ODLUKAO OSNIVANJU GRAĐEVINSKE DIREKCIJE SRBIJE KAO JEDNOČLANOG DRUŠTVA SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU("Sl. glasnik RS", br. 62/2001) |
Radi izrade programa, organizacije i koordinacije izgradnje, prodaje i kupovine stanova i poslovnog prostora za potrebe državnih organa, kao i izgradnje drugih objekata od značaja za Republiku Srbiju, osniva se Građevinska direkcija Srbije kao jednočlano društvo sa ograničenom odgovornošću (u daljem tekstu: Direkcija).
Direkcija posluje pod firmom: "Građevinska direkcija Srbije" društvo sa ograničenom odgovornošću, Beograd.
Skraćeni naziv firme Direkcije: "Građevinska direkcija" d.o.o., Beograd.
Sedište Direkcije je u Beogradu, Bulevar kralja Aleksandra broj 84.
Direkcija može promeniti sedište uz saglasnost Vlade Republike Srbije (u daljem tekstu: osnivač).
Delatnost Direkcije je:
- 70110 Razvoj projekata o nekretninama
- 74130 Istraživanje tržišta radi prodaje poslovnog prostora
- 74140 Konsalting i menadžment poslovi
- 74202 Projektovanje građevinskih i drugih objekata
- 74203 Inženjering
- 74204 Ostale arhitektonske i inženjerske aktivnosti i tehnički saveti (nadzor građenja i dr.)
- 74402 Reklama i propaganda
Direkcija može bez upisa u sudski registar da obavlja i druge delatnosti koje služe delatnosti upisanoj u registar, radi potpunijeg iskorišćavanja kapaciteta, koje se uobičajeno obavljaju uz te delatnosti, u manjem obimu.
Direkcija može promeniti delatnost uz saglasnost osnivača.
Novčani osnivački deo osnovnog kapitala Direkcije iznosi 5.000 dolara u dinarskoj protivvrednosti po kursu na dan uplate.
Sredstva za osnivanje i rad Direkcije čine novčana i osnovna sredstva Republičke direkcije za obnovu zemlje utvrđena bilansom stanja na dan 14. novembra 2001. godine.
Sredstva kojima se osniva i posluje Direkcija su u državnoj svojini.
Upravni odbor Direkcije ima devet članova.
Predsednika i članove upravnog odbora imenuje i razrešava osnivač.
Predsednik i članovi upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti ponovo imenovani.
Upravni odbor Direkcije:
1) donosi statut Direkcije,
2) donosi program izgradnje, prodaje i kupovine stanova i poslovnog prostora za potrebe državnih organa,
3) donosi finansijski plan za realizaciju programa iz stava 1 tačka 2 ovog člana,
4) usvaja godišnji obračun i izveštaje,
5) odlučuje o raspodeli dobiti i pokriću gubitaka,
6) odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
7) odlučuje o statusnim promenama, promeni oblika i prestanku Direkcije,
8) odlučuje o promeni i proširenju delatnosti Direkcije,
9) donosi druga opšta akta društva u skladu sa zakonom,
10) daje direktoru smernice za ostvarivanje poslovne politike,
11) donosi investicione odluke,
12) odlučuje o dugoročnoj poslovnoj saradnji sa drugim preduzećima,
13) donosi poslovnik o svom radu,
14) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom Direkcije.
Odluke iz stava 1 tač. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 i 8 ovog člana upravni odbor donosi uz saglasnost osnivača.
Direktora Direkcije imenuje i razrešava osnivač.
Direktor Direkcije imenuje se na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.
Direktor Direkcije:
1) predstavlja i zastupa Direkciju,
2) organizuje i vodi poslovanje,
3) stara se o zakonitosti rada Direkcije i odgovara za zakonitost rada,
4) izvršava odluke upravnog odbora,
5) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom Direkcije.
Nadzorni odbor Direkcije ima pet članova.
Predsednika i članove nadzornog odbora imenuje i razrešava osnivač.
Predsednik i članovi nadzornog odbora imenuju se na četiri godine i mogu biti ponovo imenovani.
Nadzorni odbor:
1) vrši nadzor nad zakonitošću rada preduzeća,
2) pregleda periodične i godišnje obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu s propisima,
3) utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta vode u skladu s propisima,
4) daje mišljenje o predlozima za raspodelu dobiti,
5) donosi poslovnik o svom radu,
6) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom Direkcije.
O rezultatima nadzora, nadzorni odbor Direkcije obaveštava osnivača.
Raspodela dobiti Direkcije vrši se na osnovu odluke upravnog odbora uz saglasnost osnivača, u skladu sa godišnjim obračunom Direkcije.
Ostvarena dobit Direkcije raspodeljuje se:
1) zaposlenima u Direkciji na ime zarada, u skladu sa kolektivnim ugovorom,
2) za rezerve Direkcije,
3) za druge namene u skladu sa odlukom upravnog odbora i saglasnosti osnivača.
Sredstva za obavljanje delatnosti Direkcije obezbeđuju se:
1) iz budžeta Republike Srbije i na osnovu posebnih odluka Vlade Republike Srbije,
2) iz donacija, priloga i sponzorstva od strane domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica,
3) iz kredita,
4) iz drugih izvora.
Statutom Direkcije bliže se uređuju pitanja unutrašnje organizacije, delokrug rada organa Direkcije, ovlašćenje u pogledu raspolaganja sredstvima Direkcije i druga pitanja od značaja za poslovanje Direkcije.
Organi i zaposleni u Direkciji dužni su da organizuju obavljanje delatnosti kojom se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu i zaštitu životne sredine, u skladu sa zakonom i statutom Direkcije.
Direkcija počinje sa radom 15. novembra 2001. godine.
Direkcija preuzima prava i ugovorene obaveze, sredstva, predmete i arhivu Republičke direkcije za obnovu zemlje.