NASTAVNI PLAN I PROGRAM ZA OBRAZOVNI PROFIL KOZMETIČKI TEHNIČAR
2. Naziv kvalifikacije: Kozmetički tehničar
3. Sektor - područje rada: Zdravstvo i socijalna zaštita
Kvalifikacija se stiče nakon uspešno završenog procesa srednjeg stručnog obrazovanja.
Program srednjeg stručnog obrazovanja za sticanje kvalifikacije traje četiri godine.
Dostignutost ishoda programa srednjeg stručnog obrazovanja se proverava na maturskom ispitu koji sprovodi srednja škola.
Kvalifikacija se zasniva na opisu rada, ciljevima stručnog obrazovanja i ishodima stručnog obrazovanja.
8.1. Opis rada
Dužnosti - stručne kompetencije:
- Higijensko-estetska nega, zaštita i rehabilitacija kože i adneksa kože
Dužnosti - stručne kompetencije |
Zadaci - jedinice kompetencija |
Higijensko-estetska nega, zaštita i rehabilitacija kože i adneksa kože |
- Učestvovanje u organizaciji rada, obezbeđivanje inventara i potrošnog materijala u organizacijama i jedinicama za higijensko-estetsku negu, zaštitu i rehabilitaciju kože i adneksa kože - Obezbeđivanje higijenskih uslova rada, održavanje pribora, sprovođenje metode asepse i antisepse u radu - Učestvuje u pregledu, utvrđivanju statusa i određivanja kozmetičkog tretmana - Sprovođenje kozmetičkih procedura na zdravoj koži i davanje uputstva za svakodnevnu higijensko-estetsku negu, u zavisnosti od svojstava i statusa kože - Priprema pacijenata, pribora, aparata i preparata za pregled - Asistencija lekaru pri obavljanju estetskih zahvata na koži i sprovođenje terapijskih procedura - Aplikacija kozmetoterapijskih medikamenata - Priprema i sprovođenje alergoloških epikutalnih testova, uz nadzor lekara |
8.1.1. Ekstremni uslovi pod kojima se obavljaju dužnosti: nema.
8.1.2. Izloženost rizicima pri obavljanju dužnosti:
- rizik od opekotina.
8.2. Ciljevi stručnog obrazovanja
- Cilj stručnog obrazovanja za kvalifikaciju KOZMETIČKI TEHNIČAR je osposobljavanje lica za higijensko-estetsku negu, zaštitu i rehabilitaciju kože i adneksa kože.
Neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebe kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređivanja zapošljivosti, usmerava da lica budu osposobljavana za:
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;
- primenu sigurnosnih i zdravstvenih mera u procesu rada;
- primenu mera zaštite životne sredine u procesu rada;
- upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu;
- preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;
- prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju.
8.3. Ishodi stručnog obrazovanja
Stručne kompetencije |
Znanja |
Veštine |
Sposobnosti i stavovi |
|
Po završenom programu obrazovanja, lice će biti u stanju da: |
||||
sprovodi higijensko-estetsku negu, zaštitu i rehabilitaciju kože i adneksa kože |
- navede savremenu opremu, instrumente i pribor za rad; - navede savremene metode asepse i antisepse i njihov značaj; - navede savremene metode, primenu, indikacije i kontraindikacije za određene fizikalne agense (mehano, termo, hidro, foto, elektro, sono terapiju); - definiše sastav, oblike, osnovne vrste i dejstva različitih oblika i klasa preparata; - definiše građu, strukturu i estetske nesavršenosti noktiju i njihovo zbrinjavanje; - definiše strukturu i funkciju kože, estetske nesavršenosti, subpatološka stanja kože i njihovo zbrinjavanje; - navodi značaj očuvanja zdravlja i primeni zdrave životne navike u tretmanima i procedurama; - navede prihvatljive estetsko-hiruške procedure iz svog domena rada. |
- učestvuje u utvrđivanju kozmetičke dijagnoze i statusa kože; - izvodi sprovođenje metoda asepse i antisepse; - izvodi kozmetodijagnostiku i kozmetoterapijske procedure na regiji lica i tela; - izvodi aparaturne kozmetoterapijske procedure kod različitih tipova, stanja i problema na koži; - izvodi masažu lica kod određenih kozmetsko-medicinskih problema, kao i kod zdrave kože; - primeni odgovarajući izbor preparata za preparativnu kozmetiku i produženu kozmetoterapiju; - izvodi standardne manikir i pedikir procedure; - prati naučno-stručnu literaturu iz savremene prakse; - organizuje rad u kozmetičkim ustanovama - prijem klijenta, vođenje dokumentacije - ispolji ljubaznost u komunikaciji sa saradnicima i klijentima. |
- savesno, odgovorno, uredno i precizno obavlja poverene poslove; - efikasno planira i organizuje vreme; - ispolji pozitivan odnos prema značaju sprovođenja propisa i važećih standarda u zdravstvu; - ispolji pozitivan odnos prema funkcionalnosti i tehničkoj ispravnosti uređaja koje koristi pri obavljanju posla; - ispolji ljubaznost, komunikativnost i fleksibilnost u odnosu prema saradnicima; - radi u timu; - bude orijentisan ka klijentu; - bude prilagodljiv na promene i da rešava probleme u radu; - ispolji samokritičnost i objektivnost pri obavljanju posla; - ispolji inovativnost i analitičku sposobnost; - ispolji pozitivan odnos prema profesionalno-etičkim normama i vrednostima. |
|
I NASTAVNI PLAN za obrazovni profil Kozmetički tehničar
|
I RAZRED |
|||||||
nedeljno |
godišnje |
|||||||
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
||
A2: OBAVEZNI STRUČNI PREDMETI |
8 |
2 |
|
264 |
66 |
|
90 |
|
1 |
Anatomija i fiziologija |
3 |
|
|
99 |
|
|
|
2 |
Masaža |
1 |
2 |
|
33 |
66 |
|
30 |
3 |
Higijena i zdravstveno vaspitanje |
2 |
|
|
66 |
|
|
|
4 |
Latinski jezik |
2 |
|
|
66 |
|
|
|
5 |
Prva pomoć |
|
|
|
|
|
|
60 |
UkupnoA2 |
8 |
2 |
|
264 |
66 |
|
90 |
|
Ukupno |
10 |
420 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
Čas odeljenskog starešine |
66 |
Dodatni rad * |
do 30 |
Dopunski rad * |
do 30 |
Pripremni rad * |
do 30 |
*Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I RAZRED |
Ekskurzija |
do 3 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
Drugi predmeti * |
1-2 časa nedeljno |
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30-60 časova godišnje |
Društvene aktivnosti - učenički parlament, učeničke zadruge |
15-30 časova godišnje |
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
*Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
|
I RAZRED |
Razredno-časovna nastava |
33 |
Mentorski rad (nastava u bloku, praksa) |
4 |
Obavezne vannastavne aktivnosti |
2 |
Ukupno radnih nedelja |
39 |
Podela odeljenja u grupe
razred |
predmet / modul |
godišnji fond časova |
broj učenika u grupi |
||
vežbe |
praktična nastava |
nastava u bloku |
|||
I |
Masaža |
68 |
|
30 |
10 |
Prva pomoć |
|
|
60 |
10 |
Naziv predmeta: |
|||||
Godišnji fond časova: |
99 |
||||
|
|||||
Ciljevi predmeta: |
- Sticanje neophodnih stručnih znanja o anatomskoj građi i funkciji organa i organizma kao celine; - Sticanje osnovnih znanja iz anatomije i fiziologije, neophodnih za izučavanje svih stručnih predmeta. |
||||
TEMA |
CILJ |
ISHODI Po završetku teme učenik će biti u stanju da: |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI PO TEMAMA |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA |
|
Organizacija čovečjeg tela |
• Sticanje znanja o organizaciji čovečjeg tela, povezanosti sistema organa i značaju homeostaze; • Sticanje znanja o vrstama tkiva, njihovoj građi i funkciji; • Sticanje znanja o telesnoj temperaturi i njenoj regulaciji. |
• navede latinskom terminologijom nazive osnovnih delova čovečjeg tela; • nabroji nivoe u organizaciji čovečjeg tela; • nabroji sisteme organa; • objasni pojam nervne i humoralne regulacije; • objasni pojam i značaj homeostaze; • objasni građu i funkcije četiri osnovne vrste tkiva; • objasni procese stvaranja i odavanja toplote.
|
• Predmet izučavanja anatomije i fiziologije; • Podela čovečjeg tela - topografski delovi tela; • Orijentacione ravni tela; • Funkcionalna organizacija čovečjeg tela (nivoi); • Mehanizmi regulacije i homeostaza; • Epitelna tkiva; • Vezivna tkiva (opšta i specijalizovana); • Mišićna tkiva; • Nervno tkivo; • Telesna temperatura i njena regulacija. |
Na početku teme učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.
Oblici nastave Predmet se realizuje kroz sledeće oblike nastave: • teorijska nastava (99 časova)
Mesto realizacije nastave • anatomski kabinet • učionica
Preporuke za realizaciju nastave • Pri objašnjavanju podele čovečjeg tela dati termine na latinskom za: glavu, vrat, grudni koš, trbuh, karlicu i glavne segmente gornjih i donjih ekstremiteta • Preporučuje se da se tokom prve dve teme na svakom času učenicima uvedu dva-tri nova latinska termina • Koristiti kolor-postere, amnatomski model i prezentacije radi vizualizacije pojedinih krvnih ćelija • Savetuje se da nastavnik zadaje domaći zadatak u vidu crteža sa obeleženim detaljima
Ocenjivanje Vrednovanje ostvarenosti ishoda vršiti kroz: 1. testove znanja 2. usmeno izlaganje 3. aktivnost na času 4. domaći zadatak
Broj časova po temama • Organizacija čovečjeg tela (7 časova) • Telesne tečnosti, krv i limfa (12 časova) • Lokomotorni sistem (12 časova) • Kardiovaskularni sistem (12 časova) • Respiratorni sistem (9 časova) • Digestivni sistem (10 časova) • Endokrini sistem i dojka (10 časova) • Urogenitalni sistem (9 časova) • Nervni sistem (12 časova) • Sistem receptornih organa (čula) (6 časova) |
|
Telesne tečnosti, krv i limfa |
• Sticanje znanja o sastavu telesnih tečnosti i njihovoj ulozi u održavanju homeostaze; • Sticanje znanja o pojmovima, pojavama i procesima vezanim za krv; • Sticanje znanja o strukturi i ulozi limfnog sistema.
|
• opiše raspodelu vode u organizmu i objasni od čega zavisi količina vode u organizmu; • obasni pojmove egzogena i endogena voda i navede puteve eliminacije vode; • objasni uloge krvi u organizmu i značaj održavanja konstantne zapremine krvi; • nabroji belančevine krvne plazme i njihov značaj; • navede normalan broj krvnih ćelija i njihove uloge; • objasni značaj leukocitarne formule; • opiše hemolizu i sedimentaciju eritrocita; • navede krvne grupe u osnovnim sistemima i značaj njihovog određivanja; • navede faze spontane hemostaze; • opiše proces koagulacije krvi kroz tri osnovne faze i objasni značaj ovog procesa; • lokalizuje i opiše limfne organe; • objasni ulogu limfnog sistema.
|
• Voda: količina i raspored vode u organizmu (intracelularna i ekstracelularna tečnost); • Poreklo vode u organizmu, uloge i putevi eliminacije; • Pojam i zapremina krvi; • Osobine i uloge krvi; • Sastav krvi; • Krvna plazma; • Eritrociti; • Pojave karakteristične za eritrocite; • Krvno-grupni sistemi: ABO i Rh sistem; • Leukociti; • Trombociti; • Spontana hemostaza i koagulacija krvi; • Limfni (imuni) sistem; • Limfni sudovi; • Limfni organi i tkiva. |
||
Lokomotorni sistem |
• Sticanje znanja o građi i ulzi kostiju; • Sticanje znanja o građi i ulzi zglobova; • Sticanje znanja o građi i ulozi mišića; • Shvatanje funkcionalne povezanosti kostiju, zglobova i mišića u lokomotorni sistem.
|
• objasni podelu kostiju prema obliku; • pokaže na kosturu i imenuje ih na latinskom jeziku; • opiše strukturu zglobova i njihovu podelu prema pokretljivosti; • pokaže na kosturu zglobove i imenuje ih na latinskom jeziku; • opiše najvažnije zglobove; • objasni karakteristike skeletnih mišića i izvrši njihovu podelu prema ulogama.
|
• Kosti - podela. građa i uloge kostiju; • Kosti gornjih ekstremiteta: rameni pojas i slobodni deo ruke • Kosti kičmenog stuba; fiziološke krivine kičme; • Kosti grudnog koša; • Kosti donjih ekstremiteta: karlični pojas i slobodni deo noge; • Kosti lobanje i lica; • Zglobovi - pojam, podela prema pokretljivosti; • Važniji zglobovi: rame, lakat, kuk, koleno, zglob donje vilice i dr. (prema značaju za obrazovni profil); • Skeletni mišići - funkcionalne karakteristike i podela prema funkciji. |
|
|
Kardiovaskularni sistem |
• Sticanje znanja o građi srca i vaskularnog sistema; • Sticanje znanja srčanom ciklusu; • Sticanje znanja o regulaciji rada srca; • Sticanje osnovnih znanja o arterijskom krvnom pritisku i pulsu.
|
• opiše položaj i građu srca; • pokaže na modelu srčane pregrade, srčane šupljine, i krvne sudove; • objasni faze srčanog ciklusa i pojam srčane pumpe; • objasni funkciju srčanih zalistaka i nastajanje srčanih tonova; • objasni automatizam srca i sprovođenje impulsa kroz sprovodni sistem srca; • navede načine regulacije srčanog rada; • opiše građu sudovnog sistema (arterija, vena i kapilara); • objasni ulogu malog krvotoka u respiratornim procesima i velikog krvotoka u nutritivnim procesima; • imenuje i pokaže grane luka aorte, grudne i trbušne aorte na anatomskom modelu; • imenuje i pokaže velike vene i formiranje gornje i donje šuplje vene • objasni građu limfnih sudova i ulogu limfnih organa; • objasni princip merenja krvnog pritiska i njegove vrednosti. |
• Srce - položaj, veličina, građa zida, srčana maramica, krvni sudovi i živci srca; • Srčana šupljina - pregrade, otvori i valvularni aparat; • Mali i veliki krvotok; • Morfološke karakteristike krvnih sudova; • Kapilarna dinamika; • Sastav i uloge limfe; • Srčani ciklus i fizičke pojave koje prate rad srca; • Automatizam srca i električne pojave koje prate rad srca; • Regulacija rada srca; • Arterijski krvni pritisak i puls.
|
|
|
Respiratorni sistem |
• Sticanje znanja o građi i funkciji organa za disanje; • Sticanje znanja o funkcionalnoj povezanosti respiratornog sistema sa kardiovaskularnim sistemom. |
• pokaže na modelu ili crtežu i imenuje disajne puteve na latinskom jeziku; • pokaže na modelu delove pluća i krvne sudove pluća; • objasni mehanizam disajnih pokreta i ulogu plućne maramice; • opiše građu pluća; • objasni disajni ciklus; • objasni razmenu gasova u plućima; • navede načine transporta kiseonika i ugljendioksida krvotokom; • objasni regulaciju disanja. |
• Gornji disajni putevi: nos, paranazalne šupljine i ždrelo; • Donji disajni putevi: grkljan, dušnik i dušnice; • Pluća; • Plućna maramica; • Fiziologija disanja; • Mehanizam disajnih pokreta; • Razmena gasova u plućima i transport gasova putem krvi; • Regulacija disanja. |
|
|
Digestivni sistem |
• Sticanje znanja o položaju i građi sistema organa za varenje; • Sticanje znanja o građi i ulozi žlezda pridodatih digestivnom sistemu; • Sticanje znanja o procesima varenj i, apsorpcije hranljivih materija; • Sticanje znanja o motornim aktivnostima digestivnog sistema. |
• pokaže na anatomskom modelu organe digestivnog sistema i imenuje ih na latinskom jeziku po redosledu; • imenuje na latinskom jeziku glavne delove organa digestivnog sistema; • opiše i pokaže na modelu sadržaj trbušne duplje; • objasni proces varenja hrane; • navede najvažnije funkcije jetre; • objasnu ulogu pankreasa u varenju hrane; • objasni proces apsorpcije u digestivnom traktu.
|
• Usna duplja i pljuvačne žlezde; • Jednjak; • Želudac; • Tanko i debelo crevo; • Jetra, bilijarni putevi i žučna kesa; • Pankreas; • Peritoneum i trbušna duplja; • Varenje hranljivih materija; • Građa i funkcije jetre; • Apsorpcija iz digestivnog trakta; • Uloge debelog creva i defekacija.
|
|
|
Endokrini sistem i dojka |
• Sticanje znanja o položaju, građi i funkcijama žlezda sa unutrašnjim lučenjem; • Shvatanje uloge hormona u regulaciji svih životnih procesa; • Sticanje znanja o građi i ulozi dojke. |
• navede osnovne karakteristike hormona; • objasni regulaciju rada endokrnih žlezda - hipotalamus-hipofiza-endokrine žlezde; • pokaže na anatomskom modelu endokrine žlezde i imenuje ih na latinskom jeziku; • navede najvažnije hormone pojedinih endokrinih žlezda i opiše njihova dejstva; • opiše građu i funkciju dojke.
|
• Hormoni - pojam, podela, osobine, mehanizam delovanja i kontrola sekrecije; • Hormonska aktivnost hipotalamusa i veza sa hipofizom; • Hipofiza; • Štitasta žlezda; • Paraštitaste žlezde; • Endokrini pankreas; • Nadbubrežne žlezde; • Polne žlezde; • Druga tkiva i organi sa endokrinom ulogom; • Građa i funkcija dojke.
|
|
|
Urogenitalni sistem |
• Sticanje znanja o položaju, građi i funkciji urinarnog sistema; • Sticanje znanja o položaju, građi i funkcijama muških i ženskih polnih organa.
|
• lokalizuje na anatomskom modelu mokraćne organe i imenuje ih ih na latinskom jeziku; • opiše nefron i objasni njegovu ulogu u stvaranju mokraće; • objasni ulogu bubrega u održavanju homeostaze, regulaciji krvnog pritiska i endokrinu ulogu; • opiše normalan sastav urina; • lokalizuje na anatomskom modelu muške polne organe, imenuje ih na latinskom jeziku i objasni njihovu ulogu; • lokalizuje na anatomskom modelu ženske polne organe, imenuje ih na latinskom jeziku i objasni njihovu ulogu. |
• Bubreg - položaj, građa; • Nefron; • Ekstrarenalni mokraćni putevi: mokraćovod, mokraćna bešika i mokraćna cev; • Funkcije bubrega; • Stvaranje mokraće; • Sastav i osobine mokraće; • Muški polni organi; • Ženski polni organi.
|
|
|
Nervni sistem |
• Sticanje znanja o podeli, građi i funkciji nervnog sistema; • Sticanje znanja o regulatornoj funkciji nervnog sistema i svih organskih sistema i odnosa organizma prema spoljašnjoj sredini. |
• izvrši podelu nervnog sistema po morfološkim i funkcionalnim karakteristikama; • na anatomskom modelu lokalizuje delove centralnog nervnog sistema i imenuje ih na latinskom jeziku; • objasni sprovodnu i refleksnu funkciju cns; • objasni refleksni luk; • navede funkcije pojedinih delova cns; • opiše veliki mozak; • objasni građu i ulogu perifernih nerava; objasni funkcionalne karakteristike simpatikusa i parasimpatikusa
|
• Funkcionalna i morfološka podela nervnog sistema; • Podela centralnog nervnog sistema; • Kičmena moždina - građa i funkcije; • Spinalni nervi; • Refleksna aktivnost centralnog nervnog sistema; • Moždano stablo - funkcije; • Mali mozak - funkcije; • Međumozak - funkcije; • Veliki mozak - građa i funkcije; • Moždanice; • Cerebrospinalna tečnost; • Periferni nervi - građa, funkcionalne karakteristike i podela; • Autonomni nervni sistem. |
|
|
Sistem receptornih organa (čula) |
• Sticanje znanja o građi i ulogama kože; • Sticanje znanja o građi i funkciji čulnih organa.
|
• definiše analizator i vrste recepcije • opiše građu kože i njenih adneksa; • opiše recepciju površnog i dubokog senzibiliteta; • opiše recepciju mirisa i ukusa; • opiše građu oka; • objasni recepciju vida; • opiše građu uva; • objasni recepciju sluha i ravnoteže. |
• Analizatori. Vrste recepcije; • Koža: struktura i funkcije; • Recepcija površnog i dubokog senzibiliteta; • Recepcija mirisa i ukusa; • Recepcija vida; • Recepcija sluha i ravnoteže. |
|
|
5. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA
- Biologija
- Fizika
- Hemija
- Latinski jezik
- Prva pomoć
1. OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA - OBLICI I TRAJANJE
RAZRED
|
NASTAVA |
PRAKSA
|
UKUPNO |
|||
Teorijska nastava |
Vežbe |
Praktična nastava |
Nastava u bloku |
|||
I |
33 |
66 |
/ |
30 |
/ |
129 |
II |
34 |
102 |
/ |
30 |
/ |
166 |
2. CILJEVI PREDMETA
- Sticanje znanja o značaju sprovođenja dezinfekcije i metodama mehaničke, fizičke i hemijske dezinfekcije;
- Sticanje znanja o značaju sprovođenja sterilizacije, metodama i aparatima za asepsu, sprovođenju kontrole sterilizacije;
- Osposobljavanje učenika da pravilno izvrši dezinfekciju i sterilizaciju;
- Sticanje znanja o istorijskom razvoju masaže, pojmu i podeli masaže, dejstvu masaže, indikacijama i kontraindikacijama za primenu masaže
- Osposobljavanje učenika da pravilno uzme anamnezu, pripremi ambijenta za masažu i uslove u kojima se izvodi masaža (maserski sto, osvetljenje, temperatura...), Stekne veštinu postavljanja pacijenta u početni položaj i odredi vrstu, intenzitet i trajanje masaže;
- Sticanje znanja o o značaju i dejstvu masažnih hvatova i međuhvatova i usvajanje tehnike njihovog izvođenja;
- Osposobljavanje učenika da izvede masažu vrata i kapilicijuma, grudnog koša, trbuha, leđa, gornjeg i donjeg ekstremiteta;
- Sticanje znanja o pojmu i karakteristikama aromaterapije, metodama aromaterapije, dejstvu etarskih ulja na ljudski organizam, indikacijama i kontraindikacijama za njihovu primenu;
- Sticanje znanja o značaju refleksoterapije, teoriji posmatranja ljudskog tela kroz stopalo, dejstvu refleksoterapije, indikacijama i kontraindikacijama;
- Sticanje znanja o pojmu i karakteristikama mioterapije, o etiologiji triger tačaka i terapijskim efektima ove terapije, indikacijama i kontraindikacijama za mioterapiju;
- Sticanje znanja o istorijskom razvoju, pojmu, karakteristikama, biološkom delovanje i indikacijama i kontraindikacijama za primenu magnetoterapije;
- Sticanje znanja o istorijskom razvoju i teoriji shiatsu masaže,pojmu i karakteristikama shiatsu masaže, indikacijama i kontraindikacijama za shiatsu masažu;
- Sticanje znanja o različitim vrstama aparata koje koristimo pri aparaturnoj masaži, efektima aparaturne masaže, indikacijama i kontraindikacijama;
- Sticanje znanja o etiopatogenezi celulita, detekciji afektiranog telesnog segmenta, indikacijama i kontraindikacijama za sprovođenje anticelulit masaže;
- Sticanje znanja o ulozi limfe i limfotoku i tehnikama izvođenja manuelna limfne drenaže;
- Osposobljavanje učenika da pravilno izvede aromaterapiju, refleksoterapiju, mioterapiju, magnetoterapiju, šiatsu masažu, aparaturnu masažu, anticelulit masažu i manuelnu limfnu drenažu.
3. NAZIV I TRAJANJE MODULA
Red.br. |
NAZIV MODULA |
Trajanje modula (časovi) |
1. |
Dezinfekcija |
14 |
2. |
Sterilizacije |
16 |
3. |
Fiziološko dejstvo masaže |
18 |
4. |
Masažni hvatovi i međuhvatovi |
34 |
5. |
Higijensko-medicinska masaža |
47 |
4. CILJEVI, ISHODI, OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA
Naziv modula: |
Dezinfekcija |
|||
Trajanje modula: |
14 časova |
|||
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će biti u stanju da: |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
|
• Sticanje znanja o značaju sprovođenja metoda dezinfekcije; • Sticanje znanja o izvođenju mehaničke, hemijske i fizičke dezinfekcije; • Sticanje znanja o značaju sprovođenja dezinfekcije ruku. |
• opiše, objasni i klasifikuje mikroorganizme; • objasni pojam i vrste dezinfekcije; • objasni i uradi metode dezinfekcije (mehaničku, fizičku, hemijsku, kao i dezinfekciju ruku). |
Teorija: • Mikroorganizmi i njihov značaj; pojam i vrste dezinfekcije; • Mehanička i fizička dezinfekcija; • Hemijska dezinfekcija.
Vežbe: • Praktična primena mehaničke dezinfekcije; • Praktična primena fizičke dezinfekcije; • Praktična primena hemijske dezinfekcije; • Dezinfekcija ruku.
Vežbe u bloku • Uvežbavanje primena svih metoda dezinfekcije (mehaničke, fizičke i hemijske).
|
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave/učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Oblici nastave Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave: • teorijska nastava (4 časa) • vežbe (4 časova) • vežbe u bloku (6 časova) Podela odeljenja na grupe Odeljenje se deli na grupe (do 10 učenika u grupi) prilikom realizacije: • vežbi • vežbi u bloku Mesto realizacije nastave • teorijska nastava se realizuje u učionici • vežbe se realizuju u kabinetu za masažu • vežbe u bloku se realizuju u nastavnoj bazi Preporuke za realizaciju nastave • Vežbe u ovom modulu realizovati sa fondom od 2 časa nedeljno • Koristiti slike uporedo sa demonstracijom metoda dezinfekcije • Nastavnik i učenici su obavezni da imaju radnu odeću i obuću • Učenik je obavezan da vodi dnevnik vežbi • Na kraju modula učenik radi test znanja Ocenjivanje Vrednovanje ostvarenosti ishoda vršiti kroz: • praćenje ostvarenosti ishoda • usmeno izlaganje i aktivnost na času • testove znanja • testove praktičnih veština • dnevnik vežbi
|
|
Naziv modula: |
Sterilizacije |
|||
Trajanje modula: |
16 časova |
|||
CILJEVI MODULA |
ISHODI MODULA Po završetku modula učenik će biti u stanju da: |
OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI MODULA |
PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA |
|
• Sticanje znanja o pojmu, vrstama i metodama sterilizacije; • Sticanje znanja o značaju sprovođenja metoda asepse i aparatima; • Sticanje znanja o pripremi materijala za sterilizaciju i i pravilnom izvođenju metoda sterilizaci; • Sticanje znanja o rukovanju i provere sterilnog materijala.
|
• uradi sterilizaciju: pripremi instrumente, pribor i aparate i izvode fizičku i hemijsku sterilizaciju; • izabere adekvatnu metodu asepse; • čuva i rukuje sterilnim materijalom; • izvede pravilnu kontrolu sterilizacije. |
Teorija: • Metode i aparati za fizičku sterilizaciju; • Metode i aparati za hemijsku sterilizaciju; • Kontrola sterilizacije. ____________________________ Vežbe • Priprema materijala i instrumenata (mehaničko čišćenje, potapanje u dezinfekcioni rastvor, ispiranje, sušenje i ređanje instrumenata); • Aparati za sterilizaciju (autoklav,suvi sterilizator, UV sterilizator) i izvođenje sterilizacije; • Provera sterilizacije i čuvanje sterilnog materijala; • Rukovanje sterilnim materijalom;
Vežbe u bloku • Uvežbavanje primena aparata za sterilizaciju; • Uvežbavanje rukovanja sterilnim materijalom |
Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave/učenja, planom rada i načinima ocenjivanja. Realizacija nastave Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave: • teorijska nastava (4 časa) • vežbe (6 časova) • vežbe u bloku (6 časova)
Podela odeljenja na grupe Odeljenje se deli na grupe (do 10 učenika u grupi) prilikom realizacije: • vežbi • vežbi u bloku
Mesto realizacije nastave • teorijska nastava se realizuje u učionici • vežbe se realizuju u kabinetu za masažu • vežbe u bloku se realizuju u nastavnoj bazi Preporuke za realizaciju nastave • Vežbe u ovom modulu realizovati sa fondom od 2 časa nedeljno • Interaktivna teorijska nastava • Rad u malim grupama; demonstracija • Upotreba aparata (suvog sterilizatora, autoklava, uv sterilizatora) • Koristiti slike • Nastavnik i učenici su obavezni da imaju radnu odeću i obuću • Učenik je obavezan da vodi dnevnik vežbi • Na kraju modula učenik radi test znanja
Ocenjivanje Vrednovanje ostvarenosti ishoda vršiti kroz: • praćenje ostvarenosti ishoda • usmeno izlaganje • aktivnost na času • testove znanja • testove praktičnih veština • dnevnike vežbi |
|