PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL ELEKTROTEHNIČAR TELEKOMUNIKACIJA("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 9/2007 i 5/2011) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil elektrotehničar telekomunikacija, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), iz sledećih predmeta:
1) Srpski jezik i književnost;
2) Srpski jezik kao nematernji jezik;
3) Strani jezik;
4) Drugi strani jezik;
5) Fizičko vaspitanje;
6) Građansko vaspitanje.
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2007/2008. godine.
Samostalni član Pravilnika o dopuni
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil elektrotehničar telekomunikacija
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 5/2011)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Obrazovni profil: ELEKTROTEHNIČAR TELEKOMUNIKACIJA - ogled
Trajanje obrazovanja: četiri godine
Cilj ogleda:
Uvođenje programskih novina:
- razvoj i primena modularnih programa stručnog obrazovanja koji su zasnovani na standardima zanimanja i potrebama tržišta rada za znanjima i veštinama;
- razvoj obrazovnih programa koji zadovoljavaju razvojne potrebe i potrebe za generičkim i životnim veštinama učenika;
- zasnivanja programa obrazovanja, nastave i učenja na precizno definisanim ciljevima i ishodima koji omogućuju individualan pristup učenju i koji uvažavaju razvojne potencijale i mogućnosti učenika;
- uspostavljanje funkcionalne veze između sadržaja obaveznih predmeta i stručnih modula kako bi se podržalo i omogućilo uspešno sticanje stručnih znanja i veština;
- provera stručno teorijskih znanja i radnih kompetencija u okviru stručne mature.
Uvođenje organizacionih novina:
- prilagođavanje organizacije nastave i uslova rada u školi modularnoj programskoj strukturi i uspešnom dosezanju ishoda obrazovanja;
- razvoj modela socijalnog partnerstva putem programskog i organizacionog povezivanja srednjih stručnih škola sa kompanijama, tržištem rada i lokalnom zajednicom;
- realizacija modularnih programa kroz različite organizacione oblike nastave (teorijsku nastavu, vežbe, praktičan rad i nastavu u bloku);
- razvoj kriterijuma i standarda evaluacije i ocenjivanja zasnovanih na projektovanim ishodima obrazovanja;
- unapređenje stručnih i pedagoških kompetencija nastavnika;
- modernizovanje školske infrastrukture i unapređenje uslova za rad i učenje.
Očekivani ishodi ogleda:
- unapređene mogućnosti za zapošljavanje i sticanje kompetencija neophodnih za kvalitetan rad u zanimanju i obavljanje određenih poslova;
- sticanje uslova za nastavak školovanja i osposobljavanje za dalje celoživotno učenje;
- sticanje ključnih (generičkih) kompetencija i životnih veština neophodnih za dalje učenje i profesionalni razvoj;
- efikasnije i podsticajnije metode rada sa učenicima primenjene u svakodnevnoj obrazovnoj praksi;
- ocenjivanje učenika u odnosu na očekivane ishode;
- razvijanje sistema praćenja ostvarenosti nastavnog programa na nivou škole i na nivou Republike;
- provera radnih kompetencija učenika na stručnoj maturi
Trajanje ogleda
Ogled se sprovodi od 1. septembra 2007. godine kroz najmanje tri generacije upisanih učenika. Odluku o prestanku ogleda doneće, nakon procene rezultata, ministar prosvete.
Način ostvarivanja ogleda
Ogled se ostvaruje na osnovu ovog nastavnog plana i programa u području rada Elektrotehnika. U cilju uspešnog sprovođenja ogleda za nastavnike i direktore srednjih stručnih škola u kojima se ostvaruje program ovog ogleda, organizuje se obuka u oblastima koje su bitne za unapređenje kvaliteta obrazovnog rada.
Način polaganja stručne mature biće propisan posebnim podzakonskim aktom.
Uslovi ostvarivanja programa ogleda
Ogled će se ostvarivati u uslovima svakodnevnog obrazovno - vaspitnog rada u školama.
Njegovo ostvarivanje podrazumeva uključenost i saradnju nastavnika i pomoćnih nastavnika u okviru stručnih timova i stručnih organa u školama.
Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje pružiće savetodavnu podršku direktorima i nastavnicima za realizaciju programa, razvoj materijala za rad, praćenje i vrednovanje ogleda.
Praćenje i vrednovanje ogleda
Praćenje i vrednovanje ogleda obavljaće Ministarstvo prosvete i Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja - Centar za stručno i umetničko obrazovanje i prosvetni savetnik, a na osnovu posebnog uputstva za praćenje realizacije oglednih programa koje će biti naknadno publikovano.
Primena ogleda će biti praćena kontinuirano u toku školske godine.
Na kraju školske godine, na osnovu različitih upitnika i izveštaja, biće ispitani ishodi obrazovno - vaspitnog rada, adekvatnost ocenjivanja, mišljenja učenika i nastavnika.
Rezultate ogleda Ministarstvo prosvete objaviće na način dostupan široj stručnoj javnosti.
CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Obrazovni profil: ELEKTROTEHNIČAR TELEKOMUNIKACIJA - ogled
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
Cilj stručnog obrazovanja za obrazovni profil ELEKTROTEHNIČAR TELEKOMUNIKACIJA - ogled, je osposobljavanje učenika za montiranje i testiranje uređaja i opreme u okviru različitih telekomunikacionih sistema, održavanje telekomunikacionih mreža, opreme i uređaja, izradu tehničke dokumentacije i vođenje evidencije.
S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređivanje zapošljivosti, učenici će biti osposobljavani za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;
- efikasan rad u grupnim situacijama;
- preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;
- blagovremeno reagovanje na promene u radnoj sredini;
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju;
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada;
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu.
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA:
radne kompetencije |
znanja |
veštine |
stavovi |
|
Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: |
|
|
|
|
|
|
Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat:
- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije
- zajedničkog rada nastavnika i učenika u svim modulima i predmetima
- primene strategija, metoda i tehnika aktivnog učenja i usvajanja znanja i veština u nastavi.
Nastavni plan za ogled - Tehničar telekomunikacija
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
||||||||||||||||||||||||||||
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
godišnje |
|||||||||||||||||||||||||
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
B |
I |
|
A: OBAVEZNI PREDMETI |
14 |
5 |
0 |
518 |
185 |
0 |
0 |
15 |
3 |
0 |
525 |
105 |
0 |
0 |
12 |
1 |
0 |
396 |
33 |
0 |
0 |
10 |
2 |
0 |
310 |
62 |
0 |
0 |
1749 |
385 |
0 |
0 |
2134 |
1. Srpski jezik i književnost |
3 |
|
|
111 |
|
|
|
3 |
|
|
105 |
|
|
|
3 |
|
|
99 |
|
|
|
3 |
|
|
93 |
|
|
|
408 |
0 |
0 |
0 |
408 |
1.1. _____________ jezik i književnost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Srpski jezik kao nematernji jezik |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Strani jezik |
2 |
|
|
74 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
66 |
|
|
|
2 |
|
|
62 |
|
|
|
272 |
0 |
0 |
0 |
272 |
4. Fizičko vaspitanje |
2 |
|
|
74 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
66 |
|
|
|
2 |
|
|
62 |
|
|
|
272 |
0 |
0 |
0 |
272 |
5. Matematika |
4 |
|
|
148 |
|
|
|
3 |
|
|
105 |
|
|
|
3 |
|
|
99 |
|
|
|
3 |
|
|
93 |
|
|
|
445 |
0 |
0 |
0 |
445 |
6. Računarstvo i informatika |
|
4 |
|
|
148 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
148 |
0 |
0 |
148 |
7. Osnovi elektrotehnike |
3 |
1 |
|
111 |
37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
111 |
37 |
0 |
0 |
148 |
8. Elektronika |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
2 |
|
105 |
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
105 |
70 |
0 |
0 |
175 |
9. Tehnika analognog prenosa |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
1 |
|
70 |
35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
35 |
0 |
0 |
105 |
10. Tehnika digitalnog prenosa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
1 |
|
66 |
33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
66 |
33 |
0 |
0 |
99 |
11. Preduzetništvo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
62 |
|
|
0 |
62 |
0 |
0 |
62 |
B: STRUČNI MODULI |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
296 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
230 |
66 |
0 |
0 |
0 |
124 |
92 |
236 |
144 |
0 |
0 |
0 |
207 |
119 |
114 |
108 |
331 |
211 |
876 |
318 |
1736 |
1. Električne instalacije i oprema |
|
|
|
|
|
64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
64 |
0 |
64 |
2. Telekomunikacione instalacije i oprema |
|
|
|
|
|
116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
116 |
0 |
116 |
3. Elektronske komponente |
|
|
|
|
|
116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
116 |
0 |
116 |
4. Štampane ploče |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
60 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
60 |
12 |
72 |
5. Telekomunikacione mreže sa žičnim vodovima |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
66 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
66 |
30 |
96 |
6. Stacionarni sistem za detekciju požara |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
52 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
52 |
12 |
64 |
7. Sistem za kontrolu neovlašćenog pristupa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
52 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
52 |
12 |
64 |
8. Optičke telekomunikacione mreže |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
66 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
66 |
30 |
96 |
9. Komutacioni sistemi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
38 |
|
36 |
|
|
|
|
|
|
|
70 |
38 |
0 |
36 |
144 |
10. Biznis centrale |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
114 |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
114 |
18 |
132 |
11. Audio i video interfonski sistemi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
56 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
56 |
12 |
68 |
12. Terminalni uređaji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
54 |
54 |
|
48 |
|
|
|
|
|
|
|
54 |
54 |
0 |
48 |
156 |
13. Pristupne mreže i uređaji |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51 |
34 |
|
|
51 |
34 |
0 |
0 |
85 |
14. Radio i bežične tehnologije |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
39 |
27 |
|
18 |
39 |
27 |
0 |
18 |
84 |
15. Sistemi prenosa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
82 |
271 |
|
24 |
82 |
21 |
0 |
24 |
127 |
16. Antenski i KDS sistemi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
56 |
12 |
0 |
0 |
56 |
12 |
68 |
17. Sistem video nadzora |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
58 |
12 |
0 |
0 |
58 |
12 |
70 |
18. Tehnička dokumentacije |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35 |
37 |
|
42 |
35 |
37 |
0 |
42 |
114 |
V: IZBORNI PREDMETI |
3 |
0 |
0 |
111 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
105 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
99 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
93 |
0 |
0 |
0 |
408 |
0 |
0 |
0 |
408 |
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
|
|
37 |
|
|
|
1 |
|
|
35 |
|
|
|
1 |
|
|
33 |
|
|
|
1 |
|
|
31 |
|
|
|
136 |
0 |
0 |
0 |
136 |
2. Izborni predmeti prema programu ogleda |
2 |
|
|
74 |
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
2 |
|
|
66 |
|
|
|
2 |
|
|
62 |
|
|
|
272 |
0 |
0 |
0 |
272 |
Ukupno A+B+V: |
17 |
5 |
0 |
629 |
185 |
296 |
0 |
18 |
3 |
0 |
630 |
105 |
230 |
66 |
15 |
1 |
0 |
619 |
125 |
236 |
144 |
13 |
2 |
0 |
610 |
181 |
114 |
108 |
2488 |
596 |
876 |
318 |
4278 |
|
Σ |
4278 |
Fond časova izbornih predmeta po razredima
IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
37 |
35 |
33 |
31 |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
|
1. Drugi strani jezik |
74 |
70 |
66 |
62 |
2. Istorija - izabrane teme |
74 |
70 |
|
|
3. Tehnika multimedija |
|
70 |
|
|
3. Fizika 1 |
74 |
|
|
|
4. Fizika 2 |
|
74 |
|
|
5. Geometrija |
|
|
66 |
|
6. Programiranje C |
|
|
66 |
62 |
7. Programiranje C++ |
|
|
|
62 |
8. Uvod u analizu |
|
|
|
62 |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa i to:
- obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;
- jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.
Učenici mogu da se opredele za strani jezik kao izborni predmet samo u prvom razredu i mogu ga slušati u kontinuitetu do kraja školovanja ili kraće. To znači da ukoliko odustanu u nekom razredu ne mogu ga ponovo birati u narednim.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja.
Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.
Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Ostvarivanje programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):
razred |
predmet / modul |
godišnji fond časova |
broj učenika u |
||
V |
PN |
B |
|||
I |
Računarstvo i informatika |
148 |
|
|
12 |
Osnove elektrotehnike |
37 |
|
|
12 |
|
Električne instalacije i oprema |
|
64 |
|
12 |
|
Telekomunikacione instalacije i oprema |
|
116 |
|
12 |
|
Elektronske komponente |
|
116 |
|
12 |
|
II |
Elektronika |
70 |
|
|
12 |
Tehnika analognog prenosa |
35 |
|
|
12 |
|
Štampane ploče |
|
60 |
12 |
12 |
|
Telekomunikacione mreže sa žičnim vodovima |
|
66 |
30 |
12 |
|
Stacionarni sistem za detekciju požara |
|
52 |
12 |
12 |
|
Sistem za kontrolu neovlašćenog pristupa |
|
52 |
12 |
12 |
|
III
|
Tehnika digitalnog prenosa |
33 |
|
|
12 |
Optičke telekomunikacione mreže |
|
66 |
30 |
12 |
|
Komutacioni sistemi |
38 |
|
36 |
12 |
|
Biznis centrale |
|
114 |
18 |
12 |
|
Audio i video interfonski sistemi |
|
56 |
12 |
12 |
|
Terminalni uređaji |
54 |
|
48 |
12 |
|
Preduzetništvo |
62 |
|
|
12 |
|
IV |
Pristupne mreže i uređaji |
34 |
|
|
12 |
Radio i bežične tehnologije |
27 |
|
18 |
12 |
|
Sistemi prenosa |
21 |
|
24 |
12 |
|
Antenski i KDS sistemi |
|
56 |
12 |
12 |
|
Sistem video nadzora |
|
58 |
12 |
12 |
|
Tehnička dokumentacija |
37 |
|
42 |
12 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
do 74 |
do 70 |
do 66 |
do 62 |
do 272 |
Dodatni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Dopunski rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Pripremni rad * |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
* Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada.
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
IV |
Ekskurzija |
1-2 |
2-3 |
3-4 |
do 5 |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi predmeti * |
1 - 2 časa nedeljno |
|||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
|||
Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
|||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
* Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
razred |
razredno-časovna nastava |
mentorski rad |
obavezne vannastavne aktivnosti |
ostalo (maturski ispit) |
ukupno radnih nedelja |
I |
37 |
|
2 |
|
39 |
II |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
III |
33 |
4 |
2 |
|
39 |
IV |
31 |
3 |
2 |
3 |
39 |
Gantogram stručnih modula po razredima za ogled - Tehničar telekomunikacija
Moduli / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Prvi razred |
Električne instalacije i oprema |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
64 |
0 |
64 |
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Telekomunikacione instalacije i oprema |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
116 |
0 |
116 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Elektronske komponente |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
116 |
0 |
116 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Σ |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
0 |
0 |
296 |
0 |
296 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduli / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Drugi razred |
Štampane ploče |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
60 |
12 |
72 |
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Telekomunikacione mreže sa žičnim vodovima |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
66 |
30 |
96 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Stacionarni sistem za detekciju požara |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
52 |
12 |
64 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Sistem za kontrolu neovlašćenog pristupa |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
52 |
12 |
64 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
2 |
2 |
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|||||||
|
Σ |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
0 |
0 |
230 |
66 |
296 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduli / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Treći razred |
Optičke telekomunikacione mreže |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
66 |
30 |
96 |
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
6 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Komutacioni sistemi |
T |
6 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
4 |
|
|
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
70 |
38 |
0 |
36 |
144 |
|
V |
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
2 |
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
6 |
6 |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Biznis centrale |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
114 |
18 |
132 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
6 |
4 |
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
6 |
|||||||
Audio i video interfonski sistemi |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
0 |
56 |
12 |
68 |
|
V |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PN |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Terminalni uređaji |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
6 |
|
|
5 |
5 |
5 |
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
|
|
|
54 |
54 |
0 |
48 |
156 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
12 |
12 |
|||||||
|
Σ |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
18 |
18 |
124 |
92 |
236 |
144 |
596 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduli / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Četvrti razred |
Pristupne mreže i uređaji |
T |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
51 |
34 |
0 |
0 |
85 |
V |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Radio i bežične tehnologije |
T |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
39 |
27 |
0 |
18 |
84 |
|
V |
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Sistemi prenosa |
T |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
|
5 |
5 |
5 |
5 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
82 |
21 |
0 |
24 |
127 |
|
V |
3 |
3 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
1 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Antenski i KDS sistemi |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
5 |
5 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
56 |
0 |
0 |
12 |
68 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|
|
|||||||
Sistem video nadzora |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
5 |
5 |
5 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
58 |
0 |
0 |
12 |
70 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
|
|
|
|||||||
Tehnička dokumentacija |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
35 |
37 |
0 |
42 |
114 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
6 |
6 |
12 |
12 |
|
|
|
|||||||
|
Σ |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
18 |
18 |
0 |
0 |
0 |
321 |
119 |
0 |
108 |
548 |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Σ= |
445 |
211 |
762 |
318 |
1736 |