ISO 9004:2009

ISO 9004:2009 omogućava organizacijama model za "održivi uspeh" u današnjim složenim uslovima poslovanja. Iako je u početku cilj serije standarda ISO 9000 bio da obezbedi proizvodnju "dobrih" proizvoda i usluga, što je dovelo do postizanja zadovoljstva kupaca, dugoročni cilj je da se obezbedi ekonomski opstanak organizacije. ISO 9004:2009 daje smernice organizaciji za usvajanje sistematskog pristupa radi obezbeđivanja ekonomskog opstanaka, odnosno daje smernice za kontinuirano poboljšanje ukupnih performansi, efikasnosti i efektivnosti organizacije. Ovaj međunarodni standard se fokusira na ispunjavanje potreba i očekivanja kupaca i drugih relevantnih stranaka na dugi rok i na uravnotežen način.

U poređenju sa ISO 9001:2008, koji garantuje upravljanje kvalitetom proizvoda i usluga, uz istovremeno povećanje zadovoljstva kupaca, ISO 9004:2009 daje širu perspektivu menadžmenta kvalitetom, a posebno za poboljšanje performansi.

ISO 9004:2009 omogućava organizacijama da poboljšaju kvalitet proizvoda i usluga svojim korisnicima promovišući samo-procenu, kao važno sredstvo da omogući organizacijama da:

• ocene svoj nivo zrelosti, koji pokriva vođstvo, strategiju, sistem za upravljanje resursima i procesima;

• identifikuju svoje prednosti i slabosti;

• identifikuju mogućnosti za poboljšanja ili inovacije ili oboje.

Samo-procena može postati ključni element u procesu strateškog planiranja u bilo kojoj organizaciji.

Iako ISO 9004:2009 dopunjuje ISO 9001:2008 (i obrnuto), može se samostalno koristiti. Nije namenjen za sertifikaciju, regulatorne ili ugovorne upotrebe, niti kao vodič za primenu standarda ISO 9001:2008.