Prethodni

 

Naziv modula:

Povrede pojedinih telesnih segmenata i posebne povrede

Trajanje modula:

8  časova

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

•   Sticanje znanja o povredama pojedinih telesnih segmenata;

•   Sticanje znanja o kraš i blast povredama i utopljenju;

•   Sticanje znanja o povredama u saobraćaju i specifičnostima o postupku na mestu nesreće;

•   Sticanje znanja o politraumi;

•   Sticanje znanja o trijažiranju p/o;

•   Usvajanje veština za praktično pružanje prve pomoći.

•   prepozna i zbrine kraniocerebralne povrede;

•   prepozna i zbrine povrede oka i uva;

•   prepozna i zbrine p/o sa povredama organa trbuha i karlice;

•   prepozna kraš i blast povrede i pruži adekvatnu prvu pomoć;

•   zbrine utopljenika uz poznavanje mera za bezbednost spasioca;

•   opiše postupak kod saobraćajnog udesa;

•   učestvuje u izvlačenju povređenog iz automobila i skidanju kacige kod motociklista;

•   opiše redosled zbrinjavanja povreda kod politraumatizovanih;

•   vrši trijažu p/o.

 

Nastava u bloku:

•   Kranio-cerebralne povrede;

•   Povrede oka i uva;

•   Povrede organa grudnog koša;

•   Povrede organa trbuha i karlice;

•   Kraš povrede;

•   Blast povrede;

•   Utopljenje u vodi;

•   Saobraćajni traumatizam;

•   Politrauma;

•   Trijaža p/o.

Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

 

Oblici nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   vežbe u bloku (8 časova)

 

Podela odeljenja na grupe

Odeljenje se deli na grupe (do 10 učenika u grupi) prilikom realizacije vežbi.

 

Mesto realizacije nastave

•   kabinet za prvu pomoć

•   nastava u prirodi

 

Preporuke za realizaciju nastave

•   Značaj blagovremeno pružene prve pomoći ilustrovati sa što više primera;

•   Koristiti realistički prikaz stanja i povreda;

•   Organizovati rad u parovima ili grupi;

•   Organizovati poligon sa većim brojem povređenih/obolelih.

 

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vršiti kroz:

1.   usmeno izlaganje;

2.   testove znanja;

3.   aktivnost na času;

4.   praćenje rada;

5.   samostalni rad.

 

 

 

Naziv modula:

Iznenada nastale tegobe i bolesti

Trajanje modula:

6  časova

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

•   Sticanje znanja o postupcima kod najčešćih iznenada nastalih tegoba i bolesti.

 

•   prepozna najčešće iznenada nastale tegobe i bolesti i pruži adekvatnu prvu pomoć. 

 

Nastava u bloku:

•   Povišena telesna temperatura;

•   Bol u grudima;

•   Hipertenzija;

•   Bronhijalna astma;

•   Bol u trbuhu;

•   Povraćanje i proliv;

•   Glavobolja i vrtoglavica;

•   Alergijske reakcije.

Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

 

Oblici nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   Vežbe u bloku (6 časova)

 

Podela odeljenja na grupe

Odeljenje se deli na grupe (do 10 učenika u grupi) prilikom realizacije vežbi.

 

Mesto realizacije nastave

•   kabinet za prvu pomoć;

•   nastava u prirodi.

 

Preporuke za realizaciju nastave

•   Značaj blagovremeno pružene prve pomoći ilustrovati sa što više primera;

•   Koristiti realistički prikaz stanja i povreda;

•   Organizovati rad u parovima ili grupi;

•   Organizovati poligon sa većim brojem povređenih/obolelih.

 

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vršiti kroz:

1.   usmeno izlaganje;

2.   testove znanja;

3.   aktivnost na času;

4.   praćenje rada;

5.   samostalni rad.

 

5.  KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA:

-   Anatomija i fiziologija

-   Fizika

-   Hemija

 

-   Biologija

 

 

 

 

 

LATINSKI JEZIK

 

 

1.   OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA -  OBLICI I TRAJANJE

 

 

 

RAZRED

 

NASTAVA

 

 

PRAKSA

 

 

 

UKUPNO

 

Teorijska nastava

 

Vežbe

 

Praktična nastava

 

Nastava u bloku

I

68

 

 

 

 

 

68

 

2CILJEVI PREDMETA

 

-   Ovladavanje i primena stručne terminologije i frazeologije formulisane na klasičnim jezicima;

-   Uviđanje uticaja klasičnih jezika na uobličenje leksike i frazeologije savremenih jezika i bolje razumevanje gramatičkih modela, kako u maternjem, tako i u stranim jezicima;

-   Sticanje opštih znanja o antičkoj kulturi i medicini;

-   Osposobljavanje učenika za razumevanje svakovrsnih poruka koje su u vezi sa strukom, formulisane na klasičnim jezicima;

-   Upoznavanje učenika s bitnim elementima savremenog jezika  struke, koji se zasniva na klasičnim jezicima.

 

3.  NAZIV I TRAJANJE MODULA

 

Razred: prvi

 

Red.br.

NAZIV MODULA

Trajanje modula (časovi)

1.

Latinski jezik

68

 

 

 

4.  CILJEVI, ISHODI, OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

Naziv modula:

Latinski jezik

Trajanje modula:

68

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

•   Osposobljavanje učenika da pravilno (pro)čitaju i pišu/zapisuju reči, kratke rečenice i jednostavne prilagođene tekstove

•   Ovladavanje i primena znanja o jeziku

•   Razumevanje, prevođenje i interpretacija teksta

•   Prepoznavanje uticaja latinskog jezika na uobličenje leksike i frazeologije u savremenim jezicima

•   Uočavanje značaja kulturnog nasleđa antičke kulture i sticanje  sociokulturne kompetencije

•   tačno primenjuje pravila izgovora i naglašavanja

•   tačno primenjuje pravila ortografije

•   uoči specifičnosti izgovora i pravopisa u latinskom jeziku

•   savlađuje i samostalno primenjuje osnovne gramatičke kategorije

•   usvoji određeni fond reči vezan za struku u prilagođenim i jednostavnim originalnim tekstovima

•   upoređuje i povezuje gramatiku maternjeg i latinskog jezika

•   samostalno ili uz pomoć nastavnika sastavlja kratke rečenice, popunjava stručne termine u tekstu ili povezuje delove teksta

•   samostalno koristi dvojezične rečnike

•   prepozna i razume sadržaj i značenje stručnih termina u jednostavnim originalnim tekstovima

•   ispravno pročita i odredi osnovne funkcije reči u sintagmama/rečenicama

•   uz pomoć  rečnika ili nastavnika prevodi stručne izraze i kratke rečenice sa latinskog na maternji jezik

•   prepozna i razume na osnovu stručnih naziva u latinskom jeziku značenje i smisao teksta na nekom savremenom jeziku

•   prepozna i razume na osnovu  latinskih izraza  reči u savremenim jezicima koje su izvedene i slične sa latinskim jezikom

•   koristi znanje latinskog jezika da bi shvatio značenje reči latinskog porekla u maternjem i drugim jezicima

•   sagledava povezanost prošlosti i sadašnjosti uočavajući sličnosti i razlike u kulturama.

GRAMATIČKI SADRŽAJI

•   Latinsko pismo, izgovor i akcenat

•   vrste reči i njihove promene

•   kategorije nominalne i verbalne promene

Imenske reči

•   imenice I, II, III, IV, V deklinacije; izuzeci treće deklinacije; grčke imenice

•   pridevi i njihova komparacija (svi tipovi)

•   zamenice:  lične, prisvojne, povratne; pokazne, odnosne i upitne;

•   brojevi (odnosni i redni)

Glagoli (sve četiri konjugacije i glagol esse)

•   indikativ prezenta aktiva i pasiva

•   imperativ prezenta aktiva

•   konjunktiv prezenta aktiva i pasiva

•   particip prezenta aktiva

•   particip perfekta pasiva

•   gerundiv i gerund

•   glagoli deponentni i semideponentni

Nepromenljive reči: 

•   prilozi (tvorba i komparacija)

•   predlozi

 

Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave / učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

         Učenicima treba razjasniti šta im se pruža ovim predmetom i šta se očekuje od njih. Bez jasnih  i strukturisanih ograničenja učenik ne može sagledati sopstvene mogućnosti i sposobnosti. Zato je važno mlađem srednjoškolcu jasno i taksativno nabrojati i prava i obaveze, zahteve i pravila (ocenjivanja), i to regularno ponavljati uz objašnjenja o čemu se govorilo, zašto i šta dalje sledi. Time se postiže progresija koja ne mora značiti napredovanje prema nekim okoštalim merilima. Naime, pravo je učenika da napreduje onako kako njemu odgovara, da se zalaže za ocenu koju želi i da postiže rezultate prema sposobnostima.

            U nastavi jezika memorisanje se može primenjivati ograničeno vremenski na one sadržaje predmeta koji će se često ponavljati.

 

Oblici nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   teorijska nastava

•   pogađanje lica ili predmeta

•   igra po ulogama

•   lingvistička radionica (pronalaženje srodnih reči)

•   ilustrovanje latinskih stručnih termina ili pojmova

Mesto realizacije nastave

•   učionica

 

Preporuke za realizaciju nastave

 

•   aktivna nastava

•   rad u grupama

•   zajedničko pravljenje ilustrovanih materijala (zidne novine sa zanimljivim detaljima o znamenitim Rimljanima koji su se bavili određenom strukom, npr. lekari)

 

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vršiti kroz:

1.   praćenje ostvarenosti ishoda

2.   testove znanja

3.   aktivnost na času

 

 

5. KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA, ODNOSNO MODULIMA

•   Stručni predmeti

•   Maternji jezik

•   Drugi strani jezici

 

 

 

 

 

ZDRAVSTVENA NEGA

 

1.   OSTVARIVANJE OBRAZOVNO-VASPITNOG RADA -  OBLICI I TRAJANJE

 

RAZRED

NASTAVA

PRAKSA

UKUPNO

Teorijska nastava

Vežbe

Praktična nastava

Nastava u bloku

I

68

68

 

 

 

136

 

2CILJEVI PREDMETA

 

-   Sticanje znanja i veština u sprovođenju sestrinskih intervencija (evidentiranje vitalnih funkcija i drugih pokazatelja zdravlja, uzimanje biološkog materijala i posmatranje izlučevina, hranjenje prirodnim i veštačkim putem, davanje propisane terapije, vršenje nadzora i zbrinjavanje pacijenta, opšte mere u suzbijanju intrahospitalnih infekcija, priprema pacijenta za medicinski tretman, vođenje propisane medicinske dokumentacije);

-   Sticanje znanja o organizaciji rada zdravstvenih ustanova i timskom radu;

-   Razvijanje veštine komunikacije sa pacijentom, porodicom i članovima tima;

-   Osposobljavanje za primenu profesionalnog kodeksa u radu;

-   Korišćenje znanja iz nastavnih predmeta značajnih za obrazovni profil;

-   Razvijanje pozitivnih osobina ličnosti i motivisanje za permanentno usavršavanje.

 

3.  NAZIV I TRAJANJE MODULA

 

Razred: prvi

 

Red.br.

NAZIV MODULA

Trajanje modula (časovi)

1.

Zdravstvena nega i kodeks profesionalnog ponašanja

13

2.

Organizacija zdravstvene zaštite i zdravstvene službe

30

3.

Opšte i specifične mere zaštite od infekcije (asepsa i antisepsa)

31

4.

Prijem, smeštaj, vizita i otpust bolesnika

16

5.

Položaji bolesnika u postelji

20

6.

Sestrinske intervencije u održavanju  lične higijene bolesnika. Organizacija ishrane bolesnika.

26

 

 

 

4. CILJEVI, ISHODI, PREPORUČENI SADRŽAJI I NAČINI OCENJIVANJA MODULA

 

Razred:                      prvi

 

Naziv modula:

Zdravstvena nega i kodeks profesionalnog ponašanja

Trajanje 1 modula:

13 časova

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

•   Upoznavanje učenika sa definicijom, ciljevima i zadacima zdravstvene nege;

•   Upoznavanje učenika sa kodeksom profesionalnog ponašanja medicinske sestre - tehničara;

•   Upoznavanje učenika sa mestom i značajem  medicinske sestre-tehničara u timskom radu;

•   Upoznavanje učenika o razvoju sestrinstva i zdravstvene nege;

•   Upoznavnje učenika sa pravilima ponašanja i komunikacije sa bolesnikom, porodicom  i osobljem u zdravstvenoj ustanovi;

•   Upoznavanje učenika sa značajem pravilnog pranja ruku i veštinom korišćenja zaštitnih i hiruških rukavica.`

•   definiše i navede ciljeve i zadatke zdravstvene nege,  etičke principe i kodeks ponašanja zdravstvenog radnika, kao i značaj čuvanja profesionalne tajne;

•   primeni pravila ponašanja i komunikacije sa učesnicima u procesu zdravstvene nege;

•   navede važeće propise o bezbednosti na radu;

•   primeni propise o zaštiti na  radu;

•   primeni pravila ponašanja i rada u školskom kabinetu za zdravstvenu negu;

•   primeni pravila ponašanja i komunikacije sa bolesnikom, porodicom i osobljem u zdravstvenoj ustanovi.

Teorija:

•   Definicija, cilj i zadaci zdravstvene nege;

•   Razvoj sestrinstva i zdravstvene nege;

•   Organizacija zdravstvene nege;

•   Osnovni etički principi, komunikacija i kodeks profesionalnog ponašanja;

•   Čuvanje profesionalne  tajne;

•   Učešće medicinske sestre -tehničara u timskom radu;

•   Koncept bezbednog radnog mesta;

•   Pranje i dezinfekcija ruku;

•   Radna odela i lična zaštita;

•   Propisi o zaštiti na  radu i

       sanitarni propisi.

Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

Realizacija nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   teoretsku nastavu  (9 časova)

•   vežbe  (4 časa)

Podela odeljenja na grupe

•   Odeljenje se deli na grupe prilikom realizacije vežbi  (do 8 učenika u grupi) 

Mesto realizacije nastave

•   teorijska nastava se realizuje u učionici;

•   vežbe se realizuju u školskom kabinetu zdravstvene nege sa fondom od 2 časa nedeljno;

Preporuke za realizaciju nastave

•   na  časovima vežbi  u kabinetu učenici su obavezni da nose radnu uniformu i odgovarajuću obuću.

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vrši se kroz:

•   praćenje ostvarenosti ishoda;

•   testove znanja;

•   aktivnost na času;

•   praćenje  razvijenosti komunikaciskih veština i

samostalnosti u radu.

Vežbe:

  • Pravila ponašanja i rada u školskom kabinetu za zdravstvenu negu;
  • Koncept bezbednog radnog mesta;
  • Pranje i dezinfekcija ruku;
  • Radna odela i lična zaštita.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naziv modula:

Organizacija zdravstvene zaštite i zdravstvene službe

Trajanje 2 modula:

30 časova

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

•   Upoznavanje učenika sa vrstama  i organizacijom zdravstvenih ustanova prema nivoima; zdravstvene zaštite

•   Upoznavanje učenika sa organizacijom i sprovođenjem nege u zdravstvenim ustanovama i medicinskom  dokumentacijom;

•   Upoznavanje učenika sa osnovnim pravima i dužnostima pacijenata, i zaštiti prava;

•   Upoznavanje učenika sa svetskim zdravstvenim organizacijama;

•   Upoznavanje učenika sa propisima zaštite na radu.

 

•   definiše vrste i opiše organizaciju rada zdravstvenih ustanova primarnog, sekundarnog i tercijarnog nivoa;

•   objasni organizaciju i sprovođenje nege u zdravstvenim ustanovama;

•   vodi zdravstvenu dokumentaciju;

•    navede načela zdravstvene zaštite;

•    navede šta predstavlja kvalitet zdravstvene zaštite i provera kvaliteta;

•   navede značaj Komore zdravstvenih radnika;

•   navede svetske zdravstvene organizacije.

 

Teorija:

•   Vrste i organizacija zdravstvenih ustanova prema nivoima zdravstvene zaštite (primarne, sekundarne i tercijalne);

•   Organizacija bolničkog odelenja-bolesnička jedinica, prijemni blok i prateće službe (bolesnička soba);

•   Organizacija  i sprovođenje nege u zdravstvenim ustanovama;

•   Medicinska dokumentacija;

•   Načela zdravstvene zaštite;

•   Kvalitet zdravstvene zaštite, provera kvaliteta i akreditacija, stručni nadzor nad radom zdravstvenih ustanova;

•   Prava i dužnosti pacijenta;

•   Komore zdravstvenih radnika;

•   Svetska zdravstvena organizacija, Međunarodne organizacije Crvenog krsta i Crvenog  polumeseca;

Vežbe:

•   Bolesnička postelja-vrste i sastav;

•   Nameštanje bolesničke postelje;

•   Presvlačenje posteljnog rublja.

Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

Realizacija nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   teoretsku nastavu  (16 časova)

•   Nastava vežbi (14 časova )

 

Mesto realizacije nastave

•   teorijska nastava se realizuje u učionici;

Preporuke za realizaciju nastave

•   na  časovima teorije   učenici nisu obavezni da nose radnu uniformu i odgovarajuću obuću.

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vrši se kroz:

•   praćenje ostvarenosti ishoda;

•   testove znanja;

•   aktivnost na času;

•   praćenje  razvijenosti komunikaciskih veština i

samostalnosti u radu.

 

 

 

 

Naziv modula:

Opšte i specifične mere zaštite od infekcije (asepsa i antisepsa)

Trajanje 3 modula:

31 čas

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

•   Upoznavanje učenika o nastanku infekcije i opštim merama zaštite;

•   Upoznavanje učenika sa zdravstvenim i socijalnim aspektima intrahospitalnih   infekcija;

•   Upoznavanje učenika o metodama i primeni dezinfekcije i dezinfekcionih sredstava u zdravstvenoj ustanovi;

•   Upoznavanje učenika sa metodama,  primeni  i kontroli sterilizacije  materijala i rukovenju aparata;

•   Upoznavanje učenika sa  tehnikama čuvanja i rukovanja sa sterilnim materijalom;

•   Upoznavanje učenika sa   upravljanjem  medicinskim otpadom  u cilju zaštite zdravstvenih radnika.

•   definiše osnovne pojmove o infekciji i intrahospitalnim infekcijama;

•   navede mere zaštite od infekcije i intrahospitalnih infekcija;

•    navede i  primeni postupke lične zaštite, dezinfekcije, sterilizacije, poštujući principe asepse i antisepse;

•   prtimeni znanja u pripremi i primeni dezinfekcionih sredstava;

•   primeni znanja u dezinfekciji bolesničke sobe, postelje i pribora koji s koristi u radu sa bolesnikom;

•    izvede pripremu materijala za sterilizaciju (suvu i vlažnu) i rukuje sa aparatima za sterilizaciju;

•   navede kako se čuva sterilni materijal;

•   navede kako se upravlja medicinskim otpadom u cilju lične zaštite i bezbednosti na radu.

Teorija:

•   Osnovni pojmovi infekcije (Vogralikov lanac infekcije);

•   Opšte mere zaštite od infekcije - pranje ruku i korišćenje zaštitnih rukavica;

•   Intrahospitalne infekcije - značaj, zdravstveni i socijalni aspekti;

•   Metode i primena  dezinfekcije, opšta pravila pripreme i primene dezinfekcionih sredstava;

•   Metode i primena sterilizacije, vrste sterilizacije, pravila pripreme materijala, postupci sprovođenja sterilizacije;

•   Kontrola sterilizacije;

•   Upravljanje medicinskim otpadom.

Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

Realizacija nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   teoretsku nastavu  (15 časova)

•   vežbe  (16 časova)

 

Podela odeljenja na grupe

•   Odeljenje se deli na grupe prilikom realizacije vežbi (do 8 učenika u grupi) 

 

Mesto realizacije nastave

•   teorijska nastava se realizuje u učionici;

•   vežbe se realizuju u školskom kabinetu zdravstvene nege sa fondom od 2 časa nedeljno;

Preporuke za realizaciju nastave

•   na  časovima vežbi  u kabinetu učenici su obavezni da nose radnu uniformu i odgovarajuću obuću .

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vrši se kroz:

•   praćenje ostvarenosti ishoda;

•   testove znanja;

•   aktivnost na času;

•   praćenje  razvijenosti komunikaciskih veština i

samostalnosti u radu.

Vežbe

•   Dezinfekcija-priprema i primena dezinfekcionih sredstava;

•   Dezinfekcija bolesničke sobe, postelje i pribora koji se koriste u radu sa bolesnikom;

•   Suva sterilizacija - priprema materijala (instrumenata) za sterilizaciju, upoznavanje sa radom aparata za sterilizaciju;

•   Vlažna sterilizacija - priprema materijala, upoznavanje sa radom aparata;

•   Čuvanje i tehnika rukovanja sterilnim materijalom;

•   Procedura zbrinjavanja medicinskog otpada.

 

Naziv modula:

Prijem, smeštaj, vizita i otpust bolesnika

Trajanje 4 modula:

16  časova

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da :

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

 

•   Upoznavanju učenika sa procedurama  prijema, smeštaju i otpustu bolesnika;

•   Upoznavanje učenika sa vrstama nege i kriterijumima za određivanje;

•   Upoznavanje učenika sa procedurom prijema, smeštaja i otpusta bolesnika u zdravstvenu ustanovu;

•   Upoznavanje učenika sa procedurom pripreme za vizitu i primopredaju dužnosti;

•   Razvijanje sposobnosti komunikacije i kultura  dijaloga sa pacijentom.

 

•   navede i objasni proceduru za prijem, smeštaj i otpust bolesnika iz zdravstvene ustanove;

•   navede kriterijume za vrstu zdravstvene nege;

•   navede i objasni proceduru sanitarne obrade bolesnika;

•   navede pripremu bolesnika za  lekarsku vizitu;

•    uspostavi komunikaciju sa pacijentom.

 

Teorija:

•   Prijem bolesnika u zdravstvenu ustanovu:  ambulantno - polikliničku i stacionarnu;

•   Vrste nege - upoznavanje sa kriterijumima za određivanje;

•   Sanitarna obrada, smeštaj na odeljenje, upoznavanje sa kućnim redom;

•   Otpust bolesnika;

•   Premeštanje bolesnika na drugo odeljenje;

•   Primopredaja dužnosti.

Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

Realizacija nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   teoretsku nastavu  (12 časova)

•   vežbe  (4 časa)

Podela odeljenja na grupe

•   Odeljenje se deli na grupe prilikom realizacije vežbi (do 8 učenika u grupi) 

Mesto realizacije nastave

•   teorijska nastava se realizuje u učionici;

•   vežbe se realizuju u školskom kabinetu zdravstvene nege sa fondom od 2 časa nedeljno.

Preporuke za realizaciju nastave

•   na  časovima vežbi  u kabinetu učenici su obavezni da nose radnu uniformu i odgovarajuću obuću.

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vrši se kroz:

•   praćenje ostvarenosti ishoda;

•   testove znanja;

•   aktivnost na času;

•   praćenje  razvijenosti komunikaciskih veština i

samostalnosti u radu.

 

Vežbe:

•   Priprema bolesnika i medicinske dokumentacije za lekarsku vizitu.

•   Pravila ponašanja i komunikacije sa bolesnikom, porodicom i osobljem u zdravstvenoj ustanovi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naziv modula:

Položaj bolesnika u postelji

Trajanje 5  modula:

20  časova

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

 Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I  PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

 

•   Upoznavanje učenika o vrstama položaja i tehnikama postavljanja  bolesnika u položaj;

•   Upoznavanje učenika sa tehnikama pomeranja i okretanja bolesnika u odgovarajući položaj ;

•   Razvijanje sposobnosti komuniciranja i dijaloga sa pacijentom.

 

•   objasni sve o vrstama bolesničkih postelja;

•   objasni  vrste aktivnih, pasivnih i prinudnih položaja;

•    izvede postavljanje bolesnika  u odgovarajući položaj, da pomeri i  prenese bolesnika;

•   uspostavi komunikaciju sa pacijentom.

 

Teorija:

•   Bolesnička postelja;

•   Vrste položaja - aktivni, pasivni i prinudni.

 

 Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

Realizacija nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   teoretsku nastavu  (4 časa)

•   vežbe  (16 časova )

Podela odeljenja na grupe

•   Odeljenje se deli na grupe prilikom realizacije vežbi (do 8 učenika u grupi) 

Mesto realizacije nastave

•   teorijska nastava se realizuje u učionici;

•   vežbe se realizuju u školskom kabinetu zdravstvene nege sa fondom od 2 časa nedeljno;

Preporuke za realizaciju nastave

•   na  časovima vežbi  u kabinetu učenici su obavezni da nose radnu uniformu i odgovarajuću obuću.

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vrši se kroz:

•   praćenje ostvarenosti ishoda;

•   testove znanja;

•   aktivnost na času;

•   praćenje  razvijenosti v komunikaciskih veština i

samostalnosti u radu.

Vežbe:

•   Tehnika postavljanja bolesnika u pasivne položaje;

•   Tehnika postavljanja bolesnika u prinudne položaje;

•   Tehnika pomeranja i okretanja bolesnika u postelji;

•   Tehnika ustajanja bolesnika iz postelje;

•   Tehnika prenošenja bolesnika sa kreveta na ležeća i sedeća kolica.

 

 

 

 

 

Naziv modula:

Sestrinske intervencije u održavanju lične higijene pacijenta i organizacija ishrane

Trajanje 6 modula:

26  časova

CILJEVI MODULA

ISHODI MODULA

Po završetku modula učenik će biti u stanju da:

OBAVEZNI I PREPORUČENI SADRŽAJI  MODULA

PREPORUČENE AKTIVNOSTI I NAČIN OSTVARIVANJA MODULA

•   Upoznavanje učenika sa značajem lične higijene pokretnih i nepokretnih bolesnika;

•   Upoznavanje učenika sa karakteristikama dekubitusa i merama prevencije;

•   Upoznavanjem sa karakteristikama bolesničke sobe i bolesničke postelje;

•   Razvijanje sposobnosti komuniciranja i dijaloga sa pacijentom;

•   Sticanje znanja i veština u sprovođenju sestrinskih intervencija u održavanju lične higijene pacijenata;

•   Upoznavanje učenika sa organizacijom ishrane u zdravstvenoj ustanovi;

•   Sticanje znanja o pravilnoj ishrani.

 

•   navede značaj i načine održavanja lične higijene bolesnika;

•    uspostavi komunikaciju sa pacijentom;

•   objasni mere prevenciju  od dekubitusa;

•   navede i izvede sestrinske intervencije u održavanju lične higijene bolesnika;

•   objasni organizaciju ishrane u zdravstvenoj ustanovi.

 

Teorija:

•   Značaj lične higijene pokretnog i nepokretnog bolesnika;

•    Dekubitalna ulceracija - mere prevencije u očuvanju integriteta kože;

Organizacija ishrane:

•   centralna kuhinja;

•   čajna kuhinja;

•   distribucija hrane;

 

  Na početku modula učenike upoznati sa ciljevima i ishodima nastave, odnosno učenja, planom rada i načinima ocenjivanja.

 

Realizacija nastave

Modul se realizuje kroz sledeće oblike nastave:

•   teoretsku nastavu  (12 časova)

•   vežbe  (14 časova)

 

Podela odeljenja na grupe

•   Odeljenje se deli na grupe prilikom realizacije vežbi (do 8 učenika u grupi) 

•   Mesto realizacije nastave

•   teorijska nastava se realizuje u učionici;

•   vežbe se realizuju u školskom kabinetu zdravstvene nege sa fondom od 2 časa nedeljno;

Preporuke za realizaciju nastave

•   na  časovima vežbi  u kabinetu učenici su obavezni da nose radnu uniformu i odgovarajuću obuću.

Ocenjivanje

Vrednovanje ostvarenosti ishoda vrši se kroz:

•   praćenje ostvarenosti ishoda;

•   testove znanja;

•   aktivnost na času;

•   praćenje  razvijenosti komunikaciskih veština i

samostalnosti u radu.

Vežbe:

•   Primena antidekubitora;

•   Presvlačenje ličnog rublja bolesnika;

•   Pranje ruku nepokretnog bolesnika;

•   Umivanje nepokretnog bolesnika;

•   Obrada usne duplje;

•   Kupanje nepokretnog bolesnika;

•   Toaleta polno-analne regije;

•   Pranje kose;

•   Ishrana bolesnika.

 

 

KORELACIJA SA DRUGIM PREDMETIMA:

-   Anatomija i fiziologija                                               

-   Higijena sa zdravstvenim vaspitanjem

-   Medicinska mikrobiologija sa epidemiologijom

-   Farmakologija

-   Medicinska biohemija

-   Interna medicina

-   Hirurgija

-   Infektologija

-   Neurologija

-   Psihijatrija

-   Ginekologija i akušerstvo

-   Pedijatrija

-   Patologija

Sledeći