Prethodni
Naziv modula: | Priprema instrumenta za merenje horizontalnih uglova, metode merenja |
Trajanje modula: | 36 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje veštine rukovanja i korišćenja instrumenta
- Sticanje znanja o čitanju podele na limbu
- Sticanje znanja o uslovima teodolita
- Sticanje znanja o centrisanju teodolita
- Sticanje znanja o principu merenja horizontalnih uglova
- Usvajanje metoda merenja horizontalnih uglova
- Upoznavanje sa upisivanjem podataka merenja i obradom
| - umeti da kaže šta je teodolit, da nabroji njegove delove i objasni čemu služe i kako se koriste
- umeti da proveri uslove teodolita
- umeti da centriše instrument
- moći da samostalno sprovodi postupak merenja uglova
- umeti da samostalno upisuje podatke merenja i umeti da ih obradi
- znati da kontroliše merenje i računanje
| - Delovi teodolita
- Libele
- Durbin
- Limb i alhidada
- Sprave za čitanje podele limba
- Viziranje
- Uslovi za merenje horizontalnih uglova
- Centrisanje teodolita
- Prosta metoda merenja horizontalnih uglova
- Girusna metoda
- Obrada podataka u T.O.1
- Jednočasovni test provere znanja
| - Na teodolitu pokazati i opisati sve njegove delove i objasniti kako se koriste.
- Omogućiti učenicima da samostalno obave radnje sa kojima su upoznati.
- Praktično, na teodolitu, pokazati im ispitivanje uslova i zahtevati da samostalno ponove.
- Istaći zbog čega se proveravaju uslovi i zašto teodolit mora biti centrisan.
- Objasniti obradu podataka na kraćem primeru.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Priprema instrumenta za merenje vertikalnih uglova, metode merenja |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja o pojmu uglova u vertikalnoj ravni.
- Sticanje znanja o instrumentima za merenje vertikalnih uglova.
- Upoznavanje sa greškama koje nastaju pri merenju i načinu eliminisanja istih.
- Sticanje znanja o uslovima teodolita.
- Upoznavanje sa metodama merenja.
- Upoznavanje sa zapisivanjem i obradom podataka.
- Usvajanje umenja korišćenja izvora informacija.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti.
| - znati da odredi greške merenja i da ih otkloni
- znati da ispita instrument
- znati da definiše prostu i girusnu metodu merenja uglova
- moći da samostalno izmeri uglove
- znati da samostalno izvrši obradu podataka
| - Pojam vertikalnog ugla i zenitne daljine
- Instrumenti za merenje vertikalnih uglova i zenitnih daljina
- Uslovi teodolita sa visinskom libelom, bez libele na durbinu
- Uslovi teodolita sa kompenzatorom
- Prosta metoda merenja
- Girusna metoda merenja
- Računanje visinskih uglova iz rezultata merenja
- Jednočasovni test provere znanja
| - Obnoviti uslove teodolita za merenje horizontalnih uglova.
- Pokazati na teodolitu kako se ispituju uslovi za vertikalne uglove i tražiti da svaki učenik ponovi postupak.
- Ukazati na povezanost durbina i vertikalnog limba.
- Demonstrirati naginjanje sprava za čitanje podele vertikalnog limba.
- Obnoviti centrisanje teodolita
- Obnoviti metode merenja horizontalnih uglova.
- Dati za domaći primere za računanje visinskih uglova bez obrasca
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Priprema za merenje dužina pantljikom i obrada podataka merenih dužina |
Trajanje modula: | 19 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Ovladavanje postupkom merenja dužina pantljikom.
- Ovladavanje formulama za obradu podataka merenja.
- Sticanje elementarnog znanja iz teorije grešaka.
- Osposobljavanje za samostalan rad.
| - znati da samostalno izmeri dužinu i iskontroliše merenje.
- znati da izvede formule po kojima se određuje horizontalna vrednost dužine.
- moći da objasni kakav uticaj na horizontalnu dužinu ima visinska razlika.
- umeti da sračuna visinsku razliku potrebnu za redukciju.
- znati da nabroji greške koje nastaju pri merenju dužina i objasni njihov uticaj.
| - Pribor za merenje dužina i njegovo korišćenje
- Merenje duži bez preloma sa upisivanjem u T.O.18
- Merenje duži sa prelomom sa upisivanjem u T.O.18
- Komparisanje pantljike
- Popravka za redukciju koso merenih dužina
- Određivanje visinske razlike potrebne za redukciju
- Popravke za dužine
- Kategorije terena i dozvoljeno odstupanje
- Greške pri merenju dužina pantljikom
- Jednočasovni test provere znanja
| - Obnoviti sve u vezi pribora i postupka merenja naučeno na GMR.
- Dati što više primera i insistirati na crtanju profila duži.
- Uraditi primere za redukciju.
- Ukazivati na izvore grešaka, vrste grešaka i mogućnost njihovog otklanjanja.
- izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | * | | | | | | | |
Naziv modula: | Terenski radovi u poligonskoj mreži |
Trajanje modula: | 21 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Upoznavanje sa pojmom i klasifikacijom poligonske mreže.
- Sticanje znanja iz projektovanja poligonske mreže.
- Upoznavanje sa vrstama belega i stabilizacijom poligonskih tačaka.
- Usvajanje znanja o izvorima i vrstama grešaka pri merenju u poligonskoj mreži i o dozvoljenim odstupanjima.
- Sticanje znanja o principu određivanja položaja poligonskih tačaka.
| - znati da klasifikuje poligonsku mrežu i nabroji osnovne propise koji se odnose na projektovanje poligonske mreže.
- znati da definiše rekognosciranje poligonske mreže.
- moći da stabilizuje belege poligonskih tačaka.
- umeti da opiše položaj poligonskih tačaka
- znati da definiše i nacrta elemente vlaka potrebne za određivanje koordinata tačaka.
- moći da kaže po kom principu se određuje položaj poligonskih tačaka.
- znati da izmeri elemente vlaka.
| - Osnovni pojmovi o poligonskoj mreži
- Klasifikacija poligonske mreže
- Projektovanje i rekognosciranje poligonske mreže
- Vrste belega
- Stabilizacija belega
- Opis položaja poligonskih tačaka
- Princip određivanja položaja poligonskih tačaka
- Elementi slepog, umetnutog i zatvorenog vlaka
- Određivanje merenih elemenata vlaka
- Jednočasovni test provere znanja
| - Pokazati poligonsku mrežu jedne K.O.
- Obnoviti osnovne pojmove o poligonskoj mreži.
- Pokazati različite tipove belega.
- Uraditi što više primera za opis položaja.
- Dati za domaći da samostalno skiciraju položaj nekoliko tačaka u ulici gde žive.
- Na primeru što većeg broja vlakova definisati elemente i zahtevati da svaki učenik ponovi.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Računanja u poligonskoj mreži |
Trajanje modula: | 80 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja iz indirektnog određivanja elemenata poligonskog vlaka.
- Sposobnost primene stečenog znanja u novim situacijama.
- Formiranje umenja rešavanja problema.
- Ovladavanje formulama za računanje direkcionog ugla i dužine iz koordinata.
- Ovladavanje formulama za računanje koordinata poligonskih tačaka.
- Osposobljavanje za samostalan rad i primenu znanja.
- Sticanje znanja iz izravnanja čvorne tačke.
| - znati da odredi indirektnim putem elemente vlaka.
- znati da sračuna direkcioni ugao i dužinu iz koordinata.
- umeti da izvede formule za računanje koordinata tačaka u vlaku.
- umeti da kontroliše merenja i računanja.
- znati da pronađe belegu poligonske tačke.
- znati da izvede formule za računanje koordinata čvorne tačke.
- umeti da primeni teorijska znanja na praktičnim vežbama.
| - Indirektno određivanje elemenata poligonskog vlaka
- Najčešći slučajevi vezivanja vlaka za nepristupačnu tačku
- Propisi pri indirektnom određivanju
- Računanje direkcionog ugla i dužine iz koordinata
- Slepi poligonski vlak
- Umetnuti poligonski vlak
- Uglovno i dozvoljeno uglovno odstupanje
- Računanje direkcionih uglova poligonskih strana
- Linearna odstupanja i dozvoljeno odstupanje
- Izravnanje koordinatnih razlika
- Računanje koordinata poligonskih tačaka
- Zatvoreni poligonski vlak
- Čvorna tačka
- Pronalaženje belega
- Dvočasovni test provere znanja
| - Obnoviti elemente poligonskog vlaka.
- Obnoviti trigonometrijske funkcije.
- Na što većem broju primera objasniti primenu teorema za određivanje elemenata vlaka.
- Proveriti poznavanje formula na primeru vezivanja vlaka za nepristupačnu datu tačku.
- Uraditi primer računanja koordinata tačaka.
- Zahtevati da učenici prihvate kontrole računanja kao sastavni deo obrade podataka.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | * | | * | | | | | |
Naziv modula: | Teorija grešaka |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja iz potrebe i svrhe izravnanja.
- Upoznavanje sa vrstama grešaka i njihovom uticaju na rezultate merenja.
- Ovladavanje formulama za računanje proste i aritmetičke sredine.
- Sticanje znanja o težinama
- Usvajanje umenja korišćenja izvora informacija.
| - znati da nabroje vrste grešaka koje nastaju pri merenju.
- znati da opišu kako greške utiču na merenja.
- znati da definišu težine i koriste ih prilikom računanja
- znati da izvede formule za računanje proste i opšte aritmetičke sredine.
- moći da primeni osnovna znanja o oceni tačnosti.
| - Vrste grešaka
- Ocena tačnosti izvršenih merenja
- Prosta aritmetička sredina
- Pojam težina
- Opšta aritmetička sredina
- Jednočasovni test provere znanja
| - Objasniti na primerima vrste grešaka.
- Za domaći dati zadatke iz ocene tačnosti.
- Obraditi teoriju grešaka pre čvorne tačke.
- Omogućiti da uz pomoć knjige odgovore na najvažnija pitanja posle svakog časa na kojem je obrađen nov sadržaj i proveriti odgovore.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Linijska mreža |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja iz terenskih radova u linijskoj mreži.
- Ovladavanje formulama za računanje koordinata linijskih tačaka.
- Osposobljavanje za samostalan rad i primenu znanja na praktičnim vežbama.
- Sposobnost primene stečenih znanja.
| - znati da rekognoscira linijsku mrežu i obeleži tačke na terenu.
- umeti da odmeri linijske tačke.
- znati da definiše različite načine određivanja koordinata linijskih tačaka.
- znati da samostalno primeni formule potrebne za geodetska računanja.
| - Cilj, značaj i klasifikacija linijske mreže
- Rekognosciranje linijske mreže
- Obeležavanje linijske tačke
- Numerisanje, odmeranje linijskih tačaka
- Računanje koordinata linijskih tačaka na liniji
- Računanje koordinata linijskih tačaka na produžetku linije
- Računanje koordinata linijskih tačaka na upravnoj
- Računanje koordinata linijskih tačaka lučnim presekom
- Registar linijske mreže
- Jednočasovni test provere znanja
| - Obnoviti osnovne pojmove o linijskoj mreži.
- Pokazati belege koje se koriste u linijskoj mreži.
- Omogućiti da učenici samostalno obrade pojedine delove novog gradiva na času za koje imaju dovoljno predznanja.
- Insistirati na određivanju predznaka koordinatnih razlika sa slike.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Elektronsko merenje dužina - elektronske merne stanice |
Trajanje modula: | 33 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje osnovnih znanja o principu rada elektromagnetnih daljinomera.
- Upoznavanje se jednim daljinomerom.
- Naučiti rukovanje i korišćenje instrumentima.
- Upoznavanje sa delovima merne stanice.
- Sticanje znanja o uslovima instrumenta.
- Sticanje znanja o memorisanju podataka i procesiranju na računar.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti.
| - znati osnovne pojmove o principu rada i podeli daljinomera.
- steći znanja potrebna za usvajanje sadržaja drugih stručnih predmeta.
- znati kako se mere i obrađuju dužine.
- znati kako se vrši polarno snimanje.
| - Princip rada elektromagnetnih daljinomera
- Opis jednog daljinomera
- Elektronske merne stanice
- Funkcije elektronskih mernih stanica
- Delovi elektronske merne stanice
- Ispitivanje i rektifikacija
- Merenje uglova i dužina
- Merenje i memorisanje podataka.
- Organizacija memorije
- Transfer podataka na računar
- Procesiranje podataka na računaru
- Specijalna merenja
- Jednočasovni test provere znanja
| - Pokazati daljinomer.
- Pokazati elektronsku mernu stanicu i delove instrumenta.
- Demonstrirati postupak merenja dužine.
- Demonstrirati ispitivanje uslova i zahtevati da učenici ponove postupak.
- Obnoviti merenje uglova.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Snimanje detalja |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja o predmetu snimanja.
- Sticanje znanja o izboru tačaka na objektima koje treba snimiti.
- Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama.
- Upoznavanje sa otkrivanjem postojećih vodova.
- Razvijanje samostalnosti u učenju i praktičnim vežbama.
| - znati da nabroji šta se snima.
- znati da izabere tačke koje treba snimiti da bi objekti bili verno prikazani na planu.
- znati da opiše kako se prikazuju podzemni vodovi i objekti na planovima.
- znati da izabere tačke za vertikalnu predstavu terena.
| - Opšti pojmovi
- Predmet snimanja
- Snimanje graničnih linija
- Snimanje zgrada
- Snimanje saobraćajnica i pratećih objekata
- Snimanje voda i objekata na njima
- Snimanje raznih objekata (groblja, spomenici, usamljeni grobovi...)
- Snimanje reljefa
- Vrste vodova i podzemnih objekata
- Otkrivanje postojećih vodova
- Snimanje vodova i podzemnih objekata
- Jednočasovni test provere znanja
| - Prikazati plan i na njemu objasniti koji su objekti snimljeni.
- Prikazati plan podzemnih vodova.
- Obnoviti razmeru.
- Zadati da samostalno skiciraju zgradu u kojoj žive.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Ortogonalna metoda snimanja detalja |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Upoznavanje sa priborom za snimanje detalja ortogonalnom metodom.
- Sticanje znanja o obeležavanju pravog ugla.
- Sticanje teorijskih znanja o postupku i organizaciji potrebnih za praktične vežbe.
- Sticanje znanja o snimanju nepristupačnih tačaka.
- Ovladavanje formulama za računanje koordinata detaljnih tačaka.
- Formiranje estetskog ukusa.
| - znati da ispita prizmu
- znati da skicira detalje
- znati da izabere detaljne tačke koje treba snimiti
- znati da završi ili prekine snimanje
- umeti da kontroliše merenje
- znati da izvede formule po kojima će sračunati koordinate tačaka
| - Opšti pojmovi
- Dvostruka petostrana prizma
- Ispitivanje prizama
- Skiciranje detalja za snimanje
- Postupak i organizacija rada u toku snimanja
- Snimanje detalja kombinacijama
- Osnovni propisi za snimanje detalja
- Kontrolna merenja
- Računanje koordinata detaljnih tačaka
- Jednočasovni test provere znanja
| - Pokazati prizmu i demonstrirati kako se koristi.
- Insistirati da svaki učenik obeleži prav ugao pomoću prizme.
- Obnoviti pribor za merenje dužina.
- Upoznati učenike sa propisima za snimanje detalja.
- Pokazati detaljnu skicu.
- Zadati koordinate nekoliko tačaka da ih samostalno nanesu u određenoj razmeri.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Nivelmanska mreža |
Trajanje modula: | 28 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Osposobljavanje za dalje učenje.
- Sticanje sistema pojmova o vrstama nivelmana i njihovoj primeni.
- Naučiti rukovanje i korišćenje instrumenata.
- Sticanje znanja o ispitivanju uslova nivelira
- Usvajanje metoda i postupaka u geometrijskom nivelmanu potrebnih za praktične vežbe.
- Ovladavanje formulama za računanje visina repera u vlaku.
- Ovladavanje formulama za računanje visine čvornog repera.
| - umeti da definiše nivelmansku mrežu.
- znati da proveri pribor za merenje visinskih razlika.
- umeti da samostalno primeni postupak merenja na praktičnim vežbama
- znati da upiše i obračuna podatke merenja.
- znati da objasni od čega zavisi tačnost visinske razlike.
- znati da izvede formule za računanje visina repera.
| - Pojam, cilj i značaj nivelmana
- Podela nivelmana
- Merenje visinskih razlika u geometrijskom nivelmanu
- Definicija nivelmanske strane, vlaka i mreže
- Nivelmanski reperi
- Pribor za nivelanje
- Nivelmanski instrumenti, ispitivanje i rektifikacija
- Postupak nivelanja kod tehničkog nivelmana
- Izvori grešaka pri nivelanju
- Težina visinske razlike
- Izravnanje nivelmanskog vlaka
- Izravnanje visine čvornog repera
- Jednočasovni test provere znanja
| - Obnoviti osnovne pojmove o nivelmanskoj mreži.
- Pokazati pribor za merenje
- Pokazati na instrumentu sve delove i objasniti praktično ispitivanje uslova.
- Omogućiti da svaki učenik samostalno pročita podelu na letvi.
- Pokazati repere.
- Uraditi primer obrade zapisnika sa terena.
- Ukazivati na greške koje nastaju pri merenju.
- Obnoviti opštu aritmetičku sredinu.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Detaljni nivelman |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja o značaju detaljnog nivelmana.
- Sticanje znanja potrebnih za praktične vežbe na terenu.
- Ovladavanje formulama za računanje visina detaljnih tačaka.
- Usvajanje umenja korišćenja informacija.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti.
- Usvajanje metoda, postupaka specifičnih za detaljni nivelman.
| - znati da izabere detaljne tačke za vertikalnu predstavu terena
- znati da primeni detaljni nivelman površi i detaljni nivelman linija
- umeti da samostalno primeni detaljni nivelman rasutih tačaka na praktičnim vežbama.
- znati da izvede formule po kojima se računaju visine detaljnih tačaka.
| - Cilj, značaj i podela detaljnog nivelmana
- Detaljni nivelman rasutih tačaka
- Metod pravilnih figura
- Detaljni nivelman po pravcima
- Nivelman podužnog i poprečnih profila
- Računanje visina detaljnih tačaka
- Jednočasovni test provere znanja
| - Pokazati detaljnu skicu, fotokopiju katastarskog plana i fotoskicu.
- Obnoviti postupak nivelanja u tehničkom nivelmanu.
- Na primeru saobraćajnice objasniti detaljni nivelman linija.
- Zahtevati da svaki učenik ponovi šta je podužni a šta poprečni profil.
- Uraditi primer za računanje visina detaljnih tačaka.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Geodetska osnova - trigonometrijska mreža i referentna mreža |
Trajanje modula: | 31 čas |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje osnovnih znanja o značaju trigonometrijske mreže.
- Upoznavanje sa signalima u nižim redovima.
- Sticanje znanja o principu određivanja položaja trigonometrijskih tačaka.
- Ovladavanje formulama potrebnim za računanje približnih koordinata.
- Sticanje sistema pojmova.
- Sticanje znanja o GPS mrežama (statika).
- Osposobljavanje za dalje učenje.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti.
| - znati da objasni upotrebu trigonometrijske mreže
- znati da nabroji i nacrta vrste i oblike trigonometrijske mreže
- znati da opiše signale koji se koriste u nižim redovima
- znati da definiše princip određivanja položaja trigonometrijskih tačaka
- umeti da izvede formule za različite načine određivanja približnih koordinata presecanja pravaca
- znati da definiše referentnu mrežu
- znati da definiše vezu između tačaka
- znati da definiše geografske i pravougle koordinate tačaka
- znati da opiše obeležavanje tačaka
| - Uopšte o trigonometrijskoj mreži
- Obeležavanje, numerisanje i opis položaja
- Signalisanje trigonometrijskih tačaka
- Princip određivanja položaja trigonometrijskih tačaka
- Orijentisanje pravaca
- Približne koordinate presecanjem napred
- Presecanje pravaca nazad
- GPS pozicioniranje tačaka
- GPS relativno pozicioniranje
- GPS geodetske mreže
- Mreža permanentnih stanica
- Horizontalni i vertikalni datum.
- Jednočasovni test provere znanja
| - Pokazati belege trigonometrijskih tačaka.
- Pokazati na modelima signala, kako se postavljaju iznad tačke.
- Definisati metode presecanja pravaca i tražiti da svaki učenik ponovi uz crtanje slike.
- Za presecanje napred, pre objašnjenja, tražiti da učenici uz pomoć knjige sami dođu do jednog rešenja.
- Izvesti formule i za Kasinijev i za Potenot Snelijusov način i dozvoliti da izaberu onaj koji im je lakši.
- Pokazati karte za osnovnu srpsku referentnu mrežu (dizajn i oblik mreže).
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Polarna metoda snimanja detalja |
Trajanje modula: | 36 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Naučiti rukovanje tahimetrijskim instrumentima.
- Sticanje znanja potrebnog za obradu podataka merenja.
- Sticanje znanja iz postupka i organizacije snimanja potrebnog za praktične vežbe.
- Upoznavanje sa osnovnim propisima, sticanje činjeničnog znanja.
- Ovladavanje formulama za računanje koordinata detaljnih tačaka.
- Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama.
- Formiranje estetskog ukusa.
| - znati da opiše običan tahimetar i da ga ispita.
- znati da primeni formule za računanje dužine i visinske razlike bez izvođenja.
- znati da opiše na kom principu rade autoredukcioni tahimetri.
- znati da koristi letve za autoredukcione tahimetre.
- znati da skicira detalje.
- znati da izabere tačke koje treba snimiti.
- znati da zapiše podatke merenja.
- znati da snimi nepristupačne tačke i da kontroliše merenje.
- znati da primeni formule potrebne za računanje koordinata.
| - Osnovni pojmovi
- Običan tahimetar
- Određivanje dužine i visinske razlike pri nagnutoj vizuri
- Autoredukcioni tahimetri
- Formule za određivanje dužine i visinske razlike
- Računanje visina detaljnih tačaka.
- Letve za autoredukcione tahimetre
- Postupak pri tahimetrijskom snimanju
- Osnovni propisi pri snimanju detalja polarnom metodom
- Snimanje tačaka za vertikalnu predstavu terena sa izraženim reljefom, prikazivanje reljefa
- Računanje koordinata detaljnih tačaka
- Jednočasovni test provere znanja
| - Obnoviti osnovne pojmove o polarnoj metodi.
- Pokazati na tahimetrima delove i postupak ispitivanja.
- Zahtevati da učenici ponove postupak.
- Pokazati letve i demonstrirati kako se čita podela.
- Pokazati detaljnu skicu.
- Uraditi primer za računanje koordinata.
- Zadati da skiciraju deo ulice u kojoj žive.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Trigonometrijski nivelman |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja o primeni trigonometrijskog nivelmana.
- Izvođenje formula potrebnih za računanje.
- Osposobljavanje za primenu teorijskog znanja potrebnog za usvajanje sadržaja drugih stručnih predmeta.
- Osposobljavanje za dalje učenje.
- Sticanje činjeničnih znanja.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti.
| - znati da definiše trigonometrijski nivelman.
- znati da diskutuje formule za jednostrano i obostrano određivanje visinskih razlika.
- znati da kaže od čega zavisi tačnost visinske razlike.
- znati da nabroji za koje uticaje se koriguje visinska razlika.
- znati da primeni postupak izravnanja u vlaku trigonometrijskog nivelmana.
- znati šta treba da izmeri i kako da sračuna visine poligonskih i linijskih tačaka.
| - Trigonometrijsko merenje visinskih razlika
- Formule za određivanje visinske razlike
- Težina visinske razlike
- Izravnanje vlaka trigonometrijskog nivelmana
- Određivanje visina poligonskih i linijskih tačaka
- Jednočasovni test provere znanja
| - Obnoviti vrste nivelmana.
- Obnoviti merenje visinskih uglova girusnom metodom.
- Ne treba tražiti izvođenje formula ali objasniti kako se do njih dolazi.
- Obratiti pažnju na korekcione članove, kada se uzimaju u obzir i od čega zavise.
- Uraditi primer za određivanje visinskih razlika.
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja.
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
Naziv modula: | Globalni pozicioni sistemi (GPS) |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje činjeničnih znanja o globalnim pozicionim sistemima.
- Razvijanje samostalnosti u učenju i intelektualnom radu.
- Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama.
- Usvajanje metoda merenja.
| - znati da definiše pozicioniranje tačaka.
- moći da kaže kako se obeležavaju tačke mreže.
- znati da kaže primenu u premeru i katastru.
- znati da nabroji metode merenja.
- znati da ponovi osnovne pojmove o prijemnicima i njihovoj tačnosti.
| - GPS - kinematika
- GPS geodetske mreže
- Mreža permanentnih stanica
- Horizontalni i vertikalni datum...
- GPS primena u premeru i geodeziji
- GPS metode merenja, GPS prijemnici.
- Tačnost GPS prijemnika
- Jednočasovni test provere znanja
| - Pokazati instrument.
- Navesti primere praktične primene.
- Pokazati karte za osnovnu srpsku referentnu mrežu.
- Uspostaviti korelaciju sa ostalim geodetskim predmetima
- Izložiti formu testa usvojenih znanja i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * | | | | * | | | | | |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
• Krunislav Mihajlović, Krsta Vračarić i Đorđo Lazić, Geodezija za I razred
• Krunislav Mihajlović, Krsta Vračarić i Đorđo Lazić, Geodezija za II razred
• Krunislav Mihajlović, Krsta Vračarić i Đorđo Lazić, Geodezija za III razred
• Krunislav Mihajlović, Krsta Vračarić i Đorđo Lazić, Geodezija za IV razred
• Uredba o primeni tehnologije globalnog pozicionog sistema u okviru premera nepokretnosti
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
• Matematika
• Fizička geografija
• Geodetska merenja i računanja
• Geodetski planovi
• Primenjena geodezija
GEODETSKA MERENJA I RAČUNANJA
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO |
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku |
I | | 148 | | | | 148 |
II | | 259 | | | | 259 |
III | | 222 | | | | 222 |
IV | | 136 | | | | 136 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
• Sticanje potrebnih znanja iz oblasti geodezije
• Priprema za izučavanje i uspešno usvajanje znanja iz drugih stručnih oblasti
• Naučiti rukovanje i korišćenje instrumenata
• Ovladavanje formulama za obradu podataka merenja
• Ovladavanje postupcima merenja uglovnih i linearnih veličina
• Osposobljavanje učenika za samostalno prikupljanje i obradu podataka merenja
• Osposobljavanje učenika za izradu horizontalne i vertikalne predstave terena
• Razvijanje samostalnosti u učenju i intelektualnom radu
• Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti
• Spremnost za proveru znanja po modulima i u celini
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: prvi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Priprema za merenje dužina pantljikom i merenje dužina na terenu pantljikom | 20 |
Priprema za merenje horizontalnih uglova, jedinice uglovnih mera i računske operacije sa uglovima | 24 |
Izračunavanje horizontalnih i vertikalnih uglova i upis u TO 1 i TO 1v | 44 |
Računanje redukcije i redukovanih dužina | 20 |
Merenje horizontalnih i vertikalnih uglova | 40 |
Razred: drugi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Merenje dužina elektronskim instrumentima | 60 |
Radovi u poligonskoj mreži | 68 |
Obrada podataka u poligonskoj mreži | 98 |
Obrada podataka u linijskoj mreži | 33 |
Razred: treći
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Snimanje detalja ortogonalnom metodom | 54 |
Terenski radovi u geometrijskom nivelmanu | 48 |
Obrada podataka u geometrijskom nivelmanu | 27 |
Poligonska mreža - izrada elaborata | 66 |
Linijska mreža - izrada elaborata | 27 |
Razred: četvrti
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Snimanje detalja polarnom metodom | 54 |
Primenjena geodezija | 24 |
Globalni pozicioni sistem - GPS | 16 |
Trigonometrijska mreža | 24 |
Trigonometrijski nivelman | 18 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Priprema za merenje dužina pantljikom i merenje dužina na terenu pantljikom |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja i veština potrebnih za merenje dužina na terenu
- Osposobljavanje za samostalan rad
- Naučiti rukovanje i korišćenje pribora za merenje dužina
| - znati da definiše i koristi jedinice za merenje dužine
- umeti da koristi pantljiku i pribor za merenje dužina
- umeti da pomoću viska odredi vertikalnost značke
- umeti da obeleži pravac na terenu kada se krajnje tačke dogledaju i kada se ne dogledaju
- umeti da meri dužine poligonskih strana od preloma do preloma i neprekidno
- umeti da izmerene podatke upiše u T.O. 18
| - Jedinice za merenje i način merenja dužina pantljikom
- Pribor za merenje dužina pantljikom
- Materijalizacija pravca vertikale i dovođenje značke u vertikalan položaj pomoću viska
- Obeležavanje pravca duži na terenu kada se krajnje tačke dogledaju i ne dogledaju
- Merenje dužina poligonskih strana po ravnom terenu sa upisom u to18
- Merenje dužina poligonskih strana od preloma do preloma
- Merenje dužina poligonskih strana neprekidno
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Insistirati na tome da svaki učenik izmeri zadatu dužinu na terenu i unese podatke merenja u odgovarajući obrazac
- Izložiti formu pismenog zadatka i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
Naziv modula: | Priprema za merenje horizontalnih uglova, jedinice uglovnih mera i računske operacije sa uglovima |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Naučiti rukovanje i korišćenje teodolita
- Ovladavanje veštinom viziranja i očitavanja podele
- Sposobnost primene stečenih znanja o uglovima i uglovnim merama u novim situacijama
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti
| - znati da nabroji delove teodolita i njihovu funkciju
- umeti da pripremi teodolit za rad i da rukuje njime
- umeti da vizira tačke
- umeti da otkloni končaničnu paralaksu
- umeti da očita vrednost pravca na limbu
- umeti da izmeri zadati ugao i da ga izrazi u različitim mernim jedinicama
| - Teodolit, sastavni delovi teodolita, rukovanje teodolitom
- Viziranje, dovođenje končanice na daljinu jasnog vida
- Poništavanje končanične paralakse
- Očitavanje podele limba pomoću mikroskopa sa crtom i skalom crtica
- Pojam ugla
- Jedinice za merenje uglova
- Osnovne računske operacije sa uglovima uz pretvaranje iz seksagezimalne u centezimalnu i obrnuto
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Insistirati na tome da svaki učenik ume da postavi i koristi teodolit
- Proveriti da li svaki učenik zna da vizira i očitava vrednost pravca
- Izložiti formu pismenog zadatka i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
Naziv modula: | Izračunavanje horizontalnih i vertikalnih uglova i upis u TO 1 i TO 1V |
Trajanje modula: | 44 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja o pravilnom unošenju merenih podataka u TO1 i T.O.1V
- Sticanje znanja o obradi podataka u T.O.1 i T.O.1V
- Formiranje umenja rešavanja problema
| - umeti da unese podatke merenja u T.O.1
- umeti da izračuna sredine, redukovane sredine i da izvrši kontrolu računanja
- umeti da izračuna sredinu uglova iz dva i više girusa
- umeti da izvrši kontrolu računanja
- umeti da upiše podatke merenja u T.O.1v i sračuna konačne vrednosti visinskih uglova
| - Upis podataka merenja u zapisnik T.O.1 i pravila upisivanja
- Računanje sredina, redukovanih sredina i kontrola računanja
- Računanje sredina uglova iz dva i više girusa
- Upis podataka merenja u obrazac T.O.1v i pravila upisa
- Računanje sredina iz opažanja u jednom girusu i kontrola računanja
- Računanje sredina iz opažanja u tri girusa i kontrola računanja
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Uraditi kompletan ugledni primer unošenja podataka sa izračunavanjem i predviđenim kontrolama računanja u T.O.1 i T.O.1v
- Učenici samostalno i uz pomoć nastavnika obrađuju svoje primere sa terena
- Izložiti formu pismenog zadatka i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
Naziv modula: | Računanje redukcija i redukovanih dužina |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja o načinu izračunavanja redukovanih dužina i računanje redukcije
- Formiranje umenja rešavanja problema
- Osposobljavanje za dalje učenje
| - znati da izračuna redukovane dužine bez preloma sa i bez izdizanja
- znati da izračuna redukovane dužine merene od preloma do preloma
- znati da izračuna redukovane dužine merene neprekidno
| - Računanje redukcija i redukovanih dužina bez preloma i izdizanja
- Računanje redukcija i redukovanih dužina bez preloma sa izdizanjem
- Računanje redukcija i redukovanih dužina od preloma do preloma
- Računanje redukcija i redukovanih dužina merenih neprekidno
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Uraditi kompletne ugledne primere redukovanja dužina za različite situacije na terenu (sa i bez preloma, sa i bez izdizanja i neprekidno)
- Učenici samostalno ili uz pomoć nastavnika obrađuju svoje primere sa terena
- Izložiti formu pismenog zadatka i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
Naziv modula: | Merenje horizontalnih i vertikalnih uglova |
Trajanje modula: | 40 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Naučiti rukovanje i korišćenje instrumenata
- Usvajanje metoda specifičnih za merenje uglova
- Usvajanje umenja korišćenja izvora informacija
| - umeti da ispita i rektifikuje teodolit
- umeti da centriše teodolit
- umeti da primeni metode merenja, upiše rezultate i izračuna konačne vrednosti
| - Ispitivanje teodolita i rektifikacija prvog uslova
- Centrisanje teodolita običnim i optičkim viskom
- Opažanje pravaca prostom metodom i upisivanje podataka
- Opažanje pravaca girusnom metodom, upisivanje u zapisnik i računanje redukovanih sredina pravaca
- Ispitivanje uslova teodolita za merenje vertikalnih uglova
- Opažanje pravaca u jednom girusu, upisivanje u zapisnik i računanje zenitnih daljina
- Opažanje pravaca u tri girusa, upisivanje u zapisnik i računanje sredina vertikalnih uglova
- Testiranje praktičnih veština
| - Pokazati postupak ispitivanja i rektifikacije i zahtevati da svaki učenik ponovi
- Zadati da svaki učenik opaža različite tačke i samostalno obradi podatke merenja
- Na primeru trougla obeleženog na terenu i izmerenih unutrašnjih uglova i zenitnih daljina na svakoj stanici, proveriti veštinu učenika i objasniti kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | | * | | | * | * | |
Naziv modula: | Merenje dužina elektronskim instrumentima |
Trajanje modula: | 60 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Naučiti korišćenje instrumenata
- Razvijanje samostalnosti u učenju i intelektualnom radu
- Usvajanje umenja korišćenja izvora informacija
- Formiranje umenja rešavanja problema
| - umeti da izmeri dužinu elektrooptičkim daljinomerom
- umeti da sračuna horizontalnu dužinu
- umeti da izmeri dužinu, horizontalni i vertikalni ugao elektronskom mernom stanicom
- umeti da prenese dužinu, horizontalni i vertikalni ugao sa elektronske merne stanice na računar
| - Elektronsko merenje dužina elektrooptičkim daljinomerima i merenje vertikalnih uglova teodolitom
- Izračunavanje horizontalnih dužina i visinskih razlika iz podataka merenja
- Merenje dužina, horizontalnih i vertikalnih uglova elektronskom mernom stanicom i njihova registracija
- Prenos podataka merenja sa elektronske merne stanice na računar
- Obrada podataka merenja elektronskom mernom stanicom
| - Raditi sa grupama od najviše pet učenika
- Svaki učenik na svakoj stanici samostalno meri, zapisuje, obračunava i vrši kontrole merenja
- Svaki učenik na svakoj stanici samostalno meri elektronskom mernom stanicom i registruje podatke
- Svaki učenik vrši prenos podataka sa elektronske merne stanice na računar
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | | * | * | | * | | |
Naziv modula: | Radovi u poligonskoj mreži |
Trajanje modula: | 68 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Naučiti korišćenje instrumenata
- Primena metoda za merenje uglova
- Usvajanje umenja korišćenja izvora informacija
- Formiranje umenja rešavanja problema
| - umeti da rekognoscira poligonsku mrežu
- umeti da stabilizuje belegu poligonske tačke i opiše njen položaj
- umeti da rekognoscira poligonsku mrežu
- umeti da izmeri dužine poligonskih strana elektrooptičkim daljinomerom i elektronskim mernim stanicama
- umeti da izmeri horizontalne i vertikalne uglove u poligonskom vlaku
| - Rekognosciranje poligonskog vlaka
- Stabilizacija belega poligonskih tačaka
- Opis položaja poligonskih tačaka
- Merenje dužina poligonskih strana elektronskim putem
- Merenje horizontalnih uglova u poligonskoj mreži
- Merenje vertikalnih uglova u poligonskoj mreži
- Merenje dužina i uglova u vlaku elektronskom mernom stanicom sa registrovanjem podataka i prenosom na računar
| - Raditi sa grupama od najviše pet učenika
- Za svaku grupu rekognoscirati vlak i uraditi stabilizaciju i opis položaja poligonskih tačaka
- Svaki učenik na svakoj stanici samostalno meri, zapisuje, obračunava i vrši kontrole merenja
- Svaki učenik na svakoj stanici samostalno meri elektronskom mernom stanicom i registruje podatke
- Svaki učenik vrši prenos podataka sa elektronske merne stanice na računar
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | | * | * | | * | * | |
Naziv modula: | Obrada podataka u poligonskoj mreži |
Trajanje modula: | 89 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja iz indirektnog određivanja el. poligonskog vlaka.
- Sposobnost primene stečenog znanja u novim situacijama.
- Formiranje umenja rešavanja problema.
- Ovladavanje formulama za računanje direkcionog ugla i dužine iz koordinata.
- Ovladavanje formulama za računanje koordinata poligonskih tačaka.
- Osposobljavanje za samostalan rad i primenu znanja
| - umeti da odredi indirektnim putem elemente vlaka.
- umeti da sračuna direkcioni ugao i dužinu iz koordinata.
- umeti da primeni formule za računanje koordinata tačaka u vlaku.
- umeti da kontroliše merenja i računanja.
- umeti da primeni teorijska znanja na praktičnim vežbama.
| - Računanje redukovanih dužina i visinskih razlika u T.O.18e
- Računanje dužina strana i direkcionog ugla iz koordinata krajnjih tačaka u T.O. 8
- Tročasovna pismena provera znanja
- Rešavanje trougla primenom sinusne teoreme
- Rešavanje trougla primenog tangensne teoreme
- Rešavanje trougla primenom sinusne kosinusne i tangensne teoreme (kombinovani zadatak)
- Tročasovna primena provera znanja
- Računanje koordinata poligonskih tačaka u slepom poligonskom vlaku u T.O. 19
- Računanje koordinata poligonskih tačaka u umetnutom poligonskom vlaku u T.O. 19
- Računanje koordinata poligonskih tačaka u zatvorenom poligonskom vlaku u T.O. 19
- Tročasovna pismena provera znanja
| - Na što većem broju primera objasniti primenu teorema za rešavanje trougla
- Obnoviti elemente poligonskog vlaka.
- Obnoviti trigonometrijske funkcije i njihovu primenu.
- Na što većem broju primera objasniti primenu teorema za određivanje elemenata, vlaka.
- Uraditi primer računanja koordinata tačaka.
- Zahtevati da učenici prihvate kontrole računanja kao sastavni deo obrade podataka.
- Učenici samostalno rade izabrane primere, sami vrše kontrolu računanja
- Dati odgovarajuće primere za rad domaćeg zadatka
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | * | * | * | * | | | | |
Naziv modula: | Obrada podataka u linijskoj mreži |
Trajanje modula: | 33 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja iz terenskih radova u linijskoj mreži.
- Korišćenje formula za računanje koordinata linijskih tačaka.
- Osposobljavanje za samostalan rad i primenu znanja na praktičnim vežbama.
- Sposobnost primene stečenih znanja.
| - znati da primeni različite načine određivanja koordinata linijskih tačaka.
| - Računanje koordinata tačaka na liniji i produžetku linije
- Računanje koordinata tačaka na produžetku linije
- Računanje koordinata tačaka na liniji i upravnoj
- Računanje koordinata tačaka lučnim presekom
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Na što većem broju primera objasniti različite načine određivanja koordinata linijskih tačaka
- Obnoviti formule za računanje koordinata i njihovu primenu
- Zahtevati da učenici i računskim putem i pomoću slike određuju predznake koordinatnih razlika
- Učenici samostalno rade izabrane primere, sami vrše kontrolu računanja
- Dati odgovarajuće primere za rad domaćeg zadatka
- Izložiti formu pismenog zadatka i upoznati učenike sa kriterijumom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | * | * | * | | | | | |
Naziv modula: | Snimanje detalja ortogonalnom metodom |
Trajanje modula: | 54 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Naučiti rukovanje priborom za snimanje detalja ortogonalnom metodom.
- Sticanje znanja o obeležavanju pravog ugla.
- Sticanje znanja iz rekognosciranja i obeležavanja linijskih tačaka
- Sticanje znanja o postupku i organizaciji potrebnih za praktične vežbe.
- Sticanje znanja o snimanju nepristupačnih tačaka.
- Ovladavanje formulama za računanje koordinata detaljnih tačaka.
- Formiranje estetskog ukusa.
| - umeti da ispita prizmu.
- umeti da skicira detalje.
- umeti da izabere detaljne tačke koje treba snimiti, znati da završi ili prekine snimanje.
- umeti da kontroliše merenje.
- umeti da primeni formule po kojima će sračunati koordinate detaljnih tačaka
| - Prizme: ispitivanje prizama, podizanje i spuštanje upravnih
- Rekognosciranje linijske mreže, odmeranje linijskih tačaka i računanje njihovih koordinata
- Podela na listove i skice detalja izabranog poligona za snimanje, opis listova skice, nanošenje i kontrola nanošenja mreže
- Skiciranje terena za snimanje ortogonalnom metodom
- Snimanje detalja ortogonalnom metodom i kontrole snimanja
| - Rad u grupama od pet članova
- Pokazati ispitivanje prizama i zahtevati da svaki učenik samostalno ispita prizmu
- Pokazati postupak podizanja i spuštanja upravne i zahtevati da svaki učenik samostalno ponovi postupak
- Sve grupe će zajedno rekognoscirati linijsku mrežu na terenu predviđenu za snimanje
- Svaka grupa će na terenu izvršiti potrebna merenja i sračunati koordinate linijskih tačaka
- Svaki učenik će na skici naneti mrežu u odgovarajućoj razmeri i samostalno skicirati detalje
- Sa svakom grupom obnoviti snimanje detalja i obratiti pažnju učenicima na kontrolna merenja
- Podatke merenja evidentirati u zapisniku
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | | * | * | | | * | |
Naziv modula: | Terenski radovi u geometrijskom nivelmanu |
Trajanje modula: | 48 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Osposobljavanje za dalje učenje.
- Naučiti rukovanje i korišćenje instrumenata.
- Sticanje znanja o ispitivanju uslova nivelira
- Usvajanje metoda i postupaka u geometrijskom nivelmanu.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti
- Usvajanje metoda, postupaka, specifičnih za detaljni nivelman
| - umeti da proveri pribor za merenje visinskih razlika.
- umeti da samostalno primeni postupak merenja na vežbama
- umeti da upiše i obračuna podatke merenja.
| - Ispitivanje i rektifikacija centrične libele na nivelmanskoj letvi
- Ispitivanje i rektifikacija nivelmanskih instrumenata - nivelira
- Merenje visinskih razlika nivelmanskih strana u tehničkom nivelmanu
- Detaljni nivelman rasutih tačaka na terenu snimljenom ortogonalnom metodom
| - Obnoviti osnovne pojmove o nivelmanskoj mreži.
- Pokazati pribor za merenje visinskih razlika
- Pokazati na instrumentu sve delove i ispitivanje uslova
- Insistirati da svaki učenik samostalno ponovi postupak ispitivanja
- Pokazati repere.
- Ukazivati na greške koje nastaju pri merenju.
- Pokazati detaljnu skicu sa već upisanim podacima dobijenim pri sprovođenju detaljnog nivelmana
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | | * | * | | | * | |
Naziv modula: | Obrada podataka u geometrijskom nivelmanu |
Trajanje modula: | 27 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Usvajanje umenja korišćenja formula za računanje visina repera u vlaku.
- Usvajanje umenja korišćenja formula za računanje visine čvornog repera.
- Formiranje umenja rešavanja problema.
| - umeti da izračuna visine repera.
- umeti da kontroliše merenje i računanje
- umeti da izračuna visine detaljnih tačaka
| - Računanje nadmorskih visina tačaka u umetnutom nivelmanskom vlaku
- Računanje nadmorske visine čvornog repera
- Računanje nadmorskih visina tačaka određenih detaljnim nivelmanom
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Obnoviti računanje visina repera u vlaku
- Uraditi primer računanja visina u vlaku na osnovu kojega će učenici samostalno obrađivati podatke svojih merenja
- Uraditi primer računanja visina detaljnih tačaka na osnovu kojega će učenici samostalno obrađivati podatke svojih merenja
- Upoznati učenike sa temom za pismeni zadatak i načinom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | * | * | * | | | | | |
Naziv modula: | Poligonska mreža - izrada elaborata |
Trajanje modula: | 66 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Primena znanja iz indirektnog određivanja elemenata poligonskog vlaka.
- Sposobnost primene stečenog znanja u novim situacijama.
- Formiranje umenja rešavanja problema.
- Korišćenje formula za računanje direkcionog ugla i dužine iz koordinata, i računanje koordinata poligonskih tačaka
- Osposobljavanje za samostalan rad i primenu znanja.
| - umeti da odredi indirektnim putem elemente vlaka.
- umeti da sračuna direkcioni ugao i dužinu iz koordinata.
- umeti da primeni formule za računanje koordinata tačaka u vlaku.
- umeti da kontroliše merenja i računanja.
- umeti da sračuna koordinate čvorne tačke
| - Obrada podataka u T.O. 1, 8, 13, 14, 18, 19, 21 i 25
- Izrada skice poligonske mreže na osnovu datih i sračunatih tačaka
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Svakom učeniku dati zadatak sa različitim podacima koji sadrži sve elemente poligonske mreže
- U zadatku definisati dinamiku izrade i rok završetka izrade
- Učenici uz konsultacije sa nastavnikom rešavaju zadatak primenjujući stečeno znanje i vrše sve neophodne kontrole
- Pre dobijanja zadatka učenike upoznati sa kriterijumom ocenjivanja
- U toku rada nastavnik prati izradu, a konačnu ocenu učenici dobijaju na završetku rada
- Upoznati učenike sa temom za pismeni zadatak i načinom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | * | | | * | |
Naziv modula: | Linijska mreža - izrada elaborata |
Trajanje modula: | 27 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Primena znanja iz terenskih radova u linijskoj mreži.
- Primena formula za računanje koordinata linijskih tačaka.
- Osposobljavanje za dalje učenje
- Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama
| - umeti da samostalno redukuje koso merene dužine
- umeti da samostalno primeni različite načine određivanja koordinata linijskih tačaka.
| - Obrada podataka u T.O. 18, 22, 23 i 25
- Izrada skice linijske mreže na osnovu datih i sračunatih tačaka
- Tročasovni pismeni zadatak
| - Svakom učeniku dati zadatak sa različitim podacima koji sadrži sve elemente linijske mreže
- U zadatku definisati dinamiku izrade i rok završetka izrade
- Učenici uz konsultacije sa nastavnikom rešavaju zadatak primenjujući stečeno znanje i vrše sve neophodne kontrole
- Pre dobijanja zadatka učenicima se obrazlaže kriterijum ocenjivanja
- U toku rada nastavnik prati izradu a konačnu ocenu učenici dobijaju na završetku rada
- Upoznati učenike sa temom za pismeni zadatak i načinom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
Naziv modula: | Snimanje detalja polarnom metodom |
Trajanje modula: | 54 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Naučiti rukovanje tahimetrijskim instrumentima.
- Primena znanja potrebna za obradu podataka merenja.
- Primena znanja iz postupka i organizacije snimanja potrebnog za praktične vežbe.
- Upoznavanje sa osnovnim propisima za snimanje detalja polarnom metodom
- Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama.
- Formiranje estetskog ukusa.
| - umeti da koristi autoredukcioni tahimetar i da ga ispita.
- umeti da primeni formule za računanje dužina i visinskih razlika
- umeti da koristi letve za autoredukcione tahimetre
- umeti da skicira detalje.
- umeti da izabere tačke koje treba snimiti.
- umeti da zapiše podatke merenja.
- umeti da snimi nepristupačne tačke i da kontroliše merenje.
- umeti da primeni elektronsku mernu stanicu za potrebe snimanja polarnom metodom
| - Rekognosciranje poligonske mreže za snimanje polarnom metodom
- Izbor instrumenta i pribora, rukovanje sa instrumentom, ispitivanje i rektifikacija instrumenta
- Podela na listove i skice detalja izabranog poligona za snimanje, opis listova skice, nanošenje i kontrola nanošenja mreže
- Skiciranje terena za snimanje polarnom metodom
- Snimanje detalja polarnom metodom i kontrola snimanja
- Obrada podataka u zapisniku za autoredukcioni tahimetar
- Obrada podataka zapisnika elektronske merne stanice, štampanje zapisnika
| - Rad u grupama od pet članova
- Pokazati ispitivanje tahimetra i zahtevati da ga svaki učenik samostalno ispita
- Sve grupe će zajedno rekognoscirati poligonsku mrežu na terenu predviđenu za snimanje
- Svaka grupa će na terenu izvršiti potrebna merenja i sračunati koordinate poligonskih tačaka
- Svaki učenik će na skici naneti mrežu u odgovarajućoj razmeri i samostalno skicirati detalje
- Sa svakom grupom obnoviti snimanje detalja i obratiti pažnju učenicima na kontrolna merenja
- Podatke merenja evidentirati u zapisniku
- Učenici će samostalno obraditi podatke merenja
- Na istom terenu snimiti detalje elektronskom mernom stanicom
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | | * | * | | | * | |
Naziv modula: | Primenjena geodezija |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Osposobljavanje za dalje učenje
- Formiranje umenja rešavanja problema
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti
- Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama
| - umeti da samostalno sračuna podatke za obeležavanje tačaka: polarnom, ortogonalnom i metodom preseka pravaca
- umeti da samostalno obeleži tačke
| - Priprema zadataka za obeležavanje projektovanog objekta na terenu polarnom, ortogonalnom i metodom preseka pravaca
- Obeležavanje projektovanog objekta na terenu: polarnom, ortogonalnom i metodom preseka pravaca
- Priprema podataka za obeležavanje projektovane trase puta: polarnom, ortogonalnom i metodom preseka pravaca
- Obeležavanje projektovane trase puta: polarnom, ortogonalnom i metodom preseka pravaca
- Dvočasovni pismeni zadatak
| - Rad u grupama od pet učenika
- Obnoviti znanja i metode merenja uglova i dužina kao i korišćenje instrumenata
- Definisati učenicima zadatak obeležavanja objekta sa mreže geodetskih tačaka
- Učenici treba da uz pomoć nastavnika, koristeći znanja iz primenjene geodezije, sračunaju podatke za obeležavanje i urade preglednu skicu obeležavanja
- Upoznati učenike sa temom za pismeni zadatak i načinom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
Naziv modula: | Globalni pozicioni sistem - GPS |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje činjeničnih znanja o globalnim pozicionim sistemima GPS
- Razvijanje samostalnosti u učenju i intelektualnom radu.
- Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama.
- Usvajanje metoda merenja specifičnih za GPS
| - umeti da pozicionira tačke.
- umeti da primeni instrument na poslovima premera zemljišta
- znati da primeni metode merenja.
| - Određivanje koordinata pomoću GPS sistema i snimanje detalja
- Prenos podataka na računar i kartiranje tačaka
| - Pokazati instrument i demonstrirati njegovu upotrebu
- Pokazati primere praktične primene.
- Pokazati karte za osnovnu srpsku referentnu mrežu.
- Uspostaviti korelaciju sa ostalim geodetskim predmetima
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | | * | * | | | | |
Naziv modula: | Trigonometrijska mreža |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Usvajanje umenja korišćenja znanja o principima određivanja položaja trigonometrijskih tačaka.
- Usvajanje umenja korišćenja formula potrebnih za računanje približnih koordinata.
- Sticanje sistema pojmova.
- Osposobljavanje za dalje učenje.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti.
| - umeti da, samostalno na terenu, sprovede merenja neophodna za računanje koordinata trigonometrijskih tačaka
- umeti da sračuna približne koordinate
| - Opažanje pravaca na terenu za određivanje položaja tačaka metodom preseka pravaca napred, nazad i u stranu
- Računanje koordinata tačaka metodom preseka pravaca napred, nazad i u stranu
- Dvočasovni pismeni zadatak
| - Na terenu obeležiti nepoznatu tačku i opažati tri date tačke u dva girusa
- Na osnovu koordinata datih tačaka i redukovanih sredina opažanih pravaca sračunati koordinate tražene tačke
- Uraditi primere za presecanje napred i u stranu na osnovu kojih će učenici samostalno obraditi podatke svojih merenja
- Upoznati učenike sa temom za pismeni zadatak i načinom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
Naziv modula: | Trigonometrijski nivelman |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će: | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE MODULA |
- Sticanje znanja o primeni trigonometrijskog nivelmana.
- Usvajanje umenja korišćenja formula potrebnih za računanje visinskih razlika
- Osposobljavanje za primenu znanja potrebnog za usvajanje sadržaja drugih stručnih predmeta.
- Osposobljavanje za dalje učenje.
- Sticanje činjeničnih znanja.
- Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti.
| - umeti da sračuna visinske razlike između geodetskih tačaka
- umeti da izračuna visine trigonometrijskih i poligonskih tačaka u vlaku
- umeti da kontroliše merenje i računanje
| - Računanje visinskih razlika između trigonometrijskih, poligonskih i linijskih tačaka metodom trigonometrijskog nivelmana
- Izrada elaborata
- Dvočasovni pismeni zadatak
| - Uraditi primere na osnovu kojih će učenici samostalno raditi elaborat
- Pre dobijanja zadatka za izradu elaborata učenicima obrazložiti kriterijum ocenjivanja
- U toku rada nastavnik prati izradu a konačnu ocenu učenici dobijaju na završetku rada
- Upoznati učenike sa temom za pismeni zadatak i načinom ocenjivanja
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno izlaganje | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| | | | * | * | | | | * | |
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
K. Mihajlović - Praktikum iz predmeta Geodetska merenja i računanja
K. Mihajlović i grupa autora Geodezija za I razred geodetske škole
K. Mihajlović i grupa autora Geodezija za II razred geodetske škole
K. Mihajlović i grupa autora Geodezija za III razred geodetske škole
K. Mihajlović i grupa autora Geodezija za IV razred geodetske škole
Zbirka Pravilnika propisa za državni premer
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
Geodezija
Primena računara u geodeziji
Matematika
Geodetski planovi
Primenjena geodezija
Sledeći