FIZIČKA GEOGRAFIJA
(za obrazovni profil: GEODETSKI TEHNIČAR - GEOMETAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 74 |
|
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Upoznavanje sa prirodnogeografskim pojmovima i objektima od nastanka Sunčevog sistema do pojave života
- Uočavanje i shvatanje korelacionih odnosa između geografije i drugih prirodnih nauka sa posebnim osvrtom na geodeziju
- Shvatanje i razumevanje zakonomernog razvoja geografske sredine kao rezultat delovanja prirodnih pojava i čoveka
- Upoznavanje sa životnom okolinom i njenom zaštitom
- Upoznavanje karakteristika zemljišta sa stanovišta nastanka i sa stanovišta kategorizacije
- Upoznavanje sa reljefom i njegovim karakteristikama i povezivanje sa premerom zemljišta kao primarnim poslom geometra
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Oblik i veličina Zemlje i drugih nebeskih tela, osnove kartografije | 17 |
Geološke strukture geografskog prostora | 7 |
Makro i mikro oblici reljefa | 14 |
Klima | 10 |
Vode na kopnu | 9 |
Zemljište i biljne zajednice sa planiranjem i uređenjem prostora | 17 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Oblik i veličina Zemlje i drugih nebeskih tela |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Geološke strukture geografskog prostora |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Makro i mikro oblici reljefa |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Klima |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Vode na kopnu |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Zemljište i biljne zajednice sa planiranjem i uređenjem prostora |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Fizička geografija
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Geodezija
NACRTNA GEOMETRIJA
(za obrazovni profil: GEODETSKI TEHNIČAR - GEOMETAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 37 | 37 |
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Razvijanje sposobnosti kod učenika za orijentaciju u ravni i prostoru |
- | Prepoznavanje prostornog rasporeda na dvodimenzionalnoj slici |
- | Razvijanje sistematičnosti, preciznosti i urednosti kod učenika |
- | Priprema učenika za izradu geodetskih podloga i planova |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Vrste projekcije ortoganalna projekcija na jednu ravan, ortoganalna projekcija na dve ravni | 18 |
Kvadranti i oktanti | 14 |
Transformacija - rotacija | 8 |
Kotirana projekcija | 14 |
Rešavanje putnog pojasa - plato i put | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Vrste projekcije, ortogonalna projekcija na jednu ravan, ortogonalna projekcija na dve ravni |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Kvadranti i oktanti |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Transformacija - rotacija |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Kotirana projekcija |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Rešavanje putnog pojasa - plato i put |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | S. Živanović - Udžbenik nacrtna geometrija za prvi razred geodetske tehničke škole |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Matematika
- Tehničko crtanje
- Geodetska merenja i računanja
TEHNIČKO CRTANJE
(za obrazovni profil: GEODETSKI TEHNIČAR - GEOMETAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I |
| 74 |
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | razvijanje sposobnosti kod učenika da rade i čitaju tehnički crtež kao načina komuniciranja i sporazumevanja u tehničkoj struci |
- | razvijanje sistematičnosti, preciznosti i urednosti kod učenika |
- | osposobljenost za izradu grafičkog prikaza detalja i celine u zadatim razmerama |
- | priprema učenika za izradu geodetskih podloga i planova |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Izvlačenje pravih i kružnih linija 0,1 - 0,8 | 14 |
Pisanje teksta pomoću šablona | 10 |
Pisanje kaligrafije | 10 |
"Redis" pismo i brojevi | 20 |
Topografski znaci objekata i graničnih linija | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Izvlačenje pravih i kružnih linija 0,1 - 0,8 |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Pisanje teksta pomoću šablona |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Pisanje kaligrafije |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | "Redis" pismo i brojevi |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Topografski znaci objekata i graničnih linija |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | S. Živanović - Udžbenik tehničko crtanje za Geodetsku tehničku školu |
- | Zbirka radnih listova |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Geodezija
- Nacrtna geometrija
GEODEZIJA
(za obrazovni profil: GEODETSKI TEHNIČAR - GEOMETAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 111 |
|
|
|
| 111 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Upoznavanje sa poslovima geometra |
- | Sticanje potrebnih znanja iz oblasti geodezije |
- | Priprema za izučavanje i uspešno usvajanje znanja iz drugih stručnih oblasti geodezije |
- | Upoznavanje metoda merenja i instrumenata |
- | Ovladavanje formulama za obradu podataka merenja |
- | Ovladavanje postupcima merenja uglovnih i linearnih veličina |
- | Sposobnost izrade horizontalne predstave terena |
- | Spremnost za izradu testa provere znanja po modulima i u celini |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Opšti pojmovi u geodeziji | 11 |
Priprema instrumenata za merenje horizontalnih uglova; merenje, zapisivanje i kontrola horizontalnih uglova | 36 |
Priprema instrumenata za merenje vertikalnih uglova; merenje, zapisivanje i kontrola vertikalnih uglova | 20 |
Teorija grešaka | 6 |
Priprema za merenje dužine pantljikom i obrada podataka merenih dužina na terenu pantljikom | 17 |
Terenski radovi u poligonskoj mreži | 21 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Opšti pojmovi u geodeziji |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Priprema instrumenata za merenje horizontalnih uglova; merenje, zapisivanje i kontrola horizontalnih uglova |
Trajanje modula: | 36 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Priprema instrumenta za merenje vertikalnih uglova; merenje, zapisivanje i kontrola vertikalnih uglova |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
| * | * |
|
Naziv modula: | Teorija grešaka |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Priprema za merenje dužina pantljikom i obrada podataka merenih dužina na terenu pantljikom |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Terenski radovi u poligonskoj mreži |
Trajanje modula: | 21 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- K. Mihajlović i grupa autora, Geodezija za prvi i drugi razred Geodetske škole
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA MODULIMA
- Geodetska merenja i računanja
- Matematika
- Fizička geografija
GEODETSKA MERENJA I RAČUNANJA
(za obrazovni profil: GEODETSKI TEHNIČAR - GEOMETAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I |
| 148 |
|
|
| 148 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Sticanje potrebnih znanja iz oblasti geodezije |
- | Priprema za izučavanje i uspešno usvajanje znanja iz drugih stručnih oblasti |
- | Upoznavanje sa instrumentima i metodama merenja |
- | Ovladavanje formulama za obradu podataka merenja |
- | Ovladavanje postupcima merenja uglovnih i linearnih veličina |
- | Ovladavanje upotrebom instrumenata i pribora za merenje |
- | Osposobljavanje učenika za samostalno prikupljanje i obradu podataka merenja |
- | Sposobnost izrade horizontalne predstave terena |
- | Spremnost za izradu testa provere znanja po modulima i u celini |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Priprema za merenje dužina pantljikom i merenje dužina na terenu pantljikom | 20 |
Priprema za merenje horizontalnih uglova, jedinice uglovnih mera i računske operacije sa uglovima | 24 |
Izračunavanje horizontalnih uglova i upis u TO 1 Izračunavanje vertikalnih uglova i upis u TO 1B | 36 |
Računanje redukcije i redukovanih dužina | 20 |
Merenje horizontalnih i vertikalnih uglova | 48 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Priprema za merenje dužina pantljikom i merenje dužina na terenu pantljikom |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Priprema za merenje horizontalnih uglova, jedinice uglovnih mera i računske operacije sa uglovima |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Izračunavanje horizontalnih uglova i upis u TO 1 |
| Izračunavanje vertikalnih uglova i upis u TO 1V |
Trajanje modula: | 36 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Računanje redukcija i redukovanih dužina |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Merenje horizontalnih i vertikalnih uglova |
Trajanje modula: | 48 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- K. Mihajlović - Praktikum iz predmeta Geodetska merenja i računanja
- K. Mihajlović i grupa autora - Geodezija - za I i II razred geodetske škole
- Zbirka geodetskih obrazaca
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Geodezija
- Matematika
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: | Geodezija i građevinarstvo |
Oblast: | Građevinarstvo |
Obrazovni profil: | MONTER SUVE GRADNJE - ogled |
Trajanje obrazovanja: | tri godine |
CILJ OGLEDA:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima
- uvođenjem novog nastavnog plana i programa kroz horizontalno i vertikalno povezivanje nastavnih tema i sadržaja, u sklopu modula, a u cilju ostvarivanja ishoda obrazovanja (predlog novog nastavnog plana i programa za prvi i drugi razred dat je u prilogu ovog predloga, njegov je sastavni deo i predstavlja polaznu osnovu za kontinuirani rad na poboljšanju njegovog kvaliteta)
- uvođenje fleksibilnog nastavnog programa, definisanog u potpunosti od strane škole kao krajnjeg realizatora programa, a u zavisnosti od interesa lokalne sredine, kako bi se obezbedila efikasnija upošljivost stručnjaka ovog obrazovnog profila u lokalnoj sredini,
- izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje unutrašnje strukture nastavnog plana i časova u okviru godišnjeg fonda časova u skladu sa postavljenim ishodima obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu (nov nastavni plan) a prema strategiji strukture nastavnog plana u reformisanoj srednjoj stručnoj školi
- nastavni plan i program će biti objavljivani za svaku školsku godinu radi usaglašavanja sa neophodnim izmenama tokom realizacije programa ogleda
- nastavni sadržaji su organizovani modularno
- povećanje fonda časova praktične nastave radi uspešnijeg ostvarivanja opštih ciljeva obrazovanja u ovom obrazovnom profilu
- uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti za učenika da samostalno planira i organizuje svoj ukupni obrazovni proces.
OČEKIVANI ISHODI OGLEDA
Unapređen i kvalitetan obrazovno-nastavni rad:
- efikasni i podsticajni metodi rada sa učenicima primenjeni u svakodnevnoj obrazovnoj praksi
- nastavni sadržaji organizovani modularno, na način koji omogućava usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju a koja predstavljaju osnovu za usvajanje pojmova i znanja u narednim fazama rada i školovanja
- vertikalno i horizontalno povezani nastavni planovi i programi
- objektivno ocenjivanje učenika prema postavljenim kriterijumima
TRAJANJE OGLEDA
Predviđeno je da ogled traje od septembra 2003. do juna 2007. godine.
NAČIN OSTVARIVANJA OGLEDA
Ogled će biti realizovan putem obuke nastavnika srednjih stručnih škola područja rada Geodezija i građevinarstvo, primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se realizuje program ovog ogleda, biće organizovana u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju) trodnevna obuka
- ocenjivanje učenika - trodnevna obuka
- stručno usavršavanje nastavnika kroz obuku za akreditovane programe
Nastavnici srednjih stručnih škola će u okviru obrazovnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru stručnih aktiva biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je moguće postizanje obrazovnih ishoda.
Stručni timovi će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih tema i sadržaja kako sa oblasnim i predmetnim timovima, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima.
USLOVI OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA
Ogled će se realizovati u uslovima svakodnevnog obrazovnog rada u srednjim stručnim školama. NJegova realizacija podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i sporta i Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih će pružiti kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke profesora, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE OGLEDA
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Centar za stručno obrazovanja i obrazovanje odraslih.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, metodom paralelnih grupa biće ispitani ishodi obrazovno-vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
I NASTAVNI PLAN
1. Nedeljni i godišnji fond časova obaveznih i izbornih predmeta I razreda
| I RAZRED | |
nedeljno | godišnje | |
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI | 11 | 385 |
1a. Srpski jezik i književnost | 2 | 70 |
1b. _____________jezik i književnost |
|
|
2. Strani jezik | 2 | 70 |
3. Fizičko vaspitanje | 2 | 70 |
4. Matematika | 3 | 105 |
5. Računarstvo i informatika | 2 | 70 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI | 1 | 35 |
1. Ekologija | 1 | 35 |
V: STRUČNI PREDMETI | 17 | 655 |
1. Tehničko crtanje | 2 | 70 |
2. Nacrtna geometrija | 2 | 70 |
3. Građevinski materijali | 2 | 70 |
4. Građevinske konstrukcije | 3 | 105 |
5. Građevinska fizika | 2 | 70 |
6. Tehnologija rada sa praktičnom nastavom | 6 | 270 |
G: IZBORNI PREDMETI | 1 | 35 |
1. Izborni predmet predviđen Zakonom | 1 | 35 |
Ukupno: A + B + V + G | 30 | 1110 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije i vežbi. Blok nastava i praksa prikazuju se u ukupnom zbiru na godišnjem nivou.
2. Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI | I | II | III |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava | * | * | * |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz:
- Građanskog vaspitanja ili Verske nastave - 1 čas nedeljno tokom školske godine
3. Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
| I RAZRED | II RAZRED | III RAZRED | UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine | do 70 | do 70 | do 64 | do 204 |
Dodatni rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 90 |
Dopunski rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 90 |
Pripremni rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 90 |
*Ako se ukaže potreba za njim.
4. Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
| I | II | III |
Ekskurzija | 1-2 dana | 2-3 dana | 3-4 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture | 2 časa nedeljno | ||
Drugi strani jezik | 2 časa nedeljno | ||
Drugi predmeti * | 1-2 časa nedeljno | ||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) | 30-60 časova godišnje | ||
Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge | 15-30 časova godišnje | ||
Kulturna i javna delatnost škole | 2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije.
5. Ostvarivanje planova i programa po nedeljama
razred | razredno časovna nastava | mentorski rad (nastava u bloku, praksa) | obavezne vannastavne aktivnosti | ukupno radnih nedelja | ostalo (završni ispit) |
I | 35 | 2 | 2 | 39 |
|
II | 35 | 2 | 2 | 39 |
|
III | 34 | 3 | 2 | 39 | 3 |
II NASTAVNI PLAN
SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(za obrazovni profil: MONTER SUVE GRADNJE - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 70 |
|
|
|
| 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Osposobljavanje za efikasno komuniciranje
- Unapređivanje znanja o sopstvenoj kulturi i kulturama drugih naroda i civilizacija
- Aktivno učestvovanje u dijalogu i argumentovano učestvovanje u debati
- Poštovanje književne tradicije i vrednosti humanističke baštine
- Razvijanje i negovanje jezičke kulture, poštovanje pravila standardnog književnog jezika u usmenom i pisanom izražavanju
- Uobličavanje jasnih i logičkih tekstova različitih dužina, složenosti, formi, tematika koristeći odgovarajuće tehničke pripreme i poštujući pravopisnu normu
- Iskazivanje svoje kreativne sposobnosti i negovanje ličnog izraza i komunikativnosti
- Praćenje i vrednovanje sadržaja iz različitih oblasti medijske produkcije
- Doživljavanje, razumevanje i procenjivanje idejno-estetskih vrednosti i poruka reprezentativnih dela nastalih određenim društvenim uslovima i razdobljima
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Uvod u proučavanje književnog dela | 9 |
Književnost starog veka | 10 |
Srednjovekovna književnost | 10 |
Narodna književnost | 6 |
Humanizam i renesansa | 7 |
Opšti pojmovi o jeziku | 5 |
Fonetika | 5 |
Pravopis 1 | 6 |
Kultura izražavanja 1 | 12 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Uvod u proučavanje književnog dela |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Književnost starog veka |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Srednjovekovna književnost |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Narodna književnost |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Humanizam i renesansa |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Opšti pojmovi o jeziku |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Fonetika |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Pravopis |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Kultura izražavanja |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Književne kritike
- Studije
- Eseji
- Rečnici
- Leksikoni
- Enciklopedije
- Internet
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Likovna kultura i crtanje