Prethodni

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Uvođenje Omladinskog preduzetništva u školski plan i program kao izbornog predmeta. Dinamičniji privredni ambijent, povećan broj novoregistrovanih radnji i povećane mogućnosti zapošljavanja.

Zadatak (projekat)

Podignut nivo svesti i znanja kod mlađe populacije o preduzetništvu i mogućnostima samozapošljavanja
Usvojena znanja iz oblasti vođenja sopstvenog biznisa.
Povećan procenat mladih ljudi koji se po završetku stručnog školovanja odlučuju na samozapošljavanje
OMLADINSKO PREDUZETNIŠTVO

Opis

Program Omladinskog preduzetništva se trenutno sprovodi u tri srednje stručne škole u Kragujevcu i obuhvata preko 50 učenika, raspoređenih u 11 učeničkih preduzeća. Trenutno je finansiran od norveške vlade. Ovaj projekat će obezbediti održanje i proširenje Programa, tako što će mu se pridružiti sve stručne škole u gradu. Učenici formiraju sopstvena "virtuelna" preduzeća i, pod vođstvom obučenih nastavnika, upravljaju svojim preduzećima kroz sve faze životnog veka preduzeća. Kroz ovaj Program dobijaju informacije o razvoju biznis ideje, biznis planiranju, pravnim aspektima biznisa, menadžment, marketingu, kontroli kvaliteta, itd... Životni ciklus ovih preduzeća traje jednu kalendarsku godinu, i poslednja aktivnost je likvidacija učeničkih preduzeća. Svake godine se održava jedan sajam na kojem učenici koji su polaznici programa predstavljaju svoje radove. Poseban segment Programa je saradnja sa preduzetničkim sektorom, koji ima ulogu potpore u finansijskom i savetodavnom pogledu, a doprinosi ciljevima Programa kroz Savet preduzetnika

Rezultati Projekta

- Preduzetništvo uvedeno kao izborni predmet u završnim razredima sedam srednjih stručnih škola u Kragujevcu

- U svakoj školi je osnovano minimalno dva odeljenja sa minimalno 5 učenika (14 preduzeća i 70 učenika)

- Sva učenička preduzeća su prošla kroz obuku iz preduzetništva, predala svoj biznis plan, predstavila svoje proizvode i usluge na sajmu koji se održava na kraju školske godine

- Formiran fond za mikro-kreditiranje polaznika Programa koji odluče da posle završene škole registruju sopstveni biznis

Ekonomski benefit (predvideti br radnih mesta, investicije, PJP, koji će se stvoriti zahvaljujući implementaciji ovog programa)

Br. radnih mesta

• Neposredno će biti angažovano 7 nastavnika
• U periodu od 5 godina po završetku školovanja 25 % učenika se samozaposlilo
• U periodu od 10 godina po završetku školovanja 50 % učenika se samozaposlilo

Količina investicija

/

 

PJP

Da

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja

Srđan Mladenović

Partneri u saradnji

Skupština grada
Odeljenje Ministarstva prosvete
Srednje Škole

 

• Budžet (total)

50.000 Eura

• Finansiranje

Skupština Grada Kragujevca

Vlada Norveške

Donatori

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Uvođenje Studentskog preduzetništva u plan i program Mašinskog i Medicinskog fakulteta kao izbornog predmeta. Dinamičniji privredni ambijent, povećan broj novoregistrovanih radnji i povećane mogućnosti zapošljavanja.

Zadatak
(projekat)

Podignut nivo svesti i znanja kod akademske populacije o preduzetništvu i mogućnostima samozapošljavanja
Usvojena znanja iz oblasti vođenja sopstvenog biznisa.
Povećan procenat mladih ljudi koji se po završetku fakulteta odlučuju na samozapošljavanje
STUDENTSKO PREDUZETNIŠTVO

Opis

Program Studentskog preduzetništva se nastavlja na Program Omladinskog preduzetništva, koji je trenutno finansiran od norveške vlade. Ovaj projekat će obezbediti formulisanje i proširenje Programa i na Univerzitet. Studenti formiraju sopstvena "virtuelna" preduzeća i, pod vođstvom obučenih mentora, upravljaju svojim preduzećima kroz sve faze životnog veka preduzeća. Kroz ovaj Program dobijaju informacije o razvoju biznis ideje, biznis planiranju, pravnim aspektima biznisa, menadžment, marketingu, kontroli kvaliteta, itd... Životni ciklus ovih preduzeća traje jednu kalendarsku godine, i poslednja aktivnost je likvidacija studentskih preduzeća. Svake godine se održava sajam na kojem studenti koji su polaznici programa predstavljaju svoje radove. Poseban segment Programa je saradnja sa preduzetničkim sektorom, koji ima ulogu potpore u finansijskom i savetodavnom pogledu, a doprinosi ciljevima Programa kroz Savet preduzetnika. Kroz projekat će biti osnovan fond iz kojeg će se studentima koji po završetku školovanja žele da se samozaposle biti dodeljivani grantovi.

Rezultati
Projekta

- Preduzetništvo uvedeno kao izborni predmet na Mašinskom i Medicinskom fakultetu u Kragujevcu
- na svakom fakultetu je studentima ponuđen kurs iz Preduzetništva, i osnovana minimalno po četiri preduzeća po pet studenata (osam preduzeća i 40 studenata)
- Sva studentska preduzeća su prošla kroz obuku iz preduzetništva, predala svoj biznis plan, predstavila svoje proizvode i usluge na sajmu koji se održava na kraju godine
- Formiran fond za mikro-kreditiranje polaznika Programa koji odluče da posle završenog fakulteta registruju sopstveni biznis

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

• Neposredno će biti angažovano 2 nastavnika
• U periodu od 5 godina po završetku školovanja 25 % studenata se samozaposlilo
• U periodu od 10 godina po završetku školovanja 50 % studenata se samozaposlilo

 

Količina investicija

/

 

PJP

Da

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja

Srđan Mladenović

Partneri u saradnji

Skupština grada
Ministarstvo prosvete
Mašinski fakultet
Medicinski fakultet

 

Budžet (total)

30.000 Eura

Finansiranje

Skupština Grada Kragujevca

Vlada Norveške

Donatori

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Opšti cilj: Stvaranje promotivnog poslovnog ambijenta za proizvođače cveća na teritoriji Centralne Srbije

Specifični cilj: Podrška formiranju centralizovanog mesta razmene poljoprivrednih proizvoda (cveća) u Kragujevcu.

Zadatak
(projekat)

Osnivanje berze cveća

Opis

Analizom uslova poslovanja na široj teritoriji grada Kragujevca došlo se do zaključka da postoji značajna koncentracija proizvođača cveća (intenzivno gajenje u plastenicima). Sprovedeno istraživanje upućuje na zaključak da se preko 80% proizvodnje plasira na tržištu izvan Kragujevca i to na berzi cveća kraj Beograda. Imajući u vidu da ovakav vid poljoprivredne proizvodnje predstavlja proizvodnju sa visokim stepenom dodatne vrednosti koja se plasira na nezasićenom tržištu, kao i da postoji veliki broj proizvođača cveća na teritoriji Centralne Srbije, jasno se nameće potreba formiranja centralizovanog mesta razmene dobara. Naravno da razmena dobara podrazumeva dve strane, tako da će formiranje berze cveća na teritoriji grada Kragujevca omogućiti kupcima cveća pojeftinjenje troškova nabavke ovog dobra a proizvođačima cveća pojeftinjenje troškova distribucije. Sama berza cveća podrazumeva:
• postojanje opredeljenog prostora za njeno formiranje
• izgradnju pokrivenog dela prostora berze
• izgradnju komore za čuvanje cveća u atmosferski kontrolisanim uslovima
Komora će omogućiti čuvanje cveća osetljivog na promenu atmosferskih prilika, kao i sezonskog cveća. Na taj način će se omogućiti podizanje kako konkurentnosti samih proizvođača tako i berze u celini, jer će smanjiti troškove rastura proizvođača a kupcima omogućiti kupovinu cveća van sezona.
Jedan od mogućih pravnih oblika berze cveća je njeno funkcionisanje u okviru konzorcijuma klastera cvećara koji će biti formiran u 2006. godini. Predviđeno je da berza cveća bude otvorena za proizvođače koji će nuditi svoje proizvode svakog petka u nedelji u periodu od 6 do 12 časova. Učesnici na berzi će biti registrovani proizvođači cveća koji će mesto na berzi dobiti selekcijom putem javnog poziva koji će definisati kriterijume za ulazak na berzu. Proizvodi koji se budu nalazili u komori biće dostupni kupcima svakog radnog dana od 8-14 časova i osoblje berze će ih prodavati u svoje ime i za tuđ račun.

Rezultati
Projekta

- opredeljen namenski prostor
- izgradnja nadkrivenog prostora
- izgradnja komore za čuvanje cveća u atmosferski kontrolisanim uslovima
- 5 novozaposlenih

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

5 zaposlenih

Količina investicija

60.000,00 evra

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja

Jasminka Lukovic Jagličić

Partneri u saradnji

Skupština grada Kragujevac

 

Budžet (total)

90.000,00 evra

Finansiranje

Skupština Grada Kragujevac

Donatori

Regionalna agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Opšti cilj: Stvaranje povoljnog poslovnog ambijenta za formiranje novih MSPP i privlačenje stranih investicija

Specifični cilj: Podrška stvaranju institucionalnih formi radi skraćivanja administrativnih procedura u cilju dobijanja dozvola radi formiranja novih MSPP i privlačenja investicija

Zadatak
(projekat)

Osnivanje jedinstvenog šaltera u lokalnoj samoupravi

Opis

Jedan od prioriteta u Integrativnom planu socioekonomskog razvoja Šumadije i Pomoravlja je razvoj malih i srednjih preduzeća i privlačenje stranih investicija. Stvaranje povoljnog poslovnog ambijenta radi formiranja novih radnih i industrijskih zona i kompleksa, kao i funkcionisanja već postojećih i izgradnje manjih poslovnih objekata za MSP sektor jedan je od preduslova za razvoj privrede grada.
U dosadašnjoj praksi pokazalo se da je jedna od prvih prepreka za preduzetnike komplikovana administrativna procedura za izgradnju investicionih objekata i da je neophodno ubrzati i pojednostaviti ovaj proces.
Vlada Srbije prenela je znatan deo ovlašćenja na lokalne samouprave i priprema nove propise kojima se predviđa otvaranje ovakvih kancelarija čiji je osnovni cilj ubrzavanje procedura prilikom započinjanja biznisa na konkretnim lokacijama.
U izradi je GIS grada Kragujevca koji će omogućiti bržu razmenu podataka između postojećih službi u okviru gradske uprave i javnih preduzeća što će znatno ubrzati i prikupljanje potrebnih dozvola i saglasnosti za izgradnju privrednih objekata.
Projektom se predviđa i utvrđivanje novih ubrzanih procedura za dobijanje dozvola kao i umrežavanje svih nadležnih institucija u ovom procesu.
Formiranjem Jedinstvene kancelarije omogućiće se privrednicima da na jednom mestu dobiju sve potrebne informacije vezane za izgradnju privrednih objekata i formiranje svojih radnih kompleksa i kroz konkretnu podršku kod dobijanja dozvola formirati povoljan ambijent za ulaganje i otvaranje novih radnih mesta što je jedan od primarnih interesa grada.
Projekat započinje formiranjem Radne grupe koju će činiti stručni predstavnici gradske uprave (Odeljenja za urbanizam i Imovinsko pravne poslove), Javnih preduzeća, predstavnika nadležnih službi (zaduženih za protivpožarne, sanitarne, zaštitarske i ostale uslove i saglasnosti), koja će utvrditi potrebne procedure i učestvovati u izradi Jedinstvenih obrazaca koji će se primenjivati u "Kancelariji". Radna grupa će takođe dati predlog načina kontrole rada Jedinstvenog šaltera i utvrditi nadležnosti u kontroli i koordinaciji rada.
Pozitivna zakonska regulativa na nivou države Srbije i propisi na nivou lokalne samouprave činiće osnovu za utvrđivanje procedura i načina rada kancelarije.
Zaposleni u kancelariji biće obučeni za stručnu pomoć oko realizacije i izdavanja dozvola za izgradnju a takođe će uz pomoć baze podataka koja će se formirati u okviru kancelarije biti u mogućnosti da zainteresovanim investitorima pruže sve potrebne informacije u vezi odabira lokacije i same izgradnje kompleksa odnosno pojedinačnih objekata.
Zaposleni u kancelariji biće zaduženi za koordinaciju rada (po podnetim zahtevima) između opštinskih službi, javnih službi, ustanova i organizacija čiji je osnivač opština ili uspostavljanje saradnje sa nadležnim ministarstvima i drugim nadležnim republičkim organima.
Procedure će biti znatno ubrzane i uprošćene i mogućnošću dobijanja informacija i potrebnih obrazaca sa sajt-a Kancelarije kao i mogućnošću podnošenja popunjenih zahteva elektronskim putem.
U okviru projekta planira se i formiranje specijalnog Stručnog saveta (koji će činiti predstavnici lokalne samouprave i nadležnih institucija) i koji će pružati stručnu pomoć zaposlenima u kancelariji a ujedno zasedati po potrebi radi rešavanja žalbi na rešenja koja izdaje kancelarija, odnosno kod odlučivanja o komplikovanijim zahtevima investitora sa kompleksnim i izuzetno velikim investicionim programima.
Uz saradnju sa lokalnom samoupravom na donošenju lokalnih propisa i procedura koje će ubrzati procese dobijanja dozvola za izgradnju i smanjiti troškove investitorima u početnoj fazi Kancelarija će doprineti ubrzavanju privrednog razvoja opštine kroz formiranje povoljnog poslovnog ambijenta.

Rezultati
Projekta

1. Formirana i opremljena kancelarija Jedinstvenog šaltera
2. Obučen i zaposlen kadar za rad u kancelariji
3. Utvrđene procedure i pripremljeni potrebni obrasci za podnošenje zahteva
4. Urađen sajt kancelarije sa svim linkovima i potrebnim informacijama
5. Znatno ubrzane i uprošćene administrativne procedure za dobijanje dozvola za izgradnju.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

4 zaposlena u Kancelariji

Količina investicija

 

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Skupština Grada Kragujevca

 

Partneri u saradnji

Regionalna Agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja (REDASP)
Asocijacija preduzetnika

 

Budžet (total)

30.000,00 evra

Finansiranje

Nacionalni investicioni program

Skupština Grada Kragujevca

Donatorski programi

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Opšti cilj:
Doprinos razvoju sektora MSP u regionu Šumadije i Pomoravlja kroz stvaranje mogućnosti za lakši pristup kapitalu.

Specifičan cilj:
Svrha osnivanja garancijskog fonda na nivou regiona Šumadije i Pomoravlja je podsticaj rastu investicija u sektor MSP kroz stvaranje finansijskih mehanizama za obezbeđivanje kreditnih zahteva.

Zadatak
(projekat)

Formiranje Regionalnog garancijskog fonda u Šumadiji i Pomoravlju

Opis

Razvoj malih i srednjih preduzeća i preduzetništva predstavlja jedan od prioriteta definisanih u Integrativnom planu društveno ekonomskog razvoja regiona Šumadije i Pomoravlja. Podrška sektoru MSPP se u dosadašnjem periodu odnosila pre svega na tehničku podršku tj. soft komponentu pomoći, u smislu informisanja, saveta i obuka. Tokom četiri godine rada sa preduzetnicima, REDASP je definisala osnovne probleme u razvoju sektora, gde je kao jedan od primarnih opredeljen nedostatak stimulativnih mera za finansiranje. Ovaj nedostatak dovodi do neadekvatne iskorišćenosti mera tehničke podrške koje su na raspolaganju preduzetnicima.
Stimulativne finansijske mere se odnose na kreditiranje pod uslovima povoljnijim od onih koje poslovne banke nude na tržištu. Visina kamatnih stopa i pratećih troškova poslovnih banaka je opredeljena nivoom rizika, koji je na srpskom tržištu još uvek visok. U nedostatku alternativa za obezbeđenje plasmana, poslovne banke nameću restriktivne uslove kreditiranja, što dovodi do niske stope investiranja u privredu i nedovoljnog razvoja sektora MSPP. Pored ovog problema, uočene su i teškoće u obezbeđivanju garancija za već odobrena sredstva od strane Fonda za razvoj RS, što dovodi do situacije da se već izdvojena i odobrena sredstva ne iskoriste.
Formiranje finansijskog mehanizma za obezbeđivanje garancija poslovnim bankama za kredite MSPP sektoru bi dovelo do:
1. Smanjivanja kamatnih stopa kao rezultat smanjenja rizika plasmana
2. Povećane kreditne aktivnosti banaka kao rezultat povećane tražnje
3. Više stope investiranja u sektoru MSPP
Osnov za realizaciju projekta formiranja Regionalnog garancijskog fonda predstavlja Analiza ekonomsko pravnih okvira za formiranje garantnog fonda u Šumadiji i Pomoravlju koji je izradila REDASP. U navedenoj analizi su predstavljeni trenutno zastupljeni modeli garancijskih fondova u Srbiji i dat predlog za pravno ekonomski model formiranja sličnog mehanizma prema specifičnostima regiona.
U uslovima nepostojanja jasne zakonske regulative koja reguliše oblast garancijskih fondova i istovremene harmonizacije nacionalnog zakonodavstva sa regulativom EU, najefektivniji oblik formiranja garantnog fonda je konzorcijum, što predstavlja najfleksibilnije rešenje i ostavlja mogućnost za promenu statusa i aktivnosti samog entiteta. Konzorcijum bi činili: lokalne samouprave, zainteresovani preduzetnici, REDASP i donatorska organizacija. Samim aktom o osnivanju konzorcijuma će biti definisana pravila ulaska, odnosno izlaska, upravljanja i finansijskih uloga.

Rezultati
Projekta

1. Formiran konzorcijum na nivou regiona
2. Odabrana poslovna banka i zaključen ugovor o saradnji
3. Formiran garancijski fond i uplaćena inicijalna sredstva
4. Formirana strategija za rad fonda
5. Pružena podrška grupi od 20 preduzetnika u apliciranju za dobijanje garancija

Ekonomski benefit (predvideti br radnih mesta, investicije, PJP, koji će se stvoriti zahvaljujući implementaciji ovog programa)

Br. radnih mesta

1. Direktno - 3 nova radna mesta u samom Garancijskom fondu
2. Indirektno - u zavisnosti od broja i vrednosti odobrenih kredita. Planirano je da se u toku prve godine rada odobri 20 garancija, za kredite prosečne vrednosti od oko 60.000 €, pri čemu će se kao kriterijum uzimati u obzir i broj novoformiranih radnih mesta. Procena je da će 20 garancija doprineti dodatnom zapošljavanju od 100 radnika u prvoj godini rada Fonda.

Količina investicija

Planirano je da se u toku prve godine rada odobri 20 garancija, za kredite prosečne vrednosti od oko 60.000 €, ukupno 1.200.000 €.

PJP

Regionalna Agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja - Grad Kragujevac i skupštine opština iz regiona Šumadije i Pomoravlja - asocijacije preduzetnika iz regiona

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Regionalna Agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja

Jasminka Luković Jagličić - Direktor

Partneri u saradnji

1. Grad Kragujevac i skupštine opština iz regiona Šumadije i Pomoravlja
2. Asocijacije preduzetnika iz Kragujevca

 

 

Budžet (total)

1.000.000,00 €

Finansiranje

500.000,00 € iz donatorskih sredstava

500.000,00 € Grad Kragujevca i Skupština opština iz regiona prema kriterijumu ekonomske snage

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Podizanje kapaciteta za pružanje usluga sektoru malih i srednjih preduzeća

Stvaranje mreže konsultanata za pružanje specijalizovanih usluga malim i srednjim preduzećima na teritoriji Grada Kragujevca

Zadatak
(projekat)

Razvoj tehničke podrške biznisu

Opis

Promenjen poslovni ambijent nameće potrebu da se mala i srednja preduzeća sve više okreću angažovanju eksperata za pojedine oblasti poslovanja u kojima samo preduzeće nama kapaciteta. S druge strane, trenutna ponuda stručnjaka iz pojedinih oblasti je nedovoljna i nesistematizovana, što dovodi do niza problema:
1. Nema adekvatne konkurencije u ponudi usluga
2. Dolazi do proizvoljnog formiranja cena
3. Usluga nije standardizovana, a samim tim i
4. Kvalitet usluge nije moguće meriti
Regionalna Agencija za ekonomski razvoj je u prve dve godine poslovanja razvijala mrežu service provider-a, grupu konsultanata koji su odabrani za određene oblasti i sertifikovani po procedurama EU. Shodno tadašnjoj situaciji u sektoru MSP, akcenat je bio stavljen na bazične usluge, pre svega sa ciljem da se preduzetnicima stavi na uvid mogućnost da unaprede svoje poslovanje angažovanjem spoljnih saradnika. Najveći napredak je učinjen u oblasti biznis planiranja i pravnog konsaltinga, što su i bile oblasti kroz koje su preduzeća mogla da dobiju konkretnu uslugu vezano za jasno identifikovan problem u poslovanju.
U periodu 2002 - 2006. god. došlo je do promena na tržištu i napretka u poslovanju sektora MSP, tako da su se javile nove potrebe za uslugama, koje se pre svega odnose na održanje i poboljšanje konkurentnosti preduzeća.
U cilju obezbeđivanja usluga ujednačenog nivoa kvaliteta i cene, a istovremeno povećanju stepena korišćenja istih potrebno je formirati mrežu service provider-a za unapred definisane oblasti i obezbediti pomoć korisnicima prilikom angažovanja pojedinih eksperata.
Iz analize potreba za uslugama kroz direktnu komunikaciju sa klijentima - preduzetnicima, i istovremeno sagledavanje programa za podršku MSP od strane nacionalnih i međunarodnih institucija definisano je nekoliko osnovnih oblasti za pružanje usluga:
1. Standardizacija i sertifikacija
2. Poslovno planiranje
3. Finansijski konsalting
4. Razvoj proizvoda
5. Tržišno pozicioniranje
Projektom je predviđeno da na nivou Grada Kragujevca bude objavljen javni poziv za sertifikaciju service provider-a prema definisanim oblastima usluga. Za svaku od planiranih oblasti biće sertifikovano po 3 osobe ili institucije prema kriterijumima koje će utvrditi partnerska grupa.
Odabrani service provider-i će biti u obavezi da definišu usluge i cenovnik, pri čemu će se ponuda stalno nalaziti na sajtu Regionalne Agencije za ekonomski razvoj. U isto vreme će biti objavljen poziv preduzećima da se kandiduju za sufinansiranje usluga u iznosu od 50% ukupne vrednosti usluge, što će biti finansirano iz budžeta projekta. Odabir preduzeća kojima će biti omogućeno da koriste uslugu sufinansiranja, pružanje usluge i monitoring će kooridinirati Regionalna Agencija uz podršku odabranog service provider-a po sledećoj metodologiji:
1. Obilazak preduzeća i formulisanja predloga za intervenciju
2. Definisanje cene usluge i stavljanje ponude na uvid potencijalnom klijentu
3. Odobravanje finansiranja od strane partnerske grupe
4. Izvršenje usluge
5. Isplata do 50% vrednosti usluge po izvršenoj i plaćenoj usluzi.
Na ovaj način će preduzetnicima biti omogućeno da specijalizovane usluge dobiju po povlašćenim cenama, što će imati i značajnog uticaja na stvaranje svesti o potrebi angažovanja eksperata i povećati stopu korišćenja intelektualnih usluga.

Rezultati
Projekta

1. Formirana mreža od 15 service provider-a
2. Standardizovana ponuda i cene usluga
3. 15 preduzeća dobilo uslugu od mreže service provider-a uz sufinansiranje

Ekonomski benefit (predvideti br radnih mesta, investicije, PJP, koji će se stvoriti zahvaljujući implementaciji ovog programa)

Br. radnih mesta

Uticaj na zaposlenost se ogleda u:
1. Razvoju sektora usluga za podršku biznisu
2. Koristi koja preduzeća imaju od konkretnih intervencija iz mreže
Oba uticaja su strateškog karaktera

Količina investicija

S obzirom da se projekat odnosi na tehničku podršku privatnom biznisu, neće biti direktnih investicija u hardware, već u know how komponentu.

PJP

Regionalna Agencija za ekonomski razvoj - Skupština Grada Kragujevca - preduzetnici iz sektora usluga - preduzetnici korisnici usluga

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Regionalna Agencija za ekonomski razvoj Šumadije i Pomoravlja

Jasminka Luković Jagličić - direktor

Partneri u saradnji

Skupština Grada Kragujevca

 

Budžet (total)

80.000,00 €

Finansiranje

Skupština Grada Kragujevca - deo sufinansiranja pružene usluge

Regionalna Agencija za ekonomski razvoj

Donator

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Unapređenje privrednog ambijenta

Razvoj mehanizama podrške privatnom sektoru

Zadatak
(projekat)

Pokretanje mesečnog Biltena privrednika Kragujevca

Opis

Bilten privrednika Kragujevca omogućiće MSP sektoru efikasnije informisanje o aktivnostima lokalne samouprave u oblasti ekonomskog razvoja, aktivnostima udruženja preduzetnika, Regionalne agencije za razvoj MSP, Privredne komore i ostalim aktuelnostima iz oblasti ekonomije i privrede na lokalnom i republičkom nivou. Bilten će sadržati i edukativne tekstove namenjene preduzetnicima, kao i tekstove afirmacije i promocije preduzetništva namenjene potencijalnim preduzetnicima.
Bilten privrednika Kragujevca predstavljaće nastavak aktivnosti na izdavanju Biltena Opšteg udruženja preduzetnika "Sloga" u okviru saradnje sa organizacijom SEED kao i projekta "Promocija preduzetničkog udruživanja u Kragujevcu i stvaranje uslova za kreiranje Garancijskog fonda u Šumadijsko-pomoravskom regionu" u kome su partneri i Grad Kragujevac, Asocijacija privatnih preduzetnika "Šumadija", Regionalna agencija za razvoj "Šumadija" i NVO Tango.
Projektom je planirano osnivanje uredničkog Saveta koji će biti sastavljen od predstavnika svih ključnih aktera lokalnog ekonomskog razvoja u Kragujevcu, a koji će učestvovati u kreiranju politike i sadržine Biltena.

Rezultati
Projekta

- štampano i distribuirano 2000 primeraka Biltena MSP sektoru i ključnim akterima lokalnog ekonomskog razvoja
- Informisan sektor MSP u Kragujevcu o aktivnostima lokalne samouprave u oblasti ekonomskog razvoja, aktivnostima udruženja preduzetnika, Regionalne agencije za razvoj MSP, Privredne komore i ostalim aktuelnostima iz oblasti ekonomije i privrede na lokalnom i republičkom nivou

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

Oko 50

Količina investicija

24.980 EUR

PJP

Da

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Dragan Paunović, član Gradskog veća za privatno preduzetništvo

Partneri u saradnji

Opšte udruženje preduzetnika Sloga Asocijacija privatnih preduzetnika Šumadija

Aleksandra Radinović, sekretar
Nataša Đorđević, sekretar

Budžet (total)

24.980 EUR

Finansiranje

Lokalna samouprava

5.000 EUR (20%)

Donator

19.980 EUR (80%)

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Podrška razvoju poslovnih udruženja

Razvoj mehanizma podrške privatnom sektoru

Zadatak
(projekat)

Unapređenje rada i podizanje kapaciteta postojećih poslovnih asocijacija u Kragujevcu

Opis

Projekat osnaživanja poslovnih asocijacija koje imaju važnu ulogu u uspostavljanju održivog ekonomskog razvoja zajednice kroz pružanje usluga MSP sektoru s ciljem unapređenja njihovog poslovanja i konkurentnosti. Projekat se fokusira na jačanje kapaciteta i opštih sposobnosti asocijacija za razvoj usluga i proizvoda za članove, uspostavljanje sistema efikasnog upravljanja asocijacijom, postizanja samoodrživosti i unapređenje mehanizama zastupanja interesa članova asocijacije. Jedan od ciljeva projekta je i priprema poslovnih asocijacija za pružanje podrške i neophodnih usluga stranim investitorima.
Projekat je u skladu sa prioritetima i specifičnim ciljevima strateškog dokumenta "Regionalni plan društveno-ekonomskog razvoja Šumadije i Pomoravlja", i merom koja se odnosi na razvoj efikasnosti i efektivnosti asocijacija preduzetnika.

Rezultati
Projekta

Urađen strateški plan razvoja asocijacija
Povećan broj članova asocijacija
Razvijen paket usluga za članove - MSP
Umrežavanje asocijacija sa ostalim institucijama LERa
Povećani kapaciteti za zastupanje interesa asocijacije
Proširen nivo znanja članova poslovnih asocijacija

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

300

Količina investicija

37.150 EUR

PJP

DA

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Dragan Paunović, član Gradskog veća za privatno preduzetništvo

Partneri u saradnji

Udruženje preduzetnika Sloga
Asocijacija privatnih preduzetnika Šumadija
GM - Konsalting

Aleksandra Radinović sekretar
Nataša Đorđević, sekretar
Gordana Matović, direktor

Budžet (total)

49.650 EUR

Finansiranje

Donator

27.150 EUR (55%)

Lokalna samouprava

10.000 EUR (20%)

Privatni biznis (25%)

12.500 EUR

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj

Razvoj mehanizama podrške privatnom sektoru

- Podrška privatnom sektoru u oblastima uvođenja novih tehnologija, izvozne orijentacije i standardizacije.
- Podrška sektoru malih i srednjih preduzeća
- Podrška razvoju poslovnih udruženja

Zadatak (projekat)

Osnivanje Unije izvoznika Kragujevca

Opis

Projekat ima za cilj stvaranje povoljnih uslova za razvoj preduzetništva u Kragujevcu i podizanje konkurentnosti MSP kroz podršku izvozno orijentisanim MSP, formiranjem Unije izvoznika koja će poboljšati izvozne potencijale izvoznika, pružiti podršku i olakšati nastup na međunarodnim tržištima. Ciljna grupa su proizvodna mala i srednja preduzeća iz Kragujevca zainteresovana i spremna za izvoz. Unija izvoznika će imati ulogu servis provajdera specijalizovanog da olakša izlazak na međunarodna tržišta koji će svojim setom usluga zadovoljiti potrebe izvozno orijentisanih MSP. Unija će omogućiti MSP da kombinuju svoje prednosti i da se udružuju u cilju iskorišćenja poslovnih šansi na stranim tržištima, kao i rešavanje tekućih problema u procesu izvoza kroz zajedničke akcije. Kao rezultat članovi Unije će znatno poboljšati svoju profitabilnost i efikasnost, smanjiti rizik nastupa na međunarodnim tržištima i akumulirati neophodna znanja. U okviru projekta članovi Unije dobiće urađene izvozne strategije po znatno nižoj ceni od tržišne. Za lokalni ekonomski razvoj i buduće projekte iz oblasti izvoza od velike važnosti je istraživanje o izvoznim potencijalima MSP sektora u Kragujevcu koje će biti urađeno u okviru projekta.
Projekat je u skladu sa specifičnim ciljevima strateškog dokumenta "Regionalni plan društveno-ekonomskog razvoja Šumadije i Pomoravlja" u kome je kao prioritet navedena podrška razvoju konkurentnosti privrede i preduzetništva zasnovanim na izvozu, inovacijama i razvijenim brendovima.

Rezultati
Projekta

- Proverena sposobnost izvoznih potencijala MSP Kragujevca
- Osnovana Unija izvoznika Kragujevca
- Podignut nivo znanja članova Unije izvoznika o izvoznim procedurama
- Urađene izvozne strategije za članove Unije izvoznika

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

Minimum 200

Količina investicija

44.300 EUR

PJP

Da

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Dragan Paunović, član Gradskog veća za privatno preduzetništvo

Partneri u saradnji

Udruženje preduzetnika Sloga
GM - Konsalting

Aleksandra Radinović, sekretar
Gordana Matović, direktor

Budžet (total)

55.300 EUR

Finansiranje

Donator

27.710 EUR (50%)

Lokalna samouprava

16.590 EUR (30%)

Privatni biznis

11.000 EUR (20%)

 

KLJUČNA OBLAST: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj:

a) Opšti ciljevi su:

• Uvećanje novih otkrića i saznanja
• Povećanje nivoa znanja o novim i postojećim tehnologijama,
• Bolje sagledavanje naučnih i tehnoloških potreba,
• Povećanje generisanja novih tehnologija,
• Povećanje stope transfera tehnologije i znanja,
• Bolja komercijalizacija naučnih dostignuća, tehnologija i znanja sa ciljem unapređenja regionalnog razvoja,
• Proizvodnja visoko tehnoloških proizvoda i usluga,
• Dislokacija određenih funkcija velikih i srednjih kompanija, prvenstveno, istraživačko-razvojnih, u Naučno-tehnološki park,
• Razvoj naučne mreže Regiona,
• Razvoj regionalnih industrijskih klastera,
• Razvoj intelektualnog kapitala NTP i Regiona,
• Rast broja zaposlenih u NTP i Regionu,
• Veća zaštita intelektualne svojine,
• Povećanje konkurentnosti Grada Kragujevca i regiona Centralne Srbije na tržištu direktnih stranih investicija,
• Diversifikacija postojeće monostrukture privrede,
• Uključenje u naučne i inovacione procese ljudskih resursa - ravnomerno oba pola i mladih.

b) Posebni cilj:
Stvaranje infrastrukture za efektan razvoj nauke, inovacija, za podršku razvoja naprednih tehnologija, razvoja inovativnih MSP, unapređenje istraživanja i razvoja između preduzeća i naučnoistraživačkih institucija, povećanje konkurentnosti preduzeća i Regiona i promovisanje inovacija i znanja kroz osnivanje preduzeća/institucije Naučno-tehnološki park Kragujevac.

Zadatak
(projekat)

OSNIVANJE NAUČNO-TEHNOLOŠKOG PARKA KRAGUJEVAC

Opis

S obzirom na sve veći naučno-tehnološki jaz Srbije u odnosu na zemlje EU, osnivanjem Naučno-tehnološkog parka (NTP) obezbediće se povećanje naučno-tehnološkog nivoa i uspostavljanje snažnog razvoja Centralne Srbije.
Ciljna grupa:

  (1) postojeća industrijska preduzeća (mala, srednja, velika),
(2) visoko tehnološke firme (zasnovane, pre svega, na naprednim tehnologijama),
(3) uslužne firme i agencije,
(4) finansijske institucije,
(5) Univerzitet u Kragujevcu,
(6) instituti i istraživačko-razvojni centri
(6) državne, regionalne i lokalne institucije.

Glavne aktivnosti:
Projekat će se realizovati kroz osnivanje i izgradnju Naučno-tehnološkog parka (u daljem tekstu NTP), koji obuhvata analizu naučno-tehnoloških potreba, mogućnosti i intelektualnog kapitala regiona, izbor i razvoj naučnih i tehnoloških oblasti, izradu studije izvodljivosti i dizajniranje NTP, izradu izvođačkog projekta, formiranje preduzeća za upravljanje NTP i izgradnja NTP u skladu sa projektovanim fazama razvoja. Takođe, sprovodiće se i aktivnosti na vrednovanju rezultata realizacije projekta kao i uspeha formiranog NTP (start, svaka realizovana faza, kao i funkcionisanje sa punim kapacitetom).

Rezultati projekta

• Naučno-tehnološki park Kragujevac (osnivanje institucije od nacionalnog značaja)
• 40 zaposlenih u startu rada NTP (visokokvalitetna radna mesta) sa ubrzanim rastom upošljavanja naučnih i visokostručnih kadrova u narednim fazama razvoja NTP (2020 do 3.500 zaposlenih)
• Obezbeđenje infrastrukture i stručnih usluga visokoškolskim ustanovama, naučnoistraživačkim i inovacionim organizacijama, kao i visokotehnološkim i srednjetehnološkim privrednim društvima u određenoj naučnoj, istraživačko-razvojnoj ili proizvodnoj grupaciji s ciljem njihovog povezivanja i što brže primene novih tehnologija, stvaranja i plasmana novih proizvoda i usluga na tržištu.
• Obezbeđenje ostalih usluga u cilju podizanja nivoa visokoškolskog, naučnoistraživačkog, razvojnog, inovacionog i proizvodnog rada.

Ekonomski benefit (predvideti br radnih mesta, investicije, PJP, koji će se stvoriti zahvaljujući implementaciji ovog programa)

Br. radnih mesta

40 (od toga 15 doktora nauka - start NTP) do 150 (2011.)
Plus indirektno zaposleni u privredi na novim proizvodima i uslugama.

Količina investicija

162.000 EURA

PJP

Do 2011.:
• Uvećaće se ukupni prihod Grada za 30%
• Uvećaće se ukupni izvoz Grada za 35% (a izvoz visokosofisticiranih proizvoda i usluga za oko 250%)

Ostalo

Do 2011.:
• osnovaće se oko 30 visokotehnoloških preduzeća
• izvršiće se više od 50 transfera novih tehnologija (od toga 25% na strano tržište)
• realizovaće se više od 100 naučnoistraživačkih projekata (30% međunarodnih)
• NTP će se uključiti u nacionalnu inovacionu mrežu i međunarodnu mrežu naučno-tehnoloških parkova
• Izvršiće se obuka i trening više od 1200 visokostručnih kadrova
• Osnovaće se više od 12 industrijskih regionalnih i nacionalnih klastera, i dr.

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni:

Univerzitet u Kragujevcu, Centar za interdisciplinarne i multidisciplinarne studije i istraživanje (CIMSI)

Prof. dr Slavko Arsovski, direktor CIMSI-a
tel. 034/302-591
mob. 063/7755290
faks 034/370-186
Web www.cqm.co.yu
E-mail cqm@kg.ac.yu

Partneri u saradnji

Grad Kragujevac

Veroljub Stevanović, gradonačelnik

Regionalna privredna komora Kragujevac

mr Dušan Puača, predsednik

Republika Srbija,
Ministarstvo nauke i zaštite životne sredine

Dr Aleksandar Popović, ministar

Budžet (ukupno)

162.000 EURA

Finansiranje

Republika Srbija (sredstva budžeta)

Grad Kragujevac (sredstva budžeta lokalne samouprave)

Međunarodne finansijske institucije (fondovi, programi, banke, donacije)

Fond za inovacionu delatnost

Drugi fondovi

Ekonomske podsticajne mere i druge mere, u skladu sa Zakonom

Prihod od prodaje proizvoda i usluga NTP-a

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA


Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede


Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak
(projekat)

GRADNJA AERODROMA U KRAGUJEVCU

Opis

Prostornim planom Republike Srbije je predviđeno da se u Kragujevcu sagradi laki sportski aerodrom. Potreba da se krene u jednu ovakvu investiciju je očigledna ako se uzme u obzir potreba da ovaj region poseduje mali aerodrom za "biznis" letove.
Praksa u dosadašnjim kontaktima sa poznatim svetskim firmama je pokazala veliki nedostatak jednog ovakvog aerodroma koji bi koristili poslovni ljudi iz sveta koji imaju poslovne ciljeve na našem prostoru. Aerodrom bi na neki način nadomestio slabe saobraćajne veze koje ceo ovaj prostor ima sa svetom upravo zbog neizgrađenosti infrastrukture.
Procenjujemo da se najveći deo aktivnosti može realizovati uz pomoć donacija i stručnu pomoć naših regiona sa kojima sarađujemo iz Češke Republike i Slovačke Republike i to na sledeći način.

Rezultati
Projekta

Gradnja jednog ovakvog objekta bi na najbrži način premostila i nadomestila slabe saobraćajne veze koje ima Šumadija sa svetom. Ovo bi istovremeno bio dobar signal za investitore.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

Pored donacija još 1.000.000 evra iz budžeta Programa.

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalne samouprave Šumadije

 

Partneri u saradnji

Aero klub "Kraguj" iz Kragujevca

 

Budžet (total)

 

Finansiranje

Donacije i budžeti lokalnih samouprava Šumadijskog okruga

 

PLAN RADA - AKTIVNOSTI

Aktivnost

Opis

Nadležnost

Rok

1

Izrada studije opravdanosti gradnje lakog sportskog aerodroma u Kragujevcu sa izborom najbolje lokacije - donacija.

 

 

2

Izrada potrebne projektne dokumentacije aerodroma - donacija.

 

 

3

Obuka kadrova koji bi preuzeli upravljanje nad aerodromom - donacija.

 

 

4

Otkup i dodela zemljišta na izabranoj lokaciji - Lokalna samouprava.

 

 

5

Gradnje piste i aerodromske zgrade i opreme - iz budžeta Programa.

 

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA


Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Razvoj naučno tehnološkog parka

Zadatak
(projekat)

IZGRADNJA INDUSTRIJSKOG INKUBACIONOG CENTRA "FILIP KLJAJIĆ"

Opis

Na prostoru sadašnjeg preduzeća "Filip Kljajić", koji se nalazi na ulazu u grad a prostire se na blizu 20 hektara, izgraditi industrijski inkubacioni centar. Pošto je preduzeće prošlo neuspešne pokušaje privatizacije, umesto očekivanog stečaja ili kroz proces stečaja izvršiti transformaciju u INKUBATOR CENTAR.
Ovaj prostor poseduje idealne preduslove za gradnju Inkubatora, što je dobar preduslov za uspeh celog projekta radi se potpuno infrastrukturno zaokruženom industrijskom kompleksu koji poseduje sve vrste industrijskih instalacija. Kroz planiranu transformaciju iz postojećeg proizvodnog asortimana izdvojiti u posebna preduzeća tržišno perspektivne proizvodnje, a sve ostale proizvodne površine staviti u funkciju Inkubatora. Na nivou Inkubatora zadržati sve zajedničke funkcije, i servise na potpuno dobrovoljnoj osnovi. Otvoriti stalni konkurs za dodelu poslovnog prostora novoosnovanim preduzećima pod povoljnim uslovima. Boravak firmi u ovim privilegovanim uslovima ograničiti na najviše pet godina, dokle bi one trebalo da prirodno traže nove veće prostore i korektnu tržišnu utakmicu.

Rezultati
Projekta

Olakšati početne teškoće koje ima svako novoosnovano preduzeće, i omogućiti brži ekonomski razvoj i privlačenje domaćih i stranih investitora da otvaraju nova radna mesta.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

 

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Ovaj projekat mora da nosi Lokalna samouprava Grada Kragujevac, kao osnivač i većinski vlasnik, uz učešće ministarstva za privredu i lokalnih preduzetnika.

 

Partneri u saradnji

 

 

Budžet (total)

 

Finansiranje

Ukupna sredstva za realizaciju ovog modela se sastoje iz sredstava za okončanje stečaja ove firme ili programirane transformacije i iznose oko 2 000 000 evra i oko 500 000 evra za početak rada inkubatora.

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Razvoj mehanizama podrške privatnom sektoru

Podrška strateški važnim privrednim granama

Zadatak
(projekat)

IZBOR STRATEŠKOG PARTNERA ZA PROIZVODNJU AUTOMOBILA U SRBIJI

Opis

Proizvodnja automobila u jednoj zemlji ima dalekosežan značaj za celokupni privredni preporod ekonomije te zemlje. Dosadašnji koncept oživljavanja domaće proizvodnje automobila nije dao zadovoljavajuće rezultate čak naprotiv.
Pred nama je izazov, nastaviti sa postojećom strategijom ili izabrati novu. Nov pristup podrazumeva praktično potpuno nov početak. Novi poželjni strateški partner za pokretanje automobilske industrije u Srbiji je HONDA. Honda je jedan od najvećih proizvođača automobila u svetu koji skoro da je simbolično zastupljen u prodaji automobila u Evropi tek nekih 20 000. Honda u tehnološkom smislu drži primat u svetu Honda mora povećati svoje prisustvo na evropskom tržištu i treba iskoristiti taj momenat. U pregovorima sa Hondom ponuditi joj više nego što danas nude konkurentske zemlje (besplatno zemljište, besplatnu infrastrukturu, besplatnu obuku radne snage i poreske olakšice na dugi rok). Ovo je standardna paleta ponude investitorima a mi moramo da ponudimo još nešto iznad toga što bi se procenilo u razgovorima. Poželjna lokacija za otpočinjanje proizvodnje automobila je teritorija Šumadijskog okruga.

Rezultati Projekta

Osnovni cilj je da se prekine dosadašnja agonija u ovom sektoru i jednim potezom ali svom snagom krene odlučno u preobražaj.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

100.000.000 eura

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

radna grupa Vlade Republike Srbije

 

Partneri u saradnji

 

 

Budžet (total)

 

Finansiranje

 

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA


Cilj Strateški

Operativni

Razvoj mehanizama podrške privatnom sektoru

Podrška sektoru malih i srednjih preduzeća

Zadatak
(projekat)

IZGRADNJA FABRIKE BIODIZELA

Opis

Šumadija odnosno njen najveći grad ima mono privrednu strukturu u kojoj skoro da i nema drugih privrednih grana osim metaloprerađivačke. Metaloprerađivački privredni kompleks se nalazi u velikim teškoćama, stalno smanjuje broj radnih mesta u ovom sektoru pa čak se i gase preduzeća.
Gradnja fabrike biodizela na našoj teritoriji, kao deo sveukupnog nacionalnog programa supstitucije uvoznog goriva uticalo bi da se učini prvi korak ka promeni privredne strukture sa brojnim drugim prednostima.

Rezultati
Projekta

Stalni rast cena sirove nafte na svetskom tržištu, nagoni da se napravi plan za supstituciju zavisnosti od uvoza nafte. Naša zemlja raspolaže prirodnim pretpostavkama za uspešnu i ekonomičnu proizvodnju uljarica, kao sirovine za proizvodnju biodizela. Nema sumnje da bi se na ovaj način dao impuls za razvoj poljoprivrede.
Opšti cilj da do 2100. godine, 5% dizel goriva bude biljnog porekla i da se donese dugoročni program supstitucije sirove nafte koji bi bio obavezujući.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

 

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Ministarstvo energetike, odnosno specijalizovana agencija pri ministarstvu energetike.

 

Partneri u saradnji

 

 

Budžet (total)

 

Finansiranje

Ovde se može predvideti niz olakšica i sistem podsticaja za privatni biznis koji bude ulagao u ove namene. Možda na nacionalnom nivou oformiti fond iz koga bi se pod povoljnim uslovima davali krediti za ove namene.

 

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA


Cilj Strateški

Operativni

Razvoj mehanizama podrške privatnom sektoru

Podrška sektoru malih i srednjih preduzeća

Zadatak
(projekat)

Fabrika za destilaciju etanola (alkohola)

Opis

U sklopu nastojanja da se izmeni privredna struktura u Šumadiji, da se podstakne razvoj hemijskog kompleksa, ali i da se da doprinos supstituciji preskupog uvoznog goriva treba pokrenuti aktivnosti da se animiraju strani ali i domaći preduzetnici za gradnju fabrike etanola iz kukuruza. Ovo bi ne samo uticalo na smanjenje uvoza i supstituciju uvoza sirove nafte već bi dalo snažan impuls razvoju poljoprivrede i to na dva načina. Prvo siguran plasman kukuruza i drugo nus proizvod od prerade kukuruza za etanol dobija se odlična visokoproteinska hrana za stoku. Neke računice govore da od sto kilograma kukuruza može da se dobije 38 litara 98% alkohola, a ostatak kukuruza ima čak 30% proteina i vrlo je pogodan za stočnu ishranu.

Rezultati
Projekta

Gradnjom jedne ovakve fabrike ostvarili bi se mnogostruki ciljevi, nova radna mesta, pospešivanje poljoprivredne proizvodnje, supstitucija uvoza, smanjenje energetske zavisnosti zemlje i sl.

Ekonomski benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

 

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

 

 

Partneri u saradnji

Lokalna samouprava

koordinator

Budžet (total)

/

Finansiranje

 

 

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA


Cilj Strategijski

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Podrška investicijama u infrastrukturne sisteme i sisteme za zaštitu životne

Zadatak
(projekat)

Izgradnja komunalne infrastrukture na lokaciji jezero Šumarice

Opis

Jezero Šumarice je značajan i osetljiv ekosistem i element koji nije samo specifičnost lokacije već i grada, i celom prostoru daje poseban pečat i imperativ zaštite, unapređenja i reprezentativnog uređenja. Na Lokaciji Jezera Šumarice je predviđena realizacija programa poslovanja kroz programe regionalnog, gradskog i lokalnog značaja i težnjom da se na neizgrađenim parcelama o ovoj zoni izgrade objekti prvenstveno predviđeni za poslovanje-ugostiteljstvo (izgradnja dva splava restorana, letnje bašte i sl.) kao i realizacija programa vrhunskog sporta i rekreacije kao zaokruženje gradskog sportskog centra.

Rezultati
Projekta

Komunalnim opremanjem jezera Šumarice i izgradnjom pratećih edukativnih, komercijalnih i zabavnih sadržaja postigli bi se značajni pozitivni kvalitativni i kvantitativni efekti turističke ponude grada. Obezbedila bi se dugoročna zaštita prirodnih resursa na održivom principu u funkciji razvoja turizma i opšteg društveno-ekonomskog boljitka, do poboljšanja kvaliteta života ljudi uz pomoć turizma, rast zaposlenosti putem turizma kao i obezbeđenje zaštite turističkih potrošača saglasno današnjoj evropskoj praksi.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

Obezbeđenje 100 radnih mesta tokom projekta
Obezbeđenje 50 radnih mesta nakon završetka projekta

Količina investicija

Budžet RS
Lokalna samouprava

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Koordinator

Partneri u saradnji

JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

koordinator

Budžet (total)

83.000.000,00

Finansiranje

50 % finansira lokalna samouprava 41.500.000,00

50 % iznosa u budžetu finansiran iz budžeta RS 41.500.000,00

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA


Cilj Strategijski

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Podrška investicijama u infrastrukturne sisteme i sisteme za zaštitu životne sredine

Zadatak
(projekat)

Izgradnja komunalne infrastrukture na lokaciji jezero Bubanj

Opis

Jezero Bubanj se nalazi u severoistočnom obodu gradskog centra uz najfrekventnije saobraćajne pravce, na ulaznom pravcu u grad s autoputa. Lokacija je bitna ne samo za razvoj gradskog centra već i ukupnu sliku grada. Lokacija Jezera Bubanj je podeljena na dve celine, pri čemu je jedna predviđena za koncentraciju usluga u okviru objekata velikih kapaciteta u kontinuitetu sa gradskim centrom. Podrazumeva se viši nivo usluga, oblikovanja, uređenja i korišćenja. Komercijalni sadržaji se planiraju i kao prateća namena u okviru objekata javnih namena. U drugoj celini je predviđeno poslovanje koje podrazumeva nivo usluga koji je kompatibilan parku Jezero tj. delatnosti, korišćenje, uređenje i oblikovanje koje podiže ukupni nivo prostora (ugostiteljstvo, specifična udruženja čija delatnost je komplementarna osnovnoj nameni: udruženje ptičara, ribara, sportista sa izložbenim prostorima i sl.).

Rezultati
Projekta

Komunalnim opremanjem jezera Bubanj i izgradnjom pratećih edukativnih, komercijalnih i zabavnih sadržaja postigli bi se značajni pozitivni kvalitativni i kvantitativni efekti turističke ponude grada. Obezbedila bi se dugoročna zaštita prirodnih resursa na održivom principu u funkciji razvoja turizma i opšteg društveno-ekonomskog boljitka, do poboljšanja kvaliteta života ljudi uz pomoć turizma, rast zaposlenosti putem turizma kao i obezbeđenje zaštite turističkih potrošača saglasno današnjoj evropskoj praksi.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

Obezbeđenje 100 radnih mesta tokom projekta
Obezbeđenje 50 radnih mesta nakon završetka projekta

Količina investicija

Budžet RS
Lokalna samouprava

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Koordinator

Partneri u saradnji

JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

koordinator

Budžet (total)

83.254.500,00

Finansiranje

50 % finansira lokalna samouprava 41.627.250,00

50 % iznosa u budžetu finansiran iz budžeta RS 41.627.250,00

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA


Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Podrška investicijama u infrastrukturne sisteme i sisteme za zaštitu životne sredine

Zadatak
(projekat)

Izgradnja kolektora D 300 duž Divostinske reke

Opis

Projektom je predviđeno ulaganje sredstava za izgradnju fekalnog kolektora D 300 duž Divostinske reke u obodnom području grada Kragujevca.

Rezultati
Projekta

Izgradnjom kolektora stvaraju se uslovi da se naselja Stanovo, Male Pčelice i Šumarice sa ukupno 11,000 stanovnika priključe na gradski sistem za preradu otpadnih voda. Istovremeno se sprečava izlivanje otpadnih voda u Divostinsku reku i dalje u reku Lepenicu.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

Budžet RS

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

koordinator

Partneri u saradnji

JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

koordinator

Budžet (total)

28.360.000,00

Finansiranje

Budžet RS

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj
Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Podrška investicijama u infrastrukturne sisteme i sisteme za zaštitu životne sredine

Zadatak
(projekat)

Izgradnja kolektora D 400 kroz naselje Ilićevo

Opis

Projektom je predviđeno ulaganje sredstava za izgradnju fekalnog kolektora D 400 u industrijskoj zoni i obodnom području grada Kragujevca. Izgradnja kolektora stvara preduslove za izgradnju novih lokacija za industriju i privredu na lokaciji "Kormansko polje".

Rezultati
Projekta

Izgradnjom kolektora stvaraju se uslovi da se "Zona skladišta", novo formirana zona "Kormansko polje", naselja Ilićevo i Maršić sa ukupno 7,000 stanovnika i značajnim privrednim kapacitetima priključe na gradski sistem za preradu otpadnih voda. Istovremeno se sprečava izlivanje otpadnih voda u Ilićevski potok i dalje u reku Lepenicu

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

Budžet RS

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

koordinator

Partneri u saradnji

JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

koordinator

Budžet (total)

71.350.000,00

 

Finansiranje

Budžet RS

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Podrška investicijama u infrastrukturne sisteme i sisteme za zaštitu životne sredine

Zadatak
(projekat)

Izgradnja kolektora D 400 duž reke Ždraljice

Opis

Projektom je predviđeno ulaganje sredstava za izgradnju fekalnog kolektora D 400 duž reke Ždraljice u obodnom području grada Kragujevca.

Rezultati
Projekta

Nastavkom izgradnje kolektora stvaraju se uslovi da se naselja Baljkovac, Beloševac i Ždraljica sa ukupno 14,000 stanovnika priključe na gradski sistem za preradu otpadnih voda. Istovremeno se sprečava izlivanje otpadnih voda u reku Ždraljicu i dalje u reku Lepenicu.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

Budžet RS

PJP

 

...

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Koordinator

Partneri u saradnji

JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

Koordinator

Budžet (total)

32.155.000,00

Finansiranje

Budžet RS

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj
Strategijski


Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak
(projekat)

Rekonstrukcija odnosno nadgradnja i izgradnja Doma na Bešnjaji

Opis

Programom rekonstrukcije odnosno nadogradnjom i izgradnjom Doma obezbeđuje se razvoj školskog turizma grada, regiona i šire sve do nivoa međunarodne razmene adolescenata sa upoznavanjem sa etnološkim i kulturnim karakteristikama podneblja. Objekat se planira kao višenamenski, što podrazumeva edukaciju školske i studentske omladine (u saradnji sa Kragujevačkim univerzitetom), mogućnost za organizovanje seminara, a kao najvažniji cilj namera da se ustanovi naučno-istraživačka stanica sa akcentom na ekologiji i očuvanju životne sredine, ali i svih drugih oblasti (matematika, hemija, fizika, informatika, strani jezici, umetnost i dr).
Izgradnjom ovog naučno istraživačkog centra, a u saradnji sa državom obezbedio bi se kako plasman proizvoda sa ovog područja, na domaće i inostrano tržište, baziran na ekološki čistoj hrani, tako i plasman divljih plodova iz ovog kraja što bi uslovilo zadržavanje mladih i razvoj okolnih naselja jer bi povećalo mogućnost zarade i samim tim uticalo na razvoj ovog kraja.
Program podrazumeva, zbog povoljne lokacije i blizine kulturnih dobara raznih epoha, promociju etnoloških i kulturnih vrednosti ovog kraja.

Rezultati
Projekta

Razvoj ekološke svesti kod učenika i studenata,
Edukacija učenika i studenata iz drugih oblasti nauke i umetnosti,
Okupljanje talentovanih učenika i studenata
Podizanje nivoa životnog standarda lokalnog stanovništva
Mogućnost zapošljavanja lokalnog stanovništa u održavanju i funkcionisanju objekta
Razvoj seoskog turizma i promocija etnoloških vrednosti ovog kraja
Studija o autohtonom bilju i šumskim plodovima ovog kraja
Referentni klimatološki podaci

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

Budžet RS
Lokalna samouprava

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Slavica Saveljić
Dragan Ranković
Nebojša Vasiljević

Partneri u saradnji

Agencija za turizam i saobraćaj

Jelena Džarić

Budžet (total)

2.630.980€ sa putem
1.103.480€ bez puta

Finansiranje

Budžet RS

Lokalna samouprava

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak
(projekat)

Komunalno i infrastrukturno opremanje lokacije "Kormansko polje"

Opis

Misija industrijskih zona Kragujevca je pozicioniranje grada Kragujevca kao lidera u oblasti investiciono primamljivih područja i oglednog primera uspešno inplementiranog koncepta industrijsko-tehnoloških parkova u Srbiji. Opšti cilj formiranja industrijskih zona je osiguravanje dugoročnih uslova za razvoj malog i srednjeg preduzetništva, kao i dugoročno smanjivanje i ublažavanje trenda nezaposlenosti i podsticanje preduzetnika na otvaranje novih radnih mesta. Otvaranjem industrijskih zona, pre svega se privlače strane "green field" investicije, stimuliše rast i razvoj izvozno orjentisanih programa, stvaraju uslovi za premeštanje pojedinih delatnosti iz centra grada uz iskorišćavanje tih prostora za adekvatnije i profitabilnije sadržaje.
Komunalno opremanje lokacije "Kormansko polje" za Grad Kragujevac predstavlja prioritet u 2006. godini. U tom cilju izrađeni su planovi izgradnje svih saobraćajnica i infrastrukturnih instalacija.
Ovim projektom predviđena je izgradnja saobraćajnica unutar radne zone (putevi i ulice, kišna kanalizacija i javna rasveta), primarne vodovodne linije (Ø 500) i sekundarne mreže za vodosnabdevanje privrednih subjekata na lokaciji, izgradnja fekalne kanalizacije u radnoj zoni i priključenje na gradski kolektor, kao i izgradnja merno regulacione stanice i distributivne mreže gasovoda.

Rezultati
Projekta

Cilj izgradnje je stvaranje uslova za priključenje industrijskih objekata u radnoj zoni na postojeću komunalnu infrastrukturu. Time se stvaraju uslovi za izgradnju novih industrijskih kapaciteta i zapošljavanje većeg broja radnika.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

50 tokom projekta
1300 nakon projekta

Količina investicija

Budžet RS

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Slađan Radovanović

Partneri u saradnji

JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

koordinator

Budžet (total)

217.800.000,00

Finansiranje

Budžet RS

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj
Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak
(projekat)

Izgradnja Zone stanovanja "Zelenilo"

Opis

Cilj Plana detaljne regulacije "Zone stanovanja Zelenilo" je realizacija potpuno nove i atraktivne zone stanovanja visokih gustina, značajnog kapaciteta i izmeštanje zone komunalnih objekata na pogodniju lokaciju. Područje regulacije sastoji se od 2 celine i to Zelenilo, sa pretežnom namenom za stanovanje i Univerzitet sa pretežnom namenom stanovanja i izgradnje lokalnog centra. Izmeštanjem kompleksa JKP "Zelenilo" stvaraju se uslovi za realizaciju većeg dela novog stambenog naselja što predstavlja potpunu promenu urbane i fizičke strukture ovog dela grada. U navedenom prostoru planira se proširenje ulične mreže, kako bi položaj unutrašnjih saobraćajnica omogućavao neposredan pristup blokovima, planirani su parking prostori ukupnog kapaciteta od 247 parking mesta, izdvojene su pešačke površine kojima se omogućava bezbedno kretanje pešaka.

Rezultati
Projekta

Potpuna promena urbane i fizičke strukture izgradnjom novog stambenog naselja sa odgovarajućom pratećom saobraćajnom i komunalnom opremom, što će dati potpuno novi identitet ovom delu grada. Povezivanje i prožimanje sa postojećom stambenom zonom i zonom visokog obrazovanja izgradnjom lokalnog centra duž saobraćajnog pravca ulice Đuro Pucar Stari i regulacije Sušičkog potoka.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

 

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

 

 

Partneri u saradnji

 

 

Budžet (total)

 

Finansiranje

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Unapređenje funkcionalnosti, efektivnosti i efikasnosti rada lokalne uprave u cilju stvaranja lokalne uprave orijentisane ka privredi

Podrška tehničko-tehnološkom i kadrovskom jačanju lokalne uprave

Zadatak
(projekat)

Izgradnja Geografskog informacionog sistema (GIS)

Opis

GIS aplikacija treba da obezbedi mehanizme koji će napraviti efikasnim proces UNOŠENJA PODATAKA, proces OBRADE PODATAKA i proces generisanja IZLAZNIH PODATAKA. Svi pomenuti mehanizmi moraju obezbediti privatnost i sigurnost podataka.
PROGRAM "GRAĐEVINSKA DOZVOLA"
Program "Građevinska Dozvola" (PGD) je jedan od modula projekta "Centra za Informisanje Građana" kroz koji se realizuje lokalni Geografski Informacioni Sistem (GIS); uvid u prostorne i urbanističke planove; uvid u godišnje programe javnih preduzeća i gradskih Fondova kao i Opšte informacije građanima. Tu će se pružati opšte informacije koje interesuju građane u vezi ostvarivanja svojih prava kao i servis usluga u vezi takvih procedura.
Program "Građevinske dozvole" predviđen je za lakše i brže pružanje usluga investitorima i građanima u proceduri pribavljanja građevinske dozvole.

Rezultati
Projekta

GEOGRAFSKI INFORMACIONI SISTEM (GIS) će služiti lokalnoj upravi i svim komunalnim i drugim preduzećima kao alat za analizu i sintezu promena u prostoru i lakše donošenje odluka o razvoju, odnosno strategije upravljanja lokalne samouprave.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

 

Količina investicija

 

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

 

Partneri u saradnji

 

 

Budžet (total)

 

Finansiranje

 

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Podrška investicijama u infrastrukturne sisteme i sisteme za zaštitu životne sredine

Zadatak
(projekat)

Izgradnja komunalne infrastrukture u Banji Voljavča kod Stragara

Opis

Jedan od sigurno nedovoljno iskorišćenih potencijala u gradu Kragujevcu i njegovom širem okruženju je turizam. Na nerazvijenost ovog sektora ukazuje i društveno-ekonomska analiza. Ova analiza pokazuje da turizam u narodnom dohotku regiona učestvuje sa manje od 3%. Ukupan broj preduzeća u ovoj privrednoj grani je manji od 2% dok ovaj sektor zapošljava oko 1% od ukupnog broja zaposlenih u Šumadiji i Pomoravlju. Svojim topografskim karakteristikama, tendencijom grada Kragujevca da postane regionalni centar u punom značenju, kao i bogatom kulturno-istorijskom prošlošću ovaj kraj bi mogao da predstavlja značajniju turističku destinaciju, kako za domaće tako i za strane posetioce i poslovne ljude. Zbog mogućnosti zapošljavanja velikog broja ljudi i povećanja prihoda lokalnih preduzeća, urbanog i ruralnog stanovništva, turizam predstavlja jedan od prioriteta razvoja u Šumadiji i Pomoravlju.
Strategijom razvoja turizma za period 2005-2015., iznad svega je istaknuto da Srbija treba da postigne povećanje konkurentnosti turističke privrede, povećanje deviznog priliva od turizma, rast domaćeg turističkog prometa, te rast zaposlenosti putem turizma.
Projekat komunalnog opremanja lokacije Banje Voljavča podrazumeva izgradnju saobraćajne, vodovodne i fekalne infrastrukture kao i vodoregulaciju banjskog potoka

Rezultati
Projekta

Izgradnjom kompleksa u Banji Voljavča postiglo bi se značajni efekti u poboljšanju kvaliteta usluga KC u Kragujevcu. Takođe, došlo bi do ravnomernijeg prostornog razvoja u skladu sa potrebama i mogućnostima grada. Obezbedila bi se dugoročna zaštita prirodnih, kulturnih i resursa sa dokazanim lekovitim faktorom u funkciji turizma i opšteg društveno-ekonomskog boljitka, do poboljšanja kvaliteta života ljudi uz pomoć turizma, rast zaposlenosti putem turizma kao i obezbeđivanje zaštite turističkih potrošača saglasno današnjoj evropskoj praksi

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

Tokom projekta 50 radnih mesta
Nakon projekta 20 radnih mesta

Količina investicija

 

PJP

 

Realizacija

Organizacija

Osoba

Nadležni

Lokalna samouprava

Slavica Saveljić
Dragan Ranković
Nebojša Vasiljević

Partneri u saradnji

Agencija za turizam i saobraćaj

Jelena Džarić

Budžet (total)

23.600.000,00

Finansiranje

Budžet RS 50%
Lokalna samouprava 50%

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak
(projekat)

Izgradnja I faze puta I reda Kragujevac - Batočina

Opis

Izgradnju još dve trake sa razdelnim ostrvom na postojećoj deonici magistralnog puta Kragujevac-Koridor A10 do nadvožnjaka u Jovanovcu u dužini od 5km u 2006. godini.

Rezultati
Projekta

Izgradnjom puta I reda postiglo bi se kvalitetnije povezivanje grada Kragujevca sa glavnim saobraćajnim koridorom, omogućio bi se bezbedniji, brži, racionalniji i efikasniji transoprt ljudi i roba na širem području grada uspostavljanjem kvalitetnih veza sa glavnim sabraćajnim koridorom. Poboljšala bi se konkurentska pozicija grada za privlačenje novih investicija.
Stvorili bi se uslovi za formiranje pojasa zemljišta za otvaranje novih poslovnih zona. Poboljšao bi se stepen razvijenosti saobraćajne infrastrukture i kapaciteta.

Ekonomski
benefit

Br. radnih mesta

- oko 200 radnih mesta tokom projekta

Količina investicija

Budžet RS iz sredstava NIP-a, Lokalna samouprava

Realizacija

Grad Kragujevac i JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

Budžet (total)

445.462.400,00 (30% lokalna samouprava, 70% iz NIP-a)

Početak/završetak aktivnosti

15/06/2006 - 15/02/2007

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak (projekat)

Radna zona Petrovac

Opis

Ovim projektom predviđena je izgradnja saobraćajnica unutar radne zone (putevi i ulice, kišna kanalizacija i javna rasveta), primarne vodovodne linije (Ø 160) i sekundarne mreže za vodosnabdevanje privrednih subjekata na lokaciji, izgradnja fekalne kanalizacije u radnoj zoni i priključenje na gradski kolektor, kao i izgradnja distributivne mreže gasovoda.

Rezultati Projekta

Cilj izgradnje je stvaranje uslova za priključenje industrijskih objekata u radnoj zoni na postojeću infrastrukturu. Time se stvaraju uslovi za izgradnju novih industrijskih kapaciteta i zapošljavanje većeg broja radnika.

Ekonomski benefit

Br. radnih mesta

Zapošljavanje oko 50 radnih mesta tokom projekta
Zapošljavanje oko 200 radnih mesta nakon završenog projekta

Količina investicija

Budžet iz sredstava NIP-a
Lokalna samouprava

Realizacija

Grad Kragujevac, JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

Budžet (total)

90.000.000,00 (100 % iznos u budžetu finansiran iz NIP-a)

Početak/završetak aktivnosti

2006-2008

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak (projekat)

Eko-kamp Kopaonik

Opis

Rekonstrukcija Doma u cilju dobijanja višenamenskog objekta (održavanje seminara, uspostavljanje naučno istraživačke stanice sa akcentom na ekologiji, pripreme sportskih klubova i promovisanje etnoloških i kulturnih vrednosti ovog kraja).

Rezultati Projekta

Poboljšanje turističke ponude grada. Razvoj ekološke svesti i edukacija učenika i studenata.

Ekonomski benefit

Br. radnih mesta

-

Količina investicija

Budžet RS iz sredstava NIP-a
Lokalna samouprava

Realizacija

Grad Kragujevac i Agencija za turizam i saobraćaj

Budžet (total)

-

Početak/završetak aktivnosti

-

 

KLJUČNO PITANJE: UNAPREĐENJE PRIVREDNOG AMBIJENTA

Cilj Strateški

Operativni

Razvoj infrastrukturnih sistema u funkciji razvoja privrede

Planski pristup infrastrukturnom razvoju

Zadatak (projekat)

Prodor

Opis

Uređenje gradskog centra izgradnjom poslovnog, trgovačkog, kulturno zabavnog (profitabilnog) i stambenog sadržaja.

Rezultati Projekta

Programom uređenja građevinskog zemljišta obuhvaćena je realizacija svih planiranih kapaciteta na delu Prodora, jer je realno očekivati veliku zainteresovanost investitora zbog atraktivnosti lokacije.

Ekonomski benefit

Br. radnih mesta

- oko 200 radnih mesta tokom projekta

Količina investicija

Budžet RS iz sredstava NIP-a
Lokalna samouprava

Realizacija

Grad Kragujevac i JP Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca

Budžet (total)

-

Početak/završetak aktivnosti

Zainteresovane firme

Sledeći

Napomene

U "Sl. listu grada Kragujevca", br. 5/2010 nisu objavljene izmene i dopune Strateškog plana lokalnog ekonomskog razvoja grada Kragujevca za period 2007-2011 ("Sl. list grada Kragujevca", br. 14/2006) u poglavlju 6 - Plan implementacije, aneksu 1 - Profil zajednice i aneksu 3 - Sastav komisije.