II NASTAVNI PROGRAM
SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(za obrazovne profile: ZDRAVSTVENA NEGOVATELJICA - NEGOVATELJ - ogled;
MASERKA - MASER - ogled
i KOZMETIČKI TEHNIČAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 99 |
|
|
|
| 99 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Sticanje znanja o osnovama nauke o jeziku |
- | Razvijanje pismenosti, jezičke, stilske i pravopisne kulture izražavanja |
- | Sticanje znanja o pojmu književnosti, o nauci o književnosti i o književnosti kao umetnosti |
- | Opšti duhovni i kulturni razvoj učenika |
- | Komunikativna kompetencija učenika |
- | Kultura izražavanja |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Proučavanje književnog dela | 15 |
Književnost starog veka | 15 |
Srednjovekovna književnost | 16 |
Narodna književnost | 16 |
Renesansa, barok, klasicizam | 16 |
Jezik i pismenost | 21 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Proučavanje književnog dela |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
| * | * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Književnost starog veka |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
| * | * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Srednjovekovna književnost |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
| * | * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Narodna književnost |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
| * | * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Renesansa, barok, klasicizam |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
| * | * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Jezik i pismenost |
Trajanje modula: | 21 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Pavle Popović - Pregled srpske književnosti
- Vojislav Đurić - Narodna lirika
- M. Đurić - Istorija helenske književnosti
- I. Andrić - Istorija i legenda
- Gramatika srpskoga jezika - Stanojčić, Popović
- Jovan Deretić - Istorija književnosti
- Vuk Karadžić - Narodne epske pesme 1-4
- Miroslav Pantić - Poetika humanizma i renesanse
- Kohan - Istorija zapadnoevropske književnosti
- M. Bogdanović - Stari i novi
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Istorija
- Likovna umetnost
- Muzička umetnost
FIZIČKO VASPITANJE
(za sve ogledne obrazovne profile u području rada Zdravstvo i socijalna zaštita)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 1 |
| 65 |
|
| 66 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje i očuvanje antropomotoričkih sposobnosti u skladu sa uzrasnim i individualnim karakteristikama
- Razvijanje motoričkih umenja i navika
- Osposobljavanje za samostalno vežbanje
- Očuvanje i unapređivanje zdravlja
- Razvoj pozitivne slike o sebi
- Promovisanje pozitivnih socijalnih interakcija
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Antropomotoričke sposobnosti | 18 |
Atletika | 9 |
Gimnastika | 9 |
Plivanje | 10 |
Sportske igre | 10 |
Druga motorička iskustva | 10 |
NAPOMENA: ukoliko škola nema uslova za izvođenje nastave plivanja časovi predviđeni za ovaj modul preraspodeljuju se na sledeći način: atletika 4 časa, gimnastika 4 časa i sportske igre 2 časa.
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Antropomotoričke sposobnosti |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * |
|
| * |
|
|
Naziv modula: | Atletika |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Gimnastika |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Plivanje |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Sportske igre |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * | * |
|
Naziv modula: | Druga motorička iskustva |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Anderson, B. (2001): Stretching, Zagreb, Gopal DOO |
- | Anderson, B. Burke, E. Pearl, B. (2002): Fitness za sve, Zagreb, Gopal DOO |
- | Baey, J. (1968): Gymnastics in the schools, Boston |
- | Ivanić, S. (1996): Metodologija, Beograd, Gradski sekretarijat za sport i omladinu grada Beograda |
- | Korkin, V. P. (1983): Akrobatika, Moskva, Fizkultura i sport |
- | Kukolj, M. (1996): Opšta antropomotorika, Beograd, Finegraf |
- | Nićin, Đ. (2003): Fitness, Beograd, Fakultet za menadžment u sportu Univerziteta "Braća Karić" i Viša škola za sportske trenere |
MATEMATIKA
(za obrazovne profile: FARMACEUTSKI TEHNIČAR - ogled i LABORATORIJSKI TEHNIČAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 99 |
|
|
|
| 99 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja |
- | Formiranje matematičke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti i primeni matematike i matematičkog načina mišljenja |
- | Dobijanje temeljnih teoretskih znanja |
- | Dobijanje znanja potrebnih za rešavanje problema i simulaciju procesa rada |
- | Sticanje sposobnosti za primenu znanja u stručno-teoretskim predmetima |
- | Razvijanje sistematičnosti, urednosti i istrajnosti u radu |
- | Formiranje osnova za nastavak obrazovanja |
- | Sticanje sposobnosti za primenu računara u obradi podataka |
- | Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveno učenje |
- | Podsticanje stručnog razvoja i usavršavanje u skladu sa individualnim sposobnostima i potrebama društva |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Geometrija | 8 |
Realni brojevi | 6 |
Algebarski racionalni izrazi | 20 |
Proporcionalnost veličina | 8 |
Stepenovanje i korenovanje | 20 |
Linearne jednačine, nejednačine i funkcije | 27 |
Uvod u trigonometriju | 10 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Geometrija |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Realni brojevi |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Algebarski racionalni izrazi |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Proporcionalnost veličina |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Stepenovanje i korenovanje |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Linearne jednačine, nejednačine i funkcije |
Trajanje modula: | 27 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Uvod u trigonometriju |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Matematika za prvi razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja; V. Stojanović, D. Lipovac, V. Sotirović |
- | Zbirka rešenih zadataka iz Matematike 1; mr. Bene T. Bogoslavov |
- | Matematika za prvi razred gimnazije i srednjih stručnih škola; P. Miličić, V. Stojanović, Z. Kadelburg, B. Boričić |
- | Matematika 1 zbirka zadataka i testova za prvi razred gimnazije i tehničkih škola; Ž. Ivanović, S. Ognjenović |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Fizika
- Hemija
- Farmaceutska grupa predmeta
MATEMATIKA
(za obrazovne profile: ZDRAVSTVENA NEGOVATELJICA - NEGOVATELJ - ogled; MASERKA-MASER - ogled;
KOZMETIČKI TEHNIČAR - ogled; MEDICINSKA SESTRA-TEHNIČAR - ogled;
STOMATOLOŠKA SESTRA-TEHNIČAR - ogled; FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 66 |
|
|
|
| 66 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja |
- | Formiranje matematičke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti i primeni matematike i matematičkog načina mišljenja |
- | Dobijanje temeljnih teoretskih znanja |
- | Dobijanje znanja potrebnih za rešavanje problema i simulaciju procesa rada |
- | Sticanje sposobnosti za primenu znanja u stručno-teoretskim predmetima |
- | Razvijanje sistematičnosti, urednosti i istrajnosti u radu |
- | Formiranje osnova za nastavak obrazovanja |
- | Sticanje sposobnosti za primenu računara u obradi podataka |
- | Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveno učenje |
- | Podsticanje stručnog razvoja i usavršavanje u skladu sa individualnim sposobnostima i potrebama društva |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Geometrija | 6 |
Realni brojevi | 5 |
Algebarski racionalni izrazi | 19 |
Proporcionalnost veličina | 11 |
Linearne jednačine, nejednačine i funkcije | 25 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Geometrija |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Realni brojevi |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Algebarski racionalni izrazi |
Trajanje modula: | 19 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Proporcionalnost veličina |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Linearne jednačine, nejednačine i funkcije |
Trajanje modula: | 25 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * | * | * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Matematika za prvi razred srednjeg obrazovanja i vaspitanja; V. Stojanović, D. Lipovac, V. Sotirović |
- | Zbirka rešenih zadataka iz Matematike 1; mr. Bene T. Bogoslavov |
- | Matematika za prvi razred gimnazije i srednjih stručnih škola; P. Miličić, V. Stojanović, 3. Kadelburg, B. Boričić |
- | Matematika 1 zbirka zadataka i testova za prvi razred gimnazije i tehničkih škola; Ž. Ivanović, S. Ognjenović |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Fizika
- Hemija
- Stručna grupa predmeta
LATINSKI JEZIK
(za sve ogledne obrazovne profile u području rada Zdravstvo i socijalna zaštita)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 66 |
|
|
|
| 66 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Sticanje osnovnih gramatičkih znanja kako bi učenici mogli |
- | da pravilno čitaju, pišu i prevode stručne termine i skraćenice iz oblasti medicine, farmacije i stomatologije i latinske rečenice |
- | Savladavanje fonda internacionalnih reči poreklom iz klasičnih jezika |
- | Dopunjavanje već stečenih znanja o antičkoj kulturi |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Upoznavanje sa osnovnim pojmovima u latinskom jeziku | 8 |
Imenice | 20 |
Glagoli | 14 |
Pridevi | 8 |
Brojevi | 5 |
Zamenice | 6 |
Prilozi i predlozi | 5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Upoznavanje sa osnovnim pojmovima u latinskom jeziku |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Imenice |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Glagoli |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Pridevi |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Brojevi |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Zamenice |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Prilozi i predlozi |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Udžbenik: Latinski jezik za prvi razred medicinske, veterinarske i poljoprivredne škole, Radmila Popović |
- | Latinska gramatika; Gorski, Gortan, Pauš |
- | Latinsko-srpski rečnik; Čolić |
- | Latinske izreke sa izgovorom i akcentom; U. Krstić, B. Živojinović |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Anatomija i fiziologija
- Ostale medicinske stručne discipline
LIKOVNA UMETNOST
(obavezan predmet za obrazovne profile: MASERKA-MASER - ogled i KOZMETIČKI TEHNIČAR - ogled)
(izborni predmet za obrazovne profile: ZDRAVSTVENA NEGOVATELJICA-NEGOVATELJ - ogled;
LABORATORIJSKI TEHNIČAR - ogled; MEDICINSKA SESTRA-TEHNIČAR - ogled;
STOMATOLOŠKA SESTRA-TEHNIČAR - ogled; FARMACEUTSKI TEHNIČAR - ogled i
FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 33 |
|
|
|
| 33 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Osposobljavanje učenika za shvatanje vrednosti u umetnosti |
- | Proširivanje znanja o umetničkom blagu u svetu i u sopstvenoj kulturi |
- | Oblikovanje sopstvenog mišljenja i stava o umetničkim delima |
- | Sposobnost samostalne analize umetničkog dela |
- | Kroz vežbe shvatanje osnovnih principa teorije forme |
- | Iskazivanje sopstvene kreativnosti kroz izradu tematskih radova |
- | Komparacija umetničkih dela likovne kulture sa savremenim izražajnim sredstvima |
- | Razvijanje sposobnosti za analizu i sintezu u vizuelnom, audio i elektron. medijima |
- | Sticanje samopouzdanja za argumentovanu diskusiju o umetnostima |
- | Osposobljavanje za razumevanje savremene likovne umetnosti |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Uvod u likovnu umetnost | 4 |
Teorija forme | 10 |
Istorija umetnosti | 11 |
Umetnost XX veka | 8 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Uvod u likovnu umetnost |
Trajanje modula: | 4 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
| * |
| * |
Naziv modula: | Teorija forme |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
| * | * |
Naziv modula: | Istorija umetnosti |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * | * |
| * |
|
|
| * | * |
Naziv modula: | Umetnost XX veka |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * | * |
| * | * |
|
| * | * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Istorija umetnosti - različiti autori
- Udžbenik za likovnu kulturu
- Udžbenik za teoriju forme (za dizajnersku školu)
- Monografije umetnika
- Biografije umetnika
- Autobiografije umetnika
- Enciklopedije
- Rečnici
- Internet
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Istorija
- Književnost
- Fizika
- Hemija
- Muzička umetnost
- Psihologija
- Sociologija
- Filozofija
- Geografija
- Strani jezici
BIOLOGIJA
(za obrazovne profile: KOZMETIČKI TEHNIČAR - ogled; LABORATORIJSKI TEHNIČAR - ogled;
MEDICINSKA SESTRA-TEHNIČAR - ogled; STOMATOLOŠKA SESTRA-TEHNIČAR - ogled;
FARMACEUTSKI TEHNIČAR - ogled i FIZIOTERAPEUTSKI TEHNIČAR - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 66 |
|
|
|
| 66 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Razumevanje pojava i procesa odnosa u prirodi na osnovu bioloških zakona, modela i teorija |
- | Sticanje sposobnosti za uočavanje, formulisanje i rešavanje problema |
- | Razvijanje sposobnosti za izvođenje jednostavnih istraživanja |
- | Razvijanje logičkog mišljenja i kritičkog stava u mišljenju |
- | Sticanje znanja o prirodnim resursima, njihovoj ograničenosti i održivom korišćenju |
- | Sticanje znanja o potrebi zaštite, obnove i unapređivanja životne sredine |
- | Razvijanje radoznalosti i samostalnosti |
- | Razvijanje svesti o sopstvenim znanjima i sposobnostima udaljoj profesionalnoj orjentaciji |
- | Sticanje sposobnosti za kompletno rešavanje problema primenom naučnih znanja |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Biologija ćelije | 30 |
Morfologija i anatomija biljnih organa | 15 |
Ekologija i zaštita životne sredine | 21 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Biologija ćelije |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Morfologija i anatomija biljnih organa |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | + |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Ekologija i zaštita životne sredine |
Trajanje modula: | 21 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Biologija za prvi razred medicinske škole; grupa autora
- Citologija; J. Radovanović
- Elementi citologije; Glišić
- Morfologija biljaka; B. Petković
- Botanika; R. Jančić (drugi razred medicinske škole)
- Ekologija i zaštita životne sredine (za prvi razred srednjih stručnih škola)
- Ekologija i zaštita životne sredine; M. Todotović
- Primenjena ekologija; M. Janović, V. Đorđević
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Hemija
- Medicinska mikrobiologija sa epidemiologijom
- Patologija
- Anatomija i fiziologija
- Histologija
- Fizika
- Higijena i zdravstveno vaspitanje
- Farmakognozija
BIOLOGIJA
(za obrazovne profile: ZDRAVSTVENA NEGOVATELJICA-NEGOVATELJ - ogled i MASERKA-MASER - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 66 |
|
|
|
| 66 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Razumevanje pojava i procesa odnosa u prirodi na osnovu bioloških zakona, modela i teorija; |
- | Sticanje sposobnosti za uočavanje, formulisanje i rešavanje problema; |
- | Razvijanje sposobnosti za izvođenje jednostavnih istraživanja; |
- | Razvijanje logičkog mišljenja i kritičnog stava u mišljenju; |
- | Sticanje znanja o prirodnim resursima, njihovoj ograničenosti i održivom korišćenju; |
- | Sticanje znanja o potrebi zaštite, obnove i unapređivanja životne sredine |
- | Razvijanje radoznalosti i samostalnosti; |
- | Razvijanje svesti o sopstvenim znanjima i sposobnostima u daljoj profesionalnoj orjentaciji; |
- | Sticanje sposobnosti za kompletno rešavanje problema primenom naučnih znanja. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Biologija ćelije | 16 |
Molekularna biologija | 11 |
Mehanizmi nasleđivanja | 11 |
Biologija razvića | 9 |
Evoluciona biologija | 9 |
Ekologija i zaštita životne sredine | 10 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Biologija ćelije |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Molekularna biologija |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Mehanizmi nasleđivanja |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Biologija razvića |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Evoluciona biologija |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Ekologija i zaštita životne sredine |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Biologija 1 za prvi razred med. škole, grupa autora, Citologija J. Radovanović,
- Elementi citologije Glišić,
- Morfologija biljaka B. Petković,
- Botanika R. Jančić (drugi razred medicinske škole),
- Ekologija i zaštita životne sredine (za prvi razred srednjih stručnih škola) I. Savić, V. Terzija,
- Ekologija i zaštita životne sredine M. Todorović
- Primenjena ekologija M. Janović i V. Đorđević
- Biologija 3 (za treći razred medicinske škole) D. Marinković - grupa autora,
- Osnovi molekularne biologije G. Matić,
- Biohemija i molekularna biologija J. Petrović, R. Crkvenjakov, M. Kojić i A. Savić,
- Genetika - D. Marinković,
- Genetika - Glišić,
- Osnove biološkog nasleđivanja - V. Fenić,
- Genetičko inženjerstvo i biotehnologija - Lj. Berberović i grupa autora,
- Biologija sa humanom genetikom - V. Diklić i grupa autora,
- Geni i populacija - K. Borojević,
- Evoluciona biologija - N. Tucić,
- Uvod u teoriju evolucije - N. Tucić,
- Biologija 2 (za drugi razred medicinske škole) B. Ćurčić, M. Krunić i I. Savić,
- Razviće životinja - B. Ćurčić,
- Embriologija V. Pantić,
- Embriologija čoveka - S. Popović
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Hemija
- Fizika
- Patologija
- Anatomija i fiziologija
- Medicinska mikrobiologija sa epidemiologijom
- Higijena i zdravstveno vaspitanje
- Medicinska biohemija.