ISO 10001:2007

ISO 10001:2007 pruža smernice za održavanje visokog nivoa zadovoljstva kupaca. To je značajan izazov za mnoge organizacije. Zadovoljstvo korisnika kodeksom ponašanja sastoji se od obećanja i odredbi vezanih za pitanja kao što su: isporuke proizvoda, vraćanje proizvoda, rukovanje ličnim podacima klijenata, oglašavanje i odredbe o pojedinim atributima proizvoda. Zadovoljstvo korisnika kodeksom ponašanja može biti deo efikasnog pristupa upravljanju žalbama.

ISO 10001:2007 daje smenice za planiranje, projektovanje, razvoj, implementaciju, održavanje i poboljšanje zadovoljstva kupaca kodeksom ponašanja.

Primena ISO 10001:2007 može da:

ISO 10001:2007 je namenjen za upotrebu od strane organizacije, bez obzira na tip, veličinu i vrstu proizvoda.

ISO 10001:2007 je kompatibilan sa ISO 9001 i ISO 9004 i podržava ciljeve ova dva standarda kroz efikasne primene procesa za razvoj i sprovođenje kodeksa ponašanja vezanih za zadovoljstvo kupaca.

Ovaj standard je, takođe, kompatibilan sa ISO 10002 i ISO 10003. Ova tri standarda mogu da se koriste samostalno ili u kombinaciji. Kada se koriste zajedno, mogu biti integrisani okvir za poboljšane zadovoljstva kupaca kroz kodekse ponašanja, rukovanje žalbama i rešavanje sporova.

ISO 10001:2007 nije namenjen za sertifikaciju ili za ugovaranje i nije namenjen za promenu bilo koga prava ili obaveza definisanih u zakonskim propisima.