UREDBA
O PRODAJI KAPITALA I IMOVINE JAVNOM AUKCIJOM

("Sl. glasnik RS", br. 45/2001)

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom uredbom uređuje se postupak i način prodaje društvenog i državnog kapitala (u daljem tekstu: kapital), odnosno imovine, javnom aukcijom.

U javnoj aukciji utvrđuju se cena i kupac sa kojim se zaključuje ugovor o kupovini kapitala, odnosno imovine.

Član 2

Izrazi koji se koriste u ovoj uredbi imaju sledeća značenja:

Agencija za privatizaciju (u daljem tekstu: Agencija) jeste pravno lice koje promoviše, inicira, sprovodi i kontroliše postupak privatizacije, u skladu sa zakonom.

Javna aukcija (u daljem tekstu: aukcija) je metod privatizacije, javnim nadmetanjem učesnika u skladu sa utvrđenim uslovima prodaje.

Komisija za aukciju je komisija koja sprovodi prodaju kapitala i imovine metodom aukcije (u daljem tekstu: Komisija).

Aukcionar je lice koje tehnički sprovodi tok aukcije.

Depozit je novčani iznos koji uplaćuju zainteresovana lica radi obezbeđenja učešća na aukciji.

Početna cena u aukciji je donja granica raspona vrednosti kapitala, odnosno imovine koji je potvrdila Agencija za privatizaciju.

Specijalna aukcija je nadmetanje u kojem se cena snižava putem umanjenja od početne cene dok se neki od učesnika ne saglasi da kupi taj kapital odnosno imovinu po oglašenoj ceni.

Početna cena u specijalnoj aukciji je gornja granica raspona procenjene vrednosti kapitala subjekta privatizacije.

Minimalna cena u specijalnoj aukciji je iznos depozita ispod koje kapital odnosno imovina ne mogu biti prodati.

II PRIPREMA AUKCIJE

Član 3

Odluku o prodaji kapitala aukcijom donosi Agencija i o tome obaveštava subjekt privatizacije.

Član 4

Agencija organizuje aukciju.

U postupku organizovanja aukcije, Agencija:

1) priprema aukciju uključujući određivanje datuma i vremena održavanja aukcije i objavljivanje javnog poziva;

2) obrazuje Komisiju;

3) kontroliše i odobrava program privatizacije;

4) vrši i druge poslove od značaja za sprovođenje aukcije.

Aukcija se organizuje u saradnji sa berzom.

Član 5

Agencija objavljuje javni poziv za učešće na aukciji (u daljem tekstu: javni poziv) u sredstvima javnog informisanja (štampa, televizija, internet) najranije 30 dana pre dana održavanja aukcije.

Javni poziv iz stava 1 ovog člana sadrži:

 1) naziv subjekta privatizacije i matični broj subjekta privatizacije;

 2) procentualni iznos kapitala odnosno opis imovine koja se nudi na prodaju;

 3) finansijske i druge podatke o subjektu privatizacije od značaja za učesnike aukcije (broj zaposlenih, proizvodi, itd.);

 4) mesto i adresu održavanja aukcije;

 5) datum i vreme održavanja aukcije;

 6) šifru aukcijske prodaje;

 7) rok i način podnošenja prijave za učešće na aukciji;

 8) datum, vreme i mesto registracije učesnika;

 9) cenu, mesto i način dobijanja aukcijske dokumentacije;

10) iznos i način uplate depozita za učešće na aukciji;

11) kratak opis postupka aukcije;

12) početnu cenu za aukciju;

13) sredstva plaćanja;

14) datum, vreme i mesto obilaska subjekta privatizacije.

Član 6

Subjekt privatizacije i Agencija utvrđuju datum i vreme obilaska subjekta privatizacije.

Zainteresovana lica mogu da izvrše obilazak subjekta privatizacije kada potpišu ugovor o čuvanju poverljivih podataka.

Član 7

Agencija i Komisija obezbeđuju pod jednakim uslovima svim zainteresovanim licima pristup informacijama od značaja za aukciju.

Član 8

Prodaju metodom aukcije sprovodi Komisija koju obrazuje Agencija.

Komisija, u saradnji sa Agencijom i nadležnim organima subjekta privatizacije obezbeđuje neophodne uslove za održavanje aukcije.

Komisija ima pet članova.

Komisija iz reda svojih članova imenuje predsednika Komisije.

Komisija se imenuje za jednu ili više aukcija.

Član 9

Komisija obavlja sledeće poslove:

1) nadgleda i sprovodi prodaju aukcijom;

2) registruje lica koja imaju pravo učešća na aukciji;

3) imenuje aukcionara i pomoćnika aukcionara;

4) održava red na aukciji i izriče mere u slučaju ometanja njenog toka;

5) proglašava kupca;

6) potpisuje zapisnik;

7) proglašava aukciju neuspelom;

8) vrši i druge poslove od značaja za sprovođenje aukcije, u skladu sa zakonom.

Komisija donosi odluke većinom glasova članova Komisije.

Stručno-konsultativne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja Agencija.

III PRIJAVA ZA UČEŠĆE I REGISTRACIJU UČESNIKA

1. Aukcijska dokumentacija

Član 10

Aukcijska dokumentacija sadrži:

1) program privatizacije;

2) ugovor o čuvanju poverljivih podataka;

3) nacrt ugovora o prodaji;

4) prijavu učešća na aukciji.

Fizičkim i pravnim licima koja izraze interes za učešće na aukciji prodaje se aukcijska dokumentacija po ceni koju određuje ministar nadležan za poslove privatizacije.

Potvrda o uplati cene iz stava 2 ovog člana za aukcijsku dokumentaciju sadrži šifru aukcijske prodaje i može se predati neposredno Agenciji ili na mestu koje je određeno u javnom pozivu, a može se poslati i faksom na broj određen u javnom pozivu.

Po prijemu potvrde iz stava 3 ovog člana, aukcijska dokumentacija će biti predata ili poslata zainteresovanim fizičkim ili pravnim licima u roku od tri dana.

2. Ugovor o prodaji

Član 11

Nacrt ugovora o prodaji izrađuje Agencija (u daljem tekstu: nacrt ugovora).

Nacrt ugovora sadrži obavezu kupca da će obezbediti kontinuitet poslovanja subjekta privatizacije, uslove korišćenja zemljišta, sredstva i uslove plaćanja cene.

Nacrt ugovora može da sadrži obavezu kupca za ulaganje sredstava u subjekt privatizacije, rešavanje pitanja zaposlenih i zaštitu životne sredine.

Nacrt ugovora ne sadrži prodajnu cenu.

Učesnici na aukciji potpisuju nacrt ugovora pre održavanja aukcije.

Potpisivanjem nacrta ugovora učesnici na aukciji se obavezuju na prihvatanje uslova iz nacrta ugovora.

Nacrt ugovora u koji je uneta prodajna cena i podaci o učesniku aukcije koji je proglašen kupcem na aukciji i koji je potpisan od ovlašćenog lica Agencije i subjekta privatizacije postaje ugovor o prodaji.

Prodajna cena je poslednja cena utvrđena na aukciji.

3. Učesnici na aukciji

Član 12

Pravo učešća na aukciji imaju domaća i strana pravna i fizička lica.

Lica iz stava 1 ovog člana mogu učestvovati na aukciji ako su:

1) kupili aukcijsku dokumentaciju;

2) registrovani kao učesnici na aukciji;

3) uplatili depozit.

Član 13

Kada se učesnik prijavi na aukciju za kupovinu jednog ili više subjekata privatizacije, može da ovlasti jedno lice za zastupanje na nadmetanju, koje je odgovorno za ponudu učesnika i ispunjenje svih obaveza prema Komisiji.

Ovlašćenje iz stava 1 ovog člana mora biti overeno u sudu.

Član 14

Pravo učešća na aukciji nemaju:

1) fizička i pravna lica koja imaju finansijske obaveze prema subjektu čiji je kapital odnosno imovina predmet privatizacije;

2) članovi Komisije;

3) srodnici prvog naslednog reda članova Komisije;

4) pravno lice u vlasništvu članova Komisije;

5) pravno lice u vlasništvu srodnika prvog naslednog reda članova Komisije;

6) druga lica u skladu sa zakonom.

4. Prijava za učešće na aukciji

Član 15

Prijava domaćeg fizičkog lica za učešće na aukciji sadrži:

1) šifru aukcijske prodaje i naziv subjekta privatizacije;

2) ime i prezime;

3) ime i prezime jednog od roditelja;

4) adresu, matični broj i potpis;

5) broj telefona i broj faksa;

6) broj računa za vraćanje depozita;

7) potvrda nadležne službe javnih prihoda o izmirenju obaveza po osnovu poreza, doprinosa i ostalih dažbina, ne starija od 15 dana od dana podnošenja prijave za učešće na aukciji.

Prijava domaćeg pravnog lica za učešće na aukciji sadrži:

1) šifru aukcijske prodaje i naziv subjekta privatizacije;

2) firmu i matični broj;

3) ime i prezime direktora i njegov potpis;

4) overenu fotokopiju izvoda iz sudskog registra;

5) overenu fotokopiju ovlašćenja za zastupanje na aukciji koje donosi nadležni organ;

6) broj računa za vraćanje depozita;

7) potvrda nadležne službe javnih prihoda o izmirenju obaveza po osnovu poreza, doprinosa i ostalih dažbina, ne starija od 15 dana od dana podnošenja prijave za učešće na aukciji.

Prijava stranog fizičkog lica za učešće na aukciji sadrži:

1) šifru aukcijske prodaje i naziv subjekta privatizacije;

2) ime i prezime;

3) ime i prezime jednog od roditelja;

4) adresu, državljanstvo, jedinstveni identifikacioni broj i potpis;

5) broj računa za vraćanje depozita.

Prijava stranog pravnog lica za učešće na aukciji sadrži:

1) šifru aukcijske prodaje i naziv subjekta privatizacije;

2) firmu i matični broj;

3) ime i prezime direktora i njegov potpis;

4) overenu fotokopiju izvoda iz sudskog registra;

5) overenu fotokopiju ovlašćenja za zastupanje na aukciji koje donosi nadležni organ;

6) broj računa za vraćanje depozita.

Član 16

Uz prijavu se dostavlja potpisan nacrt ugovora iz člana 11 ove uredbe i dokaz o uplati depozita.

Agenciji se dostavlja popunjena prijava za učešće na aukciji, potpisan nacrt ugovora i dokaz o uplati depozita u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana određenog za održavanje aukcije.

Član 17

Agencija je dužna da najmanje sedam dana pre dana određenog za održavanje aukcije obavesti zainteresovana fizička i pravna lica o odobravanju prijave za učešće na aukciji.

Agencija može uputiti zahtev zainteresovanim fizičkim i pravnim licima da prijave za učešće na aukciji koje ne sadrže svu potrebnu dokumentaciju, dopune ili izmene u roku od dva dana od dana dostavljanja obaveštenja iz stava 1 ovog člana.

Obaveštenje o broju učesnika na aukciji ne može se davati pre održavanja aukcije.

Agencija može odlučiti da otkaže aukciju, ako na osnovu prijava oceni da je narušen princip slobodne tržišne konkurencije i o tome obaveštava zainteresovana fizička i pravna lica.

IV SPROVOĐENJE AUKCIJE

1. Registracija učesnika na aukciji

Član 18

Postupak registracije učesnika na aukciji obavlja Komisija.

Registracija obuhvata:

1) proveru identiteta podnosioca prijave ili njegovog punomoćnika;

2) proveru verodostojnosti ovlašćenja punomoćnika;

3) proveru odobrenja Agencije za učešće na aukciji;

4) izdavanje numerisane aukcijske kartice;

5) potpis podnosioca prijave ili punomoćnika na listi učesnika.

Zainteresovana lica koja su dobila odobrenje iz člana 17 stav 1 ove uredbe a ne registruju se za aukciju gube pravo na vraćanje depozita.

Član 19

Komisija dva sata pre početka aukcije započinje registraciju učesnika na aukciji na mestu održavanja aukcije.

Registracija učesnika završiće se 10 minuta pre početka aukcije.

Smatra se da su ispunjeni uslovi za sprovođenje aukcije ako je najmanje jedno lice steklo status učesnika na aukciji, ako prisustvuje aukciji ili ako aukciji prisustvuje njegov ovlašćeni predstavnik.

U slučaju da nisu ispunjeni uslovi iz stava 3 ovog člana Komisija će proglasiti aukciju neuspelom.

2. Tok aukcije

Član 20

Aukcija je javna i mogu joj prisustvovati sva zainteresovana lica.

Član 21

Predsednik Komisije je dužan da obezbedi jednak tretman svih učesnika na aukciji i nesmetan postupak isticanja ponuda.

Član 22

U vreme koje je određeno kao vreme početka aukcije aukcionar otvara aukciju i:

1) oglašava ime subjekta privatizacije i šifru aukcijske prodaje;

2) oglašava procenat kapitala odnosno imovine koji se nudi na prodaju;

3) oglašava početnu cenu i objašnjava dalji postupak sprovođenja aukcije;

4) poziva učesnike da traže razjašnjenje ukoliko ima nejasnoća.

Kada učesnici nisu zadovoljni saopštenjem iz stava 1 ovog člana mogu usmeno u zapisnik uložiti prigovor koji ne ometa aukciju.

Predsednik Komisije odlučiće o osnovanosti prigovora iz stava 2 ovog člana.

2.1. Aukcija sa jednim učesnikom

Član 23

Ukoliko je samo jedno lice steklo status učesnika na aukciji, taj učesnik proglašava se kupcem, a početna cena na aukciji je prodajna cena.

Ako učesnik iz stava 1 ovog člana odbije da prihvati prodajnu cenu gubi pravo na vraćanje depozita.

2.2. Aukcija sa više učesnika

Član 24

Ukoliko je više od jednog lica steklo status učesnika na aukciji, aukcionar oglašava početnu cenu, utvrđuje svako naredno uvećanje cene i poziva učesnike da istaknu ponudu podizanjem aukcijske kartice.

Ako postoji ponuda na nivou početne cene, aukcionar utvrđuje novu cenu, sprovodeći prethodno utvrđeno uvećanje cene i poziva učesnike da istaknu ponudu na novu utvrđenu cenu.

Utvrđivanje nove cene ponavlja se sve dok učesnici ističu ponude na ponovo utvrđene cene.

Ukoliko posle drugog poziva aukcionara nije istaknuta ponuda na poslednju utvrđenu cenu, aukcionar upućuje učesnicima poslednji poziv za isticanje ponude.

Kada ni posle trećeg poziva aukcionara nije istaknuta ponuda, predsednik Komisije udarcem čekića označava aukciju završenom, a kupcem proglašava učesnika koji je prvi ponudio najvišu cenu.

Član 25

Ukoliko ni posle trećeg poziva aukcionara niko od učesnika ne istakne ponudu na početnu cenu iz člana 24 stav 1 ove uredbe, aukcionar udarcem čekića označava početno nadmetanje za prodaju tog kapitala neuspelim i nastavlja specijalnom aukcijom.

2.3. Specijalna aukcija

Član 26

Ako je početno nadmetanje neuspešno u skladu sa članom 25 ove uredbe, započinje se odmah novo nadmetanje putem specijalne aukcije.

Specijalna aukcija je nadmetanje u kojem aukcionar oglašava početnu cenu i snižava je putem umanjenja od početne cene svaki put oglašavajući novu cenu.

Svako naredno umanjenje cena putem specijalne aukcije može da se menja u skladu sa članom 22 stav 1 tačka 3, ali ne može da bude veće od 10% prethodno ponuđene cene.

Ukupno umanjenje cene za prodaju kapitala putem specijalne aukcije može se vršiti do visine uplaćenog depozita.

Aukcionar najavljuje redni broj učesnika koji je prvi podigao svoju aukcijsku karticu kada je oglašena nova cena i udarcem čekića proglašava kupcem tog učesnika.

2.4. Održavanje reda

Član 27

Komisija je ovlašćena da preduzme mere u cilju obezbeđenja nesmetanog odvijanja toka nadmetanja.

Za ometanje toka nadmetanja predsednik Komisije javno opominje učesnika i upozorava učesnike o merama koje će se upotrebiti ako se ometanje nastavi.

Ako učesnik iz stava 2 ovog člana i posle opomene ometa tok aukcije, predsednik Komisije mu izriče meru udaljenja, koja se izvršava dobrovoljno ili je izvršavaju ovlašćena lica, zadužena za održavanje reda na aukciji.

Učesnik svojim ponašanjem ometa tok postupka kada:

1) ističe ponude suprotno pravilima;

2) ometa rad aukcionara ili Komisije na bilo koji drugi način.

Učesnik kome je izrečena mera udaljenja nema pravo na vraćanje depozita.

Član 28

Učesnik aukcije kome je izrečena mera udaljenja iz člana 27 stav 3 ove uredbe, može uložiti prigovor, usmeno na zapisnik.

Prigovor iz stava 1 ovog člana, ne odlaže aukciju, a o osnovanosti prigovora odlučuje Komisija, neposredno po njegovom ulaganju.

Odluka Komisije po prigovoru je konačna.

Član 29

Mere iz člana 27 stav 2 ove uredbe, predsednik Komisije može izricati i ostalim prisutnim licima.

2.5. Sredstva i uslovi plaćanja u aukciji

Član 30

Sredstva plaćanja u aukciji mogu biti u domaćoj i stranoj konvertibilnoj valuti.

Sredstva plaćanja mogu biti i u obveznicama po osnovu neisplaćene devizne štednje građana koje dospevaju zaključno sa danom prodaje kapitala ili imovine, izdatim fizičkim licima koja su državljani Republike Srbije.

U slučaju da u postupku prodaje aukcijom kapital ili imovina nisu prodati za sredstva plaćanja iz st. 1 i 2 ovog člana, Agencija, u roku od sedam dana od dana održavanja aukcije, objavljuje javni poziv za drugu aukciju u kojoj je sredstvo plaćanja u obveznicama po osnovu neisplaćene devizne štednje građana izdatim fizičkim licima koja su državljani Republike Srbije, bez obzira na rok njihovog dospeća.

Ukoliko je druga aukcija iz stava 3 ovog člana proglašena za neuspelu, Agencija odlučuje da li će se kapital subjekta privatizacije ponuditi na nekoj narednoj aukciji.

Član 31

Ako je proglašeni kupac na aukciji domaće fizičko lice, prodajnu cenu može platiti u šest jednakih godišnjih rata.

Prva rata umanjuje se za vrednost uplaćenog depozita, dok se preostale rate revalorizuju u skladu sa rastom indeksa cena na malo.

2.6. Zapisnik o aukciji

Član 32

O početku, toku i završetku aukcije, sastavlja se zapisnik o aukciji (u daljem tekstu: zapisnik).

Član 33

Zapisnik sadrži:

 1) spisak registrovanih učesnika;

 2) početnu cenu;

 3) konačnu prodajnu cenu postignutu u nadmetanju i podatke o kupcu;

 4) sredstva i uslove plaćanja;

 5) tri poslednje istaknute ponude ako ih je bilo;

 6) prezime i ime predsednika, ostalih članova Komisije i zapisničara;

 7) datum i vreme početka i završetka aukcije;

 8) izrečene mere prema učesnicima i prisutnim licima;

 9) prigovore podnosioca prijave;

10) ostale podatke od značaja za rad Komisije.

Član 34

Zapisnik potpisuju:

1) predsednik Komisije, članovi Komisije i zapisničar;

2) kupac ili njegov ovlašćeni zastupnik.

Član 35

Zapisnik se sastavlja u četiri istovetna primerka, od kojih dva pripadaju Agenciji, jedan kupcu i jedan subjektu privatizacije.

V ZAKLJUČIVANJE UGOVORA

Član 36

Posle proglašenja kupca, potpisivanja zapisnika i zaključivanja ugovora o prodaji kupac isplaćuje iznos u skladu sa ugovorom o prodaji zaključenim sa Agencijom i subjektom privatizacije.

Član 37

Kupac koji ne potpiše zapisnik ili ne izvrši plaćanje u predviđenom roku, gubi svojstvo kupca i pravo da učestvuje u budućim aukcijama, kao i pravo na vraćanje depozita.

Član 38

Ako proglašeni kupac ne potpiše zapisnik ili ne izvrši plaćanje u predviđenom roku, a bilo je drugih istaknutih ponuda, ugovor o prodaji zaključuje se sa učesnikom koji je istakao drugu najvišu ponudu po ceni koju je taj učesnik ponudio na aukciji.

Član 39

Ako proglašeni kupac ne potpiše zapisnik ili ne izvrši plaćanje u predviđenom roku, a nije bilo drugih istaknutih ponuda, aukcija se proglašava neuspelom.

Ako učesnik koji je istakao drugu najvišu ponudu odbije da zaključi ugovor ili ne izvrši plaćanje u predviđenom roku, aukcija se proglašava neuspelom.

Član 40

Depozit kupca se uračunava u prodajnu cenu.

Na uplaćeni depozit ne obračunava se kamata.

VI AKTIVNOSTI POSLE SPROVEDENE AUKCIJE

Član 41

Učesnicima koji nisu stekli pravo kupca, vraća se depozit u roku od 15 dana od dana održavanja aukcije, osim u slučajevima predviđenim ovom uredbom.

Ako Agencija ne vrati depozit u roku iz stava 1 ovog člana, obavezna je da plati zateznu kamatu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje visina zatezne kamate.

Član 42

O rezultatu aukcije Agencija obaveštava Centralni registar hartija od vrednosti u roku od tri dana od dana zaključivanja ugovora sa kupcem.

Član 43

Posle sprovedene aukcije Agencija objavljuje rezultate u sredstvima javnog informisanja u kojima je objavljen javni poziv iz člana 5 ove uredbe, najkasnije sedam dana od dana završetka javne aukcije.

Član 44

Kompletnu dokumentaciju za aukcije Komisija predaje Agenciji narednog dana od dana održavanja aukcije.

Dokumentaciju iz stava 1 ovog člana, Agencija čuva najmanje tri godine od dana prijema.

VII PROGRAM PRIVATIZACIJE

Član 45

Subjekt privatizacije dostavlja Program privatizacije Agenciji u rokovima i na način predviđen zakonom.

1. Sadržina Programa privatizacije

Član 46

Program privatizacije sadrži:

1) osnovne podatke o subjektu privatizacije;

2) podatke o stanju sredstava i obaveza;

3) analizu dosadašnjeg poslovanja subjekta privatizacije;

4) projekciju poslovanja subjekta privatizacije;

5) podatke o proceni vrednosti kapitala;

6) priloge.

Član 47

Osnovni podaci o subjektu privatizacije su:

1) firma subjekta;

2) sedište i adresa;

3) matični broj iz statistike;

4) naziv i šifra delatnosti;

5) ime i prezime direktora;

6) oblik organizovanja;

7) telefon i faks;

8) broj žiro računa;

9) povezivanje subjekta privatizacije ako je subjekt privatizacije preduzeće.

Član 48

Podaci o stanju sredstava i obaveza sadrže:

1) bilans stanja koji ne može biti stariji od 6 (šest) meseci;

2) pregled nekretnina (vrsta, namena i površina objekata, namena i površina zemljišta);

3) pregled najvažnije opreme;

4) pregled imovine i potraživanja koji su predmet sudskih sporova sa iznosom vrednosti sporova;

5) pregled obaveza koje su predmet sudskih sporova sa iznosom vrednosti sporova;

6) pregled imovine koja je pod hipotekom i pregled imovine drugih pravnih lica nad kojima subjekt privatizacije ima hipoteku.

Član 49

Analiza dosadašnjeg poslovanja sadrži:

1) pregled organizacione strukture sa brojem zaposlenih, starosnom i kvalifikacionom strukturom;

2) pregled osnovnih proizvoda, odnosno usluga;

3) pregled ukupnog prihoda po osnovnim vrstama proizvoda, odnosno usluga strukturi tržišta;

4) pregled troškova poslovanja;

5) strukture bilansa uspeha po godišnjem obračunu za poslednje tri godine.

Član 50

Projekcija poslovanja sadrži:

1) pregled i ocenu tržišne pozicije;

2) planove ulaganja u trajna osnovna sredstva;

3) projekcije bilansa uspeha i bilansa stanja za period od pet godina;

4) projekcije novčanih tokova za period od pet godina;

5) predlog regulisanja obaveza prema nadležnoj službi javnih prihoda, Agenciji za sanaciju banaka i državnim fondovima.

Član 51

Podaci o procenjenoj vrednosti kapitala sadrže:

1) ukupnu knjigovodstvenu vrednost kapitala;

2) knjigovodstvenu vrednost državnog, odnosno društvenog kapitala;

3) vrednost privatnog kapitala;

4) procenjenu vrednost kapitala koji se privatizuje u rasponu od najniže do najviše vrednosti.

Član 52

Uz program subjekt privatizacije obavezno prilaže sledeću dokumentaciju:

1) odluku upravnog odbora o usvajanju programa;

2) overene fotokopije rešenja o upisu u sudski registar;

3) overene fotokopije rešenja o upisu u sudski registar pravnih lica čiji je osnivač ili suosnivač subjekt privatizacije;

4) statut;

5) overene fotokopije izvoda iz zemljišnih knjiga, odnosno imovinsko-pravnu dokumentaciju za nekretnine na kojima subjekt privatizacije ima pravo svojine ili trajno pravo korišćenja;

6) overene fotokopije rešenja o upisanim hipotekama na nekretninama i ugovore o kreditima osiguranim hipotekom;

7) overene fotokopije rešenja o hipotekama na tuđim nekretninama upisanim u korist subjekta privatizacije i isprave o osnovu i visini potraživanja osiguranih hipotekom;

8) overene fotokopije ugovora o davanju subjekta privatizacije ili njegovog dela u zakup;

9) overene fotokopije ugovora o davanju nekretnina i opreme u zakup;

10) overene fotokopije ugovora o uzimanju nekretnina i opreme u zakup ili lizing;

11) rešenje nadležnog organa za procenu vrednosti kapitala o verifikaciji procene;

12) projekcija vrednosti prava zaposlenih na sticanje akcija bez naknade;

13) spisak postojećih akcionara ili članova društva sa ograničenom odgovornošću sa pojedinačnim učešćem u privatnom kapitalu;

14) overene fotokopije ugovora o kreditima sa ratama i rokovima otplate;

15) bilans stanja i bilans uspeha za poslednjih pet godina;

16) bruto bilans za prethodnu poslovnu godinu.

2. Odobravanje programa

Član 53

Ako je Program privatizacije urađen u skladu sa zakonom i ovom uredbom, Agencija donosi rešenje o odobravanju Programa privatizacije (u daljem tekstu: rešenje) u roku od 30 dana od dana dostavljanja Programa privatizacije i dostavlja ga subjektu privatizacije.

Član 54

Ako program privatizacije ne sadrži elemente iz čl. 47 do 52 ove uredbe ili je potrebno izvršiti ispravke ili izmene, Agencija, uz pismeno obrazloženje vraća subjektu privatizacije Program privatizacije na dopunu i ispravku, u roku od 30 dana od dana dostavljanja.

Član 55

Agencija može da izvrši promene Programa privatizacije u skladu sa zakonom i ovom uredbom.

O promenama Programa privatizacije Agencija pismeno obaveštava subjekt privatizacije.

Član 56

Program privatizacije se dostavlja Agenciji u dva overena primerka, zajedno sa odlukom nadležnog organa subjekta privatizacije o njegovom usvajanju.

Nakon odobravanja Programa privatizacije jedan primerak, overen od strane Agencije se vraća subjektu privatizacije.

Član 57

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".