PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA PRVI RAZRED ZA OBRAZOVNE PROFILE STOLAR I TEHNIČAR ZA OBLIKOVANJE NAMEŠTAJA I ENTERIJERA("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 8/2005) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za prvi razred za obrazovne profile: stolar i tehničar za oblikovanje nameštaja i enterijera, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04 i 3/05), iz sledećih predmeta:
1) srpskog jezika i književnosti;
2) srpskog jezika kao nematernjeg jezika;
3) jezika nacionalnih manjina;
4) fizičkog vaspitanja;
5) računarstva i informatike;
6) ekologije;
7) istorije;
8) likovne kulture;
9) građanskog vaspitanja i
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03 i 23/04).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: ŠUMARSTVO I OBRADA DRVETA
Obrazovni profil: STOLAR - ogled
Trajanje obrazovanja: tri godine
Cilj ogleda:
Unapređenje kvaliteta i osavremenjivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- uvođenje u svakodnevnu nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima;
- uvođenje novog nastavnog plana i programa u cilju ostvarivanja ishoda stručnog obrazovanja i obrazovanja uopšte;
- povećanje fonda časova vežbi i praktičnog rada, radi uspešnog ostvarivanja ciljeva obrazovanja za ovaj obrazovni profil;
- uspostavljanje višeg nivoa korelacije nastavnih sadržaja;
- izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika;
- proveru novog koncepta završnog ispita.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje organizacije nastavnog procesa u školi, u okviru godišnjeg fonda časova, a u skladu sa očekivanim ishodima stručnog obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu;
- nastavni sadržaji su organizovani modularno za pojedine opštestručne i sve stručne predmete;
- uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti da učenik samostalno kreira deo svog obrazovanja.
Očekivani ishodi ogleda
- Brzo adaptiranje učenika na uslove rada.
- Unapređen i kvalitetan obrazovno-vaspitni rad kroz:
- efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;
- efikasnije usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština, relevantnih za buduću profesiju kao rezultat modularnog pristupa;
- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;
- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike.
Trajanje ogleda
Ogled se sprovodi od 1. septembra 2005. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće, nakon procene rezultata, ministar prosvete i sporta.
Način ostvarivanja ogleda
Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa.
Nastaviće se sa organizovanjem obuka nastavnika, za primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za nastavnike srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizovaće se u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju);
- stručno usavršavanje nastavnika za primenu novih nastavnih metoda;
- stručno usavršavanje nastavnika u okviru matične struke.
Nastavnici će u okviru obrazovno - vaspitnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučavani na seminarima.
U okviru Zavoda za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja i stručnih aktiva zajednica stručnih škola biće izdvojene ključne teme u okviru kojih je potrebno stručno usavršavanje nastavnika.
Stručni timovi u školama i na nivou Republike će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih sadržaja kako sa autorskim timom, tako i sa predstavnicima privrede.
Planirana je izrada testova sa zajedničkim sadržajima i zajednički postavljenim kriterijumima od strane stručnih timova koji će se formirati pri Zavodu za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centru za stručno i umetničko obrazovanje i Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.
Način polaganja završnog ispita biće propisani posebnim podzakonskim aktom.
Uslovi ostvarivanja programa ogleda
Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno - vaspitnog rada u srednjim stručnim školama. Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Vrsta stručne spreme nastavnika i pomoćnih nastavnika za ostvarivanje oglednog programa propisana je posebnim pravilnikom.
Ministarstvo prosvete i sporta, Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i međunarodni programi podrške reformi stručnog obrazovanja pružiće kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke profesora, materijal za rad, praćenje i evaluaciju ogleda.
Praćenje i vrednovanje ogleda
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno - vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
Rezultati ogleda biće objavljeni na način dostupan široj stručnoj javnosti.
I CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
za obrazovni profil: STOLAR - ogled
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA |
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA |
|||
znanja |
veštine |
radne kompetencije |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nedeljni i godišnji fond časova obaveznih i izbornih predmeta
za obrazovni profil: STOLAR - ogled
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
UKUPNO |
||||
nedeljno |
godiš. |
nedeljno |
godiš. |
nedeljno |
godiš. |
nedeljno |
godiš. |
|
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
8 |
280 |
6 |
210 |
6 |
192 |
20 |
682 |
1a. Srpski jezik i književnost |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
6 |
204 |
1b. Srpski jezik kao nematernji |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. _________ jezik i književnost |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Strani jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
6 |
204 |
4. Fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
6 |
204 |
5. Računarstvo i informatika |
2 |
70 |
|
|
|
|
2 |
70 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI |
5 |
175 |
2 |
70 |
2 |
70 |
9 |
309 |
1. Matematika za stolare |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
6 |
204 |
2. Tehnologija pomoćnih materijala |
2 |
70 |
|
|
|
|
2 |
70 |
3. Ekologija |
1 |
35 |
|
|
|
|
1 |
35 |
V: STRUČNI PREDMETI |
14 |
550 |
20 |
760 |
20 |
670 |
52 |
2010 |
1. Tehnologija materijala |
3 |
105 |
|
|
|
|
3 |
105 |
2. Tehničko crtanje i nacrtna geometrija |
2 |
100 |
2 |
70 |
|
|
4 |
170 |
3. Mašine i finalna obrada drveta |
3 |
135 |
4 |
140 |
4 |
128 |
11 |
403 |
4. Praktična nastava |
6 |
210 |
12 |
420 |
12 |
384 |
30 |
1014 |
5. Drvne konstrukcije |
|
|
2 |
130 |
2 |
94 |
4 |
224 |
6. Organizacija proizvodnje |
|
|
|
|
2 |
94 |
2 |
94 |
G: IZBORNI PREDMETI |
3 |
105 |
2 |
70 |
2 |
64 |
7 |
239 |
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
3 |
102 |
2. Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
2 |
70 |
1 |
35 |
1 |
32 |
4 |
137 |
Ukupno: A + B + V + G |
30 |
1110 |
30 |
1110 |
30 |
1020 |
90 |
3240 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije, vežbi i praktične nastave, a prema programu predmeta.
Blok nastava prikazuje se u ukupnom zbiru na godišnjem nivou za odgovarajući predmet u okviru koga se realizuje, a prema programu predmeta.
Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
* |
|
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
1. Istorija |
* |
|
|
2. Likovna kultura |
* |
|
|
3. Stilovi nameštaja |
|
* |
|
4. Tehnologija tapetarske proizvodnje |
|
* |
* |
5. Unutrašnja dekoracija |
|
|
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz dva izborna predmeta:
- Izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili Verska nastava (1 čas nedeljno tokom školske godine);
- Izbornog predmeta predviđenog Programom ogleda - po 1 ili 2 časa nedeljno tokom školske godine u zavisnosti od programa nastavnog predmeta (sa mogućnošću realizacije u bloku ili sa 2 časa nedeljno u toku jednog polugodišta).
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete i sporta. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.
U toku školovanja učenik može da bira određene predmete samo jedanput (Tehnologija tapetarske proizvodnje).
Ocena izbornog predmeta predviđenog Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Ostvarivanje programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 20.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN), nastavu u bloku (B):
razred |
predmet / modul |
godišnji fond časova |
broj učenika u grupi |
||
V |
PN |
B |
|||
I |
Računarstvo i informatika |
70 |
|
|
10 |
Tehničko crtanje i nacrtna geometrija |
70 |
|
30 |
10 |
|
Mašine i finalna obrada drveta |
|
|
30 |
10 |
|
Praktična nastava |
|
210 |
|
7 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
do 70 |
do 70 |
do 64 |
do 204 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 90 |
*Ako se ukaže potreba za njim.
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
Ekskurzija |
1-2 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
||
Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
* Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavni planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije.
Ostvarenje školskog programa po nedeljama
razred |
razredno- časovna nastava |
mentorski rad (nastava u bloku, praksa) |
obavezne vannastavne aktivnosti |
ostalo |
ukupno radnih nedelja |
I |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
II |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
III |
32 |
2 |
2 |
3 |
39 |
III NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA
(UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil stolar - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme - "Službeni glasnik Republike Srbije - Prosvetni glasnik" broj 7/91 i
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i
nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i
programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III
i IV stepena stručne spreme u stručnim školama područja rada poljoprivreda,
proizvodnja i prerada hrane - "Službeni glasnik Republike Srbije - Prosvetni
glasnik" broj 8/91.
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);
- Internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje:
- računara i projektora za Power Point prezentacije;
- skenera;
- dijaprojektora;
- grafoskopa;
- televizora i video rekordera.
Detaljna uputstva za ostvarivanje programa data su uz svaki predmet pojedinačno.
NAPOMENE O OSTVARIVANJU PROGRAMA SRPSKOG JEZIKA U ODELJENJIMA OGLEDNOG OBRAZOVNOG PROFILA STOLAR - ogled
Pošto je u nastavnom planu oglednog obrazovnog profila STOLAR - ogled, godišnji fond časova srpskog jezika i književnosti osetnije smanjen u odnosu na važeći nastavni plan ovog obrazovnog profila, u ostvarivanju programa biće neophodno da nastavnik vrši primerena sažimanja programskih sadržaja nastavnog predmeta Srpski jezik i književnost, objavljenih u "Službenom glasniku RS - Prosvetnom glasniku", broj 6/90 i "Prosvetnom glasniku", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03 i 10/03.
Sažimanja treba vršiti prevashodno u programskom području KNJIŽEVNOST jer je u ostvarivanju tih sadržaja bitniji kvalitet učenikovog čitanja nego broj pročitanih književnih dela. Takav pristup programskim sadržajima moguć je, na primer, u onim segmentima gde je ponuđeno više književnih dela istog pisca. Celishodno može biti rešenje da nastavnik predvidi da na nivou interpretacije obradi jedno delo, reprezentativno za stvaralaštvo tog pisca i pristupačno recepciji konkretnog đačkog kolektiva, a da ostala potpuno izostavi, ili obradi na nivou prikaza i osvrta. Sličan pristup može primeniti i u obradi pojedinih književnih dela kao reprezentativnih za stilska razdoblja, odnosno književne pravce u istoriji književnosti.
U okviru domaće lektire moguće je, takođe, da nastavnik izostavi pojedina književna ostvarenja za koja je nastavna praksa potvrdila da nisu u dovoljnoj meri pristupačna recepciji učenika određenog uzrasta i stručnog usmerenja. Moguće je, takođe, izostavljena dela zameniti nekim ostvarenjem iz tekuće srpske ili svetske književnosti za koje nastavnik proceni da je primerenije mogućnostima recepcije konkretnog đačkog kolektiva sa kojim ostvaruje nastavni program.
Eventualna sažimanja u programskom području JEZIK moraju biti veoma obazriva jer je jezik s i s t e m, što uvek podrazumeva celovita rešenja, odnosno povezanost svih rešenja u okviru programa za određeni razred, ali i njihovo vertikalno povezivanje, odnosno međusobnu povezanost programskih sadržaja predviđenih za ostvarivanje u svim razredima srednjeg stručnog obrazovanja.
1. CILJEVI PREDMETA:
Nastava stranog jezika u srednjem stručnom obrazovanju predstavlja kontinuitet nastave stranog jezika u prethodnom školovanju. Ciljevi ove nastave su:
- utvrđivanje znanja i dalje obučavanje učenika da komuniciraju sa ljudima iz drugih zemalja o opštim temama;
- razvijanje odnosa tolerancije kroz upoznavanje kulture i načina života drugih naroda;
- sticanje osnovnih jezičkih znanja i kompetencija u skladu sa potrebama struke i zanimanja.
2. ISHODI NASTAVE STRANOG JEZIKA NA KRAJU TROGODIŠNJEG SREDNJEG STRUČNOG OBRAZOVANJA
Jezičke aktivnosti |
po završetku trogodišnjeg obrazovanja: |
|
JEZIČKA RECEPCIJA |
SLUŠANJE |
|
ČITANJE |
|
|
JEZIČKA PRODUKCIJA |
GOVOR |
|
PISANJE |
|
|
INTERAKCIJA |
|
|
ZNANJA O JEZIKU |
|
|
MEDIJSKA PISMENOST |
|
3. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- postojeći odobreni udžbenici
- popularna literatura
- Internet
4. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Srpski jezik i književnost
- stručni predmeti
5. PREPORUČENI SADRŽAJI ZA STRANI JEZIK U SREDNJEM STRUČNOM OBRAZOVANJU
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
OPŠTE TEME 80% |
OPŠTE TEME 70% |
OPŠTE TEME 60% |
|
|
|
STRUČNE TEME* 20% |
STRUČNE TEME* 30% |
STRUČNE TEME* 40% |
|
|
|
FUNKCIJE |
FUNKCIJE |
FUNKCIJE |
|
|
|
* IZBOR STRUČNIH TEMA IZVRŠITI U SARADNJI SA STRUČNIM VEĆEM NASTAVNIKA STRUČNIH PREDMETA U ŠKOLI.
1. CILJEVI PREDMETA:
- Naučiti učenika da izvrši potrebne obračune pri obavljanju stolarskog posla
2. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Odgovarajući udžbenici i didaktički materijal za osnovne škole;
- Literatura i primeri iz prakse iz sadržaja stručnih predmeta obrade drveta.
3. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Tehnologija materijala
- Mašine i finalna obrada drveta
- Organizacija proizvodnje
4. CILJEVI, ISHODI I PREPORUČENI SADRŽAJI PREDMETA PO RAZREDIMA
Razred: |
Prvi |
Godišnji fond časova: |
70 |
CILJEVI |
ISHODI |
PREPORUČENI |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA |
|
|
Realni brojevi
|
Realni brojevi ........... 12 Merne jedinice dužine i površine .......................5 Merenje veličine ugla ..3 Mnogougao ................. 3 Linearne jednačine .... 9 Linearne jednačine .... 3 Koordinatni sistem .... 7 Proporcionalnost veličina .......................10 Procentni račun ........ 10
|
|
Merne jedinice dužine i površine
|
||
|
Merenje veličine ugla
|
||
|
Mnogougao
|
||
|
Linearne jednačine
|
||
|
Koordinatni sistem u ravni
|
||
|
Proporcionalnost veličina
|
||
|
Procentni račun
|
Tehnologija pomoćnih materijala
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
70 |
|
|
|
|
70 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje znanja o vrstama pomoćnih materijala koji se koriste u stolarstvu
- Sticanje znanja o proizvodnji i svojstvima pomoćnih materijala
- Sticanje znanja o osnovnim principima primene ekoloških materijala u stolarstvu
- Razvijanje logičkog zaključivanja i kritičkog mišljenja pri usvajanju znanja o mogućnostima primene pomoćnih materijala pri izradi stolarskih proizvoda u različitim uslovima i različitim zahtevima.
- Sticanje kompetencija pravilnog izbora i primene izabranog pomoćnog materijala za izradu stolarskih proizvoda.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Voda, masti, ulja i maziva |
10 |
Metali, staklo, emajl, kamen i brusni materijali |
14 |
Plastične mase, guma, koža i tekstil |
12 |
Lepkovi |
16 |
Boje, rastvarači i premazi |
18 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Voda, masti, ulja i maziva |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Metali, staklo, emajl, kamen i brusni materijali |
Trajanje modula: |
14 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Plastične mase, guma, koža i tekstil |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Lepkovi |
Trajanje modula: |
16 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Boje, rastvarači i premazi |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Tehnologija pomoćnih materijala za drugi razred drvoprerađivačke škole, J. Miljković, O. Crnogorac
- Različiti prospekti i katalozi proizvođača pomoćnih materijala
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Mašine i finalna obrada drveta
- Praktična nastava
- Tehnologija materijala
- Drvne konstrukcije
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
105 |
|
|
|
|
105 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje znanja o stablu kao sirovinskoj osnovi za dobijanje repromaterijala u drvnoj industriji
- Sticanje znanja o makroskopskoj, mikroskopskoj i hemijskoj građi drveta
- Sticanje znanja o tehničkim svojstvima drveta i njihovom uticaju na način obrade kao i oblasti upotrebe drveta
- Sticanje znanja o greškama drveta, uzrocima njihovog nastajanja i njihovom uticaju na procenat iskorišćenja drvne mase
- Sticanje znanja o makroskopskim karakteristikama, tehničkim svojstvima i upotrebi naših najvažnijih vrsta drveta
- Sticanje znanja o polufinalnim proizvodima od drveta
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Spoljašnji izgled stabla |
5 |
Građa drveta |
18 |
Tehnička svojstva drveta |
22 |
Greške drveta |
15 |
Makroskopsko raspoznavanje i upotreba najvažnijih vrsta drveta |
20 |
Polufinalni proizvodi od drveta |
25 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Spoljašnji izgled stabla |
Trajanje modula: |
5 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Građa drveta |
Trajanje modula: |
18 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Tehnička svojstva drveta |
Trajanje modula: |
22 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
Naziv modula: |
Greške drveta |
Trajanje modula: |
15 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Makroskopsko raspoznavanje i upotreba najvažnijih vrsta drveta |
Trajanje modula: |
20 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
* |
|
|
Naziv modula: |
Polufinalni proizvodi od drveta |
Trajanje modula: |
25 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
* |
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Tehnologija materijala za drvoprerađivačke škole, Milinko Banković, Beograd, 2005.
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Mašine i finalna obrada drveta
- Drvne konstrukcije
Tehničko crtanje i nacrtna geometrija
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
70 |
|
|
30 |
|
100 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje znanja i veština koje će učenici primeniti u savladavanju drugih predmeta i modula, a naročito: drvnih konstrukcija, oblikovanja nameštaja i pripreme proizvodnje.
- Prikazivanje oblika i predmeta iz prostora crtežima u ravni, odnosno njihovim projekcijama.
- Formiranje prostorne predstave o projektovanim oblicima na osnovu crteža.
- Sticanje znanja o osnovnim principima centralnog projektovanja i sticanje veštine crtanja pojedinačnih predmeta u perspektivi na osnovu projekcija.
- Razvijanje sposobnosti percepcije prostora i logičkog zaključivanja radi primene u stručnim predmetima i praksi. Upotreba tehničkog crteža kao osnovnog sredstva za sporazumevanje u struci.
- Sticanje znanja o elementima i pravilima tehničkog izražavanja crtežom u određenoj razmeri.
- Razvijanje shvatanja o neophodnosti urednog i tačnog grafičkog izražavanja.
- Sticanje znanja o standardnim propisima za izradu tehničkih crteža, vrste linija, slova, brojeva, kao i način kotiranja.
- Rukovanje priborom za tehničko crtanje i pravilna upotreba materijala za tehničko crtanje.
- Razvijanje samostalnosti u primeni stečenog znanja u praktičnoj nastavi, što doprinosi kasnijoj primeni u proizvodnoj praksi.
- Razvijanje tačnosti, sistematičnosti i odgovornosti prema radu.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
Standardi i tehnika izrade tehničkih crteža |
24 |
Pravila za izradu tehničkih crteža |
16 |
Tehničko crtanje u oblikovanju nameštaja |
30 |
Izrada grafičkih radova |
30 (blok) |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Standardi i tehnika izrade tehničkih crteža |
Trajanje modula: |
24 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje |
test |
esej |
domaći zadatak |
pismeni zadatak |
aktivnost na času |
praćenje praktičnog rada |
dnevnik rada |
test praktičnih veština |
samostalni praktični rad |
grafički rad |
|
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
* |