ISTORIJA
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OBLICI I TRAJANJE REALIZACIJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| I | 43 | 31 |
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- proširivanje osnovnih teoretskih znanja - razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu
- osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveni rad
- osposobljavanje učenika za timski oblik rada
- osposobljavanje za samostalno korišćenje udžbenika, priručnika i ostalih izvora podataka, izvođenje sudova i zaključaka na osnovu izvorne građe i literature
- razvijanje interesovanja za istorijske procese - razvijanje kritičke istorijske svesti i istorijskog mišljenja, kao osnove naučnog tumačenja razvoja ljudskog društva
- negovanje nacionalnog identiteta
- sagledavanje mesta i uloge jedne zajednice u opštim tokovima.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
| Razred: | prvi |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Hronologija | 3 |
| Praistorija | 4 |
| Stari vek | 8 |
| Opšta istorija srednjeg veka | 10 |
| Srbija u doba Nemanjića | 8 |
| Evropa od XVI do XVIII | 6 |
| Južnoslovenski narodi pod Osmanlijskom vlašću | 5 |
| Svet i Srbija krajem XIX i početkom XX veka | 8 |
| Kraljevina Jugoslavija | 5 |
| Svetski ratovi | 12 |
| Svet i Jugoslavija posle Drugog svetskog rata | 5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Praistorija |
| Trajanje modula: | 4 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Hronologija |
| Trajanje modula: | 3 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Stari vek |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Opšta istorija srednjeg veka |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični raz | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Srbija u doba Nemanjića |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični raz | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Evropa od XVI do XVIII veka |
| Trajanje modula: | 6 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Južnoslovenski narodi pod Osmanlijskom vlašću |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Svet i Srbija krajem XIX i početkom XX veka |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Kraljevina Jugoslavija |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Način modula: | Svetski ratovi |
| Trajanje modula: | 12 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Svet i Jugoslavija posle Drugog svetskog rata |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Srpski jezik i književnost
FIZIKA
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OBLICI I TRAJANJE REALIZACIJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| 1 | 74 |
|
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Dobijanje temeljnih teoretskih znanja iz fizike
- Dobijanje znanja potrebnih za razumevanje stručnih predmeta
- Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja
- Razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu
- Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveno učenje
- Formiranje osnova za nastavak obrazovanja
- Formiranje kulture fizičkih pojmova, koje podrazumevaju svest o značaju fizike kao prirodne nauke
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
| Razred: | prvi |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Kinematika | 20 |
| Dinamika | 20 |
| Statika | 7 |
| Termodinamika | 27 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Kinematika |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Dinamika |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Statika |
| Trajanje modula: | 7 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičkih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Termodinamika |
| Trajanje modula: | 27 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
SAOBRAĆAJNA GEOGRAFIJA
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| I | 44 | 30 |
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- razvijanje osnova naučne pismenosti
- razumevanje pojava, procesa i promena na osnovu znanja zakona, modela i teorija prirodnih nauka
- razvijanje sposobnosti za uočavanje, formulisanje i rešavanje problema
- razvijanje sposobnosti za izvođenje istraživanja
- razumevanje povezanosti prirodnog okruženja sa društvenim pojavama u prostoru i vremenu
- ovladavanje informaciono-komunikacionim tehnologijama
- sticanje znanja o značaju očuvanja ekološke ravnoteže
- sticanje saznanja o procesima i proizvodima različitih tehnologija i njihovom geografskom razmeštaju
- razvijanje samosvesti i odgovornog ophođenja prema sebi i okruženju
- razvijanje sposobnosti i korišćenja različitih izvora informacija i samostalnog i timskog učestvovanja u istraživačkim projektima
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
| Razred: | prvi |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Saobraćaj - pojam, podela i značaj | 2 |
| Faktori razvoja saobraćaja | 8 |
| Primena karata u saobraćaju | 15 |
| Industrija saobraćajnih sredstava | 8 |
| Saobraćajne grane i njihov teritorijalni razmeštaj | 33 |
| Saobraćaj u funkciji drugih delatnosti | 8 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Saobraćaj - pojam, podela i značaj |
| Trajanje modula: | 2 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Faktori razvoja saobraćaja |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Primena karata u saobraćaju |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Industrija saobraćajnih sredstava |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Saobraćajne grane i njihov teritorijalni razmeštaj |
| Trajanje modula: | 33 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Saobraćaj u funkciji drugih delatnosti |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Z. Žegarac: Infrastruktura, 2002.
- M. Lješević: Urbana ekologija, Geografski fakultet, Beograd
- J. Adamović: Urbana ekonomija, Geografski fakultet, Beograd, 2002.
- N . Carić: Opšta privredna geografija, 1974.
- P. Tomić, J. Romelić, L. Lazić: Ekonomska geografija sveta, 1996.
- M. Todorović: Osnove tipologije i regionalizacije poljoprivrede Srbije, SGD, Beograd
- M. Grčić: Industrijska geografija, "Naučna knjiga", Beograd
- Stojkov: Metode prostornog planiranja, Geografski fakultet, Beograd, 2002.
- S. Kicošev, D. Dunčić: Geografske osnove prostornog planiranja, PMF- Novi Sad, 1998. g.
- J. Dinić, Ekonomska geografija, Ekonomski fakultet, Beograd, 1999.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- stručni predmeti
SAOBRAĆAJNI VODIČ
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OBLICI I TRAJANJE REALIZACIJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| I | 74 |
|
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Obogaćivanje postojećeg jezičkog fonda novim stručnim rečima i izrazima
- Pravilno korišćenje osnovne stručne terminologije
- Sagledavanje suštinske povezanosti svih vidova saobraćaja
- Razumevanje značaja pravilnog funkcionisanja saobraćaja
- Sticanje znanja o principima rada svih motora
- Sticanje znanja o osnovnim problemima logistike
- Dobijanje znanja o značenju osnovnih elemenata saobraćajne signalizacije
- Formiranje pozitivnog stava prema bezbednosti saobraćaja
- Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstvenu afirmaciju i afirmaciju struke
- Formiranje saobraćajne kulture, koja podrazumeva svest o delovanju u sopstvenom okruženju
- Formiranje osnova za nastavak obrazovanja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Vidovi saobraćaja | 18 |
| Regulisanje saobraćaja | 14 |
| Saobraćajne nezgode | 22 |
| Motorna vozila | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Vidovi saobraćaja |
| Trajanje modula: | 18 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Regulisanje saobraćaja |
| Trajanje modula: | 14 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Saobraćajne nezgode |
| Trajanje modula: | 22 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Motorna vozila |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Ekologija
- Saobraćajna geografija
- Srpski jezik i književnost
PRAKTIČNA NASTAVA
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| I |
|
| 148 |
|
| 148 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- sticanje praktičnih znanja o alatima, mernim instrumentima i materijalima,
- stvaranje radnih navika i veština u određenom stepenu,
- razvijanje pouzdanosti, odgovornosti i preciznosti na radu,
- shvatanje značaja zaštite na radu i primene ličnih i kolektivnih sredstava zaštite,
- sticanje praktičnih znanja primene mera zaštite i održavanja motora i električnih uređaja,
- sticanje praktičnih znanja o postavljanju saobraćajne signalizacije na putevima,
- sticanje praktičnih znanja iz oblasti pružanja prve pomoći povređenim osobama,
- praktična obuka vožnje za određenu kategoriju,
- sticanje praktičnih znanja o primeni radio stanica, mobilnih telefona kao i o očitavanju vrednosti sa tahografskih listića,
- sticanje praktičnog znanja praćenja procesa obuke, izrade kontrole dokumentacije u auto školama,
- sticanje praktičnih znanja vršenja uviđaja i izrade uviđajne dokumentacije,
- praktično znanje vršenja procene štete na vozilu,
- praktično znanje vršenja unutrašnje kontrole bezbednosti saobraćaja,
- formiranje osnove za dalje školovanje.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Alati | 30 |
| Merni instrumenti | 30 |
| Materijali | 44 |
| Zaštita na radu | 44 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Alati |
| Trajanje modula: | 30 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
| Naziv modula: | Merni instrumenti |
| Trajanje modula: | 30 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
| Naziv modula: | Materijali |
| Trajanje modula: | 44 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
| Naziv modula: | Zaštita na radu |
| Trajanje modula: | 44 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- S Golubović, "Praktikum" za I, II, III, IV razred srednje škole,
- Tehnologija obrazovnog profila za automehaničare,
- Udžbenici iz tehnologije materijala
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Ekologija
- Fizika
SCENSKA UMETNOST
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| I | 5 | 32 |
|
|
| 37 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvoj stvaralačkih sposobnosti učenika,
- Emotivno obogaćivanje ličnosti i sticanje sigurnosti, samopouzdanja, kao i fleksibilnosti u komunikaciji,
- Podsticanje učenika da istražuje sopstvenu i ličnosti drugih i da formira kritičan stav o istom,
- Bogaćenje jezičkog fonda i kulture govora,
- Razvijanje mašte i stvaralačkih sposobnosti učenika,
- Razvijanje sposobnosti opservacije pojava u okruženju i formiranje sopstvenih stavova,
- Razvijanje sposobnosti saradnje u kolektivu.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Teorija i istorija drame | 5 |
| Vežbe pokreta i govora | 5 |
| Dramski komad | 27 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Teorija i istorija drame |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Vežbe pokreta i govora |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
- zagonetke - igra ogleda
- brzalice - pitanje pravilnog disanja (obavezna korelacija sa profesorom fizičkog vaspitanja)
- na slovo na slovo - nastavljanje reči na zadnje slovo - sastavljanje priče dodavanjem reči i rečenica
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
| * |
|
| Naziv modula: | Dramski komad |
| Trajanje modula: | 27 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Zdenko Škreb "Teorija književnosti"
- Ronald Harvud "Istorija pozorišta" Klio, Bgd. 2001.
- Zora Bokšan Tanurdžić "Od igre do pozornice" Kreativni centar, Bgd. 2001.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Srpski jezik i književnost
- Istorija
- Likovna umetnost
- Muzička kultura
- Fizičko vaspitanje
KERAMIKA
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
| I | 10 | 5 | 22 |
|
| 37 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje osnovnih znanja o razvoju grnčarstva
- Sticanje znanja o tehnikama izrade, ukrašavanja i načinima sušenja - pečenja keramike
- Razvijanje kreativnosti
- Preuzimanje odgovornosti za sopstvene odluke i realizaciju
- Osposobljavanje učenika za timski rad
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Razvoj keramike | 10 |
| Figurine | 10 |
| Posuđe | 12 |
| Finalna obrada | 5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Razvoj keramike |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Figurine |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
| Naziv modula: | Posuđe |
| Trajanje modula: | 12 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
| Naziv modula: | Finalna obrada |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA