
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 20.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 60.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako privremeni objekat ili uređaj ne postavi u skladu sa rešenjem izdatim u skladu sa članom 34. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara.
Zahtevi za postavljanje privremenih objekata, odnosno manjih montažnih objekata privremenog karaktera, podneti pre stupanja na snagu ove odluke, koji nisu pravnosnažno rešeni do stupanja na snagu ove odluke, rešiće se po odredbama ove odluke.
Odredbe ove odluke odnose se i na korišćenje i raspolaganje privremenim, odnosno manjim montažnim objektima izgrađenim ili postavljenim po ranije važećim propisima.
Do donošenja Programa i okončanja postupka dodele lokacija za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na osnovu ovog Programa, a najduže do jedne godine, nadležni organ uprave određivaće lokacije za postavljanje manjih montažnih objekata na javnim površinama u postupku izdavanja rešenja o odobrenju postavljanja ovih objekata.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o postavljanju i uklanjanju manjih montažnih objekata privremenog karaktera na javnim i drugim površinama ("Službeni list grada Užica", broj 19/22).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".