FIZIČKO VASPITANJE
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 1 |
| 69 |
|
| 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje i očuvanje antropomotoričkih sposobnosti u skladu sa uzrasnim i individualnim karakteristikama
- Razvijanje motoričkih umenja i navika
- Osposobljavanje za samostalno vežbanje
- Očuvanje i unapređivanje zdravlja
- Razvoj pozitivne slike o sebi
- Promovisanje pozitivnih socijalnih interakcija
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Antropomotoričke sposobnosti | 20 |
Atletika | 10 |
Gimnastika | 10 |
Plivanje | 10 |
Sportske igre | 10 |
Druga motorička iskustva | 10 |
NAPOMENA: ukoliko škola nema uslova za izvođenje nastave plivanja časovi predviđeni za ovaj modul preraspodeljuju se na sledeći način: atletika 4 časa, gimnastika 4 časa i sportske igre 2 časa
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Antropomotoričke sposobnosti |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * |
|
| * |
|
|
Naziv modula: | Atletika |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Gimnastika |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Plivanje |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Sportske igre |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Druga motorička iskustva |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Anderson, B. (2001): Stretching, Zagreb, Gopal D.O.O.
- Anderson, B. Burke, E. Pearl, V. (2002): Fitness za sve, Zagreb, Gopal D.O.O.
- Baey, J. (1968): Gymnastic in the schools, Boston
- Ivanić, S. (1996): Metodologija, Beograd, Gradski sekretarijat za sport i omladinu grada Beograda
- Korkin, V. P. (1983): Akrobatika, Moskva, FizkulÃtura i sport
- Kukolj, M. (1996): Opšta antropomotorika, Beograd, Finegraf
- Nićin, Đ. (2003): Fitness, Beograd, Fakultet za menadžment u sportu Univerziteta Braća Karić" i Viša škola za sportske trenere
MATEMATIKA
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 105 |
|
|
|
| 105 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razumevanje i pravilno korišćenje matematičkih simbola
- Razvijanje preciznosti u iskazivanju definicija
- Razvijanje logičkog mišljenja
- Shvatanje suštine deduktivnog zaključivanja
- Poznavanje osnovnih svojstava operacija sa realnim brojevima
- Poznavanje osnovnih svojstava operacija sa racionalnim algebarskim izrazima
- Osposobljavanje za rešavanje linearnih jednačina i nejednačina i njihovih sistema
- Shvatanje pojma funkcije i njenog predstavljanja u grafičkom i drugim oblicima
- Shvatanje pojma geometrijskih transformacija, podudarnosti i sličnosti
- Osposobljavanje za primenu Talesove i Pitagorine teoreme u primerima iz prakse
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Skupovi -- Skupovi realnih brojeva | 15 |
Osnovi geometrije i proporcionalnost veličina | 16 |
Racionalni algebarski izrazi | 20 |
Izometrijske transformacije | 14 |
Linearna funkcija jednačine i nejednačine | 32 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Skupovi - Skupovi realnih brojeva |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Osnovi geometrije i proporcionalnost veličina |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Racionalni algebarski izrazi |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Izometrijske transformacije |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Linearna funkcija jednačine i nejednačine |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Sličnost |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- R. Despotović, R. Tošić, B. Šešelja, Matematika za prvi razred srednjih stručnih škola
- Vene Bogoslavov, Zbirka zadataka iz matematike za prvi razred
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Građevinska fizika
- Čitanje projekata
- Građevinske konstrukcije
- Organizacija građenja
- Statika
- Tehnologija rada sa praktičnom nastavom
EKOLOGIJA
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 35 |
|
|
|
| 35 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- dobijanje temeljnih teoretskih znanja,
- razvijanje logičkog mišljenja,
- razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu,
- dobijanje znanja potrebnih za rešavanje problema u procesu rada,
- osposobljavanje za preuzimanje odgovornosti za zaštitu životne sredine,
- formiranje ekološke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti potrebe zaštite životne sredine.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Osnovni pojmovi i principi ekologije | 12 |
Zaštita i unapređivanje životne sredine | 17 |
Povezanost prirode i savremenih tehnologija u građevinarstvu | 6 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Osnovni pojmovi i principi ekologije |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Zaštita i unapređivanje životne sredine |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Povezanost prirode i savremenih tehnologija u građevinarstvu |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Ivo Savić, Veljko Terzija Ekologija i zaštita životne sredine za prvi razred srednjih stručnih škola
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Građevinski materijali;
- Fizička geografija
- Građevinske konstrukcije;
- Organizacija građenja;
- Tehnologija rada sa praktičnom nastavom
TEHNIČKO CRTANJE
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I |
| 70 |
|
|
| 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- da učenici steknu neophodna znanja i veštine koje će primeniti u savladavanju drugih predmeta i modula, a naročito: Nacrtne geometrije, Građevinskih konstrukcija i Čitanja projekta, koji predstavljaju module omogućavanja za glavne module učenja u trećem razredu u predmetu Tehnologija rada sa praktičnom nastavom;
- da se učenici osposobe da koriste tehnički crtež, kao osnovno sredstvo za sporazumevanje u struci;
- da se upoznaju sa elementima i pravilima tehničkog izražavanja crtežom u određenoj razmeri;
- da se kod učenika razvije shvatanje o neophodnosti urednog i preciznog grafičkog izražavanja, kao važnog elementa za uspešnu realizaciju projektnog rešenja.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Osnovna pravila i standardi pri izradi tehničkog crteža i osnovne geometrijske konstrukcije | 20 |
Tehničko pismo | 8 |
Oznake materijala, opreme i instalacija i pravila kotiranja | 18 |
Izrada delova projekta | 24 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Osnovna pravila i standardi pri izradi tehničkog crteža i osnovne geometrijske konstrukcije |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Tehničko pismo |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Oznake materijala, opreme i instalacija i pravila kotiranja |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Izrada delova projekta |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * |
|
|
|
| * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- G. Dulić, Tehničko crtanje sa čitanjem planova
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Nacrtna geometrija
- Građevinske konstrukcije
- Čitanje projekata
- Tehnologija rada sa praktičnom nastavom
NACRTNA GEOMETRIJA
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 35 | 35 |
|
|
| 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- da se učenici osposobe da oblike i predmete iz prostora prikazuju crtežima u ravni (njihovim projekcijama), kao i da na osnovu crteža i drugih neophodnih podataka, formiraju prostornu predstavu o projektovanim oblicima;
- razvijanje sposobnosti percepcije prostora logičkog zaključivanja;
- razvijanje sistematičnosti, urednosti, preciznosti u radu veštine grafičkog izražavanja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Ortogonalna projekcija tačke, prave i duži | 17 |
Ravni geometrijski likovi i pravilna geometrijska tela | 14 |
Transformacija, ravan i ravni preseci pravilnih geometrijskih tela | 20 |
Kosa projekcija | 13 |
Krovovi | 6 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Ortogonalna projekcija tačke, prave i duži |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Ravni geometrijski likovi i pravilna geometrijska tela |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Transformacija, ravan i ravni preseci pravilnih geometrijskih tela |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
| transformacija
ravan
ravni preseci pravih pravilnih geometrijskih tela
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Kosa projekcija |
Trajanje modula: | 13 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Krovovi |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- dr Ljubica Gagić, Nacrtna geometrija za prvi i drugi razred građevinske, trgovinske i drvoprerađivačke škole
- G. Dulić i M. Jevtić, Zbirka zadataka iz nacrtne geometrije za prvi razred
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Tehničko crtanje;
- Tehnologija rada sa praktičnom nastavom
- Građevinske konstrukcije;
- Čitanje projekata;
GRAĐEVINSKI MATERIJALI
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 70 |
|
|
|
| 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- sticanje znanja o vrstama materijala koji se koriste u građevinarstvu
- sticanje znanja o proizvodnji i svojstvima građevinskih materijala
- razvijanje logičkog zaključivanja i kritičkog mišljenja pri usvajanju znanja o mogućnostima primene građevinskih materijala pri izgradnji objekata u različitim uslovima i prema različitim zahtevima
- razvijanje sposobnosti primene znanja radi pravilnog izbora i odgovarajuće namene izabranog materijala za izgradnju objekta, što treba da doprinese procesu osposobljavanja za rad
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Kamen, veziva, malter i beton | 16 |
Gips i proizvodi od gipsa | 16 |
Keramički materijali, drvo i metali | 16 |
Staklo, ugljovodonična veziva, PVC materijali i lepkovi | 12 |
Izolacioni materijali i antikorozivna zaštita | 10 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Kamen, veziva, malter i beton |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Gips i proizvodi od gipsa |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Keramički materijali, drvo i metali |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Staklo, ugljovodonična veziva, PVC materijali i lepkovi |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Izolacioni materijali i antikorozivna zaštita |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Stoiljković, Miletić, građevinski materijali sa osnovama geologije za prvi razred građevinske škole
- Prospekti proizvođača različitih vrsta građevinskog materijala
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Tehnologija rada sa praktičnom nastavom
- Građevinske konstrukcije;
- Fizička geografija
- Građevinska fizika
GRAĐEVINSKE KONSTRUKCIJE
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 35 | 35 |
|
|
| 105 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- sticanje znanja o građevinskim objektima i konstruktivnim elementima u njegovom sklopu, kao i o njihovim konstruktivnim rešenjima i funkciji u objektu
- sticanje znanja o načinu i redosledu izvođenja konstruktivnih elemenata u sklopu građevinskog objekta
- razvijanje svesti o neophodnosti i sticanje znanja o praktičnim rešenjima pri izolovanju objekta od vlage, termičkoj, protivpožarnoj i zvučnoj izolaciji objekta
- sticanje znanja o praktičnim rešenjima različitih vrsta instalacija u objektu
- sticanje znanja o osnovnim i završno-zanatskim radovima u objektu
- razvijanje veštine grafičkog prikazivanja objekta i njegovih konstruktivnih elemenata u osnovi, presecima i izgledu
- razvijanje sistematičnosti, urednosti i preciznosti u grafičkom izražavanju
- razvijanje sposobnosti primene znanja i veština iz korelativnih predmeta
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Konstruktivni sklop zgrade | 6 |
Temelji i zaštita od vlage | 13 |
Vertikalni konstruktivni elementi | 46 |
Horizontalni konstruktivni sklopovi i vertikalne komunikacije | 33 |
Zanatski radovi na zatvaranju otvora | 7 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Konstruktivni sklop zgrade |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Temelji i zaštita od vlage |
Trajanje modula: | 13 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
- uloga temelja i funkcija
- značaj zaštite od vlage |
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Vertikalni konstruktivni elementi |
Trajanje modula: | 46 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
| - funkcija zida u sklopu objekta - funkcija stubova - seizmika i seizmičnost - klimatske zone i uticaji - sistemi obrade zidova - dimnjaci; funkcija i delovi |
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Horizontalni konstruktivni sklopovi i vertikalne komunikacije |
Trajanje modula: | 33 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
| - međuspratne konstrukcije; vrste, funkcija u sklopu objekta - podela prema nameni prostorija - funkcija stepenica; |
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Zanatski radovi na zatvaranju otvora |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
| - materijal i spojna sredstva - materijal i spojna sredstva |
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Građevinske konstrukcije za I, II i III razred građevinske škole, Biljana Blagojević
- Građevinski tehničar-visokogradnja - Građevinska knjiga
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Tehničko crtanje
- Čitanje projekta
- Građevinski materijali
- Organizacija građenja
- Statika
- Tehnologija rada sa praktičnom nastavom
GRAĐEVINSKA FIZIKA
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 70 |
|
|
|
| 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- usvajanje osnovnih zakona fizike
- upoznavanje metoda fizičkih istraživanja
- razvijanje naučnog načina mišljenja, logičkog zaključivanja i kritičko-analitičkog duha
- saznanje o ulozi matematike kao sredstva za rešavanje fizičkih problema, sa jedne strane, kao jezika kojim se služi fizika pri opisivanju prirodnih procesa i formulisanju fizičkih zakona
- osposobljavanje za kvalitativno i kvantitativno rešavanje fizičkih problema
- razvijanje radnih navika
- upoznavanje uloge čoveka u osvajanju i menjanju prirode te razvijanju pravilnog odnosa učenika prema zaštiti čovekove sredine
- sticanje sposobnosti za primenu znanja u stručno-teorijskim predmetima
- podsticanje stručnog razvoja i usavršavanja u skladu sa individualnim sposobnostima i potrebama društva
- formiranje materijalističke slike sveta
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Uvod | 5 |
Kretanje | 8 |
Sila | 11 |
Fizika velikog broja mikročestica | 11 |
Termodinamika | 9 |
Oscilacije i talasi | 8 |
Elektrostatika i električna struja | 10 |
Optika | 8 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Uvod |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Kretanje |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Sila |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
- (statika) |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Fizika velikog broja mikročestica |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Termodinamika |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Oscilacije i talasi |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Elektrostatika i električna struja |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Optika |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Fizika sa zbirkom zadataka i priručnikom za labaratorijske vežbe za prvi razred srednje stručne škole - J. Janjić, M. Pavlov, S. Stojanović
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Matematika
- Građevinski materijali
- Građevinske konstrukcije
- Tehnologija rada sa praktičnom nastavom
- Statika
TEHNOLOGIJA RADA SA PRAKTIČNOM NASTAVOM
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 35 |
| 175 | 60 |
| 270 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- osposobljavanje za rad u području suve gradnje, koje omogućava da učenik ovlada znanjima i veštinama, za samostalan rad za najkraće vreme učenja,
- razvijanje sposobnosti komunikacije sa klijentima i saradnicima,
- razvijanje kritičkog odnosa prema sopstvenom radu,
- razvijanje stvaralačkih i kreativnih sposobnosti,
- razvijanje funkcionalnog znanja, koje omogućuje praćenje razvoja suve gradnje,
- razvijanje potrebe i navike čuvanja ličnog zdravlja primenom propisa o zaštiti na radu,
- razvijanje potrebe i navike čuvanja i zaštite radne, prirodne i životne sredine.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Zaštita na radu i protivpožarna zaštita | 18 |
Uvod u suvu gradnju | 24 |
Lepljenje gipskartonskih ploča na zidove (suvo malterisanje) | 60 |
Oblaganje zidova, stubova i greda | 72 |
Montaža pregradnih zidova na metalnim i drvenim potkonstrukcijama | 96 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Zaštita na radu i protivpožarna zaštita |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Uvod u suvu gradnju |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
| * |
| * |
Naziv modula: | Lepljenje gipskartonskih ploča na zidove (suvo malterisanje) |
Trajanje modula: | 60 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Oblaganje zidova, stubova i greda |
Trajanje modula: | 72 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Montaža pregradnih zidova na metalnim i drvenim potkonstrukcijama |
Trajanje modula: | 96 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Tehnički uslovi za izvođenje završnih radova u građevinarstvu izdavač ZAVRAJ Poslovna zajednica organizacija za završne radove u građevinarstvu - Beograd
- Normativi i standardi rada u građevinarstvu visokogradnja - izdavač Građevinska knjiga - Beograd
- KNAUF - ATLAS SUVE GRADNJE - izdavač KNAUF d.o.o. Beograd
- KNAUF - CD prikazi izvođenja suve Gradnje - izdavač KNAUF d.o.o. Beograd
- Pravilnik o higijenskim i tehničkim merama u građevinarstvu - izdavač Građevinska knjiga - Beograd
- Pravilnik o zaštiti na radu u građevinarstvu - izdavač Građevinska knjiga - Beograd
- Prva pomoć i zaštita - Zavod za udžbenike i nastavna sredstva - Beograd
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Građevinske konstrukcije
- Građevinski materijali
- Ekologija
- Građevinska fizika