PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 15/2007) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil Tehničar vazdušnog saobraćaja za bezbednost, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se i u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), i to sa nastavnim planom i programom:
1) srpskog jezika i književnosti;
2) srpskog jezika kao nematernjeg jezika;
3) jezika nacionalnih manjina;
4) fizičkog vaspitanja;
5) istorije;
6) hemije;
7) građanskog vaspitanja;
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Obrazovni profil: TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST - ogled
Trajanje obrazovanja: četiri godine
Cilj ogleda:
Uvođenje programskih novina:
• razvoj i primena oglednih programa stručnog obrazovanja koji su zasnovani na standardima zanimanja i potrebama tržišta rada za znanjima i veštinama;
• razvoj obrazovnih programa koji zadovoljavaju razvojne potrebe i potrebe za generičkim i životnim veštinama učenika;
• zasnivanje programa obrazovanja, nastave i učenja na precizno definisanim ciljevima i ishodima koji omogućuju individualan pristup učenju i koji uvažavaju razvojne potencijale i mogućnosti učenika;
• uspostavljanje funkcionalne veze između sadržaja obaveznih predmeta i užestručnih predmeta, kako bi se podržalo i omogućilo uspešno sticanje stručnih znanja i veština;
• provera stručno teorijskih znanja i radnih kompetencija u okviru stručne mature.
Uvođenje organizacionih novina:
• prilagođavanje organizacije nastave i uslova rada u školi oglednoj programskoj strukturi i uspešnom dosezanju ishoda obrazovanja;
• razvoj modela socijalnog partnerstva putem programskog i organizacionog povezivanja srednjih stručnih škola sa kompanijama, tržištem rada i lokalnom zajednicom;
• realizacija modularnih programa kroz različite organizacione oblike nastave (teorijsku nastavu, vežbe, praktičan rad i nastavu u bloku);
• razvoj kriterijuma i standarda evaluacije i ocenjivanja zasnovanih na projektovanim ishodima obrazovanja;
• unapređenje stručnih i pedagoških kompetencija nastavnika;
• modernizovanje školske infrastrukture i unapređenje uslova za rad i učenje.
Očekivani ishodi ogleda:
Unapređen i kvalitetan obrazovno-vaspitni rad kroz:
• unapređene mogućnosti za zapošljavanje i uspešan nastavak obrazovanja - univerzitetsko obrazovanje i kontinuirano stručno obrazovanje i usavršavanje
• efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;
• ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;
• razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike;
• proveru koncepta stručne mature.
Ovaj program ogleda omogućuje učenicima:
• sticanje kompetencija neophodnih za kvalitetan rad u zanimanju i obavljanje određenih poslova;
• sticanje uslova za nastavak školovanja i osposobljavanje za dalje celoživotno učenje;
• sticanje ključnih (generičkih) kompetencija i životnih veština neophodnih za dalje učenje i profesionalni razvoj.
Trajanje ogleda
Ogled se sprovodi od 1. septembra 2007. godine kroz, najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda donosi, nakon procene rezultata, ministar prosvete.
Način ostvarivanja ogleda
Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa u području rada Saobraćaj. U cilju uspešnog sprovođenja ogleda za nastavnike i direktore srednjih stručnih škola, u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizuje se obuka u oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada.
Način polaganja stručne mature biće propisan posebnim podzakonskim aktom.
Uslovi ostvarivanja programa ogleda
Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno - vaspitnog rada u školama.
Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Vrsta stručne spreme nastavnika i pomoćnih nastavnika za ostvarivanje oglednog programa propisana je posebnim pravilnikom.
Ministarstvo prosvete, Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje, pružaće konsultantsku podršku direktorima i nastavnicima za realizaciju programa, razvoj materijala za rad, praćenje i vrednovanje ogleda.
Praćenje i vrednovanje ogleda
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Zavod za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.
Primena ogleda će biti praćena kontinuirano u toku školske godine.
Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno - vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
Rezultati ogleda biće objavljeni na način dostupan široj stručnoj javnosti.
CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
za ogledni obrazovni profil: TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
• Cilj stručnog obrazovanja za ogledni obrazovni profil TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST je osposobljavanje učenika da obavlja: protivdiverzionu zaštitu aerodroma i pratećih objekata; obavlja protivdiverzionu zaštitu vazduhoplova; obavlja protivdiverzionu zaštitu lica i stvari. S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoja karijere, unapređenja mogućnosti zaposlenja, učenici će biti osposobljeni za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu
- efikasan samostalni i timski rad
- preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje i napredovanje u poslu i karijeri
- blagovremeno reagovanje na promenu u radnoj sredini
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada
- rad u skladu sa principima održanja životne sredine
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu.
Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat:
- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije
- zajedničkog rada nastavnika i učenika u svim modulima i predmetima
- primene strategija, metoda i tehnika aktivnog učenja i usvajanja znanja i veština u nastavi.
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Radne kompetencije |
Znanja |
Veštine |
Stavovi |
Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: |
|||
• obavlja
protivdiverzionu zaštitu aerodroma i pratećih objekata |
• objasni
način funkcionisanja sistema vazdušnog saobraćaja |
• izvodi kretanje
po aerodromskim površinama |
• savesno,
odgovorno i uredno obavlja poverene mu poslove |
Nastavni plan za ogled - TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
|||||||||||||||||||||||||||
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
godišnje |
||||||||||||||||||||||||
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
B |
|
A: OBRAZOVNI PREDMETI |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Srpski jezik i književnost |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
96 |
411 |
|||||||||||||||||||||||
2. Engleski jezik |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
96 |
411 |
|||||||||||||||||||||||
3. Fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
4. Matematika |
4 |
140 |
4 |
140 |
3 |
105 |
3 |
96 |
481 |
|||||||||||||||||||||||
5. Istorija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Računarstvo i informatika |
3 |
105 |
105 |
|||||||||||||||||||||||||||||
7. Sistem vazdušnog saobraćaja |
1 |
1 |
35 |
35 |
24 |
35 |
35 |
24 |
||||||||||||||||||||||||
8. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
9. Fizika |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
10. Specijalno fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
11. Istorija vazduhoplovstva |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. Računari |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. Zaštita životne sredine |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
14. Elektrotehnika i elektronika |
1 |
1 |
35 |
35 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||
15. Bezbednost informacionih sistema |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
16. Vazduhoplovno pravo |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
17. Osnovi bezbednosti |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
18. Preduzetništvo |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. Psihologija sa psihologijom ličnosti |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
20. Sistemi bezbednosti i protivdiverziona zaštita |
1 |
2 |
32 |
64 |
32 |
64 |
||||||||||||||||||||||||||
21. Terorizam |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
B: UŽESTRUČNI PREDMETI |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Poznavanje vazduhoplova |
1 |
2 |
18 |
36 |
18 |
18 |
36 |
18 |
||||||||||||||||||||||||
2. Sistemi vazduhoplova |
1 |
2 |
17 |
34 |
18 |
17 |
34 |
18 |
||||||||||||||||||||||||
3. Aerodromi |
2 |
1 |
1 |
36 |
18 |
18 |
18 |
36 |
18 |
18 |
18 |
|||||||||||||||||||||
4. Bezbednost prevoza robe |
1 |
1 |
18 |
18 |
12 |
18 |
18 |
12 |
||||||||||||||||||||||||
5. Bezbednost prevoza putnika |
1 |
1 |
17 |
17 |
18 |
17 |
17 |
18 |
||||||||||||||||||||||||
6. Aerodromski saobraćaj |
2 |
1 |
1 |
34 |
17 |
17 |
12 |
34 |
17 |
17 |
12 |
|||||||||||||||||||||
7. Prva pomoć |
1 |
1 |
1 |
18 |
18 |
18 |
18 |
18 |
18 |
18 |
18 |
|||||||||||||||||||||
8. Opasne materije |
2 |
1 |
1 |
36 |
18 |
18 |
12 |
36 |
18 |
18 |
12 |
|||||||||||||||||||||
9. Opasna sredstva |
1 |
1 |
1 |
17 |
17 |
17 |
6 |
17 |
17 |
17 |
6 |
|||||||||||||||||||||
10. Protivdiverzioni uređaji i pregledi |
2 |
1 |
1 |
34 |
17 |
17 |
24 |
34 |
17 |
17 |
24 |
|||||||||||||||||||||
11. Elektronski uređaji |
2 |
1 |
1 |
36 |
18 |
18 |
12 |
36 |
18 |
18 |
18 |
|||||||||||||||||||||
12. Vanredne situacije |
2 |
1 |
1 |
36 |
18 |
18 |
18 |
36 |
18 |
18 |
12 |
|||||||||||||||||||||
13. Preventivna fizičkotehnička zaštita |
2 |
1 |
1 |
28 |
14 |
14 |
18 |
28 |
14 |
14 |
18 |
|||||||||||||||||||||
14. Bezbednost civilnog vazduhoplovstva |
2 |
1 |
1 |
28 |
14 |
14 |
12 |
28 |
14 |
14 |
12 |
|||||||||||||||||||||
V: IZBORNI PREDMETI |
||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Građansko vaspitanja / Verska nastava |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
137 |
|||||||||||||||||||||||
2. Stručni engleski jezik / Hemija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Stručni engleski jezik / Psihologija adolescencije |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Stručni engleski jezik / Koordinatna geometrija / Sociologija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Stručni engleski jezik / Integralni račun sa primenama / Preventivna protivpožarna zaštita |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Ukupno A+B+V: |
18 |
13 |
630 |
455 |
60 |
21 |
9 |
1 |
735 |
315 |
35 |
60 |
19 |
10 |
2 |
665 |
350 |
70 |
60 |
21 |
8 |
2 |
672 |
256 |
64 |
60 |
2702 |
1375 |
169 |
180 |
||
Σ |
4427 |
Gantogram užestručnih predmeta po razredima za ogled - TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Prvi razred |
Poznavanje vazduhoplova |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
18 |
36 |
0 |
18 |
72 |
|||||||||||||||||||
V |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
18 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sistemi vazduhoplova |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
17 |
34 |
0 |
18 |
69 |
|||||||||||||||||||||
V |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
|
18 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σ |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
18 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
18 |
35 |
70 |
0 |
36 |
141 |
||
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Drugi razred |
Aerodromi |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
36 |
18 |
18 |
18 |
90 |
|||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||
B |
|
|
18 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezbednost prevoza robe |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
18 |
18 |
0 |
12 |
48 |
||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezbednost prevoza putnika |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
17 |
17 |
0 |
18 |
52 |
|||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||
PN |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B |
|
18 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aerodromski saobraćaj |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
34 |
17 |
17 |
12 |
80 |
|||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||
B |
|
12 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σ |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
30 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
30 |
105 |
70 |
35 |
60 |
270 |
||
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Treći razred
|
Prva pomoć |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
18 |
18 |
18 |
18 |
72 |
|||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||
B |
18 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opasne materije |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
36 |
18 |
18 |
12 |
84 |
|||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opasna sredstva |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
17 |
17 |
17 |
6 |
57 |
|||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||
B |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Protivdiverzioni uređaji i pregledi |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
34 |
17 |
17 |
24 |
92 |
||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||
B |
24 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σ |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
30 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
30 |
105 |
70 |
70 |
60 |
305 |
||
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Četvrti razred |
Elektronski uređaji |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
36 |
18 |
18 |
12 |
84 |
||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vanredne situacije |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
36 |
18 |
18 |
18 |
90 |
|||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||
B |
18 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Preventivno fizičkotehnička zaštita |
T |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
28 |
14 |
14 |
18 |
74 |
||||||||||||||||||||||
V |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
||||||||||||||||||||||||||||
PN |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||||||||||||||||||||
B |
18 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezbednost civilnog vazduhoplovstva |
T |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
28 |
14 |
14 |
12 |
68 |
||||||||||||||||||||||||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||||||||||||||||||||||
B |
12 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σ |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
0 |
0 |
0 |
128 |
64 |
64 |
60 |
316 |
||
|
Σ= |
373 |
274 |
169 |
216 |
1032 |
Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
* |
* |
* |
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
||||
1. Stručni engleski jezik / Hemija |
* |
|||
2. Stručni engleski jezik / Psihologija adolescencije |
* |
|||
3. Stručni engleski jezik / Koordinatna geometrija/ Sociologija |
* |
|||
4. Stručni engleski jezik / Integralni račun sa primenama / Protivpožarna zaštita |
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa i to:
• obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;
• jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.
Učenici mogu da se opredele za strani jezik kao izborni predmet samo u prvom razredu i mogu ga slušati u kontinuitetu do kraja školovanja ili kraće. Ukoliko odustanu u nekom od razreda, ne mogu ga ponovo birati u narednim.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30 % učenika oglednog odeljenja.
Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.
Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastvu u bloku (B):
razred |
predmet |
godišnji fond časova |
broj učenika u grupi |
||
V |
PN |
B |
|||
I |
Računarstvo i informatika |
105 |
12 |
||
Sistem vazdušnog saobraćaja |
35 |
24 |
12 |
||
Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom |
70 |
12 |
|||
Specijalno fizičko vaspitanje |
70 |
12 |
|||
Poznavanje vazduhoplova |
36 |
18 |
12 |
||
Sistemi vazduhoplova |
34 |
18 |
12 |
||
II |
Specijalno fizičko vaspitanje |
70 |
12 |
||
Računari |
70 |
12 |
|||
Elektrotehnika i elektronika |
35 |
||||
Aerodromi |
18 |
18 |
18 |
12 |
|
Bezbednost prevoza robe |
18 |
12 |
12 |
||
Bezbednost prevoza putnika |
17 |
18 |
12 |
||
Aerodromski saobraćaj |
17 |
17 |
12 |
12 |
|
III |
Specijalno fizičko vaspitanje |
70 |
12 |
||
Bezbednost informacionih sistema |
70 |
12 |
|||
Prva pomoć |
18 |
18 |
18 |
12 |
|
Opasne materije |
18 |
18 |
12 |
12 |
|
Omasna sredstva |
17 |
17 |
6 |
12 |
|
Protivdiverzioni uređaji i pregledi |
17 |
17 |
24 |
12 |
|
IV |
Specijalno fizičko vaspitanje |
64 |
12 |
||
Sistemi bezbednosti i protivdiverziona zaštita |
64 |
12 |
|||
Elektronski uređaji |
18 |
18 |
12 |
12 |
|
Vanredne situacije |
18 |
18 |
18 |
12 |
|
Preventivna fizičkotehnička zaštita |
14 |
14 |
18 |
12 |
|
Bezbednost civilnog vazduhoplovstva |
14 |
14 |
12 |
12 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
70 |
70 |
70 |
64 |
274 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Društveno korisni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
IV |
Ekskurzija |
2-3 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
do 7 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
|||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
|||
Društvene aktivnosti - đački parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
|||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
* Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
razred |
razredno |
mentorski rad |
obavezne vannastavne |
ostalo |
ukupno radnih |
I |
37 |
2 |
|
|
39 |
II |
37 |
2 |
|
|
39 |
III |
37 |
2 |
|
|
39 |
IV |
34 |
2 |
|
3 |
39 |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil TEHNIČAR VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA ZA BEZBEDNOST - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
• Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Prosvetni glasnik", broj 7/91) i
• Pravilnik o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama za područje rada saobraćaj ("Prosvetni glasnik", br. 8/91, 5/98, 8/98, 4/02 i 11/03)
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
• publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);
• odgovarajuće softverske pakete;
• internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje dostupnih nastavnih sredstava (računara i projektora, dijaprojektora; grafoskopa, televizora i video rekordera i sl).
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
105 časova |
Razred: |
prvi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Getting to know you |
• Upoznavanje učenika sa osnovama komunikacije |
• se predstavi |
• Two Students |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Worldmap |
• Upoznavanje učenika sa stranim zemljama i njihovim kulturama |
• navede nazive
nekih stranih zemalja i imenuje njihove glavne gradove |
• People
and places |
|
News and Headines |
• Upoznavanje
učenika sa stilom novinskih članaka |
• prepozna
i reprodukuje različite tipove vesti |
• The burglars'
friend |
|
Shopping |
• Upoznavanje sa terminologijom i idiomatskim izrazima koji su vezani za moderno potrošačko društvo |
• prepozna
i klasifikuje vrste prodavnica |
• The weekend
shop |
|
Hopes and Ambitions |
• Upoznavanje sa izrazima pomoću kojih se izražavaju želje i planovi za budućnost |
• izrazi želje
i planove za budućnost |
• Hopes
and ambitions |
|
Famous couples |
• Obnavljanje: Present Perfect Tense, for & since, adverbs, short answers |
• pravi razliku
u upotrebi između present perfect tense-a i past simple tense-a |
• Famous
writers |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway English Course, Pre-Intermediate, John and
Liz Soars (student's book and workbook)
2. Tech Talk, Elementary, Vicki Hollett, Oxford University Pres
3. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva
prosvete
3. Sajtovi: (http://www.bestaviationsites.com, http:// www.cad.gov.yu/links.htm...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računarstvo i informatika
2. Sistem vazdušnog saobraćaja
3. Istorija vazduhoplovstva
4. Računari
5. Bezbednost informacionih sistema
6. Vazduhoplovno pravo
7. Terorizam
8. Aerodromi
9. Bezbednost civilnog vazduhoplovstva
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
105 časova |
Razred: |
drugi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Work |
• Usvajanje nove terminologije vezane za temu posla |
• vodi konverzaciju
na temu posla i zapošljavanja |
• Work,
work |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova |
Future |
• Pravilna upotreba kondicionalnih rečenica (I) |
• pravilno
upotrebljava kondicionalne rečenice prvog tipa |
• The gap
year |
|
Adventures and Expeditions |
• Proširivanje vokabulara |
• definiše
i opiše uz pomoć medija i popularnih tv programa istraživanja nepoznatih
i nedostupnih prostranstava |
• A walk
with death |
|
Things that changed the world |
• Pravilna upotreba pasivnih rečenica |
• opiše istorijat
nastanka koka-kole, hamburgera i žvake |
• Things
go better with Coca-Cola |
|
Dreams and reality |
• Pravilna upotreba kondicionalnih rečenica (II) |
• pravilno
upotrebljava kondicionalne rečenice drugog tipa |
• Sweet
dreams |
|
Earning a Living |
• Pravilna upotreba vremena - The Present Perfect Continuous Tense |
• pravilno
upotrebljava "the present perfect continuous tense" |
• Street
life |
|
A Love Story |
• Pravilna upotreba vremena - The Past Perfect Tense |
• pravilno
upotrebljava davno prošlo vreme |
• A love
story |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway English Course, Pre-Intermediate, John and
Liz Soars (student's book and workbook)
2. Tech Talk, Pre-Intermediate, Vicki Hollett and John Sydes, Oxford University
Press
3. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva
prosvete
3. Sajtovi: (http://www.bestaviationsites.com, http://www.cad.gov.yu/links.htm
...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računarstvo i informatika
2. Sistem vazdušnog saobraćaja
3. Istorija vazduhoplovstva
4. Računari
5. Bezbednost informacionih sistema
6. Vazduhoplovno pravo
7. Terorizam
8. Aerodromi
9. Bezbednost civilnog vazduhoplovstva
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
105 časova |
Razred: |
treći |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Technology |
• Revizija obrađenih gramatičkih oblasti |
• pravilno
upotrebljava ranije obrađene gramatičke jedinice - tenses: present,
past, present perfect; auxiliary do, be, have; questions and negatives,
short answers |
• Test
your grammar |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni
broj časova po temama |
Sports and acitivities |
• Obnavljanje: sadašnja vremena aktiva i pasiva |
• navede,
opiše, prevede i klasifikuje razne vrste sportova |
• Sport and leisure |
|
Money |
• Osposobljavanje učenika za uspešnu komunikaciju u banci, menjačnici, pošti i sl. |
• kratko objasni
i prepozna termine vezane za razne vrste plaćanja: čekovi, kreditne kartice,
razne vrste računa itd. |
• Numbers and dates |
|
Art |
• Osposobljavanje učenika za komunikaciju na temu umetnosti |
• diskutuje
o umetnosti i umetnicima koji su imali velikog uticaja na razvoj čovečanstva |
• Art and
literature |
|
Books and Films |
• Osposobljavanje učenika za komunikaciju na temu: knjiga i film |
• prepozna,
ukratko objasni i navede vrste filmova i diskutuje o njima |
• Books and films |
|
Travelling and Holidays |
• Osposobljavanje
učenika za komunikaciju na temu putovanja |
• razlikuje
običaje i prihvaćene norme ponašanja u različitim zemljama |
• Planning
a trip |
|
Food |
• Osposobljavanje učenika za komunikaciju na temu hrane |
• navede i
prepozna vrste restorana |
• The world's
favourite food |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway Intermediate, Liz and John Soars (student's book and
workbook)
2. Irena Pavlović, Dragoslava Mićović: Izbor engleskih tekstova sa vežbanjima,
Policijska akademija, 2006.
3. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva prosvete
4. Sajtovi: (http://www.bestaviationsites.com, http://www.cad.gov.yu/links.htm,
http://www.usdoj.gov/criminal ...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računari
2. Bezbednost informacionih sistema
3. Vazduhoplovno pravo
4. Terorizam
5. Aerodromi
6. Bezbednost civilnog vazduhoplovstva
Naziv predmeta: |
ENGLESKI JEZIK |
Godišnji fond: |
96 časova |
Razred: |
četvrti |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Career opportunities |
• Obnavljanje: Present
Perfect active and passive |
• prevede
oglas za posao |
• The job
interview |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Who Wants to be a Millionaire? |
• Obnavljanje: kondicionalne rečenice, pridevi |
• pravilno
upotrebljava prvi i drugi kondicional |
• Wining
in the lottery |
|
Relationships |
• Osposobljavanje učenika za komunikaciju na temu različitih odnosa između ljudi |
• definiše
rodbinske odnose |
• I need
help |
|
Celebrities |
• Obnavljanje: Present Perfect Continuous |
• definiše
pojam celebrity |
• A big
name in Hollywood |
|
Life's Great Events! |
• Obnavljanje:
Indirektan govor |
• pravilno
upotrebljava indirektan govor |
• The wedding |
PREPORUČENA LITERATURA
1. New Headway Intermediate, Liz and John Soars (student's book and
workbook)
2. Irena Pavlović, Dragoslava Mićović: Izbor engleskih tekstova sa vežbanjima,
Policijska akademija, 2006.
3. Bilo koji drugi udžbenik istog nivoa odobren od strane Ministarstva prosvete
4. Sajtovi: (http:///www.bestaviationsites.com, http://www.cad.gov.yu/links.htm,
http:///www.usdoj.gov/ciminal ...)
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računari
2. Bezbednost informacionih sistema
3. Vazduhoplovno pravo
4. Terorizam
5. Aerodromi
6. Bezbednost civilnog vazduhoplovstva
7. Vanredne situacije
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
140 časova |
Razred: |
prvi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Vektori |
• Osposobljavanje za izvođenje osnovnih računskih operacija sa vektorima u ravni |
• objasni
šta je vektor i kada su dva vektora jednaka |
• Sabiranje,
oduzimanje vektora i množenje skalarom |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Trigonometrijske funkcije |
• Osposobljavanje za rešavanje pravouglog trougla, kao i za izračunavanje vrednosti osnovnih trigonometrijskih funkcija na trigonometrijskoj kružnici |
• objasni
šta su sinus, kosinus, tangens i kotangens oštrog ugla u pravouglom trouglu,
izračuna ih ako su date stranice (ili se mogu izračunati) i obrnuto,
konstruiše oštar ugao ako je poznata jedna njegova trigonometrijska funkcija |
• Definicije
trigonometrijskih funkcija oštrog ugla u pravouglom trouglu |
|
Logika i skupovi |
• Sticanje znanja o iskazima i obavljanju osnovnih logičkih operacija |
• određuje
istinitosnu vrednost logičke formule |
• Iskazi i
operacije sa njima |
|
Racionalni algebarski izrazi |
• Sticanje znanja o radu sa razlomcima |
• objasni
šta je monom, binon, trinom, polinom, prepozna slične monome, sabira
ih i oduzima |
• Sređivanje,
sabiranje i množenje polinoma |
|
Proporcionalnost i sličnost |
• Sticanje osnovnih znanja iz rešavanja i primena proporcija |
• samostalno
postavlja i rešava proporcije |
• Rešavanje
proporcije |
|
Podudarnost |
• Sticanje osnovnih znanja o mnogouglovima i kružnici uz elementarne konstrukcije |
• konstruiše
i prenosi uglove |
• Osnovne
osobine trougla |
|
Linearne jednačine, nejednačine i funkcija |
• Obnavljanje i dopunjavanje osnovnih znanja o rešavanju jednačina, nejednačina i sistema jednačina |
• rešava linearne
jednačine |
• Rešavanje
linearnih jednačina |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Đorđe Dugošija i Marko Šegrt: Matematika
2. Dr Pavle Miličić: Matematika za gimnazije i stručne škole sa četiri časa
nedeljno
3. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za prvi razred srednje škole
4. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za prvi razred
srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računarstvo i informatika
2. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
3. Fizika
4. Računari
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
140 časova |
Razred: |
drugi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Stepenovanje i korenovanje |
• Sticanje znanja o stepenima i korenima i operacijama sa njima |
• definiše
stepen i operacije sa stepenima |
• Pojam stepena |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Kompleksni brojevi |
• Sticanje osnovnih znanja o kompleksnim brojevima i operacijama sa njima |
• definiše
kompleksan broj u algebarskom obliku i odredi realni i imaginarni deo
kompleksnog broja |
• Algebarski
oblik kompleksnog broja i osnovne operacije |
|
Kvadratna funkcija |
• Sticanje znanja o rešavanju kvadratnih jednačina i nejednačina |
• objasni
šta je diskriminanta i odredi prirodu rešenja kvadratne jednačine |
• Kvadratna
jednačina |
|
Trigonometrijske funkcije |
• Rešavanje trigonometrijskih jednačina i obavljanje elementarnih transformacija trigonometrijskih izraza |
• predstavi
vrednosti trigonometrijskih funkcija na trigonometrijskoj kružnici |
• Trigonometrijska
kružnica |
|
Eksponencijalna i logaritamska funkcija |
• Sticanje znanja o rešavanju jednačina i nejednačina sa eksponencijalnim i logaritamskim izrazima |
• izvede elementarne
transformacije eksponencijalnih izraza |
• Eksponencijalna
funkcija i njen grafik i osobine |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Branimir Šešelja: Matematika za opštu gimnaziju i gimnaziju
društvenog smera i četvorogodišnje stručne škole sa četiri časa nedeljno
2. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za drugi razred srednje škole
3. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za drugi razred
srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računarstvo i informatika
2. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
3. Fizika
4. Računari
5. Elektronski uređaji
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
105 časova |
Razred: |
treći |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Poliedri |
• Obnavljanje i upotpunjavanje znanja o obimu i površini mnogouglova, površini i zapremini poliedara i primena |
• primeni
formule za izračunavanje obima i površine: pravougaonika, kvadrata, paralelograma,
trougla, četvorougla sa normalnim dijagonalama, jednakostraničnog trougla,
trapeza, pravilnog šestougla |
• Površine
ravnih figura |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Obla tela |
• Upotpunjavanje znanja o obimu i površini kruga i delova kruga, površini i zapremini oblih tela i primena |
• napiše i
primeni formule za izračunavanje obima i površine kruga i delova kruga |
• Površina
kruga i delova kruga |
|
Sistemi jednačina |
• Sticanje znanja o rešavanju i diskusiji po parametru sistema linearnih jednačina |
• izračuna
determinantu trećeg reda |
• Determinante
drugog i trećeg reda |
|
Vektori |
• Sistematizacija stečenog znanja o vektorima i primena |
• odredi vektor
položaja tačke u prostoru |
• Osnovne
računske operacije sa koordinatno zadatim vektorima u ravni i prostoru |
|
Nizovi |
• Sticanje osnovnih znanja o nizovima i primena |
• izvodi lakše
dokaze matematičkom indukcijom |
• Matematička
indukcija |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Dušan Georgijević i dr Dušan Obradović: Matematika za
četvorogodišnje stručne škole mašinsku, elektrotehničku, saobraćajnu, građevinsku,
rudarsku, drvoprerađivačku i hemijsku
2. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za treći razred srednje škole
3. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za treći razred
srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računarstvo i informatika
2. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom
3. Fizika
4. Računari
5. Bezbednost informacionih sistema
6. Elektronski uređaji
Naziv predmeta: |
MATEMATIKA |
Godišnji fond: |
96 časova |
Razred: |
četvrti |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Funkcija |
• Sistematizacija znanja o funkcijama datim analitičkim izrazom |
• odredi domen,
kodomen, nule, znak, parnost racionalne funkcije |
• Domen, kodomen,
nule, znak, parnost |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave/ učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni
broj časova po temi |
Izvod funkcije |
• Sticanje znanja o izvodu funkcije i znanja neophodnih za ispitivanje i crtanje grafika jednostavnih funkcija |
• izračuna
izvod ma koje kombinacije elementarnih funkcija primenom pravila za izračunavanje
izvoda |
• Izračunavanje
izvoda funkcije |
|
Kombinatorika |
• Sticanje osnovnih znanja o načinima prebrojavanja skupova i primeni binomnog obrasca |
• razlikuje
varijacije od kombinacija |
• Permutacije,
varijacije, kombinacije |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Dr Endre Pap, dr Ratko Tošić, dr Zagorka Lozanov-Crvenković:
Matematika sa zbirkom zadataka za stručne škole sa tri časa nedeljno
2. Dr Milutin Obradović i dr Dušan Georgijević: Matematika sa zbirkom zadataka
za gimnazije i stručne škole sa četiri časa nedeljno
3. Vene Bogoslavov: Zbirka iz matematike za četvrti razred srednje škole
4. Srđan Ognjanović i Živorad Ivanović: Zbirka iz matematike za četvrti razred
srednje škole
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računari
2. Bezbednost informacionih sistema
3. Elektronski uređaji
Naziv predmeta: |
RAČUNARSTVO I INFORMATIKA |
Godišnji fond: |
105 časova |
Razred: |
prvi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Uvod u informatiku |
• Upoznavanje učenika sa značajem i ulogom informatike u savremenom društvu |
• shvati značaj
i primenu informatike |
• Predmet
izučavanja informatike |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temi |
Računarski sistemi i operativni sistemi |
• Upoznavanje učenika sa osnovnim delovima računarskih sistema i njihovom funkcijom |
• razlikuje
osnovne elemente računarskog sistema i njihovu ulogu |
• Računarski
sistemi i njihovi elementi |
|
Aplikativni softver |
• Osposobljavanje učenika da koriste programe za obradu teksta i korišćenje interneta |
• kreira željeni
tekstualni dokument |
• Program
za obradu teksta |
PREPORUČENA LITERATURA
1. Nikola Klem, Nikola Perin, Nataša Praščević: Informatika
i računarstvo za gimnazije i stručne škole
2. Ron White: Kako rade računari
3. Grupa autora: Excel - korak po korak
4. Grupa autora: Access - korak po korak
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
1. Računari
2. Bezbednost informacionih sistema
3. Elektronski uređaji