Naziv predmeta: |
ISTORIJA |
Godišnji fond časova: |
60 |
Razred: |
treći |
Ciljevi predmeta: |
1. Sticanje humanističkog obrazovanja i razvijanje istorijske svesti; |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Srpska država i državnost |
• Proširivanje znanja o nastanku moderne srpske države i najvažnijim odlikama srpske državnosti. |
• prepozna različite istorijske sadržaje (ličnosti, događaje, pojave i procese) i dovede ih u vezu sa odgovarajućom vremenskom odrednicom i istorijskim periodom; |
• Srpska državnost u srednjem veku. |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave: Mesto realizacije nastave: Ocenjivanje: Okvirni broj časova po temama: Preporuke za realizaciju nastave: |
Srpski narod u jugoslovenskoj državi |
• Proširivanje znanja o jugoslovenskoj ideji i nosiocima ideje stvaranja jugoslovenske države. |
• obrazloži najvažnije motive i uzroke stvaranje jugoslovenske države; |
• Jugoslovenska ideja i konstituisanje države. |
Preporuke za realizaciju nastave: |
Dostignuća srpske kulture |
• Razumevanje pojma srpskog kulturnog prostora. |
• razlikuje periode u kojima su nastala najznačajnija dela srpske kulture; |
• Srednjovekovna kultura Srba (jezik i pismo, verski karakter kulture, Miroslavljevo jevanđelje, književnost, najznačajnije zadužbine, pravni spomenici). |
Preporuke za realizaciju nastave: |
Srpski narod i Srbija u savremenom svetu |
• Razumevanje političkih i ekonomskih odnosa u savremenom svetu. |
• identifikuje najvažnije činioce u međunarodnim političkim i ekonomskim odnosima; |
• Najuticajnije države i organizacije u međunarodnim političkim i ekonomskim odnosima. |
Preporuke za realizaciju nastave: |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Srpski jezik i književnost
- Geografija
- Sociologija sa pravima građana
- Građansko vaspitanje
- Verska nastava
Naziv predmeta: |
HEMIJA |
Godišnji fond časova: |
34 |
Razred: |
prvi |
Ciljevi predmeta: |
1. Razvoj funkcionalnog sistema hemijskog znanja kao podrške za izučavanje stručnih predmeta; |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Struktura supstance |
• Razumevanje korpuskularnog koncepta građe supstanci |
• objasni elektroneutralnost atoma |
• Građa atoma, atomski i maseni broj. Relativna atomska masa |
Na početku teme, učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinom ocenjivanja. Oblici nastave Mesto realizacije nastave |
Disperzni sistemi |
• Razumevanje odnosa između kvalitativnog sastava disperznog sistema i njegovih svojstava |
• razume da su disperzni sistemi smeše više čistih supstanci |
• Disperzni sistemi demonstracioni ogledi: • razmena energije između sistema i okoline rastvaranje amonijum-hlorida i natrijum-hidroksida u vodi |
Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Broj časova po temama
|
Hemijske reakcije |
• Razumevanje koncepta održanja materije kroz principe održanja mase i energije |
• razume da hemijska promena znači nastajanje novih supstanci, raskidanjem starih i stvaranjem novih hemijskih veza |
• Hemijske reakcije, hemijske jednačine i kvantitativni aspekt hemijskih reakcija demonstracioni ogledi: kretanje čestica kao uslov za hemijsku reakciju |
|
Hemija elemenata i jedinjenja |
• Razumevanje odnosa strukture supstanci i njihovih svojstava |
• razume periodičnu promenu svojstava elemenata u PSE |
• Pregled i opšte karakteristike elemenata 17, 16, 15, 14. i 13. grupe PSE demonstracioni ogledi: |
|
Hemijski aspekti zagađivanja životne sredine |
• Razvoj odgovornog stava prema korišćenju supstanci u svakodnevnom životu i profesionalnom radu |
• razume i objasni štetno dejstvo nekih supstanci na životnu sredinu i zdravlje ljudi |
• Zagađivanje atmosfere, vode i tla |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Ekologija i zaštita životne sredine
- Ishrana
- Zdravstvena kultura
EKOLOGIJA I ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE
Naziv predmeta: |
EKOLOGIJA I ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE |
Godišnji fond časova: |
32 časa |
Razred: |
drugi |
Ciljevi predmeta: |
1. Shvatanje odnosa čoveka i životne sredine; |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Osnovni pojmovi ekologije |
• Shvatanje strukture ekosistema/biosfere i procesa koji se u njima odvijaju |
• definiše predmet istraživanja i značaj ekologije |
• Definicija, predmet istraživanja i značaj ekologije |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima evidentiranja i ocenjivanja. Oblici nastave Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Životna sredina i održivi razvoj |
• Upoznavanje sa izvorima i vrstama zagađivanja životne sredine |
• navede izvore zagađivanja životne sredine |
• Izvori zagađivanja životne sredine |
|
Ekološka kultura |
• Razumevanje značaja održavanja lične higijene i higijene životnog i radnog prostora |
• objasni značaj održavanja lične higijene, higijene životnog i radnog prostora |
• Uređenje životnog i radnog prostora |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Hemija
- Geografija
- Zdravstvena kultura
Naziv predmeta: |
GEOGRAFIJA |
Godišnji fond časova: |
34 |
Razred: |
prvi |
Ciljevi predmeta: |
1. Uočavanje i shvatanje korelativnih odnosa između geografije i drugih prirodnih i društvenih nauka; |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Uvod |
• Sticanje znanja o predmetu proučavanja, podeli, značaju i mestu geografije u sistemu nauka |
• definiše predmet izučavanja, značaj, razvoj i mesto geografije u sistemu nauka |
• Predmet proučavanja, podela i mesto geografije u sistemu nauka |
Na početku teme učenike treba upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Oblici nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama
|
Savremene komponente geografskog položaja Srbije |
• Proširivanje znanja o položaju, mestu i ulozi Srbije na Balkanskom poluostrvu i jugoistočnoj Evropi |
• definiše pojam i funkcije državnih granica, razume državno uređenje Srbije i poznaje državna obeležja: grb, zastavu, himnu |
• Površina, granice, državno uređenje i državna obeležja Srbije |
|
Prirodni resursi Srbije i njihov ekonomsko geografski značaj |
• Sticanje novih i produbljenih znanja o prirodi Srbije i njenom uticaju na život i privredne delatnosti ljudi |
• odredi u geološkom sastavu Srbije zastupljenost stena različite starosti, sastava i porekla značajnih za pojavu ruda i minerala |
• Reljef Srbije |
|
Stanovništvo i naselja Srbije |
• Proširivanje znanja o demografskom razvoju i rasporedu stanovništva u Srbiji |
• opiše antropogeografska obeležja i istorijsko-geografski kontinuitet naseljavanja Srbije |
• Antropogeografska obeležja Istorijsko-geografski kontinuitet naseljavanja Srbije |
|
Privreda Srbije |
• Proširivanje i produbljivanje znanja o privredi Srbije i njenim osnovnim karakteristikama |
• analizira uticaj prirodnih i društvenih činioca na uslovljenost razvoja i razmeštaja privrede Srbije i grupiše grane privrede po sektorima |
• Osnovne karakteristike privrede Srbije i mesto turizma i njoj |
|
Regionalne celine Srbije |
• Sticanje i proširivanje geografskih znanja o regionalnim celinama Srbije i sagledavanje njihovih specifičnosti |
• definiše pojam regije i napravi kartografski pregled regionalnih celina Srbije |
• Vojvodina |
|
Srbija i savremeni procesi u Evropi i Svetu |
• Sticanje znanja o savremenim političkim i ekonomskim procesima u Evropi i svetu koji su uslov za napredak svih zemalja i naroda |
• definiše pojmove: proces integracije, demokratska regionalizacija, globalizacija |
• Saradnja Srbije sa drugim državama i međunarodnim organizacijama |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Srpski jezik i književnost
- Istorija
- Ekonomika turističkih i ugostiteljskih preduzeća
- Turistička geografija
- Preduzetništvo
- Građansko vaspitanje
- Verska nastava
SOCIOLOGIJA SA PRAVIMA GRAĐANA
Naziv predmeta: |
SOCIOLOGIJA SA PRAVIMA GRAĐANA |
Godišnji fond časova: |
30 |
Razred: |
treći |
Ciljevi predmeta: |
1. Osposobljava učenika za život u društvu izloženom stalnim promenama i izazovima koje donosi razvoj savremenog društva; |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Struktura i organizacija društva |
Upoznavanje sa funkcionisanjem, strukturom i organizacijom društva |
• shvati strukturu i organizaciju društva |
• Pojam i elementi društva |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Država i politika |
• Upoznavanje sa Ustavom Republike Srbije, njegovim istorijskim pretečama i pravosudnim sistemom Republike Srbije |
• shvati značaj ustava kao najvišeg pravnog akta |
• Značenje Ustava Republike Srbije |
|
Građanin i njegova prava i slobode |
• Upoznavanje sa politikom kao veštinom upravljanja društvom |
• opiše ulogu politike u društvu |
• Suverenost naroda i građani |
|
Srbija kao država, autonomija i lokalna samouprava |
• Bogaćenje znanja o ljudskim pravima i slobodama i o ulozi pojedinca u društvenom i političkom životu |
• shvati ljudska prava i slobode i svoj položaj u društvu |
• Političke slobode i prava građana |
|
Ustav i pravna država u Republici Srbiji |
• Obogaćivanje znanja o državnosti Republike Srbije poređenjem tradicije i sadašnjeg stanja |
• poredi sadašnje stanje i tradiciju državnosti i ustavnosti u Srbiji |
• Srbija, njena državnost i ustavotvorna vlast (tradicija i sadašnje stanje) |
|
Kultura i društvo |
• Razvijanje znanja o kulturnim tekovinama |
• uoči razliku i sličnosti između kulture i civilizacije |
• Pojam kulture i civilizacije |
|
Društvene promene i razvoj društva |
• Osposobljavanje za život u društvu izloženom stalnim promenama i izazovima koje donosi razvoj savremenog društva |
• identifikuje društvene promene |
• Pojam i vrste društvenih promena |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Istorija
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
68 |
|
|
|
|
68 |
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja o osnovnim principima savremene zaštite zdravlja, preventivnim aktivnostima koje su najefikasnije u zaštiti zdravlja stanovništva;
- Sticanje znanja o higijenskim principima na osnovu kojih učenici formiraju pozitivan stav sa ciljem da se usvoji i uvek primenjuje zdravo ponašanje - zdrav stil življenja, kao osnova za očuvanje zdravlja;
- Sticanje znanja i usvajanje veština o ukazivanju neodložne pomoći životno ugroženim licima u nepredviđenim zadesnim situacijama.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA
Razred: |
prvi |
Red. br. |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
1. |
Lična higijena i higijena fizičke kulture |
19 |
2. |
Mentalna higijena |
10 |
3. |
Higijena ishrane |
9 |
4. |
Komunalna higijena |
7 |
5. |
Higijena rada |
7 |
6. |
Osnove prve pomoći |
16 |
1. CILJEVI, ISHODI, OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA
Naziv modula: | Lična higijena i higijena fizičke kulture |
Trajanje modula: |
19 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Usvajanje odgovornosti i doslednosti prema ličnom zdravlju i zdravlju drugih; |
• navede definiciju zdravlja SZO; |
• Definicija zdravlja, koncept zdravlja; |
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: | Mentalna higijena |
Trajanje modula: |
10 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Sticanje znanja o značaju očuvanja mentalnog zdravlja i upoznavanje sa faktorima koji mogu da naruše mentalno zdravlje; |
• primeni mere kojima se prilagođava uticajima sredine i deluje kao stabilna i zrela ličnost; |
• Mentalno zdravlje, odnos telesnog i mentalnog zdravlja, faktori koji utiču na mentalno zdravlje; |
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: | Higijena ishrane |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Sticanje znanja o pravilnoj ishrani; |
• objasni ulogu hranljivih materija u organizmu; |
• Fiziologija ishrane; |
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: | Komunalna higijena |
Trajanje modula: |
7 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Sticanje znanja o pozitivnim i negativnim uticajima spoljne sredine na zdravlje; |
• navede kako vlaga, atmosferski pritisak, kretanje vazduha i temperatura utiču na zdravlje; |
• Sastav atmosfere i aerozagađenje; |
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: | Higijena rada |
Trajanje modula: |
7 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Sticanje znanja o dejstvu štetnih noksi i drugih faktora u radnoj sredini koji dovode do narušavanja zdravlja; |
• navede faktore i štetne nokse koje utiču na zdravlje u radnoj sredini; |
• Uticaj radne sredine i procesa rada na zdravlje; |
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: | Osnove prve pomoći |
Trajanje modula: |
16 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Usvajanje veština za pružanje pomoći licima u besvesnom stanju; |
• definiše prvu pomoć i razume njen značaj; |
• Pojam, ciljevi, zadaci i značaj prve pomoći; |
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
5. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA, ODNOSNO MODULIMA
- Biologija;
- Hemija;
- Fizika.
OSNOVE TURIZMA I UGOSTITELJSTVA
Naziv predmeta: |
OSNOVE TURIZMA I UGOSTITELJSTVA |
Godišnji fond časova: |
68 časova |
Razred: |
prvi |
Ciljevi predmeta |
- Razumevanje teorijskih osnova, osnovnih principa i organizacije turizma; |
TEMA |
CILJEVI |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Pojmovne osnove turizma |
• Upoznavanje učenika sa osnovnim pojmovima iz turizma. |
• navodi definiciju pojmova: turizam, turista, poslovni putnik, turistička destinacija, turističko mesto, turistička regija; |
• Pojam, značaj i zadaci turizma; |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave: Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama
|
Oblici, funkcije i vidovi turizma |
• Upoznavanje učenika sa vidovima, oblicima i funkcijama savremenog turizma. |
• razlikuje oblike turizma; |
• Oblici turizma; |
|
Turističko tržište |
• Upoznavanje učenika sa karakteristikama turističkog tržišta |
• definiše turističko tržište; |
• Pojam i karakteristike turističkog tržišta; |
|
Novi trendovi u turizmu i ugostiteljstvu |
• Upoznavanje učenika sa savremenim turističkim kretanjima |
• Navodi nove trendove u turizmu i ugostiteljstvu |
• Karakteristike i perspektive razvoja međunarodnog turizma; |
|
Ugostiteljstvo |
• Upoznavanje učenika sa pojmom ugostiteljstvo i njegovim mestom i značajem u privrednim delatnostima |
• navede definiciju pojma ugostiteljstva; |
• Pojam ugostiteljstva; |
|
Usluge u ugostiteljstvu |
• Osposobljavanje učenika da prilagode ugostiteljske usluge željama i potrebama gostiju |
• objasni pojam ugostiteljske usluge; |
• Pojam usluge u ugostiteljstvu; |
|
Ugostiteljske poslovne jedinice |
• Osposobljavanje učenika da razlikuju ugostiteljske poslovne jedinice prema nameni i uslugama koje pružaju |
• navodi definiciju ugostiteljske poslovne jedinice; |
• Ugostiteljske poslovne jedinice; |
|
Kadrovi u ugostiteljstvu |
• Upoznavanje učenika sa značajem, ulogom i strukturom |
• objasni značaj i ulogu kadrova u ugostiteljstvu; |
• Značaj i uloga kadrova u ugostiteljstvu; |
|
Uzanse u ugostiteljstvu |
• Upoznavanje učenika sa poslovnim običajima u ugostiteljstvu |
• Definiše uzanse; |
• Uzanse u ugostiteljskim objektima za ishranu; |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Stručni predmeti (Kuvarstvo, Osnove usluživanje, Nacionalne kuhinje);
- Ekonomika turističkih i ugostiteljskih preduzeća;
- Preduzetništvo.
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
|
408 |
|
60 |
|
468 |
II |
|
384 |
192 |
90 |
|
666 |
III |
|
300 |
180 |
120 |
|
600 |
2. CILJEVI PREDMETA
- Osposobljavanje učenika za primenu higijenskih standarda u kuvarstvu;
- Osposobljavanje učenika za izradu ugostiteljske ponude;
- Osposobljavanje učenika za mehaničku obradu i primenu životnih namirnica u kuvarstvu;
- Osposobljavanje učenika za termičku obradu životnih namirnica;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje fondova i soseva;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje salata;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje priloga i variva;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje bistrih i gustih supa, čorbi;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje toplih predjela;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdava gotovih jela;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje nacionalnih jela;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje pečenja;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje hladnih predjela i jela;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje jela po porudžbini;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdava gotovih jela sa žara;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje poslastica.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA
Razred: |
prvi |
Red. br. |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
1. |
Uvod u kuvarstvo |
186 |
2. |
Termičke - toplotne obrade namirnica |
48 |
3. |
Fondovi i sosovi |
96 |
4. |
Salate |
30 |
5. |
Prilozi i variva |
114 |
Razred: |
drugi |
Red. br. |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
1. |
Bistre i guste supe, čorbe |
138 |
2. |
Topla predjela |
186 |
3. |
Gotova jela |
288 |
4. |
Nacionalna jela |
42 |
5. |
Pečenja |
24 |
Razred: |
treći |
Red. br. |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
1. |
Hladna predjela i jela |
196 |
2. |
Jela po porudžbini |
316 |
3. |
Jela sa žara |
44 |
4. |
Poslastice |
44 |
4. CILJEVI, ISHODI, OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Uvod u kuvarstvo |
Trajanje modula: |
186 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za primenu higijenskih standarda u kuvarstvu, za izradu ugostiteljske ponude, za mehaničku obradu i primenu sirovina u kuvarstvu.
|
• definiše pojmove: kuvarstvo i kuhinja; ______________________ ISHODI ZA NASTAVU U BLOKU • primenjuje životne namirnice; |
a) Higijenski standardi: b) Ugostiteljska ponuda: v) Životne namirnice |
• Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Termičke - toplotne obrade namirnica |
Trajanje modula: |
48 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za termičko-toplotnu obradu životnih namirnica |
• definiše termičku (toplotnu) obradu namirnica; ________________________ ISHODI ZA NASTAVU U BLOKU • termički obrađuje životne namirnice |
• Termičke - toplotne obrade namirnica - pojam i podela; |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. • Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Fondovi i sosovi |
Trajanje modula: |
96 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje fondova i soseva; |
• definiše fondova - sosove; ____________________ ISHODI ZA NASTAVU U BLOKU • kombinuje tehnike termičke obrade; |
• Fondovi - Sosovi - pojam, definicija, elementi koji označavaju naziv, aromatične garniture, klasifikacija i čuvanje; |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Salate |
Trajanje modula: |
30 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje salata; |
• definiše salate; ________________________ ISHODI ZA NASTAVU U BLOKU • pripremi namirnice za salate; |
Salate - pojam, podela, priprema i primena: • jednostavne salate od pečenog povrća: • jednostavne salate od kuvanog povrća: krompir, cvekla i pasulj; • salate od kiselog povrća: |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Prilozi i variva |
Trajanje modula: |
114 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje variva i priloga; |
• definiše priloge i variva; _______________________ ISHODI ZA NASTAVU U BLOKU • priprema namirnica za variva i priloge; |
Variva i prilozi: |
• Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Bistre i guste supe, čorbe |
Trajanje modula: |
138 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje bistrih i gustih supa i čorbi; |
• definiše bistre i guste supe, čorbe; ___________________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: • priprema bistre i guste supe, čorbe; |
Bistre supe: pojam, priprema i primena u kuvarstvu: |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. • Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Topla predjela |
Trajanje modula: |
186 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje toplih predjela |
• Definiše topla predjela; _______________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
Topla predjela: pojam, podela i karakteristike; |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. • Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Gotova jela |
Trajanje modula: |
288 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje gotovih jela; |
• definiše gotova jela; ________________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
Gotova jela - pojam, definicija, podela, priprema i primena: |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Nacionalna jela |
Trajanje modula: |
42 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje nacionalnih jela; |
• definiše nacionalna jela; __________________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
• Nacionalna jela pojam, karakteristike, pripremanje i primena |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. • Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Pečenja |
Trajanje modula: |
24 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje pečenja |
• razlikuje normative i izrađuje osnovne kalkulacije za pečenja; _________________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
Pečenja |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Hladna predjela i jela |
Trajanje modula: |
196 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje hladnih predjela i jela; |
• Definiše hladna predjela i hladna jela; _______________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
• Hladna predjela i jela - pojam i definicija; podloge, vrste dekoracija, aspik i vrste šofroa sosova. |
• Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Jela po porudžbini |
Trajanje modula: |
336 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje jela po porudžbini; |
• definiše jela po porudžbini; ________________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
• Jela po porudžbini - pojam, definicija, podela: |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. • Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Jela sa roštilja |
Trajanje modula: |
44 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje jela sa roštilja |
• definiše jela sa roštilja; _________________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
Jela sa roštilja pojam, definicija, podela |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
Naziv modula: |
Poslastice |
Trajanje modula: |
44 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje poslastica |
• razlikuje vrste poslastica; ___________________________ ISHODI ZA PRAKTIČNU NASTAVU I NASTAVU U BLOKU: |
Poslastičarstvo: Hladne poslastice: Tople poslastice i prelivi: Šatoi - vinski šato |
Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. • Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Zdravstvena kultura
- Ishrana
- Hemija
- Osnove usluživanja
- Nacionalne kuhinje
- Ekonomika i organizacija ugostiteljsko turističkih preduzeća
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
III |
|
60 |
|
|
|
60 |
2. CILJEVI PREDMETA
- Upoznavanje učenika sa navikama u ishrani pojedinih naroda sveta;
- Osposobljavanje učenika da prepoznaju osnovne karakteristike značajnih kuhinja sveta;
- Upoznavanje učenika sa najpoznatijim jelima svetskih kuhinja;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje najpoznatijih jela.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA
Razred: |
treći |
Red. br. |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
1. |
Nacionalne kuhinje |
60 |
4. CILJEVI, ISHODI, OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Nacionalne kuhinje |
Trajanje modula: |
60 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu jela nacionalnih kuhinja.
|
• Opisuje predmet izučavanja;
|
• Pojam, značaj i zadaci predmeta; Srpska kuhinja Francuska kuhinja Mađarska kuhinja Ruska kuhinja Italijanska kuhinja Kineska kuhinja Kuhinja zemalja Magreb-a Turska kuhinja Grčka kuhinja Indijska kuhinja Japanska kuhinja |
• Na početku programa učenike upoznati sa ciljem/ciljevima i ishodima, planom i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama
|
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Kuvarstvo
- Zdravstvena kultura
- Ishrana
- Osnove usluživanja
- Turistička geografija
- Geografija
Naziv predmeta: |
OSNOVE USLUŽIVANJA |
Godišnji fond časova: |
30 časova |
Razred: |
Treći |
Ciljevi predmeta |
- Upoznavanje učenika sa pojmom usluživanja; |
TEMA |
CILJEVI |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Pojmovne osnove usluživanja |
• Upoznavanje učenika sa predmetom, ulogom i značajem usluživanja, inventarom i opremom, nameštajem za usluživanje; |
• objasni značaj i ulogu usluživanja u ugostiteljskim objektima; |
• Pojam uloga i zadaci usluživanja; |
• Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave: Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Dnevni obroci |
• Upoznavanje učenika sa dnevnim obrocima i dnevnim ciklusima ishrane. |
• nabroji dnevne obroke; |
• Dnevni obroci i dnevni ciklusi ishrane u ugostiteljstvu |
|
Sistemi i načini usluživanja |
• Upoznavanje učenika sa sistemima i načinima usluživanja. |
• nabroji sisteme usluživanja; |
• Organizacioni sistemi rada u usluživanju (ober, revirni, reonski, brigadni sistem rada); |
|
Instrumenti ponude u ugostiteljstvu |
• Osposobljavanje učenika da prepoznaju i navedu instrumente ponude. |
• Pravilno pisanje i sastavljanje instrumenata ponude. |
• Instrumenti ponude i dokumenti prodaje u ugostiteljskim objektima; |
|
Usluživanje hrane |
• Osposobljavanje učenika da znanja iz kuvarstva prilagode potrebama usluživanja hrane. |
• objasni način usluživanja doručka i jednostavnih jela; |
• Usluživanje doručaka, jednostavnih jela, hladnih predjela, supa, čorbi, potaža, konsomea, toplih predjela, ribe, rakova, školjki, gotovih jela, pečenja, jela po porudžbini, specijaliteta sa roštilja, variva, salata i sireva, poslastica, voća i kompota. |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Stručni predmeti
- Ishrana
- Zdravstvena kultura
EKONOMIKA TURISTIČKIH I UGOSTITELJSKIH PREDUZEĆA
Naziv predmeta: |
EKONOMIKA TURISTIČKIH I UGOSTITELJSKIH PREDUZEĆA |
Godišnji fond časova: |
32 |
Razred: |
drugi |
Ciljevi predmeta |
- Upoznavanje organizacije i poslovnih aktivnosti preduzeća; |
TEMA |
CILJEVI |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Pojmovno određenje ekonomike i organizacije preduzeća |
• Upoznavanje učenika sa ekonomikom i organizacijom preduzeća |
• definiše ekonomiku kao nauku; |
• Pojam ekonomike i organizacije preduzeća; |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Realizacija nastave: Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Pojam ugostiteljsko-turističkog preduzeća |
• Upoznavanje učenika sa ugostiteljsko-turističkim preduzećima |
• definiše ugostiteljsko i turističko preduzeće i njihove zadatke; |
• Pojam ugostiteljsko i turističko preduzeće; |
|
Sredstva ugostiteljskog i turističkog preduzeća |
• Upoznavanje učenika sa poslovnim sredstvima ugostiteljskog i turističkog preduzeća |
• definiše sredstva ugostiteljskog i turističkog preduzeća; |
• Pojam sredstava ugostiteljsko i turističko preduzeća; |
|
Izvori sredstava |
• Upoznavanje učenika sa izvorima sredstava ugostiteljskog i turističkog preduzeća |
• definiše izvore sredstava; |
• Pojam izvora sredstava; |
|
Rashodi ugostiteljskog i turističkog preduzeća |
• Upoznavanje učenika sa rashodima preduzeća i kalkulacijom cene proizvoda i usluga u turizmu i ugostiteljstvu |
• definiše utroške, troškove i rashode preduzeća; |
• Pojam rashoda preduzeća; |
|
Rezultati rada i raspodela |
• Upoznavanje učenika sa rezultatima rada i raspodelom |
• Definiše ukupan prihod; |
• Pojam ukupnog prihoda; |
|
Merila uspešnosti poslovanja ugostiteljskog i turističkog preduzeća |
• Upoznavanje učenika sa merilima uspešnosti ugostiteljskog i turističkog preduzeća |
• Definiše merila uspešnosti; |
• Pojam merila poslovnog uspeha; |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Stručni predmeti
- Osnove turizma i ugostiteljstva
- Preduzetništvo
Naziv predmeta: |
TURISTIČKA GEOGRAFIJA |
Godišnji fond časova: |
32 časa |
Razred: |
drugi |
Ciljevi predmeta |
- Sticanje znanja o turističko-geografskom prostoru i kretanju u njemu; |
TEMA |
CILJEVI |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Geografski i turistički položaj Srbije |
• Proširivanje znanja o geografskom i turističkom položaju Srbije. |
• Opiše i pokaže na karti položaj Srbije u Evropi; |
• Geografski položaj; |
Na početku teme učenike treba upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Realizacija nastave: Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Prirodne turističke vrednosti Srbije |
• Proširivanje znanja o prirodnim turističkim vrednostima Srbije. |
• Klasifikuje prirodne turističke vrednosti Srbije prema genezi i funkciji; |
• Planine kao turističke vrednosti; |
|
Antropogene turističke vrednosti Srbije |
• Usvajanje znanja o antropogenim turističkim vrednostima Srbije. |
• Podeli antropogene turističke vrednosti Srbije po vrstama; |
• Arheološke turističke vrednosti; |
|
Materijalna osnova turizma |
• Sticanje znanja o uticaju materijalne osnove na razvoj turizma u Srbiji. |
• Razlikuje faktore turističkog prometa; |
• Faktori turističkog prometa; |
|
Pravci turističkog kretanja u Srbiji |
• Usvajanje znanja o pravcima turističkih kretanja u Srbiji. |
• Navede i pokaže na karti najvažnije pravce kretanja turista u Srbiji. |
• Najvažniji pravci turističkih kretanja inostranih i domaćih turista. |
|
Perspektive razvoja turizma Srbije |
• Korišćenje stečenih znanja u prognoziranju perspektiva razvoja turizma Srbije. |
• Sastavi kartu prirodnih i antropogenih vrednosti zavičaja |
• Strategija razvoja turizma u Srbiji; |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Istorija
- Zdravstveno vaspitanje
- Marketing u turizmu i ugostiteljstvu
- Stručni predmeti
Naziv predmeta: |
PREDUZETNIŠTVO |
Godišnji fond časova: |
60 časova |
Razred: |
treći |
Ciljevi predmeta |
- Razvijanje poslovnih i preduzetničkih znanja, veština i ponašanja; |
TEMA |
CILJEVI |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Preduzetništvo i preduzetnik |
• Razumevanje pojma i značaja preduzetništva; |
• navede adekvatne primere preduzetništva iz lokalnog okruženja; |
• Pojam, razvoj i značaj preduzetništva; |
Na uvodnom času učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja/ obavezom učenika da u toku nastave redovno formiraju radnu svesku Realizacija nastave: |
Razvijanje i procena poslovnih ideja, marketing plan |
• Razvijanje sposobnosti za uočavanje, formulisanje i procenu; poslovnih ideja |
• primeni kreativne tehnike izbora, selekcije i vrednovanja poslovnih ideja; |
• Traganje za poslovnim idejama; |
Razvijanje i procena poslovnih ideja, marketing plan: Koristiti oluju ideja i vođene diskusije da se učenicima pomogne u kreativnom smišljanju biznis ideja i odabiru najpovoljnije. Preporučiti učenicima da biznis ideje traže u okviru svog područja rada ali ne insistirati na tome. Učenici se dela na grupe okupljene oko jedne poslovne ideje u kojima ostaju do kraja. Grupe učenika okupljene oko jedne poslovne ideje vrše istraživanje tržišta po nastavnikovim uputstvima. Poželjno je organizovati posetu malim preduzećima gde će se učenici informisati o načinu delovanja i opstanka tog preduzeća na tržištu. |
Upravljanje i organizacija, pravni okvir za osnivanje i funkcionisanje delatnosti |
• Upoznavanje učenika sa suštinom osnovnih menadžment funkcija i veština; |
• navede osobine uspešnog menadžera; |
• Menadžment funkcije (planiranje, organizovanje, vođenje i kontrola); |
Upravljanje i organizacija: |
Ekonomija poslovanja, finansijski plan |
• Razumevanje značaja bilansa stanja, bilansa uspeha i tokova gotovine kao najvažnijih finansijskih izveštaja u biznis planu; |
• sastavi bilans stanja na najjednostavnijem primeru; |
• Bilans stanja; |
Ekonomija poslovanja, finansijski plan |
Učenički projekt-prezentacija poslovnog plana |
• Osposobiti učenika da razume i dovede u vezu sve delove biznis plana; |
• samostalno ili uz pomoć nastavnika da poveže sve urađene delove biznis plana; |
• Izrada celovitog biznis plana za sopstvenu biznis ideju; |
Učenički projekt-prezentacija poslovnog plana: Pozvati na javni čas uspešnog preduzetnika, predstavnike škole, lokalne samouprave i banaka za procenu realnosti i inovativnosti biznis plana. Prema mogućnosti nagraditi najbolje radove. U prezentaciji koristiti sva raspoloživa sredstva za vizualizaciju a posebno prezentaciju u power point -u. |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Svi stručni predmeti
Naziv predmeta: |
ISHRANA |
Godišnji fond časova: |
68 |
Razred: |
prvi |
Ciljevi predmeta: |
- Sticanje znanja o hranljivim materijama i energetskoj vrednosti životnih namirnica; |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
Hranljive materije |
• Sticanje znanja o hranljivim materijama i energetskoj vrednosti životnih namirnica |
• razlikuje pojmove hrane i ishrane i njihove uloge; |
• Hrana; |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja Realizacija nastave: Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Pravilna ishrana |
• Sticanje znanja o principima pravilne ishrane i potrebama u ishrani |
• navede principe pravilne ishrane; |
• Principi pravilne ishrane; |
|
Kvarenje namirnica i konzervisanje |
• Sticanje osnovnih znanja o kvarenju namirnica i metodama konzervisanja |
• nabroje najčešće uzroke kvara namirnica; |
• Mikroorganizmi u hrani - korisna i štetna dejstva; |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA, ODNOSNO MODULIMA
- Higijenski standardi u kuvarstvu, poslastičarstvu i ugostiteljstvu;
- Zdravstvena kultura;
- Kuvarstvo i poslastičarstvo;
- Osnovi ugostiteljstva;
- Hemija.
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED |
NASTAVA |
PRAKSA |
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
|
|
|
|
30 |
30 |
II |
|
|
|
|
60 |
60 |
2. CILJEVI PREDMETA
- Osposobljavanje učenika za pripremu fondova i sosova
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje salata;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje priloga i variva;
- Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje bistrih i gustih supa, čorbi;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje toplih prejela;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje gotovih jela;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje nacionalnih jela;
- Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje pečenja.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA
Razred: |
prvi i drugi |
Red. br. |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
1. |
Fondovi i sosovi |
12 |
2. |
Jednostavne i složene salate |
6 |
3. |
Prilozi i variva |
12 |
4. |
Bistre i guste supe, čorbe |
12 |
5. |
Topla predjela |
12 |
6. |
Gotova jela |
24 |
7. |
Nacionalna jela |
9 |
8. |
Pečenja |
3 |
4. CILJEVI, ISHODI, OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Fondovi i sosovi |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje fondova i soseva. |
• definiše fondova - sosove; |
Fondovi i sosevi tople kuhinje |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova do 15. avgusta. • Ocenjivanje: |
Naziv modula: |
Salate |
Trajanje modula: |
6 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje salata. |
• definiše salate;
|
Salate: |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova do 15. avgusta. • Ocenjivanje: |
Naziv modula: |
Prilozi i variva |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje priloga i variva. |
• definiše priloge i variva |
Prilozi i variva: - Kuvano variva i prilozi: - Oblikovani prilozi - Povezana variva i prilozi - Dinstana variva i prilozi - Pečena variva i prilozi - Pržena variva i prilozi - Prilozi za divljač U toku praktičnog rada |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova do 15 avgusta. • Ocenjivanje: |
Naziv modula: |
Bistre i guste supe, čorbe |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje bistrih i gustih supa i čorbi. |
• definiše bistre i guste supe, čorbe; |
Bistre supe: pojam, priprema i primena u kuvarstvu: |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova. • Ocenjivanje: |
Naziv modula: |
Topla predjela |
Trajanje modula: |
12 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje toplih predjela. |
• Definiše topla predjela |
Topla predjela: pojam, podela i karakteristike; |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova. • Ocenjivanje: |
Naziv modula: |
Gotova jela |
Trajanje modula: |
24 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje gotovih jela. |
• definiše gotova jela; |
Gotova jela - pojam, definicija, podela, priprema i primena: |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova. • Ocenjivanje: |
Naziv modula: |
Nacionalna jela |
Trajanje modula: |
9 časova |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu, primenu i izdavanje nacionalnih jela. |
• definiše nacionalna jela; |
• Nacionalna jela pojam, karakteristike, pripremanje i primena |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova. • Ocenjivanje: |
Naziv modula: |
Pečenja |
Trajanje modula: |
3 časa |
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
• Osposobljavanje učenika za pripremu i izdavanje pečenja. |
• razlikuje normative za pečenja; |
Pečenja |
• Profesionalna praksa se realizuje po završetku nastve u trajanju od 30 časova, i to: 5 dana po 6 časova. • Ocenjivanje: |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Zdravstvena kultura
- Ishrana
- Hemija
- Osnove usluživanja
- Nacionalne kuhinje
- Ekonomika i organizacija turističkih i ugostiteljskih preduzeća
Naziv predmeta: |
GRAĐANSKO VASPITANJE |
Godišnji fond časova: |
34 časa |
Razred: |
prvi |
Ciljevi predmeta: |
1. Sticanje znanja, razvijanje veština, usvajanje vrednosti i formiranje stavova koji su pretpostavka za uspešan, odgovoran i angažovan život u demokratskom društvu; |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
JA, MI I DRUGI |
• Podsticanje učenika na međusobno upoznavanje |
• Analizira svoje osobine i da ih predstavi drugima |
• Lični identitet |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave: Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave |
KOMUNIKACIJA U GRUPI |
• Osposobljavanje učenika za komunikaciju u grupi |
• Iskaže, obrazloži i brani mišljenje argumentima |
• Samopouzdano reagovanje |
Preporuke za realizaciju nastave |
ODNOSI U GRUPI/ ZAJEDNICI |
• Osposobljavanje učenika za rad u grupi/timu i međusobnu saradnju |
• Radi u grupi/timu |
• Saradnja |
|
• Podsticanje učenika da sukobe rešavaju na konstruktivan način i izbegavaju sukobe |
• Objasni razloge, tok i posledice sukoba |
• Dinamika i ishodi sukoba |
||
|
• Osposobljavanje učenika da prepoznaju primere nasilje u svojoj sredini i preuzmu odgovornost za sopstveno ponašanje u takvoj situaciji |
• Prepozna i objasni vrste nasilja |
• Posredovanje |
• U realizaciji ovog programa nastavnik je izvor znanja, organizator i voditelj učeničkih aktivnosti i osoba koja daje povratnu informaciju. Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Naziv predmeta: |
GRAĐANSKO VASPITANJE |
Godišnji fond časova: |
32 časa |
Razred: |
drugi |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
PRAVA I ODGOVORNOSTI |
• Upoznavanje učenika sa vrstama prava i prirodom (univerzalnost, celovitost, nedeljivost) |
• Objasni značenje i smisao ljudskih prava |
• Potrebe i prava |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave: Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
PLANIRANJE I IZVOĐENJE AKCIJE |
• Podsticanje učenika na aktivnu participaciju u životu škole |
• Identifikuje probleme u svojoj lokalnoj zajednici/ školi |
• Izbor problema |
• Dobar indikator uspešne nastave je sposobnost učenika da adekvatno primenjuju stečena znanja i veštine i da u praksi izražavaju stavove i vrednosti demokratskog društva. Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
Naziv predmeta: |
GRAĐANSKO VASPITANJE |
Godišnji fond časova: |
30 časova |
Razred: |
treći |
TEMA |
CILJ |
ISHODI |
PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
DEMOKRATIJA I POLITIKA |
• Razumevanje pojmova demokratija, politika, vlast, građanski život |
• Objasni pojmove demokratija, politika, vlast, građanski život |
• Demokratija, politika i vlast |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave: Podela odeljenja na grupe Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
GRAĐANIN I DRUŠTVO |
• Sagledavanje uloge građanina/građanke u demokratskom društvu |
• Razume političko određenje pojma građanin/građanka |
• Odnos države i građanskog društva |
|
GRAĐANSKA I POLITIČKA PRAVA I PRAVO NA GRAĐANSKU INICIJATIVU |
• Upoznavanje učenika sa suštinom građanskih prava i pravom na građansku inicijativu |
• Objasni pojam ljudskih prava |
• Pravo na građansku inicijativu |
• Nastavnik treba da pruži neophodnu pomoć i podršku učenicima u pripremi i realizaciji aktivnosti, a zajedno sa grupom da obezbedi povratnu informaciju o njenoj uspešnosti. Ocenjivanje Okvirni broj časova po temama |
PLANIRANJE KONKRETNE AKCIJE |
• Podsticanje i osposobljavanje učenika za planiranje zajedničkih akcija i projekata u lokalnoj zajednici |
• Identifikuje probleme u svojoj lokalnoj zajednici |
• Izbor problema |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Srpski jezik i književnost
- Istorija
- Sociologija sa pravima građana
POSLOVNI STRANI JEZIK (peta godina učenja)
Naziv predmeta: |
POSLOVNI STRANI JEZIK (peta godina učenja) |
Godišnji fond časova: |
64 |
Razred: |
Drugi |
Ciljevi predmeta: |
Razvijanje saznajnih i intelektualnih sposobnosti i sticanje pozitivnog odnosa prema drugim kulturama uz uvažavanje različitosti i usvajanje znanja i umenja potrebnih u komunikaciji na stranom jeziku u usmenom i pisanom obliku, kako u svakodnevnom životu tako i u poslovnom okruženju. |
CILJ |
ISHODI NA KRAJU PRVOG RAZREDA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
SLUŠANJE Osposobljavanje učenika za razumevanje usmenog govora |
• razume kraće spontane dijaloge (do 7 replika / pitanja i odgovora), tekstove sa temama predviđenim nastavnim programom, koje čuje uživo, ili sa audio-vizuelnih zapisa |
OPŠTE TEME Svakodnevni život (organizacija vremena, poslova, slobodno vreme) STRUČNE TEME KOMUNIKATIVNE FUNKCIJE GRAMATIČKI SADRŽAJI Italijanski jezik Učenici treba da razumeju i koriste: 1. Imenice - vlastite i zajedničke, odgovarajući rod, broj, sa determinativom: Signora/Signor Rossi, Maria, Anna, Federica, Giovanni, Riccardo, Belgrado, l’Italia, la Serbia, il Tirreno, l’Adriatico, le Alpi, gli Appennini; i miei genitori, mia madre, ll loro padre, il nostro paese, i vostri figli, questo studente, questa ragazza, quell’amico, quella casa. Nemački jezik Učenici treba da razumeju i koriste: 1. Imenice - u nominativu, akuzativu, dativu i genitivu (za izražavanje posesivnih odnosa: das Haus meiner Eltern). 2. Član: određeni, neodređeni i nulti b) Neodređeni član u izrazima: einen Spaziergang machen, eine Frage stellen g) Nulti član: 3. Pokazne, prisvojne, upitne i najfrekventnije neodređene determinative u nominativu, genitivu, dativu i akuzativu: diese Stadt, mein Ball, welches Haus, einige Schüler, manche Lehrer. 4. Prideve u slaboj, jakoj i mešovitoj promeni (ein hübsches Kind, das hübsche Kind, hübsche Kinder) 5. Lične zamenice u nominativu, akuzativu i dativu: ich, mir, mich. 6. Frekventne predloge: 7. Glagole (potvrdne, upitne i odrične oblike) u sledećim vremenima: 8. Priloge i priloške odredbe (i receptivno i produktivno) 9. Brojeve 10. Upitne rečenice: 11. Veznike za naporedne rečenice (receptivno i produktivno): und, aber, oder, denn. 12. Redosled elemenata u potvrdnim, odričnim, upitnim i složenim rečenicama: Ich fahre morgen nach Berlin. Ich fahre nicht nach Berlin. Fährst du auch nach Berlin? Wer fährt nach Berlin? Ich weiß nicht, ob ich nach Berlin fahre. Ruski jezik Učenici treba da razumeju i koriste: 1) Izgovor i beleženje akcentovanih i redukovanih samoglasnika о i а. Izgovor i beleženje suglasničkih grupa - asimilacija suglasnika po zvučnosti. Pojam fonetske reči. Francuski jezik Učenici treba da razumeju i koriste1: 1. Sredstva za naglašavanje rečeničnih delovac’est... qui i c’est... que: C’est Pierre qui va le faire; c’est toi que j’aime. 2. Sredstva koja ukazuju na lice: 3. Aktualizatore imenice: 4. Modalitete rečenice: 5. Parcijalno direktno i indirektno pitanje: Quand est-ce qu’on part? Il demande quand on part; Où sont mes affaires? Elle demande où sont ses affaires. (Simultanost radnji). 6. Sredstva za iskazivanje prostornih odnosa: 7. Kvalifikaciju: 8. Sredstva za iskazivanje vremenskih odnosa: 9. Glagolske načine i vremena: 10. Sredstva za iskazivanje pogodbe: Si tu as le temps, viens à la maison; On ira voir le match si tu finis tes devoirs. Španski jezik 1. Imenice - receptivno i produktivno 2. Pridevi - receptivno i produktivno 3. Lične zamenice - receptivno i produktivno 4. Predlozi - receptivno i produktivno 5. Glagoli: 6. Prilozi - receptivno i produktivno 7. Brojevi: osnovni do 10000 8. Upitne rečenice - receptivno i produktivno 9. Negacija - receptivno i produktivno |
Oblici nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave planira se izrada dva pismena zadatka. |
PISANJE Osposobljavanje učenika za pisanje kraćih tekstova različitog sadržaja |
• napiše povezane rečenice o nekim svakodnevnim aspektima iz svog okruženja |
||
GOVOR Osposobljavanje učenika za kratko monološko izlaganje i za učešće u dijalogu na stranom jeziku |
• usklađuje intonaciju, ritam i visinu glasa sa sopstvenom komunikativnom namerom i sa stepenom formalnosti govorne situacije |
||
ČITANJE Osposobljavanje učenika za funkcionalno čitanje i razumevanje različitih, uzrasno i sadržajno primerenih vrsta tekstova radi informisanja, izvršavanja uputstava i ostvarenja estetskog doživljaja (čitanje radi ličnog zadovoljstva) |
• razume kraće tekstove (do 120 reči), koji sadrže veliki procenat poznatih jezičkih elemenata, strukturalnih i leksičkih, a čiji sadržaj je u skladu sa razvojnim i saznajnim karakteristikama, iskustvom i interesovanjima učenika |
||
SOCIOKULTURNA KOMPETENCIJA Sticanje i ovladavanje sociokulturnim kompetencijama neophodnim za pisanu i usmenu upotrebu jezika |
u okviru polja svog interesovanja, znanja i iskustva, prepozna i razume sličnosti i razlike u pogledu navika (verbalna i neverbalna komunikacija), običaja, mentaliteta i institucija koje postoje između naše zemlje i zemalja čiji jezik uči |
_________________
1 Napomena: Date kategorije, uglavnom preuzete iz semantičkih gramatika koncipiranih za učenike francuskog kao stranog jezika, namenjene su autorima udžbenika i nastavnicima i nije potrebno da ih učenici znaju; savetuje se, stoga, što manja upotreba lingvističkih termina u nastavnim materijalima i u procesu nastave. Objašnjenja treba davati u što jednostavnijoj, po mogućnosti shematizovanoj formi.
POSLOVNI STRANI JEZIK (šesta godina učenja)
Naziv predmeta: |
POSLOVNI STRANI JEZIK (šesta godina učenja) |
Godišnji fond časova: |
60 |
Razred: |
Treći |
Ciljevi predmeta: |
Razvijanje saznajnih i inteletktualnih sposobnosti i sticanje pozitivnog odnosa prema drugim kulturama uz uvažavanje različitosti i usvajanje znanja i umenja potrebnih u komunikaciji na stranom jeziku u usmenom i pisanom obliku, kako u svakodnevnom životu tako i u poslovnom okruženju. |
CILJ |
ISHODI NA KRAJU DRUGOG RAZREDA |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
SLUŠANJE Osposobljavanje učenika za razumevanje usmenog govora |
• razume kraće dijaloge (do 10 replika / pitanja i odgovora), druge vrste tekstova o temama predviđenim nastavnim programom, koje čuje uživo, ili sa audio-vizuelnih zapisa; |
OPŠTE TEME STRUČNE TEME KOMUNIKATIVNE FUNKCIJE Predstavljanje sebe i drugih GRAMATIČKI SADRŽAJI ITALIJANSKI JEZIK 1. Imenice - vlastite i zajedničke, odgovarajući rod, broj, sa determinativom: Signora/Signor Rossi, Maria, Anna, Federica, Giovanni, Riccardo, Belgrado, l’Italia, la Serbia, il Tirreno, l’Adriatico, le Alpi, gli Appennini; i miei genitori, mia madre, ll loro padre, il nostro paese, i vostri figli, questo studente, questa ragazza, quell’amico, quella casa. NEMAČKI JEZIK Učenici treba da razumeju i koriste: 1. Imenice - u nominativu, akuzativu, dativu i genitivu (za izražavanje posesivnih odnosa: das Haus meiner Eltern). 2. Član: određeni, neodređeni i nulti 3. Pokazne, prisvojne, upitne i najfrekventnije neodređene determinative: diese Stadt, mein Ball, welches Haus, einige Schüler, manche Lehrer. 4. Prideve u slaboj, jakoj i mešovitoj promeni (ein hübsches Kind, das hübsche Kind, hübsche Kinder) 3. Lične zamenice u nominativu, akuzativu i dativu: ich, mir, mich. 5. Frekventne predloge: 6. Glagole (potvrdni, upitni i odrični oblici) u sledećim vremenima: 7. Prilozi i priloške odredbe (i receptivno i produktivno) 8. Brojeve 9. Upitne rečenice: 10. Veznike za naporedne rečenice (receptivno i produktivno): und, aber, oder, denn. 11. Redosled elemenata u potvrdnim, odričnim, upitnim i složenim rečenicama: Ich fahre morgen nach Berlin. Fährst du auch nach Berlin? Wer fährt nach Berlin. Ich weiß nicht, ob ich nach Berlin fahre. RUSKI JEZIK Učenici treba da razumeju i koriste: 1) Relaciju slovo-glas i razlikovanje glasova i slova u ruskom jeziku; osnovna obeležja suglasničkog i samoglasničkog sistema ruskog jezika: izgovor glasova koji se beleže slovima ж, ш, ч, щ, л; izgovor i beleženje parnih tvrdih i mekih, zvučnih i bezvučnih suglasnika; izgovor i beleženje akcentovanih i redukovanih samoglasnika; izgovor glasova u grupama чт, сч, зч, сш, зш, стн, здн. Osnovne tipove izjavne i upitne intonacione konstrukcije. FRANCUSKI JEZIK Učenici treba da razumeju i koriste: 1. Imenice - vlastite i zajedničke, odgovarajući rod, broj, sa determinativom: Madame/Monsieur Mercier, Sylvie, Dominique, Jean-Pierre, Paris, Belgrade, la France, la Serbie, l’océan Atlantique, les Alpes ; mes parents, leur mère, notre pays, vos enfants, cet élève, quelle maison? 16. Veznike et, ou, mais. ŠPANSKI JEZIK 1. Imenice - receptivno i produktivno 2. Pridevi - receptivno i produktivno 3. Lične zamenice - receptivno i produktivno 4. Predlozi (i receptivno i produktivno) 5. Glagoli: 6. Prilozi (i receptivno i produktivno) 7. Brojevi: osnovne preko 1000, redne do 5 (primer(o(s))/primera(s), etc.) 8. Upitne rečenice (i receptivno i produktivno): 9. Negacija (i receptivno i produktivno) |
Oblici nastave Mesto realizacije nastave Preporuke za realizaciju nastave |
PISANJE Osposobljavanje učenika za pisanje kraćih tekstova različitog sadržaja |
• piše rečenice i kraće tekstove (do 100 reči) čiju koherentnost i koheziju postiže koristeći poznate jezičke elemente u vezi sa poznatim pisanim tekstom ili vizuelnim podsticajem; |
||
GOVOR Osposobljavanje učenika za kratko monološko izlaganje i za učešće u dijalogu na stranom jeziku |
• pored informacija o sebi i svom okruženju opisuje ili izveštava u nekoliko rečenica o događajima i aktivnostima (poznatu radnju ili situaciju) u sadašnjosti, prošlosti i budućnosti, koristeći poznate jezičke elemente (leksiku i morfosintaksičke strukture); Interakcija • u stvarnim i simuliranim govornim situacijama sa sagovornicima razmenjuje iskaze u vezi s kontekstom učionice, kao i o svim ostalim temama predviđenim nastavnim programom (uključujući i razmenu mišljenja i stavova prema stvarima, pojavama, koristeći poznate morfosintaksičke strukture i leksiku); |
||
ČITANJE |
• razume kraće tekstove (do 120-150 reči), koji sadrže veći procenat poznatih jezičkih elemenata, internacionalizama, strukturalnih i leksičkih, a čiji sadržaj je u skladu sa razvojnim i saznajnim karakteristikama, iskustvom i interesovanjima učenika; |
||
SOCIOKULTURNA KOMPETENCIJA Sticanje i ovladavanje sociokulturnim kompetencijama neophodnim za pisanu i usmenu upotrebu jezika |
• u okviru polja svog interesovanja, znanja i iskustva, prepozna i razume sličnosti i razlike u pogledu navika (verbalna i neverbalna komunikacija), običaja, mentaliteta i institucija koje postoje između naše zemlje i zemalja čiji jezik uči |
||
PISANJE |
• piše rečenice i kraće tekstove (do 100 reči) čiju koherentnost i koheziju postiže koristeći poznate jezičke elemente u vezi sa poznatim pisanim tekstom ili vizuelnim podsticajem |
||
GOVOR |
• usklađuje intonaciju, ritam i visinu glasa sa sopstvenom komunikativnom namerom i sa stepenom formalnosti govorne situacije Interakcija |
||
ČITANJE |
• razume kraće tekstove (do 200 reči), koji sadrže veći procenat poznatih jezičkih elemenata, internacionalizama, strukturalnih i leksičkih, a čiji sadržaj je u skladu sa razvojnim i saznajnim karakteristikama, iskustvom i interesovanjima učenika |
||
SOCIOKULTURNA KOMPETENCIJA Sticanje i ovladavanje sociokulturnim kompetencijama neophodnim za pisanu i usmenu upotrebu jezika |
• u okviru polja svog interesovanja, znanja i iskustva, prepozna i razume sličnosti i razlike u pogledu navika (verbalna i neverbalna komunikacija), običaja, mentaliteta i institucija koje postoje između naše zemlje i zemalja čiji jezik uči |
KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Maternji jezik,
- Istorija,
- Sociologija sa pravima građana,
- Muzička kultura,
- Likovna kultura,
- Informatika i računarstvo