ZAKONO POTVRĐIVANJU SPORAZUMA IZMEĐU SAVEZNE VLADE SAVEZNE REPUBLIKE JUGOSLAVIJE I VLADE REPUBLIKE ITALIJE O SISTEMU OBAVEZNOG JAVLJANJA BRODOVA NA JADRANSKOM MORU (SAOBRAĆAJ NA JADRANSKOM MORU)("Sl. list SRJ - Međunarodni ugovori", br. 11/2001) |
ČLAN 1
Potvrđuje se Sporazum između Savezne vlade Savezne Republike Jugoslavije i Vlade Republike Italije o sistemu obaveznog javljanja brodova na Jadranskom moru (saobraćaj na Jadranskom moru), koji je potpisan 11. decembra 2000. godine u Rimu, u originalu na srpskom, italijanskom i engleskom jeziku.
ČLAN 2
Tekst Sporazuma u originalu na srpskom jeziku glasi:
SPORAZUM
IZMEĐU SAVEZNE VLADE SAVEZNE REPUBLIKE JUGOSLAVIJE I VLADE REPUBLIKE ITALIJE O SISTEMU OBAVEZNOG JAVLJANJA BRODOVA NA JADRANSKOM MORU (SAOBRAĆAJ NA JADRANSKOM MORU)
Savezna vlada Savezne Republike Jugoslavije i Vlada Republike Italije (u daljem tekstu: strane ugovornice),
U želji da unaprede prijateljske odnose između strana ugovornica, na osnovama jednakosti i obostrane koristi;
S obzirom da su strane ugovornice već izrazile svoju nameru da zaključe sporazume u oblasti pomorstva, u cilju veće bezbednosti na moru;
S obzirom na značaj gustine pomorskog saobraćaja na Jadranskom moru i veliki procenat brodova koji prevoze naftu, opasan i/ili štetan teretu u tečnom ili čvrstom stanju;
U želji da povećaju bezbednost plovidbe smanjivanjem rizika od nezgoda na moru, doprinoseći smanjivanju opasnosti svake vrste;
Pozivajući se na rezolucije Međunarodne pomorske organizacije (IMO): A. 851(20) "Opšti principi za sistem javljanja sa brodova i zahtevi za javljanje sa brodova", A.857(20) "Smernice za službe brodskog saobraćaja";
Pozivajući se na Konvenciju o zaštiti ljudskog života na moru (SOLAS) iz 1974. godine i njene izmene i dopune, pravilo B.8.1;
Primivši znanju da su organi nadležni za sprovođenje ovog sporazuma za Saveznu Republiku Jugoslaviju - Savezno ministarstvo za saobraćaj, a za Republiku Italiju - Ministarstvo za saobraćaj i pomorstvo - lučki kapetani - komande italijanske obalne straže;
Dogovorile su se o sledećem:
Kategorija brodova koji treba da učestvuju u sistemu
Svi tankeri i brodovi koji prevoze opasan ili zagađujući teret u rasutom stanju ili pakovanoj formi treba da učestvuju u sistemu.
Za potrebe ovog sistema:
- "opasna roba" znači roba klasifikovana u IMDG Kodeksu, u poglavljima 17 IBC i 19 IGC Kodeksa;
- "zagađujuća roba" znači nafta kao što je definisano u Konvenciji o sprečavanju zagađivanja mora sa brodova (MARPOL) u Aneksu 1, štetne tečne supstance definisane u MARPOL u Aneksu 2 i štetne supstance definisane u MARPOL u Aneksu 3.
Geografska zona koju sistem pokriva
Sistem javljanja pokriva celo Jadransko more, severno od paralele 39o 47' N.
Format i sadržaj izveštaja, vremena i geografski položaji za podnošenje izveštaja, organ kome treba dostavljati izveštaje, raspoložive službe
3.1. Sadržaj
Traženi izveštaj, odnosno izveštaj o poziciji broda posle navođenja vremena transmisije u UTC, sadrži:
1. Ime i pozivni znak broda;
2. Nacionalnu pripadnost broda;
3. Dužinu i gaz broda;
4. DWT. GT;
5. Pozicija broda u tom trenutku;
6. Brzine i kurs broda;
7. Predviđeno vreme dolaska u odredišnu luku/vreme odlaska;
8. Predviđeno vreme dolaska na sledeću kontrolnu tačku;
9. Broj članova posade/ostalih lica na brodu;
10. Tačne tehničke nazive opasne ili zagađujuće robe, brojeve Organizacije ujedinjenih nacija (OUN) kada postoje, kategorije opasnosti Međunarodne pomorske organizacije (IMO) u skladu sa IMDG, IBC i IGC Kodeksima, količinu te robe i njenu lokaciju na brodu i njihove identifikacione oznake, ako je u prenosivim rezervoarima ili kontejnerima za prevoz tereta;
11. Sve druge relevantne informacije.
Pored navedenog, u skladu sa odredbama konvencija SOLAS i MARPOL, brodovi moraju da dostavljaju informacije o svakom kvaru, oštećenju, nedostatku ili ograničenjima, kao i informacije o incidentu u vezi sa zagađivanjem ili gubitkom tereta, prema potrebi. Posedovanje ovih informacija omogućava organima na kopnu da emituju bezbednosne poruke ostalim brodovima i da obezbede efikasnije praćenje pravca plovidbe ovih brodova.
Format izveštaja dat je u Aneksu.
Pozivni znak sistema: ADRIATIC TRAFFIC
Naziv izveštaja: ADRIREP
3.2. Primalac izveštaja
Brodovi koji učestvuju u sistemu moraju da prenesu "organu stacioniranom na kopnu" sledeći izveštaj:
- Brindizi Stanici obalne straže (Italija)
- Bar MRCC (Jugoslavija)
- Ankona MRCC (Italija)
- Rijeka MRCC (Hrvatska)
- Venecija MRCC (Italija)
- Koper MRCC (Slovenija)
- Trst MRSC (Italija)
Organ stacioniran na kopnu koji primi prvi izveštaj (01/PR) obaveštava pomorske vlasti odredišta broda i ostale vlasti stacionirane na kopnu između tih tačaka.
3.2.1. Ulaz u Jadransko more
Prvi organ stacioniran na kopnu kome se prenosi prvi izveštaj, odnosno izveštaj o poziciji broda je "Brindizi - Stanica obalne straže".
Ploveći Jadranskim morem od juga prema severu, ostali organi stacionirani na kopnu kojima brod mora da prenese izveštaje o poziciji broda su:
- Bar MRCC, kada preseca paralelu 41o 30' N;
- Rijeka MRCC, kada preseca paralelu 42o 00' N;
- Ankona MRSC, kada preseca paralelu 43o 20' N;
- Venecija MRSC ili Trst MRSC ili Koper MRCC i prema destinaciji, kada preseca paralelu 44o 30' N;
3.2.2. Napuštanje Jadranskog mora
Prvi organ stacioniran na kopnu kome treba da se dostavi prvi izveštaj je organ koji je najbliži zemlji koju brod napušta. Primalac poruke izveštaja obaveštava "Brindizi-Stanicu obalne straže", kao i ostale usputne organe stacionirane na kopnu, ako postoje. Ploveći Jadranskim morem od severa ka jugu, ostali organi stacionirani na kopnu kojima brod mora da dostavi izveštaje o poziciji broda su:
- Ankona MRSC (Italija), prilikom prelaska paralele 43o 20' N;
- Rijeka MRCC (Hrvatska), prilikom prelaska paralele 42o 00' N;
- Bar MRCC (Jugoslavija), prilikom prelaska paralele 41o 30' N;
- Brindizi Stanica obalne straže, prilikom prelaska paralele 42o 00' N i 39o 47' N.
3.2.3. Prelaz preko Jadranskog mora
Brodovi koji presecaju Jadransko more moraju da dostave izveštaj o poziciji najbližem organu stacioniranom na kopnu one države koju brod napušta, a taj organ će obavestiti pomorske vlasti odredišne luke.
Informacije koje se dostavljaju brodu i postupci koji moraju da se poštuju
Kada primi izveštaj, "Adriatic Traffic" dostavlja brodu sledeće:
- informacije o navigacionim uslovima (stanje sredstava za navigaciju, prisustvo drugih brodova i njihovu poziciju ako je potrebno, itd.);
- pravac koji se preporučuje i područja koja treba izbegavati;
- informacije o vremenskim uslovima;
- sve druge relevantne informacije.
Radiokomunikacije potrebne za sistem, frekvencije na kojima će se izveštaji prenositi i informacije koje treba dostaviti
5.1. Radiokomunikaciona oprema potrebna za sistem je VHF, kanal 10 i kanal 12 za nadležne organe Savezne Republike Jugoslavije. Brodski izveštaji prenose se radio vezom organima stacioniranim na kopnu, kao što je navedeno u članu 3 stav 2 ovog Sporazuma.
5.2. Izveštaji koji se zahtevaju od brodova navedeni su u članu 3 st. 1 i 2 ovog Sporazuma. Jezik koji treba da se koristi je engleski ili jezici naznačeni u nautičkim publikacijama.
Pravila i propisi na snazi u području sistema
Međunarodna pravila o izbegavanju sudara na moru (COLREG) primenjuju se u čitavom području koje pokriva sistem.
Stanice stacionirane na obali kao podrška rada sistema
7.1. Stanice stacionirane na obali biće opremljene sa najmanje dva kompleta VHF opreme.
7.2. Osoblje u stanicama biće lučki kapetani - obalna straža.
Stupanje na snagu i izmene i dopune
Ovaj Sporazum stupa na snagu 30 dana posle datuma prijema poslednje od dve note, dostavljene diplomatskim putem, kojima se obaveštava da je svaka strana ugovornica sprovela postupak potvrđivanja u skladu sa svojim nacionalnim zakonodavstvom.
Ovaj Sporazum se zaključuje na neodređeno vreme. Ako jedna strana ugovornica želi da otkaže ovaj Sporazum, njegova važnost prestaće šest meseci pošto je u otkazu, diplomatskim putem, notom obaveštena druga strana ugovornica.
Izmene i dopune ovog Sporazuma mogu da se vrše na zahtev svake strane ugovornice. Izmene i dopune stupaju na snagu 30 dana od dana kada ih strane ugovornice prihvate i o tome obaveste diplomatskim putem drugu stranu ugovornicu.
Sačinjeno je u Rimu, 11. decembra 2000. godine u dva originalna primerka, svaki na srpskom, italijanskom i engleskom jeziku, pri čemu su svi tekstovi jednako autentični.
U slučaju spora u tumačenju odredaba ovog Sporazuma, merodavan je tekst na engleskom jeziku.
U potvrdu ovoga su dole potpisani predstavnici potpisali ovaj Sporazum.
Za Saveznu vladu |
Za Vladu |
ANEKS
FORMAT I POSTUPCI ZA JAVLJANJE SA BRODOVA
Identifikator poruke |
|
- ADRIREP |
Vrsta izveštaja |
A |
01/PR (izveštaj o poziciji broda) |
Datum/vreme (UTC) |
B |
Grupa od šest brojeva koja daje datum u mesecu (prva dva broja), časove i minute (poslednja četiri broja) |
Brod |
C |
Ime, pozivni znak i vrsta broda |
Nacionalna pripadnost broda |
D |
|
Dužina i gaz broda |
E |
Ukupna dužina u metrima i gaz izražen u četiri cifre koje pokazuju santimetre |
DWT. GT |
F |
|
Trenutna pozicija |
G |
Četiri cifre koje pokazuju geografsku širinu u stepenima i minutima, u nastavku "N" ili "S" i pet cifara koje pokazuju geografsku dužinu u stepenima i minutima, u nastavku "E" ili "W" |
Kurs i brzina broda |
H |
Trocifrena grupa koja pokazuje kurs u stepenima i trocifrena grupa koja pokazuje brzinu u čvorovima |
Predviđeno vreme uplovljenja/vreme isplovljenja |
I |
ETA i UTC izraženo kao pod tačkom B, praćeno odredišnom lukom |
Predviđeno vreme uplovljenja na narednu kontrolnu tačku |
L |
Datum/vreme izraženo sa šest cifara kao u tački B praćeno paralelom kontrolne tačke |
Broj članova posade/ostalih lica na brodu |
M |
Broj članova posade i ostalih lica na brodu |
Informacije o teretu |
N |
Tačni tehnički nazivi opasne ili zagađujuće robe, OUN broj ako postoji, IMO klasa opasnosti u skladu sa IMDG, IBC i IGC kodeksima, količine takve robe i njena lokacija na brodu i njihove identifikacione oznake, ako je u prenosivim rezervoarima ili kontejnerima za prevoz tereta |
Razno |
O |
Bilo koje druge informacije |
ČLAN 3
Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ - Međunarodni ugovori".