Prethodni

8. PRILOG

 

Prilog br. 1

LISTA OSNOVNIH NORMATIVNO-PRAVNIH DOKUMENATA

U periodu nakon 2001. godine, doneti su sledeći relevantni propisi:

1. Strategija reforme državne uprave u Republici Srbiji (novembar 2004);

2. Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja ("Sl. glasnik RS", br. 120/04);

3. Zakon o elektronskom potpisu ("Sl. glasnik RS", br. 135/04);

4. Podzakonska akta za sprovođenje Zakona o elektronskom potpisu ("Sl. glasnik RS", br. 48/05, 82/05 i 116/05);

5. Zakon o registraciji privrednih subjekata ("Sl. glasnik RS", br. 55/04, 61/05);

6. Krivični zakonik ("Sl. glasnik RS", br. 85/05,88/05 i 107/05);

7. Evropska konvencija o sajber kriminalu, Budimpešta, 2005. - potpisana, ali ne i ratifikovana;

8. Uredba o utvrđivanju kućnih brojeva, označavanju zgrada brojevima i označavanju naziva naseljenih mesta, ulica i trgova ("Sl. glasnik RS", br: 110/03, 137/04, 58/06);

9. Zakon o standardizaciji ("Sl. list SRJ", br. 44/05);

10. Zakon o telekomunikacijama ("Sl. glasnik RS", br. 44/03 i 36/06);

11. Zakon o javnom informisanju ("Sl. glasnik RS", br. 43/03 i 61/05);

12. Zakon o radiodifuziji ("Sl. glasnik RS", br. 42/02, 97/04, 76/05, 79/05, 62/06, 85/06);

13. Zakon o oglašavanju ("Sl. glasnik RS", br. 79/05);

14. Zakon o ličnoj karti ("Sl. glasnik RS", br. 62/06);

15. Odluka o Strategiji reforme i razvoja pokrajinske uprave ("Sl. list APV", br. 14/06);

16. Strategija razvoja informacionog društva u Republici Srbiji ("Sl. glasnik RS", br. 87/06).

Najznačajniji zakoni koji se oslanjaju na aktuelan stepen razvoja IKT, a usklađeni su sa zakonodavstvom EU su:

- Zakon o registraciji privrednih subjekata ("Sl. glasnik RS", br. 55/04) - uspostavljanje jednostavnog, modernizovanog i integrisanog sistema registracije;

- Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja ("Sl. glasnik RS", br 120/04) - uređuje prava na pristup inform. od javnog značaja kojima raspolažu organi javne vlasti, radi ostvarenja i zaštite interesa javnosti da zna i ostvarenja slobodnog demokratskog poretka i otvorenog društva;

- Zakon o elektronskom potpisu ("Sl. glasnik RS", br 135/04) - uređuje upotrebu elektronskog potpisa u pravnim poslovima i drugim pravnim radnjama, kao i prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa elektronskim sertifikatima i dr.

Prilog br. 2

POSLOVNI PROCESI

Prilog br. 3

ORGANIZACIONA STRUKTURA POKRAJINSKIH ORGANA

Prilog br. 4

MESTO IKT SEKTORA U ORGANIZACIONOJ STRUKTURI

Prilog br. 5

IKT MREŽNA INFRASTRUKTURA

Prilog br. 6

PREGLED PROJEKATA

OSNOVNI PROJEKTI (ZAVRŠENI)

Naziv projekta

1. Politika i standardi za korišćenje IKT u pokrajinskim i opštinskim institucijama AP Vojvodine

Datum završetka

08. 2006. godine

Izvršilac

Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad

Opis projekta

U projektu, koji je realizovan u 2006. godini, razmatrani su elementi za izradu strateškog dokumenta kojim se definišu politika i standardi za korišćenje IKT u pokrajinskim i opštinskim organima uprave u AP Vojvodini. U prvom delu projekta dat je kratak osvrt na informaciono društvo i društvo bazirano na znanju kao tekućoj fazi razvoja ljudskog društva. Posebno su razmotrene mogućnosti, rizici i načini primene IKT. Detaljan prikaz politike i aktivnosti koje se u zemljama EU sprovode s ciljem izgradnje informacionog društva dat je u drugom delu. Prikaz obuhvata sledeće aspekte razvoja informacionog društva i posebno eUprave: istoriju razvoja informacionog društva; zakonski okvir; stepen razvoja; elektronske javne servise; delegiranje nadležnosti i raspoloživu infrastrukturu. Analiza stanja eUprave u Republici Srbiji i AP Vojvodini data je u trećem delu. Analiza je izvršena po ugledu na metodologiju koja se primenjuje u zemljama EU. Četvrti deo daje osnove za strategiju razvoja eUprave u AP Vojvodini. Predložene su nadležnosti AP Vojvodine i lokalne samouprave za sve aspekte eUprave. Takođe, razmatrana je i organizacija ovih nadležnosti na nivou AP Vojvodine.

Cena

391.880 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

osam meseci

 

Naziv projekta

2. Specifikacija informacionih zahteva intranet sistema Skupštine i Izvršnog veća AP Vojvodine

Datum završetka

06. 2006. godine

Izvršilac

Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

Opis projekta

U projektu je razmatrana informatizacija intranet sistema Izvršnog veća i Skupštine na bazi upravljanja elektronskim dokumentima. Upravljanjem je obuhvaćeno formiranje dokumenata u elektronskoj formi, njihovo praćenje, razmena, pretraživanje i arhiviranje. U prvom delu dat je prikaz postojećeg stanja sistema za upravljanje dokumentima u Skupštini i Izvršnom veću i metodologija projektovanja informacionih zahteva intranet sistema pokrajinskih organa. Prikaz najvažnijih karakteristika sistema za upravljanje dokumentima dat je u drugom delu. Na osnovu tog prikaza izvršeno je ocenjivanje kvaliteta pojedinih softverskih platformi za upravljanje dokumentima, kao i analiza potrebnih karakteristika ovih platformi za rad u intranet sistemu Izvršnog veća. Treći deo sadrži prikaz reprezentativnih iskustava u uvođenju sistema za upravljanje dokumentima u organe državne uprave, na primeru Austrije i Nemačke. Četvrti deo daje pregled karakteristika trenutno dostupnih sistema za upravljanje dokumentima, kako komercijalnih tako i Open Source sistema. U petom delu prikazane su najvažnije karakteristike infrastrukture intranet sistema Izvršnog veća, koja se sastoji od računarske mreže, arhitekture softverskih aplikacija i sistema za upravljanje dokumentima. U šestom delu data je formalna specifikacija modela jednog segmenta sistema za upravljanje dokumentima, posvećenog pripremi i održavanju sednica Izvršnog veća. Specifikacija je data jezikom UML.

Cena

899.759 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

šest meseci

 

Naziv projekta

3. Softverska arhitektura za eVojvodinu za program eVojvodine

Datum završetka

08. 2006. godine

Izvršilac

Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

Opis projekta

U projektu je razmatrana neophodna softverska arhitektura za uvođenje sistema eUprave na teritoriji AP Vojvodine. U prvom delu dat je prikaz osnovne arhitekture softverskih sistema za podršku eUpravi, kratak pregled postojećeg stanja infrastrukture u Skupštini i Izvršnom veću, republičkim organima i lokalnim samoupravama, kao i predlog postupka analize zahteva. U drugom delu izvršena je detaljna analiza sledećih softverskih komponenti: operativni sistemi i aplikacije na radnim stanicama; serverski operativni sistemi; sistemi za upravljanje bazama podataka; razvojne platforme; aplikacioni serveri i sistemi za upravljanje sadržajima (CMS). Kao poseban odeljak dat je pregled istraživanja EU koje se odnosi na korišćenja Open Source softvera. Treći deo sadrži završne analize na osnovu prethodno iznesenih podataka, kao i predlog za izbor određenih vrsta softvera u svakoj od posmatranih grupa.

Cena

1.095.358 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

osam meseci

 

Naziv projekta

4. Specifikacija informacionih zahteva javnih servisa sistema eVojvodine

Datum završetka

08. 2006. godine

Izvršilac

Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

Opis projekta

U projektu je izvršena detaljna analiza sistema elektronskih javnih servisa i metodologije njihovog uvođenja. Dat je pregled sistema elektronskih javnih servisa za građane i privredne subjekte i metodologije njihovog uvođenja, posebno u zemljama EU. Date su preporuke za implementaciju sistema elektronskih javnih servisa eVojvodine. U prvom delu je dat pregled uvođenja sistema elektronskih javnih servisa u svetu. Pregled je podeljen u dve celine: pregled uvođenja javnih servisa u zemljama EU i izabranim zemljama izvan EU. Na osnovu datog pregleda izdvojene su grupe javnih servisa u odnosu na preporuke koje su usvojile zemlje EU. Na kraju su date preporuke za implementaciju sistema javnih servisa eVojvodine. U drugom delu dat je prikaz postojećeg stanja sistema javnih servisa u AP Vojvodini. Takođe su i predstavljeni: arhitektura sistema javnih servisa, struktura javnog servisa kao i tehnike i alati za isporuku odnosno prikaz sadržaja. U zaključnim razmatranjima date su i obrazložene preporuke i načini implementacije sistema javnih servisa AP Vojvodini. Treći deo sadrži specifikaciju i model jednog studijskog primera javnog servisa.

Cena

352.080 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

osam meseci

 

Naziv projekta

5. Računarsko-komunikaciona infrastruktura eVojvodine

Datum završetka

03. 2006. godine

Izvršilac

Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

Opis projekta

U okviru projekta eVojvodina, realizovan je projekat izgradnje savremene lokalne računarske mreže u objektima Skupštine i Izvršnog veća i definisan model povezivanja dislociranih objekata pokrajinskih organa uprave, kao i organa lokalne samouprave i drugih korisnika. Ovim projektom je predviđena realizacija jedinstvene fizičke komunikacione infrastrukture koju će da koriste sve organizacija koje su smeštene u objektima Izvršnog veća i Skupštine. Projektom je predviđeno kreiranje privatnih mrežnih infrastruktura organizacije-korisnika na logičkom nivou. Za implementaciju logičke arhitekture mrežne infrastrukture Izvršnog veća i Skupštine koristi se tehnologija virtuelnih lokalnih računarskih mreža (VLAN) u kombinaciji sa hijerarhijskim privatnim IP adresiranjem. Projektom su predviđena i realizacija dva dodatna modula: Modul za vezu sa Internetom i javnom telefonskom mrežom; Modul za vezu sa dislociranim delovima organizacija - korisnika.

Cena

750.120 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

četiri meseca

 

Naziv projekta

6. Bazni projekat mreže pokrajinskih organa uprave

Datum završetka

09. 2006. godine

Izvršilac

Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

Opis projekta

Urađen je projekat osnovnog koncepta računarske mreže koja bi omogućila mrežnu podršku za distribuirani informacioni sistem pokrajinskih institucija uprave AP Vojvodine. Projektom je predviđena realizacija privatne računarske mreže sistema koja obuhvata sve organizaciono-tehnološke celine, kao i njeno adekvatno povezivanje na javne mreže u zemlji i svetu.
Projektom su definisani sledeći elementi računarske mreže:
a. Funkcije i servisi koje treba da podrži računarska mreža.
b. Logička arhitektura računarske mreže.
c. Fizička arhitektura računarske mreže:
I. Način povezivanja unutar pojedinačne institucije.
II. Hijerarhija povezivanja.
III. Specifikacija komunikacionih čvorišta.
d. Specifikacija karakteristika sistemskog i komunikacionog softvera.
e. Način uključivanja u javne mreže sa posebnim naglaskom na način uključivanja u Internet.
f. Zaštita od neautorizovanog pristupa.
g. Nadgledanje i upravljanje radom računarske mreže.

Cena

Uračunata u ranije projekte (uračunat PDV)

Trajanje

10 meseci

REALIZACIJA OSNOVNIH PROJEKATA

Naziv projekta

7. Izgradnja računarsko-komunikacione infrastrukture eVojvodine

Datum završetka

01.2007. godine

Izvršilac

SAGA D.O.O., Beograd

Opis projekta

Realizacija izgradnje lokalne računarske mreže objekata Skupštine i Izvršnog veća je započeta u septembru 2006. godine, a završena početkom 2007. godine. Računarska mreža se sastoji iz aktivne mrežne opreme, pasivne opreme i dodatne opreme. Aktivna mrežna oprema se sastoji iz layer 2 i layer 3 switch-eva, pristupnog servera, firewall-a, uređaja za ostvarivanje bežičnih komunikacionih puteva i uređaja za neprekidno napajanje (ukupno 83 uređaja aktivne opreme, 21 uređaj za neprekidno napajanje aktivne opreme i rezervni delovi). Pasivna mrežna oprema se sastoji iz bakarnih kablova kategorije 6 po TIA/EIA standardu (ukupno oko 120 kilometra bakarnih kablova), optičkih kablova sa minimumom 8 multimodnih vlakana 50/125 m, bakarnih konektora kategorije 6 po TIA/EIA standardu, optičkih SC konektora, korisničkih utičnica RJ45 po TIA/EIA standardu, priključnih kutija, bakarnih i optičkih patch panel-a, patch kablova i 17 telekomunikacionih ormana. Dodatna oprema se sastoji iz kanalnica, strujnih panela, elektro-izolacionih cevi, strujnih kablova, šuko utičnica, kablova za uzemljenje i gips ploča. Realizacija lokalne računarske mreže obuhvatila je sve neophodne radove, završna testiranja, obuku i konačnu primopredaju. Kvalitet komponenti i materijala korišćenih u proizvodnji, kao i kvalitet tehničkog izvođenja u skladu su sa najvišim tehničkim standardima.
Računarska mreža je projektovana da zadovolji sledeće zahteve:

• Funkcionalnost;
• Neometan protok podataka;
• Otpornost na otkaze kritičnih segmenata mreže;
• Funkcionalnu autonomnost logičkih celina mreže u uslovima otkaza;
• Mogućnost jednostavne promene fizičke konfiguracije mreže;
• Neometano logičko (re)konfigurisanje mreže;
• Mogućnost razmene multimedijalnih sadržaja u intranet i Internet okruženju;
• Dostupnost mrežnih servisa u slučaju pokušaja narušavanja osnovne funkcionalnosti bilo kog dela mreže;
• Pouzdanost;
• Skalabilnost - računarska mreža mora imati mogućnost lake nadogradnje u skladu sa potrebama korisnika.

Računarska mreža će obezbediti jedinstvenu infrastrukturu za prenos podataka u objektima Izvršnog veća i Skupštine, koji bi omogućio mrežnu podršku za distribuirani informacioni sistem za sve organizacione delove pokrajinskih organa locirane u objektima Izvršnog veća i Skupštine.
Računarska mreža će obezbediti logičko grupisanje korisnika mreže na osnovu organizaciono-tehnoloških zahteva, nezavisno od njihovog fizičkog rasporeda u objektu, kao i da bude u skladu sa savremenim trendovima u oblasti računarskih mreža i informacionih tehnologija i da sledi važeće i sagledive buduće standarde u oblasti komunikacionih i hardversko-softverskih rešenja.
Realizacija je u skladu sa projektom računarske mreže Izvršnog veća i Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Za projekat je dobijeno mišljenje o tehničkoj dokumentaciji i prilogu zaštite na radu, kao i izveštaj o izvršenoj tehničkoj kontroli projektne dokumentacije. Izvršena je prijava radova gradskoj upravi za urbanizam i stambene poslove grada Novog Sada, formiran je tim za stručni nadzor, određen je vođa projekta i ispoštovani su ostali zahtevi prema zakonu o planiranju i izgradnji.

Cena

39.582.274 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

Tri meseca i 15 dana

 

Naziv projekta

8. Uvođenje bibliotečkog softverskog sistema BISIS u biblioteku Izvršnog veća AP Vojvodine

Datum završetka

12. 2006. godine

Izvršilac

Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad

Opis projekta

Realizacija projekta započeta je u septembru 2006. godine. Izvršena je instalacija softverskog sistema BISIS ver.3.1 (katalogizacija monografskih i serijskih publikacija, doktorskih disertacija i članaka; pretraživanje zapisa preko Interneta; nabavka-porudžbina). Takođe je izvršen prepis postojećih bibliografskih zapisa u UNIMARC format sistema BISIS i formirana jedinstvena baza bibliografskih zapisa u sistemu BISIS. Izvršena je obuka bibliotekara za korišćenje aplikacija za obradu bibliografske građe. Rezultat ovog projekta je uvođenje u eksploataciju softverskog sistema BISIS ver.3.1 u biblioteku Izvršnog veća čime je obezbeđena kompletna softverska podrška za poslovanje biblioteke.

Cena

493.000 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

četiri meseca

 

Naziv projekta

9. Izrada i uvođenje aplikacije za praćenje sednica Izvršnog veća AP Vojvodine

Datum završetka

04. 2007. godine

Izvršilac

PROZONE d.o.o. Novi Sad

Opis projekta

Na osnovu projekta "Intranet sistem za Skupštinu i Izvršno veće AP Vojvodine", pripremljena je tehnička dokumentacija za izradu i uvođenje aplikacije za praćenje sednica Izvršnog veća. Aplikacija obezbeđuje formiranje dokumenata u elektronskoj formi, njihovo praćenje, razmenu, pretraživanje i arhiviranje. Osnovni zadatak aplikacije je predaja, prijem i obrada dokumenata koji predstavljaju osnovu za sednice Izvršnog veća. Dokumenti se centralizovano smeštaju u elektronskoj formi.
Sistem obezbeđuje definisanje tipova poslovnih procesa kao i kontrolu izvršavanja procesa određenog tipa.
Aplikacija je realizovana u klijent/server arhitekturi. Serverski deo je multiplatformski (mogućnost izvršavanja na Windows i Unix baziranim operativnim sistemima).
Klijentski deo je realizovan tako da se kao klijent koristi standardni web čitač. Serverska i klijentska strana aplikacije su zasnovane na open source tehnologijama. Aplikacioni server koji je odabran je open source i ne zahteva dodatno licenciranje. Ponuđač je dostavio izvorni kod.
Aplikacija je nezavisna od baze podataka, odnosno moguća je instalacija aplikacije na različitim sistemima za upravljanje bazama podataka (SUBP) bez izmene izvornog koda aplikacije.
Aplikacija podržava rad sa sledećim SUBP: PostgreSQL, MySQL, Microsoft SQL Server i Oracle. U početnoj fazi sistem radi na Microsoft SQL Server bazi podataka. Aplikacija podržava interoperabilnost sa drugim platformama putem otvorenih standarda.
Korisnički interfejs aplikacije podržava višejezičnost - mogućnost izbora jezika na kome će se prikazivati sve poruke korisniku bez potrebe za izmenom izvornog ili izvršnog koda. Aplikacija omogućava menije i poruke i na ostalim jezicima koji su u službenoj upotrebi u radu organa Autonomne Pokrajine Vojvodine (član 6. Statuta APV).
Za osnovne tipove dokumenata (ASCII tekst, HTML, XML, Adobe PDF, i Microsoft Word, Excel i Po-werPoint u verzijama 97-2003, RTF) obezbeđena je mogućnost rastavljanja dokumenta na reči, memorisanje sadržaja dokumenta i pretraživanje po sadržaju, po osnovnim osobinama dokumenata, po dodatnim obeležjima, ključnim rečima i slično u trenutno aktivnoj verziji dokumenta.
Omogućeno je pretraživanje dokumenata po atributima dokumenata, tipovima, atributima tipova dokumenata. Omogućeno je elektronsko praćenje sednice Izvršnog veća uz mogućnost aktivnog učešća članova Izvršnog veća u formiranju konačnog zapisnika sa sednice Izvršnog veća. Omogućeno je unošenje ličnih beležaka putem veb-interfejsa za sve učesnike sednice Izvršnog veća i mogućnost pregleda sadržaja tih beležaka od strane ostalih učesnika. Beleške se mogu iskoristiti za formiranje teksta zaključaka.
U toku je dopuna aplikacije sa modulom za glasanje po svakoj tački dnevnog reda sednice Izvršnog veća. Koristi se komunikaciona infrastruktura lokalne računarske mreže Izvršnog veća i Skupštine.

Cena

4.784.900 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

tri meseca

 

Naziv projekta

10. Izrada i uvođenje Portala sistema javnih servisa Autonomne Pokrajine Vojvodine

Datum završetka

04. 2007. godine

Izvršilac

PROZONE d.o.o. Novi Sad

Opis projekta

Na osnovu projekta "Specifikacija informacionih zahteva javnih servisa sistema eVojvodina", pripremljena je tehnička dokumentacija za izradu i uvođenje Portala sistema javnih servisa Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Portal sistema javnih servisa predstavlja "ulazna vrata" u virtualni prostor informacija, odnosno servisa koji su građanima i privrednim subjektima dostupni, a obezbeđuje ih administracija. Osnovni zadatak Portala je obezbeđenje jedinstvene pristupne tačke za sve javne servise koji se realizuju u sistemu javnih servisa AP Vojvodine. Ovim se velik broj javnih servisa, koji trenutno postoje ili će se tek izgraditi, integriše u jednu celinu.
Ciljevi ovog projekta su razvoj i implementacija neophodnih modula koji zajednički predstavljaju Portal sistema javnih servisa. Moduli koji su implementirani su:
- spoljna pristupna tačka (deo preko kojeg sistemu pristupaju građani i privredni subjekti);
- unutrašnja pristupna tačka (deo preko kojeg sistemu pristupaju službenici državne administracije);
- modul za definisanje korisničkih uloga i dodeljivanja prava pristupa;
- modul za održavanje sadržaja;
- server za indeksiranje i skladištenje sadržaja;
- modul za kontrolu pristupa sadržajima;
- modul za podršku višejezičnosti;
- izrada registra javnih servisa;
Portal je realizovan u klijent/server arhitekturi. Klijentski deo može da koristi najrasprostranjenije veb-klijente (Internet Explorer i Mozilla) i ne zahteva nikakvu dodatnu instalaciju na klijentskoj strani. Serverski deo može da se izvršava na Windows i Unix-baziranim operativnim sistemima.
Serverska i klijentska strana su zasnovane na Open Source tehnologijama.
Sistem za rukovanje relacionim bazama podataka je ANSI SQL kompatibilan i može da se izvršava na Windows i Unix baziranim operativnim sistemima.
Razvojna platforma je izabrana tako da podržava prethodno navedene zahteve kao što su: mogućnost izvršavanja na Windows i Unix baziranim operativnim sistemima. Veza sa sistemom za rukovanje relacionim podacima je ugrađena u razvojnu platformu i pri tom omogućuje standardan način pristupanja različitim sistemima za upravljanje relacionim podacima (Oracle, MS SQL, PostgreSQL, MaxDB).
Portalu pristupaju tri kategorije korisnika: građani, privredni subjekti i službenici.
Prve dve kategorije sistemu pristupaju preko spoljne pristupne tačke, a treća kategorija pristupa preko unutrašnje pristupne tačke.
Spoljna pristupna tačka predstavlja ulazna vrata za građane i privredne subjekte. Preko ove tačke korisnici mogu da obavljaju pregled sadržaja Portala i pretraživanje indeksiranih sadržaja.
Sadržaj Portala organizovan je u hijerarhijski uređene kategorije (servisi za građane i servisi za privredne subjekte).
Pretraživanje se vrši nad sadržajima koji se nalaze direktno na Portalu i nad sadržajima dostupnim u okviru web sajtova registrovanih javnih servisa.
Unutrašnja pristupna tačka predstavlja ulazna vrata za službenike državne administracije. Pristup ovoj tački moguć je samo registrovanim korisnicima putem HTTPS protokola. Unutar grupe unutrašnjih korisnika je izvršena podela na: administratora sistema, odgovorno lice za publikovanje sadržaja i službenika. Administrator ima mogućnost registrovanja novih korisnika svih nivoa, uređivanja njihovih osnovnih podataka kao i dodeljivanje prava pristupa određenim funkcijama. Odgovorno lice za publikovanje sadržaja ima mogućnost registracije novih javnih servisa, uređivanje ključnih reči potrebnih za indeksiranje, privremeno isključivanje registrovanih javnih servisa sa Portala i publikovanje sadržaja direktno objavljenih na Portalu koje pripremaju službenici. Ovim pristupom se odgovornosti hijerarhijski prenose na lica koja su zadužena za pojedinačne javne servise. Službenik ima mogućnost pripreme sadržaja koji će se objavljivati direktno na Portalu, međutim nema pravo publikovanja sadržaja.
Projektovano je maksimalno opterećenje Portala:
- 1000 istovremenih pristupa sa pristupne spoljne pristupne tačke;
- 100 istovremenih pristupa sa unutrašnje pristupne tačke;
- 500 registrovanih javnih servisa u okviru intraneta Portala;
- 50 GB indeksiranih sadržaja.

Cena

4.537.100 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

tri meseca

 

Naziv projekta

11. Nabavka i instalacija serverske računarske opreme

Datum završetka

12. 2006. godine

Izvršilac

Informatika, Beograd

Opis projekta

Nabavljeno je šest "Brand name" servera za postavljanje svih neophodnih servisa za lokalnu računarsku mrežu sa tape-storage uređajem sa šanžerom od osam kaseta po 400/800 GB, KVM svičem i UPS uređajima za napajanje.
Serveri su dvoprocesorski sa SAS diskovima, RAID kontrolerima, i redudantnim napajanjem i mrežnim karticama.

Cena

2.450.992 dinara (uračunat PDV)

Trajanje isporuke

dva meseca

 

Naziv projekta

12. Opremanje sale Izvršnog veća prenosnim računarima

Datum završetka

12.2006. godine

Izvršilac

Informatika, Beograd

Opis projekta

Sala Izvršnog veća je opremljena sa 22 "Brand name" prenosna računara. Ovi računari će se koristiti za on-lajn (on line) praćenje sednica Izvršnog veća. Na računarima su postavljeni CA i radius sertifikati jer se koristi wireless pristup lokalnoj računarskoj mreži. Postavljen webmail za članove Izvršnog veća.

Cena

2.442.600 dinara za 30 prenosnih računara (uračunat PDV)

Trajanje isporuke

dva meseca

 

Naziv projekta

13. Servisi

Datum završetka

01. 2007. godine

Izvršilac

PIV, INDOK, Novi Sad

Opis projekta

Pripremljen interni projekat, a nakon toga realizovani servisi za postizanje pune funkcionalnosti lokalne računarske mreže.
Omogućeno: udaljen pristup od kuće lokalnoj računarskoj mreži; stalan pristup Internetu za svakog korisnika; aktivni domeni na dva servera za rad u mrežnom okruženju; PROXY server kroz koji prolazi kompletan web saobraćaj; DHCP server radi dinamičkog dodeljivanja IP adresa računarima u mreži; WSUS sistem kojim se omogućava automatski sigurnosni apdejt (update) operativnog sistema i ostalog softvera na svim računarima u mreži; antivirusna zaštita od spama licenciranim antivirusnim softverom sa automatskom centralizovanom instalacijom novih antivirusnih definicija i zakazanim skeniranjem; udaljena dijagnostika uređaja za neprekidno napajanje; Web hosting za potrebe web prezentacija pokrajinskih organa, sa podignutim IIS6 (Internet Information Server) sa podrškom za PHP 5 i MySQL 5 bazu; FTP server kao mogućnost dodatnog servisa za web prezentacije, s tim da je na njemu instaliran i portal eVojvodina.

Cena

Bez troškova (0 dinara)

Trajanje

jedan mesec

 

Naziv projekta

14. Nabavka softvera CISCOWORKS Lan Management Solution i opreme za nadgledanje lokalne računarske mreže Skupštine i Izvršnog veća APV

Datum završetka

01.2007. godine

Izvršilac

SAGA, Beograd

Opis projekta

Softver za upravljanje CISCOWORKS LAN MANAGEMENT SOLUTION omogućava upravljanje i konfiguraciju celokupne aktivne opreme koja je nabavljena u prvoj i drugoj fazi realizacije lokalne računarske mreže Izvršnog veća i Skupštine.
Postojeća aktivna oprema koja treba da se upravlja traženim softverom je sledeća:
- centralni svič CISCO WS 506 - 1 kom;
- ruter Internet modula CISCO 2811 - 1 kom;
- pristupni server CISCO AS 5350 - 1 kom;
- firewall redudantni CISCO ASA 5520 - 1 kom;
- svič Internet modula CISCO 2960 24 10/100/1000 4 T/SFP - 1 kom;
- propusni svič CISCO 2960 24 10/100 + 2 1000 BT - 17 kom;
- propusni svič CISCO 2960 48 10/100 + 2 1000 BT - 44 kom;
- uređaj za ostvarivanje bežičnih komunikacionih puteva CISCO 1240 - 7 kom za:

  - udaljenu administraciju aktivne opreme;
- prikupljanje i memorisanje svih informacija o radu aktivne opreme;
- pregled izveštaja o radu aktivne opreme;
- automatsko generisanje poruka putem elektronske pošte administratorima sistema u slučaju pojave alarma;
- zaštićen pristup aktivnoj opremi putem naloga i lozinki;
- nabavljen "Brand name" server za instalaciju softvera i jedan prenosni računar za podešavanje aktivne opreme.

Cena

991.134 dinara (uračunat PDV)

Trajanje

dva meseca