PRAVILNIK

O NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL TEHNIČAR MEHATRONIKE

("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 9/2007, 6/2010, 11/2010 - ispr. i 5/2011)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil tehničar mehatronike, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 2

Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:

1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), iz sledećih predmeta:

1) Srpski jezik i književnost;

2) Srpski jezik kao nematernji jezik;

3) Strani jezik;

4) Drugi strani jezik;

5) Fizičko vaspitanje;

6) Građansko vaspitanje;

2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).

Član 3

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2007/2008. godine.

 

Samostalni član Pravilnika o izmenama
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar mehatronike

("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 6/2010)

Član 3

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2010/2011. godine.

 

Samostalni član Pravilnika o dopuni
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil tehničar mehatronike

("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 5/2011)

Član 2

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".

 

NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA

 

Područja rada: ELEKTROTEHNIKA I MAŠINSTVO I OBRADA METALA

 

Oblast: MEHATRONIKA

 

Obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE - ogled

 

Trajanje obrazovanja: četiri godine

Cilj ogleda:

Uvođenje programskih novina:

- razvoj i primena modularnih programa stručnog obrazovanja koji su zasnovani na standardima zanimanja i potrebama tržišta rada za znanjima i veštinama;

- razvoj obrazovnih programa koji zadovoljavaju razvojne potrebe i potrebe za generičkim i životnim veštinama učenika;

- zasnivanja programa obrazovanja, nastave i učenja na precizno definisanim ciljevima i ishodima koji omogućuju individualan pristup učenju i koji uvažavaju razvojne potencijale i mogućnosti učenika;

- uspostavljanje funkcionalne veze između sadržaja obaveznih predmeta i stručnih modula kako bi se podržalo i omogućilo uspešno sticanje stručnih znanja i veština;

- provera stručno teorijskih znanja i radnih kompetencija u okviru stručne mature.

Uvođenje organizacionih novina:

- prilagođavanje organizacije nastave i uslova rada u školi modularnoj programskoj strukturi i uspešnom dosezanju ishoda obrazovanja;

- razvoj modela socijalnog partnerstva putem programskog i organizacionog povezivanja srednjih stručnih škola sa kompanijama, tržištem rada i lokalnom zajednicom;

- realizacija modularnih programa kroz različite organizacione oblike nastave (teorijsku nastavu, vežbe, praktičan rad i nastavu u bloku);

- razvoj kriterijuma i standarda evaluacije i ocenjivanja zasnovanih na projektovanim ishodima obrazovanja;

- unapređenje stručnih i pedagoških kompetencija nastavnika;

- modernizovanje školske infrastrukture i unapređenje uslova za rad i učenje.

Očekivani ishodi ogleda:

- unapređene mogućnosti za zapošljavanje i sticanje kompetencija neophodnih za kvalitetan rad u zanimanju i obavljanje određenih poslova;

- sticanje uslova za nastavak školovanja i osposobljavanje za dalje celoživotno učenje;

- sticanje ključnih (generičkih) kompetencija i životnih veština neophodnih za dalje učenje i profesionalni razvoj;

- efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;

- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;

- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike;

- provera radnih kompetencija učenika na stručnoj maturi.

Trajanje ogleda

Ogled se sprovodi od 1. septembra 2007. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće, nakon procene rezultata, ministar prosvete.

Način ostvarivanja ogleda

Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa u području rada Elektrotehnika, mašinstvo i obrada metala. U cilju uspešnog sprovođenje ogleda za nastavnike i direktore srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizuje se obuka u oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada.

Način polaganja stručne mature biće propisan posebnim podzakonskim aktom.

Uslovi ostvarivanja programa ogleda

Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno - vaspitnog rada u školama.

Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.

Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje pružiće savetodavnu podršku direktorima i nastavnicima za realizaciju programa, razvoj materijala za rad, praćenje i vrednovanje ogleda.

Praćenje i vrednovanje ogleda

Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.

Primena ogleda će biti praćena kontinuirano u toku školske godine.

Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno - vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.

Rezultate ogleda objaviće Ministarstvo prosvete na način dostupan široj stručnoj javnosti.

CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA

Obrazovni profil: TEHNIČAR MEHATRONIKE - ogled

CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA:

Cilj stručnog obrazovanja za obrazovni profil MEHATRONIČAR je osposobljavanje učenika za dijagnostifikovanje i otklanjanje kvara, preventivno i periodično održavanje opreme mehatronskog sistema i unos, postavljanje i praćenje parametara mehatronskog sistema.

S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređenje zapošljivosti, učenici će biti osposobljavani za:

- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu

- efikasan rad u grupnim situacijama

- preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje i napredovanje u poslu i karijeri

- blagovremeno reagovanje na promenu u radnoj sredini

- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju

- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada

- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu.

OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA:

radne kompetencije

znanja

veštine

stavovi

Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da:

  • testira rad mehatronskog sistema
  • dijagnostikuje i otkloni kvar na mehatronskom sistemu
  • postavi parametre mehatronskog sistema i isprati radni ciklus.
  • razlikuje elemente mehatronskih sistema:
    - senzore i pretvarače
    - aktuatore
    - električne pogone - električnu opremu
    - elemente prenosa snage
    - hidrauličke i pneumatske komponente
  • objasni princip rada mehatronskog sistema
  • razlikuje dijagnostičke metode
  • razlikuje vrste merenja i merne uređaje
  • objasni digitalne sisteme, mikroračunare, PLC i programiranje PLC-a
  • objasni nadzor sistema.
  • testira i dijagnostikuje mehatronski sistem
  • održava instalacije mehatronskog sistema
  • vrši montažu komponenti mehatronskog sistema
  • utvrdi i otkloni greške i kvarove
  • vodi tehničku dokumentaciju
  • analizira postojeću tehničku dokumentaciju.
  • savesno, odgovorno i uredno obavlja poverene mu poslove
  • ispolji ljubaznost, komunikativnost, preduzimljivost, nenametljivost i fleksibilan u odnosu prema klijentima, gostima i saradnicima
  • efikasno organizuje vreme
  • ispolji pozitivan odnos prema značaju funkcionalne i tehničke ispravnosti sistema
  • ispolji pozitivan odnos prema profesionalno-etičkim normama i vrednostima.

Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat:

- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije

- zajedničkog rada nastavnika i učenika u svim modulima i predmetima

- primene strategija, metoda i tehnika aktivnog učenja i usvajanja znanja i veština u nastavi.

Nastavni plan za ogled - Tehničar mehatronike

 

I RAZRED

II RAZRED

III RAZRED

IV RAZRED

UKUPNO

nedeljno

godišnje

nedeljno

godišnje

nedeljno

godišnje

nedeljno

godišnje

godišnje

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

T

V

PN

B

T

V

PN

B

Σ

A: OBAVEZNI PREDMETI

18

7

0

666

259

0

0

17

4

0

629

148

0

0

10

0

0

350

0

0

0

10

2

0

310

62

0

0

1955

469

0

0

2424

1. Srpski jezik i književnost

3

 

 

111

 

 

 

3

 

 

111

 

 

 

3

 

 

105

 

 

 

3

 

 

93

 

 

 

420

0

0

0

420

1.1 ___________ jezik i književnost

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

0

0

0

0

2. Srpski jezik kao nematernji jezik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

0

0

0

0

3. Strani jezik I

2

 

 

74

 

 

 

2

 

 

74

 

 

 

2

 

 

70

 

 

 

2

 

 

62

 

 

 

280

0

0

0

280

4. Fizičko vaspitanje

2

 

 

74

 

 

 

2

 

 

74

 

 

 

2

 

 

70

 

 

 

2

 

 

62

 

 

 

280

0

0

0

280

5. Matematika

4

 

 

148

 

 

 

4

 

 

148

 

 

 

3

 

 

105

 

 

 

3

 

 

93

 

 

 

494

0

0

0

494

6. Računarstvo i informatika

 

3

 

 

111

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

111

0

0

111

7. Fizika

2

 

 

74

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

74

0

0

0

74

8. Tehničko crtanje

 

3

 

 

111

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

111

0

0

111

9. Mehanika

3

 

 

111

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

111

0

0

0

111

10. Elektrotehnika sa merenjima

2

1

 

74

37

 

 

1

1

 

37

37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

111

74

0

0

185

11. Tehnička mehanika sa mehanizmima

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

111

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

111

0

0

0

111

12. Elektronika

 

 

 

 

 

 

 

2

1

 

74

37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

74

37

0

0

111

13. Programiranje

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

74

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

74

0

0

74

14. Preduzetništvo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

62

 

 

0

62

0

0

62

B: STRUČNI MODULI

0

0

3

0

0

111

0

4

3

0

148

111

0

0

6

18

0

156

439

0

60

4

12

0

124

372

0

90

428

922

111

150

1611

1. Priprema elektromašinskih materijala

 

 

3

 

 

111

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

0

111

0

111

2. Hidrauličke i pneumatske komponente

 

 

 

 

 

 

 

2

1

 

74

37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

74

37

0

0

111

3. Mašinski elementi

 

 

 

 

 

 

 

2

2

 

74

74

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

74

74

0

0

148

4. Hidraulički i pneumatski sistemi kao objekti upravljanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

105

 

18

 

 

 

 

 

 

 

0

105

0

18

123

5. Digitalna elektronika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

2

 

42

42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

42

42

0

0

84

6. Mikrokontroleri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

56

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

56

0

0

56

7. Merni pretvarači

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

39

0

0

39

8. Sistemi upravljanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

1

 

44

22

 

24

 

 

 

 

 

 

 

44

22

0

24

90

9. Električni pogon i oprema u mehatronici

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

2

 

70

70

 

18

 

 

 

 

 

 

 

70

70

0

18

158

10. Modeliranje sa analizom elemen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

105

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

105

0

0

105

11. Programabilni logički kontroleri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

 

31

62

 

 

31

62

0

0

93

12. Mehatronski sistemi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

93

 

 

30

93

0

0

30

123

13. Testiranje i dijagnostika mehatronskih sist.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

155

 

30

0

155

0

30

185

14. Održavanje i montaža mehatronskih sistema

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

155

 

30

0

155

0

30

185

V: IZBORNI PREDMETI

3

0

0

111

0

0

0

3

0

0

111

0

0

0

3

0

0

105

0

0

0

3

0

0

93

0

0

0

420

0

0

0

420

1. Građansko vaspitanje / Verska nastava

1

 

 

37

 

 

 

1

 

 

37

 

 

 

1

 

 

35

 

 

 

1

 

 

31

 

 

 

140

0

0

0

140

2. Izborni predmeti prema programu ogleda

2

 

 

74

 

 

 

2

 

 

74

 

 

 

2

 

 

70

 

 

 

2

 

 

62

 

 

 

280

0

0

0

280

Ukupno A+B+V:

21

7

3

777

259

111

0

24

7

0

888

259

0

0

19

18

0

611

439

0

60

17

14

0

527

434

0

90

2803

1391

111

150

4455

 

Σ

4455

 

Fond časova izbornih predmeta po razredima

IZBORNI PREDMETI

I

II

III

IV

Izborni predmet predviđen Zakonom

1. Građansko vaspitanje / Verska nastava

37

37

35

31

Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda

 

 

 

 

1. Drugi strani jezik

74

74

70

62

2. Istorija - izabrane teme

74

74

 

 

3. Hemija

74

 

 

 

4. Računarstvo i informatika 2

 

74

70

62

5. Objektno programiranje

 

 

70

 

6. Geometrija

 

 

70

 

7. Uvod u analizu

 

 

 

62

8. Robotika

 

 

 

62

Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa, i to:

- obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;

- jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.

Učenici mogu da se opredele za strani jezik kao izborni predmet samo u prvom razredu i mogu ga slušati u kontinuitetu do kraja školovanja ili kraće. To znači da ukoliko odustanu u nekom razredu ne mogu ga ponovo birati u narednim.

Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja.

Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.

Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.

Izborni predmeti Računarstvo i informatika 2 i Objektno programiranje se realizuju kao vežbe u grupama od 8 do 12 učenika.

Ostvarivanje programa ogleda

Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.

Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):

razred

predmet / modul

godišnji fond časova

broj učenika u grupi

V

PN

B

I

Tehničko crtanje

111

 

 

12

Elektrotehnika sa merenjima

37

 

 

12

Priprema elektomašinskih materijala

 

111

 

12

Računarstvo i informatika

111

 

 

12

II

Elektrotehnika sa merenjima

37

 

 

12

Elektronika

37

 

 

12

Programiranje

111

 

 

12

Hidrauličke i pneumatske komponente

37

 

 

12

Mašinski elementi

74

 

 

12

III

Hidraulički i pneumatski sistemi kao objekti upravljanja

105

 

18

12

Digitalna elektronika

42

 

 

12

Mikrokontroleri

56

 

 

12

Merni pretvarači

39

 

 

12

Sistemi upravljanja

22

 

24

12

Električni pogon i oprema u mehatronici

70

 

18

12

Modeliranje sa analizom elemenata i mehanizama

105

 

 

12

IV

Preduzetništvo

62

 

 

12

Programabilni logični kontoleri

62

 

 

12

Mehatronski sistemi 1 ili 2*

 

 

30

12

Testiranje i dijagnostika mehatronskih sistema

155

 

30

12

Održavanje i montaža mehatronskih sistema

155

 

30

12

* Specifičnost održavanja modula Mehatronski sistemi. Škola na osnovu zahteva lokalnog tržišta rada i svojih mogućnosti odlučuje za koju od dve ponuđene verzije modula će se održavati nastava (Mehatronski sistemi 1 ili Mehatronski sistemi 2).

Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine

 

I RAZRED
časova

II RAZRED
časova

III RAZRED
časova

IV RAZRED
časova

UKUPNO
časova

Čas odeljenskog starešine

do 74

do 74

do 70

do 62

do 280

Dodatni rad2

do 30

do 30

do 3

do 30

do 120

Dopunski rad2

do 30

do 30

do 30

do 30

do 120

Pripremni rad2

do 30

do 30

do 30

do 30

do 120

2Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada.

Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima

 

I

II

III

IV

Ekskurzija

1-2
dana

2-3
dana

3-4
dana

do 5
dana

Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture

2 časa nedeljno

Drugi predmeti3

1 - 2 časa nedeljno

Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo)

30 - 60 časova godišnje

Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge

15 - 30 časova godišnje

Kulturna i javna delatnost škole

2 radna dana

3 Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.

Ostvarivanje školskog programa po nedeljama

razred

razredno-časovna nastava

mentorski rad (nastava u bloku)

obavezne vannastavne aktivnosti

ostalo (završni ispit)

ukupno radnih nedelja

I

37

 

2

 

39

II

37

 

2

 

39

III

35

2

2

 

39

IV

31

3

2

3

39

 

NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)

Nastavni plan i program za obrazovni profil Tehničar mehatronike - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:

- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Prosvetni glasnik", broj 7/91).

- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama područja rada Elektrotehnika, mašinstvo i obrada metala ("Prosvetni glasnik", broj 8/91).

Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (dijapozitive, grafofolije, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:

- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, zbirke dijapozitiva, odgovarajuće video kasete i elektronske publikacije);

- odgovarajuće softverske pakete;

- Internet.

Nastava se realizuje uz korišćenje dostupnih nastavnih sredstava (računara i projektora, dijaprojektora, grafoskopa, televizora i video rekordera i sl).

Gantogram stručnih modula po razredima za ogled - Tehničar mehatronike

 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Prvi

1. Priprema elektromašinskih materijala

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

0

111

0

111

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PN

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σ

3

3

3

0

0

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

0

0

111

0

111

 
 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Drugi

2. Mašinski elementi

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

74

74

0

0

148

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Hidrauličke i pneumatske komponente

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

74

37

0

0

111

V

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σ

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

7

148

111

0

0

259

 
 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Treći

4. Digitalna elektronika

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

42

42

0

0

84

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Mikrokontroleri

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

56

0

0

56

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Merni pretvarači

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

39

0

0

39

V

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Sistemi upravljanja

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

44

22

0

24

90

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

12

8. Hidr. i pneum. sistemi kao objekti upravljanja

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

105

0

18

123

V

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

 

9. Električni pogon i oprema u mehanotronici

T

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

70

70

0

18

158

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

10. Modeliranje sa analizom elemen. i mehanizama

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

105

0

0

105

V

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σ

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

17

30

30

156

439

0

60

655

 
 

Moduli / Radne nedelje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

T

V

PN

B

Σ

Četvrti

11. Programabilni logički kontroleri

T

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

 

 

 

 

 

 

31

62

0

0

93

V

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

2

 

 

 

 

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Mehatronski sistemi

T

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

3

 

 

 

 

 

 

93

0

0

30

123

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

13. Testiranje i dijagnostika mehatronskih sistema

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

155

0

30

185

V

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

 

 

 

 

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

14. Održavanje i montaža mehatronskih sistema

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

155

0

30

185

V

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

5

 

 

 

 

 

 

PN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

Σ

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

16

30

30

30

0

0

0

124

372

0

90

586

 

Σ=

428

922

111

150

1611

Sledeći