1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska nastava | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u bloku | |||
I |
|
|
|
|
|
|
II |
| 74 |
|
|
| 74 |
III |
| 74 |
|
|
| 74 |
IV |
| 68 |
|
|
| 68 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
Osposobljavanje za primenu tekst procesora za obradu tehničkog teksta (formule, tabele...).
Osposobljavanje za rad sa programima za rad sa tabelama
Upoznavanje sa osnovnim principima računarske grafike
Upoznavanje sa ulazno-izlaznim uređajima
Obučavanje za rad sa programom za tehničko crtanje
Obučavanje za rad sa programima za digitalizaciju planova
Obučavanje za rad sa programima za izradu i održavanje katastarskog operata
Upoznavanje sa digitalnim topografskim ključem
Povezivanje i primena usvojenih znanja iz drugih stručnih predmeta
Razvijanje kod učenika sistematičnost, preciznost, urednost i odgovornost prema radu
Osposobljavanje za dalje usavršavanje u toku rada ili daljeg školovanja
Sposobnost primene stečenih znanja u novim situacijama
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: drugi
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Primena tekst procesora | 12 |
Rad sa tabelama | 20 |
Osnovni principi računarske grafike | 42 |
Razred: treći
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Korisnički interfejs softvera za izradu geodetskog plana | 16 |
Skeniranje i georeferenciranje geodetskih podloga | 10 |
Digitalizacija sa ekrana | 10 |
Formiranje DKP na osnovu originalnih podataka | 22 |
Kreiranje i računanje površina | 16 |
Razred: četvrti
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Održavanje digitalnog geodetskog plana | 12 |
Digitalni model visina | 22 |
Primena DKP u inženjerskoj geodeziji | 14 |
Softver za izradu i održavanje katastra | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Primena tekst procesora |
Trajanje modula: | 12 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Rad sa tabelama |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Osnovni principi računarske grafike |
Trajanje modula: | 42 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Korisnički interfejs softvera za izradu geodetskog plana |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Skeniranje i georeferenciranje geodetskih podloga |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Digitalizacija sa ekrana |
Trajanje modula: | 10 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Formiranje DKP na osnovu originalnih podataka |
Trajanje modula: | 22 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Kreiranje i računanje površina |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Održavanje digitalnog geodetskog plana |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Digitalni model visina |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Primena DGP u inženjerskoj geodeziji |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Softver za izradu i održavanje katastra |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
Primena računara, N. Klem
Informatika, N. Klem
Uredba o primeni tehnologije globalnog pozicionog sistema u okviru premera nepokretnosti
Uredba o digitalnom geodetskom planu
Pravilnik o geodetskim radovima za posebne potrebe
Instrukcije za održavanje katastra zemljišta
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
Geodetski planovi
Geodezija
Primenjena geodezija
Katastar nepokretnosti i uređenje zemljišne teritorije
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
III | 74 |
|
|
|
| 74 |
IV | 68 |
|
|
|
| 68 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
Sticanje potrebnih znanja iz oblasti primenjene geodezije
Razvijanje sposobnosti povezivanja stečenih znanja iz drugih stručnih oblasti sa primenjenom geodezijom
Sticanje potrebnih znanja za korišćenje planova i karata
Ovladavanje izradom idejnog projekta saobraćajnice
Osposobljavanje učenika za samostalnu pripremu podataka i obeležavanje objekata na terenu
Osposobljavanje za obeležavanje tačaka na pravolinijskim osovinama
Osposobljavanje za obeležavanja tačaka na krivolinijskim osovinama
Osposobljavanje za visinsko obeležavanje tačaka
Osposobljavanje za samostalno snimanje i obeležavanje linijskih objekata
Sticanje potrebnih znanja za primenu geodezije kod izrade i obeležavanja regulacionog plana naselja
Sticanje potrebnih znanja za primenu geodezije u građevinarstvu
Sticanje potrebnih znanja za primenu geodezije u hidrotehnici
Sticanje potrebnih znanja za primenu geodezije u elektroprivredi
Sticanje potrebnih znanja za primenu geodezije u rudarstvu
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | treći |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Priprema za korišćenje planova i karata | 16 |
Izrada idejnog projekta saobraćajnice | 40 |
Priprema podataka i obeležavanje tačaka na terenu | 18 |
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Priprema za obeležavanje tačaka na pravolinijskim i krivolinijskim osovinama | 20 |
Priprema za visinsko obeležavanje i snimanje tačaka na liniji i površi | 14 |
Primena geodezije u inženjersko-tehničkim oblastima | 34 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Priprema za korišćenje planova i karata |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Izrada idejnog projekta saobraćajnice |
Trajanje modula: | 40 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
|
|
|
| * | * |
|
Naziv modula: | Priprema podataka i obeležavanje tačaka na terenu |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Priprema za obeležavanje tačaka na pravolinijskim i krivolinijskim osovinama |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Priprema za visinsko obeležavanje i snimanje tačaka na liniji i površi |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Primena geodezije u inženjersko-tehničkim oblastima |
Trajanje modula: | 34 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
Primenjena geodezija za III razred-A.Begović, D.Vojnović
Primenjena geodezija za IVrazred-A.Begović, D.Vojnović
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
Geodezija
Matematika
Geodetska merenja i računanja
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
III | 34 | 40 |
|
|
| 74 |
IV | 34 | 34 |
|
|
| 68 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
Osposobljavanje učenika za samostalnu izradu i održavanje analognih i digitalnih geodetskih planova.
Naučiti rukovanje i korišćenje uređaja i instrumenata za kartiranje i računanje površina na analognom i digitalnom planu.
Osposobljavanje za samostalno interpolovanje i crtanje izohipsi na analognom planu i izradi digitalni model terena.
Razvijanje kod učenika sistematičnosti, preciznosti, urednosti i odgovornosti prema radu.
Osposobljavanje učenika za dalje usavršavanje u toku rada ili daljeg školovanja.
Primena Pravilnika za izradu originalnih planova.
Upoznavanje učenika sa programom za izradu i održavanje digitalnih planova.
Primena Pravilnika o formiranju, održavanju, distribuciji i arhiviranju baze podataka digitalnog geodetskog plana.
Povezivanje i primena usvojenih znanja iz drugih stručnih predmeta.
Razvijanje sposobnosti povezivanja znanja iz različitih oblasti
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | treći |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Analogni geodetski planovi- matematička osnova | 24 |
Izrada analognog geodetskog plana - horizontalna predstava terena | 30 |
Digitalni geodetski plan - horizontalna predstava terena | 20 |
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula |
Visinska predstava zemljišta na planovima | 18 |
Analogni geodetski plan | 26 |
Digitalni geodetski plan - vertikalna predstava terena | 24 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Analogni geodetski planovi - matematička osnova |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Izrada analognog geodetskog plana - horizontalna predstava terena |
Trajanje modula: | 30 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Digitalni geodetski plan - horizontalna predstava terena |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Visinska predstava zemljišta na planovima |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Analogni geodetski plan | |
Trajanje modula: | 26 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Digitalni geodetski plan - vertikalna predstava terena | |
Trajanje modula: | 24 časa |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
| * |
|
|
| * |
|
|
| * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
Geodetski planovi - Mr Đorđe Ivković
Pravilnik za izradu originalnih planova i državnih karata
Pravilnik o formiranju, održavanju, distribuciji i arhiviranju baze podataka digitalnog geodetskog plana
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
Geodezija
Primena računara u geodeziji
Geodetska merenja i računanja
Primenjena geodezija
Tehničko crtanje
KATASTAR NEPOKRETNOSTI I UREĐENJE ZEMLJIŠNE TERITORIJE
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična | Nastava u | |||
I |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
IV | 68 | 34 |
|
|
| 102 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
Sticanje znanja o sadržaju katastra nepokretnosti
Sticanje znanja o načinu uređenja zemljišne teritorije
Sticanje znanja o poslovima geometra na izradi katastra nepokretnosti
Sticanje znanja o poslovima geometra na održavanju katastra nepokretnosti
Sticanje znanja o poslovima geometra na uređenju zemljišne teritorije
Formiranje umenja pravilnog rukovanja softverom za izradu i održavanje katastra nepokretnosti
Razvijanje sposobnosti primene usvojenih znanja iz drugih stručnih predmeta
Stvaranje osećaja odgovornosti, urednosti i sistematičnosti kod učenika
Osposobljavanje učenika za dalje usavršavanje kroz rad i školovanje
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Pojam katastra zemljišta, katastra nepokretnosti i priprema podataka za izradu katastarskog operata | 11 |
Izrada katastarskog operata | 14 |
Održavanje katastarskog operata | 14 |
Katastar nepokretnosti i programi za automatsku izradu i održavanje | 15 |
Opšti pojmovi o uređenju zemljišne teritorije - Komasacija zemljišta | 28 |
Izrada elaborata komasacije | 20 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Pojam katastra zemljišta, katastra nepokretnosti i priprema podataka za izradu katastarskog operata | |
Trajanje modula: | 11 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Izrada katastarskog operata | |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
| * |
|
Naziv modula: | Održavanje katastarskog operata | |
Trajanje modula: | 14 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći zadatak | pismeni zadatak | aktivnost na času | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Katastar nepokretnosti i programi za automatsku izradu i održavanje katastra | |
Trajanje modula: | 15 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
| * |
|
|
Naziv modula: | Opšti pojmovi o uređenju zemljišne teritorije - Komasacija zemljišta | |
Trajanje modula: | 28 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Izrada elaborata komasacije | |
Trajanje modula: | 20 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* |
|
|
|
| * |
|
|
| * |
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
Dr Bogdan Bogdanović, Katastar zemljišta
Dr Bogdan Bogdanović, Agrarne operacije
Zakon o državnom premeru i katastru i upisima prava na nepokretnostima ("Sl. glasnik RS", br. 83/92, 12/96, 15/96 i 25/2002)
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
Geodezija
Matematika
Geodetska merenja i računanja
Primena računara u geodeziji
1. OSTVARIVANJA OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED | NASTAVA | PRAKSA | UKUPNO | |||
Teorijska | Vežbe | Praktična nastava | Nastava u | |||
I |
|
|
|
|
|
|
II |
|
|
|
|
|
|
III |
|
|
|
|
|
|
IV | 68 |
|
|
|
| 68 |
Napomena: u tabeli je prikazan godišnji fond časova za svaki oblik rada
2. CILJEVI PREDMETA:
Sticanje znanja o osnovnim pojmovima iz fotogrametrije i primeni u poslovima geodetske struke
Sticanje teorijskih znanja neophodnih za praktičnu primenu na terenskim radovima identifikacije i dopune detalja na fotoskicama
Sticanje znanja neophodnih za izradu planova i karata
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA PREDMETA
Razred: | četvrti |
NAZIV MODULA | Trajanje modula (časovi) |
Opšti pojmovi u fotogrametriji | 18 |
Fotogrametrijsko snimanje | 16 |
Kartografsko-topografski radovi za detaljni premer | 16 |
Obrada podataka u mono i stereofotogrametriji | 18 |
4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA
Naziv modula: | Opšti pojmovi u fotogrametriji | |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Fotogrametrijsko snimanje | |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Kartografsko topografski radovi za detaljni premer | |
Trajanje modula: | 16 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
Naziv modula: | Obrada podataka u mono i stereo fotogrametriji | |
Trajanje modula: | 18 časova |
CILJEVI MODULA | ISHODI MODULA | PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA | PREPORUČENO UPUTSTVO ZA OSTVARIVANJE |
|
|
|
|
Preporučeni načini ocenjivanja modula
usmeno | test | esej | domaći | pismeni | aktivnost | praćenje praktičnog rada | dnevnik rada | test praktičnih veština | samostalni praktični rad | grafički rad |
* | * |
|
|
| * |
|
|
|
|
|
5. PREPORUČENA LITERATURA ZA REALIZACIJU PREDMETA
Fotogrametrija za IV razred, D. Joksić
6. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA / MODULIMA
Geodezija
Geodetski planovi
Fizika
PROGRAM ZAVRŠNOG ISPITA ZA OGLEDNI OBRAZOVNI PROFIL MONTER SUVE GRADNJE
Završnim ispitom proveravaju se stečene stručne kompetencije (u daljem tekstu kompetencije) učenika po završenom obrazovanju za obrazovni profil monter suve gradnje - ogled.
Lista kompetencija, kao i znanja i veština koje ih omogućuju sastavni je deo oglednog nastavnog plana i programa za ovaj obrazovni profil. U tabeli su date stručne kompetencije za ovaj obrazovni profil.
kompetencija | MONTER SUVE GRADNJE - ogled |
A | oblaganje postojećih konstruktivnih elemenata u enterijeru upotrebom gipskartonskih ploča i praškastih gipsanih materijala |
B | funkcionalno oblikovanje prostora u enterijeru upotrebom gipskartonskih ploča i praškastih gipsanih materijala |
Opšti i posebni uslovi za polaganje završnog ispita
Učenik može da polaže završni ispit ako je uspešno završio tri razreda škole po programu ogleda za ovaj obrazovni profil.
Učenik može da polaže završni ispit u skladu sa Zakonom.
U okviru završnog ispita za ovaj obrazovni profil učenik izvršava dva radna zadatka kojima se proveravaju dve propisane kompetencije.
Završni ispit se sprovodi u školskoj radionici ili na gradilištima, gde se nalaze radna mesta i uslovi za koje se učenik obrazovao u toku svog školovanja. Završni ispit za učenika može trajati najviše dva dana.
Ispitna komisija daje ocenu o stečenosti propisanih kompetencija. Komisija ima tri člana i tri zamenika. Komisiju čine:
• dva nastavnika stručnih predmeta za obrazovni profil, od kojih je jedan predsednik komisije i
• predstavnik poslodavaca - majstor u datoj oblasti.
Predstavnika poslodavaca predlaže Unija poslodavaca Srbije u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, odgovarajućim poslovnim udruženjima ili poslodavcem i Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centrom za stručno i umetničko obrazovanje (u daljem tekstu Centar). Bazu podataka o članovima ispitnih komisija vodi Centar.
Za svakog učenika direktor škole imenuje mentora. Mentor je nastavnik stručnih predmeta koji je obučavao učenika u toku školovanja. On pomaže učeniku u pripremama za polaganje teorijskog i praktičnog dela završnog ispita.
Priroda zanimanja montera suve gradnje podrazumeva timski rad, najmanje dva izvršioca, pa je specifičnost završnog ispita u ovom zanimanju istovremeno izvršavanje radnog zadatka za dva učenika, gde se u izvučenoj kombinaciji dva zadatka učenici smenjuju u ulozi vođenja i asistiranja. Škola određuje parove učenika, pre izvlačenja kombinacije zadataka. Svaki član ispitne komisije, za svaki zadatak vodi pojedinačni zapisnik za svakog učenika koji radi u paru.
Za svaku propisanu kompetenciju utvrđuje se lista radnih zadataka.
Listu radnih zadataka za proveru kompetencija priprema Centar. Svaki radni zadatak je standardizovan.
Od standardizovanih radnih zadataka, za proveru propisanih kompetencija, sačinjava se odgovarajući broj kombinacija radnih zadataka za završni ispit. Broj kombinacija mora biti za 10% veći od broja učenika koji polaže završni ispit u jednoj školi.
Listu radnih zadataka i listu kombinacija za sva zanimanja, Centar dostavlja školama.
Škola za svaki radni zadatak priprema tehnički crtež, na osnovu koga učenik na tačno utvrđenom mestu izvodi radni zadatak prema zadatim kotama i dimenzijama, čime se proverava i veština čitanja planova, a predstavlja i jedan od elemenata pri ocenjivanju kvaliteta.
Učenici koji su završili treći razred, koji ispunjavaju posebne uslove, koji su prijavili polaganje završnog ispita i koji su raspoređeni u parove, stiču pravo da izvlače odgovarajuću kombinaciju radnih zadataka. U okviru perioda planiranog programom ogleda za pripremu i polaganje završnog ispita, škola organizuje konsultacije i dodatnu pripremu učenika za sve predviđene radne zadatke, obezbeđujući dodatne uslove u pogledu prostora, opreme i vremenskog rasporeda.
Završni ispit se obavlja kroz dva radna zadatka. Uspeh na završnom ispitu zavisi od ukupnog broja bodova koje je učenik stekao izvršavanjem svih propisanih radnih zadataka.
Svaki radni zadatak može se oceniti sa najviše 100 bodova.
Elementi svakog radnog zadatka su:
1. Priprema za izradu radnog zadatka (pisani tekst)
2. Urednost na radu
3. Izrada radnog zadatka
3.1 Redosled operacija tj. tehnološki proces izrade
3.2 Očekivano vreme za izradu
3.3 Parametri kvaliteta
Elementi radnog zadatka i njihovo ocenjivanje
1. Priprema za izradu radnog zadatka
Po izboru kombinacije radnih zadataka za završni ispit, učenik priprema teorijski deo završnog ispita u pisanoj formi koji sadrži sledeće elemente:
• popis potrebnog alata i pribora za izvođenje radnog zadatka;
• tehnički opis vezan za izvođenje radnog zadatka;
• proračun materijala i vremena potrebnih za izvršenje radnog zadatka, prema standardima suve gradnje.
Ovaj kratak pisani deo završnog ispita predstavlja samo osnovnu informaciju o radnom zadatku i zato učeniku donosi najviše 10 bodova. Učenik ga priprema u školi na konsultacijama, koristeći postojeće udžbenike ili materijale za učenje kao i uz pomoć instruktora odnosno majstora na radnim mestima gde je ostvarivan praktičan deo nastave. Pisanu pripremu učenik predaje u tri primerka predsedniku komisije 24 sata pre praktične izrade završnog ispita i sastavni je deo zapisnika o završnom ispitu.
2. Urednost pri radu
Jedan od osnovnih zahteva oglednog nastavnog programa bio je razviti kod učenika svest o obavezi poštovanja higijenskih normi, mera zaštite na radu, mera protivpožarne zaštite ali i zaštite životne sredine, kao i sposobnost timskog rada.
U skladu sa tim, komisija na završnom ispitu ocenjuje kod učenika:
• ličnu pripremu za rad (propisana odeća i obuća, lična higijena za rad na radnom mestu);
• pripremu radnog mesta - (sav pribor, alat, električni uređaji i mašine pripremljeni na radnom mestu);
• vođenje ili asistiranje u izvođenju radnog zadatka;
• sprovođenje mera bezbednosti i zaštite na radu i
• urednost radnog mesta po izvršenju radnog zadatka i zaštita životne sredine.
Ispitna komisija ocenjuje navedene elemente a u skladu sa samim radnim zadatkom. Poštovanje svih ovih normi učeniku donosi 20 bodova.
3. Izrada radnog zadatka
U ukupnoj oceni završnog ispita sama izrada radnog zadatka nosi najviše 70 bodova, koji su strukturirani na sledeći način:
3.1. Tehnološki proces izrade (redosled operacija)
Svaki radni zadatak ima svoj redosled radnih operacija. Komisija prati sve faze u toku izvođenja radnog zadatka i ocenjuje ih. Dobra organizacija i pravilan rad učeniku donosi najviše 22 boda.
3.2 Očekivano vreme za izradu
Potrebno je definisati najpribližnije vreme izrade radnog zadatka. Ako učenik izvede radni zadatak u tom roku može da dobije najviše 20 bodova. Ukoliko je vreme izrade duže od predviđenog, broj bodova se proporcionalno smanjuje.
3.3 Parametri kvaliteta
Za svaki radni zadatak definišu se parametri kvaliteta. Komisija ocenjuje svaki od propisanih parametara. U ovom delu završnog ispita učenik može da ostvari najviše 28 bodova.
Vođenje zapisnika
Svaki član ispitne komisije unosi svoje ocene u obrazac zapisnika koji sadrži standarde za dati radni zadatak. Obrasce zapisnika priprema Centar i dostavlja ih svim školama u kojima se sprovodi ogled.
Na osnovu pojedinačnog ocenjivanja svakog člana, komisija utvrđuje prosečan broj bodova za svaki radni zadatak i taj podatak unosi u Zbirni obrazac za ocenjivanje radnog zadatka na završnom ispitu, koji je sastavni deo Zapisnika o polaganju završnog ispita.
Ukupan broj bodova koji učenik ostvari na završnom ispitu jednak je zbiru prosečno postignutih bodova na svim radnim zadacima.
Bodovi se prevode u uspeh. Skala uspešnosti je petostepena.
UKUPAN BROJ BODOVA | USPEH | ||
1 radni zadatak | 2 radna zadatka | 3 radna zadatka | |
do 50 | do 100 | do 150 | nedovoljan (1) |
51 - 63 | 101 - 126 | 151 - 189 | dovoljan (2) |
64 - 75 | 127 - 150 | 190 - 225 | dobar (3) |
76 - 87 | 151 - 174 | 226 - 260 | vrlo dobar (4) |
88 - 100 | 175 - 200 | 261 - 300 | odličan (5) |
Uspeh učenika na završnom ispitu izražava se ocenom: "postigao /la ______________ uspeh".
Učenik koji je položio završni ispit, stiče pravo na izdavanje Diplome o stečenom srednjem obrazovanju.
Uz Diplomu škola učeniku izdaje Uverenje o položenim ispitima u okviru savladanog programa ogleda za obrazovni profil. Uverenje sadrži podatke o:
• školi koja je izdala uverenje;
• nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil;
• ostvarenim ishodima stručnog obrazovanja;
• postignutom uspehu tokom školovanja i na završnom ispitu.
PROGRAM MATURSKOG ISPITA
ZA OGLEDNI OBRAZOVNI PROFIL GEODETSKI TEHNIČAR - GEOMETAR
Maturskim ispitom proverava se da li je učenik, po uspešno završenom obrazovanju za obrazovni profil geodetski tehničar - geometar, stekao programom propisana znanja, veštine i glavne stručne kompetencije za zanimanja za koja se školovao u okviru obrazovnog profila po programu ogleda.
Maturski ispit za učenike koji su se školovali po oglednom programu za obrazovni profil geodetski tehničar - geometar sastoji se od tri nezavisna ispita:
- ispit iz srpskog jezika, odnosno jezika nacionalne manjine (u daljem tekstu: maternji jezik);
- ispit za proveru stručno-teorijskih znanja;
- maturski praktični rad.
Preduslovi za polaganje maturskog ispita
Učenik polaže maturski ispit u skladu sa Zakonom. Maturski ispit može da polaže učenik koji je uspešno završio četiri razreda srednje škole po programu ogleda za ovaj obrazovni profil.
Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje (u daljem tekstu: Centar) u priručniku o polaganju maturskog ispita za ovaj obrazovni profil (u daljem tekstu: priručnik):
- određuje posebne preduslove za polaganje maturskog ispita;
- utvrđuje listu tema za pismeni ispit iz maternjeg jezika, sa uputstvima za organizaciju ispita i ocenjivanje;
- priprema zbirku zadataka za završni test provere stručno-teorijskih znanja sa uputstvima za strukturiranje testa i njegovo ocenjivanje;
- priprema listu standardizovanih radnih zadataka i kombinacija za maturski praktični rad i liste za ocenjivanje sa uputstvima za organizaciju i realizaciju ispita.
Jedinstvenu listu tema određuju nastavnici maternjeg jezika iz svih škola u kojima se ostvaruje ogled za dati obrazovni profil.
Zbirku zadataka za završni test i praktične radne zadatke pripremaju nastavnici stručnih predmeta iz svih škola u kojima se ostvaruje ogled, u saradnji sa Centrom.
Centar dostavlja priručnik svakoj školi koja ostvaruje nastavni plan i program ogleda.
Priručnik se može dopunjavati svake školske godine.
Maturski ispit sprovodi se u školi i prostorima gde se nalaze radna mesta i uslovi za koje se učenik obrazovao.
Za svakog učenika direktor škole određuje mentora. Mentor je nastavnik stručnih predmeta i koji je obučavao učenika u toku školovanja. On pomaže učeniku u pripremama za polaganje testa za proveru stručno-teorijskih znanja i maturskog praktičnog rada.
U okviru perioda planiranog programom ogleda za pripremu i polaganje maturskog ispita, škola organizuje konsultacije i dodatnu pripremu učenika za polaganje ispita, obezbeđujući dodatne uslove u pogledu prostora, opreme i vremenskog rasporeda.
Maturski ispit za učenika može da traje najviše pet dana. U istom danu učenik može da polaže samo jedan deo maturskog ispita.
Za svaki deo maturskog ispita direktor škole imenuje stručnu ispitnu komisiju, koju čine tri člana i tri zamenika.
Svaki deo maturskog ispita se ocenjuje i na osnovu tih ocena utvrđuje se opšti uspeh na maturskom ispitu.
Ispit iz maternjeg jezika
Cilj ispita iz maternjeg jezika je provera jezičke pismenosti, poznavanja književnosti kao i opšte kulture.
Ispit se polaže pismeno i traje tri sata.
Na pismenom ispitu iz maternjeg jezika učenik obrađuje jednu od četiri ponuđene teme, koje utvrđuje ispitni odbor škole, na predlog stručnog veća nastavnika maternjeg jezika, sa jedinstvene liste tema objavljene u Priručniku.
Ocenu pisanog rada utvrđuje ispitna komisija na osnovu pojedinačnih ocena svakog člana ispitne komisije.
Ispit za proveru stručno-teorijskih znanja
Cilj ovog dela maturskog ispita je provera stručno-teorijskih znanja neophodnih za obavljanje poslova i zadataka za čije se izvršenje učenik osposobljava tokom školovanja. Ova znanja stiču se kroz sledeće predmete:
- Geodezija;
- Primenjena geodezija;
- Geodetski planovi;
- Katastar nepokretnosti i uređenje zemljišne teritorije;
- Fotogrametrija.
Ispit se polaže pismeno, rešavanjem testa za proveru stručno-teorijskih znanja, koji se sastoji od 50 pitanja, a vrednuje se sa ukupno 100 bodova. Bodovi se prevode u uspeh. Skala uspešnosti je petostepena.
Ukupan broj bodova ostvaren na testu | USPEH |
do 50 | nedovoljan (1) |
51 - 63 | dovoljan (2) |
64 - 75 | dobar (3) |
76 - 87 | vrlo dobar (4) |
88 - 100 | odličan (5) |
Test priprema Centar, na osnovu zbirke zadataka za završni test.
Komisiju za pregled testova čine tri nastavnika stručnih predmeta.
Maturski praktični rad
Cilj maturskog praktičnog rada je provera glavnih stručnih kompetencija propisanih oglednim nastavnim planom i programom za ovaj obrazovni profil:
- prikupljanje i obeležavanje podataka na terenu koristeći odgovarajući pribor i metode rada (merenje uglova, dužina i visinske razlike);
- izrada i održavanje katastra nepokretnosti;
- izrada geodetskog plana sa horizontalnom i vertikalnom predstavom terena.
Maturski praktični rad sprovodi se u školi i prostorima gde se nalaze radna mesta i uslovi za koje se učenik obrazovao u toku svog školovanja.
Ocenu o stečenim propisanim kompetencijama daje ispitna komisija. Komisiju čine tri člana i tri zamenika, koje imenuje direktor škole. Komisiju čine:
- dva nastavnika stručnih predmeta za obrazovni profil, od kojih je jedan predsednik komisije i
- predstavnik poslodavaca - stručnjak u datoj oblasti koga predlaže Unija poslodavaca Srbije u saradnji sa odgovarajućim poslovnim udruženjima, Privrednom komorom Srbije i Centrom. Bazu podataka o članovima ispitnih komisija vodi Centar.
Na maturskom praktičnom radu učenik izvršava tri radna zadatka. Broj radnih zadataka odgovara broju propisanih glavnih stručnih kompetencija, a svaka kompetencija proverava se jednim radnim zadatkom.
Od standardizovanih radnih zadataka sačinjava se odgovarajući broj kombinacija radnih zadataka za maturski praktični rad. Broj kombinacija mora biti za 10% veći od broja učenika koji polažu maturski ispit u jednoj školi.
Učenik ima pravo da izvlači kombinaciju radnih zadataka.
Elementi koji se vrednuju kod svakog radnog zadatka su:
1. priprema za izradu radnog zadatka (pisani tekst);
2. urednost na radu;
3. izrada radnog zadatka:
3.1. redosled operacija, odnosno tehnološki proces izrade;
3.2. očekivano vreme za izradu;
3.3. parametri kvaliteta.
Svaki radni zadatak može da se oceni sa najviše 100 bodova. Uspeh na maturskom praktičnom radu zavisi od ukupnog broja bodova koje je učenik stekao izvršavanjem svih propisanih radnih zadataka.
Svaki član ispitne komisije unosi ocene u svoj obrazac za ocenjivanje, koji sadrži standarde za dati radni zadatak.
Na osnovu pojedinačnog ocenjivanja svih članova, komisija utvrđuje prosečan broj bodova za svaki radni zadatak i taj podatak unosi u zbirni obrazac za ocenjivanje radnih zadataka na maturskom praktičnom radu, koji je sastavni deo zapisnika o polaganju maturskog ispita.
Ukupan broj bodova koji učenik ostvari na maturskom praktičnom radu, jednak je zbiru postignutih bodova na svim radnim zadacima. Ukupan broj bodova prevodi se u uspeh. Skala uspešnosti je petostepena.
UKUPAN BROJ BODOVA | USPEH |
3 radna zadatka | |
do 150 | nedovoljan (1) |
151 - 189 | dovoljan (2) |
190 - 225 | dobar (3) |
226 - 260 | vrlo dobar (4) |
261 - 300 | odličan (5) |
Učenik koji je položio maturski ispit, stiče pravo na izdavanje diplome o stečenom srednjem obrazovanju za odgovarajući obrazovni profil.
Uz diplomu učenik dobija i uverenje o položenim ispitima u okviru savladanog programa ogleda za obrazovni profil.