OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled)
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I | 60 | 14 |
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Razvijanje smisla za grafičku kompoziciju, sve načine izrade i funkcije na polju vizuelnih komunikacija |
- | Osposobljavanje da radom na zadacima shvate da je oblikovanje grafičkih proizvoda integralni proces i da je taj deo procesa rada zavisan o procesima koji su prethodili njegovom radu i da pritom, budu u stanju da predvidi dalji proces |
- | Razvijanje smisla za prenošenje informacija pismom, tipografijom, kompozicijom, izradom i funkcijom u oblasti vizuelnih komunikacija |
| Osposobljavanje za sve likovno - grafičke intervencije u svim fazama rada |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Opšti pojmovi i stilovi grafičkog oblikovanja | 8 |
Estetska načela oblikovanja | 12 |
Likovno-grafička kompozicija - linija i površina | 20 |
Likovno-grafička kompozicija - svetlo/tamno, ritam i valer | 22 |
Likovno-grafička kompozocija - optičke iluzije i boja | 12 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Opšti pojmovi i stilovi grafičkog oblikovanja | |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
| * |
Naziv modula: | Estetska načela oblikovanja | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Likovno-grafička kompozicija: linija i površina | |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Likovno-grafička kompozicija: svetlo - tamno, ritam i valeri | |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Likovno-grafička kompozicija: optičke iluzije i boja | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Grafičko oblikovanje i pismo: M. M. Nedeljković, S. Nedeljković |
- | Dizajn: Milovan R. Vasiljević |
- | Grafički dizajn: M. Fruht, M. Rakić, I. Rakić |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Istorija umetnosti sa teorijom forme |
- | Grafičko oblikovanje i pismo |
- | Estetika |
- | Fizika |
ISTORIJA UMETNOSTI SA TEORIJOM FORME
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled)
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 64 | 10 |
|
|
| 84 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Sticanje uvida u materijalni i duhovni život, kroz istoriju civilizacije kao osnovu umetničkog stvaralaštva koje proučava istorija i teorija umetnosti |
- | Dobijanje znanja iz prošlosti različitih civilizacija kroz uvid u rad, materijalna sredstva, običaje, navike, verovanja i mišljenja raznih naroda |
- | Shvatanje uslova i oblika savremene civilizacije, mesta i uloge koju ima naša zemlja u tom okviru |
- | Sticanje sposobnosti kritičkog prosuđivanja vrednosti umetničkog dela |
- | Formiranje kriterijuma i sopstvenog odnosa prema umetnosti i kulturi |
- | Formiranje estetskog odnosa i estetskih osećanja |
- | Formiranje osnova za nastavak obrazovanja |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Umetnost prvobitne zajednice | 8 |
Umetnost starih naroda | 10 |
Umetnost antičkih naroda | 20 |
Umetnost srednjeg veka | 20 |
Srednjevekovna umetnost Srbije i Crne Gore | 16 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Umetnost prvobitne zajednice | |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
| * | * |
|
Naziv modula: | Umetnost starih naroda | |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
| * | * |
|
Naziv modula: | Umetnost antičkih naroda | |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
| * | * |
|
Naziv modula: | Umetnost srednjeg veka | |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
| * | * |
|
Naziv modula: | Srednjovekovna umetnost Srbije i Crne Gore | |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
| * | * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Istorija umetnosti - Janson |
- | Istorija umetnosti - Đ. Piskel |
- | Umetnički spomenici - L. Trifunović |
- | Istorija slikarstva M. Levi |
7. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Likovna kultura |
- | Pismo |
- | Praktična nastava |
- | Oblikovanje grafičkih proizvoda |
PISMO
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled)
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I |
| 74 |
|
|
| 74 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Ovladavanje pisanjem i crtanjem slova kao i upoznavanje sa stilovima i karakteristikama slovnog znaka |
- | Ovladavanje osnovnim principima pisanja, komponovanja i tehničke prezentacije |
- | Razvijanje likovno-estetskog smisla i vizuelne vrednosti pisma u zadacima grafičkog oblikovanja |
- | Upoznavanje sa mogućnostima primene pisma u savremenom dizajnu |
- | Osposobljavanje za potpuno samostalno stvaranje novih rešenja u ovoj oblasti |
- | Razvijanje interesovanja učenika i za dalje proučavanje mogućnosti primene pisma |
- | Osposobljavanje za samostalan rad |
- | Osposobljavanje da sva stečena znanja iz ove oblasti uspešno individualno ili u stručnom timu primeni u svim oblastima grafičkog dizajna |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Istorijski razvoj pisma | 8 |
Pribor i materijal, osnovna pravila i vežbe poteza | 10 |
Blok pismo - sistem mreže | 8 |
Monumentalna kapitala, minuskula i majuskula | 12 |
Unicijala i poluunicijala | 16 |
Ćirilica | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Istorijski razvoj pisma | |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Pribor i materijal, osnvona pravila i vežbe poteza | |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Blok pismo - sistem mreže | |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Monumentalna kapitala, minuskula i majuskula | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Unicijala i poluunicijala | |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
Naziv modula: | Ćirilica | |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * | * |
|
|
| * |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Grafičko oblikovanje i pismo: M. M. Nedeljković i S. Nedeljković |
- | Grafički dizajn: M. Fruht, M. Rakić, I. Rakić |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Srpski jezik i književnost |
- | Oblikovanje grafičkih proizvoda |
PRAKTIČNA NASTAVA
(za obrazovni profil: TEHNIČAR ZA GRAFIČKU PRIPREMU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I |
|
| 222 |
|
| 222 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Sticanje znanja o elementima rukopisa i zahtevima za određene vrste štampe |
- | Sticanje znanja o značaju desetoprstnog kucanja |
- | Sticanje znanja o principima pravilne upotrebe fontova |
- | Razvijanje sistematičnosti i urednosti u radu |
- | Formiranje osnova za nastavak obrazovanja |
- | Sticanje sposobnosti za primenu računara u obradi tekstova |
- | Sticanje sposobnosti za primenu znanja u stručno-teoretskim predmetima |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Obrada teksta | 18 |
Unos teksta u računar | 14 |
Kurs slepog kucanja | 150 |
Unošenje teksta pomoću programa za optičko prepoznavanje znakova | 12 |
Unošenje teksta pomoću govora | 4 |
Operativni sistemi | 24 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Obrada teksta | |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
|
Naziv modula: | Unos teksta u računar | |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
|
Naziv modula: | Kurs slepog kucanja | |
Trajanje modula: | 150 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
| * |
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Unošenje teksta pomoću programa za optičko prepoznavanje znakova | |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
| * |
| * | * | * | * |
|
|
Naziv modula: | Unošenje teksta pomoću govora | |
Trajanje modula: | 4 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
| * |
| * | * | * | * |
|
|
Naziv modula: | Operativni sistemi | |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Vežbe iz desetoprstnog kucanja - Rajko Filipović, grafički inženjer |
- | Tehnologija tipografije - Zoran M. Urošević |
- | Slog sa elementarnom tipografijom - Milan Jovanović |
- | Osnovni principi obrade teksta na računaru - Zoran Urošević |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- | Srpski jezik i književnost |
- | Tehnologija grafičkih materijala |
- | Osnovi grafičke tehnike |
- | Tehnologija tipografije |
PRAKTIČNA NASTAVA
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled)
1. OBLIKOVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I |
|
| 222 |
|
| 222 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | Sticanje sposobnosti za procenjivanje i odabiranje pojedinih postupaka realizacije i tehnika štampe prema nameni i uslovima idejno-grafičkog projekta odnosno grafičkog proizvoda |
- | Dobijanje znanja o grafičkim materijalima, mašinama, alatima, priboru i tehnološkim procesima proizvodnje |
- | Osposobljavanje za uključivanje u neposrednu proizvodnju |
- | Osposobljavanje za likovno estetske i tehnološke intervencije u pripremi za štampu i u samoj štampi |
- | Sicanje sposobnosti za primenu računara u pripremi i realizaciji idejno-grafičkih projekata |
- | Razvijanje samostalnosti u radu |
- | Formiranje osnova za nastavak obrazovanja |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Crtež | 18 |
Veličine i njihovi međusobni odnosi | 30 |
Crtanje po prirodi | 24 |
Crtanje geometrijskih žičanih elemenata sa upotrebnim predmetima | 30 |
Crtanje upotrebnih predmeta | 36 |
Crtanje upotrebnih i geometrijskih oblika | 42 |
Crtanje upotrebnih predmeta i draperije | 52 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Crtež | |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Veličine i njihovi međusobni odnosi | |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Crtanje po prirodi | |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Crtanje geometrijskih žičanih elemenata sa upotrebnim predmetima | |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Crtanje upotrebnih predmeta | |
Trajanje modula: | 36 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Crtanje upotrebnih i geometrijskih oblika | |
Trajanje modula: | 42 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
Naziv modula: | Crtanje upotrebnih predmeta i draperije | |
Trajanje modula: | 52 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * | * |
|
| * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Istorija umetnosti - Janson
- Istorija umetnosti Đ. Piskel
- Umeće crtanja
- Umetnost i vizuelno opažanje - R. Arnnhajn
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
- Oblikovanje grafičkih proizvoda
- Likovna kultura
- Estetika
- Istorija umetnosti sa teorijom forme
ISTORIJA
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled
i TEHNIČAR ZA GRAFIČKU PRIPREMU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 37 |
|
|
|
| 37 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- | produbljivanje interesovanja za dalje izučavanje istorije; |
- | izgrađivanje istorijske svesti i istorijskog mišljenja; |
- | osposobljavanje za izgrađivanje i korišćenje sistema uzročno-posledičnih veza u analizama događaja i zbivanja iz istorijske prošlosti; |
- | razvijanje logičnog i kritičnog mišljenja; |
- | osposobljavanje za uporednu analizu objavljene istorijske građe - njeno posmatranje sa više različitih aspekata; |
- | sticanje sposobnosti za primenu računara u pravljenju sinhronističkih tablica različitog karaktera (obeležja istorijskih perioda, uporednog praćenja istorijskih događaja po vekovima i godinama u različitim zemljama istog istorijskog perioda); |
- | navikavanje na sistematičnost, preciznost i objektivnost u procenjivanju istorijskih događaja i ličnosti; |
- | navikavanje na sistematsko korišćenje istorijskih karata, enciklopedija, rečnika, stručne i beletrističke literature, kao i štampe, a posebno interneta u funkciji nalaženja klasifikovanja i odabira željenih istorijskih sadržaja; |
- | formiranje istorijske kulture koja podrazumeva razvijenu nacionalnu i patriotsku svest, razumevanje, toleranciju saradnju i ljubav prema drugim narodima; |
- | razvijanje osećanja humanosti i potrebe saradnje sa drugim ljudima i narodima sa ciljem da se sačuva ono što je do sada čovek stvorio u ime progresa i sveopšteg napretka. |
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Istorija i koreni civilizacije | 15 |
Srednji vek - putevi ka novim saznanjima | 22 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Istorija i koreni civilizacije | |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Srednji vek - putevi ka novim saznanjima | |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- | Istorija za prvi razred četvorogodišnjih stručnih škola, Beograd, 2003 (pojedini sadržaji), Milutin Perović, Bograda Smiljević |
- | Radna sveska za prvi razred gimnazije, Stari vek u istorijskim izvorima, Novi Sad, 2002 (slobodno odabrani sadržaji), Slobodan Dušanić, Žarko Petrović |
- | Radna sveska iz istorije za drugi razred gimnazije, Srbija i Evropa u odabranim izvodima srednjeg veka, Novi Sad, 2003 (slobodno odabrani sadržaji), Andrija Veselinović |
- | Srpske dinastije, Novi Sad - Beograd, 2001 (slobodno odabrani sadržaji), Andrija Veselinović, Radoš Ljušič |
- | Pregled istorije hrišćanske crkve, Novi Sad, 2003 (slobodno odabrani sadržaji), Grigorije Mikić. |
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Likovna kultura
- Srpski jezik i književnost
INDUSTRIJSKA GEOGRAFIJA U GRAFIČARSTVU I HEMIJI
(za obrazovne profile: TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE GRAFIČKIH PROIZVODA - ogled
i TEHNIČAR ZA GRAFIČKU PRIPREMU - ogled)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 21 | 16 |
|
|
| 37 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje sposobnosti prikazivanja rezultata istraživanja kroz korišćenje reči, tabela i grafika, kao i jezika geografije
- Razvijanje sposobnosti korišćenja različitih izvora informacija i samostalnog i timskog učestvovanja u istraživačkim projektima
- Primenjivanje stečenih znanja iz privredne geografije u svom poslovnom okruženju
- Razvijanje vlastitih strategija uspešnog učenja (razlikuje bitno od nebitnog, analizira podatke, samostalno zaključuje...)
- Poznavanje prirodnih resursa i njihovog razmeštaja za potrebe industrije
- Poznavanje razvoja i razmeštaja industrijske proizvodnje
- Razvijanje sposobnosti korišćenja računara za pronalaženje, obradu i prikazivanje geografskih podataka
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Kartografija | 5 |
Faktori lokacije industrije | 5 |
Mašinska i elektrotehnička industrija | 7 |
Hemijska industrija | 8 |
Drvna i industrija celuloze i papira | 6 |
Naučno-tehnički progres i posledice | 6 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Kartografija | |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Faktori lokacije industrije | |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Mašinska i elektrotehnička industrija | |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Hemijska industrija | |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Drvna i industrija celuloze i papira | |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Naučno-tehnički progres i posledice | |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
6. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Lješević: Urbana ekologija,
- J. Adamović: Urbana ekonomija, 2002. g.
- N. Carić: Opšta privredna geografija, 1974. g.
- N. Carić, P. Tomić: Opšta privredna geografija, 1979. g.
- P. Tomić, J. Romelić, L. Lazić: Ekonomska geografija sveta, 1996. g.
- M. Grčić: Industrijska geografija,
- M. Grčić: Politička geografija, 2002. g.
- Vresk M. (1986): Osnovi urbane geografije, "Školska knjiga", Zagreb
- Đurić V. (1980): Ekonomska geografija, "Naučna knjiga", Beograd
- Žegarac Z. (2002): Infrastruktura,
- Lješević M., Živković D. (2001): Kartografija, Geografski fakultet, Beograd
- Milićević G. (1990): Urbana ekonomika, Ekonomski fakultet, Beograd
- Petovar K. (2003): Urbana i ruralna sociologija, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Piha B. (1973): Prostorno planiranje, Službeni list SFRJ, Beograd
- Pleše J. (1979): Geografske osnove gradskih regija, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Tomić P., Romelić J., Lazić L. (1996): Ekonomska geografija sveta, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Ćurčić S. (1996): Kartografija, Institut za geografiju-PMF, Novi Sad
- Fick, J. (1998): Geography of Development,
- Šećibović Refik, Đoković Emilija: Regionalna ekonomska geografija I Ekonomski fakultet, Beograd, 2002
- Šećibović Refik: Regionalna ekonomska geografija II, Ekonomski fakultet, Beograd, 2002
- Šećibović Refik: Regionalna ekonomska geografija III, Ekonomski fakultet, Beograd, 2002
- Dinić Jovan: Ekonomska geografija, Ekonomski fakultet, Beograd, 1999.
- Grupa autora: Ekonomska geografija, "Vuk Karadžić", Beograd, 1972
7. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- stručni predmeti