PRAVILNIKO KORIŠĆENJU SREDSTAVA REPUBLIČKOG ZAVODA ZA TRŽIŠTE RADA("Sl. glasnik RS", br. 35/97, 39/97 - ispr., 52/97, 60/97, 22/98, 3/99, 8/2000, 29/2000 i 49/2001) |
I OPŠTE ODREDBE
Pravilnikom o korišćenju sredstava Republičkog zavoda za tržište rada (u daljem tekstu: Pravilnik), uređuju se uslovi, kriterijumi i način korišćenja sredstava Republičkog zavoda za tržište rada (u daljem tekstu: Zavod), u skladu sa Zakonom o zapošljavanju i ostvarivanju prava nezaposlenih lica (u daljem tekstu: Zakon) i Statutom Republičkog zavoda za tržište rada (u daljem tekstu: Statut).
Sredstva Zavoda koriste se za namene utvrđene Zakonom i Statutom, a naročito za:
1. sprovođenje programa zapošljavanja;
2. usklađivanje ponude i potražnje na tržištu rada;
3. ostvarivanje prava nezaposlenih lica;
4. druge obaveze, utvrđene zakonom i opštim aktima Zavoda.
Prvenstvo u usmeravanju i korišćenju sredstava imaju prava utvrđena zakonom, Statutom, Pravilnikom o uslovima i načinu ostvarivanja prava nezaposlenih lica i ovim pravilnikom.
Sredstva Zavoda se mogu dati na korišćenje: preduzeću, nezaposlenom licu i drugom fizičkom i pravnom licu (u daljem tekstu: korisnik sredstava), pod uslovima i na način utvrđen ovim pravilnikom.
Sredstva se odobravaju za korišćenje bespovratno, u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom.
II SPROVOĐENJE PROGRAMA ZAPOŠLJAVANJA
Sredstva Zavoda za sprovođenje programa zapošljavanja koriste se naročito za:
1. istraživanje uslova i mogućnosti zapošljavanja;
2. učešće u finansiranju novih razvojnih programa, programa prestruktuiranja i tehničko-tehnološkog inoviranja i proširivanja postojećih programa kojima se obezbeđuje zapošljavanje nezaposlenih lica i zaposlenih za čijim je radom prestala potreba;
3. finansiranje, odnosno učešće u finansiranju programa kojima se stvaraju uslovi za zapošljavanje i radno angažovanje u poljoprivredi, posebno na brdsko-planinskom području, odnosno na privredno nedovoljno razvijenom ili prigraničnom području;
4. učešće u finansiranju programa za zapošljavanje na neodređeno vreme zaposlenih na sezonskim poslovima u turizmu, ugostiteljstvu, građevinarstvu, poljoprivredi i sl;
5. učešće u finansiranju programa kojima se stvaraju uslovi za korišćenje slobodnih i nedovoljno iskorišćenih proizvodnih i drugih kapaciteta;
6. učešće u finansiranju programa kojima se stvaraju uslovi za zapošljavanje nezaposlenih invalida i drugih invalidnih lica;
7. učešće u finansiranju programa samozapošljavanja nezaposlenih lica;
8. pozajmice za investiciona ulaganja u proizvodne programe kojima se stvaraju uslovi za zapošljavanje nezaposlenih lica i zaposlenih za čijim je radom prestala potreba.
Za namene, utvrđene u stavu 1 tač. 2, 3, 6, 7 i 8 ovog člana, prvenstveno se koriste sredstva ostvarena svojinskom transformacijom društvenih preduzeća.
Korisniku, kome su odobrena sredstva za neki od programa iz stava 1 ovog člana, ne mogu se za iste radnike, odobriti sredstva za vreme od pet godina.
Programi zapošljavanja iz člana 5 ovog pravilnika, ostvaruju se kroz realizaciju:
1. programa novog zapošljavanja, kojima se, učešćem u finansiranju otvaranja i opremanja radnih mesta stvaraju uslovi za zapošljavanje nezaposlenih lica;
2. programa samozapošljavanja nezaposlenih lica, učešćem u finansiranju otvaranja i opremanja radnih mesta kojima se stvaraju uslovi za njihovo zapošljavanje i zapošljavanje drugih nezaposlenih lica;
3. programa zapošljavanja invalida i drugih invalidnih lica, kojima se stvaraju uslovi za njihovo zapošljavanje, učešćem u finansiranju otvaranja, opremanja i prilagođavanja radnih mesta, kao i učešće u finansiranju njihovih zarada;
4. programa ostvarivanja prava zaposlenih za čijim je radom prestala potreba kojima se, učešćem u finansiranju otvaranja i opremanja radnih mesta, stvaraju uslovi za rad u istom preduzeću, zapošljavanje u drugom preduzeću, samozapošljavanje i ostvarivanje drugih prava u skladu sa zakonom;
5. programi kojima se, učešćem u finansiranju otvaranja i opremanja radnih mesta, stvaraju uslovi za zapošljavanje i radno angažovanje u poljoprivredi.
Za realizaciju programa zapošljavanja, sredstva Zavoda, odobravaju se korisniku sredstava koji ispunjava sledeće uslove:
1. da je korisnik ekonomski i tržišno sposoban da realizuje program;
2. da je program ekonomski opravdan i da obezbeđuje povećanje zaposlenosti, odnosno sprečavanje nastanka nezaposlenosti;
3. da prema korisniku nije pokrenut ni otvoren stečajni, odnosno likvidacioni postupak;
4. da je nezaposleno lice prijavljeno na evidenciju najmanje 1 mesec, osim korisnika novčane naknade, invalida i drugih invalidnih lica, lica koja se prvi put prijavljuju na evidenciju neposredno po završenom školovanju, nezaposlena lica koja osnivaju preduzeće ili radnju, odnosno lica kojima je prethodni radni odnos na neodređeno vreme prestao zbog prestanka potrebe za njihovim radom, usled stečaja i likvidacije, a zapošljavaju se po programu iz člana 6 tač. 1-3 ovog pravilnika;
5. da se zahtev za učešće u finansiranju programa zapošljavanja ne odnosi na zapošljavanje nezaposlenih lica kojima je radni odnos prestao zbog prestanka potrebe za njihovim radom kod istog preduzeća - podnosioca zahteva.
Ako novoosnovano preduzeće zapošljava nezaposlena lica kojima je prethodni radni odnos prestao kod preduzeća osnivača, Zavod može odobriti sredstva novoosnovanom preduzeću ako su pored uslova iz stava 1 ovog člana, ispunjeni i sledeći uslovi:
- da je novoosnovano preduzeće većinski vlasnik kapitala kojim raspolaže,
- da je veličina sopstvenog kapitala primerena broju lica koja se zapošljavaju po programu, i
- da je program novoosnovanog preduzeća u drugoj delatnosti u odnosu na osnivača.
Prvenstvo u korišćenju sredstava, pod jednakim uslovima, imaju programi kojima se:
1. stvaraju uslovi za zapošljavanje invalida i drugih invalidnih lica, korisnika novčane naknade i nezaposlenih roditelja;
2. stvaraju uslovi za zapošljavanje na privredno nedovoljno razvijenom području i na Kosovu i Metohiji;
2a. stvaraju uslovi za zapošljavanje nezaposlenih lica suficitarnih zanimanja;
3. stvaraju uslovi za zapošljavanje u oblasti poljoprivrede i prehrambene industrije, kao i učešće u finansiranju izvoznih programa;
4. stvaraju uslovi za uspostavljanje i zaustavljanje nepovoljnih migracionih kretanja, sprečavanje iseljavanja stanovnika iz prigraničnih i nedovoljno razvijenih područja i sela.
Učešće Zavoda u finansiranju programa zapošljavanja iz člana 6 ovog pravilnika, utvrđuje se u zavisnosti od planiranih sredstava i planiranog broja radnika predviđenih programom rada i finansijskim planom Zavoda za godinu u kojoj se program realizuje.
Visinu sredstava iz stava 1 ovog člana utvrđuje Upravni odbor Republičkog zavoda za tržište rada, odnosno direktor za odluke iz svoje nadležnosti.
Odlukom direktora Zavoda utvrđuje se visina sredstava koja se odobrava po nezaposlenom licu, u zavisnosti od vrste programa i kategorije nezaposlenog lica, odnosno zaposlenog za čijim je radom prestala potreba.
Zavod učestvuje u finansiranju zarada invalida i drugih invalidnih lica u visini do 80% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom ostvarene u privredi Republike, odnosno u privredi opštine ili grada ako je to za njih povoljnije, prema poslednjem objavljenom podatku republičkog organa uprave, nadležnog za poslove statistike.
Zavod snosi troškove na ime poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, koji se obračunavaju i plaćaju na najniže osnovice utvrđene zakonom, prema zahtevanom stepenu stručnosti, odnosno osposobljenosti.
Sredstva Zavoda za realizaciju programa iz člana 6 ovog pravilnika odobravaju se bespovratno.
Čl. 12 i 13
(Brisani)
Sredstva Zavoda odobrava Upravni odbor Zavoda, na osnovu podnetog zahteva ili javnog konkursa - oglasa.
Izuzetno, za programe zapošljavanja kojima se stvaraju uslovi za zapošljavanje do 10 nezaposlenih lica i zaposlenih za čijim je radom prestala potreba, odluku o odobravanju sredstava donosi direktor Zavoda.
Zahtev iz stava 1 ovog člana, sadrži naročito:
- izvod iz dokumenata o registraciji ili osnivanju pravnog lica, odnosno izvod iz jedinstvene klasifikacije delatnosti korisnika sredstava;
- investicioni elaborat (osnovni podaci o korisniku, ocena poslovne i razvojne sposobnosti korisnika, opis i svrha programa, vrednost programa sa specifikacijom, izvori finansiranja, tehnološke i ekonomske karakteristike, ocena tržišne efikasnosti i dr.), odnosno program sa osnovnim karakteristikama (vrednost i specifikacija programa, finansijska konstrukcija, broj i struktura radnika, rok realizacije programa i rok za zapošljavanje radnika);
- efekat programa na zapošljavanje (broj i kvalifikaciona struktura potrebnih radnika, odnosno radnika za čijim je radom prestala potreba, mogućnost obezbeđenja radnika) i dinamika njihovog zapošljavanja;
- izvori, visina sredstava i dinamika njihovog korišćenja;
- mišljenje nadležne privredne komore, odnosno banke o finansijskoj efikasnosti programa, nadležnog državnog organa ili druge organizacije;
- izveštaj nadležne službe platnog prometa o solventnosti korisnika sredstava;
- dokaz o redovnoj uplati doprinosa za osiguranje za slučaj nezaposlenosti;
- druge potrebne podatke, u skladu sa odredbama ovog pravilnika, kao i službena beleška o obilasku korisnika sredstava.
Mišljenje iz stava 3 alineja 5 ovog člana ne prilaže se za programe zapošljavanja, kojima se zapošljava do deset radnika.
Za učešće u finansiranju programa iz člana 6 tačka 4 ovog pravilnika, pored priloga iz stava 1 ovog člana, zahtev treba da sadrži i:
- program ostvarivanja prava zaposlenih za čijim je radom prestala potreba.
Sredstva Zavoda kojima se učestvuje u finansiranju programa, mogu se ulagati u nabavku osnovnih sredstava, sirovina, repromaterijala i rezervnih delova potrebnih za realizaciju programa.
Sredstva Zavoda kojima se učestvuje u finansiranju programa u oblasti trgovine i turizma, mogu se ulagati i u nabavku roba za promet, pri čemu se korisniku mogu priznati rashodi u visini do 20% od vrednosti robe za kupoprodaju i turističke usluge po izdatim računima.
Zahtev iz st. 3 i 5 ovog člana podnosi se Upravnom odboru, odnosno direktoru Zavoda, preko organizacione jedinice Zavoda u sedištu preduzeća ili mestu rada.
Međusobna prava, obaveze i odgovornosti između Zavoda i korisnika sredstava uređuju se ugovorom, u skladu sa odlukom Upravnog odbora odnosno direktora Zavoda.
Korisnik sredstava je dužan da, pri zaključivanju ugovora pre početka korišćenja sredstava, dostavi Zavodu odgovarajuće instrumente obezbeđenja sredstava.
Korisnik sredstava, odobrenih u smislu člana 11 ovog pravilnika, dužan je da sredstva koristi za namene za koja su odobrena i da omogući Zavodu kontrolu namenskog korišćenja sredstava, kao i praćenje realizacije programa.
Korisnik sredstava, koji nije u mogućnosti da realizuje obaveze iz ugovora, dužan je da odobrena sredstva vrati u roku od 30 dana od dana uplate sredstava.
Ako korisnik, sredstva vrati po isteku roka od 30 dana, dužan je da odobrena sredstva vrati sa kamatom u visini zakonske zatezne kamate, počev od dana uplate sredstava.
Na zahtev korisnika sredstava, koji iz opravdanih razloga nije realizovao ugovorenu obavezu (u celosti ili delimično), Upravni odbor može, svojom odlukom o otpisu sredstava, da oslobodi korisnika obaveze vraćanja odobrenih sredstava, uvećanih za iznos pripadajuće kamate.
Opravdanim razlogom iz stava 4 ovog člana, smatra se ako korisnik sredstava nije realizovao ugovorenu obavezu usled više sile ili vanrednih okolnosti, teže bolesti zbog koje ne može da obavlja delatnost za koju su odobrena sredstva i drugih razloga nastalih bez volje i krivice korisnika sredstava.
Zavod može ulagati sredstva u hartije od vrednosti preduzeća koja su profitabilna, kada se time stvaraju uslovi za novo zapošljavanje.
Visina sredstava koja se mogu ulagati za namene iz stava 1 ovog člana i broj radnika koji će se zaposliti, utvrđuje se na osnovu odluke Upravnog odbora Zavoda, ugovorom između Zavoda i preduzeća koje izdaje hartije od vrednosti.
Sredstva Zavoda za istraživanja u oblasti zapošljavanja, u skladu sa programom rada, koriste se za:
1. organizovanje i vršenje istraživanja i izrade projekata o stanju, pojavama i kretanjima u oblasti zapošljavanja, uslovima i mogućnostima zapošljavanja i dr.;
2. izradu i publikovanje naučnoistraživačkih, statističkih, informativnih i drugih publikacija, instruktivno-metodoloških priručnika i drugo;
3. organizovanje stručnih savetovanja, seminara i slično, iz oblasti zapošljavanja.
Visina sredstava za pojedine namene iz stava 1 ovog člana, utvrđuje se u visini stvarnih troškova, na osnovu projekta istraživanja i odluke direktora Zavoda, u skladu sa programom rada Zavoda.
Način i dinamika korišćenja sredstava i druga međusobna prava i obaveze uređuju se ugovorom.
III USKLAĐIVANJE PONUDE I POTRAŽNJE NA TRŽIŠTU RADA
Sredstva Zavoda za usklađivanje ponude i potražnje na tržištu rada, koriste se za:
1. informisanje o slobodnim radnim mestima i drugim uslovima i mogućnostima za zapošljavanje;
2. posredovanje pri zapošljavanju;
3. profesionalnu orijentaciju i
4 pripremu za zapošljavanje nezaposlenih lica i zaposlenih za čijim je radom prestala potreba, u skladu sa zakonom.
Sredstva Zavoda za namene iz člana 18 tačka 1 ovog pravilnika, koriste se za:
1. oglašavanje slobodnih radnih mesta u sredstvima javnog informisanja;
2. obaveštavanje nezaposlenih lica i radnika na privremenom radu u inostranstvu o mogućnostima i uslovima zapošljavanja, kao i preduzeća o mogućnostima obezbeđivanja radnika;
3. izdavanje informativnih publikacija o aktuelnim podacima i kretanjima na tržištu rada.
Sredstva Zavoda za posredovanje pri zapošljavanju, koriste se za:
1. stvaranje uslova za vođenje propisanih evidencija u oblasti zapošljavanja (nabavku sredstava i obrazaca za vođenje evidencija) i razvoj jedinstvenog informacionog sistema u oblasti zapošljavanja (nabavku i održavanje računarske opreme, izrada i održavanje programskih paketa rešenja, obuka radnika za obavljanje ovih poslova i sl.);
2. finansiranje zapošljavanja jugoslovenskih građana na privremenom radu u inostranstvu.
Sredstva Zavoda za profesionalnu orijentaciju, koriste se za:
1. istraživanje profesionalnih interesovanja nezaposlenih i drugih zainteresovanih lica;
2. izradu i realizaciju različitih projekata profesionalnog informisanja;
3. izradu i publikovanje informativnih materijala (brošura, biltena, pregleda, monografija zanimanja i sl.).
Sredstva Zavoda za učešće u finansiranju programa pripreme za zapošljavanje nezaposlenih lica i zaposlenih za čijim je radom prestala potreba koriste se:
1. za programe osposobljavanja nezaposlenih lica, invalida i drugih invalidnih lica i zaposlenih za čijim je radom prestala potreba, za I i II stepen stručne spreme, dokvalifikaciju i prekvalifikaciju, sticanje posebnih znanja i veština, koje nisu sadržane u okviru stečenog obrazovnog profila, obuka za poslove radnog mesta lica koja nemaju odgovarajuća znanja za njihovo obavljanje i programe inoviranja znanja nezaposlenih lica koja duže od dve godine čekaju na zaposlenje - u visini do 100% stvarnih troškova u zavisnosti od nastavnog plana i programa obuke;
2. za programe pripreme za zapošljavanje nezaposlenih lica obdarenih za naučnoistraživački, obrazovni, razvojni i umetnički rad (u daljem tekstu: pripravnika - talenata), u visini do 100% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom ostvarene u privredi Republike, odnosno u privredi opštine ili grada ako je to za njih povoljnije, prema poslednjem objavljenom podatku republičkog organa uprave nadležnog za poslove statistike (u daljem tekstu: poslednjem statističkom podatku);
3. za programe pripreme za zapošljavanje nezaposlenih lica sa visokom stručnom spremom, u visini do 80% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom ostvarene u privredi Republike, odnosno u privredi opštine ili grada ako je to za njih povoljnije, prema poslednjem statističkom podatku;
3a. za programe pripreme za zapošljavanje nezaposlenih lica sa višom stručnom spremom, u trajanju do 9 meseci u visini do 70% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom ostvarene u privredi Republike, odnosno u privredi opštine ili grada ako je to za njih povoljnije, prema poslednjem statističkom podatku;
3b. za programe pripreme za zapošljavanje nezaposlenih lica sa srednjom stručnom spremom, u trajanju do 6 meseci, u visini do 60%, odnosno za pripravnike sa III stepenom stručne spreme, lica ometenih u razvoju, koji su obrazovani po sistemu posebnih potreba, u trajanju do 12 meseci, u visini do 80% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom ostvarene u privredi Republike, odnosno u privredi opštine ili grada ako je to za njih povoljnije, prema poslednjem statističkom podatku;
4. za programe pripreme nezaposlenih zdravstvenih radnika na volonterskoj specijalizaciji u visini do 45%, odnosno pripravnika-volontera za osposobljavanje za samostalan rad u struci, u visini 35% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom ostvarene u privredi Republike, odnosno u privredi opštine ili grada ako je to za njih povoljnije, prema poslednjem statističkom podatku;
5. za programe osnovnog obrazovanja nezaposlenih lica, do 40 godina starosti, radi njihovog osposobljavanja i zapošljavanja - u visini stvarnih troškova za nabavku udžbenika i troškova prevoza.
Sredstva Zavoda za učešće u finansiranju programa pripreme za zapošljavanje nezaposlenih lica iz člana 22 stav 1 tač. 2-4 ovog pravilnika, mogu da se koriste i za učešće u finansiranju zarada pripravnika, u trajanju do 12 meseci za lica sa visokom, 9 sa višom i 6 meseci za lica sa srednjom stručnom spremom, kada poslodavac odluči:
- da pripravnik, koji je zasnovao radni odnos na određeno vreme, po isteku pripravničkog staža, ostane u radnom odnosu na neodređeno vreme, i
- da sa volonterom, posle završenog pripravničkog staža, zasnuje radni odnos na neodređeno vreme.
Za pripravnika iz člana 22 tač. 2-3b ovog pravilnika, koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme, po isteku pripravničkog staža, Zavod učestvuje u finansiranju njegove zarade u visini utvrđenoj u članu 22 ovog pravilnika, i trajanju iz stava 1 ovog člana.
Sredstva Zavoda za namene iz člana 22 ovog pravilnika, odobravaju se na osnovu plana pripreme Zavoda, za poznatog poslodavca na njegov zahtev i za potrebe tržišta rada, na predlog filijale - službe za zapošljavanje.
Za poznatog poslodavca, sredstva se odobravaju na njegov zahtev za namene iz člana 22 tač. 1 ovog pravilnika, koji sadrži naročito:
1. program osposobljavanja;
2. specifikaciju ukupnih troškova osposobljavanja po namenama u visini učešća preduzeća, odnosno Zavoda;
3. broj radnika, zanimanja, odnosno poslova za koje se vrši priprema radnika;
4. dužinu i vreme trajanja obuke, gde se izvodi obuka (u obrazovnoj ustanovi ili preduzeću) i rok za zasnivanje radnog odnosa.
Uz zahtev iz stava 2 ovog člana, preduzeće prilaže dokaze iz člana 14 alineje 1, 5, 6, 7 i 8 ovog pravilnika, kao i:
1. razrađen nastavni plan i program pripreme, kada se priprema vrši za sadržaje koji nisu obuhvaćeni verifikovanim programom;
2. odluku nadležnog organa o zasnivanju radnog odnosa tokom obuke, odnosno na neodređeno vreme, po završenoj pripremi radnika.
Kada se priprema vrši za tržište rada, sredstva se odobravaju izvršiocu posla - obrazovnoj ili drugoj organizaciji kojoj je ugovorom poverena realizacija programa za pripreme.
Zahtev korisnika sredstava za namene iz člana 22 tač. 2, 3, 3a, 3b i 4 ovog pravilnika i za programe inoviranja znanja sadrže:
1. broj radnika, zanimanja, odnosno poslove za koje se vrši priprema i dužina trajanja pripreme;
2. odluku nadležnog organa o obavezi i roku zasnivanja radnog odnosa, odnosno volonterskog rada, odnosno organizovanju inoviranja znanja.
Sredstva Zavoda za programe pripreme za zapošljavanje odobravaju se bespovratno, pod uslovima iz člana 7 ovog pravilnika, na osnovu odluke nadležnog organa, u skladu sa programom rada i finansijskim planom Zavoda.
Odluku o odobravanju sredstava za namene iz člana 22 ovog pravilnika, u skladu sa Statutom, donosi Upravni odbor Zavoda, odnosno direktor Zavoda.
Na osnovu odluke iz stava 2 ovog člana zaključuje se ugovor na način i po postupku iz člana 14 st. 9 i 10 ovog pravilnika.
U pogledu kontrole namenskog korišćenja sredstava, praćenja realizacije programa pripreme, kao i vraćanja odobrenih sredstava, ako obaveza nije realizovana u skladu sa ugovorom, primenjuje se odredba člana 15 ovog pravilnika.
IV OSTVARIVANJE PRAVA NEZAPOSLENIH LICA
Sredstva Zavoda za ostvarivanje prava nezaposlenih lica, utvrđena zakonom i opštim aktima Zavoda, koriste se za isplatu:
1. novčane naknade;
1a. doprinosa za zdravstveno osiguranje;
2. doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje;
3. doprinosa za produženo osiguranje za ostvarivanje prava na starosnu penziju;
4. doprinosa za osiguranje za slučaj povrede na radu i profesionalnog oboljenja;
5. novčane pomoći za vreme stručnog osposobljavanja;
6 drugih naknada i pomoći nezaposlenim licima u vezi sa zapošljavanjem (naknada troškova prevoza i selidbe, privremenog smeštaja, odnosno ishrane, pribavljanja određenih dokumenata, troškova prevoza i sl.).
Visina sredstava za pojedine namene iz člana 26 ovog pravilnika, utvrđuju se u visini stvarnih naknada, doprinosa i pomoći, odnosno troškova, prema broju korisnika.
Korisniku novčane naknade može se, na njegov zahtev, isplatiti novčana naknada u jednokratnom iznosu, pod uslovom da sredstva koristi za ostvarivanje prava na rad.
Odluku o odobravanju isplate iz stava 1 ovog člana donosi direktor Zavoda.
Međusobna prava, obaveze i odgovornosti između korisnika prava i Zavoda uređuju se ugovorom.
V DRUGE OBAVEZE, UTVRĐENE ZAKONOM
I OPŠTIM AKTIMA ZAVODA
Sredstva Zavoda za druge obaveze, utvrđene zakonom i opštim aktima Zavoda, koriste se za materijalne troškove, investicije, zarade zaposlenih u Zavodu i sl.
Korišćenje sredstava za namene iz stava 1 ovog člana uređuje se posebnim opštim aktom Zavoda, u skladu sa zakonom.
Sredstva Zavoda, po podmirenju obaveza utvrđenih zakonom i Statutom Zavoda, mogu se koristiti za ulaganje u namenske kredite za investicije koje doprinose privrednom razvoju, odnosno radnom angažovanju stanovništva, ili su od posebnog značaja za zapošljavanje.
Zavod može slobodna novčana sredstva da koristi i za ulaganje u hartije od vrednosti, ili da ih plasira, putem kratkoročnih kredita sa kamatnom stopom najmanje u visini eskontne stope Narodne banke Jugoslavije.
VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odluke o korišćenju sredstava, donete do stupanja na snagu ovog pravilnika i ugovori, zaključeni na osnovu tih odluka, primenjuju se do izvršenja obaveze koja je njima utvrđena s tim da se visina učešća Zavoda u zaradi pripravnika, odnosno visina novčane pomoći za vreme stručnog osposobljavanja isplaćuje po odredbama ovog pravilnika.
Po zahtevima podnetim pre stupanja na snagu ovog pravilnika, odluke će se doneti primenom odredaba ovog pravilnika.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o korišćenju sredstava Republičkog zavoda za tržište rada ("Sl. glasnik RS", br. 21/93, 44/93, 90/93, 5/94, 33/94, 61/94, 4/96 i 13/97).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama Pravilnika o korišćenju sredstava Republičkog zavoda za tržište rada
("Sl. glasnik RS", br. 22/98)
Član 11
Odluke donete do stupanja na snagu ovog pravilnika, primenjuju se do izvršenja obaveze koja je njima utvrđena, s tim da se visina učešća Zavoda u zaradi pripravnika, odnosno visina novčane pomoći za vreme stručnog osposobljavanja isplaćuje po odredbama ovog pravilnika.
Po zahtevima podnetim pre stupanja na snagu ovog pravilnika odluke će se donositi po odredbama ovog pravilnika.
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama Pravilnika o korišćenju sredstava Republičkog zavoda za tržište rada
("Sl. glasnik RS", br. 8/2000)
Član 10
Po zahtevima podnetim pre stupanja na snagu ovog pravilnika, odluke će se donositi po odredbama ovog pravilnika.
Odluke donete počev od 1. januara 2000. godine do stupanja na snagu ovog pravilnika, i ugovori zaključeni na osnovu tih odluka, realizovaće se po odredbama ovog pravilnika.
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama Pravilnika o korišćenju sredstava Republičkog zavoda za tržište rada
("Sl. glasnik RS", br. 29/2000)
Odluke donete do stupanja na snagu ovog pravilnika primenjuju se do izvršenja obaveze koja je njima utvrđena.
Po zahtevima podnetim pre stupanja na snagu ovog pravilnika odluke će se donositi po odredbama ovog pravilnika.
Samostalni članovi Pravilnika o izmenama i dopunama Pravilnika o korišćenju sredstava Republičkog zavoda za tržište rada
("Sl. glasnik RS", br. 49/2001)
Član 3
Refundiranje troškova za zarade isplaćene počev od 1. juna 2001. godine, kao i obračun i isplata novčane pomoći za vreme stručnog osposobljavanja, vršiće se po odredbama ovog pravilnika.
Član 4
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".