PRAVILNIKO TROŠKOVIMA I NAČINU UTVRĐIVANJA VISINE TROŠKOVA NASTALIH U POSTUPKU VRŠENJA INSPEKCIJSKOG NADZORA PO ZAHTEVU STRANKE("Sl. glasnik RS", br. 41/96, 44/96, 39/99, 14/2000 i 58/2001) |
Ovim pravilnikom propisuju se troškovi i način utvrđivanja visine troškova nastalih u postupku vršenja nadzora sanitarnih ili zdravstvenih inspektora (u daljem tekstu: inspekcijskog nadzora) po zahtevu stranke, radi utvrđivanja ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova za lokaciju, projektno-tehničku dokumentaciju i korišćenje objekata pod sanitarnim nadzorom (u daljem tekstu: objekti), u skladu sa članom 4 Zakona o sanitarnom nadzoru ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 34/94 i 25/96), kao i drugih uslova za početak rada i obavljanje zdravstvene delatnosti zdravstvene ustanove, drugog pravnog lica koje može obavljati zdravstvenu delatnost i drugog oblika obavljanja zdravstvene delatnosti, u skladu sa članom 18 Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", br. 17/92, 26/92, 50/92, 52/93, 48/94 i 25/96).
U postupku inspekcijskog nadzora po zahtevu stranke, radi utvrđivanja ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova za lokaciju, projektno-tehničku dokumentaciju i korišćenje objekata, podnosilac zahteva dužan je da Ministarstvu za zdravlje, Sektoru za sanitarni nadzor, podnese zahtev za izdavanje sanitarne saglasnosti uz dokaze koji se prilažu u skladu sa Pravilnikom o dokazima koji se prilažu uz zahtev za izdavanje sanitarne saglasnosti ("Službeni glasnik RS", broj 3/2001) i drugim odgovarajućim propisima kojima je regulisana određena oblast.
U postupku radi utvrđivanja ispunjenosti propisanih uslova za početak rada i obavljanje zdravstvene delatnosti zdravstvene ustanove, drugog pravnog lica koje može obavljati zdravstvenu delatnost i drugog oblika obavljanja zdravstvene delatnosti, po zahtevu stranke, podnosilac zahteva dužan je da Ministarstvu za zdravlje, Sektoru za zdravstvenu službu i zdravstvenu inspekciju priloži prethodno pribavljeno rešenje sanitarnog inspektora kojim se utvrđuje ispunjenost sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova za početak rada i obavljanje zdravstvene delatnosti.
Visina troškova postupka inspekcijskog nadzora, radi utvrđivanja ispunjenosti uslova po zahtevu stranke, određuje se prema obimu i načinu preduzimanja propisanih radnji sanitarnog, odnosno zdravstvenog inspektora srazmerno specifičnosti, složenosti i značaju predmeta nadzora.
Podnosilac zahteva dužan je da pre podnošenja zahteva na ime troškova postupka inspekcijskog nadzora uplati utvrđen novčani iznos, i to:
1. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova za lokaciju objekata,
- 3.500,00 dinara po objektu;
2.1. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju, odnosno rekonstrukciju, kao i već izgrađenih objekata:
1) javnog vodovoda,
2) industrijskih objekata,
3) objekata za odstranjivanje i deponovanje smeća i drugih otpadnih materija iz naselja, industrijskih i zdravstvenih objekata,
4) kanalizacije i postrojenja za ispuštanje, prečišćavanje i odstranjivanje otpadnih voda i drugih otpadnih materija,
5) ugostiteljskih objekata,
6) objekata javnog saobraćaja,
- 6.500,00 dinara po objektu;
2.2. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju, odnosno rekonstrukciju, kao i već izgrađenih objekata:
1) zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne zaštite,
2) školskih i predškolskih objekata,
3) objekata kulture, fizičke kulture, sporta i rekreacije,
- 3.250,00 dinara po objektu;
2.3. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju, odnosno rekonstrukciju svih ostalih objekata pod sanitarnim nadzorom, kao i već izgrađenih takvih objekata,
- 3.000,00 dinara po objektu;
3.1. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova za korišćenje objekata, utvrđenih tačkom 2.1. ovog člana,
- 3.500,00 dinara po objektu;
3.2. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova za korišćenje objekata utvrđenih tačkom 2.2. ovog člana,
- 1.900,00 dinara po objektu;
3.3. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova za korišćenje objekata pod sanitarnim nadzorom utvrđenih tačkom 2.3. ovog člana,
- 2.260,00 dinara po objektu;
4.1. Za utvrđivanje ispunjenosti propisanih uslova za početak rada i obavljanje zdravstvene delatnosti u zdravstvenoj ustanovi,
- 5.520,00 dinara po objektu;
4.2. Za utvrđivanje ispunjenosti sanitarno-higijenskih uslova za početak rada i obavljanje zdravstvene delatnosti u drugom pravnom licu koje može obavljati zdravstvenu delatnost ili drugom obliku obavljanja zdravstvene delatnosti, u okviru nadležnosti sanitarnog inspektora,
- 3.500,00 dinara po objektu.
Za utvrđivanje ostalih uslova u pogledu kadrova, opreme, prostorija i lekova, u okviru nadležnosti zdravstvenog inspektora,
- 3.500,00 dinara po objektu.
Novčani iznos utvrđen na ime naknade troškova propisanih u članu 4 ovog pravilnika, podnosilac zahteva uplaćuje na račun budžeta Republike Srbije broj 40802-840-016-62761 - troškovi postupka sanitarnih i zdravstvenih inspektora po zahtevu stranke.
Podnosilac zahteva prilikom podnošenja zahteva za izdavanje saglasnosti prilaže dokaz o izvršenoj uplati iz stava 1 ovog člana.
Ako zbog složenosti ili specifičnosti objekta, zbog potrebe vršenja prethodnih merenja, ispitivanja ili iz drugih opravdanih razloga, inspektor ne može na osnovu podnete dokumentacije da po zahtevu stranke utvrdi ispunjenost sanitarno-higijenskih i zdravstvenih uslova, zatražiće nalaz i mišljenje odgovarajuće zdravstvene ili druge stručne ustanove.
Troškove nastale u postupku izrade nalaza i mišljenja, koje na zahtev inspektora u smislu stava 1 ovog člana dostavlja stručna ustanova, snosi stranka, a prema računu za troškove izrade nalaza, odnosno mišljenja stručne ustanove kojoj je zahtev upućen.