BIOLOGIJA
(obavezni i izborni predmet)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
| I | 64 |
|
|
|
| 64 |
| II | 32* |
|
|
|
| 32* |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje znanja iz određenih bioloških oblasti
- Povezivanje i primena stečenih znanja
- Razvijanje sposobnosti povezivanja stečenih znanja iz ostalih predmeta
- Povezivanje znanja stečenih iz biologija sa znanjima iz stručnih predmeta
- Razvijanje logičkog razmišljanja pri primeni stečenih znanja
- Razvijanje sposobnosti povezivanja stečenih znanja sa pojavama u prirodi
- Primena stečenih znanja u svakodnevnom životu
- Uočavanje povezanosti procesa u organizmu
- Uočavanje zavisnosti funkcionisanja organizma od procesa koji se odvijaju na molekularnom nivou i na nivou ćelije
- Formiranje osnova za nastavak obrazovanja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Hemijski sastav ćelije | 10 |
| Specifičnosti građe animalne ćelije | 13 |
| Jedro i ćelijski ciklus | 13 |
| Biologija razvoja | 13 |
| Osnovi molekularne biologije | 15 |
Razred: drugi (*izborni predmet)
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Osnovi opšte genetike | 18 |
| Humana genetika | 14 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Hemijski sastav ćelije |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Specifičnosti građe animalne ćelije |
| Trajanje modula: | 13 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Jedro i ćelijski ciklus |
| Trajanje modula: | 13 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Biologija razvoja |
| Trajanje modula: | 13 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Osnovi molekularne biologije |
| Trajanje modula: | 15 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Osnovi opšte genetike |
| Trajanje modula: | 18 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Humana genetika |
| Trajanje modula: | 14 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * | * | * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Svi odgovarajući udžbenici iz Biologije do sada odobreni od Ministarstva prosvete
- Z. Anđelković i saradnici - Ćelija i tkiva, izdavač GIP Bonafides doo, Niš 2002. godine
- prof. dr. Milica Matavulj - Reprodukcija i razviće životinja, skripta za studente biologije Novi Sad , 2002. godine
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Hemija
- Agrohemija i pedologija
- Poljoprivredna proizvodnja
- Zaštita bilja
- Praktična nastava
FIZIKA
(obavezni i izborni predmet)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
| I | 64 |
|
|
|
| 64 |
| II | 32* |
|
|
|
| 32* |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje znanja o fizičkim pojavama i procesima
- Razvijanje logičkog zaključivanja i kritičkog mišljenja
- Razvijanje intelektualnih sposobnosti učenika
- Formiranje osnove za dalje obrazovanje i primenu stečenog znanja u praksi
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Mehanika | 28 |
| Bezvrtložna fizička polja | 8 |
| Zakoni održanja | 12 |
| Fizika velikog broja molekula | 16 |
Razred: drugi (*izborni predmet)
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Mehanika fluida | 5 |
| Jednosmerna struja | 8 |
| Elektromagnetizam | 19 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Mehanika |
| Trajanje modula: | 28 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Bezvrtložna fizička polja |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Zakoni održanja |
| Trajanje modula: | 12 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Fizika velikog broja molekula |
| Trajanje modula: | 16 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mehanika fluida |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Jednosmerna struja |
| Trajanje modula: | 17 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Elektromagnetizam |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- postojeći udžbenici i prigodne zbirke zadataka
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Matematika
- Hemija
- Stručni predmeti
HEMIJA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
| I | 96 |
|
|
|
| 96 |
| II | 64 |
|
|
|
| 64 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje znanja o prirodnim pojavama i svojstvima supstanci
- Razvijanje logičkog zaključivanja i kritičkog mišljenja
- Razvijanje radoznalosti, samostalnosti i sposobnosti primene znanja
- Formiranje osnove za dalje obrazovanje
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Materija i hemijske veze | 18 |
| Hemijske reakcije | 8 |
| Rastvori | 13 |
| Oksido-reakcioni procesi | 5 |
| Vrste neorganskih jedinjenja | 12 |
| Metali | 19 |
| Nemetali | 21 |
Razred: drugi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Ugljovodonici | 17 |
| Organska kiseonična jedinjenja | 30 |
| Organska azotna jedinjenja | 17 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Materija i hemijske veze |
| Trajanje modula: | 18 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Hemijske reakcije |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Rastvori |
| Trajanje modula: | 13 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Oksido-redukcioni procesi |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Vrste neorganskih jedinjenja |
| Trajanje modula: | 12 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
| * |
|
|
| Naziv modula: | Metali |
| Trajanje modula: | 19 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Nemetali |
| Trajanje modula: | 21 čas |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Ugljovodonici |
| Trajanje modula: | 17 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Organska kiseonična jedinjenja |
| Trajanje modula: | 30 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Organska azotna jedinjenja |
| Trajanje modula: | 17 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Opšta hemija
- Neorganska hemija
- Zbirka zadataka za opštu i neorgansku hemiju
- Organska hemija
- Biohemija
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Biologija
- Zaštita bilja
- Fizika
- Matematika
- Agrohemija i pedologija
AGROHEMIJA I PEDOLOGIJA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
| I | 96 |
|
|
|
| 96 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Ovladavanje određenim znanjima neophodnim za razumevanje zakonitosti ishrane biljaka.
- Shvatanje hemijskog sastava, fiziologije i načina ishrane biljaka.
- Upoznavanje karakteristika i hemijskih osobina zemljišta.
- Shvatanje važnosti režima zemljišta.
- Sticanje znanja o značaju upotrebe đubriva, u odnosu na tip zemljišta, i njihovog uticaja na visinu prinosa poljoprivrednih kultura.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Ishrana bilja | 32 |
| Zemljište | 32 |
| Đubriva | 32 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Ishrana bilja |
| Trajanje modula: | 32 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Zemljište |
| Trajanje modula: | 32 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Đubriva |
| Trajanje modula: | 32 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Pedologija za 1. razred, Nevenka Balog
- Agrohemija sa fiziologijom bilja, Nikola Miljković
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Hemija
- Biologija
- Poljoprivredna proizvodnja
LATINSKI JEZIK
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
| I | 32 |
|
|
|
| 32 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje osnovnih gramatičkih znanja kako bi učenici mogli da pravilno čitaju, pišu i prevode stručne termine i skraćenice iz oblasti veterine, medicine i farmacije
- Upoznavanje sa osnovnim farmakološkim oznakama - recepturom
- Korišćenje određenih termina iz date oblasti
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Upoznavanje sa osnovnim pojmovima u latinskom jeziku | 3 |
| Imenice | 8 |
| Glagoli | 7 |
| Pridevi | 4 |
| Brojevi | 3 |
| Zamenice | 4 |
| Prilozi i predlozi | 3 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Upoznavanje sa osnovnim pojmovima u latinskom jeziku |
| Trajanje modula: | 3 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Imenice |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Glagoli |
| Trajanje modula: | 7 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Pridevi |
| Trajanje modula: | 4 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Brojevi |
| Trajanje modula: | 3 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Zamenice |
| Trajanje modula: | 4 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Prilozi i predlozi |
| Trajanje modula: | 3 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Radmila Popović, Latinski jezik za prvi razred medicinske, veterinarske i poljoprivredne škole
- Gorton, Gorski, Pauš, Latinska gramatika
- Čolić, Latinsko-srpski rečnik
- Milan Žepić, Latinsko-hrvatski ili srpski rečnik
- U. Krstić, B. Živojinović, Latinske izreke sa izgovorom i akcentom
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Stručni predmeti
POLJOPRIVREDNA TEHNIKA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
| RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
| Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
| I | 64 |
|
|
|
| 64 |
| II | 64 |
|
|
|
| 64 |
NAPOMENA: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- upoznavanje konstrukcija poljoprivrednih mašina
- sticanje znanja o primeni mašina u poljoprivrednoj proizvodnji i njihovo najefikasnije iskorišćavanje
- osposobljavanje za pravilno podešavanje i održavanje mašina radi postizanja odgovarajućeg kvaliteta rada
- sticanje znanja o funkcionalnim i tehničkim karakteristikama mašina, aparata i uređaja koji se koriste u poljoprivrednoj proizvodnji
- razvijanje interesovanja za poljoprivredne mašine
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
| NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
| Tehnologija materijala | 12 |
| Mašinski elementi | 14 |
| Motori | 18 |
| Traktori | 20 |
U zavisnosti od interesa lokalne sredine, škola odabire jednu od ponuđenih tehnologija u drugom, trećem ili četvrtom razredu. Izabrana tehnologija se može slušati samo jednom u toku školovanja
| Razred: | drugi, treći, četvrti - po izboru | RATARSTVO |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula |
| Mašine za obradu zemljišta u ratarstvu | 12 |
| Mašine za đubrenje | 7 |
| Mašine za setvu ratarskih kultura | 10 |
| Mašine za negu useva i zaštitu bilja u ratarstvu | 8 |
| Uređaji za navodnjavanje ratarskih kultura | 5 |
| Mašine za ubiranje plodova ratarskih kultura | 12 |
| Mašine i oprema za transport u ratarstvu | 5 |
| Mašine i uređaji za pripremu semena | 5 |
| Razred: | drugi, treći, četvrti - po izboru POVRTARSTVO I CVEĆARSTVO | |
| NAZIV MODULA | Trajanje modula |
| Mašine za obradu zemljišta u povrtarstvu i cvećarstvu | 10 |
| Mašine za đubrenje | 7 |
| Uređaji za setvu i sadnju povrtarskih cvećarskih kultura | 10 |
| Mašine za zasnivanje i održavanje travnjaka | 6 |
| Mašine i oprema za navodnjavanje u povrtarstvu i cvećarstvu | 7 |
| Mašine i oprema za rad u rasadničarstvu i zaštićenim objektima | 4 |
| Mašine za negu kruna drveća | 4 |
| Mašine i oprema za zaštitu u povrtarstvu i cvećarstvu | 6 |
| Mašine za pripremu zemljišnih smeša | 4 |
| Staklenici i plastenici | 6 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
| Naziv modula: | Tehnologija materijala |
| Trajanje modula: | 12 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašinski elementi |
| Trajanje modula: | 14 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Motori |
| Trajanje modula: | 18 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Traktori |
| Trajanje modula: | 20 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
| * |
| * |
|
|
|
|
|
| Izborna tehnologija: | RATARSTVO |
| Naziv modula: | Mašine za obradu zemljišta u ratarstvu |
| Trajanje modula: | 12 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za đubrenje |
| Trajanje modula: | 7 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za setvu ratarskih kultura |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za negu useva i zaštitu bilja u ratarstvu |
| Trajanje modula: | 8 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Uređaji za navodnjavanje ratarskih kultura |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za ubiranje plodova ratarskih kultura |
| Trajanje modula: | 12 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine i oprema za transport u ratarstvu |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine i uređaji za pripremu semena |
| Trajanje modula: | 5 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Izborna tehnologija: | POVRTARSTVO I CVEĆARSTVO |
| Naziv modula: | Mašine za obradu zemljišta u povrtarstvu i cvećarstvu |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za đubrenje |
| Trajanje modula: | 7 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za setvu i sadnju povrtarskih i cvećarskih kultura |
| Trajanje modula: | 10 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za zasnivanje i održavanje travnjaka |
| Trajanje modula: | 6 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Uređaji za navodnjavanje u povrtarstvu i cvećarstvu |
| Trajanje modula: | 7 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine i oprema za rad u rasadničarstvu i zaštićenim objektima |
| Trajanje modula: | 4 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za negu kruna drveća |
| Trajanje modula: | 4 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine i oprema za zaštitu u povrtarstvu i cvećarstvu |
| Trajanje modula: | 6 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Mašine za pripremu zemljišnih smeša |
| Trajanje modula: | 4 časa |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
| Naziv modula: | Staklenici i plastenici |
| Trajanje modula: | 6 časova |
| CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
| usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Poljoprivredna tehnika za prvi razred
- Uputstvo za rukovanje i održavanje traktora
- Poljoprivredne mašine (udžbenik)
- Uputstvo za rukovanje i održavanje mašina
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA/MODULIMA
- Poljoprivredna proizvodnja
- Zaštita bilja
- Praktična nastava
- Matematika
- Fizika
- Hemija