ZAŠTITA BILJA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 64 |
|
|
|
| 64 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Upoznavanje građe i fiziologije insekata
- Upoznavanje patogenih mikroorganizama
- Upoznavanje svojstava pesticida
- Primena pesticida
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Entomologija | 22 |
Fitopatologija | 22 |
Suzbijanje biljnih bolesti i štetočina | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Entomologija |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Fitopatologija |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Suzbijanje biljnih bolesti i štetočina |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Zaštita bilja za 3. i 4. razred za poljoprivrednog tehničara, dr R. Sekulić i dr M. Babović
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Hemija
- Biologija
- Poljoprivredna proizvodnja
POLJOPRIVREDNA PROIZVODNJA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
II / III ili IV | 160 |
|
|
|
| 160 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Osposobljavanje za samostalno primenjivanje povrtarske i cvećarske tehnologije;
- Osposobljavanje za primenu naučnih i praktičnih dostignuća iz oblasti povrtarske i cvećarske proizvodnje;
- Osposobljavanje za pravilno korišćenje pesticida, đubriva i ostalih sredstava u povrtarskoj i cvećarskoj proizvodnji;
- Osposobljavanje za samostalno primenjivanje ratarske tehnologije;
- Osposobljavanje za primenu naučnih i praktičnih dostignuća iz oblasti ratarske proizvodnje;
- Osposobljavanje za pravilno korišćenje pesticida, đubriva i ostalih sredstava u ratarskoj proizvodnji;
- Osposobljavanje za vođenje evidencije o radu;
- Razvijanje radnih navika, sigurnosti, preciznosti i odgovornosti u radu
- Osposobljavanje za samostalno stručno usavršavanje i permanentno samoobrazovanje
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
U zavisnosti od interesa lokalne sredine, škola odabire jednu od ponuđenih tehnologija u drugom, trećem ili četvrtom razredu. Izabrana tehnologija se može slušati samo jednom u toku školovanja.
Razred: | drugi, treći ili četvrti RATARSTVO |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Opšte ratarstvo | 64 |
Posebno ratarstvo | 64 |
Zaštita ratarskih kultura | 32 |
Razred: | drugi, treći ili četvrti | POVRTARSTVO I CVEĆARSTVO |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Opšte povrtarstvo | 32 |
Posebno povrtarstvo | 32 |
Cvećarstvo | 64 |
Zaštita povrtarskih i cvećarskih kultura | 32 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Izborna tehnologija: | RATARSTVO |
Naziv modula: | Opšte ratarstvo |
Trajanje modula: | 64 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Posebno ratarstvo |
Trajanje modula: | 64 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Zaštita ratarskih kultura |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Izborna tehnologija: | POVRTARSTVO I CVEĆARSTVO |
Naziv modula: | Opšte povrtarstvo |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Posebno povrtarstvo |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Cvećarstvo |
Trajanje modula: | 64 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Zaštita povrtarskih i cvećarskih kultura |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Posebno ratarstvo i povrtarstvo,
- Cvećarstvo,
- Opšte ratarstvo,
- Posebno ratarstvo sa povrtarstvom,
- Zaštita bilja
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Biologija
- Poljoprivredna tehnika
- Agrohemija i pedologija
- Zaštita bilja
- Praktična nastava
PRAKTIČNA NASTAVA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I |
| 64 | 32 | 60 | 90 | 246 |
II |
| 192 | 160 | 60 | 90 | 502 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Osposobljavanje za primenu agrotehničkih mera;
- Osposobljavanje za pravilnu primenu pesticida, đubriva i ostalih sredstava u ratarskoj proizvodnji, proizvodnji povrća i cveća;
- Osposobljavanje za samostalno primenjivanje ratarske tehnologije;
- Osposobljavanje za samostalno primenjivanje povrtarske i cvećarske tehnologije;
- Osposobljavanje za samostalno rukovanje, podešavanje i održavanje poljoprivrednih mašina, uređaja i opreme
- Osposobljavanje za pravilno korišćenje poljoprivredne tehnike
- Osposobljavanje za vođenje evidencije o radu;
- Razvijanje radnih navika, sigurnosti, preciznosti i odgovornosti u radu
- Osposobljavanje za praćenje i primenjivanje rezultata novih naučnih dostignuća u poljoprivrednoj proizvodnji
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | prvi |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Mašinski materijali i elementi | 24 |
Motori i traktori | 40 |
Zaštita bilja | 32 |
U zavisnosti od interesa lokalne sredine, škola odabire jednu od ponuđenih tehnologija u drugom, trećem ili četvrtom razredu. Izabrana tehnologija se može slušati samo jednom u toku školovanja.
Razred: | drugi, treći, četvrti - po izboru | RATARSTVO |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Opšte ratarstvo | 178 |
Posebno ratarstvo | 183 |
Mašine za obradu zemljišta u ratarstvu | 22 |
Mašine za đubrenje | 12 |
Mašine za setvu ratarskih kultura | 19 |
Mašine za negu useva i zaštitu bilja u ratarstvu | 14 |
Uređaji za navodnjavanje ratarskih kultura | 8 |
Mašine za ubiranje plodova ratarskih kultura | 38 |
Mašine i oprema za transport u ratarstvu | 18 |
Mašine i uređaji za pripremu semena | 10 |
Razred: | drugi, treći, četvrti - po izboru | POVRTARSTVO I CVEĆARSTVO |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Povrtarstvo | 193 |
Cvećarstvo | 178 |
Mašine za obradu zemljišta u povrtarstvu i cvećarstvu | 21 |
Mašine za đubrenje | 13 |
Mašine za setvu i sadnju povrtarskih i cvećarskih kultura | 17 |
Mašine za zasnivanje i održavanje travnjaka | 16 |
Mašine i oprema za navodnjavanje u povrtarstvu i cvećarstvu | 14 |
Mašine za ubiranje plodova povrtarskih kultura | 16 |
Mašine za negu kruna drveća | 7 |
Mašine i oprema za zaštitu u povrtarstvu i cvećarstvu | 11 |
Mašine za pripremu zemljišnih smeša | 7 |
Staklenici i plastenici | 9 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Mašinski materijali i elementi |
Trajanje modula: | 62 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
16 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * | * |
Naziv modula: | Motori i traktori - vežbe |
Trajanje modula: | 102 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
26 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Zaštita bilja |
Trajanje modula: | 82 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
| koristiti:
22 časa vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
|
Izborna tehnologija: | RATARSTVO |
Naziv modula: | Opšte ratarstvo |
Trajanje modula: | 178 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
64 časa važbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * | * |
Naziv modula: | Posebno ratarstvo |
Trajanje modula: | 183 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
64 časa vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * | * |
Naziv modula: | Mašine za obradu zemljišta u ratarstvu |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
12 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za đubrenje |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
7 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za setvu ratarskih kultura |
Trajanje modula: | 19 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
10 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za negu useva i zaštitu bilja u ratarstvu |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
8 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Uređaji za navodnjavanje ratarskih kultura |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
5 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za ubiranje plodova ratarskih kultura |
Trajanje modula: | 38 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
12 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine i oprema za transport u ratarstvu |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
5 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine i uređaji za pripremu semena |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
5 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Izborna tehnologija: | POVRTARSTVO I CVEĆARSTVO |
Naziv modula: | Povrtarstvo |
Trajanje modula: | 193 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
32 časa vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Cvećarstvo |
Trajanje modula: | 178 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
32 časa vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za obradu zemljišta u povrtarstvu i cvećarstvu |
Trajanje modula: | 21 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
10 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za đubrenje |
Trajanje modula: | 13 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
7 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za setvu i sadnju povrtarskih i cvećarskih kultura |
Trajanje modula: | 17 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
10 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za zasnivanje i održavanje travnjaka |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
6 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine i oprema za navodnjavanje u povrtarstvu i cvećarstvu |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
5 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za ubiranje plodova povrtarskih kultura |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
6 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za negu kruna drveća - vežbe |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
4 časa vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine i oprema za zaštitu u povrtarstvu i cvećarstvu |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
6 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Mašine za pripremu zemljišnih smeša - vežbe |
Trajanje modula: | 7 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
4 časa vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
Naziv modula: | Staklenici i plastenici |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
6 časova vežbi |
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
|
|
|
|
|
| * | * | * | * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Poljoprivredna tehnika za prvi razred
- Uputstvo za rukovanje i održavanje traktora
- Zaštita bilja za 3. i 4. razred poljoprivrednih škola
- uputstvo za rukovanje i održavanje mašina i uređaja
- radionička uputstva za opravku mašina i uređaja
- propisi o bezbednosti saobraćaja
- Milošević dr Dušan, Priručnik za praktičnu obuku ratarske proizvodnje
- Opšte ratarstvo i povrtarstvo,
- Cvećarstvo
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Poljoprivredna proizvodnja
- Poljoprivredna tehnika
- Matematika
- Biologija
- Agrohemija i pedologija
- Zaštita bilja
- Fizika
- Hemija
AGRARNA GEOGRAFIJA
(izborni predmet)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
II | 18* | 14* |
|
|
| 32* |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje osnova naučne pismenosti
- Razumevanje pojava, procesa i promena na osnovu znanja zakona, modela i teorija prirodnih nauka
- Razumevanje usklađenosti društveno-ekonomskog razvoja sa raspoloživim geografskim resursima
- Razvijanje sposobnosti korišćenja različitih izvora informacija i samostalnog i timskog učešća u istraživačkim projektima
- Primenjivanje stečenih geografskih znanja u svom okruženju
- Razvijanje sposobnosti za uočavanje, formulisanje i rešavanje problema
- Ovladavanje informaciono-komunikacionim tehnologijama
- Sticanje znanja o prirodnim resursima i značaju očuvanja ekološke ravnoteže
- Razvijanje samosvesti, odgovorno ophođenje prema sebi i okruženju
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi (*izborni predmet)
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Uvod u agrarnu geografiju | 4 |
Fizičko-geografski faktor i poljoprivreda | 9 |
Društveno-geografske pretpostavke poljoprivrede | 9 |
Geografska svojstva biljne proizvodnje | 5 |
Geografska svojstva stočne proizvodnje | 5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Uvod u agrarnu geografiju |
Trajanje modula: | 4 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Fizičko-geografski faktori i poljoprivreda |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Društveno-geografske pretpostavke poljoprivrede |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Geografska svojstva biljne proizvodnje |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Geografska svojstva stočne proizvodnje |
Trajanje modula: | 5 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- B. Stojkov: Metode prostornog planiranja, 2002.
- S. Kicošev, D. Dunčić: Geografske osnove prostornog planiranja, 1998.
- M. Lješević: Geografija zemljišta, 2003, Fakultet u Nikšiću
- N. Miljković: Pedologija, 1997.
- N. Miljković, S. Marković: Osnovi pedologije: praktikum, 2002.
- D. Dukić: Klimatologija sa osnovama meteorologije, "Naučna knjiga", Beograd
- M. Grčić: Industrijska geografija, "Naučna knjiga", Beograd
- P. Tomić, J. Romelić, L. Lazić: Ekonomska geografija sveta, PMF - Novi Sad, 1996.
- M. Todorović: Osnove tipologije i regionalizacije poljoprivrede Srbije, SGD, Beograd, 2002.
- V. Đurić: Ekonomska geografija, 1980.
- M. Stepić: Agrarna geografija (rukopis), Beograd, 2003.
- M. Pavlović, D. Rodić: Geografija Jugoslavije I i II, Beograd, 2000.
- D. Petrović: Geomorfologija, 1977, "Građevinska knjiga", Beograd
- Lj. Gavrilović: Hidrologija, Beograd, 2002.
- B. Atanacković: Biogeografija, Beograd, 1990.
- K. Petovar: Urbana i ruralna sociologija, 2003. g.
- S. Đurčić: Geografija naselja, 1992. g.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Stručni predmeti
GEOGRAFIJA STOČARSTVA
(izborni predmet)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I | 18* | 14* |
|
|
| 32* |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Razvijanje osnova naučne pismenosti
- Razumevanje pojava, procesa i promena na osnovu znanja zakona, modela i teorija prirodnih nauka
- Poznavanje pravilnog skladištenja i čuvanja hrane i pravilnog transporta žive stoke i stočnih proizvoda
- Razvijanje sposobnosti za uočavanje, formulisanje i rešavanje problema
- Razvijanje sposobnosti za izvođenje istraživanja
- Ovladavanje informaciono-komunikacionih tehnologijama
- Sticanje osnovnih saznanja o vrstama sirovina životinjskog porekla koje se koriste u prerađivačkoj industriji
- Sticanje znanja o prirodnim resursima i značaju očuvanja ekološke ravnoteže
- Razvijanje samosvesti i odgovornog ophođenja prema sebi i okruženju
- Uvažavanje različitosti pojedinaca i kultura i promovisanje demokratskih načela i tolerancije
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: drugi (*izborni predmet)
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Stočarstvo - pojam, podela i uslovi razvoja | 8 |
Stočarstvo - oblici, vrste i oblasti gajenja stoke | 9 |
Proizvodi stočarstva i njihov razmeštaj | 9 |
Valorizacija stočarstva | 6 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Stočarstvo - pojam, podela i uslovi razvoja |
Trajanje modula: | 8 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Stočarstvo - oblici, vrste i oblasti gajenja stoke |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Proizvodi stočarstva i njihov razmeštaj |
Trajanje modula: | 9 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Valorizacija stočarstva |
Trajanje modula: | 6 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | * |
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Crkvenčić I., (): Agrarna geografija, "Školska knjiga", Zagreb
- Jordan, Rowntree (1990): Cultural Geography, London
- Grčić M., (1994): Industrijska geografija, "Naučna knjiga", Beograd
- -, (): Globalizing food, -
- Đurić V., (1978): Opšta prirodna geografija, Beograd
- - : Food in Society,
- Šišov, Alisov (2001): Обшчаја социјалнаја и економическаја географија, Moskva
- V. Rudić: Metodika nastave geografije, 1998, Beograd
- Đ. Kornel: Metodika nastave geografije, 1982. g.
- A. Ivkov: Nastava geografije u osnovnim i srednjim školama: priručnik za studente i nastavnike, 2002. g.
- J. Romelić: Praktikum iz metodike nastave geografije, 1999. g.
- K. Petovar: Urbana i ruralna sociologija, 2003. g.
- N. Carić: Geografija naselja, četiri izdanja, 1976. g.
- S. Ćurčić: Geografija naselja, 1992. g.
- M. Grčić: Industrijska geografija,
- P. Tomić, J. Romelić, L. Lazić: Ekonomska geografija sveta, 1996.
- M. Todorović: Osnove tipologije i regionalizacije poljoprivrede Srbije, SGD, Beograd, 2002.
- V. Đurić: Ekonomska geografija, 1980.
- M. Stepić: Agrarna geografija (rukopis), Beograd, 2003.
- M. Pavlović, D. Rodić: Geografija Jugoslavije I i II, Beograd, 2000.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- stručni predmeti
LEKOVITO BILJE
(izborni predmet)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
II / III / IV | 32* |
|
|
|
| 32* |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Osposobljavanje za samostalno primenjivanje tehnologije lekovitog bilja;
- Osposobljavanje za primenu naučnih i praktičnih dostignuća iz oblasti proizvodnje lekovitog bilja;
- Osposobljavanje za pravilno korišćenje pesticida, đubriva i ostalih sredstava u proizvodnji;
- Osposobljavanje za vođenje evidencije o radu;
- Razvijanje radnih navika, sigurnosti, preciznosti i odgovornosti u radu;
- Osposobljavanje za samostalno stručno usavršavanje i permanentno samoobrazovanje.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi, drugi ili treći (*izborni predmet)
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Opšti deo lekovitog bilja | 32 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Opšti deo lekovitog bilja |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Popularna literatura
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/ MODULIMA
- Agrohemija i pedologija
- Biologija
GAJENJE PUŽEVA
(izborni predmet)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
II / III / IV | 32* |
|
|
|
| 32* |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Dobijanje potrebnih informacija o anatomiji puževa;
- Razumevanje životnog ciklusa puževa;
- Dobijanje informacija o sakupljanju i kalibriranju puževa;
- Razumevanje sistema uzgoja u kohlearima, vezanih za pripremanje leja, ishranu, rodilište i uređaje potrebne za rad u lejama;
- Dobijanje potrebnih informacija o zaštiti puževa u pužarniku u prirodi.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi, drugi ili treći (*izborni predmet)
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Gajenje puževa | 32 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Gajenje puževa |
Trajanje modula: | 32 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Popularna literatura
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Biologija