PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNE PROFILE ELEKTROTEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA I AUTOELEKTRIČAR("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 4/2004) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovne profile elektrotehničar za elektroniku na vozilima i autoelektričar za I razred, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1 ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik RS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/2002 i 5/2003), i to sa nastavnim planom i programom:
1) srpskog jezika kao nematernjeg jezika;
2) jezika nacionalnih manjina;
3) stranih jezika - engleskog, francuskog, ruskog i nemačkog jezika;
4) računarstva i informatike;
5) hemije;
6) biologije;
7) ekologije i zaštite životne sredine;
8) muzičke umetnosti;
9) likovne kulture i
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", broj 6/2003).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
1. Područje rada: |
Elektrotehnika |
2. Obrazovni profil: |
AUTOELEKTRIČAR - ogled |
3. Trajanje obrazovanja: |
tri godine |
CILJ OGLEDA:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz: |
|
- |
uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima |
- |
uvođenjem novog nastavnog plana i programa kroz horizontalno i vertikalno povezivanje nastavnih tema i sadržaja, u sklopu modula, a u cilju ostvarivanja ishoda obrazovanja (predlog novog nastavnog plana i programa za prvi i drugi razred dat je u prilogu ovog predloga, njegov je sastavni deo i predstavlja polaznu osnovu za kontinuirani rad na poboljšanju njegovog kvaliteta) |
- |
uvođenje fleksibilnog nastavnog programa, definisanog u potpunosti od strane škole kao krajnjeg realizatora programa, a u zavisnosti od interesa lokalne sredine, kako bi se obezbedila efikasnija upošljivost stručnjaka ovog obrazovnog profila u lokalnoj sredini. |
- |
izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika. |
Uvođenje organizacionih novina: |
|
- |
prilagođavanje unutrašnje strukture nastavnog plana i časova u okviru godišnjeg fonda časova u skladu sa postavljenim ishodima obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu (nov nastavni plan) a prema strategiji strukture nastavnog plana u reformisanoj srednjoj stručnoj školi |
- |
nastavni plan i program će biti objavljivani za svaku školsku godinu radi usaglašavanja sa neophodnim izmenama tokom realizacije programa ogleda |
- |
nastavni sadržaji su organizovani modularno |
- |
povećanje fonda časova praktične nastave radi uspešnijeg ostvarivanja opštih ciljeva obrazovanja u ovom obrazovnom profilu |
- |
uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti za učenika da samostalno planira i organizuje svoj ukupni obrazovni proces. |
|
|
OČEKIVANI ISHODI OGLEDA |
|
Unapređen i kvalitetan obrazovno-nastavni rad: |
|
- |
efikasni i podsticajni metodi rada sa učenicima primenjeni u svakodnevnoj obrazovnoj praksi |
- |
nastavni sadržaji organizovani modularno, na način koji omogućava usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju a koja predstavljaju osnovu za usvajanje pojmova i znanja u narednim fazama rada i školovanja |
- |
vertikalno i horizontalno povezani nastavni planovi i programi |
- |
objektivno ocenjivanje učenika prema postavljenim kriterijumima |
TRAJANJE OGLEDA
Predviđeno je da ogled traje od septembra 2003. do juna 2007. godine.
NAČIN OSTVARIVANJA OGLEDA
Ogled će biti realizovan putem obuke nastavnika srednjih stručnih škola područja rada Elektrotehnika, primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se realizuje program ovog ogleda, biće organizovana u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju) trodnevna obuka
- ocenjivanje učenika - trodnevna obuka
- stručno usavršavanje nastavnika kroz obuku za akreditovane programe
Nastavnici srednjih stručnih škola će u okviru obrazovnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru stručnih aktiva biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je moguće postizanje obrazovnih ishoda.
Stručni timovi će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih tema i sadržaja kako sa oblasnim i predmetnim timovima, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima.
USLOVI OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA
Ogled će se realizovati u uslovima svakodnevnog obrazovnog rada u srednjim stručnim školama. Njegova realizacija podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i sporta i Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih će pružiti kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke profesora, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE OGLEDA
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, metodom paralelnih grupa biće ispitani ishodi obrazovno vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
I NASTAVNI PLAN
1. Nedeljni i godišnji fond časova obaveznih i izbornih predmeta I razreda
|
I RAZRED |
|
nedeljno |
godiš. |
|
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
16 |
592 |
1a. Srpski jezik i književnost |
3 |
111 |
1b. ________ jezik i književnost |
|
|
2. Strani jezik |
2 |
74 |
3. Fizičko vaspitanje |
2 |
74 |
4. Matematika |
3 |
111 |
5. Računarstvo i informatika |
2 |
74 |
6. Fizika |
2 |
74 |
7. Istorija |
2 |
74 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI |
7 |
259 |
1. Tehnički materijali |
2 |
74 |
2. Tehničko crtanje |
2 |
74 |
3. Osnove elektrotehnike |
3 |
111 |
V: STRUČNI PREDMETI |
6 |
222 |
1. Praktična nastava |
6 |
222 |
G: IZBORNI PREDMETI |
3 |
111 |
1. Izborni predmet predviđen Zakonom |
1 |
37 |
2. Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
2 |
74 |
Ukupno: A + B + V + G |
32 |
1184 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije i vežbi.
Blok nastava i praksa se prikazuju u ukupnom zbiru na godišnjem nivou.
2. Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
1 |
1 |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
1. Muzička kultura |
1 |
|
|
2. Likovna kultura |
1 |
|
|
3. Geografija |
1 |
|
|
4. Hemija |
2 |
|
|
5. Ekologija i zaštita životne sredine |
1 |
|
|
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz:
- Izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili Verska nastava (1 čas nedeljno tokom školske godine)
- Dva (jedan) izborna predmeta predviđena Programom ogleda - svaki po 1 čas (2 časa) nedeljno samo u prvom razredu
Učenik može svake godine da bira dva (tri) izborna predmeta i ima do 33 časa nastave nedeljno u stručnoj školi, odnosno 35 časova ako stiče obrazovanje na jeziku nacionalne manjine ili dvojezično.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstva prosvete i sporta. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.
Ocena izbornog predmeta je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
3. Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
do 74 |
do 70 |
do 62 |
do 206 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
Društveno korisni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
4. Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
Ekskurzija |
2-3 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
||
Društvene aktivnosti - đački parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
5. Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
razred |
razredno časovna nastava |
mentorski rad |
obavezne vannastavne aktivnosti |
ukupno radnih nedelja |
ostalo |
I |
37 |
|
2 |
39 |
|
II |
35 |
2 |
2 |
39 |
|
III |
31 |
3 |
2 |
39 |
3 |
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
1. Područje rada: |
Elektrotehnika |
2. Obrazovni profil: |
ELEKTROTEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA - ogled |
3. Trajanje obrazovanja: |
četiri godine |
CILJ OGLEDA:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima
- uvođenjem novog nastavnog plana i programa kroz horizontalno i vertikalno povezivanje nastavnih tema i sadržaja, u sklopu modula, a u cilju ostvarivanja ishoda obrazovanja (predlog novog nastavnog plana i programa za prvi i drugi razred dat je u prilogu ovog predloga, njegov je sastavni deo i predstavlja polaznu osnovu za kontinuirani rad na poboljšanju njegovog kvaliteta)
- uvođenje fleksibilnog nastavnog programa, definisanog u potpunosti od strane škole kao krajnjeg realizatora programa, a u zavisnosti od interesa lokalne sredine, kako bi se obezbedila efikasnija upošljivost stručnjaka ovog obrazovnog profila u lokalnoj sredini
- izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje unutrašnje strukture nastavnog plana i časova u okviru godišnjeg fonda časova u skladu sa postavljenim ishodima obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu (nov nastavni plan) a prema strategiji strukture nastavnog plana u reformisanoj srednjoj stručnoj školi
- nastavni plan i program će biti objavljivani za svaku školsku godinu radi usaglašavanja sa neophodnim izmenama tokom realizacije programa ogleda
- nastavni sadržaji su organizovani modularno
- povećanje fonda časova praktične nastave radi uspešnijeg ostvarivanja opštih ciljeva obrazovanja u ovom obrazovnom profilu
- uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti za učenika da samostalno planira i organizuje svoj ukupni obrazovni proces
OČEKIVANI ISHODI OGLEDA
Unapređen i kvalitetan obrazovno-nastavni rad:
- efikasni i podsticajni metodi rada sa učenicima primenjeni u svakodnevnoj obrazovnoj praksi
- nastavni sadržaji organizovani modularno, na način koji omogućava usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju a koja predstavljaju osnovu za usvajanje pojmova i znanja u narednim fazama rada i školovanja
- vertikalno i horizontalno povezani nastavni planovi i programi
- objektivno ocenjivanje učenika prema postavljenim kriterijumima
TRAJANJE OGLEDA
Predviđeno je da ogled traje od septembra 2003. do juna 2007. godine.
NAČIN OSTVARIVANJA OGLEDA
Ogled će biti realizovan putem obuke nastavnika srednjih stručnih škola područja rada Elektrotehnika, primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se realizuje program ovog ogleda, biće organizovana u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju) trodnevna obuka
- ocenjivanje učenika - trodnevna obuka
- stručno usavršavanje nastavnika kroz obuku za akreditovane programe
Nastavnici srednjih stručnih škola će u okviru obrazovnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru stručnih aktiva biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je moguće postizanje obrazovnih ishoda.
Stručni timovi će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih tema i sadržaja kako sa oblasnim i predmetnim timovima, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima.
USLOVI OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA
Ogled će se realizovati u uslovima svakodnevnog obrazovnog rada u srednjim stručnim školama. Njegova realizacija podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i sporta i Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih će pružiti kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke profesora, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE OGLEDA
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Centar za stručno obrazovanja i obrazovanje odraslih.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, metodom paralelnih grupa biće ispitani ishodi obrazovno-vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
I NASTAVNI PLAN
1. Nedeljni i godišnji fond časova obaveznih i izbornih predmeta I razreda
|
I RAZRED |
|
nedeljno |
godiš. |
|
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
17 |
629 |
1a. Srpski jezik i književnost |
3 |
111 |
1b. _________ jezik i književnost |
|
|
2. Strani jezik |
2 |
74 |
3. Fizičko vaspitanje |
2 |
74 |
4. Matematika |
4 |
148 |
5. Računarstvo i informatika |
2 |
74 |
6. Fizika |
2 |
74 |
7. Istorija |
2 |
74 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI |
8 |
296 |
1. Tehnički materijali |
2 |
74 |
2. Tehničko crtanje |
2 |
74 |
3. Osnove elektrotehnike |
4 |
148 |
V: STRUČNI PREDMETI |
4 |
148 |
1. Praktična nastava |
4 |
148 |
G: IZBORNI PREDMETI |
3 |
111 |
1. Izborni predmet predviđen Zakonom |
1 |
37 |
2. Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
2 |
74 |
Ukupno: A + B + V + G |
32 |
1184 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije i vežbi.
Blok nastava i praksa prikazuju se u ukupnom zbiru na godišnjem nivou.
2. Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
1 |
1 |
1 |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
|
1. Muzička kultura |
1 |
|
|
|
2. Likovna umetnost |
1 |
|
|
|
3. Drugi strani jezik |
2 |
2 |
2 |
2 |
4. Industrijska geografija u elektrotehnici |
1 |
|
|
|
5. Hemija |
2 |
|
|
|
6. Biologija |
2 |
|
|
|
7. Istorija |
|
1 |
|
|
8. Fizika |
|
|
2 |
2 |
9. Matematika |
|
|
2 |
2 |
10. Sociologija |
|
|
2 |
|
11. Filozofija |
|
|
|
2 |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz:
- Izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili Verska nastava (1 čas nedeljno tokom školske godine)
- Dva (jedan) izborna predmeta predviđena Programom ogleda - svaki po 1 čas (2 časa) nedeljno
Učenik može svake godine da bira tri izborna predmeta i ima do 33 časa nastave nedeljno u stručnoj školi, odnosno 35 časova ako stiče obrazovanje na jeziku nacionalne manjine ili dvojezično.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstva prosvete i sporta. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.
Ocena izbornog predmeta je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
3. Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
do 74 |
do 74 |
do 70 |
do 62 |
do 280 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Društveno korisni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
4. Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
Ekskurzija |
2-3 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
||
Drugi predmeti * |
1 2 časa nedeljno |
||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
||
Društvene aktivnosti đački parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
5. Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
razred |
razredno časovna nastava |
mentorski rad |
obavezne vannastavne aktivnosti |
ukupno radnih nedelja |
ostalo |
I |
37 |
|
2 |
39 |
|
II |
37 |
|
2 |
39 |
|
III |
35 |
2 |
2 |
39 |
|
IV |
31 |
3 |
2 |
39 |
3 |
II NASTAVNI PROGRAM
SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(za obrazovne profile: AUTOELEKTRIČAR - ogled i
ELEKTROTEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska |
Vežbe |
Praktična |
Nastava u bloku |
|||
I |
111 |
|
|
|
|
111 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Učenike treba ohrabriti za aktivno i odgovorno učestvovanje u dijalogu i argumentovano učešće u debati
- Učenike treba podržati u usvajanju društvenih veština kao što su otvorenost, sposobnost za timski rad, spremnost da se pomaže, održi obećanje itd.
- Učenike treba osposobiti za apstraktno i kreativno mišljenje i kritičko promišljanje stvarnosti
- Učenici treba da unaprede znanja o sopstvenoj kulturi i drugim klasičnim i savremenim kulturama, književnoj tradiciji kao i o univerzalnim vrednostima humanističke baštine
- Učenici treba da iskažu svoje kreativne sposobnosti i neguju lični izraz i komunikativnost, da dosegnu nivo jezičkih i komunikativnih znanja koja će omogućiti da efikasno komuniciraju kako u usmenom tako i u pismenom obliku
- Cilj nastave srpskog jezika i književnosti jeste da omogući učenicima da se osposobe za doživljavanje, razumevanje i procenjivanje idejno-estetskih vrednosti i poruka reprezentativnih književnih dela
- Cilj nastave je razvijanje i negovanje jezičke kulture i pravilnog usmenog i pisanog izražavanja standardnim književnim jezikom
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Uvod u proučavanje književnih dela |
15 |
Književnost Starog veka |
13 |
Srednjovekovna književnost |
10 |
Narodna književnost |
11 |
Humanizam i renesansa |
10 |
Lektira |
7 |
Opšti pojmovi o jeziku |
7 |
Jezički sistemi i nauke koji se njime bave |
11 |
Pravopis |
8 |
Kultura izražavanja |
12 |
Veština komunikacije |
7 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Uvod u proučavanje književnih dela |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Kritička recepcija
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Književnost Starog veka |
Trajanje modula: |
13 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
Novi zavet
|
Kritička recepcija
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Srednjovekovna književnost |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
Lazaru
|
Kritička recepcija
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Narodna književnost |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Kritička recepcija
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Humanizam i renesansa |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
Kritička recepcija
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Lektira |
Trajanje modula: |
7 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Opšti pojmovi o jeziku |
Trajanje modula: |
7 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Jezički sistemi i nauke koji se njime bave |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Pravopis |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kultura izražavanja |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
|
* |
* |
|
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Veština komunikacije |
Trajanje modula: |
7 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
* |
* |
|
|
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA
ZA REALIZACIJU PREDMETA
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Istorija
- Geografija
FIZIČKO VASPITANJE
(za obrazovne profile: AUTOELEKTRIČAR - ogled i
ELEKTROTEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
1 |
|
73 |
|
|
74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje i očuvanje antropomotoričkih sposobnosti u skladu sa uzrasnim i individualnim karakteristikama
- Razvijanje motoričkih umenja i navika
- Osposobljavanje za samostalno vežbanje
- Očuvanje i unapređivanje zdravlja
- Razvoj pozitivne slike o sebi
- Promovisanje pozitivnih socijalnih interakcija
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Antropomotoričke sposobnosti |
20 |
Atletika |
10 |
Gimnastika |
10 |
Plivanje |
10 |
Sportske igre |
12 |
Druga motorička iskustva |
12 |
NAPOMENA: |
ukoliko škola nema uslova za izvođenje nastave plivanja časovi predviđeni za ovaj modul preraspodeljuju se na sledeći način: atletika 4 časa, gimnastika 4 časa i sportske igre 2 časa |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Antropomotoričke sposobnosti |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
|
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Atletika |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Gimnastika |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
* |
|
Naziv modula: |
Plivanje |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sportske igre |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Druga motorička iskustva |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA
ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Anderson, B. (2001): Stretching, Zagreb, Gopal DOO
- Anderson, B. Burke, E. Pearl, B. (2002): Fitness za sve, Zagreb, Gopal DOO
- Baey, J. (1986): Gymnastics ind the schools, Boston
- Ivanić, S. (1996): Metodologija, Beograd, Gradski sekretarijat za sport i omladinu grada Beograda
- Korkin, V. P. (1983): Akrobatika, Moskva, Fizkuljtura i sport
- Kukolj, M. (1996): Opšta antropomotorika, Beograd, Finegraf
- Nićin, Đ. (2003): Fitness, Beograd, Fakultet za menadžment u sportu Univerziteta Braća Karić" i Viša škola za sportske trenere
MATEMATIKA
(za obrazovne profile: AUTOELEKTRIČAR - ogled)
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska |
Vežbe |
Praktična |
Nastava u bloku |
|||
I |
111 |
|
|
|
|
111 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Dobijanje temeljnih teoretskih znanja
- Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja
- Razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu
- Dobijanje znanja potrebnih za rešavanje problema i simulaciju procesa rada
- Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveno učenje
- Formiranje osnova za nastavak obrazovanja
- Formiranje matematičke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti i primeni matematike i matematičkog načina mišljenja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Trigonometrija pravouglog trougla |
11 |
Logika i skupovi |
8 |
Proporcionalnost veličina |
10 |
Racionalni algebarski izrazi |
10 |
Algebarski razlomci |
12 |
Izometrijske transformacije |
17 |
Linearna jednačina |
18 |
Linearna funkcija i linearne nejednačine |
11 |
Homotetija i sličnost |
14 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Trigonometrija pravouglog trougla |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Logika i skupovi |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Proporcionalnost veličina |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Racionalni algebarski izrazi |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Algebarski razlomci |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Izometrijske transformacije |
Trajanje modula: |
17 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Linearne jednačine |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Linearna funkcija i linearne nejednačine |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Homotetija i sličnost |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA
ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Matematika za prvi razred, autori Pavle Miličić, Zoran Kadelburg, Vladimir Stojanović, Branislav Boričić
- Zbirke zadataka, Matematiskop 3, Veneova zbirka za prvi razred, zbirka Krug, autor Živorad Ivanović, Srđan Ognjanović
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Fizika (vektori)
- Osnove elektrotehnike (vektori, trigonometrija, sistemi linearnih jednačina...)
MATEMATIKA
(za obrazovne profile: ELEKTROTEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
148 |
|
|
|
|
148 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Dobijanje temeljnih teoretskih znanja
- Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja
- Razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu
- Dobijanje znanja potrebnih za rešavanje problema i simulaciju procesa rada
- Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveno učenje
- Formiranje osnova za nastavak obrazovanja
- Formiranje matematičke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti i primeni matematike i matematičkog načina mišljenja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Trigonometrija pravouglog trougla |
15 |
Realni brojevi |
19 |
Uvod u geometriju. Vektori |
8 |
Proporcionalnost veličina |
9 |
Polinomi |
13 |
Racionalni algebarski izrazi |
11 |
Podudarnost i primena podudarnost |
19 |
Izometrijske transformacije |
8 |
Linearna jednačina, linearna funkcija i linearne nejednačine |
20 |
Sistemi linearnih jednačina i nejednačina |
15 |
Sličnost i homotetija |
11 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Trigonometrija pravouglog trougla |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Realni brojevi |
Trajanje modula: |
19 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Uvod u geometriju. Vektori |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Proporcionalnost veličina |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Polinomi |
Trajanje modula: |
13 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Racionalni algebarski izrazi |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Podudarnost i primena podudarnosti |
Trajanje modula: |
19 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Izometrijske transformacije |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Linearna jednačina, linearna funkcija i linearne nejednačine |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sistemi linearnih jednačina i nejednačina |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sličnost i homotetija |
Trajanje modula: |
11 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Matematika za prvi razred, autori Pavle Miličić, Zoran Kadelburg, Vladimir Stojanović, Branislav Boričić
- Zbirke zadataka, Matematiskop 3, Veneova zbirka za prvi razred, zbirka Krug, autor Živorad Ivanović, Srđan Ognjanović
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Fizika (vektori)
- Osnove elektrotehnike (vektori, trigonometrija, sistemi linearnih jednačina...)
FIZIKA
(za obrazovne profile: AUTOELEKTRIČAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
74 |
|
|
|
|
74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- osnovnim oblastima u klasičnoj i modernoj fizici;
- fizici kao fundamentalnoj nauci, koja omogućava razumevanje sveta koji nas okružuje;
- naučnom mišljenju i naučnim metodama;
- fizičkoj slici sveta;
- vezi između fizike, tehnologije, kulture i društvenog razvoja.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Mehanika |
35 |
Molekulsko - kinetička teorija, dinamika fluida i fizičke osnove termodinamike |
39 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Mehanika |
Trajanje modula: |
35 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Molekulsko - kinetička teorija, dinamika fluida i fizičke osnove termodinamike |
Trajanje modula: |
39 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA
ZA REALIZACIJU PREDMETA
- J. Janjić, M. Pavlov, B. Radivojević: Fizika za prvi razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja, Naučna knjiga Beograd 2000.
- M. Raspopović, i dr., Fizika sa zbirkom zadataka i priručnikom za laboratorijske vežbe, za I razred četvorogodišnjih stručnih škola, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd 1998.
- E. Danilović, M. Raspopović, S. Božin, Fizika za prvi razred gimnazije, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd 2000.
- Kvark media, Multimedijalni edukativni programi Fizika 1 i 2 Multisoft+, Užice 1999.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Tehnički materijali
- Osnove elektrotehnike
- Praktična nastava
FIZIKA
(za obrazovne profile: ELEKTROTEHNIČAR ZA ELEKTRONIKU NA VOZILIMA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
74 |
|
|
|
|
74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Produbljivanje razumevanja o osnovnim oblastima u klasičnoj i modernoj fizici;
- Produbljivanje razumevanja o fizici kao fundamentalnoj nauci, koja omogućava razumevanje sveta koji nas okružuje;
- Produbljivanje razumevanja o naučnom mišljenju i naučnim metodama;
- Shvatanje fizičke slike sveta;
- Shvatanje veze između fizike, tehnologije, kulture i društvenog razvoja.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Kinematika |
23 |
Dinamika i statika |
39 |
Gravitaciono polje |
12 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Kinematika |
Trajanje modula: |
23 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Dinamika i statika |
Trajanje modula: |
39 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Gravitaciono polje |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA
ZA REALIZACIJU PREDMETA
- E. Danilović, M. Raspopović, S. Boćin, Fizika za prvi razred gimnazije, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd 2000.
- J. Janjić, M. Pavlov, B. Radivojević: Fizika za prvi razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja, Naučna knjiga Beograd 2000.
- M. Raspopović i dr., Fizika sa zbirkom zadataka i priručnikom za laboratorijske vežbe, za I razred četvorogodišnjih stručnih škola Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd 1998.
- Kvark media, Multimedijalni edukativni programi Fizika 1 i 2 Multisoft+, Užice 1999.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Matematika