PRAVILNIKO ZAJEDNIČKOM MEDICINSKOM SNABDEVANJU ZDRAVSTVENIH USTANOVA("Sl. glasnik RS", br. 40/2001 i 42/2001 - ispr.) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuje organizacija, postupak i način obavljanja poslova zajedničkog medicinskog snabdevanja lekovima, medicinskim sredstvima i medicinskom opremom zdravstvenih ustanova koje posluju sredstvima u državnoj svojini (u daljem tekstu: zajedničko medicinsko snabdevanje zdravstvenih ustanova).
U organizovanju i sprovođenju postupka zajedničkog medicinskog snabdevanja učestvuju zdravstvene ustanove, Republički zavod za zdravstveno osiguranje i Ministarstvo zdravlja i zaštite životne okoline (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Ministarstvo utvrđuje planove potreba u lekovima, medicinskim sredstvima i medicinskoj opremi zdravstvenih ustanova koje posluju sredstvima u državnoj svojini.
Planovi potreba u lekovima, medicinskim sredstvima i medicinskoj opremi utvrđuju se kao mesečni, kvartalni, polugodišnji ili godišnji planovi na nivou Republike Srbije.
Izuzetno, ukoliko se ukaže potreba, a na zahtev zdravstvene ustanove, Ministarstvo može svojim aktom odobriti nabavku nedostajućih količina lekova, medicinskih sredstava i medicinske opreme. Zahtev zdravstvene ustanove mora sadržati obrazloženje, naziv, količinu, cene i ukupnu vrednost traženih lekova i medicinskih sredstava, kao i odluku o izboru najpovoljnije ponude, shodno statutu zdravstvene ustanove i drugim propisima koji regulišu rad zdravstvene ustanove.
Akt iz stava 3 ovog člana Ministarstvo dostavlja Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje i zdravstvenoj ustanovi, radi realizacije.
Aktom ministra zdravlja i zaštite životne okoline (u daljem tekstu: ministar) mogu se iz planova potrebe izuzeti pojedinačne kategorije lekova i medicinskih sredstava, ukoliko se radi o specifičnim potrebama pojedinih zdravstvenih ustanova, ili ukoliko se radi o pojedinim kategorijama medicinskih sredstava za koje se utvrdi da ne postoji svrsishodnost planiranja, bilo zbog malog obima i vrednosti potreba ili iz drugih razloga.
Za snabdevanje lekovima i medicinskim sredstvima iz stava 1 ovog člana, Ministarstvo raspisuje javni oglas za izbor dobavljača navedenih lekova i medicinskih sredstava zdravstvenih ustanova koje posluju sredstvima u državnoj svojini.
Akt iz stava 1 ovog člana mora sadržati i način realizacije nabavke lekova i medicinskih sredstava, kao i način finansiranja nabavke. Ovaj akt se radi realizacije dostavlja zdravstvenoj ustanovi i Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje.
Radi utvrđivanja planova potreba za nabavkom lekova, medicinskih sredstava i medicinske opreme i sprovođenja planiranja, ukoliko smatra za neophodno, Ministarstvo može angažovati zdravstvene ustanove koje posluju sredstvima u državnoj svojini ili druga pravna lica, a u cilju kvalitetnijeg i realnijeg planiranja i racionalnijeg iskorišćavanja kadrovskih i drugih raspoloživih resursa.
Na osnovu planova potreba iz člana 3 stav 2 ovog pravilnika Ministarstvo raspisuje javni oglas (tender ili ograničeni tender) za snabdevanje zdravstvenih ustanova koje posluju sredstvima u državnoj svojini.
Radi raspisivanja tendera i efikasnije obrade tenderske dokumentacije, Ministarstvo može angažovati zdravstvenu ustanovu koja posluje sredstvima u državnoj svojini ili drugo pravno lice.
Odluku o izboru najpovoljnije ponude po tenderu iz člana 6 ovog pravilnika donosi ministar, a na osnovu izveštaja Komisije za izbor najpovoljnije ponude.
Komisiju za izbor najpovoljnije ponude iz člana 7 ovog pravilnika obrazuje ministar.
Akt iz stava 1 ovog člana sadrži i bliže kriterijume za utvrđivanje najpovoljnije ponude.
Ograničeni tender iz člana 6 ovog pravilnika sprovodi se preko javnog poziva za prikupljanje ponuda za učešće na ograničenom tenderu za snabdevanje lekovima, medicinskim sredstvima i medicinskom opremom.
Odluku o izboru učesnika na ograničenom tenderu donosi ministar, u skladu sa čl. 7 i 8 ovog pravilnika.
Broj izabranih učesnika na ograničenom tenderu može biti najmanje tri, a najviše 15.
Izabrani učesnici iz člana 9 ovo pravilnika dostavljaju svoje ponude Ministarstvu, koje o njima odlučuje, saglasno čl. 7 i 8 ovog pravilnika.
Odluke iz člana 7 i člana 9 stav 2 ovog pravilnika dostavljaju se Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje, radi realizacije planova potreba za lekovima i medicinskim sredstvima.
Republički zavod za zdravstveno osiguranje ima obavezu sprovođenja odluke iz člana 3 stav 4, člana 4 stav 3, člana 7 i člana 9 stav 2 ovog pravilnika, a u skladu sa donetim planovima potreba za lekovima i medicinskim sredstvima.
Republički zavod za zdravstveno osiguranje realizuje svoje obaveze iz člana 12 ovog pravilnika u skladu sa propisima koji uređuju rad Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Republički zavod za zdravstveno osiguranje može delimično izmeniti komercijalne uslove u cilju postizanja boljih finansijskih efekata, s tim što ove izmene ne smeju uticati na izvršenje donetih planova potreba za lekovima i medicinskim sredstvima.
O izvršenju odluka Republički zavod za zdravstveno osiguranje dostavlja izveštaj Ministarstvu u roku od 15 dana od dostavljanja odluka iz čl. 7 i 9 ovog pravilnika.
Ministarstvo utvrđuje planove distribucije lekova i medicinskih sredstava.
Planovi distribucije lekova i medicinskih sredstava mogu biti mesečni, kvartalni, polugodišnji ili godišnji.
Planovi distribucije lekova i medicinskih sredstava mogu biti opšti i posebni.
Opštim planovima distribucije lekova i medicinskih sredstava obezbeđuju se potrebe pojedinih okruga, a posebnim planovima distribucije lekova i medicinskih sredstava obezbeđuju se specifične potrebe pojedinih zdravstvenih ustanova ili potrebe pojedinih specifičnih grupa osiguranika (dijabetičari, HIV, transplantirani i dr.).
Za realizaciju planova distribucije angažuju se veledrogerije putem ograničenog tendera saglasno čl. 7 i 8 ovog pravilnika.
Odluke o izboru veledrogerija koje učestvuju u zajedničkom medicinskom snabdevanju dostavljaju se Republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje, radi realizacije planova distribucije lekova i medicinskih sredstava.
Republički zavod za zdravstveno osiguranje ima obavezu realizacije odluka iz člana 21 ovog pravilnika, a u skladu sa donetim planovima distribucije lekova i medicinskih sredstava.
O izvršenju odluka Republički zavod za zdravstveno osiguranje dostavlja izveštaj Ministarstvu.
Republički zavod za zdravstveno osiguranje realizuje svoje obaveze iz člana 22 ovog pravilnika, u skladu sa propisima koji regulišu rad Republičkog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o zajedničkom snabdevanju ("Službeni glasnik RS", br. 26/2000 i 33/2000).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".