PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL PIVAR("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 10/2006) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil Pivar, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 15/04 i 6/06), i to sa nastavnim planom i programom:
1) srpskog jezika i književnosti;
2) srpskog jezika kao nematernjeg jezika;
3) jezika nacionalnih manjina;
4) fizičkog vaspitanja;
5) matematike;
6) muzičke umetnosti;
7) likovne kulture;
8) sociologije;
9) istorije;
10) građanskog vaspitanja;
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05) i
3. Pravilnikom o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovne profile poljoprivredni tehničar, veterinarski tehničar, prehrambeni tehničar, mesar, pekar, prerađivač mleka i rukovalac - mehaničar poljoprivredne tehnike ("Prosvetni glasnik", br. 15/04, 2/05, 13/05 i 8/06), i to sa nastavnim planom i programom predmeta Geografija hrane.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: Poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane
Oblast: Proizvodnja i prerada hrane
Obrazovni profil: PIVAR - ogled
Trajanje obrazovanja: tri godine
Cilj ogleda:
Unapređenje kvaliteta i ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada kroz:
- uvođenje u nastavnu praksu savremenih i efikasnih metoda rada sa učenicima;
- uvođenje novog nastavnog plana i programa u cilju ostvarivanja ishoda stručnog obrazovanja i obrazovanja uopšte;
- uspostavljanje višeg nivoa korelacije nastavnih sadržaja;
- izradu kriterijuma ocenjivanja i građenja standarda ocenjivanja učenika;
- proveru novog koncepta završnog ispita.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje organizacije nastavnog procesa u školi, u okviru godišnjeg fonda časova, a u skladu sa očekivanim ishodima stručnog obrazovanja i uslovima rada u školi i na radnom mestu;
- nastavni sadržaji su organizovani modularno za pojedine opšte stručne i sve stručne predmete;
- moduli se realizuju kroz teorijsku nastavu, vežbe i nastavu u bloku;
- uvođenje izborne nastave, kao mogućnosti da učenik samostalno kreira deo svog obrazovanja.
Očekivani ishodi ogleda:
- brzo adaptiranje učenika na uslove rada;
- unapređen i kvalitetan obrazovno vaspitni rad kroz:
- usvajanje generativnih, transfernih i funkcionalnih znanja i veština relevantnih za buduću profesiju;
- uvođenje podsticajnijih metoda rada sa učenicima u cilju ostvarivanja obrazovno-vaspitnog rada;
- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;
- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole, kao i na nivou Republike.
Trajanje ogleda
Ogled se sprovodi od 1. septembra 2006. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće nakon procene rezultata, ministar prosvete i sporta.
Način ostvarivanja ogleda
Ogled se ostvaruje na osnovu ovog plana i programa.
Nastaviće se organizovanjem obuke profesora za primene novih metoda rada sa učenicima, primene novog nastavnog programa i objektivnog ocenjivanja u svakodnevnoj obrazovnoj praksi.
Obuka za profesore srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizovaće se u sledećim oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada:
- nova koncepcija obrazovanja (usmerenost na ciljeve i ishode obrazovanja, modularni pristup u obrazovanju);
- stručno usavršavanje nastavnika za primenu novih nastavnih metoda;
- stručno usavršavanje nastavnika iz oblasti pivarstva.
Profesori će u okviru obrazovno-vaspitnog rada primenjivati metode rada i ocenjivanja za koje su obučeni na seminarima.
Stručni timovi u školama i na nivou Republike će sarađivati na horizontalnom i vertikalnom povezivanju nastavnih sadržaja kako sa autorskim timom, tako i sa predstavnicima privrede.
Način polaganja završnog ispita biće propisan posebnim podzakonskim aktima.
Uslovi ostvarivanja programa ogleda
Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno-vaspitnog rada u školama.
Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa škole.
Vrsta stručne spreme nastavnika za ostvarivanje oglednih programa propisana je posebnim pravilnikom.
Ministarstvo prosvete i sporta, Zavod za unapređenje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i međunarodni programi podrške reformi stručnog obrazovanja pružiće kadrovsku i materijalnu podršku za realizaciju obuke nastavnika za rad, praćenje i vrednovanje ogleda.
Praćenje i vrednovanje ogleda
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Zavod za unapređenje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.
Primena ogleda će biti praćena najmanje četiri puta u toku školske godine.
Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno-vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenje učenika i nastavnika.
Rezultati ogleda biće objavljeni na način dostupan široj stručnoj javnosti.
I CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Za obrazovni profil: PIVAR - ogled
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA |
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA |
||
znanja |
veštine |
Radne kompetencije |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nedeljni i godišnji fond časova obaveznih i izbornih predmeta
Za obrazovni profil: PIVAR-ogled
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
UKUPNO |
||||
|
nedeljno |
godiš. |
nedeljno |
godiš. |
nedeljno |
godiš. |
nedeljno |
godiš. |
A: OPŠTEOBRAZOVNI PREDMETI |
11 |
385 |
10 |
350 |
10 |
300 |
31 |
1035 |
1.a. Srpski jezik i književnost |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
60 |
6 |
200 |
1.b. Srpski jezik kao nematernji jezik |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. _________jezik i književnost |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Strani jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
60 |
6 |
200 |
4. Fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
60 |
6 |
200 |
5. Matematika |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
60 |
6 |
200 |
6. Računarstvo i informatika |
3 |
105 |
2 |
70 |
2 |
60 |
7 |
235 |
B: OPŠTESTRUČNI PREDMETI |
7 |
245 |
|
|
|
|
7 |
245 |
1. Biologija |
2 |
70 |
|
|
|
|
2 |
70 |
2. Fizika |
2 |
70 |
|
|
|
|
2 |
70 |
3. Hemija |
3 |
105 |
|
|
|
|
3 |
105 |
V: STRUČNI PREDMETI |
11 |
445 |
20 |
790 |
19 |
690 |
51 |
1925 |
1. Sirovine u pivarstvu |
7 |
275 |
|
|
|
|
7 |
275 |
2. Operacije i merenja u pivarstvu |
4 |
170 |
|
|
|
|
4 |
170 |
3. Higijena i mikrobiologija u pivarstvu |
|
|
3 |
105 |
|
|
3 |
105 |
4. Proizvodnja sladovine |
|
|
9 |
363 |
|
|
9 |
363 |
5. Operacije i oprema u proizvodnji sladovine |
|
|
8 |
322 |
|
|
9 |
322 |
6. Proizvodnja piva |
|
|
|
|
10 |
348 |
10 |
348 |
7. Oprema u proizvodnji piva |
|
|
|
|
9 |
342 |
9 |
342 |
G: IZBORNI PREDMETI |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
60 |
6 |
200 |
1. Građansko vaspitanje/Verska nastava |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
30 |
3 |
100 |
2. Izborni predmet predviđen programom ogleda |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
30 |
3 |
100 |
Ukupno: A+B+V+G |
31 |
1145 |
32 |
1210 |
32 |
1050 |
97 |
3405 |
Broj časova po predmetima dat je na nedeljnom nivou kao zbir časova teorije, vežbi i praktične nastave, a prema programu predmeta. Blok nastava se prikazuje u ukupnom zbiru na godišnjem nivou za odgovarajući predmet u okviru koga se realizuje, a prema programu predmeta.
LISTA PONUĐENIH IZBORNIH PREDMETA PO RAZREDIMA
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
Izborni predmeti predviđeni Zakonom |
|
|
|
1. Građansko vaspitanje/ Verska nastava |
* |
* |
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
1. Likovna kultura |
* |
|
|
2. Muzička umetnost |
* |
|
|
3. Geografija hrane |
|
* |
|
4. Istorija |
|
* |
|
5. Istorija pivarstva |
|
|
* |
6. Sociologija |
|
|
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz dva izborna predmeta:
- Izbornog predmeta predviđenog Zakonom: Građansko vaspitanje ili verska nastava (čas nedeljno tokom školske godine);
- Izbornog predmeta predviđenog Programom ogleda - po 1 čas nedeljno tokom školske godine (sa mogućnošću realizacije u bloku ili sa dva časa u toku jednog polugodišta).
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete i sporta. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja. U toku školovanja učenik može da bira određene predmete samo jedanput (izborni predmeti predviđeni Programom ogleda).
Ocena izbornog predmeta predviđenog Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Ostvarivanje programa ogleda
Predviđeni broj učenika u odeljenju je 20.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V) i nastavu u bloku (B):
razred |
predmet |
godišnji fond časova |
broj učenika u grupi |
|
V |
B |
|||
I, II, III |
Računarstvo i informatika |
70/70/60 |
|
10 |
I |
Hemija |
35 |
|
10 |
I |
Sirovine u pivarstvu |
140 |
30 |
10 |
I |
Operacije i merenja u pivarstvu |
140 |
30 |
10 |
II |
Higijena i mikrobiologija u pivarstvu |
70 |
|
10 |
II |
Proizvodnja sladovine |
210 |
48 |
10 |
II |
Operacije i oprema u proizvodnji sladovine |
210 |
42 |
10 |
III |
Proizvodnja piva |
180 |
48 |
10 |
III |
Oprema u proizvodnji piva |
180 |
42 |
10 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
Razred |
Razred |
Razred |
Ukupno |
Čas odeljenskog starešine |
35 |
35 |
30 |
100 |
Dodatni rad * |
35 |
35 |
30 |
100 |
Dopunski rad * |
35 |
35 |
30 |
100 |
Pripremni rad * |
35 |
35 |
30 |
100 |
Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I |
II |
III |
Ekskurzija |
1 - 2 dana |
2 - 3 dana |
do 5 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcija i dr.) |
30 - 60 časova godišnje |
||
Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
Razred |
Razredno-časovna |
Mentorski rad |
Obavezne |
Ostalo |
Ukupno |
I |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
II |
35 |
3 |
1 |
|
39 |
III |
30 |
3 |
1 |
3 |
39 |
III NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil Pivar ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisana:
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Službeni glasnik RS - Prosvetni glasnik", broj 7/91);
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu uslova u pogledu uslova prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama područja rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane ("Službeni glasnik RS - Prosvetni glasnik", broj 9/91).
Nastavnici pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije). U skladu sa nastavnim programom koriste se:
- publikovana nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);
- Internet.
Nastava se izvodi uz korišćenje:
- računara i projektora za Power Point prezentacije,
- skenera;
- dijaprojektora;
- grafoskopa;
- televizora i video rekordera.
RAČUNARSTVO I INFORMATIKA (I RAZRED)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
22 |
83 |
|
|
|
105 |
II |
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
IV |
|
|
|
|
|
|
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Sticanje znanja o predmetu, istorijatu i perspektivama razvoja
- Usvajanje znanja o matematičkim osnovama elektronskih računara
- Usvajanje znanja o osnovnim digitalnim kolima i sklopovima
- Sticanje znanja o strukturi računarskog sistem
- Sticanje znanja o grafičkim operativnim sistemima
- Sticanje znanja o obradi teksta pomoću računara
- Sticanje osnovnih znanja o mrežama i korišćenju interneta
- Usvajanje znanja o korišćenju multimedijalnih aplikacija
3. NAZIV I TRAJANJE TEMA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV TEME |
Trajanje teme |
Računarstvo i informatika |
4 |
Matematičke osnove računara |
7 |
Osnovi digitalne tehnike |
17 |
Računarski sistem |
16 |
Grafičke operativne sredine |
18 |
Obrada teksta |
22 |
Računarske komunikacije |
16 |
Multimedijske aplikacije |
5 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Računarstvo i informatika
Trajanje teme: 4
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
5. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Matematičke osnove računara
Trajanje teme: 7
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
6. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Osnovi digitalne tehnike
Trajanje teme: 17
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
7. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Računarski sistem
Trajanje teme: 16
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
8. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Grafičke operativne sredine
Trajanje teme: 18
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
9. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Obrada teksta
Trajanje teme: 22
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
10. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Računarske komunikacije
Trajanje teme: 16
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
Sticanje osnovnih znanja o mrežama i korišćenju interneta |
Znati da se računari mogu međusobno povezivati u mreže |
Načini komunikacije između računara |
U okviru ove teme naročito staviti naglasak da se nauči prijem i slanje elektronske pošte, kao i da se na vebu traže i pronalaze sadržaji usko vezani za zanimanje za koje se obrazuju učenici |
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Multimedijske aplikacije
Trajanje teme:5
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
Usvajanje znanja o korišćenju multimedijalnih aplikacija |
Znati da instališe aplikaciju |
Korišćenje Multimedijskih aplikacija |
U radu koristiti enciklopediju ENKARTA pošto je nama najdostupnija, dobija se uz štampače. |
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
11. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Slobodan Zdravković - Digitalna elektronika
- Nikola Klem - Računarstvo i informatika
12. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Matematika
RAČUNARSTVO I INFORMATIKA (II RAZRED)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
|
|
|
|
|
|
II |
30 |
40 |
|
|
|
70 |
III |
|
|
|
|
|
|
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Usvajanje znanja o lokalnim i globalnim računarskim mrežama
- Sticanje znanja o računarskoj grafici
3. NAZIV I TRAJANJE TEME PREDMETA
Razred: |
drugi |
NAZIV TEME |
Trajanje teme |
Računarske mreže |
40 |
Računarska grafika |
30 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Računarske mreže
Trajanje teme: 40 časova
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
5. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Računarska grafika
Trajanje teme: 30 časova
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
6. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Skripta
- Milan Čabarkapa - Računarstvo i informatika
7. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
RAČUNARSTVO I INFORMATIKA (III RAZRED)
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
III |
15 |
55 |
|
|
|
70 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Usvajanje znanja o digitalnoj fotografiji i korišćenje digitalnog foto-aparata
- Usvajanje znanja o mobilnoj telefoniji i korišćenje mobilnog telefona
- Usvajanje znanja o računarskim virusima i bezbednosti mreže
- Sticanje znanja o radnim tabelama, obradi velikih količina brojčanih podataka
- Usvajanje znanja o osnovama robotike
3. NAZIV I TRAJANJE TEME PREDMETA
Razred: |
treći |
NAZIV TEME |
Trajanje teme (časovi) |
Digitalna fotografija |
10 |
Mobilna telefonija |
10 |
Računarski virusi |
10 |
Radne tabele |
20 |
Osnove robotike |
20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Digitalna fotografija
Trajanje teme: 10 časova
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
5. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Mobilna telefonija
Trajanje teme: 10 časova
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
6. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Računarski virusi
Trajanje teme: 10 časova
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
7. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Radne tabele
Trajanje teme: 20 časova
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
8. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA TEME
Naziv teme: Osnove robotike
Trajanje teme: 20 časova
CILJEVI TEME |
ISHODI TEME |
PREPORUČENI SADRŽAJI TEME |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE TEME |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja teme
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
|
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
9. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Skripta, uputstvo za upotrebu digitalnog fotoaparata i mobilnog telefona
- Milan Čabarkapa - Računarstvo i informatika
- Skripta
10. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
70 |
|
|
|
|
70 |
II |
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Pružanje osnovnih znanja o sadržaju i ulozi neorganskih i organskih materija u ćeliji
- Sticanje osnovnih znanja o građi animalne ćelije
- Razumevanje funkcionisanja animalne ćelije
- Prepoznavanje razlika u građi različitih tipova ćelija
- Razumevanje procesa koji se odvijaju u ćeliji u periodu njene deobe i periodu između dve deobe ćelije
- Sticanje osnovnih znanja iz molekularne biologije
- Povezivanje i primena stečenih znanja
- Povezivanje znanja stečenih iz biologija sa znanjima stečenim iz stručnih predmeta
- Razvijanje logičkog razmišljanja pri primeni stečenih znanja
- Razvijanje sposobnosti povezivanja stečenih znanja sa pojavama u prirodi
- Primena stečenih znanja u svakodnevnom životu
- Uočavanje povezanosti procesa u ćeliji i organizmu
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Hemijski sastav ćelije |
12 |
Specifičnosti građe animalne ćelije |
15 |
Građa biljne ćelije, ćelije gljiva, prokariotske ćelije i virusi |
14 |
Jedro i ćelijski ciklus |
13 |
Molekularna biologija |
16 |
1. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Hemijski sastav ćelije
Trajanje modula: 12
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
2. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Specifičnosti građe animalne ćelije
Trajanje modula: 15
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
3. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Građa biljne ćelije, ćelije gljiva, prokariotske ćelije i virusi
Trajanje modula: 14
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Jedro i ćelijski ciklus
Trajanje modula: 13
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
5. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Molekularna biologija
Trajanje modula: 12
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
6. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Za učenike: Svi odgovarajući udžbenici iz Biologije do sada odobreni od Ministarstva prosvete
- Za nastavnike:
- Z. Anđelković i saradnici - ĆELIJA I TKIVA izdavač GIP Bonafides doo, Niš 2002 godine
- prof. dr. Milica Matavulj - ĆELIJA I TKIVA skripta za studente biologije Novi Sad 2002 godine
- Dr. Gordana Matić - OSNOVI MOLEKULARNE BIOLOGIJE izdavač ZAVET, Beograd, 1997 godine
- Svi odgovarajući fakultetski udžbenici odobreni od Ministarstva prosvete
7. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- higijena
- sirovine u pivarstvu
- prehrambena tehnologija
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
70 |
|
|
|
|
70 |
II |
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Da učenicima omogući upoznavanje osnovnih fizičkih zakona o metodama fizičkog istraživanja
- Sticanje osnova za primenu stečenog znanja u struci, životu i radu
- Razvijanje radnih navika i umenja učenika i njihove zainteresovanosti za fiziku
- Sticanje osnova tehničke kulture
- Formiranje osnove za dalje obrazovanje
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Fizičke veličine. SI sistem |
5 |
Mehanika čvrstih tela (kinematika i dinamika) |
16 |
Mehanika fluida |
11 |
Unutrašnja energija i termodinamika |
12 |
Jednosmerna električna struja |
9 |
Naizmenična struja |
9 |
Elektronika |
8 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Fizičke veličine. SI sistem
Trajanje modula:5 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
5. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Mehanika čvrstih tela
Trajanje modula: 16
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
6. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Mehanika fluida
Trajanje modula: 11 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
7. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Unutrašnja energija i termodinamika
Trajanje modula: 12 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
8. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Jednosmerna električna struja
Trajanje modula: 9 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
9. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Naizmenična struja
Trajanje modula: 9 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
|
|
|
10. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Elektronika
Trajanje modula: 8 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
|
+ |
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
11. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- D. Ivanović, M. Raspopović, i dr.; Fizika za prvi i drugi razred srednje škole
- J. Janjić, M. Pavlov, B. Radivojević; Fizika za prvi i drugi razred srednje škole
- J. Nikolić, N. Babić; Osnove elektrotehnike
- Džek Čeloner; Vizuelni rečnik fizike
12. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Matematika
- Hemija
- Biologija
- Tehnološke operacije
- Mikrobiologija
- Praktična nastava
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
|
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
70 |
35 |
|
|
|
105 |
II |
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
- Usvajanje znanja o osnovnim vrstama neorganskih jedinjenja i njihovim osobinama
- Sticanje znanja o rastvorima (kiselosti, baznosti), posledicama tih osobina i načinu određivanja kiselina i baza metodom titracije
- Sticanje znanja o osnovnim organskim jedinjenjima (ugljovodonici)
- Usvajanje znanja o alkoholima, njihovom ponašanju i osobinama
- Sticanje znanja o organskim kiselinama i njihovim osobinama
- Usvajanje znanja o složenim organskim jedinjenjima (lipidi, ugljeni hidrati i proteini)
- Usvajanje znanja o karakterističnim osobinama složenih organskih jedinjenja
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: |
prvi |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula |
Osnovne vrste neorganskih jedinjenja |
16 |
Ponašanje rastvora i metoda titracije |
18 |
Ugljovodonici |
8 |
Alkoholi i fenoli |
14 |
Organske kiseline i njihovi derivati |
14 |
Lipidi |
6 |
Ugljeni hidrati |
16 |
Amino kiseline i proteini |
13 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Osnovne vrste neorganskih jedinjenja
Trajanje modula: 16 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
5. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Ponašanje rastvora
Trajanje modula: 18 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
* Obučiti učenike da mogu bez straha koristiti aparate, hemijski pribor i posuđe... |
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
6. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Ugljovodonici
Trajanje modula: 8 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
|
* |
|
* |
|
|
|
|
|
7. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Alkoholi
Trajanje modula: 12 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
8. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Organske kiseline i derivati
Trajanje modula: 12 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
* Nastojati da se uoče najosnovnije osobine organskih kiselina i estara |
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
9. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Lipidi
Trajanje modula: 4 časa
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
10. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Ugljeni hidrati
Trajanje modula: 16 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
11. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: Amino kiseline i proteini
Trajanje modula: 19 časova
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
|
|
|
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno |
test |
esej |
domaći |
pismeni |
aktivnost |
praćenje praktičnog |
dnevnik |
test praktičnih |
samostalni |
grafički rad |
* |
* |
* |
* |
|
* |
* |
* |
|
|
|
12. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
- Dr Grujić i saradnici "Hemija" prvi i drugi deo za učenike prehrambene struke
- Svi ostali udžbenici koji su odobreni od Ministarstva prosvete a mogu da posluže za lakše savlađivanje ovog gradiva
13. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
- Biologija
- Prehrambena tehnologija
- Sirovine u pivarstvu
- Fizika