PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNE PROFILE TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU, TEHNIČAR ZA PRIPREMU GRAFIČKIH PROIZVODA I TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 3/2004) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovne profile: tehničar za kozmetičku tehnologiju, tehničar za pripremu grafičkih proizvoda i tehničar za oblikovanje grafičkih proizvoda za I razred, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1 ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik RS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93,1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/2002 i 5/2003), i to sa nastavnim planom i programom:
1) |
srpskog jezika kao nematernjeg jezika; |
2) |
jezika nacionalnih manjina; |
3) |
stranih jezika - engleskog, francuskog, ruskog i nemačkog jezika; |
4) |
računarstva i informatike; |
5) |
muzičke umetnosti; |
6) |
likovne kulture za obrazovne profile kozmetički tehničar i maserka - maser i |
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", broj 6/2003).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: |
Hemija, nemetali i grafičarstvo |
Oblast: |
Hemija |
Obrazovni profil: |
TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled |
Trajanje obrazovanja: |
četiri godine |
CILJ OGLEDA:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima
- uvođenjem novog nastavnog plana i programa kroz horizontalno i vertikalno povezivanje nastavnih tema i sadržaja, u sklopu modula, a u cilju ostvarivanja ishoda obrazovanja (predlog novog nastavnog plana i programa za prvi i drugi razred dat je u prilogu ovog predloga, njegov je sastavni deo i predstavlja polaznu osnovu za kontinuirani rad na poboljšanju njegovog kvaliteta)
- uvođenje fleksibilnog nastavnog programa, definisanog u potpunosti od strane škole kao krajnjeg realizatora programa, a u zavisnosti od interesa lokalne sredine, kako bi se obezbedila efikasnija upošljivost stručnjaka ovog obrazovnog profila u lokalnoj sredini.
- izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika.
Uvođenje organizacionih novina:
- |
prilagođavanje unutrašnje strukture nastavnog plana i časova u okviru godišnjeg fonda časova u skladu sa postavljenim ishodima obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu (nov nastavni plan) a prema strategiji strukture nastavnog plana u reformisanoj srednjoj stručnoj školi |
- |
nastavni plan i program će biti objavljivani za svaku školsku godinu radi usaglašavanja sa neophodnim izmenama tokom realizacije programa ogleda |
- |
nastavni sadržaji su organizovani modularno |
- |
povećanje fonda časova praktične nastave radi uspešnijeg ostvarivanja opštih ciljeva obrazovanja u ovom obrazovnom profilu |
- |
uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti za učenika da samostalno planira i organizuje svoj ukupni obrazovni proces. |
OČEKIVANI ISHODI OGLEDA
Unapređen i kvalitetan obrazovno-nastavni rad:
- |
efikasni i podsticajni metodi rada sa učenicima primenjeni u svakodnevnoj obrazovnoj praksi |
- |
nastavni sadržaji organizovani modularno, na način koji omogućava usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju a koja predstavljaju osnovu za usvajanje pojmova i znanja u narednim fazama rada i školovanja |
- |
vertikalno i horizontalno povezani nastavni planovi i programi |
- |
objektivno ocenjivanje učenika prema postavljenim kriterijumima |
TRAJANJE OGLEDA
Predviđeno je da ogled traje od septembra 2003. do juna 2007. godine
NAČIN OSTVARIVANJA OGLEDA
Ogled će biti realizovan putem obuke nastavnika srednjih stručnih škola područja rada Hemija, nemetali i grafičarstvo, primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se realizuje program ovog ogleda, biće organizovana u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- |
nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju) trodnevna obuka |
- |
ocenjivanje učenika - trodnevna obuka |
- |
stručno usavršavanje nastavnika kroz obuku za akreditovane programe |
Nastavnici srednjih stručnih škola će u okviru obrazovnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru stručnih aktiva biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je moguće postizanje obrazovnih ishoda.
Stručni timovi će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih tema i sadržaja kako sa oblasnim i predmetnim timovima, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima.
USLOVI OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA
Ogled će se realizovati u uslovima svakodnevnog obrazovnog rada u srednjim stručnim školama. Njegova realizacija podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i sporta i Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih će pružiti kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke profesora, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE OGLEDA
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Centar za stručno obrazovanja i obrazovanje odraslih.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, metodom paralelnih grupa biće ispitani ishodi obrazovno vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
I NASTAVNI PLAN
1. NEDELJNI I GODIŠNJI FOND ČASOVA OBAVEZNIH I IZBORNIH PREDMETA I RAZREDA
|
I RAZRED |
|
|
nedeljno |
godiš. |
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
12 |
420 |
1a. Srpski jezik i književnost |
2 |
70 |
1b. jezik i književnost |
|
|
2. Strani jezik |
2 |
70 |
3. Fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
4. Matematika |
2 |
70 . |
5. Računarstvo i informatika |
2 |
70 |
6. Biologija |
2 |
70 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI |
9 |
315 |
1. Fizika |
2 |
70 |
2. Opšta i neorganska hemija |
7 |
245 |
V: STRUČNI PREDMETI |
6 |
270 |
1. Tehničko crtanje i mašinski elementi |
2 |
70 |
2. Praktična nastava |
4 |
200 |
G: IZBORNI PREDMETI |
3 |
105 |
1. Izborni predmet predviđen Zakonom |
1 |
35 |
2. Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
2 |
70 |
Ukupno: A + B + V + G |
30 |
1110 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije i vežbi.
Blok nastava i praksa prikazuju se u ukupnom zbiru na godišnjem nivou.
2. LISTA PONUĐENIH IZBORNIH PREDMETA PO RAZREDIMA
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
* |
* |
* |
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
|
1. Istorija (odabrani moduli) |
* |
* |
|
|
2. Geografija (odabrani moduli) |
* |
* |
|
|
3. Likovna kultura |
* |
|
|
|
4. Muzička umetnost |
|
* |
|
|
5. Informatika (odabrani moduli) |
|
* |
* |
* |
6. Matematika (odabrani moduli) |
|
* |
* |
* |
7. Fizika (odabrani moduli) |
|
|
* |
* |
8. Sociologija |
|
|
* |
|
9. Filozofija |
|
|
|
* |
10. Tehnološki proračun |
|
|
|
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz:
- |
Izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili Verska nastava (1 čas nedeljno tokom školske godine) |
- |
Dva izborna predmeta predviđena Programom ogleda - svaki po 1 čas nedeljno |
Učenik može svake godine da bira tri izborna predmeta i ima do 32 časa nastave nedeljno u stručnoj školi, odnosno 34 časa ako stiče obrazovanje na jeziku nacionalne manjine ili dvojezično.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete i sporta. Izborna nastava se realizuje iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.
U toku školovanja učenik može samo jednom da bira određene predmete (likovna kultura, muzička umetnost, sociologija, filozofija i dr.).
Ocena izbornog predmeta je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
3. OSTALI OBAVEZNI OBLICI OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA TOKOM ŠKOLSKE GODINE
|
I RAZRED časova |
II RAZRED časova |
III RAZRED časova |
IV RAZRED časova |
UKUPNO časova |
Čas odeljenskog starešine |
do 70 |
do 68 |
do 68 |
do 64 |
do 270 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Društveno korisni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada.
4. FAKULTATIVNI OBLICI OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA TOKOM ŠKOLSKE GODINE PO RAZREDIMA
|
I |
II |
III |
IV |
Ekskurzija |
2-3 dana |
2-3 dana |
3-4 dana |
do 5 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi predmeti * |
1-2 časa nedeljno |
|||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30-60 časova godišnje |
|||
Društvene aktivnosti - đački parlament, učeničke zadruge |
15-30 časova godišnje |
|||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
5. OSTVARIVANJE ŠKOLSKOG PROGRAMA PO NEDELJAMA
razred |
razredno-časovna nastava |
mentorski rad |
obavezne vannastavne aktivnosti |
ukupno radnih nedelja |
ostalo |
I |
35 |
2 |
2 |
39 |
|
II |
34 |
3 |
2 |
39 |
|
III |
34 |
3 |
2 |
39 |
|
IV |
32 |
3 |
2 |
39 |
2 |
II NASTAVNI PROGRAM
SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
70 |
|
|
|
|
70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- |
Osposobljavanje za efikasno komuniciranje |
- |
Unapređivanje znanja o sopstvenoj kulturi i kulturama drugih naroda i civilizacija |
- |
Aktivno učestvovanje u dijalogu i argumentovano učestvovanje u debati |
- |
Poštovanje književne tradicije i vrednosti humanističke baštine |
- |
Razvijanje i negovanje jezičke kulture, poštovanje pravila standardnog književnog jezika u usmenom i pisanom izražavanju |
- |
Uobličavanje jasnih i logičkih tekstova različitih dužina, složenosti, formi, tematika koristeći odgovarajuće tehničke pripreme i poštujući pravopisnu normu |
- |
Iskazivanje svoje kreativne sposobnosti i negovanje ličnog izraza i komunikativnosti |
- |
Praćenje i vrednovanje sadržaja iz različitih oblasti medijske produkcije |
- |
Doživljavanje, razumevanje i procenjivanje idejno-estetskih vrednosti i poruka reprezentativnih dela nastalih u određenim društvenim uslovima i razdobljima |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Uvod u proučavanje književnog dela |
9 |
Književnost starog veka |
10 |
Srednjevekovna književnost |
9 |
Narodna književnost |
6 |
Humanizam i renesansa |
8 |
Opšti pojmovi o jeziku |
5 |
Fonetika |
5 |
Pravopis 1 |
5 |
Kultura izražavanja 1 |
13 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Uvod u proučavanje književnog dela |
|
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Književnost Starog veka |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Srednjovekovna književnost |
|
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Narodna književnost |
|
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Humanizam i renesansa |
|
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Opšti pojmovi o jeziku |
|
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Fonetika |
|
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Pravopis I |
|
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kultura izražavanja I |
|
Trajanje modula: |
13 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- |
književne kritike |
- |
studije |
- |
eseji |
- |
rečnici |
- |
leksikoni |
- |
enciklopedije |
- |
internet |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- |
Istorija |
- |
Muzička umetnost |
- |
Likovna kultura |
FIZIČKO VASPITANJE
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska |
Vežbe |
Praktična |
Nastava u |
|||
I |
1 |
|
69 |
|
|
70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- |
Razvijanje i očuvanje antropomotoričkih sposobnosti u skladu sa uzrasnim i individualnim karakteristikama |
- |
Razvijanje motoričkih umenja i navika |
- |
Osposobljavanje za samostalno vežbanje |
- |
Očuvanje i unapređivanje zdravlja |
- |
Razvoj pozitivne slike o sebi |
- |
Promovisanje pozitivnih socijalnih interakcija |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Antropomotoričke sposobnosti |
20 |
Atletika |
10 |
Gimnastika |
10 |
Plivanje |
10 |
Sportske igre |
10 |
Druga motorička iskustva |
10 |
NAPOMENA: |
ukoliko škola nema uslova za izvođenje nastave plivanja časovi predviđeni za ovaj modul preraspodeljuju se na sledeći način: atletika 4 časa, gimnastika 4 časa i sportske igre 2 časa |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Antropomotoričke sposobnosti |
|
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
|
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Atletika |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Gimnastika |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
* |
|
Naziv modula: |
Plivanje |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sportske igre |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Druga motorička iskustva |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
|
|
* |
* |
|
* |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- |
Anderson, B. (2001): Stretching, Zagreb, Gopal DOO |
- |
Anederson, B. Burke, E. Pearl, B. (2002): Fitness za sve, Zagreb, Gopal DOO |
- |
Baey, J. (1968): Gymnastics in the schools, Boston |
- |
Ivanić, S. (1996): Metodologija, Beograd, Gradski sekretarijat za sport i omladinu grada Beograda, |
- |
Korkin, V. P. (1983): Akrobatika, Moskva, Fizkultura i sport |
- |
Kukolj, M. (1996): Opšta antopomotorika, Beograd, Finegraf |
- |
Nićin, Đ. (2003): Fitness, Beograd, Fakultet za menadžment u sportu Univerziteta "Braća Karić" i Viša škola za sportske trenere |
MATEMATIKA
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska |
Vežbe |
Praktična |
Nastava u |
|||
I |
70 |
|
|
|
|
70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- |
Dobijanje temeljnih teoretskih znanja; |
- |
Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja; |
- |
Razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu; |
- |
Dobijanje znanja potrebnih za rešavanje problema i simulaciju procesa rada; |
- |
Osposobljavanje za planiranje rada i preuzimanje odgovornosti za sopstveno učenje; |
- |
Sticanje sposobnosti za primenu znanja u stručno-teoretskim predmetima; |
- |
Sticanje sposobnosti za pravilnu upotrebu poslovne dokumentacije uz korišćenje računara; |
- |
Formiranje osnova za nastavak obrazovanja; |
- |
Sticanje sposobnosti za primenu računara u obradi podataka; |
- |
Podsticanje stručnog razvoja i usavršavanje u skladu sa individualnim sposobnostima i potrebama društva; |
- |
Formiranje matematičke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti i primeni matematike i matematičkog načina mišljenja. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Proporcionalnost veličina |
6 |
Uvod u geometriju |
8 |
Racionalni algebarski izrazi |
18 |
Izometrijske transformacije |
17 |
Linearne jednačine, nejednačine i funkcije |
15 |
Homotetija i sličnost |
6 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Proporcionalna veličina |
|
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Uvod u geometriju |
|
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Racionalni algebarski izrazi |
|
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Izometrijske transformacije |
|
Trajanje modula: |
17 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Linearne jednačine, nejednačine i funkcije |
|
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Homotetija i sličnost |
|
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- |
Zbirka rešenih zadataka iz matematike 1, Bogoslavov Vene |
- |
Matematika za prvi razred srednje škole, Radivoje Despotović, Ratko Tošić i Branimir Šešelj |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Fizika - vektori
BIOLOGIJA
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska |
Vežbe |
Praktična |
Nastava u |
|||
I |
70 |
|
|
|
|
70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- |
Dobijanje teoretskih znanja iz biologije; |
- |
Razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja; |
- |
Razvijanje sistematičnosti u radu; |
- |
Sticanje sposobnosti za primenu znanja; |
- |
Formiranje osnova za nastavak obrazovanja; |
- |
Formiranje ekološke kulture koja podrazumeva svest o univerzalnosti i primeni ekologije i ekološkog načina mišljenja. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Osnove citologije |
14 |
Biljna i životinjska tkiva |
6 |
Osnove molekularne biologije |
10 |
Metabolizam |
10 |
Osnovni pojmovi i principi ekologije |
10 |
Zagađivanje i zaštita životne sredine |
20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Osnove citologije |
|
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Biljna i životinjska tkiva |
|
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Osnove molekularne biologije |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Metabolizam |
|
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Osnovni pojmovi i principi ekologije |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Zagađivanje i zaštita životne sredine |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- |
Biologija za prvi i drugi razred srednje škole, D. Marinković, K. Paunović i V. Terzija |
- |
Ekologija i zaštita životne sredine za prvi razred srednjih stručnih škola, I. Savić, V. Terzija |
- |
Ekologija i zaštita životne sredine za prvi i drugi razred medicinske škole, prehrambene i škole za negu lepote, grupa autora |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- |
Opšta i neorganska hemija |
- |
Organska hemija |
FIZIKA
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
70 |
|
|
|
|
70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- |
sticanje znanja o prirodnim pojavama i svojstvima tela |
- |
razvijanje logičkog zaključivanja i kritičkog mišljenja |
- |
razvijanje radoznalosti, samostalnosti i sposobnosti primene znanja |
- |
formiranje osnove za dalje obrazovanje |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Fizičke veličine, SI sistem |
5 |
Kinematika |
16 |
Sila, energija, gravitacija |
26 |
Zakoni održanja |
7 |
Fizika velikog broja molekula |
8 |
Mehaničke oscilacije, mehanički talasi |
8 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Fizičke veličine, SI sistem |
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Kinematika |
Trajanje modula: |
16 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Sila, energija, gravitacija |
Trajanje modula: |
26 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Zakoni održanja |
Trajanje modula: |
7 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Fizika velikog broja molekula |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Mehaničke oscilacije, mehanički talasi |
Trajanje modula: |
8 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- |
D. Ivanović, M. Raspopović,... Fizika za prvi razred srednje škole |
- |
D. Ivanović, M. Raspopović,... Fizika za drugi razred srednje škole |
- |
J. Janjić, M. Pavlov Fizika za prvi razred srednje škole |
- |
J. Nikolić, N. Babić Osnove elektrotehnike |
- |
Džek Čeloner Vizuelni rečnik fizike |
- |
Charles Auffray,... (prevod Stevan Jokić) Zrnca nauka I |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- |
Matematika |
- |
Praktična nastava |
- |
Tehnologija |
- |
Biologija |
- |
Tehnološke operacije |
- |
Automatska kontrola |
- |
Hemija |
- |
Fizička hemija |