IWA 1:2005 |
Standard IWA 1:2005 podstiče usvajanje procesnog pristupa razvoju, sprovođenju i poboljšanju efektivnosti i efikasnosti sistema menadžmenta kvalitetom u zdravstvu kroz merenje zadovoljstva klijenata i drugih zainteresovanih strana. Preporuke i smernice u ovom dokumentu se odnose na bilo koga u organizaciji, ko može uticati na kvalitet proizvoda i usluga organizacije, uključujući i neophodne usluge podrške. IWA 1:2005 daje dodatne smernice za svaku organizaciju zdravstvene službe uključene u upravljanje, isporuke, ili primenu lekova, ili usluge, uključujući obuku i / ili istraživanja, bez obzira na vrstu, veličinu, proizvod ili uslugu. Ovaj standard doprinosi zadovoljstvu korisnika zdravstvenih usluga organizacije i drugih strana.
IWA 1:2005 zamenjuje IWA 1:2001. Ovaj standard ima sadržaj, koji se nalazi i u IWA 1:2001, ali sa određenim poboljšanjima. Novo u ovom izdanju IWA 1 su smernice na temu "šta da traže", kao i primeri prilikom sprovođenja standarda.
Prema standardu IWA 1:2005, da bi zdravstvena organizacija funkcionisala efektivno i efikasno, ona mora da identifikuje i upravlja brojnim povezanim aktivnostima. Aktivnost korišćenjem resursa omogućava transformaciju ulaza u izlaz, što se smatra procesom. Često izlaz iz jednog procesa direktno formira ulaz u sledeći. Primena sistema procesa unutar organizacije, zajedno sa identifikacijom i interakcijama i vođenje tih procesa je "procesni pristup". Prednost procesnog pristupa je kontrola, koja se obezbeđuje preko veze između pojedinačnih procesa u sistemu procesa, kao i njihove kombinacije i interakcije.
Organizacije zdravstvenih usluga treba da definišu sve svoje procese. Ovi procesi, koji su obično multidisciplinarni, uključuju administrativne i druge usluge podrške, kao i one, koje predstavljaju lečenje, a to su:
• Razvoj i pružanje obuke u skladu sa nadležnostima;
• Proces utvrđivanja kvalifikacije licenciranih profesionalaca, članova organizacije ili organizacije, kao i procena njihovog legitimiteta;
• Procesi i operacije potrebne od usluga prateće podrške;
• Preventivni program održavanja;
• Dizajn i / ili razvoj dijagnostičkih protokola / puteva;
• Obračun i kodiranje za usluge;
• Kontinuirana briga za pacijente, bez obzira na okolnosti ili lokacije.
Kada se takav pristup koristi u okviru sistema menadžmenta kvalitetom, naglašava se važnost:
• razumevanja i ispunjavanja uslova;
• razmatranja procesa u smislu dodatne vrednosti;
• dobijanja rezultata procesa rada i efikasnosti;
• kontinuiranog poboljšanja procesa na osnovu objektivnih merenja.
Ovaj međunarodni standard omogućava organizaciji da uskladi ili integriše svoje sisteme menadžmenta kvalitetom sa srodnim sistemima upravljanja. Moguće je da organizacija prilagodi svoje postojeće sisteme upravljanja radi uspostavljanja sistema menadžmenta kvalitetom, koji sledi uputstva standarda IWA 1:2005. Svaki deo ovog dokumenta vezan je za njegov pandan u ISO 9004:2000, koji sadrži sve zahteve standarda ISO 9001:2000. Time se obezbeđuju dodatna uputstva za punu kompatibilnost između standarda serije ISO 9000.
Definicije pojmova kao što su: pacijent/klijent, klijent, primarna, pomoćna i specijalizovana zaštite varira u zavisnosti od regiona u okviru zajednice zdravstvene službe.
Ovaj međunarodni standard sadrži uputstva i preporuke i nije namenjen za sertifikaciju, regulatornu ili ugovornu upotrebu, niti kao vodič za primenu standarda ISO 9001.