OPŠTA I NEORGANSKA HEMIJA
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 140 | 105 |
|
|
| 245 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | sistematično sticanje znanja o osnovnim hemijskim promenama, procesima i zakonitostima koja su neophodna za razumevanje i tumačenje pojava u prirodi i rešavanju zahteva u okviru delokruga rada; |
- | ovladavanje trajnim znanjima o materiji, njenoj strukturi i zakonitostima promena materije do kojih je došla savremena teorija i praksa; |
- | razvijanje logičkog i apstraktnog mišljenja; |
- | sticanje znanja potrebnih za rešavanje računskih zadataka; |
- | osposobljavanje za primenu znanja za izučavanje stručnih predmeta; |
- | ovladavanje tehnikama rada u laboratoriji, razvijanje veština i navika i pobuđivanja intelektualne radoznalosti; |
- | razvijanje sposobnosti učenika za posmatranje i analitičko zaključivanje; |
- | razvijanje putem samostalnog eksperimentalnog rada stvaralačkih sposobnosti učenika, sposobnosti da povezuje teoriju sa praksom i formiranje pravilnog odnosa prema radu; |
- | podsticanje stručnog razvoja i usavršavanja u skladu sa individualnim sposobnostima i potrebama društva. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Hemijski zakoni i proračuni | 53 |
Struktura atoma i molekula | 24 |
Disperzni sistemi | 23 |
Klasifikacija neorganskih jedinjenja | 42 |
Hemijski procesi | 35 |
Svojstva elemenata i njihovih jedinjenja | 68 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Hemijski zakoni i proračuni | |
Trajanje modula: | 53 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
| TEORIJA
VEŽBE
VEŽBE
| TEORIJA
VEŽBE
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Struktura atoma i molekula | |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
| TEORIJA
VEŽBE
| TEORIJA
VEŽBE
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Disperzni sistemi | |
Trajanje modula: | 23 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
| TEORIJA
VEŽBE
| TEORIJA
VEŽBE
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Klasifikacija neorganskih jedinjenja | |
Trajanje modula: | 42 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
| TEORIJA
VEŽBE
| TEORIJA
VEŽBE
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Svojstva elemenata i njihovih jedinjenja | |
Trajanje modula: | 68 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
| TEORIJA
VEŽBE
Ia grupe - jedinjenja natrijuma i kalijuma | TEORIJA
Zajednička svojstva elemenata po grupama i karakteristična jedinjenja pojedinih elemenata
VEŽBE
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
| * |
| * | * |
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Isaković Gordana, Opšta i neorganska hemija za prvi razred, |
- | Lukić Ljiljana, Praktikum za vežbe iz opšte i neorganske hemije za prvi razred |
- | http:/www.shemie.fuberlin.de/shemistry/ index en.html |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Analitička hemija |
- | Fizička hemija |
- | Tehnologija |
TEHNIČKO CRTANJE I MAŠINSKI ELEMENTI
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I |
| 70 |
|
|
| 70 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | sticanje sposobnosti za prostorno predstavljanje mašinskih delova, sklopova, mašina i postrojenja i shvatanje njihove funkcionalnosti; |
- | sticanje sposobnosti analize tehničko-tehnološke dokumentacije; |
- | razvijanje sistematičnosti, preciznosti i urednosti u radu; |
- | razvijanje samostalnosti u rešavanju problema; |
- | razvijanje logičkog, kreativnog i kritičkog mišljenja; |
- | sticanje sposobnosti za primenu znanja u stručnim predmetima. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Tehničko crtanje | 36 |
Mašinski elementi | 34 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Tehničko crtanje | |
Trajanje modula: | 36 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * | * |
|
|
|
Naziv modula: | Mašinski elementi | |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Tehničko crtanje sa mašinskim elementima za prvi razred, S. Drapić, D. Gačić |
- | Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom, D. Đorđević, Ž. Papić |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Matematika |
- | Fizika |
- | Računarstvo i informatika |
- | Tehnologija |
- | Praktična nastava |
- | Tehnološke operacije |
- | Kontrola procesa |
PRAKTIČNA NASTAVA
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I |
|
| 140 | 60 |
| 200 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | upoznavanje sa osnovnom laboratorijskom opremom, priborom i posuđem; |
- | upoznavanje fizičkih veličina i način njihovog određivanja; |
- | ovladavanje tehnikom rada u laboratoriji i razvijanje veština i navika koje će učenicima omogućiti da se uključe u eksperimentalni rad drugih nastavnih predmeta; |
- | razvijanje smisla za organizovani rad, tačnost, sistematičnost, urednost, opreznost i ekonomičnost; |
- | osposobljavanje za merenje i održavanje uslova u skladištima. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Održavanje opreme u hemijskoj laboratoriji | 32 |
Osnovna merenja fizičkih veličina | 36 |
Metode dobijanja čistih supstanci | 28 |
Rad sa gasovima | 12 |
Izrada preparata | 20 |
Skladišta - uslovi za skladištenje supstanci | 12 |
Nastava u bloku | 60 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Održavanje opreme u hemijskoj laboratoriji | |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Osnovna merenja fizičkih veličina | |
Trajanje modula: | 36 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Metode dobijanja čistih supstanci | |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Rad sa gasovima | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
|
| * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Izrada preparata | |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Skladišta - uslovi za skladištenje supstanci | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
|
| * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Nastava u bloku | |
Trajanje modula: | 60 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * | * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Slavko Nešić i Ivana Stojanović, Praktična obuka i laboratorijske vežbe za prvi i drugi razred srednje škole |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Opšta i neorganska hemija |
- | Fizika |
- | Organska hemija |
- | Tehnološke operacije |
ISTORIJA
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 35 |
|
|
|
| 35 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Produbljivanje interesovanja za dalje izučavanje istorije; |
- | Izgrađivanje istorijske svesti i istorijskog mišljenja; |
- | Osposobljavanje za izgrađivanje i korišćenje sistema uzročno-posledičnih veza u analizama događaja i zbivanja iz istorijske prošlosti; |
- | Razvijanje logičnog i kritičnog mišljenja; |
- | Osposobljavanje za uporednu analizu objavljene istorijske građe - njeno posmatranje sa više različitih aspekata; |
- | Sticanje sposobnosti za primenu računara u pravljenju sinhronističkih tablica različitog karaktera (obeležja istorijskih perioda, uporednog praćenja istorijskih događaja po vekovima i godinama u različitim zemljama istog istorijskog perioda); |
- | Navikavanje na sistematičnost, preciznost i objektivnost u procenjivanju istorijskih događaja i ličnosti; |
- | Navikavanje na sistematsko korišćenje istorijskih karata, enciklopedija, rečnika, stručne i beletrističke literature, kao i štampe, a posebno interneta u funkciji nalaženja, klasifikovanja i odabira željenih istorijskih sadržaja; |
- | Formiranje istorijske kulture koja podrazumeva razvijenu nacionalnu i patriotsku svest, razumevanje, toleranciju, saradnju i ljubav prema drugim narodima; |
- | Razvijanje osećanja humanosti i potrebe saradnje sa drugim ljudima i narodima sa ciljem da se sačuva ono što je do sada čovek stvorio u ime progresa i sveopšteg napretka. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Istorija i koreni civilizacije | 14 |
Srednji vek - putevi ka novim saznanjima | 21 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Istorija i koreni civilizacije | |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Srednji vek - putevi ka novim saznanjima | |
Trajanje modula: | 21 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Istorija za prvi razred četvorogodišnjih stručnih škola, Beograd, 2003 (pojedini sadržaji), Milutin Perović, Bograda Smiljević |
- | Radna sveska za prvi razred gimnazije, Stari vek u istorijskim izvorima, Novi Sad, 2002 (slobodno odabrani sadržaji), Slobodan Dušanić, Žarko Petrović |
- | Radna sveska iz istorije za drugi razred gimnazije, Srbija i Evropa u odabranim izvodima srednjeg veka, Novi Sad, 2003 (slobodno odabrani sadržaji), Andrija Veselinović |
- | Srpske dinastije, Novi Sad - Beograd, 2001 (slobodno odabrani sadržaji), Andrija Veselinović, Radoš Ljušič |
- | Pregled istorije hrišćanske crkve, Novi Sad, 2003 (slobodno odabrani sadržaji), Grigorije Mikić. |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Srpski jezik i književnost |
- | Likovna kultura |
- | Muzička umetnost |
INDUSTRIJSKA GEOGRAFIJA U GRAFIČARSTVU I HEMIJI
(za obrazovni profil TEHNIČAR ZA KOZMETIČKU TEHNOLOGIJU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 20 | 15 |
|
|
| 35 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Razvijanje sposobnosti prikazivanja rezultata istraživanja kroz korišćenje reči, tabela i grafika, kao i jezika geografije |
- | Razvijanje sposobnosti korišćenja različitih izvora informacija i samostalnog i timskog učestvovanja u istraživačkim projektima |
- | Primenjivanje stečenih znanja iz privredne geografije u svom poslovnom okruženju |
- | Razvijanje vlastitih strategija uspešnog učenja (razlikuje bitno od nebitnog, analizira podatke, samostalno zaključuje) |
- | Poznavanje prirodnih resursa i njihovog razmeštaja za potrebe industrije |
- | Poznavanje razvoja i razmeštaja industrijske proizvodnje |
- | Razvijanje sposobnosti korišćenja računara za pronalaženje, obradu i prikazivanje geografskih podataka |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Kartografija | 5 |
Faktori lokacije industrije | 5 |
Mašinska i elektrotehnička industrija | 7 |
Hemijska industrija | 8 |
Drvna i industrija celuloze i papira | 5 |
Naučno-tehnički progres i posledice | 5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Kartografija | |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Faktori lokacije industrije | |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Mašinska i elektrotehnička industrija | |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Hemijska industrija | |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Drvna i industrija celuloze i papira | |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Naučno-tehnički progres i posledice | |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Lješević: Urbana ekologija,
- J. Adamović: Urbana ekonomija, 2002. g.
- N. Carić: Opšta privredna geografija, 1974. g.
- N. Carić, P. Tomić: Opšta privredna geografija, 1979. g.
- P. Tomić, J. Romelić, L. Lazić: Ekonomska geografija sveta, 1996. g.
- M. Grčić: Industrijska geografija,
- M. Grčić: Politička geografija, 2002. g.
- Vresk M. (1986): Osnovi urbane geografije, "Školska knjiga", Zagreb
- Ćurić V. (1980): Ekonomska geografija, "Naučna knjiga", Beograd
- Žegarac 3. (2002): Infrastruktura,
- Lješević M., Živković D. (2001): Kartografija, Geografski fakultet, Beograd
- Milićević G. (1990): Urbana ekonomika, Ekonomski fakultet, Beograd
- Petovar K. (2003): Urbana i ruralna sociologija, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Piha B. (1973): Prostorno planiranje, Službeni list SFRJ, Beograd
- Pleše J. (1979): Geografske osnove gradskih regija, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Tomić P., Romelić J., Lazić L. (1996): Ekonomska Geografija sveta, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Ćurčić S. (1996): Kartografija, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Fick, J. (1998): Geography of Development,
- Šećibović Refik, Đoković Emilija: Regionalna ekonomska geografija I Ekonomski fakultet, Beograd, 2002
- Šećibović Refik: Regionalna ekonomska geografija II, Ekonomski fakultet, Beograd, 2002
- Šećibović Refik: Regionalna ekonomska geografija III, Ekonomski fakultet, Beograd, 2002
- Dinić Jovan: Ekonomska geografija, Ekonomski fakultet, Beograd, 1999.
- Grupa autora: Ekonomska geografija, "Vuk Karadžić", Beograd, 1972
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- stručni predmeti
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: | Hemija, nemetali i grafičarstvo |
Oblast: | Grafičarstvo |
Obrazovni profil: | TEHNIČAR ZA GRAFIČKU PRIPREMU - ogled |
| |
Trajanje obrazovanja: | četiri godine |
CILJ OGLEDA:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- | uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima |
- | uvođenjem novog nastavnog plana i programa kroz horizontalno i vertikalno povezivanje nastavnih tema i sadržaja, u sklopu modula, a u cilju ostvarivanja ishoda obrazovanja (predlog novog nastavnog plana i programa za prvi i drugi razred dat je u prilogu ovog predloga, njegov je sastavni deo i predstavlja polaznu osnovu za kontinuirani rad na poboljšanju njegovog kvaliteta) |
- | uvođenje fleksibilnog nastavnog programa, definisanog u potpunosti od strane škole kao krajnjeg realizatora programa, a u zavisnosti od interesa lokalne sredine, kako bi se obezbedila efikasnija upošljivost stručnjaka ovog obrazovnog profila u lokalnoj sredini |
- | izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika. |
Uvođenje organizacionih novina:
- | prilagođavanje unutrašnje strukture nastavnog plana i časova u okviru godišnjeg fonda časova u skladu sa postavljenim ishodima obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu (nov nastavni plan) a prema strategiji strukture nastavnog plana u reformisanoj srednjoj stručnoj školi |
- | nastavni plan i program će biti objavljivani za svaku školsku godinu radi usaglašavanja sa neophodnim izmenama tokom realizacije programa ogleda |
- | nastavni sadržaji su organizovani modularno |
- | povećanje fonda časova praktične nastave radi uspešnijeg ostvarivanja opštih ciljeva obrazovanja u ovom obrazovnom profilu |
- | uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti za učenika da samostalno planira i organizuje svoj ukupni obrazovni proces. |
OČEKIVANI ISHODI OGLEDA
Unapređen i kvalitetan obrazovno-nastavni rad:
- | efikasni i podsticajni metodi rada sa učenicima primenjeni u svakodnevnoj obrazovnoj praksi |
- | nastavni sadržaji organizovani modularno, na način koji omogućava usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju a koja predstavljaju osnovu za usvajanje pojmova i znanja u narednim fazama rada i školovanja |
- | vertikalno i horizontalno povezani nastavni planovi i programi |
- | objektivno ocenjivanje učenika prema postavljenim kriterijumima |
TRAJANJE OGLEDA
Predviđeno je da ogled traje od septembra 2003. do juna 2007. godine
NAČIN OSTVARIVANJA OGLEDA
Ogled će biti realizovan putem obuke nastavnika srednjih stručnih škola područja rada Hemija, nemetali i grafičarstvo, primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se realizuje program ovog ogleda, biće organizovana u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- | nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju) trodnevna obuka |
- | ocenjivanje učenika - trodnevna obuka |
- | stručno usavršavanje nastavnika kroz obuku za akreditovane programe |
Nastavnici srednjih stručnih škola će u okviru obrazovnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru stručnih aktiva biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je moguće postizanje obrazovnih ishoda.
Stručni timovi će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih tema i sadržaja kako sa oblasnim i predmetnim timovima, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima.
USLOVI OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA
Ogled će se realizovati u uslovima svakodnevnog obrazovnog rada u srednjim stručnim školama. Njegova realizacija podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i sporta i Centar za stručno obrazovanje i obrazovanje odraslih će pružiti kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke profesora, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
PRAĆENJE I VREDNOVANJE OGLEDA
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Centar za stručno obrazovanja i obrazovanje odraslih.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, metodom paralelnih grupa biće ispitani ishodi obrazovno vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
I NASTAVNI PLANOVI
1. NEDELJNI I GODIŠNJI FOND ČASOVA OBAVEZNIH I IZBORNIH PREDMETA I RAZREDA
TEHNIČAR ZA GRAFIČKU PRIPREMU - ogled
| I RAZRED | |
nedeljno | godišnje | |
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI | 11 | 407 |
1a. Srpski jezik i književnost | 3 | 111 |
1b. ________ jezik i književnost |
|
|
2. Strani jezik | 2 | 74 |
3. Fizičko vaspitanje | 2 | 74 |
4. Matematika | 2 | 74 |
5. Računarstvo i informatika | 2 | 74 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI | 9 | 333 |
1. Likovna kultura | 1 | 37 |
2. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom | 2 | 74 |
3. Fizika | 2 | 74 |
4. Hemija | 2 | 74 |
5. Osnovi grafičke tehnike | 2 | 74 |
V: STRUČNI PREDMETI | 8 | 296 |
1. Tehnologija tipografije | 2 | 74 |
2. Praktična nastava | 6 | 222 |
G: IZBORNI PREDMETI | 4 | 148 |
1. Izborni predmet predviđen Zakonom | 1 | 37 |
2. Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda | 3 | 111 |
Ukupno: A + B + V + G | 32 | 1184 |
TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled
| I RAZRED | |
nedeljno | godišnje | |
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI | 13 | 481 |
1a. Srpski jezik i književnost | 3 | 111 |
1b. _________ jezik i književnost |
|
|
2. Strani jezik | 2 | 74 |
3. Fizičko vaspitanje | 2 | 74 |
4. Matematika | 2 | 74 |
5. Računarstvo i informatika | 2 | 74 |
6. Hemija | 2 | 74 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI | 4 | 148 |
1. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom | 2 | 74 |
2. Osnovi grafičke tehnike | 2 | 74 |
V: STRUČNI PREDMETI | 12 | 444 |
1. Oblikovanje grafičkih proizvoda | 2 | 74 |
2. Istorija umetnosti sa teorijom forme | 2 | 74 |
3. Pisko | 2 | 74 |
4. Praktična nastava | 6 | 222 |
G: IZBORNI PREDMETI | 3 | 111 |
1. Izborni predmet predviđen Zakonom | 1 | 37 |
2. Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda | 2 | 74 |
Ukupno: A + B + V + G | 32 | 1184 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije i vežbi.
Blok nastava i praksa prikazuju se u ukupnom zbiru na godišnjem nivou.
2. LISTA PONUĐENIH IZBORNIH PREDMETA PO RAZREDIMA
G: IZBORNI PREDMETI | I | II | III | IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava | * | * | * | * |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
|
1. Istorija (odabrani moduli) | * | * |
|
|
2. Geografija (odabrani moduli) | * | * |
|
|
3. Muzička umetnost | * | * |
|
|
4. Ekologija |
| * |
|
|
5. Matematika (odabrani moduli) |
| * | * | * |
6. Sociologija |
|
| * | * |
7. Filozofija |
|
| * | * |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz:
- Izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili Verska nastava (1 čas nedeljno tokom školske godine)
- Dva izborna predmeta predviđena Programom ogleda - svaki po 1 čas nedeljno (sa mogućnošću realizacije u bloku, ili sa 2 časa nedeljno)
Učenik može svake godine da bira tri izborna predmeta i ima do 33 časa nastave nedeljno u stručnoj školi, odnosno 35 časova ili stiče obrazovanje na jeziku nacionalne manjine ili dvojezično.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstva prosvete i sporta. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja.
U toku školovanja učenik može da bira određene predmete samo jedanput (likovna kultura, muzička umetnost, neorganska hemija, latinski jezik, sociologija, filozofija).
Ocena izbornog predmeta je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
3. OSTALI OBAVEZNI OBLICI OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA TOKOM ŠKOLSKE GODINE
| I RAZRED | II RAZRED | III RAZRED | IV RAZRED | UKUPNO |
1. Čas odeljenskog starešine | do 74 | do 74 | do 70 | do 60 | do 278 |
2. Dodatni rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 |
3. Dopunski rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 |
4. Pripremni rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 |
5. Društveno korisni rad * | do 30 | do 30 | do 30 | do 30 | do 120 |
*Ako se ukaže potreba za njim.
4. FAKULTATIVNI OBLICI OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA TOKOM ŠKOLSKE GODINE PO RAZREDIMA
| I | II | III | IV |
Ekskurzija | 1-2 dana | 2-3 dana | 3-4 dana | do 5 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture | 2 časa nedeljno | |||
Drugi strani jezik | 2 časa nedeljno | |||
Drugi predmeti * | 1-2 časa nedeljno | |||
Ekskurzija | 1-2 dana | 2-3 dana | 3-4 dana | do 5 dana |
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) | 30-60 časova godišnje | |||
Društvene aktivnosti - đački parlament, učeničke zadruge | 15-30 časova godišnje |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
5. OSTVARIVANJE ŠKOLSKOG PROGRAMA PO NEDELJAMA
razred | razredno časovna | mentorski rad | obavezne | ukupno radnih | ostalo |
I | 37 |
| 2 | 39 |
|
II | 37 |
| 2 | 39 |
|
III | 35 | 2 | 2 | 39 |
|
IV | 30 | 4 | 2 | 39 | 3 |
II NASTAVNI PROGRAM
SRPSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled
i TEHNIČAR ZA GRAFIČKU PRIPREMU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 111 |
|
|
|
| 111 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Unapređivanje jezičkih sposobnosti i znanja stečenih u obaveznom obrazovanju i osposobljavanje učenika da efikasno komunicira koristeći različite forme diskursa
- Razvijanje sposobnosti apstraktnog i kreativnog mišljenja i kritičkog promišljanja stvarnosti
- Unapređivanje znanja o sopstvenoj kulturi i drugim savremenim i klasičnim kulturama, književnoj tradiciji, kao i o univerzalnim vrednostima humanističke baštine i višejezičnosti
- Razvijanje kreativnih sposobnosti i negovanje ličnog izraza i komunikativnosti učenika
- Razvijanje sposobnosti za dalje usavršavanje u profesionalnom, društvenom, javnom i drugim domenima
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Uvod u proučavanje književnog dela | 12 |
Književnost starog veka | 10 |
Srednjovekovna književnost | 12 |
Narodna (usmena) književnost | 12 |
Humanizam i renesansa | 10 |
Lektira | 6 |
Jezik | 31 |
Kultura izražavanja | 18 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Uvod u proučavanje književnog dela | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Književnost starog veka | |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Srednjovekovna književnost | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Narodna usmena književnost | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Humanizam i renesansa | |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Lektira | |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
| * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Jezik | |
Trajanje modula: | 31 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Kultura izražavanja | |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
| * | * |
|
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Ljiljana Nikolić, Bosiljka Milić: Čitanka sa književno-teorijskim pojmovima za prvi razred srednje škole, Zavod za udžbenika i nastavna sredstva, Beograd |
- | Ivo Tartalja: Teorija književnosti za I-IV razred srednje škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd |
- | Jovan Deretić: Istorija književnosti za prvi razred srednje škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd |
- | Mitar Pešikan, Jovan Jerković, Mato Pižurica: Pravopis srpskog jezika (školsko izdanje), Matica srpska, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1995. |
- | Živojin Stanojčić, Ljubomir Popović: Gramatika srpskog jezika za prvi razred srednje škole, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Istorija
- Istorija umetnosti
- Građansko vaspitanje
- Likovna umetnost
- Verska nastava
FIZIČKO VASPITANJE
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled
i TEHNIČAR ZA GRAFIČKU PRIPREMU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 1 |
| 73 |
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje i očuvanje antropomotoričkih sposobnosti u skladu sa uzrasnim i individualnim karakteristikama
- Razvijanje motoričkih umenja i navika
- Osposobljavanje za samostalno vežbanje
- Očuvanje i unapređivanje zdravlja
- Razvoj pozitivne slike o sebi
- Promovisanje pozitivnih socijalnih interakcija
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Antropomotoričke sposobnosti | 20 |
Atletika | 10 |
Gimnastika | 10 |
Plivanje | 10 |
Sportske igre | 12 |
Druga motorička iskustva | 12 |
NAPOMENA: | ukoliko škola nema uslova za izvođenje nastave plivanja časovi predviđeni za ovaj modul preraspodeljuju se na sledeći način: atletika 4 časa, gimnastika 4 časa i sportske igre 2 časa. |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Antropomotoričke sposobnosti | |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * |
|
| * |
|
|
Naziv modula: | Atletika | |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Gimnastika | |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Plivanje | |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
|
|
|
|
Naziv modula: | Sportske igre | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
Naziv modula: | Druga motorička iskustva | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * |
| * |
|
|
PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Anderson. B. (2001): Stretching, Zagreb, Gopal DOO
- Anderson, B. Burke, E. Pearl, B. (2002): Fitness za sve, Zagreb, Gopal DOO
- Baey, J. (1968): Gymnastics in the schools, Boston
- Ivanić, S. (1996): Metodologija, Beograd, Gradski sekretarijat za sport i omladinu grada Beograda
- Korkin, V. P. (1983): Akrobatika, Moskva, Fizkuljtura i sport
- Kukolj, M. (1996): Opšta antropomotorika, Beograd, Finegraf
- Nićin, Đ. (2003): Fitness, Beograd, Fakultet za menadžment u sportu Univerziteta "Braća Karić" i Viša škola za sportske trenere