KOMPETENCIJE ZA KOMUNIKACIJU I SARADNJU1

Znanja

- Razume važnost saradnje sa roditeljima/starateljima i drugim partnerima u obrazovno-vaspitnom radu;

- Poseduje informacije o dostupnim resursima koji mogu podržati obrazovno-vaspitni rad (školskim, porodičnim, u lokalnoj i široj zajednici);

- Poznaje oblike i sadržaje saradnje sa različitim partnerima;

- Poseduje znanja o tehnikama uspešne komunikacije.

Planiranje

- Planira sistematsku saradnju sa roditeljima/starateljima i drugim partnerima u obrazovno-vaspitnom radu na osnovu analize mreže mogućih partnera i dostupne resurse;

- Planira različite oblike motivisanja za saradnju;

- Osmišljava situacije i aktivnosti u kojima se pruža mogućnost za primenu komunikacijskih veština.

Realizacija

- Sarađuje sa partnerima, podstiče razmenu mišljenja i gradi atmosferu međusobnog poverenja u zajedničkom radu u interesu učenika;

- Aktivno i konstruktivno učestvuje u životu škole;

- Informiše i konsultuje roditelje/staratelje i ohrabruje ih da budu aktivno uključeni u rad škole;

- Razmatra i uvažava inicijative partnera koje se odnose na unapređivanje rada škole;

- Kroz saradnju podstiče razvoj socijalnih kompetencija;

- Aktivno učestvuje u radu timova.

Vrednovanje/evaluacija

- Analizira i procenjuje sopstvene kapacitete za saradnju;

- Vrednuje saradnju sa partnerima na osnovu analize postignutih efekata;

- Kontinuirano izveštava partnere o postignutim efektima saradnje.

Usavršavanje

- Planira stručno usavršavanje na osnovu analize uspešnosti saradnje sa svim partnerima;

- Usavršava se u oblasti saradnje i komunikacijskih veština;

- Obučava se za timski rad;

- Aktivno radi na poboljšanju svog odnosa sa svim partnerima u obrazovno-vaspitnom radu.

___________
1 Partneri u obrazovno vaspitnom radu su: učenici, roditelji/staratelji, kolege, lokalna i šira zajednica od značaja za obrazovno vaspitni rad.